Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

papafater1 Creative Commons License 2025.05.26 0 0 137703

Sziasztok!

 

Segítségetek szeretném kérni.Van egy 2008-as Toyota Corollla D4d 2.0 126 LE  autóm.

Teljesítmény mérésen voltam vele,ami kihozta hogy az auto ami eredetileg 310NM nyomatékkal rendelkezik csak 249 Nm tud    

 

azt is 2600 fordulaton.

 

Hibakódot nem generál.

 

Turbóm már a vásárlástól fütyül egy picit,egy szervizes azt is mondta,hogy szerinte ez nem az eredeti.

 

Esetleg volt hasonló problémája valakinek?

 

Megosztom veletek a mérést .

 

Tud valaki jó szakit ehhez a problémhoz?Aki a teljesítménymérést csinálta,azt tanácsolta,hogy először a levegő oldali alkatrészeket nézzem,utána az üzemanyagi részeket.

 

 

Köszi előre is.

 

Tarkino Creative Commons License 2025.05.07 0 0 137702

Üdv tank ac?tandem pumpa ?üza nyomás?

Előzmény: Drorka (137699)
balabmw Creative Commons License 2025.05.04 0 0 137701

Diag nélkül csak online tippelni lehet

Azzal nem leszel előrébb.

Előzmény: Drorka (137699)
Drorka Creative Commons License 2025.05.03 0 0 137700

Ja és még egy dolog,ami a szakértőknek mondhat valamit.

Alapjáraton a turbo pulzálva megy nem folyamatos a túrbohang,A motorfordulat nem pulzál.

Drorka Creative Commons License 2025.05.03 0 0 137699

Üdv mindenkinek !

Nincs valami nagy forgalom ezen a fórumon,de azért leírom a problémám.A 24 éves 1.9-es 130-as AVF-es Passatomat elvittem egy "szerelőhöz"(vesztemre),hátsó teleszkóp cserére,féltengely csukló cserére,valamint egy eldurrant hűtővíz cső cserére.Az ilyeneket általában magam csinálom,de mostanában nem volt időm rá.2 napig volt a szerelőnél,jól megvágott,és mit ad Isten az autó borzalmasan szarul ment,alig tudtam hazamenni vele.Mire gondolhat ilyenkor az ember,mint valamit kicserélt benne,ami a motor működését befolyásolja.Visszamentem,hogy megkérdezzem az okát,azt mondta,hogy ő nem tudja hogy ment előtte az autó,hiába mondtam hogy jól ment,magyarul bebizoníthatatlan.

Most térnék a hibákra.Nagyon nehezen indult,rángatózott,elment a turbo,2000 fordulatnál rángatott,és utána meg már csak döcögött,majdnem megállt.Ezután modszeresen elkezdtem a hibákat keresni.Első körben lecseréltem az összes vákum gumicsövet,majd a tandempumpát(volt tartalék),de semmi nem változott.MAP szenzor ellenőrzés multiméterrel-hibásnak mértem-csere-semmi nem változott,-MAF szenzor ellenőrzés multival,tisztítás,N75 és N18 ellenőrzés,mindkettő átengedett alaphelyzetben- csere,a leállító szelep tökéletes.Azt hittem meg fog oldódni.Valamivel jobb lett,kicsit könnyebben indult,2000 fordulatig viszonylag jól is gyorsult,de utána ugyanúgy szarul ment,és kb.5 perc járás után az N75 elvette a vákumot a turbótól.A turbofeltöltőt ellenőríztem ahogy hozzáfértem,a tengely nem kotyog,olaj nem volt a lapátnál,alapjáraton a geokar szépen feljön,ha lehúzom a vákumot rögtön visszaesik,nem kormol a kipufogó,ezért geo leragadásra nem gondolok.

Tudom sokan azt mondják majd vigyem egy diag.-ra,de azért hátha van valaki aki tud érdemben mondani valamit a hibáról,vagy a szemét szerelőről.

Előre is köszi a válaszokat

soryton Creative Commons License 2025.04.27 0 0 137698
marhadoktor Creative Commons License 2025.03.12 0 0 137697

Sziasztok! Ford Transit, 1991, 2.5 d, Bosch köradagoló.

Ami fontos, a környéken megbízható adagolós NINCS. Kelet-Románia, Csángóföld.

Nézem két napja a köradagoló felújítást, valahogy semmi értelmesebbet nem találok.

Van olyan videó, ami hozzám hasonló amatőröknek értelmezhető módon mutat egyszerű formában köradagoló felújítást?

marhadoktor Creative Commons License 2025.03.09 0 0 137696

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: Tarkino (137695)
Tarkino Creative Commons License 2025.03.08 0 0 137695

Állt 1.5évet az autó.ez idő alatt a növényi olajjal kevert gázolaj (ha leürült az adagoló méginkáb)beragasztotta a szárnylapátokat az adagolóban.ha betudod indítani és tudsz mérni és nincs nyomásod (4-5bár)akkor az is lehet.leállitó mágnes szelep baj is lehet(beragadt).de én csak találgatok.

Előzmény: marhadoktor (137694)
marhadoktor Creative Commons License 2025.03.08 0 0 137694

Szóval levenni, bevinni adagolóshoz.

Hétfőn első körben kiszedem az önindítót, mert megpusztult (pedig az is renoválva volt 3 éve), aztán jön az adagoló.

Az normális, hogy felújítás után szűk 4 éven belül elmegy egy tömítés az adagolóban?

Nagyon köszönöm!

Előzmény: Tarkino (137693)
Tarkino Creative Commons License 2025.03.08 0 0 137693

Üdv.én adagoló háznyomást mérnék.

Előzmény: marhadoktor (137692)
marhadoktor Creative Commons License 2025.03.08 0 0 137692

Sziasztok!

Előre leszögezem, nem tuning problémám van, inkább adagoló levegősödéses problémám van. Feltételezem.

Amúgy nem értek hozzá, csak javarészt öreg, mechanikus adagolós jószágokat használok.

Mostani bajom egy 91-es kiadású, banánmotoros (ilyen formájú a szívósora) Ford Transit. 2500 ccm, 4 henger, nuku izzítás, hosszú löket, tisztességes traktormotor.

Bő másfél évig nem használtam, két hete sikerült beíratni Romániába (Csángóföldön lakunk).

A héten eljártam vele a szomszéd városba, ott elkezdett az alapjárat csökkenni, majd egyszer csak nem indult. Szűrőcsere hirtelen, rátoltam egy 12 voltos üzemanyag szivattyút, légtelenítettem az elülső 3 nyomócsövet (negyediket  szívósor leszedése nélkül macerás, gondoltam hárommal biztosan beindul), továbbra sem indult. Behúzáskor indult, a falu határába el is jöttem vele 20 km-t, majd itt megint leállt. 

A héten leszedtem az üzemanyagtartályt (átöblítettem petróleummal, kifújtam sűrített levegővel), kicseréltem a csöveket a tartálytól a szűrőig (szokásos gumicsövet kapott), felraktam egy visszacsapó szelepet a szűrő és a tartály közé, illetve kicseréltem az adagoló kimenő ágán az ottani visszacsapó szelep melletti gumicsöveket.

Be is indul, de mintha hosszabban indítózna mint eddig. Eddig max. -10 alatti hőmérsékleten kellett ennyit indítóznom.

Adagolót bő 3 éve felújította Völgyi Tomi Kaposváron (akkor költöztünk vissza Somogyból Csángóföldre), porlasztók részben kicserélve (maradt rajta egy eredeti Stanadyne, illetve három új, amiket a brittektől rendeltem de kiderült, hogy valszeg kínai.

Most éppen 10 perce megy a motor megint, de már a 12 voltos szivattyú nélkül oszt egyszer csak leállt.

Jut eszembe: az eredeti szűrőház erősen eresztett, kapott helyette egy szimpla, kétcsöcsös, cserélhető kettes Golf szűrőt, AC pumpára nem volt szükség eddig (megvan 3 éve, de nem kellett), Magyarország-Csángóföld távot 6-7szer megjártuk eddig ebben a konfigurációban.

Bárminemű ötletet megköszönök!

Gyula

samplerpapa Creative Commons License 2025.02.08 0 0 137691

A Bajoroknál most :D bár hibrid, meg e-mobilitate :)

Előzmény: balabmw (137690)
balabmw Creative Commons License 2025.02.01 0 0 137690

Na mesélj :-)

Előzmény: samplerpapa (137689)
samplerpapa Creative Commons License 2025.01.31 0 0 137689

igen én vagyok :)   

Bár márkát váltottam, mint munkahely :D 

Előzmény: balabmw (137688)
balabmw Creative Commons License 2025.01.27 0 0 137688

Zs. te vagy?

Előzmény: samplerpapa (137686)
Tarkino Creative Commons License 2025.01.26 0 0 137687

Üdv.igen  van élet. :) csak írnod kell ! Írj!

samplerpapa Creative Commons License 2025.01.25 0 0 137686

hello urak

itt még van élet? :)

Tarkino Creative Commons License 2025.01.03 0 0 137685

Buék  409,és mindenkinek!  Ezt még leírom. Levegőt szív (gyári rendszer)nyomásra nem szivárog (tank ac)! Szimeringnél lavegősödik eredendően,de a szimeringre ható nyomás segít a kis rugónak ,szorosabban öleli át a hajtó  tengelyt és ezért nem szivárog.  (Teszteltem az adagolót vákuum ra, nem most volt. Új szimering,jó állapotú hajtó tengelye, nem az amiben egy mély árok  van ,szabályozható vákummal.0,2 bár tól a szimeringnél már szívta be az odarakott habot.)    Ha alapjáraton 0.2 bár van a szívó oldalon már levegősödik,Mi van akkor ha 4500 elforgatom ?brutál belevegősödik ,motorházra kirakott átlátszó csőben durván habos gázolaj!ez már a múlt.( Delikvens erre mondja hogy fent elfogy az autó),.na de hát ez senki másnál nem jelentkező probléma.:))amúgy adagoló beállítás lapon(fényképet nemtölti fel) az van hogy a próba padi vizsgálathoz "a vizsgáló olaj hozzáfolyási  nyomás ,előirt érték 0.35 bár,min érték 0.30,max érték 0.40 bár ami az adagoló szivóoldalára nyomja a vizsgáló olajat.ha a bosch nak jóvolt beállítás ra, nálam miért lenne rossz? Krézi írt arról régen hogy korrekt üzemanyag rendszerben SOHA nincs levegő, hát  ha valaki tudja...... ,akkor az ő !!amúgy  nem vok üzemanyag szivattyú kereskedő,::)nincs tank ac gyáram:))nem vok feketeöves dizel szerelő sem. Azt viszont tudom ,hogyha az üzemanyag rendszer levegősödik (lehet az full gyári,vagy tuning auto)SOHASEM  LESZ OLYAN JÓ  AZ AUTÓ MINT AMIBEN NINCS LEVEGŐ.!!!sok ember van aki erre legyint,lári fari. vén bolond .miket firkál, eszement.....stb. akit nagyon zavartam attól elnézést kérek! Ui az dagolóba bekerülő levegőből a szárnylapátos szivattyu mikro buborékok csinál.akkorák mint a tű hegye.rokadt kicsi a felhajtó erejük ezért arra mennek amerre áramlik a gázolaj az adagolón belül két irány van.1 adagoló tulfolyó,2 nagy nyomású fej,/hogy akkora  mint a tű hegye ,túlfofyon folyazd egy üvegbe nagyítóval jól látható ,hosszú percek mig eltünnek az üvegből ,egy zárt dobozban ahol minden irányból 7-10-12bár nyomás gyakorol erő hatást ezekre a mikro bubikra ott az áramlás iránya meghatározó.kerül ott bőven a nagynyomású fejbe is.ezek az autók fogynak el felül.(a nagynyomású szivattyút levegős gázolajjal tölti fel ,a levegő miatt kevesebb gázolaj kerül be térfogatilag ,nem 51mg ot hanem45mg.vagy kevesebbet tol a motorba.bocs de azzal hogy pikk pakk kilégteleniti magát arról nem vok meggyőződve. Arról nem is beszélve hogy a hideg, levegős gázolajat keringteti vissza a szűrő (nemtehet róla) amíg a bimetál át nem pattan hogy a tank felé menjen  a levegő, hát....nem egyszerű.Boldog  Új légbuborékmentes üzemanyagrendszert minden kedves dizelesnek!!!;)))

balabmw Creative Commons License 2025.01.02 0 0 137684

Egy egyszerű kérdés volt,ne haragudjatok meg magatokra. :-D

The Rocketeer Creative Commons License 2025.01.02 0 0 137683

Nem kell, hanem az van rajta. Ment is vele.

Előzmény: balabmw (137681)
KertAceT Creative Commons License 2025.01.01 0 0 137682

Nem mindenki olyan profi villanyból mint te. :-)

Előzmény: balabmw (137681)
balabmw Creative Commons License 2024.12.31 0 0 137681

Miért kell rá "bowdenes"?

Előzmény: The Rocketeer (137678)
409 Creative Commons License 2024.12.30 0 0 137680

 

 Ok. Kezdjük ott, hogy azt írod levegőt szív be, de amikor nyomás alá helyezed akkor sehol sem ereszti a gázolajat. Ez szerinted mennyire életszerű?

 

A porlasztókba nem kerülhet levegő menet közben, már a magasnyomásúba kerülve leállna a motor. De abba sem kerülhet, mivel az az adagoló alsó részében van, a levegő meg nagyságrenddel könnyebb a gázolajnál, ergo felfelé megy a visszafolyóhoz. A porlasztóvizsgálós példa ott hibázik, hogy az sokszorosa mennyiséget nyom egy pumpálásra mint az adagoló, az esetleg át tudja nyomni a levegőt is, de azt is légteleníteni illik előbb. (mint összerakáskor magán a motoron is, mert légtelenítés nélkül az életben el nem indul)

 

Ennyit a levegőről.

 

Gyanítom, hogy amit levegő bubinak látsz, az nem is levegő......

A szívóágban nyomásesés (depresszió) van. Ennek a mértéke és a meleg következtében a gázolaj pontszerűen képes felforrni, gőzösödni. Ezek a gőzbuborékok jelennek meg az adagoló előtti átlátszó csőben. Itt elsősorban a nyomásesés a kérdéses. Akkor jön ez elő, amikor az üzaszűrő ellenállása nagy, és/vagy részlegesen eltömődött a tank búvárcsövén lévő szita. (ez jól kimérhető az szűrő két oldalán)

Minimális bubi mindig megjelenik, de ez nem okozhat gondot mert az adagoló kisnyomású pumpája után a nyomás miatt (7-14bar) azonnal halmazállapotot vált, visszaalakul folyadékká.

 

Részemről ennyi, nincs bajom azzal, hogy szívügyed ez az átalakítás. Azzal van baj, hogy olyanokat állítasz hozzá magyarázatként amik tévesek.

Előzmény: Tarkino (137679)
Tarkino Creative Commons License 2024.12.30 -1 0 137679

Üdv.igen igazad,igazatok van!! Van amit elirtam.de rendbe tett adagoló ,üzemanyag csövek, szűrő stb ,ellenére levegősödés van az autón.jó porlasztók .elvileg minden oké!!!! Ki a f..z nézegeti elemlámpával a gázolaj csöveket sötétben hogy Micro buborékos e?,ki rak átlátszó csövet a szűrő és az adagoló közé amit kirak a motorháztetőre megnézni hogy mi történik fordulaton,terhelésen? Ki az aki vödörbe kirakja a tankban lévő egységet hogy meg nézze mi történik ott valójában? Az a f..z én vok!!:)))aki porlasztó vizsgálón löködöd már porlasztót ,tudja hogy amíg kinem légteleniti magát gyatrán porlaszt.beszerelve a motorbanis ugyan azvan kicsiben.ezeknél az autóknál a turbó geometria is megragad.kék füstöt eregetnek hidegen melegen.(butaság hogy kerinteti a levegőt? Akkor amikor a viszatérő levegős gázolaj egy tankban lévő dobozba megy ahonnan szívja a levegős gázolajat.)Persze a pd be meg a crbe kell a tank ac azt senki nem vitatja:))) mert azt Istenek találták ki.mostoha adagolósba nem jutott ,mert az istenek túl jónak gondolták( tévedtek)! Spóroltak 50 eurót.  Akinek meg jó a gyári rendszer (tudok olyan ról) azzal mit kezdjek? Mindenki örül. Ha jó a szemem nem csináltatok szemüveget!!:))))))))))) volt valaki aki azt merte álitani hogy a föld nem lapos hanem gömbölyű,mágján  végezte.már tudom mit érezhetett.:))remélem van olyan  akinek tudtam segíteni.a többiek meg elmehetnek fát szedni a mágjához.:)))várom a reakciókat!!!amúgy  sejtettem hogy belémköt valaki, de még bízok kicsit.

Előzmény: 409 (137677)
The Rocketeer Creative Commons License 2024.12.30 0 0 137678

Sziasztok!

 

Hátha most olvasnak páran a régiek közül. Bowdenes Bosch VE adagolóval foglalkozik még bárki hozzáértő módon? Átnézetném, beállíttatnám az enyémet, van egy alvó TDI projektem. Semmi extra, csak egy kellemes utcai Vento lenne 11-es adagolóval, nagyobb csigával, 502-es csúcsokkal, ezek együtt is vannak, csak összehangolva sose volt és sok éve áll az autó...

409 Creative Commons License 2024.12.28 0 1 137677

 

  "aki konyit egy kicsit a hidraulikus  üzemanyag rendszerekhez az nemfogja megkérdőjelezni a leirtekat."

 

Aki kicsit is tisztában van a hidraulikával és netalán az adagoló működésével az nem ír le Pl. ilyen orbitális szamárságot:

 

"..mert  az a levegő kering a rendszerben, megyki belőle de jön is hozzá. Ördögi kör! A porlasztónal ki megy  (lerontja a porlasztási  képet + .....stb)ha tempóznál meg pláne mert terhelésre még több levegő kerül az adagolóba ,porlasztóba."

 

Ha majd rájössz, hogy ebben mi a szamárság, akkor talán lesz remény tovább tanulva a hiba feltárására is.

 

De itt ez a másik gyöngyszem is bár ez pont az előbbi hibás elképzelésre épült.

 

"( ha bejáródik a geometria)mert a sz.r levegős polasztástól meg a megnem állított elötöltéstől nemfog túlhevülni a geometria hogy az beszoruljon újra meg újra"

 

 

"DE így a nyomásod annyi lesz amennyinél a tankszivatyú nyomás tartója  leszebájoz,ezt előzetesen ellenőrizd ,állitsd be .03 bár nal ne legyen több."

 

Ennek a menetéről tarthatnál egy rövid oktatást..... Az a 0.03bár az bizonyára 0.3bar, mert a leírt formában értelmetlen az egész megoldás.

 

B. U. É. K.!

Előzmény: Tarkino (137673)
balabmw Creative Commons License 2024.12.28 0 0 137676

Re-open

:-D

balabmw Creative Commons License 2024.12.28 0 0 137675

Nem akarom elvenni a kedved, de a rossz autókat meg kell javítani,nem elfedni a hibákat utólag betákolt dolgokkal.

A gyári megoldás általában kétszeres teljesítményt is kiszolgál.

Giga tuninghoz ki kell építeni az ac-s rendszert,ez tény. De az alap hibákat akkor is el kellene hárítani. Repedt csövek,eresztő szimmering stb..

Kellemes Ünnepeket! :-)

Előzmény: Tarkino (137673)
kormi07 Creative Commons License 2024.12.28 0 1 137674

boldog karácsonyt.

jól indulnak az adagolós dízelek, köszi.

a 26 meg a 28 éves is.

nincs bennük ac.

:-)

Előzmény: Tarkino (137671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!