Keresés

Részletes keresés

gabrielke Creative Commons License 2018.01.22 0 0 5153

Miért kell visszabontani? 

 

Előzmény: gabobp67 (5151)
agyas27 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 5152

Milyen hőkülönbségek lettek a hosszabb körök miatt? Mértél ilyeneket?

Előzmény: gabobp67 (5151)
gabobp67 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5151

Bontjuk is vissza a csöveket :-( 48,48, és 44 m körök lettek :-( Ujrakezdjük, odafigyelve, számolgatva, 35m körüli 4 kört megcélozva :-(

 

Előzmény: gabobp67 (5149)
nitacs Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5150

Épületgépésszel kiviteli tervet kell készíttetni! Vagy már van, csak véleményt szeretnél róla kérni? A tetőteret tényleg érdemes jobban szigetelni, ár-érték arányban a leginkább kifizetődő.

Előzmény: vapeti122 (5144)
gabobp67 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 5149

 Dolgozgatunk... És érdeklődnék, a falra a csövek köré, milyen vakolatot érdemes használni, ami tutira jó is, nem reped meg, és frankón adja a hőt?

zsigusz83 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 5147

Ezek szerint még jókor jöttél :)

 

Az a nem sok majdnem 2x-es hő szigetelési érték. Hangban igazad van sokkal jobb a gyapot. Nedvességben nem tudom mire gondolsz, járj utána mennyi pára távozik a falakon keresztül (10% alatti) ezért nincs értelme sokkal drágább szigetelő anyagot választani, inkább szellőztetni kell (szellőző berendezés a legjobb). Gyapotot csak az új típusú szét könnyített "csoda téglákra" és vályogra van értelme rakni a nagyobb pára áramlás miatt, illetve ha nagyon sok pénzed van és zajos a környék. A gyapot sem tűzgátló csak tűzálló, de az EPS is az a hiedelmekkel ellentétben.

 

Egyébként miből van a falazat?

Előzmény: vapeti122 (5146)
vapeti122 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5146

Szia!

 

A helyzet az hogy még nem vágtam bele, és pont az a cél hogy minél inkább képbe kerüljek. 

 

Hogy érted hogy "ilyen drága és közepes"? A 20 cm grafitos EPS nem sokkal van távolabb a 15-ös közetgyapotnál szigetelés értékben, cserébe nem enged át nedvességet, hangszigetelése lényegesen rosszabb, és nem tűzálló. Rosszul gondolom? 

Előzmény: zsigusz83 (5145)
zsigusz83 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5145

Szia

Ne haragudj meg, de a kérdéseidből az látszik, hogy nem nagyon jártál utána a dolgoknak csak belevágtál. Olvasgass pár napot itt a (HŐ)Szigetelések topikban is és nem kell majd ilyen kérdéseket feltenned.

 

Padlófűtésre a DanFloor program...

Fal fűtés ilyen drága és közepes falszigeteléssel nem tanácsolom, 20 cm-s grafitos EPS-el már talán.

Mennyezet fűtést 20 cm olcsó gyapottal még nem tanácsos, de 35-40 cm-vel már nagggyon. Főleg ha nem bírjátok a huzatot amit a klíma fog okozni ;)

 

Aljzat szigetelés, ha padlófűtés lesz minimum 15 cm fehér EPS100, de inkább ekkora grafitos vagy PIR, különben csak a földet melegíted :(

Előzmény: vapeti122 (5144)
vapeti122 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 5144

Sziasztok!

 

Olyan tapasztalt szakit/mérnököt keresek, aki válal független konzultációt fűtés/hűtés témában, mondjuk óradíjas alapon. Szivesen fizetnék egy független véleményért még most az építés előtt, utólag sokkal drágább lenne, ha valami nem úgy sikerül... Elvárás a tapasztalat, mérnök hallgató barátaim nekem is akadnak :) 

 

Felmerülő kérdések a teljesség igénye nélkül: 

 

- Padlófűtés technológiái, méretezés

- Fal fűtés, hova, hogyan

- Mennyiezet hűtés/fűtés, érdemes-e, ha igen hogyan?

Hőtermelés, mivel, gépészet, puffer stb...

 

Konkrét technikai részletekig érdekel (csűtípusok, átmérők, csőkiosztás, gyűjtők, kazánok stb...), sok mindennek én is utána tudok járni, de a független vélemény fontos nekem. 

 

Ami van: Szerkezetkész családi ház, 2 szint, 60nm alapterület, rendesen szigetelve (15cm közetgyapot a falon, 20 a tetőben, 3 rétegő üveg nyílászárók stb...) Láthatóan kis hőigényű épület, viszont a hálók a tetőtérben vannak, ezért a hűtés fontos lesz. 

 

Előre is köszönöm, 

 

üdv, 

curgan78 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 5143

Szevasztok!

 

Remélem látogatja vki még a fórumot.

 

Tanácsot szeretnék kérni: adott egy kb. 100m2-es nyeregtetős padlástér kb 40cm-es térdfallal (maga a ház most lett 15cm-es EPS-sel szigetelve). Ezt szeretném beépíteni, illetve falfűtéssel felszerelni. A szarufák között 15-20 cm-es üveggyapot szigetelés van, átlátszó párafóliázva,  kb. 1cm-es faforgács lapokkal burkolva a padlástér felé. 

Ezekez a faforgácslapokat, és a párazárófóliát visszabontanám, majd gipszkarton tartósíneket keresztbe fektetve gipszkartonnal borítanám. A tartósínek közé kerülne a fűtéscső.

Már egypár hete olvasgatom a fórumot. Elsőre a 10-es csövekre gondoltam, de ahogy olvasom csak 30m körüli köröket használhatnék(sok kisosztóval elég drágának tűnik), így jobbnak tűnik a 16-os. Ehhez viszont nem gyártanak rendszerlemezt. Milyen módszert javasoltok a csövek a kb. 45 fokos tetőn való rögzítéséhez? Az átlátszó párazárófólia helyett tükörfóliát tegyek? 

geosol Creative Commons License 2017.11.19 0 0 5142

Leheljünk már életet ide is! Mikor fórumozzon az ember, ha nem ilyenkor?

 

Kérdeztem máshol is, kérdem itt is:

 

 

A hőszivattyú ugyebár alacsony előremenővel tud kibontakozni igazán. Mennyezetre akarok vakolni némi vékony csövet (240 m) de a födémben cserép kefni van. A gerendák fesztávja 5, illetve 6 méter, azokat semmi szín alatt nem fúrom. Milyen dübel lenne jó a sínekhez?

nihill01 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 5141

Repedezni nem tud, mivel a csöves gipszkartonra ment egy réteg egész gipszkarton. Illetve hát tud, csak nem látszik :)
12db 100m-es kör van, egy Alpha2 25-40 simán elviszi.

Előzmény: geosol (5140)
geosol Creative Commons License 2017.10.16 0 0 5140

Értem. Repedezés nincs? Gondolom abból akár jó hosszú köröket is lehet készíteni.

Előzmény: nihill01 (5139)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 5139

Nem felsőmarós, én 16-os henco csővel csináltam, szétvágtam 15cm csíkokra a kartont és közé vakoltam a csövet. Örülök hogy megcsináltam, annak még jobban örülök hogy nem kell többször megcsinálni :) Eléggé melós dolog volt, még úgy is, hogy a kartonozás részre fogadtam embert. Ha visszakeresed itt a topicban, vannak róla képek, hőkamerás is. Felújítás volt egyébként, de az eddigiek alapján új építésbe is mennyezetfűtés választanék mindenképp (+padló temperálást).

Előzmény: geosol (5133)
geosol Creative Commons License 2017.10.14 0 0 5138

A sorrend alatt nem rétegrendet értettem.

Előzmény: geosol (5135)
geosol Creative Commons License 2017.10.14 0 0 5137

Dehogy! Csak akkor használnak dupla kartont, ha az egyikbe bele van ágyazva a cső. Feltételezem, hogy ez a legkevésbé hatékony. Jobb ennél, ha a rendszerlemez tartja a csövet, és rajta csak egy karton borítás van. De ha jól értem a korábbi írásod, magasan legjobb a vakolt megoldás. Sokat adok a véleményedre, komolyan gondolkodom, hogy ez lesz a nyerő. Feltéve, hogy nem értettem félre semmit. A többi módszer azért vonzott, mert lakjuk a házat, kevésbé ,,mocskos" eljárásnak gondoltam. De azokkal meg (főleg a felsőmarózásnál) a porolás kellemetlen.

 

Ha tényleg vakolnék, akkor szerinted érdemes megvenni a zsákos, spéci anyagot, vagy annyival nem tud többet, mint amennyivel drágább? Van flexibilitása, esetleg jobb hővezetése, vagy párakötő tulajdonsága?

Előzmény: Wattocsak (5136)
Wattocsak Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5136

Ezt nem értem. Minek két réteg gipszkarton? Erre arod szerelni a rendszerlemezt? Számomra teljesen zavaros. Számomra! :-) 

Előzmény: geosol (5135)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5135

Ez túl nagy különbség, hogy ne vegyem figyelembe. Igen fontos szempont. A lemezeshez viszonyítod? Akkor a helyes sorrend: dupla gipszkarton, rendszerlemez + szimpla karton, végül legjobb a nedves technológia?

Előzmény: Wattocsak (5134)
Wattocsak Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5134

Olcsóbb és teljesítményben markánsan nagyobb akár 25% is lehet a vakolt megoldás. Azért ez se hagyd figyelmen kívül.

Előzmény: geosol (5133)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5133

Ha házilag került a cső a kartonba, akkor ez a felsőmarós megoldás? Örülök, hogy írtad, mert ez plusz egy érv az olcsóbb verzió mellett. Én most azért támogatnám a lemezest, mert láttam itt róla hőkamerás képet, ami eléggé meggyőző. Új építés, vagy átalakítás?

Előzmény: nihill01 (5132)
nihill01 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5132

Nem pont a felmerült kérdésre válaszolva, csak úgy.
A mennyezetfűtés nem a levegőt fűti, hanem itt hősugárzás van. Látsd még: cserépkályha. Csak ez nem olyan meleg, cserébe viszont sokkal nagyobb felületű.
Nálam is mennyezetfűtés van kizárólag. Gipszkartonos, de nem gyári, hanem saját készítésű, ezért nem tudok válaszolni, hogy milyen lenne a rendszerlemezes. Viszont tökéletesen elégedett vagyok vele, nagyon komfortos. Jelenleg ebben az időben kb 23c előremenővel fűtünk.
A mennyezettel hűtés is ugyan úgy hősugárzás, a levegő hőmérővel mérve alig változik, de kicsit "pince feelingje" van az embernek.
Falfűtésnél nem csak a lyukfúrás a probléma, hanem hogy ne rakj elé bútort, ne csak most, hanem 10 év múlva sem.
A padlófűtés által lebegtetett por pedig inkább régen volt jellemző, amikor nagy hőmérséklettel volt küldve a kazán hője a padlóba. A mostani, temperálás jellegű fűtésnél inkább már csak urban legend "régen is így volt, akkor biztos ma is".

Rihi11 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5131

Egy mai modern jól szigetelt házban nincs olyan hogy lebegteti a port a padlófütés!!!

Nálam 100% padlófütés van, és ha azt akarnám hogy meleg legyen a padló érzetre, akkor már annyira túlfütötem a lakást, hogy nem lehetne megmaradni benne.

 

 Hőeloszlás szempontjábol még a padlófütés a legideálisabb fütés.

 

http://www.kondenzplusz.com/hu/futes-hutes.html

 

Előzmény: geosol (5130)
geosol Creative Commons License 2017.10.13 0 0 5130

Semmi gond.

A pára ellen harmatpont érzékelőt szoktak iktatni a hűtő rendszer vezérlésébe, de ha gipszkartonos a hűtött felület, az is szabályoz, mert sokat felvesz. Aztán amikor elpárolog róla újból, akkor megint hűt.

A padlófűtés a lebegtetett por miatt ellenjavallott, amire sokan csak legyintenek. Mondván: takarítani kellene. Az jó is addig, de egy háztartást képtelenség pormentesen tartani, az iparban 100 milliókat költenek egy pormentes helyiség kialakítására. Nyilvánvalóan itt nem ez a cél, de érzékelteti, hogy milyen nehéz tőle megszabadulni.

A lyukfúrás sem egyszrű, mert minimum egy hőkamerás mobil kell hozzá, de a falra egy képet sem akaszthatsz, mert ott nagybabn blokkalja a hő átadását. Esetleg ragasztani kell a képet :)

Előzmény: manual60 (5129)
manual60 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 5129

Szia!

 

Ne haragudj , bocsánatot kérek de az írásból úgy tünt hogy gondoltál egyet és vettél egy hőszivattyút. Nyilván ez is magánügyed lehet csak néha nagyon felbosszant az emberek tájékozatlansága.

A mennyezetfűtést akkor sem értem, ha hűteni akarod a mennyezetet nyáron, klimatizálási céllal az jó lehet.A szárazlemezes táblákkal hűteni szerintem lehetetlen a páralecsapódás miatt. .A jól szigetelt házban, a padlófűtés viszonylag alacsony hőmérsékletű vízzel működhet nem értem miért ne lehetne padlófűtés. / miért nem ajánlják felelős tervezők/. A falfűtést kevesen csinálják, szerintem jó dolog, kétségtelen hogy nem fúrhatsz akárhol a falba egy lyukat.

Előzmény: geosol (5128)
geosol Creative Commons License 2017.10.12 0 0 5128

Szia!

Igen, vettem egy hőszivattyút, és utána kérdezek. De nem az a kérdés, hogy jól tettem e, mert kicsit sem bántam meg, valószínű, hogy nem is fogom. Talajszondás, így hűt, fűt. Előbbinél a padló csövezése nyárra nem lenne megoldás. Utóbbinál pedig a hő terjedésének a sugárzós változata működik pompásan, ahogyan azt sok helyen a gyakorlatban is már hosszú ideje teszi. (Ne haragudj, de kettőnk közül nem biztos, hogy én vagyok tájékozatlanabb.) A házam jól szigetelt, bár nem passzív, de mondhatom, hogy bővebb lakókörnyezetemben egyedi. A hővisszanyerő szellőztetőgéptől a háromrétegű üvegezéseken át a külső szigetelésekig van itt minden. A radiátorokat szedegetem lefelé, talán egy radiátor szerű valami marad, a törülköző szárító. A falfűtés csak korlátozottan működik, nehezen egyeztethető össze a bútorokkal. A padlófűtést lakótérbe, huzamos tartózkodásra szolgáló helyiségbe felelős épitész már nem ajánlja, max temperálás szintjén. Az meg nem megoldás.

Tévedhetek dolgokban, laikusként csak a másoktól hallottakra, illetve kis tapasztalatomra támaszkodom.

Előzmény: manual60 (5127)
manual60 Creative Commons License 2017.10.12 0 0 5127

Helo!

 

Ha jól értem vettél egy hőszivattyút, és utána kérdezel. Nem előtte kellett volna ? A hőszivattyú nagyon jól hőszigetelt házba való. A tied jól hőszigetelt? A hőszivattyú alacsony hőmérsékletű víz estén gazdaságos lehet ameddig nincs nagyon hideg odakint. Levegő hőforrású szivattyúról beszélek. Ha talajhő a hőforrás akkor más a helyzet. Az alacsony hőmérsékletű fűtővíz miatt a hőleadó felületeket nagyra kell méretezni , nem lesz elég a radiátor méret. A nagyobb hőleadó felület a padló vagy a fal , vagy mindkettő egyszerre. A mennyezet mint fűtőfelület számomra értelmezhetetlen mert a meleg levegő könnyebb mint a hideg. Ha a mennyezeten képezünk 10-20-30 cm melegített levegőt akkor a fotel vagy, esetleg bokaszinten mitől lesz meleg????Ha alacsony fűtésszámlát akarsz akkor padlófűtés és falfűtés együtt egy kondenzációs gázkazánnal, esetleg hőszivattyúval tökéletes külső hőszigeteléssel, jelenleg nem nagyon van ettől jobb megoldás.

Előzmény: geosol (5126)
geosol Creative Commons License 2017.10.06 0 0 5126

Sziasztok!

Remélem, hogy jár még erre valaki. Alacsony előremenős rendszert szeretnénk, mert hőszivattyút vettünk. Eddig fancoil volt tervben, mivel egy már lakott házról van szó, és így lenne legkisebb a ,,rombolás". De ez jóval magasabb vízhőfoktra van tervezve, nagy a teljesítmény vesztés, erősen túl kell méretezni. Így most a mennyezetfűtést támogatjuk, abból is a száraz, rendszerlemezes verziót. És végre itt jön a kérdésem:

Hogyan történik a karton rögzítése a lemezre? Persze egyszerű felcsavarozni, de nem kattog? Vagy nem okoz gondot a kis légrés? Szokták esetleg ragasztani? Ráadásul tartok tőle, hogy a plafonom nem épp tükör sima. Lenne tetőtéri és belső mennyezet is.

Fairlane155 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 5125

Hogy jön ide a villanyszámla?

Kondenzációs gázkazán hajtja a rendszert...

Előzmény: 95 szuper (5124)
95 szuper Creative Commons License 2017.09.02 0 0 5124

Menyí a villanszámla ????FT?????

Előzmény: Fairlane155 (5122)
gabrielke Creative Commons License 2017.08.30 0 0 5123

Tudom nem teljesen topicba vág de 30-as Porotherm téglára 10-es EPS páratechnikailag megfelelő? Jó helyen lesz a harmatpont?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!