Sajnálom, hogy "csak" egy 154M. Tudom, hogy az M-ek D-30KP-i is füstölnek, de egy napig reménykedtem, hogy mégiscsak egy 134-es, annyira gyanúsan keskeny volt a törzsvég a két hajtómű között.
Tehát nem a mai nap volt a kistuskók ferihegyi visszatérésének napja...
Megnéztem a térképen, ez alapján egy nagyrasikerült iskolakört csinálhatott, mer' tuti hogy TPS ről fordult rá visualisan 13-ra. Tudtommal ilyen érkezési útvonal nincs. Szóval jó eséllyel felszállt, ment egy fél kört, aztán túloldalon leszállt. Így pontosabb. :-)
Mondtak neki, hogy uszuljon felfele, a Kerepesi fole, aztan csinaljon ugy, mintha Nagytarcsa felol jonne...
De az volt... Egy budos nagy valami, amirol fingunk sincs hogy mi volt, de meg az is lehetett, de talan nem. De kek volt meg malevos is, de csak majdnem biztos. Aztan hogy az volt-e vagy ahhoz hasonlo, mint amire varunk vagy varnak. De lehet, hogy csak a haverja volt, amit nem is varnak.
Apam, ez hatarozatlan volt, mint gyongytyuk a TSZ udvaron...
Reggel a 72-esre is mar majdnem azt hittem,hogy az. Az is szokatlanul alacsonyan jott. Meg kesve...
Ma reggel 8.00 körül szokatlan irányból, nagytarcsa felől érkezett egy szép nagy malev- madár, még szokatlanabbul alacsonyan, kb. a kerepesi út felett fordult a város felé. Mit keresett az ott? Valami teszt? Nem akarok botrányt kelteni, de nem lehet hogy a ...? :-)
Ehhe. Hát igen, Hounslowban éltem, pont a fejem felett húztak el hajnalban a munkába menet (és a buszmegállóban is azt néztem :) ) az olyan gépek mint BA 747, Qantas 747, még egy 747 BA és még egy meg megint Qantas, Singapore 747... Rég volt, szép volt :)
Jó jó rég nem jártam repteres zsargonos emberek közt, itt meg csak ezt olvasom ;) Érted na. Rám ragadt. Amúgy hétfőn kezdek újra a reptéren. . . Az egyesen :D
Nem kötnék beléd, ha nem egy (volt) ferihegyi alkalmazott lennél, de mivel az vagy, ezért emlékeztetnélek, hogy nincs "egyes reptér", hanem a ferihegyi repülőtérnek van egyes terminálja. Tőled a pontosság ezügyben kötelezően elvárt. :))
Ma volt alkalmam kimenni az egyes reptérre, szüleim érkeztek Rómából. Láttam, hogy a LTN Easy késett - mikor betolták nagy sürgés forgás volt vele és úgy láttam mintha talán a bal hajtómű nem ment volna (talán még tűzoltó is volt, erre nem merek megesküdni). Tud valaki valamit? :)
Huppá, jó nagy vihar kavarodott itt, míg távol voltam. :-)
Tuvok:
Nekem egy kicsit ez úgy jött le hogy Te haragszol azokra akik megkapják az infókat. De javíts ki ha nem úgy van.
Azokra valóban haragszom egy kicsit, akik az információ ismeretében fikáznak le olyanokat, akiknek nincs infojuk. Alapvetően nem az info zavar, hanem a fikázás.
Kiskockás:
A320 jóideje rajta van a listán.
Ezt nem tudtam. Így már kicsit árnyaltabb a kép, de szerintem ebben az esetben is lehet normális(abb) hangnemben szólni, ha valakit zavar az LHC-zés.
És mostmár Te is.;-)
Köszi szépen! De előrebocsájtom, eddig összesen 1 ferihegyi képem van A.net-en, az is Malév. A fényképezőm sem a legjobb, mozgó témát nehéz vele fényképezni (motoros zoom, lassú fókusz...). Ritkán is járok Ferihegyre. Szóval, aki azt várja, hogy majd minden goldenhourt a kargodombon/patakpartnál töltök ezután, az téved. Ezt mondjuk pont nem neked írtam, mert tudom, Te nem ezt nézed.
Gregor:
Az LHC meg azt uzeni, hogy rohadjon meg mindenki, akkor sem jon.
Tényleg bekaphatja, én azt hittem, ha a hegy nem megy Mohamedhez, akkor Mohamed megy a hegyhez elv beválik. De nem!!!! Szerdán a fél napomat a Schiphol-i teraszon töltöttem, de őméltósága arra sem volt hajlandó, hogy az orrát kidugja valamelyik hangárból. Pedig úgy megfényképeztem volna, még akkor is, hogyha tudom, hogy a távolság miatt csak 300pixel is lett volna a képen... :-((
Ez könnyű feladvány, egy négy hajtóműves turbo-prop vasuti átjárót láttál. Könnyű préda még nagy záridővel is, max. 30 km/h a megengedett sebessége :-)
Valami nagy hangú, légcsavaros gép, nagyon hangos épp most repül Nyugat felé elhagyni az országot itt Piliscsaba-Tinnye felett. Mi lehet ez? Érdekelne nagyon. Olyan hangos, hogy ki kellett mennem megnézni! Érdekessége még, hogy nagyon gyakori, kb 0,5-1 másodpercenként pirosan villog a lámpája (most hirtelen nem tudom mi is a pontos neve)
Naggggyon igazságtalanok vagytok a hollnadokkal. Tapasztalatból mondom: nem igaz, hogy fukarok, csak racionálisan gazdálkodnak azzal, amijük van. Meg is nézheti mindenki - az ablakokon keresztül! Az pedig a legaljasabb rágalom, hogy azért vágják vissza (NEM LE!!) a macskáik farkát, mert így télen hamarabb be lehet zárni utánuk az ajtót. Nem, így esztétikusabb!
Sejthettük volna, a gollandusok kicserélték vmi bontott sz@rokra a lökhajtányokat, hogy azon is duplán keressenek. Ezek után én megnézném a pótkereket és a szerszámkészletet is. Lehet, hogy egy eredetvizsga sem ártana, még kiderülhet, hogy a legújabb 767-eseünk valójában egy dögösre kilakatolt ugandai halszállító DC-8, amit a fél világ vámhatóságai és az Argentin Bálnavédők Egyesülete a Föld Megmentéséért kiemelten közhasznú egyesület már évek óta kitiltottak a repterekről. : )))
Eyeore baratommal begyurjuk magunkat a francia gyartmanyu autoba, kiszaggatunk a gyorsforgalmin, imadkozunk, hogy valaki belenk ne jojjon, menetkozben kibeszeljuk a noket.
A Shell kutnal betolunk egy szendvicset, aztan kizorgunk a palyavegbe es megnezzuk a 767-est. Valamikor.... Majd ha mar itt lesz, meg idonk is lesz. Esetleg este. Megnezzuk, szippantunk kettot a kerozinillatbol, kikapcsoljuk az agyunkat. Aztan hazamegyunk. Es vagy lefotoztuk, vagy nem. Spotterkedtunk. Csak maskepp.
Az LHC meg azt uzeni, hogy rohadjon meg mindenki, akkor sem jon. Most mar tenyleg nem. Eddig meg gondolkozott rajta, de mar letett rola. Bek*phassa az osszes ferihegyi spotter. Inkabb elmegy mondjuk Kabulba, ott majd lefotozza az elso afgan spotter. Vagy lerajzolja. Esetleg elmeseli, hogy valaki lerajzolhassa. Es meg Abdul, a kecskepasztor is meg fogja csodalni, miutan kovemeredtek az allatai a GE-k hangjatol.
Full respect to Utas2 a 7A buszert. Ma en is alig gyoztem kivarni...
Igazából ez az egész nagyon érdekes dolog. Amikor az egyik topikon nyuaglom van akkor egy "kis" (vagy nagy) hülyeségen megint össze kell vitáznunk egy másikon. Én már az elején lereagáltam az egészet megamban, nem is akartam elkezdeni.
Fent vagyok a listán ,de az a baj ,hogy nagyrészük olyankor jön mikor nem tudok kimenni.(de azért nagyon köszönöm(köszönjük) Kiskockás ,hogy elküldöd nekünk!!!) Míg van suli addig csak max hétvégén tudok kimenni. Tőlem 1óra-1óra 10-15perc Ferihegy ezért tényleg csak évente 10-15x jutok ki, viszont ha már kint vagyok akkor délelőtt 10-től délután 5-6 -ig kint szoktam lenni.(persze nyáron)
Tavaly volt egy "topik"tali a teraszon.Ott megismerhettük egymást, és én nagyon jól éreztem ott magamat. Megint összekéne hozzni egy ilyet és ott szemtől szembe elbeszélgetni. Egyébként nem sértődtem meg ,eggohoek írásán hanem tudomásul vettem ,hogy zavarja így megpróbálom visszafogni magamat ,bár lehetett volna kedvesebben is ,ez van...
A többieknek is köszönöm akik megértették ,hogy nekem miért fontos.
Ezzel egy osi sherpa torvenyt szegtel meg ami Scwehat-i hatarban a szent letra arnyekaban kotetett :)) Ugyan miert haragudnek!:)
Gondolom mindenkinek megvan az indoka,hogy miert fotoz le egy repulot.Engem az egesznek a technikai oldala vonz.Filmes Zenittel indultam es egy altalam atepitett egy chipes zsebradioval.Szeretek fotozni, villamosmernokent masik kedvenc dolgom a radioamatorkodes es gyerekkorom ota imadom a repuloket.Mind a harom egyben es meg szabad levegon is van az ember.Nekem ennyit jelent az elmult lassan 10 evben.Nem vonz a publicitas.
Publikalashoz szerintem minden retegnek meg van a megfelelo szint.Van site ahova profik tolthetnek fel sulyos elbiralas alapjan van site ahol minden megjelenhet es a lelkes amator is buszke lehet, hisz megjelent valami ott a neten ami az o kezjegyet viseli.Ha belegondoltok DaVinchi-nek is csak nehany kepe log csak a Lourve-ban.
Lista egy tenyleg nagyon jo dolog minden elismeres azoknak akik a szabadidobol aldoznak arra, hogy masoknak picit egyszerubb legyen.
Ha én is szeretnék beavatott lenni, mit kell letennem az asztalra? Mondd meg, és leteszem! Nem sokszor van időn kimenni reptérre sajnos. De pl ha hétvégén érkezne egy hupililára festett Air Kambodzsa 707-es, hátán a Discovery űrsikló (...), akkor sörözés helyett úgy húznék ki ferihegyre, hogy porzik utánam az út.... csak tudni kéne, h mikor milyen vas érkezik...
BJani! (9278)
Tökéletesen egyet értek veled, de Te legalább már fent vagy a listán...:)
Bevallom ha tudnám h mikor jön LHC - asszem én is kimennék.
(csak kisbetűvel merem írni, mert megköveznek)
kiskockas!
Olvasom naponta én is ezt a fórumot, A320 látom nagyon "felizgult" a 763-ra. Oké, kissé monoton volt h minden második hozzászólás ez volt.
De szerintem azt kéne csinálni, h megírni neki h majd ha jön akkor SZÓLTOK neki... addig csöndben lesz, és majd le is fényképezi, még ha a kép szar lesz vagy tökig ázik és elsűllyed a sárban...:) De hadd örüljön a gyerek.
NE(!) érzzétek úgy h osztottam az észt... magánvélemény volt. ;)
Először is: felesleges bocsánatot kérned azért, mert esetleg valamiben nem értünk egyet! Végülis ez a fórum - és elvileg a másik (p.cz) is - arra való, hogy kultúráltan beszélgessünk, véleményt cseréljünk. Az a szomorú, hogy mindkettő egyre kevésbé látja el ezt a funkcióját, mindenki elgondolkodhatna, hogy miért....
Már leírtam, de megismétlem: nekem sem jön be az, amit itt az olvtárs az érkező B763 kapcsán előad. De. Az, hogy ki, mikor, milyen gépekről, milyen minőségű képeket készít, szerintem nem kéne, hogy mérce legyen abban, hogy hozzájut-e info-hoz, vagy sem. Remélem Eyeore topiktárs nem haragszik meg, ha Őt hozom fel példának, akinek se Te, se én nem láthattuk - sajnos - még egyetlen képét sem a feltöltős oldalakon, mégse gondolnám, hogy emiatt bárkinél kevésbé érdemli meg, hogy tudjon valamiről, amiről más is. Ugyanez a helyzet az említett nénivel is. Egyszer nekem is volt szerencsém találkozni Vele - tényleg szerencsének érzem! - és minden csodálatom az övé, és minden tiszteletem a Tiéd, amiért segítesz Neki! Nem tudom milyen képeket csinál, de láttam a gépét. Az alapján úgy gondolom - lehet, hogy csak előítélet - hogy a fl-en is simán a földbe döndölnék egyesek, ahogy tették azt RZolival is, míg ki nem derült, hogy tud listázni.... Én sem csinálom ezt túl régen, és 2005 előtt csak egy 2MP-es kompakt gépem volt. A múltkor nézegettem régi képeket, amik sajnos nem olyan minőségűek, hogy érdemes legyen bárhova feltölteni, de nagyon jó volt látni őket, és nagyon örülök, hogy megvannak. Nem tudhat mindenki kint lenni az érdekességeknél, és az is lehet, hogy valaki csak 10-15x jut ki egy évben, és kénytelen azt fotózni, ami akkor épp van. Sajnos nem vagyunk túlságosan elkényeztetve, főleg az utóbbi időben.:-( Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy láttam elmenni az utolsó 54-est, az LHDénest, a LEY-t - az utolsó 400-ast, amit a télen törtek össze Indonéziában - és láttam megjönni pl az első 800-ast, és néhány NG-t volt szerencsém a delivery flight után először beállítani a hangár elé. Pl a LOK-ra konkrétan emlékszem, videon is megvan.:-) És a legtöbbnél rossz idő volt! De nem ez számít! Most arról ne is beszéljünk, hogy ilyen esetekben többnyire van valami kis flikk-flakk, alacsony áthúzás, stb, hanem az egész esemény hangulata. Jó ott lenni, látni, a részesének lenni! És aztán majd meg lehet csinálni golden hour-ban oladlról 50mm-el.;-) Csak gonolj bele, milyen idő volt 2006 február 25-én, mikor a N194AT - R.I.P! - utoljára indított hajtóművet Ferihegyen. És mennyien ott voltak - én sajnos nem - pedig nyilván mindenkinek megvolt már CAVOK-ban.
És azok, akik most próbálják degradálni ennek a jelentőségét, - ha tehetik - ugyanúgy ott fognak tolongani, és igyekeznek megörökíteni az első ferihegyi gumifüstölést, még akkor is, ha tudják, hogy soha nem lesz a nap képe sehol.
Azonban azt gondolom, hogy az Olvtárs által a témában gerjesztett hiszti pont a dolog emelkedettségét degradálja le, és ennek nem örülök.
Ismerek egy 60 éves nénit, aki Pesttől 160km-re lakik, és nyáron hetente felbuszozik a reptérre, és a teraszon fotózik reggeltől estig. Otthon a teletexten nézi hogyha valami érdekes jön, és ha valamirőn lem tudja hogy mi akkor felhív engem és megkérdezi. Leszögezném hogy nekem semmi bajom A320 kollégával, de az én szememben a 60 éves idős néni aki 160 km-ről hetente felbuszozik hogy repülőt fotózzon/lásson, az jobban megérdemli a listát mit az aki évente max 10-15x...
És ugyebár azt mondtat hogy Ő is kap listát. Mégsem láttam egy olyan képet sem tőle az fl-en ami a listákban szerepelt volna "extra" gépként. A 90%-a Malév, meg helikopter, meg kis smallprop gépek.
Csak ennyit szerettem volna. És bocsi kockás ha a Te nézeteiddel szöges ellentétben lévő dolgokat írtam, de ezt már nem tudtam magamban tartani.
Igazad van, szomorú és nevetséges, ami az elmúlt napokban itt LHC ürügyén történt. Annál is inkább az, mert eddig a repülős topikok nem így működtek. Mindenki tudja, hogy sok közöttünk a "bolond" (aki nem az, csak sajnálni lehet :) és ezért többé-kevésbé tiszteltük egymás bogarait. Őszintén szólva nem értem, mi verte ki itt néhány társunknál a biztosítékot. Meg kellene érteni valamennyiünknek, hogy
1/ Vannak, akik számára igenis nagyon fontos egy új 767-es érkezése a Malév flottába, különös tekintettel arra, hogy a tipus, és ezzel a hosszútávú járatok sorsa a Malévnél igen bizonytalan volt az elmúlt időszak során.
2/ Ugyanakkor szerintem ma nincs ember, aki meg tudná mondani, hogy pontosan mikor jön a gép. Volt egy tervezett érkezés, az meghiúsult különböző problémák miatt, most csúszik a dolog, nem tudni, meddig. Bárki bármit mond, próbál jólértesült lenni, vagy annak látszani: NINCS HITELES ÉS PONTOS INFÓ. Ha lesz, reméljük maradt még józan topiktárs, aki megosztja velünk.
Szerintem mindezeket felfogni nem akkora nagy szellemi teljesítmény. Próbáljuk meg! Béke Veletek! Abeto
Ez már most rosszul hangzik, természetes hogy Malév-ra akasztják ezt a gépet, legyen majd nekünk itt gondunk vele, járattörlés mi egymás a megzakkant hajtóművek miatt :(((
Szomrú ami itt a "repülősök" között is megy, vagy pont amibe belecsöppentem. Én nem nagyon szoktam repcsiket fotózni, én másra vagyok "ráálva", de itt is az jött most le nekem, hogyha van valami érdekesebb dolog/ téma, akkor aki tudja megtartja magának az infót vagy szól a haverjainak és összejön egy kb 20 fős társaság akinek lesz az eseményről képe és büszkélkedik vele. Ez megy a vonatos topikokban is, persze vannak kivételek akik beírják, ha valami érdekes dolgog van/lesz. Nem értem ezt, én undorítónak találom. Azért járnak egy topikba az emberek, hogy a közös témáról beszéljenek, képeket mutogassanak és közbe meg mindenki sunyi módon titkolja az infóit.
Az LHC azert nem erkezik idoben, mert elvittek nehany napja berepulni a festes utan es az 1-es hajtomuvel gondokat fedeztek fel. Sokaig azzal voltak csak elfoglalva, hogy a hajtomuvekkel valamilyen papir szintu problema is van es mindket felnel ment az egymasra mutogatas, hogy igy kit is terhel a javitasi koltseg es jar kodber vagy nem addig a Malevnak.
Én azt nem értem mit kell túllihegni, hogy jön az LHC, az is csak egy B763as ami Malév köntösben lesz.
Vagy az első 737-600, 700 800ra is így "ráizgult" mindenki??
Szvsz nem egy ilyen gép különleges Ferihegyen hanem egy Tu154es vagy esetleg erre tévedő (de szerintem ilyen nincs) Tu-134es
Aláírom amikor először közszemlére tették a Bp-en a Combinót (Moszkva tér) én is ott tolongtam de annyira nem jöttem lázba, hogy a szállításnál (mikor lepakolták a vonatról) ott legyek, úgy is tudtam csak a "csókosok" kerülhetnek a közelébe, akárcsak, hogy egy fotót készíthessek.
Különben is a Moszkva téri bemutató nem volt nagy szám, tolongtak az emberek a villamos meg se mozdult szal nem volt benne semi "élvezet"
Ezért szeretem én a makettezőket. A profi megnézi egy kezdő kreálmányát és elmondja őszintén, hogy mi a baj vele, esetleg tanácsot ad. De! Nerm kezdi el a saját lovát dícsérni, nem fényezi magát és nem fitymálja le a kezdő csúnyácska makettjét mert azt nem profi kompresszorral fújták, hanem kézzel festegette a fickó. Ritka társaság az ilyen magyarországon, de azt gondolom sok tekintetben követni való. (én magam nem tartozom közéjük, már hosszú évek óta nem építettem semmit idő hiányában)
Egyébként szerintem nem azért viselkedik valaki elítélhető módon mert régóta jár és csinál valamit, hanem mert ilyen a neveltetése és a személyisége. A negatív véleményeket is tudtára lehet adni a másiknak, anélkűl, hogy megsértenénk az illetőt. Azt meg szerintem mindenki döntse el maga, hogy miért, mikor és mennyit jár ki valahová és milyen minőségben teszi azt.
Én speciel a 7A busszal voltam így - immáron igen régen..... Kora reggel ácsorogtam, hogy megnézzem a legeslegelső járatot, ami elindult azon a vonalon.....
;-)
(De nem zsizsegtem körbe félóránként a fórumot......, részben azért sem, mert akkortájt még csak gondolatban sem merült fel - az Internet.....)
A320 jóideje rajta van a listán. És mostmár Te is.;-)
Én azon igyekszem, hogy ez a szűk kör egyre inkább táguljon. Persze az a lista sem szentírás, de holnapra sincs rajta az ominózus madár. Ami persze nem jelent semmit, mert feldobnak egy fpl-t, és egy óra múlva levegőben vannak.
Más kérdés, hogy A320 "kolléga" utóbbi időben a témában mutatott aktivítása már nekem is enyhén szólva túlzás volt. De ez is csak egy vélemény.
És én is nagyon szívesen megcsinálnám az első td-t függetlenül az időtől, mert tökéletesen egyet értek azzal, viricsi írt a megismételhetetlen pillanatokról.
Nem gondolod hogy a "beavatottak" azért azok mert valamit már letettek az asztalra? Nekem egy kicsit ez úgy jött le hogy Te haragszol azokra akik megkapják az infókat. De javíts ki ha nem úgy van.
Ez csak így utólag más. Aki mondjuk a szamarai 134-es leszállását fotózta... Nincsen valamit valamiért, csak a megismételhetetlen pillanat van, még akkor is, ha csak egy Szmena szimbol van a kezedben.
Neked aztán nem teljesen mindegy, hogy mikor jön az LHC? Lesz rá elég sok időd, hogy lássad és csinálj róla egy rossz képet.
Sorra jöttek csak az elmúlt pár hónapban olyan gépek, mint: AN-28, AN-124, IL-76, IL-62, TU-154 (nem SU) B737-200, B707, DC-8 stb...
Évente egyszer vagy kint kb a reptéren az igazi érdekességek nem érdekelnek, de már legalább egy hete a te baromságaidat kell olvasni több fórumon is!
Nem szándékozom senkivel, így veled sem vitázni, de néhány megjegyzést hagy fűzzek hozzá:
- Az általad említett ritka gépcsodák érkezéséről előre csak egy igen szűk kis csapat tud. Te valószínűleg közéjük tartozol, én, A320, és még megannyi spotter nem. Sokszor mire megtudom mi az újság, már itt sincs a gép.
A beavatottak pl. biztos megkapják majd az infot, hogy úton az LHC, tessék menni a reptérre. A320 kollega (és még nagyon sok "amatőr") nem fogja tudni, ezért itt kérdezik. Hol máshol kérdeznék?
- Elég sok embernek van rendes dolga hétköznapokon. Gondolom neked is. Sokan, bármennyire is szeretnének, egyszerűen nem jutnak ki annyiszor a reptérre, amennyiszer akarnak. Ráadásul mikor ráérnek, még mindig lehet, hogy szar az idő. Nem mindenki Szemeretelepen vagy Vecsésen lakik...
Azért lenézni valakit, mert nincs mindennap a reptéren, hogy is mondjam, szomorú....
- Van akinek számít az "első". Én például, még egészen a ferihegyi fapados korszak hajnalán, a kb. első fapados Germanwings nyitójáratára kimentem szakadó esőben. Lehet hülyének nézni.
- Az, hogy valaki milyen képeket készít, teljesen mindegy. Egyébként is, ez alapján ítélni meg embereket, szvsz, szomorú...
Jó éjszakát!
Amúgy pedig, én holnap nagy valószínűséggel látom majd az LHC-t. :DDDDDDD
Ez azért kicsit más. Mert a Concorde katasztrófája nem mindennapos eset. De az LHC-t minden nap lehet látni majd. Csak azért írtam hogy inkább csinálnék róla egy jobb képet később, (ideális időben) [(Gyk.: CAVOK)] mint egy rosszat amikor először érkezik. Lehet hogy "felemelőbb" pillanet, dehát valamit valamiért...
Nem mindíg a jó kép tesz boldoggá. Lehet, hogy egy szar, esős fotó is boldogságot okoz, ha valami egyedi van rajta. Maximum nem lesz az A.net hőse vele az ember. (Lsd. éppen A.net első négy legnézettebb kép, mint fotó mind lószar, aztán mégis...) Vagy Sz. és a Concord esete, ő is csinált végtelen számú jó képet, de azt az egyet szerintem nem cserélné el. (Ezzel nem azt mondom, hogy éjjel izzadva hánykolódom, mikor jön már LHC, csak úgy elméletileg.).
Én például inkább nézek végtelenített Győzike-showt büntetésből, mint 10x15 pixeles áthaladókat. )) Izlések és pofontok.
Amikor a gyereked születés után pár nappal ELÖSZÖR jön haza,akkor tárt karokkal várod, a kapuban. Pedig még több évtizeden keresztül láthatod utána,de mégis.
Valami ilyesmi érzés miatt szeretnék sokan első érkezésekor látni. MERT BÜSZKÉK RÁ! Ezzel mi a gond,nem tudom. Fogadják el a dolgot így azok,akik eddig nem értették.
Tudod, ilyenkor eszembe jut a Concorde katasztrófája. Mennyivel jobb lett volna a felvétel, ha egy profi stáb, egy profi géppel csinálja. De azok nem készítettek felvételt a katasztrófáról. Ennyit tehát a technikáról és arról, hogy honnan, milyen géppel dolgozik az ember.
Ha én ennyire fel lennék izgulva arra gépre, akkor azért szeretnék jó képet csinálni róla. Viszont A320 nem fog szép képet csináni róla, a technika..., de főleg az ezen a héten lévő rossz idő miatt. Ha a helyében lennék én egy szép napos időben, mondjuk a teraszról csinálnám meg, mert az a fényképező oda való kb. De onnan viszont egy elfogadható képet tudnék csináni.
Mondd, most ma én szóltam hozzád alapból bármit is???? Ha nem, akkor szórakozzál mással, vagy te vagy kis A320 apukája? Majd ha hozzád szólok, akkor háborogjál vagy ha bemászok a kerítésen belülre!
Mondd, nem mindegy, hogy milyen képet készít róla? Te mi a fenét fotózól az áthaladókon? Nem kéne belesz.rni mások szórakozásába, mindössze erről beszélek.
Lásd a 9259-et. Az olvtárs nagyméretű fotós mellényből írta a hozzászólását. Azzal természetesen egyetértek, hogy nem kell ezen az érkezésen hetekig rinyálni, de okvetlenül megjegyzést sem kötelező tenni az olvtársra. Én is szoktam ritka gépek képeit feltenni, mégis sz.rik rá mindenki és nem tesz megjegyzést. Jegyzem halkan, ha van jobb témátok, tessék előállni vele. :))
Tudod, valaki ezt írta: "...lássad és csinálj róla egy rossz képet..." Ha valaki ezt írja, akkor ő általában csak jó képeket szokott csinálni, mint például Szipál Márton. De Ferihegyre Szipál Mártonok ritkán járnak, tehát sok olyan repülést és repülőgépeket szerető ember jár ki, akik nem csak jó képet szoktak csinálni. Így már érthető?
ne viccelj, szerinted ennek mi koze ahhoz, hogy kinek mekkora az arca?? ha valaki azon elvez, hogy az elso touch downt lefotozza, mikor a gep evekig itt lesz, oke tegye. de mar lassan egy hete ezzel van tele a forum, mikozben egy topiktars is emlitette, hogy ennel sokkal izgalmasabb es fenyevekkel ritkabb gepek is jartak, jarnak erre.
Pontosan ezért felesleges idegeskedni. Az első fotót már megcsinálták AMS-ban.Mostmár mindegy, hogy a jövő héten vagy csak egy hónap múlva fotózod le. :)
Lazíts pajtás, nem csak Szipál Márton szokott fotózni. A jó képekkel az Airliners.net-en köll dicsekedni, ide elég a "gyenge, de megvan" fotó is. Tudod, nem az a fontos, hogy jól megdugtad a Marit, hanem az, hogy én dugtam meg először. Mert ez az igazi érdekesség. :)))
A CLX gépek mindig kelet felől, LUX-ba hazatérőben jönnek hozzánk.
Érdemes nézni a gép korábbi állomásainak (HKG, SHJ, stb.) honlapjait, repülési információért. Pl. Ha SHJ-ből órás késéssel indult, nem valószínű, hogy ne késne itt Ferihegyen.
Ennek a weboldalnak a működését még ember nem tudta nekem elmagyarázni, de itt egy másik link azoknak, akik 747-esre vadásznak. http://www.cargolux.com/services/schedule.php LUX-ból BUD-ba közlekedő gépeket kell keresni. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a teherszállító gépeket semmi nem köti olyan szigorúan a menetrendhez. Ma is 9.46-kor írt róla a kolléga, és 10.10-re kellett volna megérkeznie. Múltkor a szerdai 14.10-es gépet 13.20 körül kaptam le Ferihegyen.
Lehet, hogy sokan vannak úgy vele, szeretnék látni ahogy megérkezik :) Többek közt én is. Remélem a fórumról majd megtudjuk és akkor kimehetünk megnézni! :)
Mi voltunk ma kint, a kocsit a repülő emlékpark előtt hagytam és gyalog mentünk ki, a Catering mellett a patakon túli pályához, ma épp leszálló gépeket láttam.
Viszonylag közelről tudsz fotózni is, és én is be tudtam volna menni kocsival. Egy 206os is járt arra, én is bemehettem volna, nekem meg NewSwiftem van. Simán bírja a BMW. :)
Az hogy épp fel- vagy leszálló gépet látsz majd ott, az függ a pályairánytól...
ne szivd cicire, de nem edesmindegy, hogy mikor jon? itt lesz egy darabig a gep, nyaron aztan mikor tokeletes feny lesz, olyan szogbol szetfotozhatod a gepet, ahogy csak akarod. de egy hete csak arrol szol a forum, hogy mikor jon az lhc, leadtak mar az fp-t vagy sem, mikor fingik a crew aki kiment erte, bla bla...
Jelentem ma nem vagyok benn, nem tudok infóval sem szolgálni. Szerintem Kockás barátunk sincs, nem hallottam a hangját... De rajta vagyok a dolgon azért, mozgósítottam minden informátoromat :)
Érdekességképpen, az első LHC, a Canadian International vagy előzőleg Canadian Pacific Airlines (CP Air) részére készült de már nem vette át.
Ezzel az új géppel együtt, már mind a három ajtóvariációs 763-as repült Malév színekben. Négy fő bejárati ajtós, négy vészkijárattal a szárnyak felett. Majd, hat fő bejárati ajtós, egy vészkijárattal a szárny felett. Most pedig hat fő bejárati ajtós, egy nagyobb vészkijárattal.
Igen, ez volt az a gép. Hogy hova ment, sajnos nem tudom.
A320: Szerintem lesz elég idő megnézni azt a madarat. Elvileg a festése elkészült, elvileg 11-én kiment a személyzet átvenni. Hogy mikor jön, arra volt már jópár hír, ezek egy része már elmúlt. Elvileg a héten várható, de a holnapi műsorban még nincs benne.
Csak miattam :D Amúgy konkrétan én sem láttam a gépet, csak a fényeit, de olyan tökéletesen jött,h az ágyból fel sem kellett kelnem , az ablakra néztem és pont láttam a fényeit, még akkor is be volt kapcsolva egy reflektor elöl ha jól láttam..Aztán visszatettem a fejem a párnára és hallgattam a morajlást :D Sztem már Szlovákia felett járt mikor még hallottam :D:D
Amúgy már tegnap is akartam kérdezni Kiskockást, hogy hova ment a gép, mert ez nem a hazavezető iránynak tűnt, de azután valószinűleg bealudt szegény, mert az utsó kérdésemre már nem válaszolt (vajon ezek voltak-e a Bp-re látogató izraeli 'utcai harcosok"). Ha igen, akkor lehet, hogy innen Lengyelország felé vették az útjukat, és akkor érthetőbb az irány.
Nekem egy repülőgép hangja muzsikaszó, de a családom szerint ez egy nagyzenekari előadás volt:))) Sajnálom, hogy a sötétben szinte semmi nem látszott belőle.
Pontosan Fót irányába jött...:) én is hallottam / láttam...Miután elhúzott a házunk felett, még 10 perccel később is lehetett hallani a távoli morajlását..nem volt rossz :)
Malev add first Boeing 767-300ER to fleet 28-02-2007 THREE MOUNTS - the Hongaarse society Malév takes Boeing in the middle of March its first 767-300ER in use. That confirms manager Netherlands bass of thorn to Sales to aviation news.viz. The toestel flew formerly at KLM and Malév is used on intercontinental line services. The society has smaller Boeing already two 767-200 s in its fleet, beside eighteen Next Generation Boeing 737 s, bomb bar animal CRJ200 celebrates s and five Fokker 70 s. Boeing 767 s of Malév conducts at present services from to New York and Toronto. In the summer time table thereby Bangkok comes. The first 767-300ER of Malév was delivered in February 1999 new to KLM and flew under recording PH-BZM and carried the name Garibaldi bridge since then. The toestel is provided according to planning on 15 March with recording HA-LHC to Malév.
Ez ugyan hollandul van, amiből nem sokat értek, de a végén március 15. szerepel.
Malev voegt eerste Boeing 767-300ER aan vloot toe28-02-2007
DRIEBERGEN - De Hongaarse maatschappij Malév neemt medio maart haar eerste Boeing 767-300ER in gebruik. Dat bevestigt Sales Manager Netherlands Bas van Doorn aan Luchtvaartnieuws.nl. Het toestel vloog voorheen bij KLM en wordt door Malév ingezet op intercontinentale lijndiensten.
De maatschappij heeft reeds twee kleinere Boeing 767-200s in haar vloot, naast achttien Next Generation Boeing 737s, vier Bombardier CRJ200s en vijf Fokker 70s.
De Boeing 767s van Malév voeren momenteel diensten uit naar New York en Toronto. In de zomerdienstregeling komt daar Bangkok bij.
De eerste 767-300ER van Malév werd in februari 1999 nieuw afgeleverd aan KLM en vloog sindsdien onder registratie PH-BZM en droeg de naam Garibaldi Bridge. Het toestel wordt volgens planning op 15 maart met registratie HA-LHC aan Malév geleverd.
Pár perccel ezelőtt (vasárnap este 23.03) húzott el az Örs felett Fót irányába valami igen nagy hangú, lassan emelkedő jószág. A sötétben nem sok látszott belőle, de a jelzőfényei sem voltak ismerősek. Valami nehéz szállítógépnek tűnt. Valaki tudja, mi lehetett? Köszi! Abeto
Én is láttam, elől egy Kiowa/OH-58/Bell 206, mögötte két Robinson, aztán a Rendőrség három megmaradt helikoptere, elől a Hughes 500, a legvégén meg a két Minyó. Úgy tokkal-vonóval egy 4-500 méter lehetett a kötelék hossza.
Már néhány hónapja valóban a Helvetic F-100-asai, jelesül a HB-JVC és a HB-JVE járnak többnyire, azért előfordul Bae-146-os is (ma is volt), és nagy ritkán Airbus. A múlt ősszel volt valami, hogy a Helvetic becsődölt, de ezt nem követtem nyomon, úgyhogy inkább nem írok hülyeséget.
Ez az első megszólalásom eben a topikban, és remélem, tudtok segiteni:
Milyen gépek járnak a Swiss szineiben Ferihegyre? Ez azért kérdés, mert egy tarifa-kereső szerint a Helvetic Airways Fokker 100-asai jönnek, de máshol ennek nem találtam nyomát. Igy van? Furcsának tűnik, mert a Helvetic és a Swiss között nem látok más kapcsolatot, csak annyit hogy mindkettő svájci :)
Kicsit off: tudnátok segíteni? Egy barátom márc. 21. és 22. között Stockholm-ARLANDA-n csövezne éjszaka, mert csak hajnalban megy a járata Tamperébe, s nem akar szállodázni.
Az itteni (5-ös) terminál 22.00 után is használható?
Felmentem a reptér honlapjára, de nem találtam érdemi infót (csak azt, hogy a legkorábban nyitó vendéglátó egység a reptéri kápolna, ez 5 A.M.-kor nyit).
Több hónapos munka eredményeképpen elkészült A pilótafülke titkai c. ismeretterjesztő film.
A DVD egy különleges, (FS2004-alapú) életnagyságú, Boeing 737NG repülőgép-szimulátor segítségével és igazi pilóták közreműködésével olyan helyzeteket mutat be, amelyeket a valódi repülések során ritkán vagy (szerencsére) sohasem láthatunk. Kiderül, hogy mindenre pontos forgatókönyv létezik, és még súlyosabb meghibásodásokkal és nehéz időjárási körülményekben is biztonságosan végrehajtható egy repülőút.
A narrációnak, a pilótaszövegek feliratozásának és a több mint 30 szemléletes animációnak köszönhetően A pilótafülke titkai mindenki számára érthető ismeretterjesztő film, ugyanakkor várhatóan nagy örömet szerez majd a repülésben már otthonosan mozgó és a repülőgép-szimulátorokat rendszeresen használó közönségnek is.
Ez nem így van... Régebben valamelyik topicban volt is erről szó! Orosz gépeknél előszeretettel reverzelnek már a levegőben is! Valaki régen beszúrt képeket is... Volt ott TU 154 es is, bár gondolom még a régebbi hajtóművekkel... De mondjuk ahogy én tudom ez főként az IL62 esnek az ismertetőjele...:)))
Azt meg azért kalkuláld bele hogy egy Jumbonak (gondolok itt a 400 asra) sokkal erősebb/modernebb a sugárféke, meg a hajtóművei is mint egy IL62 esnek...
Szerintem csak gyorsabban érkezett a pálya fölé mint kellett volna, és evvel lassított kicsit. Ha egy Jumbo meg tud állni normális sugárfékezéssel akkor ez is... Minden gép a pályán nyitja
Itt egy kép róla JetPhotos-ról, de itt még többet találsz. Ha jól tudom, Air Mobility Command-nak repült tegnap, Reach hívójellel. 43-as számú járatként jött, ezt jelöli a RCH 043. Ebbe a topikba még sirályabb lett volna ez a kép, de itt is rátaláltunk, nem gond. :-) Sajnos nem rögzítettem abban az időben, így audio-val nem szolgálhatok. Eggohoek-nek köszi a sok info-t. Én is Kalitta-ra gyanakodtam mert a csík is olyan meg a winglet hiánya is régi gépre utal. A CKS (Kalitta Air) 626-os pont most lépett be hét perce.
Pár perce kb 19:10 körül egy, az átlagnál nagyobb hangú gép "helyezkedett" leszállásra 13 as irányon... Tudja valaki hogy milyen gép volt? Sajnos látni szinte semmit nem láttam belőle de a hangja az nem egy B737/A320 kategóriájú volt...
Nem tudjátok ma melyik légitársaság 767es jött olyan 4 és 5 között? Pontosabban sajnos nem tudom, mert edzés közben láttam:) Sajnos alulról láttam ezért nem tudtam beazonosítani a légitársaságot, de az biztos hogy nem Malév volt... talán Hainan? De az meg nem szokott ilyenkor jönni szerintem... :?
A magyar nemzeti légitársaság a oneworld szövetséghez való csatlakozásának finisében fotópályázatot hirdet a repülés és a légiközlekedés iránt elkötelezett amatőr és hivatásos fotóriporterek számára:
Akkor elfelejthetem a jókis hordóra állok és onnan "mindent" látok nézelődésemet! Ehhez a kerítéshez még a 6fokos festőlétra is kevés lenne! B@asszák meg a szarjukat, főleg ennyi pénzért!!! Tök jó ez az EU, eddig csak megszorított és korlátozott vagy elvett!! Bocsi az off-ért!
Sziasztok,
Vasárnap /11-n/ 20.30 kor indul VIE bol az AUA 45 ös járata Maléra. Van vkinek 5lete, hogy honnan lehetne megtudni a lajstromjelét? Érdekel, mert ezzel a géppel utazunk. Köszi.
...és olyannyira sikerült ez a dolgozószám leredukálás, hogy én pont kiestem a beengedettek klubjából, pedig nekem még van is -volt- érvényes belépőm oda. Kaptam rá igéretet, hogy intézkednek, na, arra leszek még kíváncsi :)
"X" nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó tag leértékelésen bevásárolt 600 verszta horganyzott, zöldre szinterezett (kvázi exkluzív) szabvány kerítést. Mondjuk eredetileg vmi műveleti terület elé szánta, de ott megelőzték. Ekkor eszébe jutott, hogy "Y" EU-s binyekáresznek nemrég pusztán szívességből szervált illegális védett trópusi halakat a medence-méretű akváriumába. Itt az idő, hogy "Y" is segítsen neki, meg is kereste. Szerencsére "Y" szomszédja "Z" pont reptér-ellenőrző körútra indult a koszlott keleti végekre, tehát megkérték, találjon már ki vmit. "Z" körbejárta Fhegyet, ahol is megállapította, hogy a dolgozók közé beszivárgott alkaloidás alvóügynökök fokozottan veszélyeztetik a fejlett kapitalizmus békéjét. Ezért megtérve a kies brüsszeli irodájába, csúnya jelentést rittyentett a koszlott keleti végek súlyos kerítéshiányáról. A bumeráng körbeért, és így "V" államtitkár és "W" reptérigazgató végre bátran megrendelhették "X" elfekvő terroristakiszűrő, atomtámadássellenisvédő kerítését.
A kiszolgáló járművekhez az rt-nek már zéró köze van. Azonban aki pl 1-ről a 2-re akar menni, az kénytelen a külső körön minimum 3 szor akkora utat megtenni, ha nem akar 3 ellenőrzésen átmenni, miközben 1 utast egyszer ellenőriznek, mielőtt felszáll a gépre. Mindenki kénytelen lenyelni a békát, de legalább pontot ne adjunk érte... ;-)
És akkor talán egyszer eljut a BARt is oda, hogy a 107-109-esen álló gépekhez elég lesz a séta is, mert nem járkál oda-vissza annyi jármű tök feleslegesen a szervízúton, mint most.... (Komolyan, saját megfigyelésem alapján gyakran Ferihegyen több (és többféle...) kiszolgáló jármű mozgott, mint pl. a Schipholon.)
Elfogadom, hogy ez van és megpróbálom az emészthetőbb oldaláról megközelíteni a dolgot. Nem én fogom kifejteni azt, hogy mi minden nem teszik ebben a rendszerben. Mindenesetre immáron nagyon sokadszor jut eszembe a Monthy Phyton féle "Hülye Járások Minisztériuma" További kommentemtől a közismert lojalitásom ment meg benneteket. :)))
Ismerjük a "jó magyar ipar" képességeit, feltételezem, hogy nem volt hipp-hopp elegendő kapacitás, rövid volt a határidő, nem lett volna gazdaságos ilyen áron legyártani, új berendezések beszerzése drágította volna a projektet, ...stb. Így legalább kész van. Számtalan magyar termék versenyképtelen a piacon, miért lenne a kerítés kivétel ez alól? Továbbá feltételezem azt is, ha 700 ember kártyáját érvényesítették erre a területre, akkor csak ennyien léphetnek be jogszerűen erre a területre. Személyes tapasztalatom az, hogy hihetetlen mértékben lecsökkent a jármű és személyforgalom ezen a területen. Az új ellenőrzési rend valószínűleg igen rendes üzemanyag megtakarítást is fog eredményezni, mert a dolgozó ésszerűbben fogja összerakni a mozgási útvonalát, a járgányban pedig hurcolni fogja az összes esetlegesen szükséges anyagot, eszközt, szerszámot, mert nem akar túl gyakran átlépkedni az ellenőrzési pontokon.
a repülőtér üzemi területeiből fizikailag le kell választani bizonyos, kritikusan érzékeny területeket, az ún. szigorított biztonsági területeket (Security Restricted Area, röviden SRA).
Ahha... Akkor most már végre tudom, mi ez a tavaly az 1-esen fényképezett tábla. :-)
Átadták a ferihegyi repülőtér új biztonsági kerítését
A reptéri dolgozók 93 százalékának nem lesz belépési jogosultsága a reptér kritikusan érzékeny területeire
Budapest, 2007. január 29. Elkészült a ferihegyi repülőtér új biztonsági kerítésének első szakasza, mely a repülőtér kritikusan érzékeny területeit öleli körbe. A biztonsági rendszert ma délelőtt 11 órakor állította üzembe a Budapest Airport (BA).
Az új kerítéssel a szigorított biztonsági területek - a futópályák, a terminálok forgalmi előterei, a tranzit területek, a gurulóutak - fizikailag különváltak a repülőtér egyéb területeitől. A szigorított biztonsági területekre a korábbi kilenc beléptető kapu helyett most már csak három kapun lehet bejutni. A területekre pedig ezentúl csak egy mindenre kiterjedő biztonsági ellenőrzést követően csak azok léphetnek be, akiket munkájuk odaköt. Ezzel radikálisan, a korábbi 11 ezerről kb. 700 főre (a reptéri dolgozók kb. 8 százalékára) csökken a szigorított biztonsági területekre belépési jogosultsággal rendelkezők száma.
Ezzel megszűnik az a korábbi gyakorlat, melyre az Európai Unió biztonsági vizsgálata is felhívta a figyelmet, hogy a reptér szigorított biztonsági területeire az indokoltnál több ferihegyi dolgozónak volt belépési jogosultsága.
Az új kerítés a BA biztonsági fejlesztési programjának első szakaszaként az EU biztonsági előírásaival összhangban épült meg. Az építés első szakasza három hónapig tartott, s a második szakaszban március 31-ig a BA teljesen kicseréli a ferihegyi repülőtér mintegy 19 411 méter hosszú kerítését.
A beruházás költségvetése eléri a 2,5 milliárd forintot, melyet BA saját költségvetésből finanszírozott.
Somogyi-Tóth Gábor a Budapest Airport forgalmi vezérigazgató-helyettese elmondta: A repülőtéren a biztonság a legfontosabb. Ennek megteremtésért nemcsak az utasokat, hanem a ferihegyi repülőtéren dolgozó mintegy 13 000 embert is megfelelően át kell vizsgálni. Az új kerítés életbelépésével sokkal kevesebb dolgozónak lesz lehetősége belépni a reptér érzékeny területeire, és ők is csak alapos biztonsági ellenőrzés után tehetik ezt meg. Ezzel Ferihegy meg biztonságosabb lesz, és megfelel az EU előírásainak.
További információk: Szollár Domokos Budapest Airport t.:06 30 677 45 82
Szerkesztők figyelmébe: Szigorított biztonsági területek Az Európai Unió előírásai szerint a repülőtér üzemi területeiből fizikailag le kell választani bizonyos, kritikusan érzékeny területeket, az ún. szigorított biztonsági területeket (Security Restricted Area, röviden SRA). Ezek: Futópályák Gurulóutak Terminálépületek forgalmi előterei Utashidak Terminálépületek tranzit területei
A szigorított biztonsági területekre csak igen alapos és szigorú biztonsági ellenőrzés után lehet belépni. Ez gyakorlatilag megegyezik az utasok biztonsági átvizsgálásával: röntgen berendezéssel kell átvilágítani valamennyi csomagot, a területre belépő személyeknek pedig fémdetektoros kapun kell keresztül menni. Gépjárművek is csak részletes biztonsági átvizsgálás után hajthatnak be a biztonsági területekre.
Az új kerítéssel a korábbi kilencről háromra csökkent azoknak a kapuknak a száma, amelyen keresztül a repülőtér szigorított biztonsági területeire be lehet lépni.
A biztonsági területre ezeken felül a terminál épületek indulási tranzit bejáratán keresztül is be lehet lépni, ami megegyezik az utasok check-in utáni belépésével.
Adatok az építkezésről A ferihegyi repülőteret körbe vevő biztonsági kerítés 19 411 méter hosszú. Az első szakaszban mintegy 4 200 méter hosszú, három méter magas kerítés épült meg. Csak az EU által elfogadott kerítéselemeket lehetett beépíteni, ezért a BA Franciaországból importálta a szükséges elemeket. A beruházás során három ún. Ellenőrző Áteresztő Kapu készült el, melyeken keresztül tudnak a Ferihegyen dolgozók a repülőtér területéről belépni a szigorított biztonsági területekre. Az ellenőrző kapuk aljzatának építése során 40 cm vastagságban mintegy 6 000 m3 bazaltbetont használt fel a BA. A kapukba a legkorszerűbb biztonságtechnikai berendezések kerültek. A beruházás során mintegy 14 000 m2 út felületet kellett megépíteni. Az építkezésen átlagosan 100-150 ember dolgozott éjjel-nappal. Az építkezés 2006. október 18-án kezdődött el. Az Ellenőrző Áteresztő Pontokat 2006. November 22-én kezdte megépíteni a BA.
- A magyar ipar teljesen alkalmatlan ezen igen spéci zöld kerítéselemek legyártására? Mi a fenének ezt Franciaországból hozni? Kb. több lehet a szállítási mint az anyagköltség...
- Nagyon csodálkoznék, ha csak 700 fő dolgozna a bekerített részen belül. A benn dolgozó BA-sok lehet, hogy csak 700-an vannak, de hol vannak a Malévesek, ACE-sok, stb? Szóval itt valami (megint) bűzlik.
"...Nem, igen ... az ellen nem véd, de viszont ... így magyaráz...ta ki Árpi, hogy ... a vízbül veszi ki a ... a ... az oxigént. Teccik érteni? A vízbül fogja az o, harmincezer ... literbül veszi ki az oxigént..."
1. A szél ÉNy-i volt, vagyis jó irányból fújt. 2. Nagy volt, de annyira azért nem volt "állat". 3. Nem volt tele a híradó "bezárt Ferihegy" pánikkeltéssel, tehát nem. 4. Az átstartolás egy normál manőver. 5. Az "esemény" a baleset vagy aközeli helyzet szalonképes neve. További szép estét!
Az első képen lévő masina mi a lófütty? Kint voltunk ma 747-esre vadászni, és a másik kifutópályáról (13R, ha jól gondolom) szállt fel, olyan mélyen búgó, fájó hanggal, mintha valami baja lenne.
A lényeg hogy az KEMÉNY MAG...Azért mert ha tehetjük kint vagyunk sokszor.Poénból írtam...Meg benne volt az is hogy megküzdöttünk azért hogy láthasuk a Ruslant..
Ha szabad ajánlanom, ez ügyben keresd meg a BA-t. (pl. Szollár Domonkost) Valószínűleg partnerek lesznek és megkapjátok hozzá a maximális segítséget. A belső területen is rendszeresen van önkéntes szemétszedési akció, ez mindenkinek érdeke a kerítésen innen és túl.
Kicsit off! Ha valaki érez magában annyi szervezőkézséget, hogy megszervezi a szemét összeszedését a lovardánál. Akkor én felajánlom, hogy -amellett, hogy szívesen segítenék a szemét szedésben- a konténeres elszállítását megoldom. J.
A fene egye meg. Most mutatták be a TV2-n , hogy rakodják a Ruszlánt. Mikor jött? Azt mondták, hogy még késő este repül el. 10ezer kalasnyikov van bennne, és nem btr-ek, de afgánokhoz megy. kele
legközelebb én is elviszek egy szatyor szemetet onnan.
bár egyébként az is siralmas, ahogy a kőbánya-kispest centrum kinéz. képzeljétek csak el a tömegközlekedő turistákat, akik bp-re jönnek, oda fut be a busz! bár ott már legalább vannak tervek.
a reptér mellett meg sajnos a szemét magassága egyenesen arányban nő a kerítés magasságával, sűrűségével! gáz.
Valóban ez Magyarország. Felelősségtől, szociális érzéktől, egységben gondolkodástól mentes szemléletmód. Nagyjából ez jellemzi korunk "átlagmagyarját". Ez ellen nem lehet mit tenni, ez van. Mindenki örül ha saját kis problémáját megoldja, a többi meg nem az ő dolga. Ez évtizedeken keresztül kialakult szemléletmód.
A múltkoriban láttam egy kis furgont szeméttel megrakva a kiszuperált tu154 környékén. Valszeg nem fotózni volt ott. Sajnos nem volt nálam a fényképezőm, de ha megint látok ilyet biztos hogy lefotózom. Ez már elég egy följelentéshez.
Mellesleg ha mindenki csak 1 szatyor szemetet elvinne az említett helyekről, már tettünk valamit az ügy érdekében. Én e-képpen fogok tenni ezentúl!
Sajnos van bőven szemét azon a földúton (és mellette) is, ami a vecsési temetőtől megy befelé a reptér kerítése felé. Én arra tegnap jártam, de nem csak nagy mocsok várt, hanem valami irdatlan penetráns bűz is amitől hányi tudtam volna :-/ Gondolkoztunk hogy ez vajon a szemét "illata" vagy esetleg trágyáztak-e ott nemrég a közelben, utóbbit hamar kizártuk. De ha arra mentek, vigyetek valami gázmaszkot, oxigén sátrat vagy egyebet mert förtelmes ami ott van, és nem csak látható, hanem érezhető is.
OFF Nyugaton tényleg nincs ilyen. A fejlett tisztaságvággyal rendelkező nyugatiak hozzánk hordatják a szemetüket. Az ilyet teljesen nyugodt szívvel lőném főbe a kukaborogató honfitársunk még meleg hullája mellett. ON
én már ki sem járok a lovardához pont ezért ami ott uralkodik, hányok ha be kell fordulnom a kanyarban.. pedig nap mint nap járok a 17.-kerben! régebben azért sűrűbben kijártam.
nekem személy szerint a temető a kedvencem, mint fotópozíció, bár már ott is csukva a sorompó:)...
egyzserűen undorító, aki meg oda ba***a a szemetét, miért nem tudja azzal a lendulettel elvinni egy szemétlerakóba? mocskos fotelek, autóalkatrészek, és egyéb háztartási szemét. undoritó!
Én is azon gondolkoztam, hogy mi spotterek szervezhetnénk egy szemétszedést, de az a baj, ha össze is szednénk kéne valami kontakt hogy elvigyék. Nem tudom hogy a kukások ha össze lenne gyűjtve elvinnék-e. Ja és az is kérdés, meddig nem szemetelnének újra, bár nem volt jellemző annyira ,hogy itt lerakatot csináltak volna a tetvek.
Téynleg szégyenletes. barátommal éppen arra gondoltunk, hogy odamegyünk gumkesztyükkel és eltakaríytjuk leakább a kis dombocsak környékét aho vannak a kövek, mert ubdrorító. nem értem tahoékat, hogy miért boritják ki a kukát.
k. annyukba, ilyenek vagyunk mi magyarok. Ilyet nyugatabbra nem látni, csak keletebre. ezt minden listatárs is vegye kemény beszólásnak akinek ebben a mocsokban része volt, van szálljon magába és használja a kukátkat,
Az egy dolog hogy a lovardánál mi van, mert az annak a szemétnek nagy része a fölborult (borított) kukából jött, de a reptér melletti földutakon 200 méterenként szemétlerakat van. Háztartási szemét, építési törmelék stb. Felháborító, kétségbeejtő. Ezenkívül a 31 küszöbnél mindenfelé eldobált mekdobálszos zacskók, üdcsi, ropi, csoki miegymás. Az előbbit a tudatos szemétlerakók műve, az utóbbi az arrajáró kényelmes autós bámészkodóké, akik valszeg nem fotózni járnak oda hanem gyereket, kutyát sétáltatni. Mindkettő a jellemtelenségről árulkodik. Lehet még ennél lejjebb süjjedni? Bocs az offért.
Uj időpont zuhanyhiradó szerint 18-21 óra közötti érkezés. Sajnos már sötét mindenféle foto tevékenységhez. Azt nem tudom, hogy éjjel továbbrepülhet, vagy talán reggel? ez utóbbi jó lenne
Én is kimegyek csak kérdés , hogy tuti jön-e mert egy másik fórumon volt egy hozzászólás és abban az áll hogy csak este jön. Valami járatszám alapján nem lehetne rákeresni ,hogy elindult-e?
Akkor ez azt jelenti h ma helyi/magyar/itteni idő szerint Ruszlan 13:30kor...?:) Nyugtassatok meg...!;) Milyen irány van most, és milyen várható akkor?
De nyugi. Én is elrontottam az elején s csak azt vettük észre Csojsszal, hogy SOTER helyett PATAK a kilépőpont. Szerintem még a felhőket is el tudja intézni. :-D