Ránéztem az asztali körfűrészekre is. A Metrós nem volt összeszerelve, ezért azt nem tudtam alaposabban megnézni. A BauMaxban volt 2 nagy és két kicsi.
A teljesítményekre, fűrészlapátmérőkre sajnos nem emlékszem pontosan, de 20 centi és 800W körül vannak a kicsik (mindkettő közvetlen tengelyes volt).
Egyelőre a Meister felé hajlok, de vannak kérdéseim is:
1. Mekkora gond a kisebb asztalméret? Polcoknál, nehezebb tábláknál nehéz lesz tartani, hogy ne billenjen le? Vagy majd összeütök valami támasztékot melléje?
2. Az asztal magasságának (vagyis a vágásmélységnek) az állítása kétoldalt, külön csavarokkal, vezetősín nélkül történik, tehát minden állítás után derékszöget kell nézni. Centibeosztás nincs, mérni kell. Nagy gond ez?
3. Elég-e nekem a 44 mm-es vágásmélység? Ezzel végül is kétoldalról el tudok vágni 8 centis anyagot is, nem?
Megnéztem az oszlopos fúrógépet, de amikor megemeltem a dobozt, inkább egy új állvány mellett döntöttem. Ehhez új munkapadot kéne építeni. :-)
Viszont az OBI-ban találtam egy sokkal jobb konstrukciónak tűnő állványt. A rugó középen van, nem a karon + 3 pontos rögzítésű a kar, ezért kicsi a kotyogás. Normálisan, bilincsként szorul a csőre. És még olcsóbb is volt, mint a régi (3500 helyett 2500).
Lehet rosszul irtam?,
A 4-es lyukat csak a forgacslapba kell mivel igy sokkal jobban oda lehet huzatni a felette levo anyaghoz...munkalapba nem is kell elofurni
Megnézem, de még a kistestvéreinek is utánanézek, mert nekem az állványt fölösleges kifizetni, nem fér el a műhelyben, úgyhogy asztalon fogom használni.
A litium ion akksikkal vigyazni, legnagyobb ellenseguk a hideg! A futetlen garazsban -5 fokban hagyod egy par ejszakara, es a kapacitasanak fele oda van!
Nem volt precízen összerakható. Ahogy a karral nyomtad lefelé, a fúrótartó konzol oldalirányba is mozgott és előbb-utóbb elakadt a kis mutató, ami a centibeosztásra mutatott. Emiatt a centibeosztás fémlapja pár alkalom után szétszakadt és leesett.
A konzolt bizonyos magasságban egy mezei csavar rögzíti, amit neki kell csavarni az oszlopnak. Ha nem csavarod be rendesen, kilazul. Ha becsavarod, deformálja az oszlopot. Végül azért kellett kidobni, mert az oszlop annyira eldeformálódott, hogy nem mozgott már rajta se a konzol, se a vezetőgyűrű, ami a kar lenyomásakor kezd mozogni. Gyakorlatilag odáig jutottam, hogy két kézzel se tudtam lenyomni a kart.
Akkus csavarozó: szemeztem a Bosch IXO-val. Tetszik a lítium akku. Kicsit drága (10K), de nem merül, nem megy tönkre a rátöltéskor, nagyon kicsi a gép és szűk helyre is befér, az Ezermester magazin szerint van ereje is.
250W de aszinkron motor és nem soros-kefés.Teljesen jó.Még nem tudtuk megfektetni, pedig tudod:közös ló.13000-ért teljesen szuper.
Amire érdemes figyelni, mikor hazaviszed, hogy egy z alakra hajtott drótot bele kell fogni, és azzal derékszögre állítani a mozgóasztalát.A mienknek a nyaka egy kicsit kifelé lóg a derékszögtől ,ezt egy vékony papírral korrigáltuk.De ki is leket reszelni, vagy inkább csiszolni, mert az eltérés max 2 tized volt.
A "fúrótengely" ( a vastag fel-le járó tengely) kotyog még kábé 1 tizedet az öntvényházban (nem a csapágy), de az összes kézifúrógépem többet kotyog ennél, még a Bosch is, újkorában is!Gyakorlatilag észrevehetetlen.
Hello Bond és mindenki,megkérdezhetem,mi lett a gond a 3000 Ft-os állvánnyal,hogy ki kellett dobni?Én is gondolkoztam valami olcsó megoldáson,azért olcsón,mert egy kicsit osztom gruntow véleményét,azaz hogy viszonylag ritkán kell.
A csapolással kínlódtam én is már eleget,03.05-től a Ferm lamellázógép (lapostiplimaró) 19990 Ft lesz a Praktikerben,ezért rá is szántam magam,
remélem,egy darabig megoldja a gondokat.Végül is a 7000 Ft-os csapozósablonhoz képest jó áron van...
Tegnap beruháztam,vettem az elhalt B&D fúró helyett egy újat(Tesco 9000,-),egy lézeres dekopírt (Tesco 6000,-),egy akkus fúró-csavarozót (Praktiker 8000,-)és egy mélykút szivattyút,hátha lesz tavasz,sztem igen jó áron (Brico 40000.-),úgyhogy kussolhatok most itthon -:)
Az akkus fúró-csavarozó egyébként olyan,ha elengeded rajta a "gázt",azonnal megáll a tokmány forgása,egyszer dolgoztam ilyen kölcsöngéppel,sztem qrva jó,véletlenül sem lehet vele túlhúzni a csavart.Budget "márkája" van,csak nem szarabb a többinél...
Én az alig használható állványkámat is rengeteget használtam. A pontos (centiben megadott) függőlegességet/mélységet igénylő fúrások (pl. köldökcsapok) mellett esztergálásra, finomcsiszolásra befogott csiszolókővel, csapvésés előtti kifurkálásra. Szeretem benne, hogy nagyon finoman lehet szabályozni azt, hogy milyen erővel nyomom a fúrót, hogy van egy szabad kezem és nem kell arra figyelnem, hogy ne fúrjak túl mélyre. Meg lehet csinálni mindent nélküle is, de így kényelmesebb és gyakran gyorsabb is.
Az alulról becsavart csavarokat nem nagyon szeretem. Egyszer, esetleg kétszer szét lehet szedni, aztán kiszakadoznak a lyukak, és esik szét az egész. Különösen forgácslapnál.
Láttam most egy csapozósablont a BauMaxban. Ügyes kis szerkezet, a két összekötendő lapra együtt lehet felerősíteni és egyszerre lehet kifúrni a csaplyukakat az élre és a lapra. Az ára viszont durva. 7000 forintot kérni egy darab műanyagért azért túlzás...
megkerdezhetem minek kell neked allvany?,Mire akarod hasznalni?? Csak azert mert nekem mar 6 eve van de osszvissz ha ketszer hasznaltam.
En az ajtopantok 35-os lyukait is kezzel csinalom es meg egyszer sem mentem at vele a masik oldalra.:))
Azt a munkalapos dolgot meg nem tudom minek bonyolitjatok halalra. Ha alulrol a butorba csinalsz 4-es lyukakat majd azon keresztul 4x 40 es csavarokkal megfogatod a munkalapot. Ha mar 3-at beleteszel az olyan eros lesz hogy ha felemeled a munkalapot akkor sem fogja a butort "elengedni". Szetszedni is konnyu akkus geppel majd ha megint osszeakarod rakni csak meg kell keresnia lyukakat.
Azert azt csekkold le, hogy aszinkron vagy kefes motor van-e benne. A kefes hangos, es van benne fogaskerek, az aszinkron vagy direkt a tengelyen a korong, es akkor kicsi az atvagas, vagy ekszij.
amugy muszakilag kb ennyi az en Ferm-em is.
jol meg kell olajozni az orsokat amik emelik meg dontok a lapot, mert kicsit bena a szerkezet, es szetesik ha hasznalva van.
Jött egy Praktiker katalógus, van benne egy asztali körfűrész. Igaz, nem hordozható, de az ára vonzónak tűnik. Tudom, hogy nehéz így képről véleményt mondani róla, de azért ne fogjátok vissza magatokat.
Tegnap a szemétben végezte a 3000 forintos fúróállványom. Most gondolkozom, hogy vegyek egy drágább állványt (8-10K) vagy inkább egy fúrógépet (14K). Erről hiányolom a centiskálát, gyorsabb lenne vele a mélységbeállítás. A gagyi állványomon volt. Oszlopos fúrógépnél nem szokás ez?
A külső menete nagy emelkedésű, olyan mint a facsavarokon, csak nem kúpos (érthető).
Kétfélét láttam eddig: lágyabb anyagból, talán spiáterből öntve (hadifém, fehérfém, ki hogy ismeri, karburátoranyag), ebben van egy imbuszkulcsnyílás, és azzal lehet behajtani.
A másik fajta vasból van, kadmiumozott (sárgás), és behajtáshoz bele kell hajtani egy csavart, amin van egy-két anya, és össze kell kontrázni őket.Aztán a legfelső anyát kulccsal tekerve behajtódik a fába.
Persze elő kell neki fúrni!
Ez nagyon jól hangzik. A famenet az olyan éles szélű menet, mint a facsavarokon? Milyen szerszámmal lehet behajtani, ha kívül-belül menet van? A cső belsejében alul van csavarhúzónak horony? Bocs a hülye kérdésekért. :-)
Semmi baj, ha szétszedhető kell!
Barkácsosnál (nem Obi, meg ilyenek) keress olyat, hogy fém biszb@sz, ami kábé 10mm átmérő kívül, és erős FAMENETES, és M6 menetes belül.
Gyakorlatilag egy kívül-belül menetes cső.
Ezt betekered a munkalap aljába, és ebbe tekered a szekrényen keresztül a SZÁRNYASCSAVART.És akkor még szerszám se kell a szét-összeszereléshez.
Ha szetszedhetos kell, akkor mindenkeppen pl valami 50x50mm stafli mindket szekrenyke ketoldalan a talalkozashoz. Aztan az mehet valami hosszabb csavarral meg ragasztoval a munkalap aljahoz, meg anyascsavarral a szekrenykehez. Vagy akar ilyen mindenfele acel sarok cucc, amit 100 es 1000 forint kozott adnak a kulonbozo barkacsaruhazakban meg csavarboltokban. Vagy akar egy forgacslap csik negyszer, hogy a teto ne csusszon el, a munkalaphoz jol ragasztva csavarozva, es arra egy keves ilyen acel sarok, vagy szogvas leszabva kifurva, hogy ne csusszon elore-hatra.
Köszönöm az ötleteket. Elfelejtettem írni, hogy szétszedhetőt szeretnék, ha át akarnám rendezni ne kelljen egyben cipelni, mert a szekrények egyenként 20 kilósak. Ezért az alulról csavarozáshoz nagyon sok csavar kéne, ha együtt akarnám mozgatni az egészet a lapjánál fogva. Ezért gondoltam az átkötésre mondjuk 4 vagy 8 csavarral összesen, és ha mozgatni akarom, akkor szétszedem.
Én alulról felfelé csavaroznék, jó sűrűn, olyan 5-ös gyorscsavarral.
De én még előtte vennék nyolc lábat a két szekrénykére, és felszerelném, olyan állíthatósat, jó erőset.Lehet vascsavar is.
És akkor a felcsavarozott munkalapon vízmértékkel és vonalzóval ellenőrizve ki lehet lőni a talaj egyenetlenségeit, és teljesen síkba lehet állítani a munkalapot.
1. egy belsokulcsnyilasu (imbusz) m8 csavar feje kifejezetten szep, ahogy belesimul az asztallapba. Ez altalaban fekete, es szep sima, nincs sorjaja a horonynak, stb. szepen bele fog simulni.
2. konyhaban a jol kiszamitott hosszu forgacslapcsavart siman belehajtjak alulrol felfele, negy-hat mind a ket szekrenynel boven eleg, ha nem akarod az egesz cuccot egyben mozgatni.
Feltettem egy új képet a műhelyről, itt már a szekrényeknek van ajtajuk és hátlapjuk.
Még össze kéne fogatni a szekrényeket a munkalappal, de még tanakodom a megoldáson. Először kapupánt csavarra gondoltam, aztán bútorösszehúzóra (ha van belőle 7 centi hosszú). Van más ötletetek. (Csavarfejet nem nagyon merek süllyeszteni a munkalapba, mert félek, hogy nagyon elcsúfítom.)
Azért gondolom, hogy elég a kicsi, mert elsősorban lécek kereszt és hosszirányú darabolására használnám, másodsorban kisebb táblák (szekrények alkotóelemei, stb.) vágására.
Nagyon nem kell, hogy erős legyen, ráérek. Szerintem azután, hogy egy négyméteres deszkát hosszában kettévágtam dekopírral kb. 15 perc alatt, bármit gyorsnak fogok találni. :-)