"De ha fikáz valakit azt akkor tegye,ha az azonos munkája szebb mint akiét fikázza és máris igaza van --ameddig még csak nem is mutat semmit---akkor csak egyszerűen Kibic ."
Barátom, megint öngólt rúgtál.
Fikázni csak Te fikáztál eddig, lásd a 32870-es hozzászólásodat! Az Általad írtakból meg az következik, hogy a modelljeidnek szebbeknek kellene lenni a korábbi képen látható Sulzernál. Én a Sulzert a hibájával együtt jobbnak látom annál, amit eddig bemutattál. Ezek szerint akkor nincs igazad...
Én nem fikáztam a modelledet, csak jeleztem, hogy a hozzászólásaid nem túl dicsőségesek.
Nem mutattad eddig meg a darabolt, tupírozott modelljeidet. Én nem szégyellem a munkáimat. Az enyémek közül ITT, ITT, ITT, ITT, ITT, ITT van pár. Lássuk a Te szintedet!
Hol van az leírva, hogy "fikázni" (értsd "véleményt nyilvánítani") csak annak szabad, aki már készített legalább olyan jót. Nem kell szakácsnak lenni, hogy felismerjük a jó teknőclevest, hogy kifordítsak egy régi viccet. Lehet hitelesebb a kritika olyantól, aki már korábban bizonyságot tett a saját szakértelméről, ügyességéről, de ez nem szükséges feltétele a kritika közzétételének. Vagy akkor most mindenki kussoljon akármelyik Roco, Piko, Acme vagy bármilyen más gyári modell kapcsán, mert még nem gyártott modellt többszázas szériában? Hagyjuk már ezt, ha lehet.
Tessék visszakérdezni, hogy alkotasu milyen problémát lát az általad készített modellekkel, az produktívabb és témába vágó eszmecseréhez vezetne...
látom előbb vissza kell menned olvasásórára és értelmezni amit írtam.
A "briós"-ok rÁD vonatkoztak......és ha nem kívcánsz 10 egyforma brióst készíteni akkor mostantól enned sem kéne :) mert akkor elfogy az 'alapanyag'
Majd akkor folytassuk a diskurzust ha talán nem csak a betúket ismered hanem az általuk behatárolt szavakat és az azok által alkotott mondatok értelmét.
Ha pedig nem tudsz mutatni szintet akkor ne fikázz.
De mit várjak attól aki ennyire szégyenli a munkáit ennyi invitálásra.
Nem kell dicsekedni ok nélkül--bár ha megmutatja hogy mit csinál egy ilyen fórumon az nem dicsekvés--de gondolom azért nem mutogatja,mert hasonló fogadtatást kapott volna mint magam.
De ha fikáz valakit azt akkor tegye,ha az azonos munkája szebb mint akiét fikázza és máris igaza van --ameddig még csak nem is mutat semmit---akkor csak egyszerűen Kibic .
Egyébként azért jó ez a keresztbeszervezés-álmodozgatás ami íródott korábban hogy "ha az albert csinál Sulzert akkor csinálhatna M44-et",mert ha az MTB megtudja akkor lehet hogy hamar felülvizsgálja a piackutatását mint a Roco a CD 380-as Skodával(majd nem gyártotta le) és nem csinál Bobo-t,majd ha nem sikerülne az albertnak sem akkor a két szék között a semmibe süllyedne a Bobo álom.....
"Darabolni én is daraboltam kész modelleket és tupíroztam 20-25 évvel ezelőtt,de ott nem én csináltam teljes mértékben a kasznit az ablakokkal,alvázzal--de ő sem.
Mert csak ilyen fotókat találtam a munkáiról,de nem dicsekedett itt vele."Most komolyan azt rovod fel a kollégának, hogy nem "dicsekszik" a munkáival? Mivan?
"az enyém mindegyik első darab amin lehet mindig javítani és nem is állítottam hogy hibátlanok"
Akkor miért is írod a más modelljére, hogy "Még jó hogy csak Én vettem észre hogy az ütközői olyan hosszúak mintha egy villás targonca lenne"
Ha elolvastad amit írtam, most sem fikáztam a dolgaidat, csak próbáltam egy kicsit rávilágítani a Te itteni nem túl dicső tevékenységedre.
Láttad, amiket csináltam. Akkor azt is láthattad, hogy azok ismertetésénél a hibáit is leírtam őszintén. Továbbá: én nem gyártok másoknak kifejezetten eladásra, nem akarom a saját piacomat védeni, és ezokból nem állok neki itt fikázni - ellentétben veled. 10 egyformát meg nem is akarok csinálni, meg mutatni sem. Már csak azért sem, mert egyszerre egyféléből csak egyet szoktam csinálni, amire esetleg egy másik is elkészül újabb adatok, információk kerülnek elő, így azokat is figyelembe veszem a készítésnél. A modelleket pedig magamnak csinálom a magam örömére.
Egyébként nyugodtan bemutathatod a "darabolt" modelljeidet (saját szavaiddal a "briós termékeidet")! Tényleg kíváncsi vagyok rá, lássuk! Aztán mellé tesszük az enyémeket, és a topiktársak majd elmondják a véleményüket mindkettőnkéről. OK?
Mibe szaladtam bele?Abba hogy nem látok fotókat a nulláról indult saját munkájáról?
Darabolni én is daraboltam kész modelleket és tupíroztam 20-25 évvel ezelőtt,de ott nem én csináltam teljes mértékben a kasznit az ablakokkal,alvázzal--de ő sem.
Mert csak ilyen fotókat találtam a munkáiról,de nem dicsekedett itt vele.
Én kicsit összeszedettebb leszek és egyszerre írom le amit te nem....
Mert úgy látom hogy nálad nem a jereváni rádió szól:
"reváni rádiótól megkérdezték: -Igaz-e a hír, hogy Moszkvában a Vörös Téren Mercedesz autókat osztogatnak? Jereváni rádió válaszol: -A hír igaz, csak némi kiigazításra szorul. Tény és való, hogy a Vörös Térrõl van szó sõt az is igaz, hogy autókról van szó, ám nem Mecédeszekrõl, hanem Volgákról, és nem osztogatják, hanem fosztogatják õket."
Senki nem állította hogy nem lesz MTB Sulzer.
Csak csehül is kell érteni ,de te biztos csak csehül tudod érezni magadat :)
Az oldal azt mutatja a képek melletti színnel hogy:
-a piros színű jel----Zruseno,jiz se nevyrabí---törölve,nincs gyártásban
-a narancs színű jel-Poslední kusy skladem----utolsó darabok
-a zöld színű jel-----Skladem--------------------raktáron
-a kék színű jel------Produkt se pripravuje-----előkészületben vagyis gyártás alatt
Ez az MTB raktára és gyártási oldala.
Szerintem eléggé egyértelmű a színek közlése,az hogy egynéhány boltban kapható az akkor vásárolt amikor kapható volt--zöld jelzés volt a kép mellett.
Így a legfrissebb kapható modellek azok a zöld jelzéssel láthatóak,amig a készlet tart-aztán jön a narancs és a piros a fentiek szerint.
Most is azt ígérték,bár az oldal nem jelzi,hogy őszre talán lesz másik Sulzer is a lengyelen kívűl---de ezt modellboltos mondta és persze zsíros árral.
"De a további vicc hogy csak az hogy még csak "gyártás alatt" sincs Sulzer a lengyelen kívül."
Ezt miből szűrted le? Mellékeltél egy oldalt, amin látható, hogy az MTB-től eddig lehetett vásárolni Sulzert három festésvariánsban (a lengyelt leszámítva). Ez nem jelenti azt, hogy többé nem készül Sulzer. Pl. szerinted ez, vagy ez nem is létezik, mert nem szerepel az adott oldalon. Ehhez képest nemcsak elkészült, hanem még kapható is – csak éppen nem az MTB forgalmazza.
Én csak szívesen látnám azt amit "tE" csinálsz,de még sosem láttam róluk egy fotót sem,de valószínű senki sem :) az enyém mindegyik első darab amin lehet mindig javítani és nem is állítottam hogy hibátlanok.
De tE már évek óta (normális esetben) minden nap újra elkészíted (a fajanszon) ugyanazt a (briós)terméket,de mindig más az eredménye--na amig maximum arról tudsz képet küldeni--akkor tedd ha 10 darab egyformát tudsz megmutatni :) vagy az általad nulláról felépített modelled képét linkeld ide.
Szívesen látnám "alkotasu-jaidat" fotósítva is itt és akkor majd alapos a mutogatásod.
Na igen jött egy info---ez a kínában eltűnt Tillig Sulzer külsőre,ha a hajtása is az marad mint volt,akkor hanggenerátor helyett zajgenerátor már lesz benne :)
Mivel tényleg egyre több üzleti kapcsolata épül ki, a lengyelekkel ezért tényleg lehetne rá valós esély, hogy itthon tartsuk az M44-et ha összeszednénk rá a pénzt. De ehhez túl kellene lendülni saját korlátainkon és elfogadni, hogy a februári sült galamb várás helyett esetleg mi is tehetnénk érte valamit, hogy egy új nagyszériás mozdony vagy személykocsi kerüljön az asztalra.
Szerintem is rá kellene kérdezni Albertre, hátha látna benne (üzleti) fantáziát.
Jobban örülnék neki, ha egy magyar cég gyártaná az M44-est. Ezzel megerősítenénk a magyar modellgyártás jövőjét és remélhetőleg a további magyar modellek megjelenését is.
Sajnos az biztos - ahogy Te is írod mindig -, hogy előlegre így is úgy is szükség lesz.
Az Albert féle megoldás érdekes lenne, elvileg hamarosan (augusztus volt eredetileg) jelenne meg Albert első mozdonya a Sulzer, úgyhogy lehet, hogy napokon belül meglátjuk mit tud Albert vontatójárműként produkálni. És ha már neki is lesz ebben tapasztalata, lehet, hogy sokkal könnyebben venné egy teljesen saját fejlesztésű gép megugrását is. Mivel Albert is teljesen nemzetközi gyártó, élni tudna a PKP kártyával is, hiszen a lengyel piacra is szállított már kocsikat pl. a PMR-modell megrendelésére.
Szóval mindenképp örömtelibb lenne, ha ezt a szintet a hazai gyártó meg tudná ugrani, de ha más (MTB) akkor más, a lényeg hogy eredmény legyen.
A legutolsó állás szerint az M44 akkor indul az MTB-nél ha leraktunk ~40000$-t. Bár szerintem ekkora lerakott előlegért már Albert is elgondolkozna a dolgon.
Én a lehető legpontosabb modell híve vagyok, de el tudok fogadni olyan kompromisszumokat is, ami nálad (meg még egy maroknyi embernél) kiveri a biztosítékot és ezt félreérthetetlenül, az esetek többségében ordenáré formában (fikázás) közölni is szoktad.
Ez így van - sőt, tartom is, hogy egyes esetekben ez kifejezetten rendben volt így, mert a kritizált terméken nem egyszerű "szegecshibák" voltak. Amiért viszont ez mégsem volt helyénvaló, az az, amit én is csak ezután tanultam meg: "üzletileg" mégis jók ezek. Megveszik őket, tehát felesleges volt kiakadni miattuk. Más szemszögből nézve: ha gyártó lennék, én is hülye lennék megerőltetni magam, ha elviszik ezt is - drágábban, mint egyel nyugatabbra azt, ami súrolja a tökéletest, és maximum azon lehet vitatkozni, hogy az egyik fülkeajtóra nyomott piktogram kicsit elmosódott. Innen nézve viszont kifejezetten ügyes húzás ez a gyártóktól. A helyzet egyébként a Lajtán túl sem tökéletes, de a hibák főleg a hanyag összeszerelésből adódnak ( ebben sajnos az ACME kocsik élen járnak mostanában ), és bár szomorú, hogy vannak, de legalább többségében könnyen javíthatók.
Hogy mi kritika, és mi savazás?... Ennek kapcsán egy kicsit túl érzékenynek tartom a másik oldalt. Pl. amit braun írt itt lejjebb, az építő kritika volt, vagy savazás? Szerintem kritika, pedig nem úgy fogalmazta meg, hogy "elnézést bocsánat lécci ha lehetne mondanék egy apró megjegyzést".
Bár az utóbbi időben örömmel tapasztalom, hogy javul a stílusod, sőt a most megjelent kép alapján, semmilyen megjegyzést sem tettél.
Ahogy ígértem, nem is fogok tenni, az előzményben leírtak miatt. Egyébként emlékeim szerint soha nem is tettem egy rajzra vagy munkaközi darabra, csak a végeredményre. Amiért a pénzt kérik a boltban a vevőtől. Engem az ár/érték arány érdekel, illetve az, hogy egy adott hiba milyen nehezen javítható házilag és mennyiből.
A fórum története alapján biztosan ömleni fog a sav, ha nem lesz jó a tető. Ehhez nem kell magasfokú jövőbe látási képesség.
Hát had' ömöljön. És akkor mi lesz? Ugyanúgy nem fog történni semmi, mint máskor. A modellt megveszik, a gyártó hátradől és csinálja tovább úgy, ahogy addig. Osztrák fórumokon olyan szinten kritizálnak, hogy igaziról készült képeket összevágnak a modellről készülttel, és úgy néznek végig mindent, az első csíktól az utolsó szegecsig. Szerintem nagyon jó módszer egyébként, sok érdekes hiba kibukik. Minden új modellel megcsinálják, az olyanoknál aztán végképp, ahol több gyártó is van ( pl. mostanság ÖBB 1041 Roco, Piko ). Ízekre cibálják szét az egészet. Csodáltam itt az asztalomon a Roco ÖBB-s Vectront, milyen sok szép felirat, piktogram... Felnéztem a fórumra, és látom, hogy valaki ezek között kiszúrt két apró fehér téglalapot ( a modellen kb. egy izmosabb légypiszoknyi lehet ), ami nem lett rátamponozva a mozdonyra. Itt kb. lemennének hídba hasonlótól. Jönne a "nekteksemmisejó" duma. Pedig láthatóan nincs ebből gond.
Én nem úgy látom, mintha a gyártókat zavarná bármilyen kritika, vagy attól való félelem. A Tillig TT-s IC kocsija pl. ... Mondjuk úgy, hogy kimaxol minden határt, amit lehet, mégis bátran kiadták - mondjuk a railjetté festett DB-s IC szerelvényt is. Meg - ha jól tudom - adják majd a GySEV-est is. A posta bhv is gyártója "legsikeresebb modellje" lett, nem tudom, hányszoros plusz kiadott szériával. Pedig hú de gonoszan le lett savazva állítólag.
De, hogy te is a vásárlást forgatod a fejedben... és ha rossz lesz a tető ? Csak nem átállsz közénk igénytelenek közé ?
Szerencsére átállnom nem kell, mert amíg itt nem jelenik meg minden olyan minőségben, amit és amilyenben szeretnék, addig marad nekem alapnak az osztrák vasút. Arrafelé eléggé más a helyzet, mint itt, és a precíz hozzáállást is inkább áldásként, mint átokként kezelik.
Egyébként mára egész jó lett a magyar téma - nem úgy, mint sok-sok éve, amikor szép modellek hiányában más mellett döntöttem.
Hogy ne csak a fikázás fűződjön a nevemhez, itt van némi dícséret: tetszik az ACME Gigantja ( külsőre, műszakilag már annyira nem ), az NMJ 010-es Nohabját már tényleg majdnem megvettem ( pedig lenne mit javítani rajta, főleg a hiányzó szürke csíkot, de ez nem lehetetlen ). Roco Taurus, Traxx, Szergej is szép. De tetszik a Limit Leója és Szöcskéje, a Digitools-os Leó is nagyon bejön eddig, ahogy a Rezsójuk és a Bz-jük is. Nagyon szép a Heris lengyel kocsija, CAF-ból én NMJ párti vagyok, leginkább az utastérnél jobban látható forgóvázak meg a tetőbordázat miatt. Szép a Brawa Halbija is. Ami már kompromisszumosabb, de az arányai miatt még így is bejön, az az ACME Rába IC kocsija. Roco GOSA se rossz. Fuggerth Szili: volt ilyenem ( Istenem, ha tudom, hogy ma 90-ért el lehet adni, még biztos lennének is :) ), és minden baja ellenére szerettem. Mondjuk úgy, hogy magas a tuningfaktora, a zajos hajtása meg megmosolyogtat, mert emlékeztet az igazi finom, zajtalan suhanására. És amúgy tapasztalataim alapján elpusztíthatatlan.
Nem azt mondom, hogy ezek hibátlan modellek, de ezeket jó szívvel megvenném, illetve részben meg is vettem.
Mozdonyokból egész jól áll a magyar téma - már amikor éppen kaphatóak a dolgok - nekem viszont nagyon hiányoznak a szép magyar személykocsik hozzájuk. Amik nagyon érdekelnének - pl. az ABbmot mögé is marha jól néznének ki - olyan jellegű kocsik csak Fuggerth félék vannak. Ahhoz a minőséghez képest ma már nagyon drágán. A fehér csíkos gyorsvonati kocsik közül egyedül a Heris az igazán szép, a többi erősen kompromisszumos, főleg a tetők vagy ablakok terén. Paklik vannak gyönyörűek, pl. Modellkitesek, de nagyon ritkák - nem véletlenül. E mellé a használt piaci árak durván elszálltak, sok esetben nagyon megborult az ár/érték arány.
Az ABbmot azért jön be nagyon, mert motorvonat, és azokat különösen szeretem. A baj ezzel is az, hogy nem igazán van mit mögé akasztani. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy milyen lesz - őszintén bevallom, engem jobban megmozgatott, mint a Bobó. Viszont mindenképpen megvárom a végeredményt ( nem is tudom, hogy az engem érintő kék az egyáltalán listán van e most, vagy egyelőre csak a rajzon látható piros és zöld verzió készül? ).
Emlékeim szerint néhai Domonkos András épített anno proto (001 - 002), illetve 1. szériás (003 - 007
pályaszámú), UFC forgóvázzal szerelt Gigant modelleket és Ő annak idején, donorkénr egy bizonyos
Roco gyártmányú, 2 x 3 tengelyes forgóvázakkal szerelt, a belga államvasutak állagában futó villany-gép modelljét használta fel, amiből csakis a kasznit dobta el, Ez utóbbit neki Süveges professzor úr
szállította, így lett komplett az Ő UFC forgóvázas Gigant - modellje.
Jó! Nagyon jó! Már most elővenni a gonosz fikázókat!.. :D
Többek között rád is gondoltam, amikor ezt a mondatot írtam. Én a lehető legpontosabb modell híve vagyok, de el tudok fogadni olyan kompromisszumokat is, ami nálad (meg még egy maroknyi embernél) kiveri a biztosítékot és ezt félreérthetetlenül, az esetek többségében ordenáré formában (fikázás) közölni is szoktad. Bár az utóbbi időben örömmel tapasztalom, hogy javul a stílusod, sőt a most megjelent kép alapján, semmilyen megjegyzést sem tettél.
Jelen esetben adott egy olyan hiba, ami elkerülhető lett volna, csak valahol a két bába közt elveszett a gyerek. Továbbra is erősen csodálkozom a történéseken. Viszont ebből azt a következtetést levonni, hogy a mimóza lelkivilágom megroggyant és átállok közétek fikázni... erős túlzásnak tartom. Amint jeleztem, én megveszem akkor is, ha nem lesz teljesen pontos a teteje. A fórum története alapján biztosan ömleni fog a sav, ha nem lesz jó a tető. Ehhez nem kell magasfokú jövőbe látási képesség.
De, hogy te is a vásárlást forgatod a fejedben... és ha rossz lesz a tető ? Csak nem átállsz közénk igénytelenek közé ?