Persze, regebbi, olcsobb, lehet mondani elavultabbnak is. A gixxer is 20 eve vizre valtott a nagyobb teljesitmeny miatt. Biztos, hogy a Suzuki ha hagynak meg mindig gyartana (hasonloan a GS500-hoz). Ez mind igaz.
Viszont maga a blokk megbizhato, egyszeru(bb), mukodik, jol motorozhato. Az ujat igaz, hogy dupla annyi idonkent kell szelephezagra vinni, de az injektorhoz mar nem eleg egy "slag". Az 5 loero kulonbseget nem biztos, hogy eszrevennem. Egy esetlegesen rangato injektorert, egy elektronikazot motorert nem biztos, hogy valtanek.
A Varanal peldaul mas az injektoros, mint a karbis. Ott mas a futomu, jott ABS, jott masik valto, jott akar literekkel kevesebb fogyasztas.
Mi butasag? kb. 15-20 kiloval nehezebb a vizes, mint a leg-olajos. Kb. pont ugyanugy mennek.A leg-olajoson karbi van, a vizesen injektor (en szeretem a karbit). A leg-olajoson nincs viz, vizhuto,vizpumpa stb. az olaj kering hasonloan a vizhez es fecskendezi direktbe a kritikus reszekre az egyebkent is szukseges olajpumpa. Olajbol pont ugyanaz es ugyanannyi megy bele mindkettobe. Par eve olvasgatok bandit forumot, a 600-asok mennek gond nelkul, azok a legproblemamentesek (az injektorosok is). Egyik sem halt meg meg hogutaban. A leg-olaj meg 30 eve jelent meg, az os gixxer blokk hajtotta mar a bandit 600-650-750-et, a gixxef 600-750-et kulonfele valtozataiban, volt ideje kiforrni.
A hutoborda szepsegerol lehet vitatkozni, a hidegen zorgo levegos blokkot meg elviselem.
600/650-bol nem cserelnem el a leg-olajost a vizesre. A leg-olajos konnyebb, kevesebb hibalehetoseg, kevesebb karbantartas-igeny, a menetteljesitmeny meg hasonlo. A leg-olaj egy kiforrott konstrukcio a Suzukinal, 30 ev alatt volt ido kitapasztalni. Ha a gixxer750-et vitte, akkor egy banditba is jo lesz. :-)
Van ilyen, nekem is sikerult. Egy-masfel evig nezegettem mikor szoltak, hogy esetleg lesz egy ilyen majd. Fel kellett hivnom az illetot, ki kellett varnom (hetek), majd este 8-kor elado lett en meg reggel 10-kor megvettem.
Ahyoba én is 3ezret raktam idén. 5 évesen vettem 8ezerrel, de miért? Mert a sógoromé volt, aki kb annyit keres, hogy épp megél, de 44 évesen úgy gondolta, hogy végre megérdemli (pedig sajnos nem)...
Így aztán nála ment 40(!)km-t 1.5év alatt, azt is csak a műszakira. Izgalmas is volt a karbikat kipucolni az állás után.
Így soha nem fogok motort venni. Azért veszek motort, mert kíváncsi vagyok az adott típusra, tetszik, jó vele menni, stb. egyszóval részben szerelemből.
Sok allatrésze közös az ER-6N, ER-6F-el, klubja van, weboldallal, túrákkal, magyarországon hivatalosan forgalmazták, minden alkatrész van hozzá, eBay-en is találsz mindent. Amúgy nincs típushibája és kopó alkatrészeken kívül nem kell semmi hozzá. Van vagy 2 féle bukócső, 5 féle plexi, oldaldoboztartó, top box tartó Givi/Kappa, stb.
93. § (1) Sebességmérő és kilométerszámláló műszerrel fel kell szerelni - a tachográffal felszerelt járműveket kivéve - a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet.