Keresés

Részletes keresés

xabi75 Creative Commons License 2018.12.06 0 0 33405


Szia!

A Medikerhez.

Előzmény: dave_dömper (33404)
dave_dömper Creative Commons License 2018.12.06 -1 1 33404

És konkrétan hova ? Vagy mindenhova ?

Előzmény: xabi75 (33403)
xabi75 Creative Commons License 2018.12.06 0 2 33403


Sziasztok!

Jövő héten érkeznek a Brawa H0-ás új halberstadti kocsijai...

pityy palko Creative Commons License 2018.11.30 0 0 33402

Köszönöm a válaszokat! :-)

tumikas Creative Commons License 2018.11.29 -1 1 33401
Előzmény: Hernyofan (33400)
Hernyofan Creative Commons License 2018.11.29 0 0 33400

Ért bizony... Oktatófilmekben is van ilyen eset, pl. itt:

 

https://www.youtube.com/watch?v=O-NPjpf0S5Q

 

5. perctől. De láttam/olvastam valahol máshol is.

Előzmény: pityy palko (33399)
pityy palko Creative Commons License 2018.11.29 0 0 33399

Sziasztok!

 

Tudom, hogy off, de itt sokan értenek az igazi vasúthoz is! Kérdés: a villamosítást követően ért áramütés fűtőket a gőzmozdonyokon?

RhB Creative Commons License 2018.11.29 0 0 33398

Engem szintén érdekel majd egy kék-sárga Epoche 4-es verzió, ha elfogadható ár és minőség fog párosulni és pénzem is lesz. És majd megkérek egy kollégát, aki jövő szerda este nyilván az A38 hajón lesz megtalálható, hogy hozzon egyet, ha majd úgyis épp arra jár. :D

Előzmény: Bakterpartner (33395)
dave_dömper Creative Commons License 2018.11.29 -3 0 33397

Off.

Amit írsz, az egyfelől bizakodással tölt el. Másrészt azonban a csomagküldő szolgálat kapcsán azért

jut eszembe más-egyéb is (elsősorban az ár - természetesen). De félre minden aggály-jal, bízzuink

abban, hogy minden optimum - on fog teljesülni. Első,- és másodsorban a minőség és az ár. A többi

csak ezután következhet.

On.

Előzmény: Bakterpartner (33395)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.11.28 0 0 33396

Ezzel kapcsolatban jelenleg nincs információm, de ha lesz, akkor biztos lehetsz benne, hogy veletek is megosztom... q;-)

Előzmény: Zoleek21 (33389)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.11.28 0 0 33395

Ennyire ne szaladjunk előre a dolgoknak! Egyenlőre csak a zöld Bbmot kiadásáról van szó. Ebből 100 db finanszírozását biztos vállaja a HGD. A részükről attól függően, hogy fogynak majd a modellek, lehet szó a továbbiakról... Ma azt az infót kaptam, hogy ABb-t vagy más színben Bb-t, akár más bolt is rendelhet saját szakállára az MTB-től, hisz szabad a piac. Mint ahogy írtam is, a bolt DPD futárral szeretné megoldani a szállítást. A modellezők nagy része nem a fővárosban lakik, így gondolom, amúgy is csomagküldőn keresztül történne a legtöbb vásárlás. Szerintem, ma már semmivel nem másabb mondjuk Kolozsvárról megkapni egy csomagot futárral, mint mondjuk Pestről.

Előzmény: dave_dömper (33394)
dave_dömper Creative Commons License 2018.11.28 -3 0 33394

Adja Isten, hogy a próféta szóljon belőled. Arra azért felettébb kíváncsi leszek, hogy hogyan és milyen

módon, és milyen feltételek mellett ér ez a modell Kolozsvárról Budapestre. Mert, hogy természetesen

bármennyire is becsülendő a jó - szándék és a feltétlen segíteni - akarás, amit nem kevés alkalommal

tapasztaltunk már Tőled és még másoktól is, ilyen "modell-Magyarországra-juttatás - eljárásra "nem-tudni-milyen - hátterű (lehet, hogy valami barter-alapon bonyolódó) folyamatban zajlik, ámde azért, itt

egy - feltehetően - jócskán nagyobb számosságú ügyletről lesz szó, tekintve, hogy ez - a M 44' (Bo Bo)

-modellhez hasonlóan - rendkívüli érdeklődéssel várt darab lesz a magyar gyűjtők körében. Számítani

lehet tehát az ABb - Bb motorpár esetében is igen nagyszámú érdeklődésre és amennyiben megfelelő

lesz az árfekvése és - ahogy írjátok - a modellek remélhető minősége is jó lesz, úgy ebben az esetben

nagyszámú érdeklődésből nagyszámú vásárlási szándék is lesz, ami egyfelől kívánatos, ám másrészt

hányan fognak Kolozsvárra kiutazni annak érdekében, hogy egy - két - néhány modellt hazahozzanak..        

Előzmény: Bakterpartner (33393)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.11.28 0 8 33393

Igazából csak azt tudom válaszolni, amit már a 33386. hozzászólásomban is leírtam... Lehet, hogy kényelmesebb lenne magyar boltot bevonni, de a kolozsvári bolt vállalta fel a dolgot, feltehetőleg nem pusztán önzetlen segítségképen, hanem anyagi haszon reményében, ami érthető is, hisz egy üzletről beszélünk. A hazai boltok tudtommal nem törik magukat, hogy beszálljanak új termékek finanszírozásába. Hogy ez most lustaság vagy forrás hiány kérdése? Azt nem tudom. Lehet, hogy a kapcsolati tőke is hiányzik, ami az áraikon is sokszor észrevehető. Amennyire tudom, a HGD közvetlenül a gyártóktól szerzi be a portékáit, így lehetett az anno, hogy a korábban említett ACME Gigantok darabját a magyar árnál laza 10 ezer forinttal olcsóbban árulta és még így is volt rajta haszna. Dan Hoticonál (a HGD tulajdonosa) úgy látom minden megvan ahhoz, hogy sikeres legyen ez a kezdeményezés is. Nekem igazából mindegy hogy, csak az a lényeg: valósuljon meg a terv! Ezúton is köszönöm SulzerS.A.Sbraun munkáját és persze mindenki másét is, aki segítette eddig az új, magyar modellek megjelenését!

Előzmény: dave_dömper (33390)
dave_dömper Creative Commons License 2018.11.28 -4 0 33392

A vesémbe látsz !!

Előzmény: S.A.S (33391)
S.A.S Creative Commons License 2018.11.28 0 0 33391

Ha jól gondolom ezt a kérdést Bakterpartner fórumtársnak címezted, csak mert az én hozzászólásomra válaszoltál.

Előzmény: dave_dömper (33390)
dave_dömper Creative Commons License 2018.11.28 -5 1 33390

Volna az ABbmot-Bbmot - motorpár reménybeli MTB - modelljeivel kapcsolatban egy kósza kérdésem

(minden kötözködés hátsó gondolata nélkül, és mert az előbbiekben, ugyanitt a fórumon már a hazai,

majdani forgalmazás kérdése is előzetesen szóba került).

 

Eszerint, tudomásom szerint a Ganz gyár 1956-58 között gyártott és szállított a MÁV számára ABbmot,

és illetve 1958-59 között gyártott - szállított Bbmot járműveket. Készültek ilyen, illetve egész pontosan

ilyen jellegű járművek a csehszlovák és valamint a lengyel vasutak számára is (számomra ez utóbbiak

küllemük alapján sokkal inkább a Ganz-Mávag - ban 1961-62-ben gyártott Bamot 3X-Bamot 2XY jármű-konstrukciókra emlékeztetnek, de most nem is ez a kérdés itt).

 

A Ganz készített még motorvonat-szerelvényeket is a csehszlovák és a keletnémet vasutak számára is

és motorkocsikat (már sokkal korábban igen sok ország vasútja számára is. A román vasutak állagába

- tudomásom sterint csakis az Árpád-jellegű motorkocsi készült, illetve a Malaxa gyár meg is szerezte

annak gyártási jodát és még iker-motorkocsi - konstrukciót is kialakított és gyártott (is) belőle.

Magából az ABb-Bbmot motorpárból és a Bamot jellegű motorkocsikból - tudomásom szerint - a román

vasutak nem vásároltak és maga a Malaxa gyár sem foglalkozott ezekkel a gyártmányokkal.

 

A kérdésem ezután a következő :

 

Amint írtad is a 33361 sz. hsz. - odban : "a MTB a kolozsvári modellboltba küldött egy mintadarabot

(a képen látható termékből)" (amelyet azután egy nagyváradi modellklub - vezető kolléga hozott el

ide hozzád bemutatni (mellékesen szólva ismerem Őt, rendszeresen jelennek/jelentek meg például

az augusztusi Balatonfüred -i kiállításon, én egy nagyon korrekt úriembert ismerhettem meg benne

(kom.imi "sporttársunk" jóvoltából).

 

Ha és amennyiben igaz az, hogy ezen modellek eredetije(i magyar, csehszlovák és lengyel vasutak

"szineiben" szolgáltak-üzemeltek és a román vasutak nem rendelt / kapott, illetve román gyártómű

nem foglalkozott ezek eredetijeinek gyártásával, miért éppen Kolozsvárra küldött mintát a MTB. Ez

nem jelentheti egyben azt is, hogy a MTB (éppen amiatt, mert korábban, például a Sulzer-modellek

ottani forgalmazása okán -  kialakult kapcsolat van a gyártó és egy lehetséges forgalmazó között.

Úgy látom, hogy - miután itt csak és csakis magyar (csehszlovák és kengyel) vonatkozású eredeti

alapján készülő termék - modellől van szó, talán szerencsésebb lenne a forgalmazásba is magyar

szak-kereskedelmi céget (is) bevonni ? Ám lehet, hogy tévedek. A válaszod előre is megköszönöm.

Előzmény: S.A.S (33387)
Zoleek21 Creative Commons License 2018.11.28 0 5 33389

Ez így érthető és abszolút jó hallani, ha valaki magyar modellben lát üzleti potenciált. Ugyanakkor nem lehet, hogy másban is pl. M43 lásson meg potenciált az úr? Többször lehet hallani, hogy a tolató nem annyira népszerű mint a fővonali gépek, de nálunk minden van fővonalon is szinte. Ráadásul rövidebb vonatok sokkal könnyebben modellezhetőek pénzben és helyigényben is. Nincs a magyar piacban ilyen rejtett potenciál? Egy Bobos vagy Dácsiás vonat 3 kocsival is megoldható, egy Szergej mögött ugyanez kicsit furcsán hat. Vitrinben is jól mutat egy teljes szerelvény. De lehet, hogy csak én gondolom így. Szóval aki helyproblémával küzd megfelelő alternatíva lenne. 100db-ot csak fel tudna venni a piac abból is. Plusz 200 meg csak elmenne Romániában is.

Előzmény: Bakterpartner (33386)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.28 -1 0 33388

Köszönöm!

Ez a világoszöld tető számomra új. Nem kételkedem benne, mert Te ismered a gyári anyagot, gyári színes fényképet nem láttam, csak a régi színes kocsiképek alapján állapítottam meg a törtfehér színt. Esetleg arról is van információd, hogy a személykocsik tetejét akkoriban milyen árnyalatra fújták?

[Ha most kiderül, hogy a közel 30 saját modellem tetejét át kell fújni valami más színre, akkor már megyek is, és a Dunába ugrom... :-)]

Előzmény: braun (33385)
S.A.S Creative Commons License 2018.11.28 0 1 33387

 >>>S.A.S kolléga maga írta, hogy a dolog forgalmazás részével eddig nem foglalkozott.


Így van, ez a rész most következett volna, miután van értelmezhető dolog a kezemben, amivel végigjárhattam volna a boltokat, esetleg amit ott lehetett volna hagyni bemutató darabnak, utána jött volna az Indóházban történő reklámozás....stb.

 

Én csak örülök, ha ennek a terhét valaki leveszi rólam és egymaga felvállalja a forgalmazást, reklámozást stb..  A családom szerint már így is túl sokat foglalkoztam ezzel az üggyel a szabadidőmben az ő rovásukra.

Előzmény: Bakterpartner (33386)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.11.28 0 0 33386

Feltételezem azért, amiért korábban a Sulzerek elkészítését is támogatta... Üzleti hasznot lát benne. Korábban is foglalkozott magyar modellek eladásával ez a bolt, én például onnan több Giganthoz segítettem hozzá magyar vevőket az itthoni boltok áránál lényegesen olcsóbban. Mivel tudtommal egy magyar bolt sem vállalta eddig, hogy megtolja a Bb projektet, így a HGD kapott az alkalmon. Mint írtam, az MTB-vel szoros kapcsolatot ápol a kolozsvári tulaj a Sulzer projekt révén, így hitelesnek vélem az infót. Ezt igazolja az is, hogy megkapták a próbadarabot és S.A.S kolléga maga írta, hogy a dolog forgalmazás részével eddig nem foglalkozott. Szóval, itt ahogy látom két szálon fut a szervezés és eddig nem történt egyeztetés közöttük...

Előzmény: Zoleek21 (33382)
braun Creative Commons License 2018.11.27 0 2 33385

Az eredeti gyári felirati terv szerint. Ami egyébként világoszöld tetőt ír.

Előzmény: alkotasu (33384)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 33384

OK, hogy MÁV HUNGARIA, de az eredeti feliratozási séma szerinti törtfehér tetővel, vagy a Füstiben látható változat szürke tetővel? Mert azért nem kevés az eltérés (most, hogy a neten találtam ez utóbbiról képet, amit az előbb be is tettem).

Előzmény: braun (33380)
S.A.S Creative Commons License 2018.11.27 0 2 33383

Inkább arányokat írnék. Így oszlik meg az érdeklődés a Bbmotra vonatkoztatva a korszakok között.

 

Zöld Hungária: 35%

Kék-sárga: 45%

Nosztalgia:  20%

Előzmény: alkotasu (33379)
Zoleek21 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 33382

Puszta kíváncsiságból kérdezek, de valami nekem nem kerek. Miért finanszíroz egy kolozsvári modellbolt 100db Bbmot-ot? Másik kérdés, hogy ha nincs tervben ABbmot, akkor miért láttunk dupla lámpás kasztniról többször is képet, ami hosszban és lámpában is különbözik a Bb-től, tehát teljesen más szerszám? Passzióból készít ilyet a gyártó? Nem kerül az pénzbe? Valahonnan vissza kéne hozza az árát...vagy csak annyi, hogy leírjuk veszteségnek, ha nem fogy el a Bbmot?

Előzmény: Bakterpartner (33374)
S.A.S Creative Commons License 2018.11.27 0 0 33381

Szerintem nem, (de ezt Braun tudná megerősíten vagy cáfolni) a nosztalgiás Bb elég sok feliratában különbözik a régi Hungáriástól legalább is ami nekem van képem abból a korszakból. Bár az inkább még a 60-as évek eleje lehet.

Előzmény: alkotasu (33378)
braun Creative Commons License 2018.11.27 0 0 33380

MÁV Hungária lesz.

Előzmény: alkotasu (33376)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 33379

Azt lehet tudni, hogy a különböző festési variánsok közül melyikre hányan jelentkeztek?

Előzmény: S.A.S (33371)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 33378

Vagy ezzel a zöld festéssel, szürke tetővel készítitek elő a motorkocsit? Merthogy ezen is van HUNGARIA felirat...


http://dka.oszk.hu/040300/040396/MAV_Bbmot_640_nagykep.jpg

Előzmény: S.A.S (33375)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 33377

Kiegészítés:

3-as korszakban viszont nem volt HUNGARIA felirat nélküli kocsi/motorkocsi a MÁV-nál.

Előzmény: alkotasu (33376)
alkotasu Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 33376

Akkor nincs nagy eltérés a két információ között. A HUNGARIA felirat a 3. korszakra volt ugyan jellemző, elméletileg '68 után került le a járművekről, de még a '70-es évek elején is volt ilyen kocsi, az pedig már 4. korszak. A mellékelt képen szereplő kocsi egy 1972-es filmben szerepelt, tehát akkor még bizonyosan volt HUNGARIA felirat. Természetesen nem általánosan. Arról sincs információm, hogy melyik Bbmotról pontosan mikor került le a kérdéses felirat. De talán nem lövünk ezzel nyulat.

 

 

Nem tudom, sikerült-e átvágni ezzel a gordiuszi csomót?

Előzmény: S.A.S (33375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!