Jómagam 17 éve keményen a kertigépes szakmában dolgozom. Ami véleményem kialakult, az az elmúlt 17 év tapasztalatát tükrözi. Rengeteg márkával találkoztam ez alatt az idő alatt, tehát tapasztalatban szerintem nem szenvedek hiányt - és Te? Ez alatt a 17 év alatt sok-sok ezer kerti gépet javítottam, manapság is évente mintegy 2.500 db kerti gép javítását végezzük el a szervizünkben évente, ebből mintegy 7-800 motorfűrészt. És Te? Országosan elismerik a szakmabéliek a szakértelmünket - és a Tiédet?
Nem azt állítom, hogy a Dolmár nem jó márka,de azt igen, hogy nem a Dolmár a piacvezető márka - van nála jobb, és nem csak egy márka.
Mindettől függetlenül, mindenki saját maga dönti el, hogy melyik márkához húz a szíve. Amit én leírtam az eladási statisztikákkal kapcsolatosan, az azért meggyőzően bizonyítja, hogy a többség velem ért egyet.
Mintha egy kicsit elfogult lennél egyfajta márka iránt. Ha egy kicsit jobban körülnéznél a világban akkor talán több rálátást, tapasztalatot szerezhetnél.
Pl.: tudod-e, hogy a DOLMAR 1927-ben gyártotta az első benzinüzemű motorfűrészt.
Magyarországon az eladott motorfűrészek 52%-a STIHL. Ha a Dolmar ilyen jó lenne, mint ahogy leírod, akkor miért nem tudnak eladni belőle még 10 %-ot sem?
Sziasztok favágók ! Szeretném személyes tapasztalataim megosztani azokkal,akik Makita vagy Dolmar gépet vásárolnának és esetleg idegenkednének tőle. Szerintem és kolegáim szerint is ezek a fűrészek profi kategóriás gépei garantáltan tudják azt a szinvonalat hozni ,mint STIHL vagy HUSQVARNA ellenfelei.Mind megbizhatóság mind munkabirás terén,és jelentősen gazdaságosabban. Szervizhálozat terén és alkatrész ellátás terén is felveszik a versenyt drágább riválisaival. Jelenleg egy japán Komatsu Zenoah 62-es gépem van,de ezt sem adnám egy Stihl-é ! Profi gép, ebben a kategoriában súlyra,erőben, takarékosságban,üzem biztonságban megveri a Stihl gépeket. Egyetlen hibája az alkatrész ellátás! Visszahallásokból 10-15 éveket mennek egyetlen hiba nélkül,de ha mégis behalna akkor gáz van. Viszont a Makita Dolmar-nál nincs ilyen gond sem.Ezt azért meséltem el,ha már adják magukat a japcsik a dolmar-hoz,akkor nem lehet rossz !Mesélek mást is,ez is személyes tapasztalat. Kerűlt hozzánk egy STIHL MS 460-as gép vadi újan 210000-ért. Az elsű üzemóra után ,kiméletes járatás mellet,gondol egyet és 10 percenként leáll,majd 10 perc eteltével hajlandó csak beindulni. A lánc olajozásával sem vagyok megelégedve, még magasabb beáálitásnál sem,nembeszélve arról hogy sokkal zajosabb. A hibájára még a service sem jött rá hogy miért van,mert amikor odakerül akkor bezzeg semmi baja ! Azt gondolom ennyi pénzért,egy ekkora névtől ez ciki ! Ilyet sem a Dolmar ,sem a Komatsu egyike sem csinált.Régen én is Stihl párti voltam ,de ennek a sok kudarc miatt vége. Nem érdemes egy név miatt 50000-el többet fizetni,ár és minőség arányban jelenleg a Makita-Dolmar a legjobb a piacon. Köztudott ,hogy a Dolmar régen is jó gép volt és mára még jobb lett ! Azt mondom akinek Stihl kell vegyen azt,aki viszont hisz nekem nyugodtan vegyen Dolmar-t .Biztos nem fogja megbánni ,hogy végig olvasta soraim !
Ismét láncfűrészgondommal kapcsolatban szeretném a segítséged,(segítségeteket) kérni.
A gép benzines AL-KO KB 35.
Még mindíg a lánckenéssel küzdök. Most a saját, gyári lánckenő olaja van benne.
Tisztítás és összerakás után keni a láncot, de használat közben már úgy tűnik, hogy megszűnik a kenés, mert a lánc elállítódik+ forró+száraz.
Megnéztem vezető nélkül, nyomta az olajat, de nem nagy intenzitással, meg buborékosan jött az olaj. Állítási lehetőséget nem találtam rajta.
Voltam egy AL-KO alkatrész üzletben, ahol a két eladó hölgy nagyon aranyos volt, de igazán sokat nem tudtak segíteni. Azt mondták, hogy valszeg az olajpumpa ment tönkre. Volt nekik ilyen alkatrész 2000xx Ft-ért, de azt javasolták, hogy vigyem szervízbe.(ez az alkatrész kb 8-10 cm müanyag cső, benne valami csigás, orsós tengely, amit 1 fogaskerék hajt)
Érdeklődtem láncfűrész szervízben ott azt mondták, hogy az a pumpa az elektromos fűrészben van, ebben valami vákumos, nyomásos akármilyen rendszer van és, hogy valszeg az a gumicső amin felnyomja az olajat az van eltörve...
Jelenleg tehát teljesen tanácstalan vagyok, sokat nem akarok költeni sem erre a gépre, meg talán még garanciális is, csak a papírjait nem találom.(költözés+gyerek születés):):(
Előre is köszi a segítséget és bocsi a kissebbfajta regényért...
Jonsered 450 -es láncfűrészhez szeretnék alkatrészt venni de hol lkehet ehhez a típushz kapni??-ebben kérem a segítségeteket!!dugattyú és gyűrű kellene hozzá. köszönettel:hecsab
Oregon láncfűrész? Tudomásom szerint az Oregon vezetőlapokat és láncot, stb. gyárt, de láncfűrészt nem. A vezetőlapról olvastad le az oregont? Ha igen, akkor nézzed meg a fűrész oldalát, vagy a tetejét, hogy mi van ráírva? Mi a fűrész gyértmánya, és típusa?
A Husqvarna olaj nem lehet rossz (bár kétlem, hogy a kapható legjobb lenne). Ha a Husqvarna gépekbe jó, akkor a Dolmárba is jó lesz. Régi szabály, hogy garanciális idő alatt a gyári olajakat érdemes használni. Ennek ellenére, ha Te jobban bízol a Husqvarna-ban - bajt biztosan nem csinál. A bejáratási idő alatt kicsit olajosabb keveréket használj a gyári előíráshoz viszonyítva.
A kérdésem,igazán az lett volna,hogy a Dolmar-Makita által forgalmazott gyárinak nevezett félszintetikus olajat használjam-e?Vagy pedig az itthon lévő fullszintetikus Husqvarna olajat(ami nekem bevált).Ennél az olajnál nincsen,semmi féle API minősités a flakonon.A forgalmazó szerint,csak a kartonon van jelölve a minősités. Felhivtam.Szerinte a kapható legjobb.Rddig a használt olajak közül eddig a legjobb, Szerintem.Ezzel a tipusú olajjal használom a másik gépet,kb.80-100 liter benzint használtam ezzel a keverékkel.Szép őzbarnára ég ki a gyertya,nem kormos és a bekeverésnél azonnal feloldódik.Nem ül le a kanna aljára. A gyári félszintetikus olajat használjam,vagy a fullszintetikus Husqvarna oljat?
Tudom,hogy az Arol 2T nem TC minőségű olaj.Emlitettem is,hogy nagy fordulatú motorba nem önteném.Nem is használok ilyen gagyi olajakat.
Ha nagyon sokat használod a motorfűrészt, csak akkor keverjél be 10 liter benzint, egyébként a benzin idővel "öregszik" és használhatatlan lesz. Először csak keveset keverjél be. Három liter benzinhez 1 dl kétütemű olajat. Az lehet bármilyen jó minőségű API TC, vagy TC-II, esetleg TC-III olaj. Az API besorolás a flakonon rajta kell, hogy legyen.
Az Arol 2T nem TC minőségű olaj!!!
Ha a hajtóműolajat ingyen kapod, akkor tuti, hogy az a legolcsóbb.
Akkor ha egyszerre bekeverek 10 liter benzint a géphez,akkor kb.3 dl olaj megy bele. Eddig gyári fullszintetikus Husqvarna olajat használtam,ez nem ül le a kanna aljára mint,az Arol 2T.Volt kétütemű motorom is abba sem ömtöttem Arol-t,szerintem a kenőképessége eléggé gyér egy nagyfordulatú motornak.Kapok a géphez félszintetikus gyárinak nevezett olajat.Azt használjam,vagy a gyári Husqvarna olajat? A hajtómű olajat,ingyen kapom egy havertól.Hozzáteszem,hogy , nem használt,kifogástalanul tiszta olaj,ami nem teszi tönkre az olajszivattyút.Szépen benn- marad a vezető vájatában és a kiszóródás is minimális.
Kedves Gépdoki!
Köszönöm a választ, ez megnyugtató. Szeretném megkérdezni, hogy mi a helyzet a Husqvarna hobbi fűrészekkel, mert ezekről is úgy hallottam ,hogy a forgattyusház műanyagból készül?
Érdekelne, hogy melyik típusoknál készül a forgattyusház műanyagból.
üdvözlettel:Kovács1
A Stihl motorfűrészek motorblokkjai nem műanyagból készülnek! Még a hobby fűrészeké sem.
A benzin és olajtank készül műanyagból, amibe beleül a motor, a maga fém forgattyúsházával együtt, tehát a csapágyak is fém csapágyházban futnak, nem úgy mint egyes márkáknál. Mint már korábban is említettem, a Stihl em megy bele kompromisszumokba - ezért is esküszöm rá, a szerizesek döntő többségével együtt.
Kedves Gépdoki!
Ha a profi gépek mondjuk kétszer annyi üzemórát kibirnak mint a nem profik akkor az egy üzemórára jutó költség már sokkal kedvezőbb lesz a profi gépeknél.
Ettől függetlenül kiváncsi lennék arra, hogy a nem profi gépek állitólag műanyagból készült motor blokkja mennyit bír ki, milyen tapasztalataid vannak vele.
Erről a témáról több száz oldalas könyvet lehetne írni. Üzemórában az élettartamot meghatározni szinte lehetetlen, hisz nem mindegy, hogy milyen körülmények között és milyen terheléssel használod a gépet. Az biztos, hogy a profi gépek akár többszörös élettartamot is elérhetnek a hobby gépekhez viszonyítva. Emellett a profi gépek teljesítmény/tömeg (kW/kg) aránya lényegesen jobb, hisz egész napos munka alatt már néhány dkg súlytöbblet is nagyon nehéznek tűnik. Ahhoz, hogy azonos teljesítmény mellett a tömeg kisebb lehessen, lényegesen jobb anyagokat és csúcstechnikai megoldásokat kell a gyártás során alkalmazni, pl. magnézium ötvözetek, speciális ( az űrkutatásban is használatos műanyagok, stb.) Sokkal fejlettebb konstrukciós megoldásokra van szükség ahhoz, hogy a lényegesen nagyobb terhelést is el tudják a profi gépek viselni, mégpedig tartósan.
A bejáratási idő alatt (kb. 10 liter benzin) 1:33-as keveréket használj, de ne az AROL 2T-t, hanem valamilyen API TC, TC-I, TC-II motorolajat keverj a 95-ös ólommentes benzinbe. Jó a félszintetikus, a szintetikus a legjobb.
A 100W gépolaj viszkozitása megfelelő lánckenőolajként, de hiányoznak belőle azok az adalékanyagok, ami a lánckenőolajpkban benne vannak. Ezek: hőállóságot növelő, berágódás csökkentő, lakkosodást csökkentő. A kérdés az, hogy mennyiért tudod beszerezni a gépolajat? Ha nem lényegesen olcsóbb, mint az eredeti lánckenőolaj, akkor jobb, ha lánckenőolajat használsz.
Kedves Gépdoki ! Engem az érdekelne, hogy hány üzemórára tervezték a stihl nem profi és a profi fűrészeket. Ezenkívül érdekelne, hogy műszakilag a két kategória között milyen különbségek vannak. Üdvölettel: Kovács1
Köszönöm a választ.Számomra nem volt annyira tiszta a döntés,de most már valószinű,hogy Dolmar-Makita gépet veszek.Az éves tüzelő.felvágására jó lesz szerintem.Most 100W130-s munkagép hajtóműolajat használok,érdemes ezt használni,vagy vegyek,kimondottan láncfűrész kenőolajat?A bejáratásnál,mennyire terhelhetem a gépet,meedig járassam be és milyen keveréket használjak a bejáratás alatt?A gyári ajánlott üzemenyag 1:40-es.
Teljesen mindegy,hogy Makita DCS-520-45, vagy Dolmar 111-45, hisz teljesen ugyanarról a gépről van szó, csak a színe más.
Korábban a Makita egyáltalán nem gyártott motorfűrészt. Megvette a Dolmar céget, és elkezdték a Dolmárt a magszokott Makita-kék szinben gyártani.
Összességében a Dolmar jó fűrész, a közepes, felső-közepes kategóriába sorolható. Az általad választott típus egy réggebi típus. Ha később is lesz hozzá alkatrész, akkor nagy baj nem lehet.
Tanácsot szeretnék kérni,motorfűrész vásárlással kapcsolatban. A Dolmar-Makita gépek,milyen minőségűek?Konkrétan a Dolmar 111-45 és a Makita DCS-520-45-ről van szó.A jelenlegi listaáruk:99.900Ft.A gépek 52 köbcentisek,3,3 Le és 4,5 kg a súlyuk.Mint megtudtam,a Dolmar és a Makita tökéletesen ugyan az,csupán a szinükben van különbség.Fával,cserépkályhával fűtűnk(elsősorban akácfával).Van egy nagy 81 köbcentis gépem is,de rönköt darabolni kályhakész méretűre ,szinte egész nap kissé nehéz.A fa amit darabolnák,30-35 cm vastagságú akácrönk,de fagyüjtés alkalmával is használnám a gépet.Igazán az érdekelne,hogy ezek a gépek,mennyire megbizhatóak ilyen munkáknál.Néztem a más cégek kinálatát de hasonló összegért,csak kis szemű lánccal szerelt gépet kapnák.A technikai megoldásaik és a szerviztapasztalatok is a Stihl és a Husqvarna felé húznának,de a listaáraik kissé húzósak.Egyszóval olcsón szeretnék,jó és megbizható gépet vásárolni:max.100 ezerből.A Makita-Dolmár kereskedésnél kedvező ajánlatot kaptam egy ismerős révén:Vagy az akciós listaárból kapok,8-10 % kedvezményt,vagy kifizetem a 99.900 forintos akciós árat és kapok ajándékba 2 darab Sharp tartalék láncot és egy liter gyári 2T motorolajat.Alkatrészügyileg,két napon belül bármit leszállitanak,a géphez.Fődarabokat is.Természetesen megkapom az egy év szervizgaranciát is.
Ebben szeretnék tanácsot kérni,érdemes megvenni a gépet,vagy mit tegyek? Dolmar-t,vagy Makitát?
Kedves gépdoki!
Én nem vitatom a profi Stihl láncfűrészek minőségét, valóban precizen vannak legyártva, bár úgy gondolom ,hogy bizonyos alkatrészeket például a csapágyakat a Stihl gyár is úgy vásárolja, de még más szerkezeti elemeket is vásárolhat hozzá a Stihl gyár. Nem látom akadályát annak, hogy ezeket a minőségi alkatrészeket más láncfűrészekbe is beépítsék.
A Makita 6400-ast a gyár a profi kategóriába sorolja be és talán nem csak a teljesítménye miatt, az ára pedig jelenleg 130 ezer Ft. Az ugyanilyen teljesítményű profi Stihl láncfűrész úgy emlékszem, hogy 189 ezer Ft, tehát több mint 50%-al többe kerül.
A túl könnyű láncfűrészeket én egy kicsit fenntartással kezelem, mert ezekbe nyilvánvalóan kevesebb anyagot építettek be.
Úgy hallottam, hogy a nem profi Stihl láncfűrészeknél a motor blokk műanyagból készül. Meg szeretném kérdezni, hogy ez mennyire tartós?
Teljesítményét tekintve valóban a profi kategóriába tartozna, de a profik nem a Makitát, hanem a STIHL-t használják. A Stihl megfelelője a STIHL 361-es típus. Azonos teljesítmény esetén a 361-es 0,5 kg-mal könnyebb, ami egész napos munkát feltételezve rengeteg, kb. 10%-os súlykülönbség. Emellett a STIHL által alkalmazott anyagok, konstrukció, gyártási tapasztalat, megbízhatóság, teljeskörű alkatrészellátás és szervízháttér nem teszi kétségessé, hogy melyik az igazi profi gép. Egyébként az árkülönbség kb. csak 10%-os. Ez a vélt "megtakarítás" hosszabb távon nagyon drága is lehet. Ma magyarországo a motorfűrészek 48%-át a STIHL adja el - nem véletlenül.