Segítséget szeretnék kérmi hozzáértőktől.Egy éva vásárolt merecedes S320 CDI,Webasto Termotop T00.Most először akartam kipróbálni,le volt merülve az elem. Csere után életrekelt. Ha indítom az állófűtést indul és kb30-40 másoperc után leáll,majd újraindul nagyobb fordulaton és kb két perc mulva leáll. Égéshangot nem sejtek.
Mi lehet a gondja? Esetleg valaki Debrecen vagy környékén rá tuna-e pillantani?
A kintről behozott BMW-t a kőműves Józsival meg burkoló Bélával a youtube videók alapján Tesco-s villáskulcs készlettel is meg lehet szerelni, amit meg nem azt karbantartani sem kell, mert az prémium autó. Hátnehogyámmááááá az ilyen szakembereknek pont egy állófűtés javítása okozzon problémát :) Csak a youtbe, meg a faszbuk, a fórumokon hülyeségheket írnak! :)
A probléma ott kezdődik, hogy (tisztelet a kivételnek) először összevásárolnak minden vacakot, aztán mikor már elköltöttek egy csomó pénzt, akkor jönnek ide először csak kérdezgetni aztán meg könyörögni, hogy olcsón hack-elje már valaki össze a rendszert persze tökéletesre, mivel egy csomó pénzt elszórtak már a saját hülyeségükből/hiszékenységükből, na meg persze abból hogy ők majd jobban tudják! És sajna ez alól egyre kevesebben vannak kivételek! olvass vissza vagy 20-25 oldalt aki normális problémával érkezik ide az a lehetőségekhez mérten kap segítséget. De azt el kell fogadni, (ezt sokan elbagatelizálják) hogy ezek a készülékek amatőr kezekben rendkívül ön és közveszélyesek, ha nem megfelelő tudással precizitással és alkatrész háttérrel kezelik.
Az alábbi kérdésemmel fordulnék hozzátok, hogy van egy webasto t80as állófütésem viszont a távirányitó nincs meg. Vettem egyet, de ez T90 ...ez probléma lehet? a másik problémám pedig, hogy miként lehet ezt a távirányitót hozzáilleszteni az egységhez? a leirásban szerepeltek alapján sajnos nem sikerült. Remélem közületek valaki csinált már ilyet.
Szakmát kell(ene) váltanom. Én meg autó és villamossági szerelőként fűtöm a műhelyt ilyenkor is, hőlégfúvozok, és szentségelek, hogy 2-szer annyi műanyag patent fogy. Következő életemben lakberendező leszek, vagy feng shui -val foglalkozom :)
Érdeklődnék, hogy Wagon R+-ba, benzines, hűtőfolyadék 4,4 liter, melyik vizes rendszert ajánlanátok, Webasto vagy Eberspacher? Valamint ezeken belül milyen tipust? Csak távirányító kell, belső kezelő konzol nem kell. Van-e esetleg eladó valakinek beszereléssel együtt?
Vissza lehetne kanyarodni a fő kérdéshez? Ne rugózzunk már egy témán! Mit kell ilyen esetben javítani rjta, ha nagyon füstöl? Mit nézzünk meg, mit takarítsunk ki? Stb.
Sziasztok. Van egy 2005.-ös Volvo XC90-em, gyárilag van benne kiegészítőfűtés, ami +5 fok alatt rásegít a motor melegedérére, indítás után. Az a probkémám, hogy a kályha eléggé füstöl. Mi a teendő a kályhával? Ki kell takarítani? Szűrőcsere? Mit kell ilyen esetben megnézni rajta? Esetleg ki lehet iktatni valahogy ideiglenesen? Köszönöm előre hogy is.
A napokban vettem egy 2002-es Ford Galaxyt, amiben van egy webasto állófűtés. Bekapcsolom manuálisan, elindítja a ventilátort, bekapcsolja a climatronicot, de csak hideget fúj. Gondolom diag kellene, csak megkérdezem, hátha tudok én is valamit ellenőrizni, mielőtt szakihoz viszem, mert az a közelbe nincs.
Amúgy a víz se nagyon akar felmenni,, tegnap a termosztát csere meg volt, de hiába. Gondolom akkor ez a szerkezet lehet a kiegészítő fűtés is és az se megy.
Ilyen használat mellett egy indító akkumulátor (állófűtéstől függetlenül, tehát ha nincs is az autóban) jóval hamarabb megdöglik, mint normál távokon használva. Az idő, és a merültség foka a nem mindegy,a hogyan gibbonpitti is írta. Ilyen rövid távos, sok indításos használat mellett az sem segít, ha minden este töltőre teszed az akkut, mert a szulfátosodás megindul, az állandó nagy amper felvételektől meg sérülnek a cella lemezei.
Állófűtéshez köttess be a egy munka akkut leválasztóval. Oly módon, hogy az álló fűtés levett gyújtásnál csak arról mehessen, ha jár a motor, akkor viszont a generátor töltse mindkét akkut. Az utóbbi kisebb akkut külön szabályzóval, mert az meg attól döglene meg.
Mire ezt összeszámolod mennyibe kerül akku, elektronika, beépítés, le is fogsz mondani róla. És még ekkor is teheted minden éjszaka töltőre a rövid távok és sok indítás miatt.
A mostani akkud is kuka. Vegyél egy Exide Prémiumot, tapasztalat alapján taxis ügyfeleimnél is ez bírja legtovább. És a gyári előírtnak megfelelőt, ne nagyobbat, ne kisebbet. Sokan azt hiszik a nagyobb akku jobb. Ezt tévedés, (főleg a mai autóknál, ahol még az akku paramétereit is fel kell tanítani az autónak) mert egy akku élettartama akkor a leghosszabb, ha minél több ideig minél inkább tele van töltve. Egy nagyobb kapacitású akkut pedig nem bír tele tölteni egy kisebbre tervezett rendszer.
látom nem értelmezted amit írtam...a savas akku 12.4 volt alatt elkezd erősen szulfátosodni.....ez kémia,nem lehet megerőszakolni és félremagyarázni.
ha egy jó akkut 1x lemerítesz 12v körülre és ott hagyod akár csak fél napra is az már elkezd az elmúlás útjára lépni elég gyorsan.és te ezt gondolom párszor megtetted.
Igen ,valóban a kályha védi az akkut ,nem engedi az indítást alacsony feszültségnél. De egy harmincperces program alatt képes anyira megmeríteni ,gondolom a ventilátor is keményen közrejátszik,hogy izzítás stb..és nem fordítja meg. Megbikáztuk ,indult.
mentem max 1km et,járműboltig. Leálítottam ,és indult. Akkut mértük 12 volt kereken.
Varta blue ,2 éves. Ha mennék utánna 60-100km akkor biztos nem lenne semmi gondom.
de városi rövid szakaszokat megyek ,sok állásidővel. Ezért gondoltam egy külön áramforrást.
mindegyik kályha védi az akkut,de csak a JÓ!!! akut lehet védeni.ami 12.4 volt alatt van az már elkezd szulfátosodni.ezt még általánosban is tanították technika órán,szóval nem kell villanyásznak lenni e tudáshoz.
egy jó akku ha beesik pár percre 11 alá akkor annak semmi baja nem lesz ha rövid(max 30 perc) időn belül megindul a töltése....de ha úgy marad 1-2 órát akkor már elkezd leszulfátosodni a cella.ez meg ugye egyrészt egyenes út a kisüléshez másrészt kapacításvesztéssel is jár.
Nem értelek ,ha tudod tölteni ,akkor az indító akksit miért nem töltöd?(többet ) ... A munkaaksi is lemerül ,ha nem töltöd az AH az AH ,a munkaaksi azért jobb mert jobban tűri ezeket a ciklusokat .de többet nem fog bírni..
T5 transporterben van egy d5wsc kályhám. Az indító akkuról használom ,de az autó nagyon keveset megy ,főleg városban. Így előfordul hogy meleg autóban ülve nem megyek sehova. Mert a kályha lefut szépen ,de a motor már nem fordul át. Szeretnék a kályhának egy külön akkut rakni ,de nem tudom milyen lenne az ideális. Külső töltővel tölteném ,viszont nem sok helyem van a beépítésre. Esetleg tudtok ajánlani valami kissebb munka akkut ,illetve mekkora teljesítmény lenne az ideális erre a célra?
Hetente is töltögetném ,nem gond. Vagy van erre valami ötletetek?
Keresek egy szerelőt, aki 2 éve megjavította a VW Sharanom kiegészítő fűtését. Balaton mellett lakott, talán Balatonszőlősön. Aztán a száma sajnos egy telefon hiba miatt ment a levesbe. Akkor szuper munkát végzett, de kellene most is egy kis szerelés.
ha visszaolvasol akkor látni fogod mi miért van,hidd el megéri.ha meg nem olvasol akkor fogadd el tényként h nem dolgozok én sem más trágyája után.szétszedett kályhát nem veszek a kezembe,mert utána meg megy a szájkarate h ki,merre,hogy baxott el bármit is.
elárulok egy apróságot,mert látom neked is egy nagyon ez a fotelból szakértek vonal.szóval,igaz nem ismerem a te autód vízkörét,de ha mondjuk eldugult-leszűkült a fűtésköröd akkor simán lehet az a jelenség,hogy a keringő víz(mert a vízpumpa azért csak hajtja a vizet) csak megtalálja az útját és ha neked a termosztát a hűtőből visszatérő víz útjában van nem a kilépő oldalon és mondjuk a hűtő tetejéből van egy légtelenítő cső a kiegyenlítő tartályra kötve akkor a kályha keringetője is simán ott fogja forgatni a vizet.annyi ilyen szart látok naponta,hogy bármit el tudok képzelni,de majd a szerelőd csak megoldja ezt.
én simán azt mondom h szar a sapka nyomástartó szelepe....előfordul.
hívj fel,mert ez függ attól h kell-e javítani a te panelodat és ha kell akkor javítható-e...ez csak diagnosztika után derül ki. 70/5935073....ezen elérsz munkaidőben.
na amikor ezt meghallom akkor volt már rá példa h úgy kibaxtam a kályhát az utca közepére h csak pislogot a jóember....pedig fórumhuszár volt ő is a saját elmondása alapján csak gondolta h mi hülyeségeket beszélgetünk és majd ő megoldja jobban,okosabban,olcsóbban és persze profibban.ami nem lenne baj nekem csak akkor ne nálam kössön ki ezzel a cigány dumával h neki már mennyibe van és h mennyien lehúzták.
ezeket a gyertyákat te nem fogod rendesen kimérni egy multiméterrel.nem véletlen h a gyári webasto diagban nekünk van rá lehetőségünk a tesztre.és itt nem csak a hideg oldalon kell nézni hanem üzem közben a meleg oldalát is,mert lehet h hidegen jó az ellenállása(0.25ohm +- 0.05),de amint bemelegszik akkor beesik akár 0.6 körülre is.ez pedig nem sok jót igér sajnos.
mi az h leveszem a kupakot és akkor is jön fel a fagyálló....akkor jó,hogy fog jönni.
ha rátekert kupakkal(sapkával) is tolja ki a tartályból a vizet akkor vagy a kupak a rossz,mert nem tartja meg a nyomást vagy nagyobb a nyomás az üzeminél.ez alap iskola.de már kezd kissé hosszú és keszekusza lenni a dolog.
típushiba....a gyertya megdöglött és ha nincs szerencséd vitte a panelt is magával.előbbi cserés utóbbi javítható.ez 10 mazda kályhából 9et érint sajnos....a bontottak is rendre szarok,pedig az eladó sokszor esküdözik h jó....én meg javítom őket. :)
Sziasztok,a segitségeteket kérném.Van egy 6-os mazdám,ami webasto kiegészitő fűtéssel van ellátva,nem indul el a kályha,csak a ventilátor,nem izzit és nem is gyujt be,szerelőnél voltam,hibakód nincs,az izzitó szálat kimérte az jó,milehet a probléma szerintetek?Talán az elektronika?Egyáltalán javitható?
Lenne egy problémám, hátha találkozott vele már valaki.
Eddig szépen működött a kályha (Webasto Thermo Top V) gyárilag beszerelve egy passatba. Most nem látom számítógéppel a vezérlőt és a kályha sem működik.
Esetleg ötletek? Átnéztem a biztosítékokat, de mindegyik jó (szemrevételezéssel ellenőrizve eddig).
Koszonom a valaszt nem tudom, hogy az befolyasol-e valmit, hogy teljesen gyari a rendszer valmint ha leveszem a tagulasi tartaly kupakot akkor is jon fel a fagyallo. Mindenestere egy probat lehet, hogy meger.
Nem a motor rossz mert amikor ki van huzva a kalyha biztositeka akkor megszunik a jelenseg. Azt mondta a szerelo, hogy csinal majd egy nyomas probat csak hat ahhoz szet kell szerelni es a kocsi napi hasznalatban van. Raadasul eleg gyenge a futesem mi johet meg. Tavaly a -15 fokos telben tokeletesen mukodott most meg ilyen gyenge telben beszarik.
Tágulási tartály sapkát én cserélnék. Vannak autók, ahol az állófűtés beépítésénél a gyártó javasolja egy a vissuacsapó szelep beépítését a tartályhoz vezető légtelenítő csőbe. Ha ennél az autónál nincsen javasolva, akkor a tágulási tartály nyomástartó szelepe meghibásodott, nem képes megfelelő ( általában 1,5 bar ) túlnyomást tartani, Talán a csere megoldja a bajodat .
ha áló motornál felmelegíti rendesen a vizet és a kocsi belsejét is felfűti akkor a keringetője a kályhának megy.megforralni csak akkor tudja a vizet ha a keringés leáál,de akkor meg 80 foknál le kellene állnia amúgy is a kályhának mivel úgy érezné h felmelegítette a vizet a kivánt hőfokra.
Igen nekem is erdekes meg a szerelonek is. Nem is tudjuk meg a megoldast. A furcsa az hogy nem is hallottam meg ilyet sehol. Olyat hallottam, hogy nem indul a kalyha, fustol leall, stb. de ilyet nem es meg az osszefuggest sem latom sajnos.
Nem tudom, hogy megy-e a szivattyuja azt tudom,hogy elindul es tulajdonkeppen teszi is a dolgat mert meleg a motor meleg az utaster. Ennyit tudok meg hogy jon ki a fagyallo a helyerol de mondom nem a homerseklet miatt mert bekapcsolas utan azonnal csinalja.
Jelenleg az én vevőmhöz nem tudom hozzáprogramozni, mert egyrészt még nincs beépítve az autóba, másrészt jelenleg programozó interfészem sincs hozzá (még).
ez működött rendesen mielőtt a hozzá tartozó autót ellopták.de eljössz,kipróbálod és ha nem jó akkor nem viszed.
ha kicsit értenél a rádiótechinkához akkor tudnád h nem lehet csak úgy büntetlenül változtatni az antenna paramétereit,az optimalizálva van egy adott feladatra.
Rendben. Teljesen jó, működőképes az adó, vagy csak alkatrésznek ajánlod?
Épp ma próbáltam az enyémet, teljesen új elemekkel 70 méter a hatótávolsága nyílt területen, rálátással a vevőre. Próbáltam a vevő antennáját hosszabbítani, de csak rosszabb lett.
ardic a típusa....megy a keringetője amikor elindítod a fűtést? amit leírsz az olyan mintha megfőzné a vizet....és ezt akkor szokta egy kályha ha nem megy a keringetője és esetleg a hőmérő ntc-je nem jól mér még emellett.
amúgy meg van jelentősége a kérdésemnek,különben miért kérdezném? ha mondjuk egy kiegből átalakított ami nem szakszerűen lett megoldva vagy egy utólag beszerelt ami szintén nem jól lett beépítve ezek tudnak csodákat művelni.látom szinte naponta....többet is sajnos mint kellene.
Bocs nem akartam barkochbazni volvo s80 gyari kalyhaja szakszeruen gyari alkatreszekkel lett tavaly a belseje felujitva es nem webasto a markajat nem is ismerem de nem ertem a kerdesed a jelenseg szempontjabol
Olyan allofutes problemam van ami hat enyhen szolva nem hetkoznapi kernem a segitsegeteket. Hideg a motor elindul az allofutes eloreprogramozas utan, es abban a szent pillanatban a kiegyenlito tartalyban szepen megindul a fagyallo felfele es hulye enyhen sziszego hangot ad. Olyan jelenseg mint amikor a kocsi hengerfejes vagy forralja a vizet. Termeszetesen nem forralja es nem hengerfejes mert, ha kiveszem a kalyha biztositekot magyarul nem megy a kalyha a jelenseg megszunik. Nincs osszefuggesben a homerseklettel sem mert hidegen azonnal jelentkezik. A kalyha belseje tavaly lett cakk-pakk felujitva. El vagyok keseredve mert szeretnem hasznalni az allofutest mivel egy aldas es egy csomo penzer lett felujitva es a tavalyi rendkivuli telet hiba nelkul ki is szolgalta, szoval segitsetek ha kell adok szemelyes elerhetoseget. Bocs az ekezetekert elore is koszi
mint párszor leírtam már itt is nem az a baj ha bontottat vesz ebből vki hanem amikor azt hiszik h az új árának 10.-éért fog tutira jót kapni.mesék pedig nincsenek...nyílván ki lehet fogni,de ez az esetek 5%-a.
és az nem fogja ide kiírni h vett egy vagy több szart és miután belelocsolt elég sok pénzt meg eltelt nem kevés idő ekkor jön rá h nem ő lesz aki feltalálja a spanyol viaszt.és ilyen sok van.....kicsi ország ez és a bontott szar kályhák mennek kézről kézre.van amelyik egy szezonban 7-8-10x kerül vissza hozzám.és mindez többek között azért,mert aki megveszi és rájön h kuka az elkezdi elég olcsón hírdetni ahhoz,hogy csábító legyen a kockázat ellenére is.és persze meg is fogják venni,aztán a kályha megint elindul a kanasztáján......és ez így megy sorra.
...... aztán leadták kilóra, és vettek az árából bontott állófűtést :)
Nem is értem minek árulnak ebben az országban új autókat vagy új alkatrészeket. Mindenki mindent megvesz bontottan vagy ,,okosba" , használt gumitól a motor-váltó, kipufogó, karosszéria, elektronika stb. Még papírok is kaphatóak. Aztán csak össze kell rakni otthon mint a legót. Persze ha nem megy, meg kell nézni jó sok youtube videót, aztán kioktatni a környék összes szakemberét hogyan kell megcsinálni, majd azért a végén ha nagyon akarja olcsón megcsinálhatja.
ez az egy fecske tipikus esete sajnos.én már elkezdtem feladni az emberek győzködését.
a legutóbbi pl. ma: ember sokalta a gyári új ac árát,annyi amennyi nem én árazok és újat akart mindenáron(ez 2-3 hete volt),szóval akkor vett vkitől 25ért kínait.....pont ugyanúgy néz ki szagra,fingra....én látom a köztük lévő különbséget és akinek megmutatom az is látja.a lényeg h ezeknek a sárgáknak,hiába jó a koppintás,nem sikerül két egyforma szállításút összehozni azt meg pláne nem h a gyári értéket tudja.akkora a szórás a gyári értékhez,hogy volt amelyik csak 10-15%-át tudta a gyárinak.na szóval az emberünk jött panaszkodva h csináljak vmit,mert ez így neki nem jó,nincs meleg.nézem-kínai.mondom ez honnan?hát ő itthon vette,de új szóval biztos nem az a baj....mondom de az.erre elkezd vitázni.beraktam egy gyárit,és láss csodát,minden jó lett.és ezután jött a sírás h legyen már olcsó az amit adnék,mert h ő már akkora bukóban van a kínai meg posta meg az utazások miatt,hogy igazán lehetnék megértő.mondtam neki h ezt akkor kellett volna átgondolni amikor rácsapott az olcsó húsra,akkor hozott egy döntést és ennek most van egy hozamodványa.
elmondom h a c-s kályha a legjobb,minden téren.a leggyorsabban bontható javításnál,legjobb az alkatrészellátása és árban is a legolcsóbb relatíve persze. :)
nekem mikor beesek egy márkaszervízbe és ott vár mondjuk 35 kályha akkor nem mindegy h egy nyamvadt venturit kell 1 óra alatt szétszednem vagy ezalatt 10-12 c-st megjavítok....nagyon nem mindegy. :)
ha az eldugult akkor már a fűtésradiátora rég feladta a harcot.
ennyi erővel lehet akár a vízpumpa lapátjának törése/korróziója,hengerfejesedés(lévén ha beledolgozik az égéstér a vízkörbe akkor állandóan levegős),stb....
Teljesen jól értetted mert értelmes ember vagy nem pedig egy autista :D De igazad van leírhattam volna normálisabban is! Nos, előbb avagy utóbb kiderül majd a probléma oka aztán majd jelzek!
Írtam én hogy van víz, termosztát ok meg a fűtőradiátor átjárható! Mindenképp megy szerelőhöz pusztán reméltem kapok választ arra hogy 2ezres fordulatnál miért van meleg. Laikusként én úgy gondoltam hogy ha nagy fordulaton jön meleg akkor nem a tereléssel lesz baj hanem odakinn valami! Ezért voltam kíváncsi arra hogy ha leáll a szivattyú a kályhánál akkor annak lehet e köze! De ezek szerint nincs és máshol lesz a baj! mindenesetre köszönöm! :)
az a baj,hogy azt várod gondolatolvasó legyek,pedig nem vagyok az.most néztem h másik csoportban írtad h a vized felmegy üzem melegre és eközben sincs fűtésed,DE ide ezt eddig elfelejtetted!!!!! leírni.
a kályhának az a dolga h 7 fok levegő hőfok alatt segítsen minél gyorsabban(indulás után 6-8 percel már üzem meleg közelében kell lennie a vizednek ha jó a kályha) felmelegítse a vizedet és ez nem csak a belső komfort miatt van hanem az euro besorolás is megköveteli a minél rövidebb idejű hideg üzemet.
ha meleg a vized de bent hideg van akkor a fűtésboxban keresd a hibát,digit vezérlő,terelőlap a hideg-meleg váltóban...stb.ez ezért alap lenne ha elmennél egy autószerelőhöz.
egy szóval ha a vized meleg,de bent befagy a segged akkor annak nincs köze a kályhához....
Ha jól értelmezem az állófűtésem kuka. Ez "rendben van" meg tudok élni nélküle, DE lehetséges az, hogy az állófűtés magába fordult és ettől nincs fűtésem :D ? A kis webastót is rendbe szeretném rakatni valamikor, de elsősorban most az érdekelne, hogy ha nem is meleg kocsiba szállok be azért menet közben legyen már fűtésem :) Kellene a keringetőszivattttyújának menni ahhoz, hogy ne legyen a kocsin belül hidegebb mint kint?
lenne az nagyobb is mert azt az ebert nem kevés életre kelteni és akkor még nem álló a dolog csak kieg.ha visszaolvasna akkor volt ez már jópárszor téma itt is.ki is lett vesézve mindannyiszor....
Elment a fűtésem... Nem tudom van-e hozzá köze vagy nincs, de a probléma azután jelentkezett hogy bekapcsoltam az állófűtést. Ha forog a motor 2000körül akkor némi meleg jön de alacsonyabb fordulatnál megszűnik az is!
2,0 dízel touranról van szó és kíváncsi lennék hogy ha az állófűtés TT-V letiltja magát ... akkor amiatt lehet-e ilyen hiba?
előtte minden oké volt. Fűtőradiátor átjárható, víz van, termosztát ok.
Miskolc környékén van-e esetleg valami állófűtés zsenink aki rá tudna nézni az állófűtésem agyára?
Sziasztok.dz5f kazán bontásából vannak alkatrészeim.Az elektronikát kivéve minden jó izzító stift kb egy órát ha ment szinte új ha valakit érdekel írjon.
az a baj,hogy az olyan eseteknél mint az övé is amiben a gyári instalt próbálják meg beépíteni sajnos 99.9%-ban nem lesz jó.
látok ilyet eleget sajnos és a vége az,hogy csináljunk belőle független fűtést csak már működjön.
1x egy autóban ezt végigcsináltam és rengeteg idő és munka árán megoldódott,de ezt soha többet senkinek sem.
sem időben sem anyagilag nem éri meg mivel ezek rendszerint az autó oldaláról fennálló hibákra visszavezethető akadályok.és ugye specializálódni kellene minden autótípusra.én ugyan szeretem és élvezem is a kihivásokat,de nem vagyok mazochista. :)
az egyik véglet amikor kibontanak egy autóból egy gyári fűtést mindenével és azt egy elvileg ugyanolyanba átrakják a másik meg amikor megveszik hozzá a gyári új szettet kompletten.
a mercedes,bmw elég hírhedt,hogy milyen gyenge ezen a téren szoftveresen sajnos.ha egy analóg kályhát rak be vki egy régi autóba az nagy valószinüséggel fog működni mivel az indítási protokolja is analóg(relék,bimetálos hőkapcsolók amiből áll az indító sorozat).
sajnos nemigen akad olyan ember aki annyira mélyen ismerne egy adott típust amennyire ehhez a dologhoz kellene.sokan mondják h ők aztán igen,tudják a tutit.addig tuti tudják amíg egy rádiót vagy egy távirányítót esetleg a gyári kieg kályhából állót kell csinálni egy v két pipával a rejtett menüben.de mélyebben egyik sem.
én legutóbb egy pug-al botlottam bele ilyen emberbe nemrég,állította róla mindenki h mekkora isten ezen a téren(a navi frissítés az megy neki,de az megy az ovis nagycsoportosoknak is már ha gépet adsz nekik :) )aztán bő 1 hónap alatt sem tudtam belőle kicsikarni egy találkozót,mert mindig elterelt vmi kamu dumával.levágós volt h fingja sincs arról h mit kell tenni.....pedig csak egy bsi programozás lett volna,hogy tudja kezelni az állófűtést.
Azóta olvasom ezt a fórumot, mióta rátaláltam. Az elején segítségre volt szükségem,kérdéseim voltak, ezért írtam is. Most már elégedetten hátradőlve, csak olvasok. Alábbiakat azért írom, hátha megkímélek 1-2 embert a felesleges költekezéstől, szívástól, összehasonlítva kettőnk esetét.
Saját szakmámban én is tapasztalom, hogy mindenki mindent meg akar oldani magának, meg olcsó legyen, stb. Aztán a végén jó se lesz, de legalább drága (ha még van rá pénz megcsináltatni). Te azonban vettél egy újat, nem kevés pénzért. Akkor miért pont a beszerelésen akartál spórolni? Értem én, hogy hobbi, én is úgy fogom fel a munkám, autószerelő is vagyok, adott márkára szakosodva, gyári szinten. (nem márkaszervizes léhűtő :) sokszor utánuk/helyettük dolgozom) Én mielőtt belekezdtem volna az állófűtés-es dologba, olvastam egy csomót e témában. Aztán rá is jöttem, hogy ez egy külön szakma. Nem csak pár víz és üzemanyag cső, kábel bekötése (mert azt a legtöbb szaki megoldaná, én is), vannak buktatók rendesen. Írtad azt az 1500Euro-t. Én ennél olcsóbban szereltettem be az új Diesel Thermo Top Evo-t T100-as távirányítóval, Webasto márkaszervizben, ÁFA-s számlával, 2 év garanciával. (Az is igaz, hogy az autóm -Lodgy- Can Bus hálózata faék egyszerű egy BMW-hez képest.) Egyenlőre tökéletes, remélem az is marad kb. 7 évig, amíg az autó megvan. Ezentúl mindegyikben lesz :)
Szóval jó dolog a hobby és a barkácsolás, de saját pénztárcája ellensége ne legyen senki. Mindent rá kell bízni arra, aki az adott témában profi, és az így megspórolt sok 10-100órát fordíthatjuk másra is, pl. ami jövedelmező.
Remélem mielőbb rátalálsz egy hozzá értőre vagy műszaki segédletre, és több hónap szívás után megoldódik a problémát.
csak kell pedig keresnek egy olyan webastos embert aki érzi a kihívást a te esetedben...... :)
mondjuk sztem az autó szoftveres oldaláról lesz a gond.kaka a bmw-k szoftverezése sajnos és ezt a gyári szakemberek sem tagadják,persze mindezt nem nyílvánosan azért.
sok ilyen van sajnos,nem feltétlen a te egyediségedet jelenti.és ez már elindult az e39-ekkel réges régen ami napjainkig nem is javult.
Beszéltünk mi már telefonon decemberben csak nem tudtuk összehozni hogy ránézz mert éppen szabin voltál én meg külföldön élek és nem tudtam tovább otthon maradni.
Webasto thermo top evo diesel.gyári bmw diaggal nézték a bmw-ben.kicseréltem ma a panelt a hőmérséklet jeladò miatt de ugyanaz a hiba.a kályha továbbra sem indul.gyári állòfűtés de utòlagos beépítés.minden új.bmw-ben szofveresen telepítve és diagolva.
Van egy 2007-es passat-om amit tavaly vettem. Mint nemrég egy hibakód olvasás után kiderült, hogy van benne egy webasto thermo V kályha. Ennek tiltását sikerült is feloldani. A kályha szépen fűt (Se füst, se fura zajok). Ezek után közelebbről szemügyre vettem és láttam rajt egy elektromos keringető szivattyút. De ezt kábeles diagnosztikánál a kályhának a tesztelésénél nem tudtuk életre kelteni. Esetleg valakinek ötlete van-e, hogy mi lehet vele?? Vagy esetleg Somogyban ki foglalkozik kályhákkal Kaposvár környékén??
az a baj,hogy akik zsákutcába jutnak,és valljuk be 95% ilyen sajnos,azok ha egyszer eljutnak hozzánk és kigubancoljuk a csomójukat és minden heppy a végén akkor sem fogják sem ide sem máshová leírni/kiírni hogyan s miként volt és zajlott az ügyük.részint attól tartanak h lúzernek nézik őket részint meg a ha az én lovam akkor a szomszédé is effektus dolgozik ebben is sajnos.
na pont emiatt kezdek leszokni az effélék segítéséről,mert hiába kérem h írják már le mások okulására(és engem hagyjanak ki név szerint,mert nem erre megy ki a dolog) szarnak rá nagy ívben,tisztelet a kivételnek persze.ilyenkor azt mondom h vagy elkocog valaki máshoz vagy új bekezdés és a régit kihajítja és vesz egy újat.ha annyira sem hajlandó a másik emberért h leírja a tapasztalatait akkor itt pl. ne verje a nyálát semelyik h nekünk kötelességünk neki segíteni,mert NEM KELL!!!! nekünk senkinek sem segítenünk.ha akarunk hozzáböfögünk ha nem akarunk akkor nem.
sajnos önzők az emberek,ezt meg kell állapítsam nap mint nap. :(
a másik,hogy nálam a felújított(gyakorlatilag új) kályhára 2 év garancia van,de ennek van 2 komoly feltétele:normális üzemanyag és éves szinten a max. 2 hetente történő min. 20 perces üzemelés.én ezt szépen ki tudom olvasni és elmagyarázom az ügyfeleknek,hogy az ő érdekük ez ha sokáig szeretnék úgy használni h ne keljen karban tartani a kályhát.és van aki ezt elfelejti,pedig a gsm-em direkt úgy lett kitalálva h 2 hetente tud fűteni és szól ha csinál vmit....és még így is benézik jópáran.
Ez így van ..nehari de egy használt még működő cuccra (akár többször tesztelt,mint amiket én is adok) ki az aki garanciát mer vállalni ,mert én nem az biztos !De szerintem te sem tennéd !.? (Nem a beszerelés minőségére értem !!)
Főleg úgy hogy a leendő tulaj nem is tudja valójában milyen kényes cuccokról van is szó ..
Mert hogy akinek először kerül állófűtés a kocsijába, hiába adsz jó tanácsokat hogy hogy használja hogy hosszú életű legyen ,az úgysem fogadja meg elsőre a tanácsaidat!
Sajnos a használt árukban(elektronikai) mind benn van a rizikó hogy akár egy éven belül is bemondják az unalmast ..De aki megveszi (az új ár fele-harmadáért) épp ezt vállalja ,nemde?
Aki biztosra akar menni hogy tuti cucca legyen 1 évig vegyen újat ..
hát nagyjából ez van...az alap kiindulási pont h bemész egy fűtés partner/viszonteladó műhelyébe és ők belerakják neked az új fűtést 1 év garival.ott biztos,hogy jót kapsz.
aztán aki meg spórolni szeretne,és ezt nem tartom bajnak csak ennek az a vonzata h illik utánajárni alaposan ha a tanulópénzt szeretné megspórolni az ember fia,az elkezdi túrni a netet és azt gondolja,hopp:van itt töredékéért is fűtés.sokan gondolják h mekkora bizniszt fognak csinálni azzal ha eladnak 1-2 kályhát aztán mit mondanak róla az már más dolog.
itt sok a kókler és ezzel naponta szembesülünk sajnos.szóval aki spórolni szeretne az ne csak addig legyen menőmanó amíg valami oldalon kiszúrja a 25-40e ftos fűtést és ezzel fel is hív h elküldjön melegebb égtájra h én mennyire lehúzom a népet.eztán persze 1 hét múlva megjelenik,hogy nem megy a tuti kályha és orvosoljam már,de azért hozzáteszi h neki ez már annyiban van h sokban szóval nem bánná ha olcsón megúszná nálam a dolgot.te erre mit mondanál,úgy őszintén?
és a hozott kályhát elmondom itt is miért nem rakjuk be:hozol egy akármilyen fűtést amire mondod h jó,mert eladó esküdött.ezt vagy felrakom padra vagy sem...ha nem és beépítjük és akkor derül ki h nem jó akkor szájkarate indul h ki mit baxott el.na ezért inkább felrakom padra....ekkor ha kiderül h szar akkor szintén szájkarate kezdődik közted és az eladó között,de ebbe már engem is biztos be fogsz vonni mind szakértelmet.na ezt nem szeretem pont úgy mint a kollégák sem.a 3. verzió h berakjuk,mükszik,majd 1-2-3-hét után megáll és ezeknél ugye drága az alkatrész.....itt megint elindul a második változat szájkaratéja.tisztelet a kivételnek,de 100ból 99 ezt csinálja hidd el.
szóval nem véletlen mondom,hogy próbapadi diagnosztika alap egy bontott vételnél és az sem árt ha olyan nézi azt a qva monitort aki érti is.
szóval aki spórolni szeretne és nem olvas utána azt nem tudom sajnálni mivel mondjuk 1-2 órát eltölt mire megleli az olcsó fűtést,de 10-20 perc alatt találni 3-4-5 olyan fórumot ahol ez a téma....és akkor már olvasson,mert magának spórol vagy ha nem akkor a javításnál nem kell nyivákolni,hogy mi mennyi,mert nem mi árazunk hanem a gyártók.
Amúgy akkor annak mi a megoldás, aki mondjuk nem olvas fórumot de szeretne egy állófűtést az autójába? Vesz valami bontózott cuccot ami vagy jó vagy nem -gondolom inkább nem-, aztán megy a mókolás, vesz újat a hivatalos magyar képviseletnél horror áron meg gondolom szintén horror áron beszerelik és egy egész tűrhető használt autó áráért már lesz is állófűtése, vagy németektől/angoloktól vesz univerzális szettet -mint én- újonnan kevésbé horror áron hogy talán azzal nem kell szopni de azt meg itthon nem szerelik be mert hogy nem tőlük vettem. Vagy vannak jófogáson meg itt-ott akik árulnak "jó állapotú" használtat beszereléssel, aztán vagy besz@rik 3 hónap után vagy nem. Nem rád értem, hanem úgy általánosságban, aki nincs otthon ebben az egészben, honnan tudja, kinek hiteles a szava. Meg úgy általában a felújított cuccokra, ma már azt is eladják felújított gyanánt jó pénzért (akármit, nem pont állófűtés téma), amiben kicseréltek 3 tömítést.
olvass vissza kicsit légyszíves....itt is megjelent egy "kollégád" aki ezzel küzdött.ő nem sajnálta a pénzt és elvitte 2 vagy 3x is debrecenben egy nagyon szép és molinókkal ellátott "szak" műhelybe a kályháját.na neki 2 v 3 alkalommal raktak be persze saját költségén új gyertyát lángcsővel meg asszem rámelegítettek egy új ventilátort is.
megkért h csináljam meg,de mondtam neki h oldja meg az aki eddig lehúzta ha már a nyereséget bezsebelte a cég.hát nem jutott velük zöld ágra sajnos.elküldte nekem a kályhát és itt is kiderült megint h birtokolni a gyári technologiát nem jelent egyet azzal,hogy megfelelő minőségben tud is javítani az adott ember/cég.
nem fogok itt kiselőadást tartani,de hidd el az új gyertya is le tud térdelni 10-20-30 üzemóra alatt is akár a nem megfelelő üzemeltetés következtében.
ha elindul és fűt akkor 0.5-0.6 ohmot sem mérhettél...0.3 felett hibára kiáll a kályha....sztem nem jó a műszered.ezt egy sima multiméterrel nem tudod kimérni.
Pedig elindul és 3-4 fűtés után elkezd huhogni, lerakódik a koksz a belsejében. Ha a pumpa megfelelő mennyiséget szállít, levegőt kap (kb. 15 centis a beszívó cső, a végén a Webastós szivacsos légszűrővel, meleg levegőt nem szív mert csak ha a kazán kikapcsolt, utána indítom a motort) akkor miért tökéletlen mégis az égés...
Lehet a multiméter a gagyi de én annyit mértem. Létezhet, hogy az új stift rossz? Akkor más már nem nagyon marad. Ha kívül esik a tartományon a stift, letiltana a kazán nem? Kezd kifogni rajtam a dolog. Pedig direkt azért vettem újat, hogy ne kelljen sz.pni a mindenféle kocsikból bontózott használttal. Tudom... hozzáértővel kell beszereltetni, csak az itt a környéken nincs, én legalább is nem tudok róla.
Utána született is pár hozzászólás, a lényeg, hogy amennyire tudtam, lerövidítettem mind a szívó mind a kipufogó ágat, szétszedtem a kályhát, kipucoltam belőle a kokszot (volt rendesen), összeraktam, jó volt egy darabig aztán megint elkezdett huhogni. Hagytam úgy, nem használtam azóta, most lett alkalmam a Webasto szoftverrel diagolni, gyanús volt, hogy sok gázolajat kap és nem tudja elégetni, azért kokszosodik be. A szoftver azt írta, hogy 1 perc alatt 20ml-t kell nyomnia, +- 2ml belefér, én mértem 25ml-t. Mértem többször is, ugyanaz. Akkor nem ez a pumpa való hozzá/rossz a pumpa? De akkor melyik?
100-ból 96 beleesik,neked van némi rálátásod és gyári diagod,de még te is beszoptad látod.
gondold el akinek semmije nincs és csak az árakat nézi,na ők azok akik aztán megjelennek nálunk h nem megy a fűtés és mi megállapítjuk h mi a baj és h mennyi az annyi.ez rendszerint akkora összeg szokott lenni h újjá kell őket éleszteni,és ugye nem mi árazunk hanem a gyártó.ezután jön a verbális karate az eladó és a vevő között amibe a vevő úgy gondolja h nekünk is bele kellene folynunk,hát nem folyunk.aki elindult az úton az járja is be annak minden pozitív és negatív hozamodványával,én és még pára erre jutottunk.
sem időnk sem kapacitásunk ilyenekkel foglalatoskodni főleg annak fényében h gyakorlatilag csak szarpofozás történik.
annyi okoska van aki lehurrogja az embert amikor azt mondjuk h vétel előtt illik diagolni vagy ha ez nem történik meg akkor a vásárlással fel kell vállalni a rizikót.és ha mégsem jött be a jackpot akkor ne tessék lázadni,főleg ne nekünk,mert ehhez aztán semmi közünk.olyan sztorik vannak heti rendszerességgel h a comedy central semmi ezekhez képest.meg a sok kamu duma amikor hozzák a kályhákat.....attól is már bizsereg a tarkóm.
az új okosság a gagyi diag szoftver meg a különböző can-es jónak vélt csodák amitől rendre összeakadnak a panelen a szoftverek.aztán amikor hozzák h bogozzam ki és erre mondok egy szép kerek számot akkor jön a szép kerek szem mint reakció.aki kitalálta ezeket az tartsa is a hátát érte....de majd biztos lesz még ennek visszhangja gazdagon itt is,a szar előbb utóbb visszahullik arra aki kinyomta magából.
Helló! Olyan kérdésem lenne hogy új és garanciális autóba is lehet szereltetni állófűtést? Csak mert a régi kocsimban gyárilag volt és most nagyon hiányzik ez az extra. Előre is köszönöm és várom válaszod.
Kedves Gibbonpitti ! Az előzményeket olvastam, és osztom a véleményed. magam is beleestem. Vettem egy kályhát ( ROVER 75 Thermotop Z/C ). A lángszenzor hibája miatt beszéltünk telefonon egy rövidet. Mondtad, hogy valószínüleg paneles lesz a cucc. Igen ! A távdiagnózis és a tanácsadásod helyes volt, másik stift sem javította meg. Hasonlóan én is küzdök jelenleg, hogy vissza üssem a pénzt érte. A srác idáig késszéges, Mivel mindenképpen szükséges volt egy másikra, vettem is egyet, de azt a helyszínen tidtam diagolni. Tárolt hiba mentesen , interlock nélkül ! Most fejeztem be a tesztjét, 1 lábra test és röffent. Minden funkciója jó. Most már nyugodtan kezdem a beépítést. Érdekesség, hogy a ROVER 75 kályhát BMW-s -nek ismeri a diag, így a programból nem is indítható. A másik, ami rossz, azt meg utólagos beszerlés-nek szólítottam, és csak erre válaszolt. Ott menüből tudtam indítani is. Tehát:-akinek nincsen türelme, és sok pénze, ne vegyen olyan készüléket, amit az erre szakosodott szakemberek nem láttak és nem teszteltek. Köszönöm a segítségedet !
egy dologra figyelj:nem mindegy,hogy mivel szólítod meg a kályha szoftverét,mert ha azt érzi h nem gyári a program/w-bus nyelv akkor ő olyan szépen bezáródik,hogy öröm nézni.erre az utóbbi időben van jópár példa sajnos.....
a webasto sem hülye,nem fogja magát kizárni egy saját maga generált piacról.
Ez való igaz, de azért ebbe azok is bele tartoznak, akiknek valóban működő portékájuk van. És ha az ember használt cuccot vesz, kénytelen vmilyen szinten bizalmat adni az eladónak. Amit tudtam lepróbáltam, a ventilátor és az AC működik. Gondolom ha a jármű hálózatába sikerül bekötni, akkor kiderül ha baj van. Az kiderült, hogy a CAN csatolót programozni kell, mert az autóban korábban nem volt így hiába kötöttem be, nem kapott jelet. Most ezt a helyet keresem, ahol ezt megcsinálják.
Az még viszont nem világos, hogy a telefonos programozás esetén is kell a rendszerbe a kapcsoló óra. Erre vkitől kaphatnék választ?
van lufi hamar ki fog pukkadni,mert ha vki az ügyfeleket használja a tesztelésre pl.(jó ez de ha mégsem visszaadom a pénzed,megy gyere el és kipróbáljuk...stb.) akkor ott elég hamar lesz egy kisebb tábor akik ennek hangot fognak adni előbb utóbb.
de már én is csak olvasok(látod eljön az idő amikor tényleg beleun az ember már).....van aki segít 1000-el.....ja mégsem. :)
na látod nálam ilyen megfordul heti1-2 sokszor.ha diagolok egy kályhát és annak nem kérik a javítását akkor én azt megjelölöm és mentem a szoftver számát stb.
aztán ezek újabb gazdikkal visszakerülnek rendszerint hozzám v másik kollégához nem is sok idő elmúltával.
és ekkor kezdődnek a befeszülések....és van belőle gazdagon.
akinek kis gógyíja és nem veszi az eladó tőle vissza a kályhát az szépen bekocog a rendőrségre aztán megy az útja tovább a maga módján.én meg járhatok tanúskodni :(
leírtam sokszor sok helyen,de az embereke nem olvasnak vissza csak kérdeznek,tisztelet a kivételnek.
Általában ,az eladók 99+1%-a mindig biztosan mondja hogy működik az amit el akar adni ! Nem csoda nem ? Én megnézném azt a technikát ami PL egy kenes kazánt elindít padon ...(nem laktokról ! )
A vásárlok többsége (tudás hiányában) először mindig beszopja az "olcsó húsnak ..." aztán mikor megfizette a tanulópénzt,és megakad, majd jobban belenéz a netbe mi a szart is vett ilyen jó áron,rájön ,hogy k..va gyorsan tovább kell adni mert az életbe nem jut vele előbbre,illetve a célja irányába .....ekkor jön a következő balek ....júú occó jó ...megvesszük....és kezdődik előröl egy másik személyében ..
Kicsit elakadtam, kellene egy kis segítség. Szereltem már be a saját autómba vizes Webasto állófűtést, ez egy 105-ös Skoda. Most viszont tesóm 5 éves VW-jébe szeretnék bevarázsolni egy Top C kazánt. Vettünk is egyet, egy gyárilag szerelt T5-ösből valót. Nem sikerült elindítani kiszerelt állapotban, mivel ez CAN-BUS rendszerű. Megpróbáltam beszerelve, de hiába kötöttem a CAN hálózatba. Az eladó megvételkor biztosított róla, hogy működik. Még nem vettünk kapcsoló órát, talán ez a gond? Telefonos alkalmazással szeretné vezérelni, gondoltam minek vegyek ha később úgy sem használjuk. Kicsit keményebb dió ez a CAN-es dolog. Ha netán ez a feladat meghaladja a lelkes tudásomat, valaki tudja ki az aki megbízhatóan ért ezekhez Budapesten.
Jól jönne a hasznos infó, a tél még szerintem csak most jön...
Sziasztok! Sokat olvastam itt a fórumot ,de végülis inkább megkérdezném a hozzáértőket a témában. Vásároltam egy webasto thermo top C tipusú kisegítő / rásegítő fűtést egy Mazda 6-ból. Én ezt szeretném oly módon beépíteni az autómba ,hogy ha reggel beindítom az autót akkor egyszerűen kapcsolóval rá tudjam kapcsolni ezt a kiegészítő fűtést is. Van-e lehetőség arra ,hogy életre keljen ez a kályha vagy teljesen függött a mazda vezérlőjétől? Illetve még az az egy kérdés volna ,hogy a fűtéskörbe hová kellene bekötni ?
Az autót kábelre dugva írta, hogy rádiós indítás bekapcsolva. Tehát, ha veszek hozzá egy távirányítót, akkor elvileg használhatom én állófűtésnek is? Vagy ez csak pótfűtésre alkalmas? Nem láttam a környékén külön keringetőszivattyút.
Érdeklődni szeretnék. Van egy Webasto Termo Top V típusú kályhám a kocsimban (Passat B6). Hidegben elindul automatikusan, ha kell, ha nem kell. Olyan után érdeklődnék, hogy esetlegesen egy kapcsoló közbeiktatásával, tudnám én külön szabályozni? Ha igen, akkor tudnátok benne segíteni, hogy hogyan?
ha nem tiszta a járandó út akkor az baj...kályha kiszed és olyannak odaad akinek van rendes próbapadja és webasto diagja...és érti is amit a diag mond nem csak a klaviaturát tudja nyomogatni.
Értem most előszőr is meg próbálom ezt a kályhát vissza küldeni mert elvileg két hét garival vettem és ez jövő héten letelik. Azután egyenlőre tanácstalan vagyok.
mondjuk 3 perc a neten...webasto 1533....és meglesz a lábkiosztása.ha mükszik ne cserélt el,kicsi,kompakt és állítható max 60 percig a fűtési idő.ha elcserélnéd egy butábbra,1530-ra mondjuk akkor az 30 v 60 perc fixen típustól függően.
Helo megoldottam a webasto problémam köszönöm aki segitet!!! Vettem hasznaltat kiprobalt takaritottat hibatlan müködéssel!!! A régim javitasa kb 100.000 forintol 120.000 foritig becsülték 40.000 ért vettem az enyemet és szuper!!! Köszönöm a segitseget még egyszer!!
arról nem beszélve h az ebernél a pumpa hozzá van állítva az adott kályha igényéhez....szóval ez a szétszedem meg összerakom ritkán sül el jól hacsak nem pont ugyanoda sikerül visszaállítani a dugattyú löketét ahol előtte volt.
ritkán ár erre,de ha elég sokat visszaolvasol akkor megtalálod a nick-jét...
ha meg utána kérdeztél gondolom az okosok azt is elmondták,hogy mivel ez egy dózispumpa a fenékszelep csak tehermentesítésre szolgál a munkát a dugattyú végzi a közepében.ami szintén be tud rozsdásodni és egyrészt ha a fenékszelep golyója rozsdás volt akkor azt hiába rozsdamarozód már sosem fog tömíteni a fészkében másrészt ha a dugattyú is megrozsdásodott akkor annak sem lesz jó a tömítetsége és mivel a fenékszelep sem segít neki í tehermentesítésben ezért az a vége h kevesebb lesz a szállított mennyiség.
ha 5 perc után áll le az több dologtól is lehet.az akku fesz ne essen 11.2 volt alá,ezt tudod magad is mérni.
ha keveset szállít az ac akkor egy bizonyos szintig még megy a kályha sőt hőt is termel csak nem eleget és ezt biza a lángőrön keresztül a kályha is látja ezért simán lehet a leállás ettől is.
kicsit utána kérdeztem ennek a benzin pumpának és mint Kiderült egy végtelen egyszerű rugós-golyós mágneses szerkezet, melybe bele rozsdásodheat a golyó. Ezért kiszedtem, a pici szűrő helyére csöpögtettem Ro55-öt és adtam neki tápot, amit ügye kapcsolgatni kell mert nem működik fyo folyamatosan. Pár perc után át bírta nyomni az anyagot. Ezután átmostam wd40-el, hogy kimossa a ragascsos ro55-öt, és jó lett, melegít a kályha.
egyetlen gondom van még, hogy pontosan 5 perc után leállítja magát holott még van 55perc hátra a számlálója szerint. Miért? Amúgy balumacit nem találom. Nincs már itt?
Kösz ! Annyira nem akarok elmerülni, nem akarok másik szakmát már megtanulni. Kizárólag ezt a bontott kályhát akarom beszögelni a saját autómba ( kezdek fázni a Lndrover-ben ) Korábban is csak a Jaguar és Landrover kieg fűtéseit szóllongattam , miért nem mennek. Olyan nagyon nem is nyúltunk beléjük. De most éppen a hóhért akasszák !!! Utolsó:- az újabb 3.4-es WTT még elviseli a nem gyári interfészt. Én korábbit használtam, az vitte a KL kábellel. Mondjuk flashellni nem nagyon szeretnék, nincsen annyi pénzem. Egyszer már kerestelek egy hétvégén telefonon, ha minden összeáll, viszem ezt a kályhát hozzád tesztelni.
több oka is van,egyrészt van belőle jópár féle lábkiosztással verzió másrészt ezek szakmai anyagok az adott kályha szoftveréhez van rendelve minden dokumentációnk.
amúgy az analóg ttc állónak a lábkiosztása fent van a neten mindenütt....ez ami szabadon elérhető.
az a baj ha minden séma elérhető lenne akkor a sok otthon farigcsáló user(mondjuk azért próbálkoznak és sikereket is érnek el azon a téren h megcsapolják a bukszájukat rendesen) elkezdene minden panelon mindent kipróbálni...folytassam?
Puff neki ! Pont ezt a tíousú kályhát vettem most is, hogy egy egyszerű kapcsolással tudjam használni. Hogyan tudom indítani? Az X1 csatlakozásról egy lábkiosztást ha tudnál........ ? W buszos kapcsoló órám mondjuk lenne.
Segítséget szeretnék kérni D3W Z kályha ügyében. Előélete ismeretlen, kaptam vmi Sharan maradék. Bekapcsolás után a ventilátor kb: 5mm-t mozdul és utána nem történik semmi. Szétszedtem kontakt hibára gyanakodtam. Forrasztásokat átnéztem ami olyan volt azt javítottam. Összeszerelés után a helyzet semmit nem változott.
A csatlakozónál elnyíródott a pozitív vezeték. Ezt megcsináltam.
Az érzékelő és a begyújtó gyertya jó. A henger szűrő jó.
A ventillátor és a vízszivattyúk jók.
Sajnos a benzin szivattyú romlott el. Kattog, de mégsem adja át az üzemanyagot. A szivattyú előtti pici szűrőt is kitisztítottam. Ez javítható vagy mindenképp cserélni kell horror áron?
Hát igen erre énis gondoltam de nemigazan van a közelemben ilyen szerelö sajnos Erdélyböl vagyok es itt picivel hátréb van a tudomány mindt nállatok Magyarországon it akit kerdeztem azt mondta vegyek mást es hoza tanitja mert 350 -400km es körzetben nincs javito!!! Amit kaptam azt kiprobalyák mielöt elküldik! A lényeg probalyak egyet vagy nem érdemes?
hidd el jobban jársz ha a tiédet javítattod.....egyrészt veszel egy ki tudja milyen kályhát másrészt ha nem fogja az autód elfogadni akkor lehet hozzátanítani...amit az otthoni szoftverek sokszor nem támogatnak csak a márkaszervízesek.
Gobbonpitti mi lehet az h nem fog müködni talaltam egyet ugyna az mindt az enyém motor talal kod széria szám vegen az enyémnek R vegzödese van es annak AV a szam többi része ugyan az 2004 -5- 6 model az enyémenis ugyan azt irja 2.5 bar 12v/42 w 5KW DIESEL!! Azt mondta az eladó h padon tesztelt 1 hó gari!! Meg vegyem?????
Köszönöm a tanácsot! Még egy kérdesem lenne ha esetleg talalok bontoban ami müködö képes azt fel tudom rá teni es van ojan dolog amiért esetleg nem müködhetne??
ezt te otthon nem fogod tudni megjavítani és ha már volt szétszedve akkor nem szivesen nyúl hozzá senki.
ez az otthon kitakarítjuk dolog soha nem jön be mivel ezeknek ha bajuk van(értsd nem fűt) mindig olyan bajuk van ami webasto/eberspacher diagnosztikát és hozzáértést kíván meg.
Helo elnézést ojan problémám volna hogy vw touranomban lealt a webasto leszereltük kitakaritotuk viszaraktu és most se müködik a tesz azt irja h nincs lang. Hogyan lehet megfejteni a hibajat kihez kel ezzel fordulyak az auto 2005 ös!!! Nagyon szepen köszi aki tudna tanacsal vagy barhogyan segiteni!
nálam 5...de a kollégák 5-10 között csinálják....ezt annak fényében nézd h utána biztos nem lesz emiatt kuka az ecu...és még hiteles hibafeltárást is kapsz,meg esetleges jótanácsokat.
én meg azt látom h nem értesz...valamit fabrikálsz otthon aztán tőlem várod el h fogjam a kezed,ahová most tévedsz az már nem álltalános ki-be-át-fel-le csavarozós dolog.
és azt is látom h azt sem értetted meg h ezek bezárnak mint a bazár ha nem jól nyúlsz hozzájuk....és mint írtam lejjebb ez sem véletlen!
vagy rászánod azt a pár ezer ftot és elviszed egy olyanhoz akinek van rendes próbapadja és diagja hozzá vagy magad játszadozol vele és viseled ennek minden pozitív és esetleges negatív hozamodványát is.
gyári diaggal lehet teljeskörüen indítani,komponenseket tesztelni,szoftvert frissíteni igény esetén és hidd el aki ezekkel foglalkozik az jobban fogja érteni a diag adatait is mint aki most látja elsőre a program ablakait.
ha visszaolvasol jócskán akkor belebotlasz két kollégádba is akik nem jártak sikerrel pedig nekik is elmagyaráztam mi merre..... -1 venturi ecu bukó....
ha szerencséd van a 1533-as óra vinni fogja...de ha a videókon látod ott gondolom el is mesélik mi merre....csak ha bezár a kályha ecu-ja akkor is azokat keresd akik satupadon játszanak ezekkel.
összeköthető minden mindennel...de ha kicsit itt visszaolvasol akkor a nem eredeti diag programot használva könnyen bezárja magát a kályha és ez nem véletlen van így.
Asztalomon van egy Thermo Top V kiegészítő fűtés a garázsban. Van diesel üzemagyag pumpa is, van kábel + program. Ez alapján kipróbálható, összeköthető a laptoppal?
Köszönöm a gyors választ. Az autó egy 2008-as Peugeot 407 SW. 2000 HDI. Ha jól olvastam, akkor ezekbe az autókba a gyártó szerint Thermo Top C kerülhetett.
erre a kérdésre így elsőre annyi az adható válasz,hogy valami nem jó ott....kell lennie 3 db biztinek valahol a motortérben amiből az egyik a belső ventilátort hivatott műkődtetni.ha ez jó akkor folyt. köv.
nem ártana autótípus,kályhatípus és esetleg egy két fotó bár a legjobb ha elviszed egy hozzáértőhöz ő gyorsabban megtalálja a bajt.
Sziasztok! Adott egy webasto állófűtés a kocsiban. A kályha működik szépen, akár az időzítőröl, akár a távirányítóról. Viszont a fűtőventilátor az utastérben nem indul. A hűtővizet viszont cirka 25 perc alatt 70°C-ra felfűtötte. Miért nem indul a ventilátor. A kocsit most vettem, idáig még nem volt tapasztalatom állófűtéssel. A válszokat köszönöm!
W211 M-B-ben hasonló a helyzet.Zúg szépen de meleg levegő nem érkezik az utastérbe,
viszont annyira még kíváncsi lennék hogy nálad mi van akkor ha mentél az autóval ,rendesen bemelegedett aztán ha leállítod és akkor bekapcsolod az állófűtést akkor mi történik?
Én tegnap-ma 21 órát működtettem egy benzinkályhát és kiválóan ment végig, még az ablakot is ki kellett nyitni (vw T3). Ráadásul ez egy igen régi eberspacher, a típusát nem is tudom. Két összeborított tepsit kell elképzelni. Ez van a kocsi alvázára szerelve a tolóajtó alatt.
..viszont nem tudom, hogy miként működik a szabályozója. Ha lejjebb tekerem a fűtést, akkor egy ponton lelassul a ventillátor, de a benzinpumpa ugyanolyan sebességgel kattog tovább. Ugyanannyi benzint szállít tehát kisebb fordulatszám mellé. Az nem tiszta, hogy ugyanannyit is éget? ..vagy csak a csőben a nyomás ugyanaz, a gép meg szabályozza az égést?
Sziasztok! Egy diesel Nissan x-trail(t30)-em van, benne egy webasto thermo top állófűtéssel. Kb 8 éve szerelte be az előző tulaj, az utóbbi 3 évben, amióta nálam van, szépen teszi a dolgát, ránézve nem volt. Két kérdésem lenne: -szükséges-e karbantartás céljából tenni vele valamit, esetleg átnézetni? Egy hónapig leszek úton nehéz körülmények között, nagyon fontos lenne, hogy nehogy épp ott legyen gond a rendszerrel.
-hosszú téli útra megyek, várhatóan -20 körül is lehet a hőmérséklet. Gyakran fogom használni az állófűtést, a munkám miatt tökjó lenne, ha akár egy-két órát is tudnék fűteni egyszerre, amíg várakoznom kell. Lehet hosszabb távon üzemeltetni? Az akksinak nem jelent nagy terhelést a hidegben? ha van bármi tippetek, azt megköszönöm. Laikus vagyok, igyekeztem utánajárni a kérdésnek, de nem sikerült meggyőznöm magam róla, hogy biztosan okés lesz. köszi!
a kályhát az motor ecu-ja kezeli/indítja és nem magától indul el.az amit te hallasz az az h elindul,de az öndiagnosztika alatt talál vmi hibát és emiatt elkezdi a leállási protokolját ami 3 perc.
az h mi baja csak diagnosztika után derül ki és ehhez ki kell szedni a kályhát.
Van egy Webasto Thermo Top z/c-d kályhám egy rover 75-ben.Elindul a kályha,mert hallom,felül szívja is be a levegőt,de alul a kipufogónál nem jön forró gáz(odatettem a kezem).
Volna ötletetek,hogy mitől nem működik rendesen?Egy vagy több dolog is ludas lehet?Az elektronikája megfelelően működik,gondolom ezt azért mert csak hidegben,hideg motornál kapcsol be?
Totál amatőr,és nem hozzáért vagyok,nézzétek ezt el nekem,csak okulni jöttem.
bw/dw-hez elég régen megszüntette a webasto az alkatrész ellátást.ha ebay-on lelsz vmit annak örülj,de ne feltétel nélkül.ha visszaolvasol akkor volt itt már párszor ez téma és kifejtettem mi és merre meg hogyan...
A kerámia filcest már cseréltem, de a másik anyag is ugyan olyan jó volna párologtatóba ?
Próbálkoztam kerámiafilccel is, de az itthon kapható Rath márkájú 3mm-es olyan laza szövésű, hogy az üzemanyagpumpa elárasztja az égésteret a filcen keresztül.
A 3000ft-os ebay-es rögtön működött.
Honnan tudnám megrendelni a webasto 29432-es alkatrészt dw50-hez (gumitömítés)?
sajnos most nem látom sehol se webáruházakban.
esetleg dobna valaki egy linket ahol van, és ide is szállít.
Üdv mindenkinek. kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2007-es renault espace 2.0 benzin turbo autóm webasto top e állófűtéssel. szépen működik régóta. de mostanában nem kapcsol be az utastér ventillátor. nézegettem és az ipcu modulnak kerregő hangja volt, megmozgattam elhalgatott megint jó volt. De pár napja semmi nincs kerregés nincs ventillátor. tönkre megy egy ilyen kütyü? Ha igen hol tudok venni? köszönöm
ki kellene probalni. Valami olyan megoldas, mint az alhambranal, hogy rovidre zarom a kulso homerseklet erzekelot az ablaktorlo mechanika alatt. Van-e ilyen a mazdaban?
Sziasztok még új vagyok ebben a fórumban és a témában is. Sikerült vennem egy Thermo Top E kályhát kompletten. Egy citroenből lett kiszerelve. Néhány dolog nem teljesen tiszta igy inkább segitséget kérek. Kicsit visszaolvatam de nem találtam magamtól választ.
Szóval valaki tud e nekem egy bekötési rajzban segiteni? Találtam a neten de nekem a kötegbe 2db relé is van. viszont a rajz szerint csak 1 van a kocsi fűtés ventiéhez. Akor mi lehet a másik? Illetve van néhány lógó vezetékem is.
A 2. kép szerint a 3-4 a kályháé, az 5-6 az aksié,8-10 biztik, 11 relé( 1db) 16 a kapcsoló(nekem ovális)Mi a maradék,1,2,7,12-15?????
Következő kérdésem az üzemenyag. Tartályból vagy valamelyik csőből???
hát típus függő,de a régebbiekhez már nem fog nemhogy újat,de használtat sem nagyon találni...a t90 és ettől felfelé még elérhető de egy bontottért is elkérnek 30től felfelé....és nem véletlen,mindenkinek az adó megy tönkre.
Csak téged akartalak kímélni, hogy ne zavarjalak meló közben, nem volt égbekiáltóan sürgős. A papírt meg nem találtam. Köszi a választ, akkor az lesz a baj. Köszönöm.
akkor nem értem miért itt csevegünk és miért nem telefonálsz....egyébként adtam leirást hozzá és amit te körbeírtál az azt sejteti bennem h a párod száma nincs felírva a modulban lévő sim-re és így természetesen el fogja utasítani mint ismeretlen számot.
Szia Pisti! Kérdésem lenne hozzád, miért nem tudom csak a saját telefonomról " hívni " a gsm modult. Tegnap beletettem a feleségem telefonjába a számot és azonnal foglaltat jelez, nem kapcsolja a fűtést. Köszi.
ezzel foglalkozom.....de egyrészt nem itt fogok időpontot osztogatni másrészt nem munkát tarhálni járok ide....ha érdekel az átalakítás lentebb ott az elérhetőségem,amiben tudok segítek.
Sajnos idő és elegendő tapasztalat hiányában az autó elektronikájának ismeretében nem hiszem, hogy nyár előtt bele tudnék bonyolódni az átalakításba. Ráadásul kicsit rámijesztettetek az esetleges letiltódással meg ilyesmikkel.
Bár a TT-V gyári bekötési rajzában a kályha rajta van a CAN buszon, de nem tudom, hogy ő tudja-e indítani az utastér ventiket? Az óra a rajzon a W-bus-ra és a kályha X1.1 lábára csatlakozik. Ez utóbbi egy kapcsoló jel.
Esetleg ha valaki hozzáértő vállalná az átalakítást állófűtéssé, akkor az jelezzen pls!
köszönöm! ..nem tudom fotózni mert be van építve, de mielőtt beszereltük, szétszedtük egy új tömítésgarnitúrával támogatva és megnéztük a lángcsövét, a hőcserélő falát, nem volt kormos/lerakódásos. Most próbaképp kiszereltem a kipufogót, reggel kipróbálom. ..a szivóoldalon csak egy dupla magas hangtompító van egy pár centi flexi csővel megkönyökölve.
Egy rossz párologtató párna hogy néz ki, neked nincs valami fényképed erről kéznél?
és csak azért szólok,mert sorra jönnek innen is nyavajogni h megállt a diagolás alatt a kályha és azóta se kép se hang....aztán kiderül a stikli,de november óta nem hozom helyre már ezeket a szoftvereket....lehet menni oda ahonnan letöltötték a szoftvert meg szerezték az 5letet...
Nem ! Gyári Webasto Thermotest programom van. Tul.képpen a kábel is az enyém volt, de eladtam a műhelyfelszerelésemet vele együtt. Most az én saját autóm szórakozik, azért is vagyok ennyire dühös, hogy úgy mondjam. Azért köszi a figyelmeztetést, nagyon korrekt vagy. Ha megáll a tudományom, kereshetlek? Csak remélem hogy Bp, vagy közelében talállak.
Köszönöm a segítségedet ! Nagyra értékellek !!! Igazad volt a fekete a vezérlőszál . Össze kötöttem a pirosat és a feketét . Láss csodát a kályha elindult . Nagyon örülök neki ! Neked pedig hálás vagyok ! Mégegyszer nagyon köszönöm ! De még egy kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Ezt a kályhát akkor nem lehett csak szellőztetésre használni ?
4,-én lesz kábelem hozzá, akkor már tudom mi halt meg benne. Most még csak a tünetek alapján filózok, mi lehet a baj. Ahogyan korábban írtam a kályha indul, gyújt, a gyújtó ciklus után emeli a fordulatszámot, majd a teljes terhelés indulását követően kapcsolja le a dózispumpát, majd egy szellőztetést követően leáll. Ez a V kályha van az összes mai Landrover autókban ( ilyeneket javítunk ) és egyre gyakrabban találkozunk a láng controll hibával. A láng felügyelet mérését követően állnak le a kályhák. A másik a vizhőfok szenzor amira gyanakszom, ez is előfordul rajtuk gyakran. Csütörtökön okosabb leszek.
nem vagyok látnok,de a tc2 meg társai nem is érdekelnek.....tudom ajánlani a molinós webasto partnereket....hisz az ő cégük adta el anno azt a remek terméket,tehát biztosítsanak hozzá szakértelmet is....nálam ez a termék az eberrel egy kasztba tartozik.nem rongálom magam vele...
két dolog lehet...elsőre már leromlott a párologtató párna képessége és emiatt elkormolodott a lángcső belső kamrája.másrészt meg nem részletezted milyen a szívó és kipuff oldal...fotó jó lenne.sokat számít a kanyarok száma és foka....feltételezem h a csövek és a dob átjárható!
ha utólagos beépítés amit órával vagy távirányítóval indítasz az mindössze egy dolgot néz:60 fok alatt legyen a víz hőmérséklete a többi mellékes.nyáron 40 fokban is kell indulnia.amit leírtál az az h induláskori öndiagnosztika alkalmával hibát talál és amiatt végigviszi a leállási protokolját.
na ez a keringető szénkefés orosz csoda...ez szét tudja baxni a kályha panelját....ha mázlid van akkor túlterhelés miatt van a lock benne ha nincs akkor vehetsz egy kályha vezérlőt is...ez a home made eredménye....
Köszi a választ izzító stift ügyben. Korábbi hozzászólásaidban írtad, hogy tudsz gyári alkatrészeket beszerezni. Van lehetőségem egyet vásárolni Tőled?
Sziasztok vettem egy Seat Leon-t amibe utolag van bele szerelve egy allo futtes. Beprogramozom es mikor elindul elkezd bugni mint egy ventilator olyasmi hangot ad ki es kb egy perc utan leall. Mi lehet a problema vele? Ezeknel nincs hoerzekelo hogy csak bizonyos foknal engedi bekapcsolni a futtest? Ugy gondolom hogy peldaul 0 vagy minusz foknal mukodik csak. Válaszotokat elore is koszonom. :)
Sziasztok! találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy egy TTC kályha hibátlanul füstmentesen begyújt-működik, viszont hozzávaló eredeti webo kipufogó felszerelése után pedig folyamatosan tolja a füstöt jól láéthatóan/érezhetően.
Most szereltem fel a kipufogót mert kissé hangosnak itéltem a "malacpörzsölőt" hangot de ha csak ártok vele a kályhának, gondolkodás nélkül leszerelem.. Van javaslatotok? Gond lehet a kályhámmal?
Értem én hogy a kályhához nem nyúltál,de nem mindegy mit és hogyan kötsz rá !
Tudni kell a kazánokról ,hogy indulás előtt öndiagnosztikát végeznek ..sok hiba esetén hajlamosak lockolni magukat .
A szivattyúk tudnak úgy tönkre menni ,hogy a kazán elektronikája jónak látja ,közben nem megy ,a pierburg pumpák hajlamosak ilyesmire .Van itt a polcomon pár ilyen darab !
Arra a szivattyúdra biztos nem egy vezeték megy, biztos te is tudod hogy egy szál plusz ,vagy test-től nem fog elindulni .kell neki mind kettő !
Csak feltételezem ,látatlanban, hogy ilyesmi hiba van, (volt) nálad ,míg ki nem cserélted a szivattyút....
Szevasz Nagymester! A hozzászólásaidból látom,te ismered a bekötések minden trükkjét☺! Vettünk egy Alfa 159 2.4 JTD-t amiben üzemelt egy WEBASTO Thermo Top C kályha ovál órával. A kályha papírjaiból megtudtam,hogy ezt eredetileg egy Thermo Call Tc2-vel együtt építették be,viszont a gsm vezérlőt valaki előzőleg kivette és átkötötte csak az órára.Mivel az antenna és az "y"kábelt benthagyta így gondoltam veszünk egy másik Tc2 vezérlőt és így egyszerűen csak vissza kötök mindent a helyére.De az "y"kábel bekötése után nem indul a kályha ovál órával sem ha így akarom indítani. Csak 1533-as ovál órával semmi gond! Mi lehet a probléma a gsm vezérlővel?
A napokban jutottam hozzá egy webasto termo top z/c-d kályhához. Az volna a kérdésem, hogy fejérmegyében van-e valaki aki tudná diagolni, mivel az üzemanyag pumpa valamiért nem megy rajta. A vezérléstől függetlenül beüzemelés előtt az üzemanyag tartályból gond nélkül fel tudtam szívatni a gázolajat, majd rákötöttem a vezérlésre és semmi életjelenséget nem mutat :(
A kályhához nem nyúltam, a szivattyút cseréltem és mivel teljesen gumi ágyon van, gumicsővel összekötve, így teljesen mindegy, hogy az az egy kivezetés pozitívot vagy negatívot kapott, szerintem. A csere előtt miért nem tiltott a vezérlő a rossz szivattyú miatt hónapokon át?
Írod hogy csak járó motornál üzemelt keringető szivattyú hiba miatt de ment ...addig amíg te új keringető nem gyári szivattyút raktál rá ... honnan gondolhattad volna hogy nem gyárival jó lesz,és nem csinálsz valami bajt ,utánajártál mielőtt kidobsz pénzt bármire ?? ráadásul azon csak egy kivezetés van
Volt három próbálkozás, most már annyi sem gondolom letiltattad,vagy történt vele valami más...
Nem tudom hol lehet még bizti az ülés alattiakon kívül beharagudj ,de ha azzal sem vagy tisztában ,hogy a kocsidba hol vannak biztik akkor ne akarj hozzányúlni a kazánhoz..ez nem egy kerékcsavar...
lehet, hogy csak annyi a baj, bár ki tudja. igen a reményhal....
De tényleg... ezt csak azért írtam mert ez jön le a leveledből elsőre...kérlek nehogy zokon vedd !!
----
Segítségképp : rakd vissza a rossz szivattyút azzal még ment ,bár ha rossz úgy is cserélni kell , nézd meg a csatlakozóját van e benn áram ,ne keresgesd a biztiket addig,ha nem megy(indul) ezek után sem úgy ahogy előtte ,akkor a vezérlőjében keresendő a bajság.
Köszönöm a válaszod ! Holnap fogok tudni képet csinálni a csatlakozoról. Egyébként a kályha útolag lett beszerelve 2011 be és ez egy citroen 1.6 d berlingó. A kályhának az adatait nem lehet látni mert pont úgy van beszerelve hogy nem látszik . De viszont megvan a garancia jegye amin a typ száma 1316761B. Ezt próbáltam megnézni és ez elvileg egy thermo top C kályha .
ha gyári webasto az a koteg akkor a piros akku+ a barna akku - és a fekete a kályha analóg indítója amire ha +12v-ot kapcsolsz akkor addig megy a kályha míg ott megkapja folyamatosan a kapcsoló feszt.
de még egy nyamvadék képet sem raksz fel....én most ezt itt elengedem mivel méregeted ezért gyanítom kezed ügyében is van a köteg ezért egy vacak képet felrakhattál volna.de a te dolgod.
én abból próbálok segíteni amit te itt leírtál,de ha nem látja az ember fia a teljes képet úgy nehéz segíteni...ha érted.
önmagától attól h a keringetőt megjavítod nem romlik el a kályha...szóval itt vagy vmit te rontottál el közben vagy betelt a hibatárolója és zárta magát....
Tehát nagy a baj? Ha járt a motor, a kályha hibátlanul működött az utolsó percig, ill. a szivattyú cseréig. ahogy bekötöttem a szivattyút azóta volt 3 próbálkozás, harmadszorra semmit sem csinál.
Érzékeny lehet egy felcserélt polaritásra a szivattyúnál?
egyrészt 2.-án szted mekkora sorok lesznek nálunk? az elég ha azt mondom h 14.-én reggel 7 után még csörgött a telefonom egész délig amikor kikapcsoltam.
a te gondod h a sok hiba miatt sanszos h lockolta a kályha magát...azt egyrészt autóban nem biztos h könnyű megoldani,másrészt lehet h a 2 hógombája is megadta magát a rendszeres megfőzés miatt,nem lenne példa nélküli.
Igen ez egy ilyen kábel köteg . Erre megy rá egy y kábel és a végére megy egy T91 T100 vevő . De a vevőnek nincs meg a távirányítója. Se program óra nincs . Hogyan tudom elinditani a fűtést ? Van egy sefa féle gsm em .
ez a találgatósdi nekem nem annyira a pályám,nem szeretem.írd már le h pontosan milyen kályha,milyen autóból és milyen kábelköteg van hozz sőt tovább megyek,fotó is jól jönne.
ha a piros,barna és fekete vékony(0.35mm2)akkor az egy álló kályha kötegének a progiórához menő ága.abban nix wbus.
A merci sprinter 99-es évj. van egy Hydronik B, B5WS 5000 W-os benzines kályhám ami eddig csak járó motornál üzemelt keringető szivattyú hiba miatt. Most cseréltem újra a keringetőt, de azóta a kályha nem hajlandó elindulni. Az új keringető nem gyári, azon csak egy kivezetés van, gondolom pozitív, amit a régi csatlakozóból adtam neki. Volt három próbálkozás, most már annyi sem. A kijelző mutatja az inditást mint máskor. Nem tudom hol lehet még bizti az ülés alattiakon kívül, lehet, hogy csak annyi a baj, bár ki tudja.
volna egy olyan problémám hogy a webasto 1533 programóra kábele kidörzsölődött és az óra analóg kimenete rövidre lett zárva
valaki javított már hasonló hibát? Úgy gondolom valami tönkremehetett benne, mert kiszerelve az óra kimenetén műszerrel mérek 12v-ot de egy 5w izzót nem tud felgyújtani.
nincs előkészítve semmi sem....neked kell mindent megcsinálni,de mivel can busos az autód ezért a belső ventit is egy can illesztővel tudod csak indítani....az óra sem önmagában indítja...
Touranomban van Webasto TT-V kályha, de csak akkor megy, ha beindítom a motort. (talán ezt hívják kiegészítő fűtésnek?)
Szeretném, ha állófűtésként tudnám üzemeltetni. Vettem Wbus-os kapcsoló elektronikát Sefa-tól.
De mielőtt belefognék szeretném kikérni a tanácsot attól aki már csinált ilyet.
TT-V bekötési rajzát nézegetve a gyári időzítő óra nem csak a webastora megy, hanem a ventiket is kapcsolja. Hogyan érdemes bekötni? Mivel az állófűtés csak opció, nem lehetséges, hogy már elő van készítve, hogy csak kis átalakításra van szükség?
Lehet, hogy egy gyári időzítő órával sokkal egyszerűbb volna megoldanom?
sziasztok 2001 es alhambra...most ami belülröl a tetön levö programozható kapcsolóval indul azt minek hivják? mert nekem olyanom van... csak annyi a baja, hogy ha jár a motor ,akkor indul megy teszi a dolgát, ha nem jár akkor meg ahogy bekapcsolna rögtön ki is kapcsol... diagnosztikán az látszik hogy elveszi a feszültséget 9,2 voltra valamiért... ha jár a motor akkor nem... az akksi vadiuj benne..erre valami tipp? esetleg hol keressek benne testelési hibát vagy ilyesmit? vagy van hozzá külön akksi? valahol mintha azt olvastam volna régebben előre is köszönöm a válaszokat
Kályhát kiveszed, szétszeded. Lángőrt kiméred. Ha nem szakadt, vagy zárlatos, akkor marad a vezérlő. Jelen esetben a vcds teszt funkciójával nem mész semmire. Élőadatban láthatod a lángőr hőmérsékletét. Max teljesítményen 300°C környékén van. Ha továbbmegy és átlépi az 500°C-ot, akkor azonnal leáll. Még nem találkoztam hibás lángőrrel. A hibakóddal viszont nem egyszer. ://
ezt autóban nem fogod tudni rendesen kitalálni.....annyi a hibalehetőség ebernél h mindenképpen próbapad ajánlott.ott ki vannak zárva azok a zavaró tényezők amik az autóban fent állhatnak.
Eber d5wz kályhám 5 perc üzem után leáll, 01490 lángőr hibát írogat. Van hogy hibatörlés után üzemel rendesen, de többnyire visstajön a hibakód és a jelenség is.
Lehet keringetőszivattyú probléma is?
Vcds-em van, esetleg a mérőblokkoknál azt hiszem lehet tesztelni külön az üz.a.szivattyút, meg a ventillátort, de erről ha lenne valakinek valami szakszerűbb leírása, az jó lenne.
Szeretném leszűkíteni a kört, hogy mi a ludas.
Sokan azt mondják, hogy lángőr hibakódnál az elektronika haldoklik.....hátha nem.
Hozzád hasonlóan én is ilyeneket gondolok. Valószínű hogy egy kicsit már kormos lehet az égéstér, és attól fulladhat be, illetve az égés érzékelés zavarára gondolok még. Nem tudnál abban segyteni, hogy hol lehet vásárolni ehhez a V kályhához izzító elektródást venni? Sajnos csak Jan. másodika után fogom tudni diagolni a készüléket, akkro lesz kábelem hozzá, de sokszor találtunk olyan hibát hogy a lángérzékelés hibája miatt álltak le a kályhák, ezért is kérdezek beszerzési forrás után.
itt több hiba is lehetséges,a venturi már nézi a ventilátor fordulatát is elég pontosan és 10 fordulat/perc eltérésnél is hibára áll.diagolni kellene próbapadon webasto diagnosztikával és utána lehet pontosat tudni.
Egy Thermotop V kályha hibájával kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni. A kályha járatos a BMW VW és több európai tipusban, és remélem eredménnyel járok majd. A jelenség a következő: A kályha indítását követően normálisan begyújt, nem füstöl. A begyujtó fázis utáni első fordulatszám tartománynál még minden renben van, a teljes kivezérlésnél és fordulatszámnál az üzemanyag adagolás megszűnik, a szellőztető ciklust követően megáll. A jelenség mindig ismétlődik, a kályha egyáéltalán nem tudja a hűtőfolyadékot felfűteni. Tippeket szeretnék kérni, mi lehet az ok, illetve honnan tudnék szerezni hozzá gyújtó-lángérzékelő elektródát. Kérem segíttsetek, köszönettel.....
Helló! Sikerült bekötnöm a WEBASTO TTC kályhához a tc2-es gsm vezérlőt, a zöld LED villog de nem kapcsol be a kályha sem, sms, sem hívás,sem pedig ovál órával se.Valakinek ötlet?
nem mindig indul elsore. Ha nem indul, masodjara fustol mint allat. mar eszrevettem, hogy a ventilator neha hirtelen begyorsul, lelassul. Lehet, hogy haldoklik?
hiba meg nincs kiolvasva. Ha az asszony kienged a garazsba, ranezek.
puffog, hogy karacsony, meg mittudomen. Megy a gyerekkel jatszani.
amit leírok azt tartom minden fórumon...ha érted,de úgy sem érted. :)
aki volt nálam szerdán az igen bepöccent rád....egy "ügyfeled",de remélem lerendezitek.
aztán meg nem szoktam megijedni senkitől,mert nekem elég régóta nem mondja meg senki h mikor,mit és hogyan csináljak.
te meg igazi fotelfizikus vagy,fenyegetőzz ha ez neked elég,de mint írtad ez egy fórum így itt is mindenhol ebben az országban(egyenlőre még így van) szólásszabadság vala...ha valami nem tetszik leírhatom és le is írom.
aztán meg ha benne lennél kicsit a jogi folyamban akkor tudnád h csak a rendőrség által felvett beszélgetés amit elfogad a bíróság vagy ha magad rögzíted akkor előtte tudatni kell velem h felvétel készül róla...ezt pont december elejét mondta el legutóbb egy bíró egy olyan ügyben amiben tanú vagyok...és ez az ügy is innen indult.
szóval ha visszanyal a fagyi akkor senki ne csodálkozzon...
veled ellentétben én nem húzódok meg a háttérben,és tartom magam annyira korrektnek h segíteni jövök valahová és ezt hangoztatom is (mint leírtad ez egy fórum és nem munkát kell itt tarhálni...) akkor amit lehet megteszek.
pont ezért nem írtam az illetőnek,vártam h megjelensz...kiszámítható vagy...mint mindenki. :)
Téged ki szólított meg? Jól nevelt ember nem szól bele más beszélgetésébe.
Válaszolj a kérdezőnek az a Te dolgod. De ezt már egyszer leírtam.
Nekem ne válaszolj, nem vagyok rád kíváncsi.
A lejárató hadműveleted meg fejezd be, tanuk és hangfelvételem van arról hogy ügyfeleimnek mit mondasz a cégemről.
Azt hiszem be fogom váltani amit előzőleg ígértem neked. Ja én innen minden negatív hozzászólásodról közjegyző által hitelesített mentés van, úgyhogy nyugodtan törölheted.
ha indításkor felpörög 100%-ra és ez utána 3 percel abbamarad akkor az öndiag alatt talált hibát és az a 3 perces leállása a vészleállás.ha a ventilátora tovább megy mint 3 perc akkor panelhiba....a bmw-k szokták ezt csinálni.
Árulnak a nagyon jófogáson W-bus analóg-digitál átalakítót 6e ft körüli összegért, egy kérdést megérne az eladó felé mielőtt panelt cserélsz, hátha azzal meg lehetne ezt oldani.
Sziasztok, beépítettem egy dízel Thermo Top C kályhát az autómba (természetesen nem az elsőt csináltam), szóval a beszerelés szakszerű. Viszont a kályha indításakor felpörgeti maximumra a kályha befúvó ventillátorát ami le sem áll amig le nem veszem az indító pozitiv elet az1-es lábról.. Rá volt kötve az üzemanyagpumpa és a keringető is.
Sajnos Webasto diagom nincs, van valakinek tippje hogy mi lehet a gond? ..lehet kissé átvertek vele, természetesen nem lett kipróbálva vásárláskor mert az ország másik feléről küldték postán..
Tanácsot szeretnék kérni.Van egy Webasto Thermo Top c kályhám Mazda 6 ból,szeretném beépíteni egy Audi 80-ba,úgy hogy motor indítás után indítanám manuálisan a kályhát és gyújtás levétel után leállna.A problémám az indítás,a Mazda 6 ezt can buson vezérli ha jól tudom,tehát nekem egy jelet kellene juttatnom az indításhoz,na itt kellene a segítség :) analógból digitális jelet fabrikálni hmmm,ez itt már nem az én kaptafám:),ha valakinek van ötlete esetleg hol lehet átalakítót kapni vagy, hogy lehetne megoldani akkor megköszönném ha megosztaná velem.
Na most ez 10°C feletti eltérés melyik tartományban van? Ha nem csak a 85°C feletti részen, hanem végig alatta is, akkor valószínűleg vízköves a kazán. Ki lehet takarítani, szétszedhető.
Oksa köszi , müködik igen de mègis tulmelegszik valamiért .diagnostika tulmelegedèst mutat meg a kályhàba a kèt hömérséllet senzor közt 10° különbség van ugy tud 5°nél tönb nem szabadna legyen.
Sziasztok. Sharanra kell e tenni még egy szivatyut ha àlofütésnej hasznàlom a kàlyhàt? Valaki azt mondta elég ami rajta van gyàrilag., Màsok azt mondjàk kell rà kettő mert egy nem birja megforgatni? Nekem felmelegszik ha nem jàr a motor! Valami ötlet? Köszii
próbapad,webasto diag és utána okosabb vagy....de elsőre lángcső+gyertya csere biztos és ha nincs szerencséd még a kályha panelját is megette a gyertya.
Ahol eddig tartok: Van egy 2007-es Lancia Phedrám, amiben van egy Webasto Thermo Top C kiegészítő fűtés, ehhez találtam szakembert aki beépíti az általam vett Webasto 1553-as programórát és a hozzávaló relétáblát. Ehhez a cucchoz megvan nekem a Telestart T90 vevőegysége is, de távirányító az sajna nincs. Vajon lehet ezt valahonnan pótolni és hozzátanítani?
Első próbálkozásra ment de kb 10 perc után lekapcsolt magától ez normális? Majd másnap mikor már hidegebb volt mondom benyomom megnézem mennyire melegíti fel kb 2,3 perc után kikapcsolt de akkor szerintem nem fűtött mert kipufogó csövén csak hideg levegőt tolt. Normál esetbe ha elkezd fűteni addig fűt míg az ember ki nem kapcsolja? Illetve ha elkezd fűteni bekapcsolja kocsiba ezt ventilátor konzolt?
Nagyon szívesen! Tirolban (és egész Európában) is fog működni a gsm, de ha magyar sim kártyával használod nem felejts el a roamingot bekapcsolni.
Amennyiben kint veszel bele kártyát arra figyelj hogy az új kártya, és a szolgáltató 2G hálózaton működjön. Minden országban van legalább egy ilyen szolgáltató.
Ausztráliában 1-2 szigeten nem fog működni, de ott nem is kell fűtés.
ha 2 éve nem volt használva az a gyertyájának nem orvosság sajnos.ha elkezd kattogni az ac-ja az jó lel,mert legalább próbál elindulni.lehet h az ac két fenékszelepe le van ragadva ha szerencséd van akkor megindulnak,de főleg a benzinnél sajnos mióta sok az etanol tartalom azóta sorra rohadnak be ezek az ac-k mivel a bennük lévő alkatrészek nem savállók csak sima lágyvas.
le kell diagolni mit mond a kályha és utána tovább lehet menni.olvass itt vissza kicsit.....
Olyan mintha szellőztetés után nyomná a szivattyú a benzint de a begyújtás fázis már nem következne be és némi próbálkozás után feladná. Ha ilyen jellegű a probléma kb milyen árba javítják?
Sziasztok! 3 hete vettem Twingomat és bár az előző tulaj elmondta, hogy van benne egy Webasto Thermo Top E állófűtés amit ők a 2 év alatt amíg náluk volt nem használtak. Csak most jutottam el odáig hogy elemet tudtam cserélni a távirányítójába és kipróbáltam. Bekapcsoltam a távirányítóval és szívta is a levegőt és hátulról is jött üzemanyag szivattyú szerű hang de pár perc múlva leállt, nem éreztem hogy égette volna a benzint és keringette volna a vizet.Ezt többször eljátszottuk. Szellőztető funkcióban is ugyanezt csinálta de a ventilátor egyszer sem kapcsolt be az autóban pedig 1-es fokozatra és meleg levegőre volt állítva ahogy írja a használatija. Nem melegített de nem is volt semmi rendellenes szaga vagy hangja. Valakinek volt már dolga ilyen szerkezettel? Azt írja a használati utasítás hogy havonta egyszer ha nem használjuk is érdemes a bekapcsolni legalább a szellőztető funkcióját. Nos ez legalább 2 éve elmaradt. Előre is köszi aki tud valami okosságot! :)
Köszönöm szépen az aranyvasárnapi segítséget. Jelentem minden szuperül működik a sefa gsm-el. A probléma az volt, hogy a kályhám analóg, a vezérlő meg w bus volt. Jövő héttől fél év tiroli teszt jön 😊
Sziasztok! Jelenleg egy THERMO TOP/C kályhát használok ovális órával. Vettem hozzá egy THERMO CALL TC2 GSM szettet. A kapott leírásban nincs magyar nyelv, nem egyértelmű a leírás.Valaki épített már be ilyet? A képen melyik dugó hova megy?
Most latom csak, hogy irtatok paran, de nincs elado taviranyitom, csak akartam en is es talaltam parat jo aron kulfoldi oldalakon, de vegulis a gsm vezerles melle tettem le a voksom. De ez meg csak felig mukodik, kikapcsolni nem akar. Ha hivom, hogy kapsoljon ki, akkor elolrol kezdi az elore beallitot idotartamig a futest ahelyett, hogy kikapcsolna.
Sziasztok! Vegulis beruhaztam egy gsm vezerlore a webastohoz thermo top e-hez. Sefa féle. Ilyenkor este meg hétvégén már nem akarom őket hívogatni, hátha tudtok ti is segíteni. A problema a kovetkezo. Y kabellel van az ora es a gsm rakotve a vezetekre. Ora resze mukodik is. A gsm viszont csak bekapcsolni akar, ki mar nem. Felhivom a thermocall alkalmazasbol, kicsong, majd egy ido utan kinyomja, visszahiv, kinyomom es bekapcsol a futes. Eddig ok. 4-5 perc mulva felhívom ismet h mostmar kikapcsolhat, kicsong majd kinyomja, de nem hiv vissza es ki sem kapcsol. Ilyenkor vagy vegig kell varnom az elore beprogramozott idotartamot, vagy le kell huznom a modulrol a kabelt h lealljon. Mit allitottam be rosszul? Probaltam smsben is. Vissza is kuldte h stop de akkor se allt le.
nem tudom milyen környezetben laksz, de én már sok-sok éve használom az alábbi módszert, télen
veszel egy 2000W-os meleg levegőt fújó ventillátort, 4e Ft
fogsz egy hosszabbítót és berakod a kocsiba olyan helyre, hogy ne boruljon fel, ne olvasszon el semmit
(én az első ülések közé szoktam beszorítani, a szélvédőre irányítva)
indulás elött bekapcsolod megfelelő időben, és nem kell kockára fagyni reggel
nem kell jeget vakarni, szépen leolvad minden
tehetsz a hosszabbító elé egy időkapcsolót, vagy egy távirányítható aljzatot, és ha a kábelt óvatosan be tudod csukni az ajtónál, ki sem kell menned reggel elindítani
most egy C4 GP-van, kell neki idő rendesen, mire bemelegíti, hát még egy Tranyónál :)
Állófűtést szeretnék a családi csapatszallitoba./ Ford Transit 2.2Tdci/
Reggelente mikor indul a 4 csemete anyával suliba/oviba majd bele fagynak a verdába.
Es a szitu még indulás után se jobb mivel már mindent megettem./termosztátok cseréje, hűtő letakarás/ mégse akar melegedni az a szerencsétlen.
Valakinek van esetleg egy eladó? A beszerzést illetve a villamos bekötést meg tudom oldani de nem szeretnék venni valami vacakot. Tehát egy jól működő megbizható egységet keresek.