Kezdek összeesküvés elméletet gyártani a Bartók rádió ellen, mert valahogy nem találom Brahmsomat semerre. Én elhiszem, hogy kissé borongós, de hogy nem a legnagyobb azzal vitatkoznék...
Mivel senki sem segít, közelebb hoztam a témát. Persze felszínes még, de hogy miről szól, íme itt felleled:
"1777. június 8-án, négy héttel második gyermekének megszületése után meghalt Goethe húga, Cornelia. Az írót nagyon fájdalmasan érintette szeretett húgának elvesztése. 1777 november-decemberben Goethe a Harz hegységbe utazott.
Az ebben az évben keletkezett Téli utazás a Harz-hegységben (Harzriese im Winter) hasonló helyzetet rögzít, mint A vándor vihardala, de a magányos téli utazó már nem annyira saját érzéseiről dalol, mint inkább körültekint és eltűnődik a világon."
Persze, ha visszamagyek a zongora ötöshöz (1961) az még nagyon harapós...Hol van ott még az eltűnődés, az elmúlás...???
[110] Még tán gimis koromban is okádásig körhintáztam a búcsúban. Mondjuk, rásegítettem vattacukorral is. Ma már beérem annyival, hoyg eléneklem az Alt-rapszódiát. Sokkal jobb.
A Budapest Parádé vagy a Danubius rádió zenei világa nekem valami olyasmi érzéseket idéz gyomrom tájékáról, mint amikor 5 évesen először- és utoljára-ültettek ringlispílbe. (Anyám nem örült: "színeset ásítottam" vagy "folyékonyan beszéltem" ahogy tetszik...)
De ez a Ránkival zongorázott csoda, az Op. 34 a másik véglet!!!
Kedves okmed2,
Tudtad, hogy a d-moll koncert eredetileg szimfóniának indult, s ezt a bemutató után szemére is vetették a mesternek?
Na és milyen az akusztika ott Lipcsében? Snassz?
üdv,
CSB
[103] Lehet, hogy Ő Bessenyei. Talán a fedélzeti gépről netezik.
[101] Rendjén van ez, hogy a Kozlovszkíj a 100. Bizonyára a Mira akart a 100. lenni a topicjában, de hát szegényke a pusztában arbeitol ugye és a Kozlovszkíj a helyettese.
Kedves okmed2,
te aztán ügyes vagy: 13:08-kor a azt írtad, hogy "... a wörthi tó partján állok ...", 13:58-kor pedig már azt, hogy "Most egy hangversenyteremben ülök Lipcsében". Pedig nem te vagy Bessenyei Péter, mert ő itt gyakorol Bp. fölött. (Jó hangos repülőgépe van.)
Ja és ha "Bécs az olyan snassz!", legalább Brahms iránti szolidaritásból dícsérhetnéd egy kicsit, hiszen kedvenced életének nagyobbik felét ott töltötte. :-)
Én akartam a 100. lenni!!! Érezd nem éppen rózsás tekintetemet a tiéden.
Sokszor volt már, hogy Luzern Schwananplatz-éről 50 perc alatt Lipcsében voltál???????????????????????Majd tájékoztass!
Úgy látom nagyon tájékozott vagy..Hidd el, nagyon vágyom rá! De a hattyúk arrafelé igen kiszámíthatatlanok...
...s a helyzet is változott azóta...
Most egy hangversenyteremben ülök Lipcsében és a D-dúr zongoraverseny szól!
Kedves Okmed2,
IRÁNY LUZERN- helyettem is! Azon belül is a Schwanenplatz!
Ülj le a padra egy jó kiadós fagyival a kezedben és figyeld jobbra a Pilatust, balra a Rigit és a többi hegyet. Némelyiken hósipkát is találsz majd- elvileg.
De van cd lejátszó... Éppen a "koros" rapszódia csodálatos dallamain tűnődöm. Ja és a wörthi tó partján állok...Persze lehetnék Luzernben is. Bécs az olyan snassz!
kösz az infót, zenebolond! Milyen nagy szerencse, hogy Brahmsom ilyen igényes volt s mekkora csapás a zeneirodalomnak, hogy nem volt alkalmas libretto számára.
Ha csak 1 operát írt volna...de a "ha" itt is olyan mint a sportban...filozófia!
Egyébként lehet, hogy ez a "milyen jól kiegészítik egymást kedvenceid" kérdés az "átkom", mert valahogy nem is nagyon töröm magam a többi NAGY teljes megismerésére. Persze nehogy azt hidd, hogy Chopin zongoraversenyei, Mendelsson hegedűversenye, vagy Csajkovszkié, de Rachmaninov, Liszt, Beethoven, Schumann zongoraversenyei is lázba hoznak...szóval általában az egyéni teljesítőképesség és ennek hatása szokott megfogni...már ami más szerzőket illet...Brahms egészen más...Őt felismerem 2 hangjegy után...
(90) Ami Ruha Istvánt illeti azt hiszem elég jól megemlékeztünk róla s ha valaki ezen a topikon kalandozik talán felkelti figyelmét ez a brilliáns tudású, nagy mester és egy kicsit utánanéz a dolgoknak...ahogy én is ezt teszem...
Kösz a péntek reggeli programot. Még nem tudom hogyan oldom meg melóhelyen a koncertezést, de majd még addig dolgozom a kérdésen...
Kedves okmed2 (87),
ha jól tudom, Brahms tényleg nem írt operát, noha - különösen az 1860-as években - nagyon foglalkoztatta a dolog.
Az 1860-as évek elején neki is állt egy opera megírásának, s 1863-ban el is készült a Rinaldo vázlataival. A Megszabadított Jeruzsálem nyomán készült Goethe-szöveg azonban alkalmatlan volt e célra. Később Brahms kantátát csinált belőle tenor szólóra, férfikarra és zenekarra (Op. 50, 1868, bem.: Bécs, 1869. febr. 28.). Hosszasan keresett másik librettót, de - magas igényei miatt - nem talált megfelelőt. Nem akart ugyanis elfogadni olyat, amelyik dramaturgiai szempontból gyengébb a Figaro lakodalma szövegkönyvénél. Maga a műfaj egyébként kifejezetten érdekelte, később is sokat járt operába stb.
Egyébként gondolj bele, milyen jól kiegészítik egymást kedvenceid, hiszen a másik, Verdi operán kívül alig írt valamit. Persze, tudom: Requiem, Quattro pezzi sacri, Vonósnégyes stb., de azért nála mégiscsak túlsúlyban vannak az operák.
off,
ha már Ruha István legalább itt szóba került:
Bartók, aug. 18. péntek reggel:
8:30 Pódium
Ruha István hegedűművészre emlékezünk felvételeivel, születésének 75. évfordulója alkalmából
1. Händel: g-moll szonáta op.1. No.10. (zong.km: Hambalkó Edit) 2. Haydn: C-dúr hegedűverseny (km. a Budapesti Vonósok, hangversenymester Bánfalvi Béla, művészeti vezető: Botvay Károly)
on
Kedves Mira!
Ha majd néha-néha (mint ítrad) mégis benézel ide látni fogod, hogy bizony az általad megnyitott topik él, virul, köszöni jól van. Hirdeti majd Brahms zsenialitását. Mert ugy mi tudjuk s érezzük, hogy nála nagyobb Művész még nem született...
Annyi mindent szerettem volna tudni még...talán majd egyszer...most szomorú vagyok!
Ma este Verdi 4 áhitatos ének
Valószínűnek találom, hogy a Német Reqviemmel hasonlatos érzelem s dallamvilággal találkozhatunk.
S ha lehet egy személyes megjegyzésem: nálam Brahms és Verdi magasan a legnagyobb zeneszerzők...