Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254786

A dieselt kipróbáltam, vagyis az van három éve.

Motort (autómata)még nem próbáltam, eddig nem sok autómata volt, robogókat leszámítva. Manát lett volna egyszer lehetöségem kipróbálni, de jobban csábított a Shiver....

Előzmény: mzsombi (254784)
KawaBazsy Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254785

Te nem értesz hozzá, szőr. Ez dupla kuplungos, de a korábbi hsz-edben SMG-ről írtál, az pedig egykuplungos. Azt először az M3-asban mutatták be, a 321 lovas változatban, majd utána a 10 hengeresben is olyan volt.

Előzmény: Törölt nick (254771)
mzsombi Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254784

Nem kellene inkább kipróbálni ezeket a dolgokat? Nem szopnád be a dízelekkel, meg hitelesebben hat, hogy nem jönnek be az automata motorok. ;)

Előzmény: Törölt nick (254783)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254783

Attól tartok az autómata motorokkal is így lennék. Olyan meggyözöen dicséri a szaksajtó meg itt is páran, hogy ha bedölnék nekik, mint a diesel esetében, nagy lenne a csalódás. Hiányozna az eddig megszokott érzés. 17 éve motorozok, nem tudom, hogy az eddigi beidegzödések mennyire kiirthatóak, mennyire hiányozna az, ami eddig hozzá tartozott.

Előzmény: Törölt nick (254782)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254782

Hogy miért?

Mert elötte soha nem volt ilyenem, a diesel vallás szerelmesei meg olyan meggyözöen hirdették az igét, hogy hittem nekik. Hittem, hogy ennyien nem tévedhetnek és csak megszokás kérdése. Ez részben igaz is, megszoktam valamennyire, de szeretni nem tudom.

Nekem túl zajos, ami nem lenne baj, ha szép hangja lenne és igaz, hogy nagy a nyomaték, de nekem többet érne alacsony fordulaton a rezgésmentes, csendes, finom járás mint a késve elötörö valóban ütös nyomaték.

Lassan három éve megvan, elönyének tudnám mondani a nyomatékot és az autopályatempónál való viselkedését, ott érzem egyedül, hogy ez erre való.

Városban kimondottan nem szeretem, alacsony fordulaton olyan nyers, morgós, valami programhiba miatt rángat is (nem csak az enyém, több Mazdásnál is jelentkezik 1250-es fordulaton), ha meg magasabb fordulaton járatod, akkor hangos. A menetzajok nélkül hülyén hangzik 2000-es fordulaton 50-el menni 3. fokozatban....

 

De nincs ezzel baj, ezt benéztem, a legközelebbi inkább benzines lesz, vagy valami olyan diesel amit elötte tényleg rendesen letesztelek, kipróbálok.

Előzmény: daVeFR (254780)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254781

3000 felett nálam kb. évente egyszer van a fordulat. Föleg a hangja miatt nem forgatom és nagy értelme sincs, gyakorlatilag jobban megy ha egyet felváltok, mint ha tovább eröltetem.

2500-nál szoktam váltani, néha még elöbb is.

Előzmény: daVeFR (254779)
daVeFR Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254780

Az a "gumin húzzák" érzés akkor nem csak az én hülyeségem. Mondjuk én a Mazdában ezt nem éreztem. Ellenben, mikor havernak segítettem motort szervizeltetni vinni, meg Fireblade-et venni, és én vezettem a Ford Mondeo-t, Bp-en belül pontosan ez a benyomásom alakult ki. 0-40 kmh közt meginduló, belassuló forgalomban utáltam.

 

Mondjuk én szívességből vezettem az amúgy is céges autót. Felmerül a kérdés, hogy miért vesz vki ilyet, ha utálja...

Előzmény: Törölt nick (254778)
daVeFR Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254779

Ráadásul a Mazda 6 motorja sem ilyen. Vezettem párszor belföldi úton és Bp-Brüsszel viszonylatban is váltva a tulajjal. Ezek alapján, amelyik példány 3e rpm-nél látványosan kifogy a szuflából, azzal vmi nem kerek.

 

vezess.hu-ről idézve:

"Működés közben azonban minden korábbi kellemetlen viselkedést megbocsátjuk a motornak. A 136 lóerős gép ugyan alacsony fordulaton nem képes csodára, nyomatékszegénysége miatt könnyen le is fullasztható, de 2000-es fordulaton túl a csodával határos módon megindítja a Mazda6-ost.

Növelve a fordulatszámot, a gázpedált még erőteljesebben gyötörve sem akar kifogyni a szuflából és benzines társaihoz hasonló vehemenciával gyorsít előre. Nagyjából 4500-as fordulatig tart ki a lendület, ekkor a nyomatékgörbe hevesen lejteni kezd, az autó pedig lassulni. Ügyesen váltva könnyen ejthető a turbólyuk fölé a fordulatszám, így a lendület kézben tartható, a gyorsítás pedig folyamatos."

 

Előzmény: Quattroman (254772)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254778

A 6. fokozat nálam gyakorlatilag 90-töl használható, de akkor is csak sebességtartásra. Ha gyorsítani akarok, nagyon morog és remeg még ott is.

1700-as fordulat a minimum, ahol már húz is és a hangja is "egészséges".

Nem az a bajom vele, hogy nem megy, hanem hogy csak 1700-3000 között elfogadható (a hang és a teljesítmény) és hogy olyan zabolátlan. Alul elötör a sok nyomaték, majd a fordulat növekedésével érezhetöen fogy az erö. Nekem úgy tetszik mint a benzineseknél. Alacsony fordulaton legyen szolíd, csendes, majd minél jobban forog annál erösebb legyen, menjen jól 2-6000-ig.

Meg ne legyen ez a gumin huzzák érzés...ha lenyomom a gázpedált, reagáljon, de ne másodpercek múlva.

Előzmény: zöld_I (254774)
ronson Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254777

Ha kétszer olyan erős lenne,...

 

Erre van a Crossrunner, ha valaki nem ragaszkodik az automata váltóhoz. (Igaz, az jelentősen drágább.)

Viszont ebben az árkategóriában azért már sok reális alternatívát találni (ami nem Honda).

Előzmény: etniez (254775)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254776

Persze, füldugóval lehet forgatni a dieseleket is, az enyém is 5000 fölé forog. Csak 3000 fölött kibirhatatlan akusztikai érmény és igazán egyre gyengébbnek érzödik fölötte.

Mentem már erös diesellel is és benzinessel is, nem hiszem, hogy a 2,5 TDi annyira meglepne, legalábbis a motorteljesítménye biztosan nem. 

Előzmény: Quattroman (254772)
etniez Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254775

Ha választanod kellene a CBF600 és a DCT-s NC között?

 

Egyébként nem akartam ilyen flamet generálni, egyszerűen az a véleményem, hogy az NC teljesítménye nem elég túrázni, tehát városi motor. Ha kétszer olyan erős lenne, még az automatát is meggondolnám.

 

Roadkill, hülye vagy. Nem szabad Afrikába menni, főleg nem ilyen körülmények között.

Előzmény: Törölt nick (254767)
zöld_I Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254774
Pedig ez igaz a 2000ccm alatti 4 hengeresekre.
70 alatt be se lehet tenni 5be, ha gyorsitani kell, egyből visszakapcs.
Viszont van a cégnek olyan 5 hengeres csak már pd-s, T5, azt elfogadnám örökbe, az rugalmas, erős9 körül kér nyelezve, lazán viszi a 190et
Előzmény: Quattroman (254772)
zöld_I Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254773
F20 azmiaz?
Előzmény: Törölt nick (254767)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254772

ettől a "rugalmatlan diselek" dumádtől folyton ökölbeszorul a lábam.

roppant nagy késztetést érzek hogy megautóztassalak a "rugalmatlan" 2,5 TDI-mel.

szerintem nagyon csodáloznál és nem csak a szemeid kerekednének el, némi székletvisszatartási problémáid is támadnának...

Előzmény: Törölt nick (254765)
KawaBazsy Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254769

"az m5-osre (smg, robotizalt duplakuplungos)"

 

Robotizáltnak robotizált, de csak egy kuplungos, s szekvenciális, mint a motoroké. Sequential manual gearbox.

Előzmény: Törölt nick (254759)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254768

Ha lenne annyi pénzed motorra, mint amibe a Crosstourer kerül akkor megvennéd, nem mást?

 

Próba nélkül is sejtem, hogy egy kis diesel BMW jó lehet egy sok fokozatú autómatával, de ha lenne pénzem BMW-re, akkor az kombi lenne, benzines és manuális....(föleg egy régebbi 6 hengeresre szivesen tennék szert)

Előzmény: Törölt nick (254767)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254766
Előzmény: Törölt nick (254765)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254765

Kíváncsi leszek, lesz e valaha ilyen autómata motorod, mert azt én simán elhiszem, hogy neked tetszik, de csak akkor hiszem el, hogy jobban tetszik mint egy váltós, ha majd olyannal is jársz:-)

 

"autok: mentel mar 6 v 8 sebesseges automata bmw-vel? eszmeletlen jok, a 8 sebessegessel szinte eszre sem veszed a valtast, mintha fokozatmentes lenne."

 

Sajnos nem, de írtam is, hogy rugalmatlan dieselek miatt oda megértem hogy autómata kell. Nekem sajnos sima váltós az autóm. Ugyan ezt az autót többet nem venném meg diesel motorral, de ha muszáj lenne, akkor inkább valami jó autómatával (ami nem nagyon van hozzá)

Az M5-röl meg annyit, hogy nem hiszem, hogy sima manuális váltóval ne széles vigyorral száltál volna ki belöle, vagy csak az autómata váltó miatt tetszett?

Előzmény: Törölt nick (254759)
Roadkill Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254764

Igen, csak még össze kell szednem az életem kicsinyt, mert egy csomó cuccom Bissauban maradt a reptéren, nem tudom valaha megkerül-e. De képek előkerültek.

Előzmény: jester0926 (254763)
jester0926 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254763
blogra/forumra varhato reszletesebb bszamolo?
Előzmény: Roadkill (254762)
Roadkill Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254762

Az út az mindenképpen megérte. Azt sem mondom, hogy nem megyek vissza, de csak ha valamelyik ismerős/barát akar jönni akkor, és csak saját autóval.

Mikor Spanyolországban hajnal 4-kor huszonóra vezetés után előkapta a főnök a 4 autós konvojban "a" kerékkulcsot, a "best of tesco" kerékkulcsot azt hittem megüt a guta... Vagy inkább őt ütöm meg. És ez csak a kezdet volt...

Előzmény: JGab (254761)
JGab Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254761
welcome!
örülök, hogy épségben. Jó volt?
Előzmény: Roadkill (254760)
Roadkill Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254760

Yup, ez így történüle. Hozzátenném támaszpont ide vagy oda, a katonasággal szemben 3-4x-es létszámfölényben voltunk ott. Annyiban részt vettem, hogy csúnyán néztem én is rájuk és jelzésképpen körbeálltuk őket, de mikor ez után is kötötték az ebet a karóhoz én leléptem. Szép dolog a bajtársiasság, de nem kívántam a helyi rendfenntartó erőkkel komolyabb konfrontációba kerülni (ami később persze meg is történt, így engedtek ki...már akit). Ennyiből jó volt ugye, hogy az autóhoz nekem semmi közöm: not my problem...

Tegnap megjöttem.

Előzmény: Quattroman (254757)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254757

no még 1x

Roadkillnek lesz mesélnivalója úgy látom.

Nem engedték ki a katonai bázisról a bamakósokat

A Budapestről induló verseny résztvevőit sorban érték az atrocitások Bissauban, volt, akire bozótvágóval támadtak. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: Quattroman (254756)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.12 0 0 254756

Roadkillnek lesz mesélnivalója úgy látom.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123837477&t=9172361

Vad Creative Commons License 2013.02.11 0 0 254755

troll mindenhol akad :)

még a balesetijegyzőkönyv-írók között is...

http://blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=dnemethk&pid=58042&blog_cim=K%E1rbejelent%F5

de szerintem volt már

Előzmény: Quattroman (254753)
etniez Creative Commons License 2013.02.11 0 0 254754

Még hátra van, nem szerepel az idei év tervei között sem :)

Előzmény: tux (254702)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.11 0 0 254753

ez jó:))) és csak kicsit off.

vagy nem.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123837477&t=9172361

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.11 0 0 254752
Akkor ez lehet az ok amiért megszületett a Mana meg a Honda automata család. Próbál azoknak kedveskedni akik eddig nagyrobogóval próbálkoztak.
Előzmény: tcaoe (254742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!