Engem szintén érdekel majd egy kék-sárga Epoche 4-es verzió, ha elfogadható ár és minőség fog párosulni és pénzem is lesz. És majd megkérek egy kollégát, aki jövő szerda este nyilván az A38 hajón lesz megtalálható, hogy hozzon egyet, ha majd úgyis épp arra jár. :D
Ennyire ne szaladjunk előre a dolgoknak! Egyenlőre csak a zöld Bbmot kiadásáról van szó. Ebből 100 db finanszírozását biztos vállaja a HGD. A részükről attól függően, hogy fogynak majd a modellek, lehet szó a továbbiakról... Ma azt az infót kaptam, hogy ABb-t vagy más színben Bb-t, akár más bolt is rendelhet saját szakállára az MTB-től, hisz szabad a piac. Mint ahogy írtam is, a bolt DPD futárral szeretné megoldani a szállítást. A modellezők nagy része nem a fővárosban lakik, így gondolom, amúgy is csomagküldőn keresztül történne a legtöbb vásárlás. Szerintem, ma már semmivel nem másabb mondjuk Kolozsvárról megkapni egy csomagot futárral, mint mondjuk Pestről.
Adja Isten, hogy a próféta szóljon belőled. Arra azért felettébb kíváncsi leszek, hogy hogyan és milyen
módon, és milyen feltételek mellett ér ez a modell Kolozsvárról Budapestre. Mert, hogy természetesen
bármennyire is becsülendő a jó - szándék és a feltétlen segíteni - akarás, amit nem kevés alkalommal
tapasztaltunk már Tőled és még másoktól is, ilyen "modell-Magyarországra-juttatás - eljárásra "nem-tudni-milyen - hátterű (lehet, hogy valami barter-alapon bonyolódó) folyamatban zajlik, ámde azért, itt
egy - feltehetően - jócskán nagyobb számosságú ügyletről lesz szó, tekintve, hogy ez - a M 44' (Bo Bo)
-modellhez hasonlóan - rendkívüli érdeklődéssel várt darab lesz a magyar gyűjtők körében. Számítani
lehet tehát az ABb - Bb motorpár esetében is igen nagyszámú érdeklődésre és amennyiben megfelelő
lesz az árfekvése és - ahogy írjátok - a modellek remélhető minősége is jó lesz, úgy ebben az esetben
nagyszámú érdeklődésből nagyszámú vásárlási szándék is lesz, ami egyfelől kívánatos, ám másrészt
hányan fognak Kolozsvárra kiutazni annak érdekében, hogy egy - két - néhány modellt hazahozzanak..
Igazából csak azt tudom válaszolni, amit már a 33386. hozzászólásomban is leírtam... Lehet, hogy kényelmesebb lenne magyar boltot bevonni, de a kolozsvári bolt vállalta fel a dolgot, feltehetőleg nem pusztán önzetlen segítségképen, hanem anyagi haszon reményében, ami érthető is, hisz egy üzletről beszélünk. A hazai boltok tudtommal nem törik magukat, hogy beszálljanak új termékek finanszírozásába. Hogy ez most lustaság vagy forrás hiány kérdése? Azt nem tudom. Lehet, hogy a kapcsolati tőke is hiányzik, ami az áraikon is sokszor észrevehető. Amennyire tudom, a HGD közvetlenül a gyártóktól szerzi be a portékáit, így lehetett az anno, hogy a korábban említett ACME Gigantok darabját a magyar árnál laza 10 ezer forinttal olcsóbban árulta és még így is volt rajta haszna. Dan Hoticonál (a HGD tulajdonosa) úgy látom minden megvan ahhoz, hogy sikeres legyen ez a kezdeményezés is. Nekem igazából mindegy hogy, csak az a lényeg: valósuljon meg a terv! Ezúton is köszönöm Sulzer, S.A.S, braun munkájátés persze mindenki másét is, aki segítette eddig az új, magyar modellek megjelenését!
Volna az ABbmot-Bbmot - motorpár reménybeli MTB - modelljeivel kapcsolatban egy kósza kérdésem
(minden kötözködés hátsó gondolata nélkül, és mert az előbbiekben, ugyanitt a fórumon már a hazai,
majdani forgalmazás kérdése is előzetesen szóba került).
Eszerint, tudomásom szerint a Ganz gyár 1956-58 között gyártott és szállított a MÁV számára ABbmot,
és illetve 1958-59 között gyártott - szállított Bbmot járműveket. Készültek ilyen, illetve egész pontosan
ilyen jellegű járművek a csehszlovák és valamint a lengyel vasutak számára is (számomra ez utóbbiak
küllemük alapján sokkal inkább a Ganz-Mávag - ban 1961-62-ben gyártott Bamot 3X-Bamot 2XY jármű-konstrukciókra emlékeztetnek, de most nem is ez a kérdés itt).
A Ganz készített még motorvonat-szerelvényeket is a csehszlovák és a keletnémet vasutak számára is
és motorkocsikat (már sokkal korábban igen sok ország vasútja számára is. A román vasutak állagába
- tudomásom sterint csakis az Árpád-jellegű motorkocsi készült, illetve a Malaxa gyár meg is szerezte
annak gyártási jodát és még iker-motorkocsi - konstrukciót is kialakított és gyártott (is) belőle.
Magából az ABb-Bbmot motorpárból és a Bamot jellegű motorkocsikból - tudomásom szerint - a román
vasutak nem vásároltak és maga a Malaxa gyár sem foglalkozott ezekkel a gyártmányokkal.
A kérdésem ezután a következő :
Amint írtad is a 33361 sz. hsz. - odban : "a MTB a kolozsvári modellboltba küldött egy mintadarabot
(a képen látható termékből)" (amelyet azután egy nagyváradi modellklub - vezető kolléga hozott el
ide hozzád bemutatni (mellékesen szólva ismerem Őt, rendszeresen jelennek/jelentek meg például
az augusztusi Balatonfüred -i kiállításon, én egy nagyon korrekt úriembert ismerhettem meg benne
(kom.imi "sporttársunk" jóvoltából).
Ha és amennyiben igaz az, hogy ezen modellek eredetije(i magyar, csehszlovák és lengyel vasutak
"szineiben" szolgáltak-üzemeltek és a román vasutak nem rendelt / kapott, illetve román gyártómű
nem foglalkozott ezek eredetijeinek gyártásával, miért éppen Kolozsvárra küldött mintát a MTB. Ez
nem jelentheti egyben azt is, hogy a MTB (éppen amiatt, mert korábban, például a Sulzer-modellek
ottani forgalmazása okán - kialakult kapcsolat van a gyártó és egy lehetséges forgalmazó között.
Úgy látom, hogy - miután itt csak és csakis magyar (csehszlovák és kengyel) vonatkozású eredeti
alapján készülő termék - modellől van szó, talán szerencsésebb lenne a forgalmazásba is magyar
szak-kereskedelmi céget (is) bevonni ? Ám lehet, hogy tévedek. A válaszod előre is megköszönöm.
Ez így érthető és abszolút jó hallani, ha valaki magyar modellben lát üzleti potenciált. Ugyanakkor nem lehet, hogy másban is pl. M43 lásson meg potenciált az úr? Többször lehet hallani, hogy a tolató nem annyira népszerű mint a fővonali gépek, de nálunk minden van fővonalon is szinte. Ráadásul rövidebb vonatok sokkal könnyebben modellezhetőek pénzben és helyigényben is. Nincs a magyar piacban ilyen rejtett potenciál? Egy Bobos vagy Dácsiás vonat 3 kocsival is megoldható, egy Szergej mögött ugyanez kicsit furcsán hat. Vitrinben is jól mutat egy teljes szerelvény. De lehet, hogy csak én gondolom így. Szóval aki helyproblémával küzd megfelelő alternatíva lenne. 100db-ot csak fel tudna venni a piac abból is. Plusz 200 meg csak elmenne Romániában is.
Ez a világoszöld tető számomra új. Nem kételkedem benne, mert Te ismered a gyári anyagot, gyári színes fényképet nem láttam, csak a régi színes kocsiképek alapján állapítottam meg a törtfehér színt. Esetleg arról is van információd, hogy a személykocsik tetejét akkoriban milyen árnyalatra fújták?
[Ha most kiderül, hogy a közel 30 saját modellem tetejét át kell fújni valami más színre, akkor már megyek is, és a Dunába ugrom... :-)]
>>>S.A.S kolléga maga írta, hogy a dolog forgalmazás részével eddig nem foglalkozott.
Így van, ez a rész most következett volna, miután van értelmezhető dolog a kezemben, amivel végigjárhattam volna a boltokat, esetleg amit ott lehetett volna hagyni bemutató darabnak, utána jött volna az Indóházban történő reklámozás....stb.
Én csak örülök, ha ennek a terhét valaki leveszi rólam és egymaga felvállalja a forgalmazást, reklámozást stb.. A családom szerint már így is túl sokat foglalkoztam ezzel az üggyel a szabadidőmben az ő rovásukra.
Feltételezem azért, amiért korábban a Sulzerek elkészítését is támogatta... Üzleti hasznot lát benne. Korábban is foglalkozott magyar modellek eladásával ez a bolt, én például onnan több Giganthoz segítettem hozzá magyar vevőket az itthoni boltok áránál lényegesen olcsóbban. Mivel tudtommal egy magyar bolt sem vállalta eddig, hogy megtolja a Bb projektet, így a HGD kapott az alkalmon. Mint írtam, az MTB-vel szoros kapcsolatot ápol a kolozsvári tulaj a Sulzer projekt révén, így hitelesnek vélem az infót. Ezt igazolja az is, hogy megkapták a próbadarabot és S.A.S kolléga maga írta, hogy a dolog forgalmazás részével eddig nem foglalkozott. Szóval, itt ahogy látom két szálon fut a szervezés és eddig nem történt egyeztetés közöttük...
OK, hogy MÁV HUNGARIA, de az eredeti feliratozási séma szerinti törtfehér tetővel, vagy a Füstiben látható változat szürke tetővel? Mert azért nem kevés az eltérés (most, hogy a neten találtam ez utóbbiról képet, amit az előbb be is tettem).
Puszta kíváncsiságból kérdezek, de valami nekem nem kerek. Miért finanszíroz egy kolozsvári modellbolt 100db Bbmot-ot? Másik kérdés, hogy ha nincs tervben ABbmot, akkor miért láttunk dupla lámpás kasztniról többször is képet, ami hosszban és lámpában is különbözik a Bb-től, tehát teljesen más szerszám? Passzióból készít ilyet a gyártó? Nem kerül az pénzbe? Valahonnan vissza kéne hozza az árát...vagy csak annyi, hogy leírjuk veszteségnek, ha nem fogy el a Bbmot?
Szerintem nem, (de ezt Braun tudná megerősíten vagy cáfolni) a nosztalgiás Bb elég sok feliratában különbözik a régi Hungáriástól legalább is ami nekem van képem abból a korszakból. Bár az inkább még a 60-as évek eleje lehet.
Akkor nincs nagy eltérés a két információ között. A HUNGARIA felirat a 3. korszakra volt ugyan jellemző, elméletileg '68 után került le a járművekről, de még a '70-es évek elején is volt ilyen kocsi, az pedig már 4. korszak. A mellékelt képen szereplő kocsi egy 1972-es filmben szerepelt, tehát akkor még bizonyosan volt HUNGARIA felirat. Természetesen nem általánosan. Arról sincs információm, hogy melyik Bbmotról pontosan mikor került le a kérdéses felirat. De talán nem lövünk ezzel nyulat.
Nem tudom, sikerült-e átvágni ezzel a gordiuszi csomót?