Nem akarok én is tépni a húsodból, de meg kell mondanom, hogy nem értem ezt a diesel utálatodat. Én ugyan úgy vezetem a diesel automat, mint az elötte lévő (szintén mazda, szintén 2000 cm2) benzinest és nem érzem szenvedésnek, csak tetszik a sok nyomaték.
Már amelyik autó. Én az aut Saab-bal minden megtett métert élveztem. A Winkler meg azt mondta a Corvette tesztelésekor, h ott az aut. váltó nem elvesz, hanem hozzátesz az élményhez, egyet is értek vele.
Ha FB-ből vette, akkor kötve hiszem a lentiek alapján. Ha meg azért, mert éppen ez tetszik neki, akkor meg mindegy.
Van ennek egy csomó megnyilatkozási formája. Etanollal buzulás, használt dízel, stb. amik sokszor a végén _mindent_ összeadva drágábban lesznek olcsók. :)
Én egyszer úgy jártam hogy arra ébredtem, kicsit olyan furán veszem a levegőt...felemeltem a fejem és azt láttam hogy 10 centiről bámul rám a Cirmi (a mellemen feküdt):D
Az autó kicsit más, mert az inkább közlekedési eszköz, egy jármü A-ból B-be. Nem feltétlen élvezetböl vezetjük, söt gyakran csak egy szükséges rossz és a modern dieseleknek hála, ott gyakran tényleg macerás a rengeteg váltás. Rettenetesen szük fordulatszám tartomány van, amire mindig figyelni kell, hogy beleessél.
Ellenben a motorozás a legtöbb motorosnak egészen másról szól, mint munka, kényszer, kényelem, eljutni A-ból B-be....
"Így viszont sosem tudod meg, hogy mennyire tetszene ugyanaz automatával."
Ez igaz, mert ami tetszik, az nincs is autómatában. Ha lenne, egy próbát megérne, de mivel nekem nem gond a váltás, egy észrevétlen müvelet, rutin, nagyon meggyözönek kellene lennie ahoz, hogy azt mondja, kell.
Ha még drágább is ettöl, akkor meg méginkább igaz.
A váltós motort pont hogy nem emberfeletti technikának gondolom, hanem megszokottnak, jól beválltnak, természetesnek, s mint ilyent nem értem miért is kellene kiváltani bármi mással?!
Hacsak nem azért, mert van akinek nem természetes, nem megszokott egy manuális váltó.
Nekik lettek ezek a motorok kitalálva, meg azoknak akik eddig nagy robogókkal jártak, de szivesen váltanának valami motor kinézetü kétkereküre.
Ha meg ehhez még hozzávesszük az értékvesztést, azaz, hogy megvesz esetleg vki egy zsír új NC-t, mer' az FB, miközben az álma mondjuk egy VFR/Fazer/CBF1000/akármi volt, amit meg is vehetne kb. fele áron néhány évesen (bőven remek állapotban), akkor, ha pár év múlva számol egy km-re vetített teljes költséget, na akkor lesz csak nagy ámulás! :)
Nem hiszem, hogy finom lenne, de ha letesszük a tepsit bárhová, azonnal abban pislog.:) De aludni is szeret benne. A másik meg a mosdókagylóban. Ráadásul fehér- Szokott lenni ilyen testen kívüli élménye a vendégeinknek, hogy kimennek a vécére éjszaka, aztán ahogy ott próbálnak magukhoz térni, a csipán keresztül azt látják, hogy nézi őket a mosdókagyló.:)
De van abban igazság, amit az imént olvashattunk. Más a Fireblade-del a Hringen a célrarát végig térdelni, be-be húzni a térdem, hogy onnan még egy kicsit lejjebb kell dönteni, hogy kiadja, és más a Lets-szel az M3 bevezetőre 180 fokban visszafordító kanyarban húzni a sztendert. De mindkettő izgalmas a maga módján. :)
BTW, a hétvégén megvolt racsnis karrierem csúcsa. Gokartozásnál belengették Mr. Ering-1:18 Tamás barátomnak a kék zászlót, hogy engedjen el engem. :) Igaz, ez egyetlen menetben volt így, amikor ő ült a vacakabb gokartban. Aztán persze 1.5 mp-et rámvert.
Voltam egy olyanon. Mármint motoroson még nem, csak autóson. Remekül szórakoztam, meg okultam is. Mondtam az instruktor lánynak, hogy azt olvastam egy internetes fórumon, hogy ha elengedem a kormányt és nem csinálok semmit a rántópadon, akkor azt az ügyesebb rendszerek korrigálják, ezt pedig én most ki is szeretném próbálni. Mondta, hogy szóltak neki arról, hogy nem vagyok százas, de húzott egyet az övön.
Nekem ugye F650GS-em (új 800-as) van. Mellékúton 4-5L-t eszik, autópályán 5,5-6,5L-t tempótól függően. Átlagban kb. 5L-t. Most 27Ekm van benne 4 szezon után. 420Ft-os benzinnel számolva ez 567000Ft üzemanyag költség. Most tervezek venni újra egy "benzintemetőt". Szerintem 6L-es átlaggal el fog menni, van aki szerint nem. Legyen tényleg szomjas és legyen az átlag fogyija 7L. Ez azt jelenti, hogy a 27Ekm-en 793800Ft-ot fogyasztott volna el. 4 szezonra. Ez 226800Ft többlet fogyi 4 szezonra, vagyis szezononként 56700Ft többlet. Egy szezont 8 hónappal számolva ez havi 7Eft. Szerintem ennyit megér, hogy nem egy fillér töcskölő motorral megy az ember, hanem olyannal ami szerelem.
A GS-t a fogyija miatt szeretem, de összességében ez a motor nem szerelem.
Egy NC még a GS-nél is átlagban fél literrel jobb fogyit ígér, de egy NC-t még annyira sem tudnék szeretni, mint ez a kis GS-t, nemhogy szerelem legyen. Fillértöcskölésből az NC biztos, hogy jeles lenne nálam, de semmi érzelmet nem váltana ki.
Bár kompromisszumokkal, de most próbálok egy olyan motorra váltani ami újra szerelem lehet, így az NC (is:) egyre távolabb kerül tőlem ;)
Én úgy gondolom, hogy aki fillért akar töcskölni annak az NC tökéletes, aki pedig egy szerelem motort akar az felejtse el ;)
Ja és a fogyi mizérián túl mára arra jutottam, hogy a kis GS 71LE-je kevés. Akkor milyen lehet a gyengébb NC???