Abban kérném a segítségedteket, hogy valakinek van-e információja arról, hogy idén ősszel milyen pályaszámú és milyen korszakos Nohabokat fog kiadni az NMJ?
Na ez érdekes. Köszönöm szépen! Egy motorkocsi esetében kissé ágyúval verébre, bár ahogy a csapágyárakat nézem, nem azon a 400 forinton múlik a dolog :)
Illetve tapasztalataim szerint inkább a csigakerék csapágyazása szokott kopni, a hajtott tengelyeké nem igazán (vagy legalábbis nem komolyabb mértékben, mint a belső fogaskerekekéi, hiszen hasonló fordulatszámon hasonló nyomatékok ébrednek).
>>Komolyra fordítva: csinálna valaki fotót azokról a bizonyos golyóscsapágyakról? Még nem láttam olyan (sorozat-)modellt, aminek golyóscsapágyasak lettek volna a tengelyei...
Egy apróság a Bb vel kapcsolatban: A hajtott forgóvázat a főkerethez rögzítő, speciálisan hajlított
acél szál egyik lába nem vizszintes,emiatt arra az oldalra jobban befeszül a forgóváz és enyhén gátolja a szabad mozgásában,illetve,ha fel van szerelve a lépcső,ott is beakadást eredményez.
Eddig öt motorkocsinál kellett ezt a problémát orvosolni. A probléma orvosolása után a forgóváz könnyebben mozog,illetve egyformán billenthető mindkét irányban.
én most nézegetem azt, amit neten találtam (persze lehet, hogy az nem a legfrissebb), de számomra sem egyértelmű a dolog: - a dekóder befoglaló kubatúrájának magassága 6mm max, pinek nélkül
- a mozdonyalaplaban legalább 3mm-t be kell tudni nyúlnia a lábaknak
nem látom leírva, de ebből következésképpen a dekóderek a lábak maximum 3mm-t nyúlhatnak ki dekódert befoglaló képzeletbeli kubusból
- legalább 2mm-es anyás csatlakozó kell (ha jól értem)
Ez alapján - már ha jól értem - akkor akár az alaplap alá egy kilométerrel is teheti a gyártó 2mm magas socketet, hiszen 1km > 3mm.
Én ebből úgy látom, hogy épp csak a kontaktálási felület pozícióját nem határozza meg a szabvány...
nyilván a 3mm-es szabad hosszon belül kell annak 2mm-es mamás csatinak lennie, mert annak van értelme, de ezt leírva nem látom konkrétan.
szintén nem találtam arra utalást, hogy a dekóderlábnak MINIMUM hány mm-t kell kilógnia a dekóder 6mm-én túl.
Nem tudom milyen a piko alaplapja, de ha egyébként egy 1mm-nél nem vastagabb alaplapi nyák hasára ha egy alacsony profilú SM pin headert forrasztanak, az egy 3mm hosszú lábat még simán jól lefogadna...
most, hogy csak nemrég fedeztem fel, hogy valami évelejkörültől létezik olyan, hogy kék-fehér máv-start-gyseves iker Jenbacher 1:1 méretarányban, gondoltam megkérdezem itt: merült föl már valahol valakiben, hogy Kleinbahnéktól valami Sonderausgabe formájában ilyesmit lehetne-e kunyerálni? Őnáluk vajh mekkora darabszám lehet az, amiért már talán foglalkoznának ilyennel? (emlékeim szerint anno a zöldsárga ikres is egy gyseves partizánakció keretében készült... viszont az valamiért azóta sincs, 5047-es viszont van most is...)
Az NEM658 szabvány 3mm lábhosszt ír elő a dekóderek tüskéinek. Ez így is van jól, mert, ha megnézed a szabványban a rajzot, akkor a mozdony alaplapján az aljzat a beültetési oldalon van, és abba dugjuk bele a szabványos lábhosszal ellátott csatlakozós dekódert. Arra nem számított senki, hogy először a PIKO ötlötte ki azt a csacsiságot, hogy a dekóder aljzatot a modell alaplapjának a másik oldalára ülteti be. Ezzel két baj is van:
- Így a dekóder ajlzatban az érintkező felületek eléréséhez az alaplap NYÁK lemez vastagságát is hozzá kell adni. Ezzel az 0,8-1,5mm vastagsággal az NEM658 nem számolt, ahogy a rajzon is látszik. Legalább ennyivel hosszabb lábak kellenének, ez viszont már kilóg majd a szabványból.
- Az a alkalmazott aljzatokban azok gyártói is azzal számoltak, hogy szemből fogjuk beledugni a papa részt a mamába. Gyártástechnológiai okokból az aljzatban a réz érintkező nem egy furatban végig érő réz csövecske, hanem egy réz lemezből kivágott, és formára hajtott alakzat. Ez nem ér végig a furaton, csak szemből fed teljesen! Az aljzat NYÁK felőli végén nem.
Vagyis, ha hátulról dugjuk meg a papával a mamát, akkor egy szabványos lábhosszúságú dekóder nem fogja elérni az aljzatban lévő érintkező felületet, pláne, ha még a modell NYÁK lemezének a vastagságát is át kellene, hogy érje.
Szóval, ez sajnos nem a dekóder gyártó hibája, hanem a modellgyártók két hiányossága:
Még egy dolgot kéne jelezni feléjük: egy használati utasítást, pontosabban olyan rajzokat, hogy mit, hová kell felbiggyeszteni, robbantott ábrát - ha alkatrész kell, milyen dekóder kell hozzá, stb. Szóval a tudnivalókat, amiket pl. a Gützold is ad a modellekhez. A múltkor behivatkozott videón a lengyelnél mintha lett is volna ilyen. Ja, és jó lenne, ha magyarul is rajta lenne.
Tudunk a problémáról. A tüskék hossza jelenleg 3mm, a NEM658 szabványnak megfelel. Valamit majd kitalálunk, addig is türelmet kérünk. A lábakat tartó műanyagot én nem távolítanám el, sérülhet a dekóder!
A BbMot hangot a MÁV Nosztalgiánál már felvettük, kb. egy-másfél hónap kell míg elkészül (előbb a lengyel TEM2-es hangot kell befejezni), addigra talán lesz pár darab hosszab tüskés dekóder.
nem mellesleg azt mondaná erre a moderatúra, hogy ez biz' üzletszerű kereskedés, és ennek megfelelően akkor kéretik ilyen olyan reklámszerződést kötni a magasságos üzemeltetővel, máskülönben meg húzni elfelé.
Valóban teljesen más a vagon. A Wittenberger Kopf tehát ténylegesen csak a vezérállásig jelenti az azonosságot.
Az egyikfajta "test" amit a Roco adott ki az Bybdzf 482.1 Ez van a MÁV-nak is. Akkor ez lesz a Halberstadti vezérlő.
A másik fajta amit a Piko és a Brawa tervez kiadni pedig a Bnrbdzf 480.x. Ez pedig a Silberlinge vezérlő.
Na lassan kezd felszállni nálam a köd.
Akkor viszont muszáj szurkolni, sőt még a farpofákat is össze kell szorítani, hogy valóban kiadja a Roco. Az első széria, valami brutál áron megy az ebayen.
A sárga nem csak festési, hanem forma variáns lenne, egyrészt a vezetőállás klíma miatt, másrészt az újabbakon, mint pl. 805 psz, már a szélvédő is más, a fűtési lengőkábelt, kapaszkodókat nem is említve.