Keresés

Részletes keresés

Shogo84 Creative Commons License 2019.06.14 0 2 34766

Hol van ilyen hirdetés?

nem  láttam sehol még hirdetni publikusan senkit.

(facebook market, vatera, jofogás, ebay, stb)

Ha meg zárt csoportba van alkkor kevesebb esélye van balekot fogni.

Előzmény: tumikas (34765)
tumikas Creative Commons License 2019.06.14 -1 5 34765

Lehr bácsika megint megmenti a magyar vasútmodellezést, bár szerintem 92 helyett adhatná 160-ért is.

Előzmény: Törölt nick (34764)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.14 0 0 34764


Hogy felment a Bbmot ára... 

xabi75 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 34763


Sziasztok! 

Abban kérném a segítségedteket, hogy valakinek van-e információja arról, hogy idén ősszel milyen pályaszámú és milyen korszakos Nohabokat fog kiadni az NMJ?

Köszönettel:

Cs.

ysenyerkesz Creative Commons License 2019.06.12 0 0 34762

Bocsánat, nem akartam kiabálni!

Előzmény: ysenyerkesz (34761)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.06.12 0 0 34761

Szerintem annyi sincs, én most rendeltem:

20db 2 * 5 * 2,5 mm-es miniatűr modell csapágy MR52ZZ     1067,-

Előzmény: nazareth (34760)
nazareth Creative Commons License 2019.06.12 0 0 34760

Na ez érdekes. Köszönöm szépen! Egy motorkocsi esetében kissé ágyúval verébre, bár ahogy a csapágyárakat nézem, nem azon a 400 forinton múlik a dolog :)

 

Illetve tapasztalataim szerint inkább a csigakerék csapágyazása szokott kopni, a hajtott tengelyeké nem igazán (vagy legalábbis nem komolyabb mértékben, mint a belső fogaskerekekéi, hiszen hasonló fordulatszámon hasonló nyomatékok ébrednek).

Előzmény: S.A.S (34759)
S.A.S Creative Commons License 2019.06.10 0 0 34759

>>Komolyra fordítva: csinálna valaki fotót azokról a bizonyos golyóscsapágyakról? Még nem láttam olyan (sorozat-)modellt, aminek golyóscsapágyasak lettek volna a tengelyei...

 

 Érdekességnek:

Előzmény: nazareth (34651)
szalamander007 Creative Commons License 2019.06.03 0 2 34758

Egy apróság a Bb vel kapcsolatban: A hajtott forgóvázat a főkerethez rögzítő, speciálisan hajlított

acél szál egyik lába nem vizszintes,emiatt arra az oldalra jobban befeszül a forgóváz és enyhén gátolja a szabad mozgásában,illetve,ha fel van szerelve a lépcső,ott is beakadást eredményez.

Eddig öt motorkocsinál kellett ezt a problémát orvosolni. A probléma orvosolása után a forgóváz könnyebben mozog,illetve egyformán billenthető mindkét irányban. 

Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.06.03 0 0 34757

én most nézegetem azt, amit neten találtam (persze lehet, hogy az nem a legfrissebb), de számomra sem egyértelmű a dolog:
- a dekóder befoglaló kubatúrájának magassága 6mm max, pinek nélkül

- a mozdonyalaplaban legalább 3mm-t be kell tudni nyúlnia a lábaknak

nem látom leírva, de ebből következésképpen a dekóderek a lábak maximum 3mm-t nyúlhatnak ki dekódert befoglaló képzeletbeli kubusból

- legalább 2mm-es anyás csatlakozó kell (ha jól értem)

Ez alapján - már ha jól értem - akkor akár az alaplap alá egy kilométerrel is teheti a gyártó 2mm magas socketet, hiszen 1km > 3mm.

Én ebből úgy látom, hogy épp csak a kontaktálási felület pozícióját nem határozza meg a szabvány...

 

nyilván a 3mm-es szabad hosszon belül kell annak 2mm-es mamás csatinak lennie, mert annak van értelme, de ezt leírva nem látom konkrétan.

 

szintén nem találtam arra utalást, hogy a dekóderlábnak MINIMUM hány mm-t kell kilógnia a dekóder 6mm-én túl.

Nem tudom milyen a piko alaplapja, de ha egyébként egy 1mm-nél nem vastagabb alaplapi nyák hasára ha egy alacsony profilú SM pin headert forrasztanak, az egy 3mm hosszú lábat még simán jól lefogadna...

 

Előzmény: csíkos-háTTú (34754)
Kocsivizsgáló Creative Commons License 2019.06.03 0 1 34756
Szerintem érdemes lenne megpróbálni, a Startos festésű Jenci átjár hozzájuk, pont a napokban voltam nyaralni arra és Bécsújhelyen futottam össze vele.
Előzmény: Sz. G. Á. (34755)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.06.02 0 1 34755

most, hogy csak nemrég fedeztem fel, hogy valami évelejkörültől létezik olyan, hogy kék-fehér máv-start-gyseves iker Jenbacher 1:1 méretarányban,
gondoltam megkérdezem itt:
merült föl már valahol valakiben, hogy Kleinbahnéktól valami Sonderausgabe formájában ilyesmit lehetne-e kunyerálni?
Őnáluk vajh mekkora darabszám lehet az, amiért már talán foglalkoznának ilyennel?
(emlékeim szerint anno a zöldsárga ikres is egy gyseves partizánakció keretében készült... viszont az valamiért azóta sincs, 5047-es viszont van most is...)

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.06.02 -1 2 34754

Az NEM658 szabvány 3mm lábhosszt ír elő a dekóderek tüskéinek. Ez így is van jól, mert, ha megnézed a szabványban a rajzot, akkor a mozdony alaplapján az aljzat a beültetési oldalon van, és abba dugjuk bele a szabványos lábhosszal ellátott csatlakozós dekódert. Arra nem számított senki, hogy először a PIKO ötlötte ki azt a csacsiságot, hogy a dekóder aljzatot a modell alaplapjának a másik oldalára ülteti be. Ezzel két baj is van:

- Így a dekóder ajlzatban az érintkező felületek eléréséhez az alaplap NYÁK lemez vastagságát is hozzá kell adni. Ezzel az 0,8-1,5mm vastagsággal az NEM658 nem számolt, ahogy a rajzon is látszik. Legalább ennyivel hosszabb lábak kellenének, ez viszont már kilóg majd a szabványból.

- Az a alkalmazott aljzatokban azok gyártói is azzal számoltak, hogy szemből fogjuk beledugni a papa részt a mamába. Gyártástechnológiai okokból az aljzatban a réz érintkező nem egy furatban végig érő réz csövecske, hanem egy réz lemezből kivágott, és formára hajtott alakzat. Ez nem ér végig a furaton, csak szemből fed teljesen! Az aljzat NYÁK felőli végén nem.

Vagyis, ha hátulról dugjuk meg a papával a mamát, akkor egy szabványos lábhosszúságú dekóder nem fogja elérni az aljzatban lévő érintkező felületet, pláne, ha még a modell NYÁK lemezének a vastagságát is át kellene, hogy érje.

 

Szóval, ez sajnos nem a dekóder gyártó hibája, hanem a modellgyártók két hiányossága:

- nem tudnak szabványt, és szakrajzot olvasni,

- anyag- és alkatrészismeret hiánya.

Előzmény: Shogo84 (34745)
alkotasu Creative Commons License 2019.06.02 -1 2 34753

Még egy dolgot kéne jelezni feléjük: egy használati utasítást, pontosabban olyan rajzokat, hogy mit, hová kell felbiggyeszteni, robbantott ábrát - ha alkatrész kell, milyen dekóder kell hozzá, stb. Szóval a tudnivalókat, amiket pl. a Gützold is ad a modellekhez. A múltkor behivatkozott videón a lengyelnél mintha lett is volna ilyen. Ja, és jó lenne, ha magyarul is rajta lenne.

Előzmény: S.A.S (34752)
S.A.S Creative Commons License 2019.06.01 0 0 34752

Igen, én is a tetőszerszám kisebb módosítására gondoltam, hogy jobban elférjen a dekóder.

 

>>>Amin érdemes volna javítani mindenképp, az a motor csatlakozás, nagyon lötyögős, ez használattól oxidos lesz, aztán jönnek problémák.

Én simán kábellel felvittem inkább, szebb is.

 

Ezt is jelzem feléjük, azután meglátjuk mit sikerül átnyomni rajtuk.

 

 

>>>Illetve szeretném megköszönni neked és mindenkinek, aki a projekten dolgozott, hogy el tudott készülni ez a modell.

Reméljük, hogy sikerült örömet szerezni vele és talán nemsokára újabb projekt kerülhet elérhető közelségbe.

 

>>>>Extra kérdés:pótalkatrészért kihez kell fordulni, hogyan oldható meg?

Amit biztosan tudok, hogy a HGD tud rendelni, de azt gondolom, hogy amelyik boltban kapható ott tudnak rendelni hozzá alkatrészeket.

Előzmény: Shogo84 (34751)
Shogo84 Creative Commons License 2019.06.01 0 1 34751

Igazából nemigen tudnak mit tenni vele, alacsonyabb foglalat nincs.

Esetleg a tető vastagságán lehetne még visszavenni, kimarni gyárilag, hogy több dekóder típus beférjen.

 

Amin érdemes volna javítani mindenképp, az a motor csatlakozás, nagyon lötyögős, ez használattól oxidos lesz, aztán jönnek problémák.

Én simán kábellel felvittem inkább, szebb is.

 

Illetve szeretném megköszönni neked és mindenkinek, aki a projekten dolgozott, hogy el tudott készülni ez a modell.

 

 

Extra kérdés: pótalkatrészért kihez kell fordulni, hogyan oldható meg?

 

Előzmény: S.A.S (34748)
Shogo84 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 34750

Üdv!

 

Köszönöm a jelzést, akkor levelet se küldöm.

Érdemes lenne az 5mm-esre áttérni, általában átmenő foglalat és furat van többnyire mindenhol.

Még ha mégse átmenő akkor sem fog nagyon kiállni.

Ha már kövér, hősszulabú ESU-t beteszi mindenki mindenhova, akkor ezzel sem lesz.

Ezek a fordított panelesek a zsákbamacskák.

 

Igen, tudom, nem tanácsos, csak nekem itt muszáj volt.

A másiknál le lett reszelve fele vastagságra a műanyag s visszatéve, hogy legyen azért valami.

 

Nagyon jó lett a dekóder, hiányzott már a 22-s. (még egy 21-s jöhetne :) )

BBmotal is szépen viselkedik.

Előzmény: dccvillanyos (34749)
dccvillanyos Creative Commons License 2019.06.01 -1 4 34749

Tudunk a problémáról. A tüskék hossza jelenleg 3mm, a NEM658 szabványnak megfelel. Valamit majd kitalálunk, addig is türelmet kérünk. A lábakat tartó műanyagot én nem távolítanám el, sérülhet a dekóder! 

A BbMot hangot a MÁV Nosztalgiánál már felvettük, kb. egy-másfél hónap kell míg elkészül (előbb a lengyel TEM2-es hangot kell befejezni), addigra talán lesz pár darab hosszab tüskés dekóder.

 

Üdv, Zsolt.

 

Előzmény: Shogo84 (34747)
S.A.S Creative Commons License 2019.06.01 0 2 34748

Jelezni fogom a gyártó felé a problémát, hogy a következő szériánál, ha lehet már orvosolva legyen.

Előzmény: Shogo84 (34747)
Shogo84 Creative Commons License 2019.05.31 0 2 34747

Update:

 

A megrendelő unszolására és saját szórakoztatásra végül is addig lett ügyeskedve mig megoldás lett találva:

 

Probléma: látható mennyire rövidek lábai.

bal: ESU 4.0

középen: eredeti vakdugó

jobbra: Digitools 4.5

 

Megoldás:

A lábakról lehúzni a fekete műanyagot.

Ezzel már tökéletesen bemegy.

Digitools előnye: nem kell kasznin faragni, kimarni a tetőből, tökéletesen rámegy a kaszni.

 

 

 

Esu sajnos kövér, faragni kell kaszniból.

DigiSoundnál is ugyanezt megcsinálható, de ő is kövérke, viszont csak két kis ponton kell faragni kaszniból a szélső kondik miatt.

 

 Figyelem: ez a módosítás károsíthatja a dekódert, garancia vesztéssel járhat, csakis óvatosan, és saját felelőséfre csináljátok!

Előzmény: Shogo84 (34745)
alkotasu Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 34746

"Ahogy nézzük aki hirdeti, legalább rendes árba adja, máshol sem olcsóbb."

 

Na, csak várj egy kicsit...

Előzmény: Shogo84 (34745)
Shogo84 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 34745

Ahogy nézzük aki hirdeti, legalább rendes árba adja, máshol sem olcsóbb. Átlagos.

Nem olyan árréses mint v43/v63 téma...

S azt is meg lehet érteni hogy valaki nem fórumon hirdet.... (én is már rég hirdettem, nem véletlenül.)

 

 

 

Illetve egy fontos infó a Bbmot digitalizálóknak: Digitools 4.5 plux 22-s dekóder felejtős bele.  -sajnos. -

Rövidek a lábai.

Sajnos épphogy elér a csatlakozóig, s alig érintkezik, kiugrik a foglalatból.

Reméljük csak egyenlőre, hátha lesz hosszabb lábú is. (egy mailt dobok nekik.)

Truckman65 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 34744

Valóban vannak olyan emberek akiknek csak a szája jár és max. a klaviatúrára használja írásra.

Aztán van aki  tévedett(mint én)-

-mert nem furmányos az ok,hanem egyszerű és a válasz: kupec :)

Előzmény: MAV601 (34741)
tumikas Creative Commons License 2019.05.29 -1 3 34743

ÓÓ már az ebayen is hirdet. Úgytűnik még sem sikerült megmenteni a magyar vasútmodellező piacot. :)

Előzmény: MAV601 (34741)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.05.29 0 0 34742

nem mellesleg azt mondaná erre a moderatúra, hogy ez biz' üzletszerű kereskedés, és ennek megfelelően akkor kéretik ilyen olyan reklámszerződést kötni a magasságos üzemeltetővel, máskülönben meg húzni elfelé.

Előzmény: MAV601 (34741)
MAV601 Creative Commons License 2019.05.29 0 1 34741

Nem kell mindig "furmányos" okokat keresni  lehet, hogy egyszerűen csak elege van a kamionos félékből :) Amúgy nem csak ott hirdet hanem az ebay-en is.

Előzmény: Truckman65 (34740)
Truckman65 Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 34740

A bemásolási szorgalom dícséretes,de az "úriember" kijelentette , hogy nem kíván itt hirdetni.

Tán valami furmányos oka van hogy csak a hirdetést törölhető fórumon hirdet és nem szeretne örökre megmaradó oldalon.

Előzmény: desiro ML (34727)
tumikas Creative Commons License 2019.05.29 -1 1 34739

A legtöbbet a tetővel lehetne molyolni, ugyanis annak sem az íve sem a vége nem egyezik meg a Halberstadti kocsiéval.

Előzmény: nazareth (34736)
Rezesmatyi Creative Commons License 2019.05.29 -1 1 34738

Valóban teljesen más a vagon. A Wittenberger Kopf tehát ténylegesen csak a vezérállásig jelenti az azonosságot.

Az egyikfajta "test" amit a Roco adott ki az Bybdzf 482.1   Ez van a MÁV-nak is. Akkor ez lesz a Halberstadti vezérlő.

A másik fajta amit a Piko és a Brawa tervez kiadni pedig a Bnrbdzf 480.x. Ez pedig a Silberlinge vezérlő.

Na lassan kezd felszállni nálam a köd.

Akkor viszont muszáj szurkolni, sőt még a farpofákat is össze kell szorítani, hogy valóban kiadja a Roco. Az első széria, valami brutál áron megy az ebayen.

 

Előzmény: braun (34729)
Sir Gombóc Creative Commons License 2019.05.29 0 0 34737

A sárga nem csak festési, hanem forma variáns lenne, egyrészt a vezetőállás klíma miatt, másrészt az újabbakon, mint pl. 805 psz, már a szélvédő is más, a fűtési lengőkábelt, kapaszkodókat nem is említve.

Előzmény: Shogo84 (34724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!