Ha igy beindult a mindentudas egyeteme, a Te velemenyedre is kivancsi vagyok.
Fireblade 2004, 35e km. Kb fele utca, fele palya (gyors hobby csop) milyen suru olajcseret javasolsz:
- Motul 5100-zal?
- Motul 7100-zal?
6000 km vagy 12 hónap az itervallum. Agip City Hi-Tec 5w-40 megy bele. (ez ugyanaz, mint az Eni, amit lentebb írtam, azt sok helyen lehet kapni). Vagy bámilyen API SL, JASO MA olaj jó bele. Amúgy én négyezrenként mindenben kicserélem, jobb az úgy.
Maga a csere egyszerű, olajleeresztő kiszed, olaj lefolyik. Az olajleeresztő mögött van a szűrő, ezt kihúzod. Ha fém, akkor lehet féktisztítóval tisztítani, ha műanyag, akkor nem tudom, hogy lehet-e, de majd mesélj.:) Visszarakod, visszarakod az olajleeresztőt. Nem baj, ha kicseréled az O-gyűrűt. Betöltöd az olajat, 8,5 deci kell bele valszeg. Olajbetöltő kupak vissza, kész. Olyan 10 perc az egész, de lehet, hogy 3.
Nem kell vennem, mindegyik mágneses, azért is csodálkoztam rá erre. Valami kis ritkaföldfém mágnes van a lets leeresztőjén is, minden bizonnyal gyárilag.
De valóban nem szokott rajta lenni semmi kevéske egészen finom kopadékon kívül. Nagyon helyesen.:)
Tényleg, az enyémben mennyinként és milyen olajat és hogyan kell cserélni?:)
Amúgy hihetetlen hogy a KTM-ekhez minden kezelési, szerelési könyv fent van a neten, ezekhez a kis gyöszökhöz meg semmi, pedig gyanítom "kicsit" többet eladtak belőlük, mint mondjuk 625-ből...
Egyik Majestyben sincs papír, csak a 180-as blokk sok szempontból komolyabb, mint a 125 és a 150, azért fura, hogy abban sincs. Még a 125-ös levegős libában is van.
Az sokkal finomabb, mint a régiek szitái, már megfogja azt a kormos szmötyit is, nem csak a beejtett csavarokat, meg a beszívott varjú csőrét.:) De nem annyira finom, mint egy papírszűrő.
Nekem az ENI Ride PG vált be a legjobban, egészen tiszta belül a blokk. De jó volt még valamelyik olyan is, amit a Corában árultak, de meg nem mondom, melyik.:)
Általában a Jaso MA fokozat a lényeg, ez jobb detergens hatást jelent, mint az autóknál általános. Ha ezt tudja egy autóba való motorolaj, akkor azt nyugodtan lehet robogóban is használni.
Például az új Libáknak, Scaráknak egészen rendes van, bár mostható, nem papírszűrő. A Fly-ben az egyszerűbb van. De pl. a Minarelliből a 180-asban is csak egy ilyen lófaszka szita van, kb. teaszűrő finomsággal.
Sima autóba való motorolaj is jó, mivel itt a kuplung nem motorolajban "fürdik", mint egy sima váltós gépnél. A motorokba való olajnál is tudtommal csak annyi a diffi, hogy plusz adalék van bennük, hogy ne csússzon a kuplunglamella. Robogóknál ugye nem kell a CVT hajtás miatt.
Én kétezrenként cserélem. Azért írtam anno az ezret neked, mert 2-3km-es utakat írtál, ami önmagában is rossz meg úgy meg az ezres csereperiódus alatt el is telne 1 év.
(Azt nem tudom hol és miként sikerült hótmezei 10w-40-re "potom 2900-ért" szert tenned, de ha már így van akkor is csak 2000-el számolnék, mert a 7 deci az 7 deci.)
1000 km enyhén túlzásnak tűnik, főleg úgy, hogy a Liberty olajcsere periódusára 5000 (!) km-t mondott a szaGszerviz. No, az meg szerintem a ló túloldala. Az igazság valahol a kettő között félúton lehet... szvsz.
hát én nem is tudom, hogy most akkor tényleg ezrenként cseréljem? 2900 nálam egy liter olaj, így 100 kilométerenként dobná a fogyasztásom 290 forinttal, ami mondjuk 0.75 literes fogyinövekedést okoz papíron forintilag.
illetve legalábbis télen cseréljem ezrrenként?
by the way ez az olajcsere dolog mindig is misztikus, szerintem akkor számít modnjuk ha egy autót az élettartama legvégén használok, és 500 helyett 700ezret megy el sűrűbb olajcserével.
5 év múlva úgysem ez a robogóm lesz, a másik meg, hogy azért a 2ezer kmenkénti csere sem olyan gáz szerintem.