Keresés

Részletes keresés

showtimes Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7601
A kommandó nem igényli a helyi lakosság támogatását (max. vezetőt) mivel jön, lecsap és távozik, a partizánok igen, mert azok hosszú távon a terepen maradnak. Nem véletlenül említettem a szovjeteknél a moszkvai irányítású, ellátású csoportokat, mert azoknak voltak rádiósai (kapcsolattartás) robbantás és egyéb specialistái ( pl. németül beszélő kihallgató tisztek).
Előzmény: bimba5672 (7600)
bimba5672 Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7600

Lassabban egy kicsit a commando csoportok és partizànok bevetésével. Nekik mindenképpen élvezniük kell a helyi lakossàg 100% bizalmàt és joindulatàt. Erre két lehetöség van :

1, A benszülöttek céljaiért harcolnak. Jugoszlàvia, Görögorszàg....

2, Teljesen rettegésben tartjàk öket. Làzsd Szovjetunio a II.VH-ban vagy késöbb Algéria ....

A legnagyobb partizàn vagy kommandos vagy szabadsàg harcos Che is ebbe bukott bele boliviàban, szo szerint abba hogy nem volt megfelelö helyisegitsége vagy az amerikaiak Diszno öböli sikertelen partraszàlàsa.

De erröl a harcnemröl Z.I ur egy remek topikot inditott..

 

 

Dzsiboutiban nem zàrtàk be a vasutàllomàst, de làtni kéne.....

Előzmény: showtimes (7596)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7599

Én is csak azóta, mióta megvettem Weiszhár Attila és Weiszhár Balázs Háborúk Lexikona című könyvét (Athenium 2004)

 

TG

Előzmény: Zicherman Istvan (7597)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7598

Miért szerinted olyan nagy mértékben befolyásolták a SOE, a SAS, az LRDG, a partizánok, vagy a többi irreguláris hadviselést folytató csoport akciói a háború lefolyását?

Miért gondolod, hogy a németek reakciójára a britek nem reagáltak volna, nekik kiépített támaszpontjuk volt Ádenben, ahova annyi tecnikát ők is átdobhattak volna ha létfontosságú nekik, még nem voltak lekötve ázsiában, hiszen a III. indiai hadtestet, késöbb pont oda dobták át, de ekkor még lazán átirányították Dél-Egyiptomba. Az egész etióp (ha jól gondolom) az váltotta ki, hogy az olaszok, ahelyet, hogy nyugton ültek volna, megtámadták Brit-Szomáliát, és ekkor a briteknek hirtelen lett 5 és fél hadosztályuk, (még egy dandárt tengeri deszantként is partra tettek), hogy lezárják ezt a problémát.

Szerintem, ha ott felmerült volna egy olyan probléma, amely komolyan veszélyeztette volna az utámpótlási vonalaikat, megért volna nekik néhány bombázó század néhány hétre való telepítését Ádenbe, ahonnan gyorsan behatárolták volna azt a kevés lehetséges pontot, amit támadni érdemes.

Az ilyen általad felvázolt akciókat ilyen távolságban és használható méretben (egy messer századot Én nem tartok annak) nem volt példa a második világháborúban. Ennek szerintem főleg logisztikai okai vannak, egy ennyire elnyúlt utánpótlási vonal sikeres fenntarta az akkori tecnikával, még ellenséges ellentevékenység nélkül is meglehetőssen csekély.

 

TG

 

Előzmény: showtimes (7596)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7597

Na, mindig tanul az ember - az Etióp-Brit háborúról (1867-68) nem tudtam!!!

Köszönöm szépen!.

Előzmény: ambasa (7595)
showtimes Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7596
Ha Churchillt és Hitlert kicserélték volna a két birodalom élén, akkor tuti, hogy a németek sokkal több nagyszabású kommandós akciót indítottak volna a világ számos részén. Szerintem nem az erők forgácsolása az ilyen, jól megtervezett, kis erőkkel végrehajtott csapás, mivel az ellenségnek nagyságrendekkel nagyobb erőit vonja el a főcsapás irányából, ráadásul, ha jól szervezik, akkor érzékeny veszteségeket okozhatnak kis ráfordítással. S , ha minden jól megy, akkor még ki is tudják vonni a végén a felhasznált technika és emberek nagy részét (lásd pl. az angol sivatagi terepjárós osztagai), vagy a Moszkvából irányított és felszerelt szovjet partizáncsapatok a németek hátában - nem tévesztendő össze a helyi, jobbára lapuló, a vidéket sarcoló alkalmi partizánokkal).
Előzmény: ambasa (7593)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7595

Szia Bagatur!

 

bocs, hogy én válaszolok, bár ez a téma nem igazán ennek a topiknak a témája, de lehet látni, hogy azért ott is zajlott a történelem, és voltak gyarmatosítási kisérletek:

 

Etióp-Brit háború 1867-1868

Etióp polgárháború 1868-1872

Etióp-Egyiptomi háború 1875-1877

Etióp-Szudáni háború 1888-1889

Etióp-olasz háború (első) 1887-1889

Etióp-olasz háború (második) 1895-1896

 

TG

 

 

Előzmény: Törölt nick (7590)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7594

Igen utánna érdeklődtem, valamit félreértettem, valóban működik még a vasút. lehet, hogy az zavart meg, hogy valaki azt mondta, hogy a "főpályudvart" bezárták. egyébként 99 környékén az alegenda járta, hogy a franciák megvizygálták a vasútat (ők építették), és a pálya minden léteuő tűrésen kívűl volt.

 

TG

Előzmény: bimba5672 (7560)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7593

Showtimes, lehet, 5800 m a szolgálati csúcsmagassága, de nem jónéhány tonnás nagy légellenállású vontatmánnyal. Amúgy meg szerintem is Bimba jól megvilágította a lényeget, hogy a Szuezi-csatorna térségének elfoglalásának nagyobb esélye volt, mint bármilyen kis erők elfecsérlésének egy ilyen sebezhető, egy gyenge utánpótlási vonaltól függő akciónak. Mégha tudjuk, hogy nem valósult meg. Egyébként nagyon optimista elképzeléseid vannak az ottani infrastruktúráról, az addiszi beton hat éve még meglehetősen rázkódott a gép...

 

TG

Előzmény: showtimes (7583)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7592

Angolok Etiópiában???

Szinte kizárt. Mindig is jó kapcsolatban voltak az Etiópokkal (p.l. amikor harcok kezdődtek a ,,Dervisek Birodalma" ellen, az etióp császár küldött segédcsapatokat az angoloknak, vagy a két Szudáni-hadjárat során (1882, 1892) is. Az utolsóban Kitchener, Lord of Khartum szirdár (az angol-egyiptomi-etióp csapatok főparancsnoka; sajátos ,,generallisszimusz":)) parancsnoksága alatt. Úgyszintén a franciák is kivették az etiópok segítségét, amikor összeakasztották a bajszukat Zanzibár szultánjával.

 

Amiről te írsz, az nem az első olasz támadás Etiópia ellen?

Előzmény: Törölt nick (7590)
showtimes Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7591
Az angolok mindig is kedvelték az ilyen hadjáratokat, néha bejött, néha belebuktak, lásd Khíber-hágó, afgán háborúk, jó pár afrikai expedíció, s mivel WWII-es topicról van szó, érdemes megemlíteni a maláj és burmai kommandós akciókat a japánok ellen, valamint az északafrikai terepjárós sivatagi kommandós akciókat.
Előzmény: Törölt nick (7590)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7589
most már értem miért voltak annyira összeszorulva a tevék a képen :))))
Előzmény: Joranne_Sutt (7588)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7588
Előzmény: Joranne_Sutt (7587)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7587
Előzmény: Némedi László __ (7586)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7586
Előzmény: Joranne_Sutt (7584)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7585
Csak azt ne mond, hogy arrafelé nincs:)))
Előzmény: Joranne_Sutt (7584)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7584
Etiópiában a teve??
Előzmény: bimba5672 (7582)
showtimes Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7583
Az ideális repülési magassága 5800 méter volt, tehát a hegyek nem okozhattak gondot.
Szerintem azért az olaszoknak is volt néhány betonozott reptere, de füvön is le-fel tudtak szállni.
Előzmény: ambasa (7581)
bimba5672 Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7582

Bizony, bizony elkell mondani hogy arrafelé elég furcsa az idöjàràs és a terep is meglepte màr nemegyszer a betolakodokat. Erröl van néhàny sztorim.

Még mindig a teve meg a hajo a legbisztosabb szàlitàsi eszköz. Az amerikaiak nyugottak mert Galaxi- gépeik le tudnak szàlni, mostmàr...

Végül is a németeknek pontosan mi kellet volna onnan ha Szuezt és Irakot elfoglaljàk?

Megérte volna nekik?

Késöbb, talàn amikor beidul a fenhatosàguk alatt a Szuezi forgalom.

Nem jobban megérte volna nekik hogy néhàny honapra megbénitjàk az egyiptomi hajoforgalmat.

Példàu Kréta helyett ledobjàk az ejtöernyösöket Szuezra mint 56' ban a franciàk. Vagy a ME-109 esek gyàrtàsa helyett a FW-190 eröltetik, nem àldozzàk fel a Bismarckot stb, stb..

Előzmény: ambasa (7581)
ambasa Creative Commons License 2007.04.24 0 0 7581

A Condor lerepüli a távot, de nem egy Me 321-el a háta mögött, és nem úgí hogy egy 2400 m-ren lévő reptérre (Addisz), vagy egy olyanra amely eléréséhez 2000 méteres hegyeken átemelkedve kell elérni, (Asmara). A veszteségeket nem csak ellenséges behatás okozhatja, hanem technikai jelleggű is pl a Condorra jellemző futótörés (főleg egy ilyen hosszú éjszakai repülés után, fáradt hajózókkal, ismeretlen, rossz állapotú repülőtereken kell leszállni).

 

TG

 

 

Előzmény: showtimes (7580)
showtimes Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7580
Meg volt folyamatosan 30-35 üzemképes Condor - amelyek le bírták volna repülni a Líbia Etiópia távot leszállás nélkül. A Góliátok + A Condorok felével, három forduló, az optimális esetben oda-vissza 6 nap (ellenséges terület fölött éjszakai átrepüléssel, Szudánban nem volt radar és éjszakai vadászok sem, tehát a veszteség veszélye nélkül).
Szóval gond nélkül le tudták volna szállítani és valószínűleg meg is érte volna az átcsoportosítást az ádeni szoros hajóforgalmának nagyfokú zavarása a tengókkal. De hasonló eredményt érhetett volna el akár egy Messer Bf-109-es század megjelenése is ( erre volt példa, az Irakba, Szíriába átdobott német vadászok beavatkoztak az angolok elleni harcba).
A Góliátok a leszerelt szárnyú Messereket is el tudták volna vinni, az összeszerelés meg pár órát vett volna igénybe és annyi szerelőt, technikát, anyagot se igényelt volna, mint a tengók.

Ehhez persze azt kellene tudni, hogy a németeket mennyire érdekelte az olasz Kelet-Afrika, mint potenciális tengó/légi bázis lehetősége?
Előzmény: Zicherman Istvan (7579)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7579

A ,,Goliat"-ból akkor volt 8 db (1940), 1941-ben kezdődött el sorozatgyártása.

 

A típusok megvoltak, csak a mennyiségükkel volt baj: a Ju-52 kívül a többi nagyon kevés példányban épült.

 

Ezenkívül - az ejtőernyősök vagy leszálló(landoló) deszant jóval olcsóbb volt - mint később kiderült - mint állandóan újra felépíteni a fitorlázó-flottát. Nem véletlen, hogy 1940 végétől bezárták a vitorlázó iskolákat és az ejtőernyős képzésre álltak át.

Előzmény: showtimes (7577)
ambasa Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7578

Először is a politikai szándékról nem tudok, a megvalósításról pedig:

 

Lehet, hogy a németeknek megvolt a rövidtávú szállítókapacitása, de az általad becsült 3-400 tonnát (amit szerintem alábecsülsz) nem egy Görögország-Kréta, vagy Németország-Belgium (2-300 km), hanem egy sokkal hosszabb út. A repülőknek valahonnan Tripolitól, vagy Tobruktól kellett volna Asmaráig, vagy Addisz-Abebáig repülni (nagyon primitív vonalzós mérésem alapján ez 2200-3200 km). Erre akkor a németeknek csak a Kondorjaik voltak képesek. meg néhány 1-2 példányos egyéb lufthansa utasszállító. Ezekkel a gépekkel kellett volna az általad becsült mennyiséget olyan 80-120 bevetéssel leszállítani. Az út kb 75-80% ellenséges terület felett vezett. A gépeknek legalább 1 napi az oda és 1 nap a vissza út. Az út maga hosszabb, mert Németországból el kell jutni Afrikába 1800-2000 km, és a két Olasz kézen lévő városból még az általad lehetségesnek vélt támaszpontra is, ami további 200-1000 km. Ez az út tecnikai leszállásokkal legkevesebb 4000-4500 km, az akkori utazósebességgel számolva 14-16 repülési óra + tecnikai szünetek.

 

A fenti adatokból következtetve vitorlázó repülők szóba sem jöhettek, a kis számú nagyhatótávolságú repülőgépeik, pedig sokkal értékesebbek voltak annál, hogy egy ilyen akcióra elpazarolták volna szerintem. Kréta nem csak az ejtőernyős csapatoknak volt érvágás, de a szállítócsapatokat is megtizedelete, pedig ott vadászfedezettel repültek, amit ezen az úton 2000 km ellenséges terület felett nélkülözni kellett volna. Persze a repülés nehezeebb szakaszát lehett volna éjszakára időzíteni, de ez akkor is túlságosan nagy igénybevétel lett volna mind a tecnikának, mind a személyzetnek. Ha ezt csökkenteni akarod, akkor viszont a tecnikai leszállásoknál pihentetni kelett volna a személyzetet és agépeket átvizsgálni, de ekkor az oda-vissza út akár egy hetet is igénybe vett volna.

 

TG

Előzmény: showtimes (7577)
showtimes Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7577
nem is a Tante Ju-ról van szó :P
Nézz csak utána, mivel rengelkeztek már ekkor a németek, a Góliát vontatott változatával, amivel akár lövegeket, sőt könnyű, páncélozott járműveket is lehetett szállítani. Katonából, teljes felszereléssel - rengeteget:) Vontatógép pedig ugyancsak rendelkezésre állt hozzá 40-ben. Krétán azért alkalmazták a Tante Ju-t, mivel elméletileg már birtokba vett reptérre érkeztek a transzportok, s kipakolás után fordulhatnak a következő adagért, de csak ott derült ki, hogy az angolok tűz alatt tartják a leszállópályát...

Később jött ki a motoros változat, ami a páncélvadászt is elbírta, teljes málházattal :) Sztálingrádi katlanba és Tuniszba ezzel szállították amit kellett - igaz elég nagy veszteséggel, egyik helyen a csöves tüzérség miatt, a másikon pedig a nem kellő vadászvédelem miatt. Azonban az említett időben és Szudán felett egyiktől sem kellett tartani.
Előzmény: Zicherman Istvan (7571)
Némedi László __ Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7576
az arcmemóriám nagyon jó, de a név nem, ehhez képest itt mindenkinek két neve van (nick+valódi), és nincs arca... ...ez számomra követhetetlen :))))
Előzmény: RhB (7575)
RhB Creative Commons License 2007.04.23 0 0 7575

majd legközelebb üss hátba, hogy te vagy az ambasa :)))

 

Pedig biztosan ismered, egy pár hónappal ezelőtt a HD után hármasban sétáltunk le a metróhoz a Moszkva térre. :-))) Én akkor kérdeztem meg, hogy Te ki vagy? Az más kérdés, hogy a baromi rossz arcmemóriám miatt már nem biztos, hogy megismernélek... :-) (Az rpg fórumon én vagyok Essex.)

Előzmény: Némedi László __ (7562)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.22 0 0 7574

ÍÉn is szoktam. Hetente egyszer-kétszer. Utáltam futi, a seregben megszoktam...

A táv általában 10-12 km.

Előzmény: Törölt nick (7573)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.22 0 0 7573
Alapvetően szórakozásból kocogok. Meg a térdem terhelését nem növelhetem túl gyorsan.
Előzmény: Zicherman Istvan (7572)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.22 0 0 7572
Teljes felszereléssel (rohambili, hátizsák, szimatszatyor, fegyver, bakancs, kulacs, egyéb lim-lom - 25 kg k.b.) a 8 kilométer szint ideje 45 perc.
Előzmény: Törölt nick (7570)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.04.22 0 0 7571
Hát, a ,,Tante JU"-t nem nevezném nagy teherbírású gépnek:/ Az, hogy nagy volt a szállító kapacitás - igen, de a Ju-52 nem a nagy teherbírásáról volt híres (mindössze 12 katona, felszerelve). A többi szállító repülőgép inkább kis szériában vagy egyes példámyokban léteztek.
Előzmény: showtimes (7563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!