Keresés

Részletes keresés

...slr... Creative Commons License 2015.09.18 0 0 74623

Márk Gergelyné, Icuka néni ma délelőtt a Corvinus Egyetem rektorától átvette gyémántdiplomáját. 

 

Gratulálok hosszú, kitartó szakmai munkásságához és hűségéhez, amivel szakmája és párja mellett is kitartott. Gergely bácsi mindannyiunk számára ismert, megbecsült rózsanemesítő, Icuka néni mindvégig csendes odaadással, háttérbe húzódva nyújtotta támogatását, vette ki részét az ismert (szerintem kettős) életműből. 

 

Jó egészséget kívánok neki!

M. a deák Creative Commons License 2015.09.17 0 1 74622

Nem értem, hogy egy filmemlékemet miért kellene a poltopikra vinni? Ez a film nagyon jó, Bodrogi nagyot alakít és Szilvássy Annamária aranyos szöszi benne... :-)

Előzmény: villa (74621)
villa Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74621
Előzmény: M. a deák (74620)
M. a deák Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74620

A "Patyolat akció" című filmben van egy jelenet, ahol a nyújtón egy cingár gyerek, komikus módon tolódzkodik. Nem tudom miért, de most pont ez jutott eszembe...

Előzmény: Kafera (74619)
Kafera Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74619
...slr... Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74618

A MÁV által gondolt gyalogos útvonal a Ferencvárosi Pályaudvar megközelítésére: Fék utca

 

Nekem tetszik, madaraknak, hangyáknak és hegymászóknak gyakorlatilag akadálymentes. ;-)

Előzmény: ...slr... (74617)
...slr... Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74617

A vonatot az állomásépületnél állítják meg, sárga karikával jeleztem. A sárga vonal mentén bukdácsolnak az utasok a Könyves Kálmán körútig, ahol 1-es villamosra szállhatnak. A szolgálatvezető szerint az utasoknak ezt az útvonalat nem is volna szabad használniuk, csak az általam piros cikcakkal jelöltet. Ma ki is próbáltam a nekem a MÁV által szánt útvonalat, nagyon romantikus volt. Már csak azt nem értem, hogy ha az utasoknak a pirossal jelzett útvonalat szánták, akkor a vonatokat miért a sárga körnél állítják meg. Hasonló kérdéseket Budafok-Hárosnál is fel tudnék tenni: tulajdonképpen mire gondolt a költő?

Előzmény: ax15 (74616)
ax15 Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74616

ott az utasoknak nincs is keresnivalója, csak szolgálati célokra van az állomás bejárata

 

És a mávnál norma az ilyen állapot.

Szegényben már fel sem merül, hogy ő is dolgozhatna más környezetben

 

Előzmény: ...slr... (74615)
...slr... Creative Commons License 2015.09.17 0 0 74615

Nézem a Déli összekötő vasúti hídon cammogó vonatból a Lágymányosi hídon araszoló gépkocsisort, és közben arra gondolok, hogy - irónia nélkül - tisztelt barátaim szerint akik az autóban ülnek, azoknak át kellene ülniük mellém, a vonatra.

 

Minden járatfejlesztés nélkül, csak a mai kínálatot tekintve - amihez ugye megvannak a vonatok, a sínek, a szaporodó gettófalak, amelyek a városban igazi kizárólagosságot és védettséget adnak a vasútnak, elképzelem, hogy átülnek azok, akik most az elítélt, megvetett módusban ülnek. És közben próbálom megérteni, hogy mire gondolt a költő. Ma megkérdeztem Ferencvárosban a pirossapkástól, hogy vajon a megálló épületét miért olyan elképesztően ocsmány, botlasztó tákolmány-járdán (sőt, még járda sincs) lehet megközelíteni, amire aki arra járt, odahányt egy kis aszfaltkupacot, maradék macskakövet, simítatlan betont és sárdagonyázó gödröt. Nem fogod kitalálni, mi volt a válasz. Az, hogy ez azért van így, mert ott az utasoknak nincs is keresnivalója, csak szolgálati célokra van az állomás bejárata. Az állomásé, ahol egyébként szép, kölcsönből vett piros, akadálymentesített vonatok járnak, igaz a cikkben írttal ellentétben nem félóránként, csak óránként. 

 

????????

 

Nem új vonalak építésére, Baross Gábor hagyatékának igazi használatbavételére, itt arra sincs szándék, hogy egy közlekedésért felelős vezető egyszer kipróbálja a vasutat utasként. Mint az azóta ledózerolt fantomlakótelep, aminél soha nem volt cél, hogy akik fizették, azok lakhassanak benne.

 

Semmibe vezető hajóállomás? Utasok számára megközelíthetetlen vasútállomás? Hetek alatt letudható, filléres tételek lennének a valódi megoldásokhoz, egy rendszer-szemléletű, jövőbe mutató közlekedésfejlesztéshez képest, de még ezeknek a nyílt sebeknek a hintőporozására sincs szándék.

Előzmény: ...slr... (74614)
...slr... Creative Commons License 2015.09.16 0 0 74614

Köszönöm szépen, hogy milyen lehetne, azt a mozit harminc éve folyamatosan nézem, és már csukott szemmel is elég jól látom, ilyen cikkek nélkül is. Hogy valójában milyen lesz, azt azóta látom igazán, mióta itteni vitáinkon felbuzdulva úgy döntöttem, használni fogom a vasutat. Sajnos már ezt a mozit is élesen látom. Nem igazán vágytam erre a látványra.

Előzmény: Zitka (74613)
Zitka Creative Commons License 2015.09.16 0 0 74613

slr-nek és kötöttpálya-rajongóknak. :)

 

Ilyen lehetne Budapest városi vasúthálózata

Újra és újra szóba kerül  a budapesti közlekedés  fejlesztésének egyik legnagyobb kiaknázatlan lehetősége , a meglévő vonatsíneken közlekedő gyorsvasúti rendszer  kialakítása . A Bécs vagy Berlin S-bahn hálózatán alapuló koncepció szerint a budapesti elővárosi[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

zöldmeder Creative Commons License 2015.09.15 0 0 74612

Igazán felállhatna már valaki a járdára!

 

 

zöldmeder Creative Commons License 2015.09.15 0 0 74611

Merre jártam?

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.15 0 0 74610

Tavaly áprilisban volt egy BKK-s bejárás, ahol szemrevételezték a területet. Kész bírálati tervet készített a Háros utca – 7. sz. főút  és a Tanító utca – 7. sz. főút csomópontok körforgalommá alakításáról a Via Futura cég. Talán az önkormányzatnál megvan és ki lehet kérni a terveket. 

Előzmény: zygota (74594)
zygota Creative Commons License 2015.09.15 0 1 74609

A délutáni séta és pincelátogatások után egy kis kikapcsolódás egy különleges zenei élménnyel:

 

A Budafoki Péter Pál Utca és Környéke Polgári Kör Vezetősége tisztelettel meghív minden érdeklődőt a

2015. szeptember 19-én, szombaton

rendezendő koncertjére

 

A  koncerttel a Szent Péter és Pál kápolna mellett kialakított Stáció park átadását ünnepeljük.

 

Helyszín:

A Péter-Pál utcából nyíló Stáció lépcső melletti Stáció park. Rossz idő esetén a koncertet a Péter-Pál utca 17-19. alatti Budafoki Baptista Gyülekezet épületében (Isten Háza) tartjuk meg.

 

Kezdési időpont: 17.30 óra, tervezett időtartam: 50 perc.

 

A koncerten Mozart, Bach és Bartók művei csendülnek fel. A koncert egyedülisége, különlegessége, hogy a zeneművek a legmodernebb digitális hangszereken, szintetizátorokon szólalnak meg.

A zeneirodalom csodálatos, felnőtt zenészek számára is kihívást jelentő műveit ugyanis magyarországi és európai viszonylatban is a legkorszerűbb – zenei informatikával, számítógépes alkalmazásokkal megtámogatott – oktatási módszerrel tanított zeneiskolás gyerekek adják elő.

A klasszikus zene oktatásának ezen formáját Európában egyedül a Budapest XVI. kerületi  Rácz Aladár Zeneiskolában dolgozták ki és vezették be.

 

Fellépnek:

 

A Rácz Aladár Zeneiskola tanára, Kovács Attila növendékei, akik az idei Országos Elektroakusztikus-zenei Versenyen 1. helyezést értek el:

 

Bellus Réka, Bodor Bianka, Bodor Nóra, Cayuelas Krasznai Gari, Csikós Anna, Csikós Katalin, Fejes Márton, Nguyen Huong Hajni, Peyer Dorottya és Simon Bernadett.

 

Nem feldolgozásokat fogunk hallani, mert az előadók megpróbálnak az eredeti hangzáshoz a lehetőségek szerint hűek maradni, hiszen alapelvük, hogy a modern eszközökkel is az emberiség ősi, tradicionális, idők fölött álló értékeit közvetítsék.

 

A koncerten való részvétel díjtalan!

Előzmény: zygota (74608)
zygota Creative Commons License 2015.09.15 0 1 74608

Minden érdeklődőt hívunk és várunk a szombati sétára a vendégváró Péter-Pál utcába az alábbi program szerint:

 

 

Kulturális Örökség Napjai

Budafok

2015. szeptember 19. szombat

 

Föld alatti kincseink a vendégváró Péter-Pál utcában

(Vendégségben az egykori promontori Brunntal pincéiben)

 

A találkozó helyszíne: 

Savoyai Jenő tér, a Szent Lipót plébániatemplom előtt.

 

A séták indulási ideje: 10.00, illetve 14.00 óra

 

Útvonal: Savoyai tér – Szent Péter és Pál kápolna –  Péter-Pál u. 5. – Péter-Pál u. 32. – Péter-Pál u. 40. – Péter-Pál u. 39. (Seybold-Garab pince)

 

A sétákat vezetik:

Garbóci László és Bartos Mihály helytörténészek

 

Az épületek a sétákat követően is felkereshetők:

Péter-Pál u. 5., 32., 40: 11-13.30 és 15-17.30 között

Péter-Pál u. 39. Seybold-Garab pince: 10-18h között

 

A programot szervezi:

a Budafoki Péter-Pál Utca és Környéke Polgári Kör

sgJános Creative Commons License 2015.09.15 0 0 74607

No holnap arra megyek, majd én is lekapom az iddogáló zsiráfokat

Előzmény: NoNickNo (74606)
NoNickNo Creative Commons License 2015.09.13 0 1 74606

Oda nehéz lesz felmennie!:)

 

Előzmény: sgJános (74590)
Gondoló Creative Commons License 2015.09.13 0 0 74605

BAD MAKÓ / UNGARN
U POSETI GRADIĆU MAKO U MAĐARSKOJ

 

 

 

Egy igazán szép épület.

Előzmény: villa (74597)
Béketűrő Creative Commons License 2015.09.12 0 0 74604

 

Az eladókra is hull az eső, na meg majd télen a hó is. A vásárlókat nem is emlitve. Majd ezután elkezdik az eladók elcsúfitani az új piacot, hogy ne essen rájuk az eső, na meg a szél is fújni fog.

 

Kiváló tervezés!!!

 

 

Előzmény: Nyafkamacska (74601)
504LACI Creative Commons License 2015.09.12 0 1 74603

Akiket beszippantott a Nagy-Budapest

Na melyik a klasszabb városrész Budafok vagy Nagytétény? Tovább »

forrás: Index.hu

504LACI Creative Commons License 2015.09.12 0 0 74602
Nyafkamacska Creative Commons License 2015.09.12 0 0 74601

Egyfolytában nem értem a külsejét. Az ablakok elé felpakolták azokat a tégla rácsokat. Minek? Az ablak nem arra való, hogy bemenjen a fény? A belső udvar meg egy vicc. Csak arra jó, hogy beessen az eső.

Előzmény: Gondoló (74599)
Nyafkamacska Creative Commons License 2015.09.12 0 0 74600

Az a hentes ami nyitva van lényegesen kisebb, mint a régi volt. A vevők része is, de az eladók is egymást akadályozzák. A zöldségeseknél is nagyon gyenge volt a felhozatal pénteken dél kora délután.

Tényleg olyan érzésem van, hogy el akarnak szoktatni minket innen.

Előzmény: villa (74597)
Gondoló Creative Commons License 2015.09.12 0 0 74599

Nekem építészetileg nem tetszik, van egy jellegtelen plaza-szerkezet, amit kívül megtört síkokkal, belül egy belső udvarral próbál elfogadhatóvá tenni a tervező. 

Itt már egyszer írtam, az épületet látva megerősítem: szőlővel (Bornegyed!), vagy bármi mással kívül befuttatva elfogadhatóvá tehető a konstrukció.

Azt sem bánnám, ha erre az elképzelésre ugyanúgy rámozdulna az önkormányzat, mint az általam javasolt tűzfal-festésre. Bár több mint egy hónapja lezárult a pályázati határidő, még mindig nincsen eredmény. Annyit tudok, hogy van egy-két egészen kiváló, szép terv.

Előzmény: villa (74597)
sgJános Creative Commons License 2015.09.11 0 0 74598

Helyesbítenem kell.

A kajak világbajnokság keretében került megrendezésre a masters és a para világkupa.

Azt nyerte meg.

Előzmény: sgJános (74593)
villa Creative Commons License 2015.09.11 0 0 74597

Nekem építészetileg tetszik, jó, hogy a Kertész irodát visszakaparták, mert a magánpiaci Buono látványterv anno borzasztó volt. Bele kell kalkulálni, hogy a régi piacon sikátorok voltak és onnan jöttek a zöldséges standok, itt széles folyosó van, és onnan nyílnak az üzletek, hasonló alapterületekkel. Én csendes kora du. voltam, a próba szombat reggel lesz, a hentesnél két ember nem fér el egymás mögött a pultnál, de ez a kisebbik, a nagyobb a jövő héten nyit.

Fő kérdés inkább a  fenntarthatóság lesz, a fizetőképes kereslet az eleve magasabb árakra. Én pl. hetente a nagycsarnokba megyek felvágottat venni, ami sokkal olcsóbb és jobb, ugyanez a juhtúróval is. A befőzéshez is a legtöbb gyümölcsöt, paradicsomot ott vettem. Itt marad némi zöldség, tojás, hús.

Előzmény: Nyafkamacska (74596)
Nyafkamacska Creative Commons License 2015.09.11 0 0 74596

Valami az. Ma voltam az új piacon. Szűk, kicsik a boltok. Ilyet kár volt építeni.

Előzmény: ax15 (74586)
504LACI Creative Commons License 2015.09.11 0 0 74595

Tapasztalat is van meg vélemény is. Csak szerintem pénz nincs rá. Számomra nem kezelhetetlen a mostani helyzet. Biztos kényelmesebb lenne a körforgalom, de nem érzem, hogy baromira szükség lenne rá.

 

Előzmény: zygota (74594)
zygota Creative Commons License 2015.09.11 0 0 74594

Ez valóban senkit nem foglalkoztat? Erről valóban senkinek nincs tapasztalata, véleménye?

 

"Ha már közlekedési problémákról is beszélünk, akkor én is megosztok egy krónikus problémát.

Számítógépem takarítása közben akadtam erre a 2003-ból származó írásra, ami a kerület (akkori) közlekedésbiztonsági koncepciójának egyes kérdéseit tárgyalta. Ebből egy témát idézek:

 

A 7-es főút – Háros utca – Kőérberki út – Kamaraerdei út kereszteződése igényli körforgalom kialakítását. Ez megszüntetné azt az anomáliát, hogy a Háros utcára a Kőérberkiről csak szabálytalanul lehet bekanyarodni, nem beszélve arról, hogy a 7-es útról a Háros útra kanyarodás is komoly veszélyforrás. A problémára több megoldási javaslat is készült [...] Mindegyik megoldás igényli a főváros, valamint a XI. és a XXII. kerület együttműködését. Ennek megfelelően erről a kérdésről a jövőben kell döntést hozni.”

 

Ez az igény 12 év elmúltával még mindig aktuális, mert a jövő még nem jött el. Jó lenne a körforgalom realizálásának is egy kis lendületet adni. Ugyanis a 7-es út mentén, azóta már számtalan helyen létesítettek körforgalmat, de ez a hely valahogy kimaradt."

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!