Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251502

szerintem nem nagyobb az igénybevétel mint a sztrítracsnis béláimnál akik saroktól-sarokig üvegelik....

Előzmény: daVeFR (251500)
Quattroman Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251501

lehet féktísztítózni...

Előzmény: tcaoe (251499)
daVeFR Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251500
Ha igy beindult a mindentudas egyeteme, a Te velemenyedre is kivancsi vagyok.
Fireblade 2004, 35e km. Kb fele utca, fele palya (gyors hobby csop) milyen suru olajcseret javasolsz:
- Motul 5100-zal?
- Motul 7100-zal?

Kosz!
Előzmény: tcaoe (251499)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251499

6000 km vagy 12 hónap az itervallum. Agip City Hi-Tec 5w-40 megy bele. (ez ugyanaz, mint az Eni, amit lentebb írtam, azt sok helyen lehet kapni). Vagy bámilyen API SL, JASO MA olaj jó bele. Amúgy én négyezrenként mindenben kicserélem, jobb az úgy.

 

Maga a csere egyszerű, olajleeresztő kiszed, olaj lefolyik. Az olajleeresztő mögött van a szűrő, ezt kihúzod. Ha fém, akkor lehet féktisztítóval tisztítani, ha műanyag, akkor nem tudom, hogy lehet-e, de majd mesélj.:) Visszarakod, visszarakod az olajleeresztőt. Nem baj, ha kicseréled az O-gyűrűt. Betöltöd az olajat, 8,5 deci kell bele valszeg. Olajbetöltő kupak vissza, kész. Olyan 10 perc az egész, de lehet, hogy 3.

Előzmény: gencsydani (251496)
Roadkill Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251498

Nem kell vennem, mindegyik mágneses, azért is csodálkoztam rá erre. Valami kis ritkaföldfém mágnes van a lets leeresztőjén is, minden bizonnyal gyárilag.

De valóban nem szokott rajta lenni semmi kevéske egészen finom kopadékon kívül. Nagyon helyesen.:)

Előzmény: Quattroman (251494)
foveon Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251497

enyémben van centrifugál szűrő

na es azt hanyszor tisztitottad? :)

en holnap cserelek olajat mar bent van a gep hogy melegedjen...

 

 

Előzmény: Törölt nick (251491)
gencsydani Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251496

Tényleg, az enyémben mennyinként és milyen olajat és hogyan kell cserélni?:)

Amúgy hihetetlen hogy a KTM-ekhez minden kezelési, szerelési könyv fent van a neten, ezekhez a kis gyöszökhöz meg semmi, pedig gyanítom "kicsit" többet eladtak belőlük, mint mondjuk 625-ből...

Előzmény: tcaoe (251487)
Quattroman Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251494

nem alap már, (mondjuk az FJR szöghajtásban igen)  de vásárolhatsz a szögkerben occóért.

egyébként nagyon kevés mágnesezhető kopadék jön elő egy robeszban.

ez inkább a váltósoknál jó ahol az acél kerekek nyűvik egymást

Előzmény: Roadkill (251492)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251493

Egyik Majestyben sincs papír, csak a 180-as blokk sok szempontból komolyabb, mint a 125 és a 150, azért fura, hogy abban sincs. Még a 125-ös levegős libában is van.

Előzmény: Törölt nick (251491)
Roadkill Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251492

Szééép. Én azt hittem a mágneses leeresztőcsavar az alap dolog gyárilag.:O

Előzmény: Törölt nick (251484)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251490

Az sokkal finomabb, mint a régiek szitái, már megfogja azt a kormos szmötyit is, nem csak a beejtett csavarokat, meg a beszívott varjú csőrét.:) De nem annyira finom, mint egy papírszűrő.

Előzmény: Törölt nick (251489)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251488

Nem szivacs, műanyag hálós.

Előzmény: Törölt nick (251486)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251487

Nekem az ENI Ride PG vált be a legjobban, egészen tiszta belül a blokk. De jó volt még valamelyik olyan is, amit a Corában árultak, de meg nem mondom, melyik.:)

Általában a Jaso MA fokozat a lényeg, ez jobb detergens hatást jelent, mint az autóknál általános. Ha ezt tudja egy autóba való motorolaj, akkor azt nyugodtan lehet robogóban is használni.

Előzmény: Quattroman (251483)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251485

Például az új Libáknak, Scaráknak egészen rendes van, bár mostható, nem papírszűrő. A Fly-ben az egyszerűbb van. De pl. a Minarelliből a 180-asban is csak egy ilyen lófaszka szita van, kb. teaszűrő finomsággal.

Előzmény: Törölt nick (251482)
Quattroman Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251483

milyen az a spec olaj ami szűrő nélkül jó?

Előzmény: tcaoe (251479)
tcaoe Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251479

Viszont robogókba sem árt speciálisat használni, ha nincs olajszűrőjük. Mintha a suzukinak nem lenne.

Előzmény: jester0926 (251475)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251478

Szerintem Roadkill kartács is hasonló megoldásokkal operál. :)

Előzmény: Infomaker (251476)
daVeFR Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251477

Fél lityi egy éve megbontott majd visszazárt Valvoline TopGuard ingyen elvihető. Ha nem viszi el valaki, elaltatják őke.. izé, kidobom. :)

Előzmény: jester0926 (251475)
Infomaker Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251476

Ó ez tuti? márhogy autós olaj kell? mert az mindig akad 7 deci :)

Előzmény: jester0926 (251475)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251475

Sima autóba való motorolaj is jó, mivel itt a kuplung nem motorolajban "fürdik", mint egy sima váltós gépnél. A motorokba való olajnál is tudtommal csak annyi a diffi, hogy plusz adalék van bennük, hogy ne csússzon a kuplunglamella. Robogóknál ugye nem kell a CVT hajtás miatt.

Előzmény: Infomaker (251474)
Infomaker Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251474

Ez valami repsol cucc, vagy sima 10w40 autó olaj kell bele? Inkább 4T motoros motorolaj, nem?

Előzmény: Roadkill (251471)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251473

Ebben az esetben akkor a kezelésiben leírtakat veszem alapul, az ugyanis 6000 km! :D

Előzmény: Roadkill (251472)
Roadkill Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251472

"a Liberty olajcsere periódusára 5000 (!) km-t mondott a szaGszerviz"

A libertyk élettartam feltöltésesek, csak szólok.:D

Előzmény: jester0926 (251470)
Roadkill Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251471

Én kétezrenként cserélem. Azért írtam anno az ezret neked, mert 2-3km-es utakat írtál, ami önmagában is rossz meg úgy meg az ezres csereperiódus alatt el is telne 1 év.

(Azt nem tudom hol és miként sikerült hótmezei 10w-40-re "potom 2900-ért" szert tenned, de ha már így van akkor is csak 2000-el számolnék, mert a 7 deci az 7 deci.)

Előzmény: Infomaker (251469)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251470

1000 km enyhén túlzásnak tűnik, főleg úgy, hogy a Liberty olajcsere periódusára 5000 (!) km-t mondott a szaGszerviz. No, az meg szerintem a ló túloldala. Az igazság valahol a kettő között félúton lehet... szvsz.

Előzmény: Infomaker (251469)
Infomaker Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251469

hát én nem is tudom, hogy most akkor tényleg ezrenként cseréljem? 2900 nálam egy liter olaj, így 100 kilométerenként dobná a fogyasztásom 290 forinttal, ami mondjuk 0.75 literes fogyinövekedést okoz papíron forintilag.

 

illetve legalábbis télen cseréljem ezrrenként?

 

by the way ez az olajcsere dolog mindig is misztikus, szerintem akkor számít modnjuk ha egy autót az élettartama legvégén használok, és 500 helyett 700ezret megy el sűrűbb olajcserével.

 

5 év múlva úgysem ez a robogóm lesz, a másik meg, hogy azért a 2ezer kmenkénti csere sem olyan gáz szerintem.

Előzmény: Roadkill (251467)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251468

Ha egyszer ilyen nagy a kereslet a Liba alkatrészek után?! :) Hiánycikk, kérem. Mail ment.

Előzmény: zöld_I (251466)
Roadkill Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251467

Szóóóval API SE 10w-40 és olajcsere háromezrenként? Hirtelen akkora gondos gazdává avanzsáltam, vállon is veregetem magam.:)

Előzmény: Törölt nick (251451)
zöld_I Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251466

Beléptem a motyó italiához, ahol közölték, hogy halom tömítést, amit érdeklődtem múlt héten, egy jester nevű Úr elvitte :DDDDDD de péntekre hoznak :D

Előzmény: jester0926 (251455)
foveon Creative Commons License 2012.12.10 0 0 251465

nyilvan nem direkt, de a vegen a feliratok se gyengek :)

 

Előzmény: tcaoe (251463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!