Segítségeteket kérném abban, hogy van egy 91'-es 2.5TD Mitsu Pajerom, melynél a szerelőm adagoló fedél tömítés cserét javasolt, mivel folyik az üzemanyag.
Megoldható egy ilyen csere otthon, sajátkezűleg, vagy forduljak szakihoz? Illetve hol lehetne a tömítéseket beszerezni? Ha minden igaz Bosch Ve adagolóval rendelkezik a gép.
Mivel már többen kérdezték tölem, hogy meglett-e a hiba, ezért most leírom mire jutottam:
Eddig még nem találták meg a hibát, viszont még nem vittem be az interdieselbe. Bementem és megkérdeztem hogy az mennyibe kerülne csak beállítani az adagolót, mert az előtöltése mechanikusan el lett állítva mikor rájöttünk, hogy az előtöltés szabályzó a rossz. Viszont ezt pontosan csak padon lehet visszaállítani. Ott annyit mondtak 5000 ft a beálllítás meg 39000ft a az alkatrész meg a munka díj (ez volt kb szeptember közepén), de ehhez le kell szedetni az adagolót, és úgy oda vinni . Ahhoz hogy rátegyék a padra, előbb szétszedik és megnézik nincs -e benne valami mechanikus hiba, de emiatt tömítés garnitúrát is kell benne cserélni.
Az alapjárati problémát sikerült megoldani. A füst is ezzel együtt sokat csökkent kb 1/3-ra. Már csak indításkor van egy füstpamacs ez szerintem normális. Viszont utánna alapjáraton nem füstöl, de gázadásra igen.Az izzítógyertyák nem működtek megfelelően, azaz 4-ből 1 izzított, de így is beindut 5°C-ig. A volvónál (renault) utánízzításos gyertyákat használnak ezek nagyából 2-3 szor annyiba kerülnek, mint hagyományosak. Végül a gyárit raktam bele (6400ft/db 40% kedvezménnyel), mert az utángyártottak (~1800-5000 ft/db kedvezmény nélkül) a gyári adat értékeknek csak egy kis részét teljesítették volna megfelelően. Ezek hőmérséklettől függően akár 15 percen keresztűl is képesek ízzítani amíg el nem éri a motor a 28-30°C-ot. Sajnos amit lekapcsolnak ezzonnal elkezd füstölni kb 70-80°C-ig és utánna nincs semmi baja. ami viszont változott, hogy 30°C felett már alapjáraton nem fehéren hanem enyhén szürkén füstöl. Ez már szerintem csak az előtöltés miatt van, mert jelenleg nagyon kopogós a hangja hidegen.
Most már 100%-os hogy csak az adagolóval van a probléma, remélhetőleg az előtöltés beállítássa megoldja a dolgokat. Nemrég megint bementem az interdieselbe és körülbelüli árajánlatot kértem mint az ősszel, csak most máshogy adtam elő a lényeget. Így azt mondták 5-10000ft és kb 2 óra alatt megvan amit meg is várhatok, és az egész autót vigyem oda. Lehet hogy még a hónapban beviszem.
Lenne valami ötletetek arra hogy miért füstöl hidegen fehéren egy diesel, az alapjárata ingadozik 2-3 percig, viszonylag gyakran kihagy ütemeket. ha bemelegszik akkor minden hibája megszûnik. Az olajt és a vizet nem eszi, a turbó szintén nem eszi az olajat és megfelelöen mûködik. A porlasztók még jó állapotban vannak. A szelephézagok jók. Lehetséges az, hogy az adsgolón van valami hideg indítás szabályzó?
A fehér füstnek elégetetlen gázolaj szaga van.
Volvo v40 1.9 TD 90 le
adagoló lucas dpc n (a mechanikus mellett elektromos szabályzása van)
A segítségeteket szeretném kérni a következő problémához.
Fiat Uno 1.7 Diesel ( 1994 )-es autóval rendelkezem, és az adagolóból csöpög a gázolaj, a képen megjelölt helyen. ( a kép az internetről van, de nekem is ilyen típusu, Lucas adagolóm van ).
Szerintetek mit kellene tennem, és milyen súlyos a hiba?
- vigyem el "dokihoz"?
- vegyem le, és úgy vigyem el? - vagy csak szilózzam ki? :(
Kérlek ha tudtok, mondjatok valami okosat. Előre is köszi.
Egy 99'januári 81kw-os tdi bora-m van,amivel most már meg-meg szakítva 4 hónapja járok "díesel szervízbe" de nem igazán sikerül megoldaniuk a problémát.A baj a következő:aránylag meleg állapotban nehezen indul.Van amikor csak négyet teker,de van amikor 30-40-et.Elsőre adagolóra gyanakodtunk,de padra rakták és az rendben ,hőfokjeladó is már új,akksi gyertya rendben. Az autómban 180000km van(ez tényleges).Most megkerestem az előző tulajt ő azt mondja ,hogy az adagolóban az egyik dugattyú cserélve volt.Ezzel az infóval visszamentem a "szakszervízbe", ők azt mondják,ha problémája van akkor annak a padon ki kellett volna buknija.Nem tudom mit kellene tennem,most azt igérte a "szakember" hogy megpróbál szerezni,ha tud egy hasonló adagolót,kipróbálni ,hogy azzal megy e rendesen,indul e rendesen.Bármi ötlet,segítség az ügyemben,hálás köszönet.
A diagnózis:Elindítom megyek vele 5 percet és megáll a motor,és rögtön utánna nem tudom elindítani,de viszont egy fél óra elteltével,pöccre indul az autó,de megint csak kb 5 percig.
Az összes relét kicseréltem,de nincs semmi változás.
Valaki találkoztt már ilyennel? Ha igen hogy lehet orvosolni???
Vásárhelyen van egy adagolós műhely. Én náluk csináltattam az 525tds bmw-m adaogolóját. Jó árban dolgoztak és még garanciát is vállaltak a munkára, bár ezt még nem kellett kihasználnom.
Van egy jo öreg Renault 21 Dizelem Bosch adagoloval. Ma reggel inditva ,teljes gázon indult el, mágnesszelep le sem tudfdta állitani. Hamar fellazitottam a gázolajcsövet igy levegövel telekapva magát állt le. A forgo szabályzon nem találok hibát , a fedélben ugyan kicsit log a tengely ,de mást hirtelen nem találtam hibát első ránézésre. Most kicsit tanácstalan vagyok.
Üdv mindenkinek! Rover 420 sdi-m alapjárata lassan áll be 1000-ről kb 750-re , menetközben üresbe rakva , ugrál az alapjárat is kb 4-et 5-öt , azt mondták hogy az adagoló fedéllel van a hiba rosszul van beállítva vagy ilyesmi , erről szeretnék egy kis információt ( Bosch EDC forgóelosztós adagoló 4 hengerre) vagy kb mennyiért állítanák be nekem ezt , mert nagyon zavaró hibák :)
Ja,nem voltam még a szakihoz mert pesten v.ok a szerelő meg szabolcsban.Hétfőn viszem hozzá,aztán majd meglátjuk.De tuti hogy a porlasztó cserte előtt tök egyenletesen járt a motor.
Ez azért máskép hangzik,ott az volt a válasz hogy négy uj porlasztó.Nem mindegy hogy összehangolni a meglévőket vagy venni négy ujat.Amugy semmi gond nincs!Köszönöm neked ia amugy a választ!
Sziasztok.1.9 TD passaton kicseréltek egy porlasztót,azóta eléggé remeg alapjáraton az autó.Lehet szerintetek ezen állitani vagy uj porlasztók kellenek?Ha tud v.ki segiteni megköszönöm.
Hol található a felső holpont jelölése a lendkeréken vagy az ékszíjtárcsán? Sajnos én egyiken sem találom.Találomra beállítottam vez tengely nézve ,de nem tökéletes. kicsit dadog indításkor meg kicsit zajosan megy. Szerintem nem találtam el a felső holtpontot tökéletesen.
Még egy kérdés : Vezérműszíjat is szeretném lecserélni, kell -e a típusnál valamire figyelni? (rögzíteni?)
Hát akkor megpróbálom részletesbben: VW LT 28 2,4 dieselre szereném felrakni bosch gyári adgolót javítás és beállítás után. A lendkeréken lévő jelölésnek ,hogy kell lennie az adagoló bordásszíjtárcsáján lévő jelöléshez képest? Állítólag ez sem bonyolultabb ,mint a gyújtásállítás egy benzines motoron.Szóval hogy is van ez?
Üdv! Bosch rendszerű adagolót magam szeretném felrakni motorra. Tudna valaki segíteni abba ,hogy mit mihez kell állítani? Sajnos a neten kapcsolódó szakirodalmat ill .könyvet nem találtam.
láttam itt alkatrész ajánlatokat és volna nekem is néhány cikkszámom amit beszerzési áron (kb. RBHU-50%) értékesítenék, ha érdekel valakit, keressen az alkatresz-online skype címen,