75 ezer egy Sziliért... azért álljunk már meg... mire? Mit tud ez, azon kívül hogy hiánycikk?
A link amúgy már nem elérhető, oldal nem található. Ezt is értelmezze mindenki, ahogy szeretné. :(
Legalább a képeket még lehetett volna nézegetni kicsit, az egyik fényszóróban valami sorja látszott, a túlsó pantográf erősen csálén állt... mindegy.
Számomra viszont a legelszomorítóbb, hogy ezt az árfelhajtást jelen esetben egy modellbolt csinálja és nem egy nepper. És akkor lehet sírni, hogy a fiatalság nem érdeklődik a hobbi után, meg kihal az egész. Hát ilyen hozzáállással mire számítanak?
Lehet számolgatni a végtelenségig, hogy mennyibe kerül legyártatni/ legyártani a modellt... Elhiszem, de ha nem csak 10 darab készülne belőle "kisszériában" akkor lehet, hogy nem is kerülne ennyibe? A szerszám megvan hozzá elméletileg, valahol...
Ja meg hogy nincs magyar modell a boltokban... Ez az eset most a van, vagy nincs kategóriába tartozik? Vagy inkább: volt - nincs. Elég szomorú.
Kicsit el kéne gondolkodnia mindenkinek, (főleg a meghatározó szereplőknek) hogy ennek így mik lesznek a következményei hosszú távon. Idehaza. A magyar modellekkel. A magyar Modellezőkkel. Ha modellező nem lesz, üzlet sem lesz...
Aztán persze ott lesz majd a következő Börzén az egyik standon 90, 100, 150 ezerért... Lehet szídni a neppert, nem védem egy pillanatig sem, de honnan is indul ez a történet? Mi az oka ennek?
Ez csak az én személyes véleményem, aztán mindenki gondol amit akar... lehet hogy túl nagy az igazság érzetem...
(bocs, eddig csak olvastam a fórumot de ezt már nem bírtam megállni szó nélkül)
Nemrég be volt téve ide, hogy a Digitoolsnál Robo alapon Borschodchemes változatban kapható ez a kocsitípus.
A Robo újabb magyar változatot csak akkor fog gyártani, ha valaki kellő mennyiséget megrendel és kifizet neki. Az általad betett, valószínűleg zöld, üzemi kocsi változatra nem hinném, hogy lenne akkora kereslet.
Ez így igaz. Ebédszünetben nézegettem a honlapot, akkor láttam, hogy készleten van. Utána 13 óra körül nem volt készleten, aztán megint volt... estére meg már semmi... :(
A MÁV -os szergejeken csak 3 tömlő kell(két fővezeték és 1 főlégtartály).A gyár által kiadottakon 4 -nek van furat készítve mivel német az alapgép.Ott 2 főlégtartály és 2 fővezeték tömlő van.A kolléga erre értette a fölösleges furat eltüntetését.
">Ezen felül a Roconál rengeteg további adat áll rendelkezésre a korábbi sorozatokról (legyártott darabszám, hová mennyit értékesítettek... Azt tudja a gyártó például, hogy mennyi darabot vásárolnak a magyar modellezők, ha netán nemcsak itthon vásárolnak, hanem esetleg német, vagy cseh üzletben is? Amennyiben nem látják, melyik a célország, csak azt, hogy melyik országbeli szaküzletből mennyi fogyott az adott modellből, akkor némileg torz képet kaphatnak és rossz következtetést hozhatnak a hazai piac igényeit illetően."
Szerintem egy gyártót nem érdekli, hogy helyileg hol veszik a modelljét. Sarkított példa: Ha egy magyar modell 90 %-át az USA-ban adja el, de oda sokat, akkor simán csinálja azt a magyar modellt, mert van rá kereslet.
Hozzáteszem nem biztos, hogy komolyan foglalkoznak is vele. Összefogva többen mi már küldtünk be kérelmeket, és azokból egyet-kettőt teljesített is a Roco, még ha 1-2 év csúszással is. Modellbau alkalmával a Roco standján is ezt tanácsolták az odalátogató érdeklődő modellezőknek. Kitételük az volt, hogy válasszunk egy meglévő alapmodellt, mi adjuk meg a színtervet, korszakot, fotókat. Ők bármilyen feliratot, tamponozást megcsinálnak, pl. a Szergej forgóvázán a csapszegfejeket pirosra tamponnyomják, belefér a költségbe, de olyat ne kérjünk, hogy a Szergejen a felesleges főlégtartály vezeték kivezetésének furatát eltüntessék. Vagy kürtöt helyezzenek a vezetőfülke fölé a tetőre. De új modellbe se nagyon gondolkodjunk, mert arra nem sok esély van. Új modell tervezése előtt komoly piacfelmérés történik. A felvevő piac nem mi vagyunk. Pl. BVmot (Samu)-ra sajnos nem sok esélyt lehet adni.
Hangtompítós cirmos MÁV Szergejt is beküldtünk és hangtompító nélküli vöröscsillagos sötétnarancs Szergejt is, átmeneti festésű teli narancsost is, mint a 130-as volt, csak hangtompító nélkül. Ilyenek ugyebár még nem jöttek ki. Küldjetek be ti is kívánságmodelleket. Ha többen teszik meg, akkor várhatóan valószínűbb, hogy lesz belőle valami. Bevallom nem könnyű olyan fotókat találni, amelyeket összevetve a Roco alapmodelljével a lehető legtöbb részletében megegyezzen. Sok fotót kell összegyűjteni, megnézni. Az idei katalógus nagy csalódás, mert régóta küldözgetünk be Startos Taurust, Traxx-ot, és még sorolhatnám, egyik sem lesz. Reméljük, a Szergej-széria jövőre is folytatódik egy újabb magyar vonatkozású modellel.
"...Ezzel szemben a "narancsból több fogyna" nem piackutatás. Erre a Roco annyit mond, hogy tavaly megjelent narancsvörös 129-es pályaszámmal, itt van még egy rakat nálam raktáron, bolt is van ahol kapni lehet, nem fogok ugyanazzal más pályaszámon kijönni mert így is 5-6 festést tervezek erre az évre"
Erre a Roco annyit mondott, hogy már akkor előrendelésben elfogyott az összes gyártandó narancs 129-es - és ezt a honlapján ki is írta - mielőtt az egyáltalán megjelent volna...
Ennek a jelenségnek, amiről írsz (és ami előzetes tájékoztatás céljára, valamint, ezenfelül még valami setesuta hangulatkeltés - reklám - beharangozás céljára is alkalmas), a közelmúltban - tapasztalatom
szerint - azért volt is valami kézzelfogható haszna.
Nevezetesen az A.C.M.E legelső (012 psz.ú) Gigant modell megjelenése előtt, már nem is tudom, hogy
melyik évjáratú "Újdonság - Katalógusában" a cég "belengetett" egy ilyen kamu - gépi kép - előállítású
fényképet az u.n. "kiadásra szánt" modellről és erre özönlöttek azután az észrevételek, amelyek arról
szóltak, hogy a látvány - képen látható modell küllemileg 1.000 sebből vérzik. Ha jól emlékszem ennek
alapján a cég elhalasztotta a modell piacra hozatalát és késedelemmel, de jó néhány, elég húzós hibát
kijavítva adták ki végül az első (012 psz) modellt. Ennyi hozadéka mindenképpen volt a késedelemnek.
Ha csak belegondolok abba, hogy más gyártók milyen körülmények között képesek magyar modelleket
megjelentetni (egészen más piacra készült eredetiek alapján készített modelleket magyarítva, átfestve
durvánál-durvább eltérésekkel (mint például a NoHAB orrkamra - ügy, vagy Szergej - vonatkozásban is
lehetett ilyet tapasztalni) kiadni, hogy azután ettől legyen hangos szinte az összes modell-barát fórum.
TT-s piacról írtam, hogy a narancs festésre vártak az itthoni modellezők/gyűjtők régóta (akikkel volt szerencsém eddig beszélni). A bajszos és GySEV-es Szergejen kívül más magyar jellegű nem jelent meg a Roco részéről. Egyetlen narancs pályaszámos sem. Most már nem is fog (mármint a Roco részéről).
Érdekes, hogy H0-ban sem fogy úgy a narancs Szergej, mint a gyártó darabszámban elvárná. Ha jól tudom, nem ez az első narancs gép, amit a Roco kiadott. Lehet a H0-ás piacnak nem kell már több MÁV-os Szergej :) És ha a börzén több az eladó GySEV-es, akkor ezek szerint abból nem/sem kellett volna annyit gyártani.
>Ezen felül a Roconál rengeteg további adat áll rendelkezésre a korábbi sorozatokról (legyártott darabszám, hová mennyit értékesítettek... Azt tudja a gyártó például, hogy mennyi darabot vásárolnak a magyar modellezők, ha netán nemcsak itthon vásárolnak, hanem esetleg német, vagy cseh üzletben is? Amennyiben nem látják, melyik a célország, csak azt, hogy melyik országbeli szaküzletből mennyi fogyott az adott modellből, akkor némileg torz képet kaphatnak és rossz következtetést hozhatnak a hazai piac igényeit illetően.
>Ezzel szemben a "narancsból több fogyna" nem piackutatás. Valóban nem az, csupán a modellezők igénye lett volna. A hazaiaké biztos. Nem tudom, hogy piackutatnak a gyártók, de azt (úgy gondolom jól) látom, hogy magukat a modellezőket nem nagyon kérdezik, milyen modelleket látnának szívesen. Lehet, hogy a piackutatásuk alapja az eredeti nagyvasúti mozdony/vagon eladott példányszáma és hogy mennyi ország vásárolt belőlük. Aztán a modellezők vagy vásárolnak megfelelő darabszámban ezen piackutatás alapján készült modellből, vagy nem. De az is lehet (bár elég valószerűtlen), hogy a szaküzleteket is megkérdezik, hogy az adott országban milyen modellekre lehet kereslet.
Nagyon sokszor kerül a katalógusokba számítógéppel "átfestett" modell, pláne ha már meglévő formáról van szó és ezek általában elég igénytelenül néznek ki valamiért. Gondolom amíg nincs előszériás darab vagy számítógépes modell, addig ez a legjobb (bár kérdés, hogy minek jó előre belengetni valamit ahelyett hogy egy-két évvel később már valami "kézzelfogható" kerüljön katalógusba). A vicces az, hogy aztán a modellboltok honlapján (néha még a gyártó honlapján is) ottmarad a "látványterv" jóval azután is, hogy megjelenik a modell és készülhetne róla értelmes fotó.
Nem vitatva el egy pillanatig sem braun topiktárs korábbi munkáját, de úgy gondolom, hogy a képek alapján a modell feliratozása így pontosabb lesz, mintha a korábbi változat került volna el az MTB-hez. Ugyanis a korábbi változatnál ő maga is találkozott a felirati terv - fénykép közötti eltérés anomáliájával. Mindenesetre igen nagy szerencse ennek a képnek az előkerülése, mert ez az első olyan fotó (amivel eddig találkoztam), amely a 3-as korszak közepéről származó feliratokat olvashatóan mutatja teljes egészben.
Nem is kell elvitatni, mert szerintem ugyanazokról a képekről van szó, merthogy én is abból dolgoztam a második változatnál. A gyári rajz már csak a betűk formája miatt volt már fontos.
Közelebbről megnézve a mellékelt linken az ábrát, a Märklinnek sikerült megdöntenie a "legigénytelenebb látványterv" rekordját is. A jobb oldali forgóváz egy balról készült kép, fölötte egy jobbról rajzolt mozdonyszekrénnyel. A rajz minőségét nem méltatnám.
Tudom, hogy a Märklin ragaszkodik a hagyományokhoz (a felhasznált technológiákat illetőleg is), meg jelentősen alapoz a márkahűségre is, meg a Z-vonalon eléggé egyeduralkodó, de azért ez így egy vicc.
Ez a NoHAB kb. úgy kerülhetett be délután a katalógusba, hogy valaki délelőtt odaszólt a rajzolónak, miután a reggeli emésztése közben kitalálta, hogy "MÁV-os NoHAB!"... Szerintem ha a katalógusba valamit bepakolunk, annak illene egy picivel jobban megalapozottnak lennie, megtámogatva egy 3D-tervvel, esetleg 0-szériás darabról készült fotóval...