Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Márk Gergelyné, Icuka néni ma délelőtt a Corvinus Egyetem rektorától átvette gyémántdiplomáját.
Gratulálok hosszú, kitartó szakmai munkásságához és hűségéhez, amivel szakmája és párja mellett is kitartott. Gergely bácsi mindannyiunk számára ismert, megbecsült rózsanemesítő, Icuka néni mindvégig csendes odaadással, háttérbe húzódva nyújtotta támogatását, vette ki részét az ismert (szerintem kettős) életműből.
Nem értem, hogy egy filmemlékemet miért kellene a poltopikra vinni? Ez a film nagyon jó, Bodrogi nagyot alakít és Szilvássy Annamária aranyos szöszi benne... :-)
A "Patyolat akció" című filmben van egy jelenet, ahol a nyújtón egy cingár gyerek, komikus módon tolódzkodik. Nem tudom miért, de most pont ez jutott eszembe...
A vonatot az állomásépületnél állítják meg, sárga karikával jeleztem. A sárga vonal mentén bukdácsolnak az utasok a Könyves Kálmán körútig, ahol 1-es villamosra szállhatnak. A szolgálatvezető szerint az utasoknak ezt az útvonalat nem is volna szabad használniuk, csak az általam piros cikcakkal jelöltet. Ma ki is próbáltam a nekem a MÁV által szánt útvonalat, nagyon romantikus volt. Már csak azt nem értem, hogy ha az utasoknak a pirossal jelzett útvonalat szánták, akkor a vonatokat miért a sárga körnél állítják meg. Hasonló kérdéseket Budafok-Hárosnál is fel tudnék tenni: tulajdonképpen mire gondolt a költő?
Nézem a Déli összekötő vasúti hídon cammogó vonatból a Lágymányosi hídon araszoló gépkocsisort, és közben arra gondolok, hogy - irónia nélkül - tisztelt barátaim szerint akik az autóban ülnek, azoknak át kellene ülniük mellém, a vonatra.
Minden járatfejlesztés nélkül, csak a mai kínálatot tekintve - amihez ugye megvannak a vonatok, a sínek, a szaporodó gettófalak, amelyek a városban igazi kizárólagosságot és védettséget adnak a vasútnak, elképzelem, hogy átülnek azok, akik most az elítélt, megvetett módusban ülnek. És közben próbálom megérteni, hogy mire gondolt a költő. Ma megkérdeztem Ferencvárosban a pirossapkástól, hogy vajon a megálló épületét miért olyan elképesztően ocsmány, botlasztó tákolmány-járdán (sőt, még járda sincs) lehet megközelíteni, amire aki arra járt, odahányt egy kis aszfaltkupacot, maradék macskakövet, simítatlan betont és sárdagonyázó gödröt. Nem fogod kitalálni, mi volt a válasz. Az, hogy ez azért van így, mert ott az utasoknak nincs is keresnivalója, csak szolgálati célokra van az állomás bejárata. Az állomásé, ahol egyébként szép, kölcsönből vett piros, akadálymentesített vonatok járnak, igaz a cikkben írttal ellentétben nem félóránként, csak óránként.
????????
Nem új vonalak építésére, Baross Gábor hagyatékának igazi használatbavételére, itt arra sincs szándék, hogy egy közlekedésért felelős vezető egyszer kipróbálja a vasutat utasként. Mint az azóta ledózerolt fantomlakótelep, aminél soha nem volt cél, hogy akik fizették, azok lakhassanak benne.
Köszönöm szépen, hogy milyen lehetne, azt a mozit harminc éve folyamatosan nézem, és már csukott szemmel is elég jól látom, ilyen cikkek nélkül is. Hogy valójában milyen lesz, azt azóta látom igazán, mióta itteni vitáinkon felbuzdulva úgy döntöttem, használni fogom a vasutat. Sajnos már ezt a mozit is élesen látom. Nem igazán vágytam erre a látványra.
Újra és újra szóba kerül a budapesti közlekedés fejlesztésének egyik legnagyobb kiaknázatlan lehetősége , a meglévő vonatsíneken közlekedő gyorsvasúti rendszer kialakítása . A Bécs vagy Berlin S-bahn hálózatán alapuló koncepció szerint a budapesti elővárosi[...] Bővebben!Tovább »
Tavaly áprilisban volt egy BKK-s bejárás, ahol szemrevételezték a területet. Kész bírálati tervet készített a Háros utca – 7. sz. főút és a Tanító utca – 7. sz. főút csomópontok körforgalommá alakításáról a Via Futura cég. Talán az önkormányzatnál megvan és ki lehet kérni a terveket.
A délutáni séta és pincelátogatások után egy kis kikapcsolódás egy különleges zenei élménnyel:
A Budafoki Péter Pál Utca és Környéke Polgári Kör Vezetősége tisztelettel meghív minden érdeklődőt a
2015. szeptember 19-én, szombaton
rendezendő koncertjére
A koncerttel a Szent Péter és Pál kápolna mellett kialakított Stáció park átadását ünnepeljük.
Helyszín:
A Péter-Pál utcából nyíló Stáció lépcső melletti Stáció park. Rossz idő esetén a koncertet a Péter-Pál utca 17-19. alatti Budafoki Baptista Gyülekezet épületében (Isten Háza) tartjuk meg.
Kezdési időpont: 17.30 óra, tervezett időtartam: 50 perc.
A koncerten Mozart, Bach és Bartók művei csendülnek fel. A koncert egyedülisége, különlegessége, hogy a zeneművek a legmodernebb digitális hangszereken, szintetizátorokon szólalnak meg.
A zeneirodalom csodálatos, felnőtt zenészek számára is kihívást jelentő műveit ugyanis magyarországi és európai viszonylatban is a legkorszerűbb – zenei informatikával, számítógépes alkalmazásokkal megtámogatott – oktatási módszerrel tanított zeneiskolás gyerekek adják elő.
A klasszikus zene oktatásának ezen formáját Európában egyedül a Budapest XVI. kerületi Rácz Aladár Zeneiskolában dolgozták ki és vezették be.
Fellépnek:
A Rácz Aladár Zeneiskola tanára, Kovács Attila növendékei, akik az idei Országos Elektroakusztikus-zenei Versenyen 1. helyezést értek el:
Nem feldolgozásokat fogunk hallani, mert az előadók megpróbálnak az eredeti hangzáshoz a lehetőségek szerint hűek maradni, hiszen alapelvük, hogy a modern eszközökkel is az emberiség ősi, tradicionális, idők fölött álló értékeit közvetítsék.
Az eladókra is hull az eső, na meg majd télen a hó is. A vásárlókat nem is emlitve. Majd ezután elkezdik az eladók elcsúfitani az új piacot, hogy ne essen rájuk az eső, na meg a szél is fújni fog.
Egyfolytában nem értem a külsejét. Az ablakok elé felpakolták azokat a tégla rácsokat. Minek? Az ablak nem arra való, hogy bemenjen a fény? A belső udvar meg egy vicc. Csak arra jó, hogy beessen az eső.
Az a hentes ami nyitva van lényegesen kisebb, mint a régi volt. A vevők része is, de az eladók is egymást akadályozzák. A zöldségeseknél is nagyon gyenge volt a felhozatal pénteken dél kora délután.
Tényleg olyan érzésem van, hogy el akarnak szoktatni minket innen.
Nekem építészetileg nem tetszik, van egy jellegtelen plaza-szerkezet, amit kívül megtört síkokkal, belül egy belső udvarral próbál elfogadhatóvá tenni a tervező.
Itt már egyszer írtam, az épületet látva megerősítem: szőlővel (Bornegyed!), vagy bármi mással kívül befuttatva elfogadhatóvá tehető a konstrukció.
Azt sem bánnám, ha erre az elképzelésre ugyanúgy rámozdulna az önkormányzat, mint az általam javasolt tűzfal-festésre. Bár több mint egy hónapja lezárult a pályázati határidő, még mindig nincsen eredmény. Annyit tudok, hogy van egy-két egészen kiváló, szép terv.
Nekem építészetileg tetszik, jó, hogy a Kertész irodát visszakaparták, mert a magánpiaci Buono látványterv anno borzasztó volt. Bele kell kalkulálni, hogy a régi piacon sikátorok voltak és onnan jöttek a zöldséges standok, itt széles folyosó van, és onnan nyílnak az üzletek, hasonló alapterületekkel. Én csendes kora du. voltam, a próba szombat reggel lesz, a hentesnél két ember nem fér el egymás mögött a pultnál, de ez a kisebbik, a nagyobb a jövő héten nyit.
Fő kérdés inkább a fenntarthatóság lesz, a fizetőképes kereslet az eleve magasabb árakra. Én pl. hetente a nagycsarnokba megyek felvágottat venni, ami sokkal olcsóbb és jobb, ugyanez a juhtúróval is. A befőzéshez is a legtöbb gyümölcsöt, paradicsomot ott vettem. Itt marad némi zöldség, tojás, hús.
Tapasztalat is van meg vélemény is. Csak szerintem pénz nincs rá. Számomra nem kezelhetetlen a mostani helyzet. Biztos kényelmesebb lenne a körforgalom, de nem érzem, hogy baromira szükség lenne rá.
Ez valóban senkit nem foglalkoztat? Erről valóban senkinek nincs tapasztalata, véleménye?
"Ha már közlekedési problémákról is beszélünk, akkor én is megosztok egy krónikus problémát.
Számítógépem takarítása közben akadtam erre a 2003-ból származó írásra, ami a kerület (akkori) közlekedésbiztonsági koncepciójának egyes kérdéseit tárgyalta. Ebből egy témát idézek:
„A 7-es főút – Háros utca – Kőérberki út – Kamaraerdei út kereszteződése igényli körforgalom kialakítását. Ez megszüntetné azt az anomáliát, hogy a Háros utcára a Kőérberkiről csak szabálytalanul lehet bekanyarodni, nem beszélve arról, hogy a 7-es útról a Háros útra kanyarodás is komoly veszélyforrás. A problémára több megoldási javaslat is készült [...] Mindegyik megoldás igényli a főváros, valamint a XI. és a XXII. kerület együttműködését. Ennek megfelelően erről a kérdésről a jövőben kell döntést hozni.”
Ez az igény 12 év elmúltával még mindig aktuális, mert a jövő még nem jött el. Jó lenne a körforgalom realizálásának is egy kis lendületet adni. Ugyanis a 7-es út mentén, azóta már számtalan helyen létesítettek körforgalmat, de ez a hely valahogy kimaradt."