Keresés

Részletes keresés

Rezesmatyi Creative Commons License 2019.02.25 -2 2 34148

Tedd fel ide a listát. Én szívesen dolgoztatnék velük, ha jobb minőséget produkálnak mint a Quabla.

A te V43 és M41-edet egyébként ki fogja festeni ?

Előzmény: Flakers04 (34147)
Flakers04 Creative Commons License 2019.02.25 -3 2 34147

Szerintem nem csak a quabla körül forog a modell festés. Vannak szebben dolgozó emberek is.

Előzmény: Csöves Miska (34141)
tomi0927 Creative Commons License 2019.02.25 -1 0 34146

De jó dolog ilyet látni! Ötletes, hiány(t) pótló, igényes munka. Gratulálok!!! Majd kérek képeket (akár privátban is) a végső festési állapotról! :)

Előzmény: tothgun modells (34145)
tothgun modells Creative Commons License 2019.02.25 -3 25 34145

Üdvözletem!

 

Daraboséknak fontos, hogy a drága pénzen megvásárolt A.C.M.E. Gigantban legyen autentikus belső berendezés, ezért a TOTHGUN modellsnél rendeltek. Lesz Gigant belső... Úgy is lett!

Üdv, tothgun

kavicsasínen Creative Commons License 2019.02.25 -5 1 34144

Te vagy kispéter személyesen? :)

 

Ha ekkora a keresleti piac, miért nem csinálsz Te valamit? Mármint a nepperkedésen kívül..:)

Előzmény: Törölt nick (34143)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 -5 3 34143

Bízik benne hogy nem csak az M&H-Lehr konszernnél lesz kapható, ami erős árlenttartó tényező lesz. Másik kérdés hogy a Quabla sokszor olyan határidőket (sem) tud adni az egyedi munkákra, hogy annyi idő alatt az ember megtanul festeni.

Előzmény: kavicsasínen (34142)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.02.24 -6 0 34142

Honnan tudod, mennyi lesz a gyári, amit 3 éve hirdetnek már, hogy hamarosan megjelenik?...

Előzmény: Csöves Miska (34141)
Csöves Miska Creative Commons License 2019.02.24 -5 0 34141

Csak tudod bosszantja a modellezőt, mert azért a gyári csak olcsóbb lett volna, de már nem várok tovább, mert ez egy vicc.

A gyári modell azért csak olcsóbb lenne, de kénytelen leszek Quabla Lacával festetni, ami azért drágább lesz...

Előzmény: kavicsasínen (34140)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.02.24 -5 1 34140

Nem a Mediker tologatja a határidőt, hanem a gyártó...más kérdés, hogy elég nagy bátorásgra vall bárki részéről is fix dátumot írni ACME termék megjelenéséhez..:) 

 

Abból csinálnak hülyét, aki hagyja.

Előzmény: Csöves Miska (34139)
Csöves Miska Creative Commons License 2019.02.24 -8 0 34139

Azért az évek során Medikernél szépen tologatták a verescsillagos ákmé gigi megjelenési idejét, ma már csak ennyit olvasni:

 

"Várható megjelenés: egyelőre nem ismert"

 

https://vasutmodell.com/acme-60183-villanymozdony-v63-037-gigant-mav-iv

 

Azért ehez arc kell, most döntsék már el, hogy megjelentetik vagy nem, elegem van ebből a folyamatos huza vonából.

Rajtam kívül gondolom más is várná, de szerintem beszélek Quabla Lacával, viszek neki donort és átfestetek IV korszakosra.

Az Acme hülyét csinál a modellezőből!

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.23 0 5 34138

 

"Az abban foglaltak számomra is teljesen elfogadhatóak és méltányosak abban az esetben, ha mondjuk

egy kb 10 - 15 évvel ezelőtti bolti új áron vásárolt példány - úgymond - feljavításához teszem hozzá az

általad itt felsorolt anyag-költségeket és munka-díjakat."

 

Persze, ugyanis arra lettek kitalálva.

Ha eleve így készülnének, akkor nem kellene ennyit hozzászámolni a mai árakhoz sem (az elektronikai részről beszélek most), csak a mostani felszerelés, és a modernizált különbsége növelné meg a termelői árat.

 

A nagyobb, tőkeerősebb cégek gyártmányairól: ott lényegesen más a darabszám és a technológia is. Meg maga a gyártás szervezése is, nincs annyira széttagolva. Ott egyetlen gyár területén folyik a műanyag fröccsöntés, a fém váz öntése, a festés/feliratozás és a készre szerelés is. Kis hazánkban ezt egyelőre nem nagyon tudja egy kisvállalkozás megoldani, nem adottak a feltételek. Nem csak a piaci feltételek, mások sem. 

És ugye, mint látjuk a nagyok is csak olyan modelleket adnak ki magyarra festve, amik léteznek német vagy osztrák festésben is. Vagy a NoHAB, amiről meg le lehet húzni egy rakás másik bőrt is, ma már német magánfestésben is koptatja pár a síneket.

Előzmény: dave_dömper (34136)
Csuri Babos Creative Commons License 2019.02.23 -1 1 34137

Nagyon köszönjük Mester!

Előzmény: csíkos-háTTú (34134)
dave_dömper Creative Commons License 2019.02.23 -2 3 34136

Nagyon köszönöm a világos és egyértelmű válaszod.

 

Az abban foglaltak számomra is teljesen elfogadhatóak és méltányosak abban az esetben, ha mondjuk

egy kb 10 - 15 évvel ezelőtti bolti új áron vásárolt példány - úgymond - feljavításához teszem hozzá az

általad itt felsorolt anyag-költségeket és munka-díjakat. Azt azonban sajnos nem lehet figyelmen kívül

hagyni, hogy ez esetben egy mai áron kínált modell (zsargonban szólva) turbósításáról van szó és ez a

modell lényegében mindezzel együtt is egy digitálisan előkészített modell marad, csak éppen a futási

tulajdonságai, a minősége már jobban megfelel egy vevő mai elvárásainak (meglehet, rosszul látom).

 

 

Ellenpéldaként a Roco, vagy éppen a Piko nemrégiben megjelentetett magyar vonatkozású modellje (a

Szili jelenlegi árával "versenyképes" GySEV Vectron modelljét idézném, ami árban kis mértékben még

alatta is marad az ugyanebben a szaküzletben "megvehető" Szili árának. És ezért az árért ugyancsak

egy digitálisan előkészített modellt lehet kapni, csak éppen ezt nem kell a vevő számára "feljavítani".

(természetesen tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy amíg a Fuggerth Szili lényegében majdhogy-

nem egy manufaktúra rendszerben épített, szaküzletbeni előfordulási gyakorisága, beszerezhetősége

szerint szinte egyedinek tekinthető mozdonymodell, addig a Piko, vagy Roco Vectron tömegtermék, de

lehet, hogy ebben is tévedek)

Köszönöm a törelmedet és a magértésedet.

András

Előzmény: csíkos-háTTú (34134)
Sir Gombóc Creative Commons License 2019.02.22 0 3 34135

Ez sem igaz így, valamennyi gépet lehetett vezérlőkocsival üzemeltetni, csak a nem kimondottan erre az üzemre kialakított gépeknél hiányoztak funkciók, mint a tolóerő korlátozás vagy épp a vezérlő egyes műszereit nem működtették. És bizony sok esetben használták is őket, ha nem volt más gép.

Az igazi különbség azonban a kétféle főkeret hossz, illetve a 90-es évek végétől a külön zárlámpa, ami, ha korrekt modellt szeretne az ember, mindjárt négyféle szerszámot jelentene a kasztnihoz, mert ugye mind rövid, mind hosszú főkeretes gép létezik zárlámpával és anélkül, módosított homlokjárdával stb.

Előzmény: V63-017 (34116)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.22 -2 6 34134

Ma se' vagyok sokkal frissebb, mint tegnap ilyenkor...

 

Bocsánat, de egy publikus e-mail címből nekem nem sok azonosítási lehetőség jön le.

De rendben, én voltam lehet túlérzékeny tegnap. Spongyát rá!:-)

 

Egy Fuggerth M41 vagy V43 hajtásának felújítása az 7-15.000Ft között van.

Az M41-be beszereléssel együtt 5.500Ft egy olyan elektronikai készlet, amivel kapcsolható zárfényei is lesznek, és egy szem LED világítja meg a három lámpát oldalanként.

A V43-ba ez húzósabb, abba 6.500Ft.

Ehhez jön még a digitális dekóder.

 

Ettől még nem lesz meg minden, amiről írtam. PLUX22-es dekóder aljzattal, és kihasználva minden funkció lehetőségét, már nem ennyi lenne. De ez még egy olyan történet, közvetlen gyártás előtt áll. Erről még nem szeretnék nyilatkozni.

 

A mechanika áttervezése, mint írtam korábban is, olyan költségekkel járna, amit a hazai piac nem képes megfelelő kereslettel lefedni. Arra gondolok, hogy vagy túl drága lenne a modell, mert annyit nem lehet eladni belőle, hogy visszahozza a fejlesztés, szerszámgyártás költségeit. Vagy, ha relatíve olcsó is lenne, nincs akkora darabszámra igény. Ugyanis gyakorlatilag egyik mozdony sem piacképes a szomszéd országokban úgy, ahogy pl. egy emlegetett M44 lenne. Tehát megint ott lennénk, hogy nem térülnek meg a befektetett költségek. Sajnos mi nem vagyunk egy ACME, hogy a román piacon is eladható villanymozdony technikai vázára ráhúzunk egy V63 kasznit (sarkítottam a kérdést!), majd a többi modell mellett az is belefér, hogy nem lesz olyan nyereséges. (Ha megnézed az eddigi, a nagyok által kiadott magyar modelleket, ide számítva a kocsikat is, akkor az egyetlen V63-at leszámítva egy sincs, ami ne olyan lenne, amit más festéssel is el lehet adni. Vagy gyakorlatilag egy "freelance" modell, mint a Tillig TT-s IC kocsija.)

 

Száz szónak is egy vége: szerintem a Fuggerth technikai alapjai adottak. Ebből is lehet tisztességes modellt csinálni, és lehet korszerűsíteni is úgy, hogy mindenki megtalálja benne a számítását. Rajtam nem múlik...

 

Előzmény: dave_dömper (34128)
dave_dömper Creative Commons License 2019.02.22 -3 5 34133

Off

Ha téged ez szórakoztat, csináld csak egész nyugodtan. Legalábbis engem egyáltalán nem zavar, amit

itt művelsz. Biztos tisztában vagy azzal is, hogy nemcsak rólam, de kiváltképp magadról állítasz itt ki

így bizonyítványt. Ez még csak nem is szégyen, csupáncsak kellemetlen. Ám, ha neked ez jól esik . . .

On. .

Előzmény: Törölt nick (34130)
Diesel2121 Creative Commons License 2019.02.22 -2 2 34132

A.C.M.E 2019

55 - dik oldal..... az ígéretet még mindíg tartják :)

 

http://www.bahnorama.ch/index.php?p=infoecke&s=downloads

 

Csuri Babos Creative Commons License 2019.02.22 0 0 34129

Köszönjük a hasznos információkat, Mester! :-)

Előzmény: csíkos-háTTú (34123)
dave_dömper Creative Commons License 2019.02.22 -2 4 34128

Most egy dologban biztosan, alaposan mellényúltál. Itteni sokakkal egyezően és sokaktól eltérően a

mail-címem publikus és nagyon sokaktól eltérően a mail-címem a teljes nevemmel egy - azonos. Így

azután a fórum (és a modellbarátok) jó része egész pontosan tudja, hogy a nick-evem mögött ki lakik.

Erről egyebekben könnyedén meg is győződhetsz. Amúgy meg telefonon sok esetben beszéltünk már

és ráadásul még életben is volt szerencsénk egymáshoz (igaz csak egyetlen alkalommal). Emellett az

is igaz természetesen, hogy ez valóban nem jogosít fel engem semmire, úgyhogy így utólagos, szíves

elnézésedet kell kérem mindezen - általad is joggal említett és jogosan sérelmezett - előzményekért.

 

Mindenesetre, amit kérdeztem Tőled, azt egyáltalán nem véletlenül kérdeztem Tőled és az sem volt

véletlen, amit kérdeztem, mert szak-kérdésekben közismert és tisztelt vagy . foglalkozol a felsorolt

szak- munkák végzésével, így ebben is - sok másoktól eltérően - autentikusnak vagy tekinthető.

 

Számomra a kérdés nem túl bonyolult. Tegyük fel, hogy vennék egy Fuggert manufaktúrából kigördült

és emellett egy másik kis - szériás modellépítő manufaktúra gondozásában többé - kevésbé átépített -

frizírozott V 43' modellt háromnegyed - százezer forintért (már ha egyáltalában hozzá-jutok ennyiértr).

Azután az általad az előbbiekben rendelkezésre bocsátott lista szerinti végleges - átépítés - frizírozás

céljára átadom egy a Te szakértelmeddel felruházott modellépítő guru-nak. Ez esetben végül is hol áll

meg az az ár, amit ki kell(ett) izzadnom egy talán-tán a legemblematikusabb mai magyari (Ep. IV. - től

mindmáig használatos) eredeti - immár jól használható H0 - modelljéért. Csaak ennyi a krdés lényege.

Előzmény: csíkos-háTTú (34123)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.02.22 0 1 34127

Annyian leírták már itt, hogy na vajon miért nem kapkod nagyobb gyártó V43/Bobó etc. után, de úgy látszik, sokak számára még így sem világos. Remek összefoglalót írtál.

Előzmény: alkotasu (34119)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.02.22 0 0 34126

Így van, időnként alá is írja a kommentjeit, szóval rosszindulat biztos nem volt benne.

Előzmény: alkotasu (34125)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 34125

Ad. 4. Biztosan nem szarkazmus volt a topiktárs részéről. IRL kiadása nélkül annyit mondhatok, hogy egy már nyugdíjas vasútmodellező úrról van szó.

Előzmény: csíkos-háTTú (34123)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.21 -1 3 34124

Van a belsejére is megoldás. A keszthelyi M41-k és V43-k a hagyományos Fuggerth hajtással működnek (legjobb tudomásom szerint), ugyanis pár éve egy szakavatott kolléga "megsimogatta" őket. A műhely is vele végezteti el ezeket e munkákat, nyugodtan le lehet tenni és megfuttatni az így javított modelleket egy PIKO Expert, vagy ROCO mozdony mellé. Nem fognak kilógni a sorból. Azt kellene elérni, hogy a bolti darabok is ilyenek legyenek. Igaz, a legutóbbi eresztés egy része már onnan jött, nincs is a futással baj.

 

Az elektronika... Majd meglátjuk mi lesz, rajtam nem múlik.

Előzmény: Rezesmatyi (34122)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.21 -1 3 34123

Gondolkodtam válaszoljak-e, de megteszem.

Csak pár dolog van, ami...

1: Tegeződünk itt a fórumon, ez az itteni illem/szokás/etikett.

2: Engem mindenki tud azonosítani egy létező, valós személlyel, hiába a nicknév, Téged nem. Nehéz így egyenlő félként mondani bármit is, én nyílt lapokkal játszom ugyanis.

3: Ha már a nevemen leTTem szólítva: gh-val írom. Nemcsak én, a felmenőim egészen régóta. Megmaradnék ennél, már csak hagyomány tiszteletből is.

4: Ha ez szatíra/szarkazmus akart lenni, akkor egy csöppet túlment a célon. Vagy csak én vagyok fáradt egész napi műsorgyártás után.

Szóval:

 

A Fuggerth modellek is ide tartoznak, a "Magyar modellek" topicba, sőt! Megkerülhetetlenek. A sirámokat, hogy hiánycikk, és miért, valóban el lehetne terelni innen. Ugyanis nem viszik előre az ügyet.

 

Amit meg lehetne csinálni, és megfizethető maradna minden szinten, hogy a gyártó/beszállító/kereskedő, és nem utolsó sorban a VÁSÁRLÓ se rokkanjon bele anyagilag, az a modellek elektronikájának a megújítása. Nem tudom, hogy most mennyi egy M41-es vagy V43-as a boltban. Ha megtörténne ez a feljavítás, akkor az kb. 5-8.000Ft-tal emelné meg a legális kiskereskedelmi árát a mozdonynak.

 

A forgóvázak kérdése: Erre már van megoldás, de egy M41-be való pár kb. 25-30.000Ft. Ezzel megoldódik ugyan a hajtás kérdése egy életre, meg lehet alá Märklin csúszkát tenni, de még mindig nem lehet kurz kinematikával felszerelni a modellt.

 

Ha mindent meg szeretnénk csinálni, amit írtam korábban, akkor a modell teljes öntvény vázát, alvázát és hajtását át kell tervezni, és újat készíteni. Egyelőre erre én nem látok esélyt.

 

(Mivel sokakkal ellentétben én nagyjából tudom, hogy egy V43 vagy M41 modell legyártása mennyi munkát, utánajárást követel meg, arra is lennének tippjeim, hogyan lehetne ezeket a köröket lerövidíteni, vagy feleslegessé tenni. A jelenlegi megoldás pl. a festés ügyében szerintem nem egészen ideális, ebben kellene lépni. De ez nem tőlem függ.)

 

Én ebben a tettek mezején csak pár lépést tudok megtenni, ez pedig a megfelelő elektronikák kidolgozása, és az ezekhez szükséges munkafázisok "betanítása". A tervek készen vannak egyébként mindkét mozdonyhoz, több verzióban is. Eddig is jött ki már a Fuggerth-től olyan modell, amiben a műhely elektronikája van gyárilag.

 

Üdv!

Virágh István

Előzmény: dave_dömper (34117)
Rezesmatyi Creative Commons License 2019.02.21 -1 1 34122

Köszönöm az összefoglalót.

Megnyugtatott. A kaszni olyan amilyennek sejtettem. Jó.

Az hogy nem építhető át Märklinre azthiszem nem sokakat érint. Én viszem lábon a kurzkupplung hiányát is, bár megjegyzem hogy manapság már csak a hobby kategóriában és ott sem mindenhol szerelik anélkül a mozdonyokat.

A belső élete az a bibi. Talán lesz egyszer megoldás rá.

Előzmény: csíkos-háTTú (34114)
saruzó Creative Commons License 2019.02.21 0 0 34121

Üdvözlök mindenkit! Bbmot modellről van valami hír?

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.21 0 2 34120

Szia!

Köszönöm a kiigazítást!

Előzmény: V63-017 (34116)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.21 -1 4 34119

Bár nem tőlem kérdezted, egy kis információval tudok szolgálni.

Kb. 10 éve beszéltem erről Fugerth Péterrel, akkor azt mondta, hogy egy új mozdony kifejlesztése tokkal-vonóval kb. 20-25.000.000 lenne. Nagyon drága lett szerszámokhoz szükséges anyagok ára (sokszorosára emelkedett a megelőző 1-2 évtized alatt).

Ehhez tedd hozzá az inflációt, pontosabban a szükséges anyagok, szolgáltatások árainak 10 év alatti megváltozását (ami nem föltétlen azonos az inflációval). A magam részéről minimum 30-40 millára saccolom. Persze lehet Kínában gyártatni, meg hasonló trükkökkel játszani, de azért akkor is 10 milliós nagyságrendről beszélünk.

 

Fentieket össze kell vetni a hazai kereslettel: évi pár tucat mozdony. Kicsit több, mint amennyit ténylegesen gyártanak. Mennyi idő is a megtérülés? Ki is fog bevállalni ilyen megtérülés mellett ekkora befektetést?

 

Egyébként görgess vissza: mennyit is kért az MTB ahhoz, hogy elkezdjenek komolyan foglalkozni a Bobóval? Egy olyan típussal, amire többszörös igény lenne: kis hazánkon kívül egy sokkal nagyobb lengyel piac, illetve egy bolgár, valamint egy délszláv. És ekkora piac mellett sem kapkodják el a modell gyártását. Innentől nem nehéz elképzelni, miért nem lesz érdemben a Fuggerthen kívül más V43-as / M41-es. Lehet, hogy a topiktárs fog készíteni egy sorozat Szilit, de ez ugyanolyan lesz, mint a Púpos, amiből pár éve csinált valaki kb. 10 darabot, aztán annyi is lett. Egy ROCO alapra készített mozdonyszekrény (+kiegészítők) - legyen az bármilyen szép - nem alkalmas 100-as nagyságrendű darab készítésére (mert hosszabb távon biztos lesz ennyire is igény).

Előzmény: dave_dömper (34117)
M.VIII Creative Commons License 2019.02.21 0 1 34118

Nameg elkezd oxidálódni a kerék, és annyi...így nyírtam ki a T6 Tátrám kerékgarnitúráját, egy vadiújjal jobb lett. Elég alkohollal pucolni. Ugyanígy a síneket se csiszoljuk.

Előzmény: csíkos-háTTú (34104)
dave_dömper Creative Commons License 2019.02.21 -2 2 34117

Kedves és igen tisztelt Virág Úr !

 

Talán igaza van azoknak, akik a hsz.-ukban azt firtatják, hogy most már ideje lenne a témát legalábbis

a szavak szintjén lezárni és esetleg a tettek mezejére lépni. Ez a mostani hsz. - a nyilván megfelelő, jó

lépés ebbe az irányba.

Mindazonáltal lenne egy őszinte és elég naív kérdésem az egyébként helyénvaló és hasznos írásához.

Ezzel a módon és módszerrel (amit volt szíves itt ismertetni), mibe jönne az Ön számítása szerint egy

V 43'-  modell kívánatos átépítése, amelynek folyamán az Ön által javasolt módosításokat az Ön által

javasolt módon korrigál(tat)hatnánk (természetesen az anyag ,- és a munkadíj együttesen) ?

 

Szíves válaszát előre is megköszönöm.

Előzmény: csíkos-háTTú (34114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!