Láttál már tönkrement V6 TDI-t? Mármint azokat, amikben az utolsó két henger halt meg. Vagy S5-ből olyat, amiben szintén az ötödik kopott tönkre? Esetleg PD-t, amiben a harmadik és negyedik hengerben kilazultak a PD-elemek, aztán hengerfejet kellett cserélni? Na, azok kb. mind ezért voltak.
"COOLANTCoolant RecommendationThe owner must properly maintain the coolantto prevent freezing, overheating, andcorrosion. Use only high quality ethyleneglycol antifreeze containing corrosionprotection inhibitors specificallyrecommended for use in aluminum engines.(SEE ANTIFREEZE CONTAINER LABEL).Use only low-mineral drinking water ordistilled water as a part of the antifreezesolution. Water that is high in mineral contentor salt may be harmful to the aluminumengine.Using coolant with silicate inhibitors maycause premature wear of water pump seals orblockage of radiator passages.Using tap water may cause engine damage.The factory provides a 50/50 solution ofantifreeze and distilled water in thismotorcycle. This coolant solution isrecommended for most operatingtemperatures and provides good corrosionprotection. A higher concentration ofantifreeze decreases the cooling systemperformance and is recommended only whenadditional protection against freezing isneeded. A concentration of less than 40/60(40% antifreeze) will not provide propercorrosion protection. During freezingtemperatures, check the cooling systemfrequently and add higher concentrations ofantifreeze (up to a maximum of 60%antifreeze) if required"
Ha jester jól mondja és jobb oldalon van, akkor én rossz helyen kerestem, aszittem az olajleeresztő csavar fölött/azon rajta kéne legyen...ha mégis jó helyen kerestem, akkor viszont kérem:)
Én azt szokom mondani, hogy a specifikációk nem hülyeségek, szal olyat. A legnagyobb vizes motorom 400-as volt, abba kellett úgy 2 liter lötty tán. Namost ezen elvek mentén én megvenném a pont belevalót, ami lehet úgy 2000 forinttal több, és ezzel teljes biztonságban tudnám a sokszázezres motoromat.:)
De még a kétszázezres robogónál is így csinálom, mert fasiszta vagyok, vagymi.:)
(Ma állítgattam a Yamaha szíjtárcsáit tárcsabeállítóval, aztán ezt mondta az egyik gyártós kolléga, akinél 3000 kilométert sem megy el egy szíj a csálé tárcsák miatt, de ki nem cserélné.:)))
Nemcsak akkor jo. Varosban dugoban forgolodni, araszolni, kis videki uton nezelodve poroszkalni. En pl. kifejezetten szeretek Dkorol Egomba a fak alatt lassan nezelodve legurulni.
A felnyithato sisakok nehezebbek es hangosabban atlagban, mint a zart sisakok. A fuldugo legyen nalad, ha messze mesz.
A Nolanok pl. reteszelhetoek is egy azok nem csukodnak le, csak ha a reteszt oldod. A lecsukodas erdekes dolog, mert ugyanaz a sisak nakeden meg 120 korul is stabilan allt felnyitva, idomos motoron meg ugy alakult, hogy 80 felett lecsapja a huzat.
A naked es a felnyithato sisak is megszokhato, idovel megtanulsz kuzdeni a szelel es megszokod.
A Libán is trükközni kell olajcsere közben, hogy ne csináljon maga alá. A szűrő - legalábbis a Libán - jobb oldalon van, kb. 24-es v. 26-os csavar megett. A Moto Italia néhány gyári alkatrészt egész emberi áron tart, kérdezz rá. (Viszont a 11e-s fékkar egy vicc...)
Az ócsai kirándulás után elmentem olajat venni (az utolsó két litert hoztam el a boltból), aztán itthon nekiálltam lecserélni a gyösznek a "vérét". Hát nem mondanám hogy agyondícsértem volna a konstruktőröket, konkrétan lehetetlen bármilyen edényt az olajleeresztő nyílás alá tenni, vagy az állvány "lábától" vagy az ütközőjétől nem fér el semmi amit találtam itthon, ráadásul a hátsófék bowdenje is olyan "ügyesen" van elvezetve hogy azon is f@szán végigfolyik a lecsurgó olaj...úgyhogy a művelet végeredménye egy jókora olajpaca lett a terasz betonján...
Ja és az "olajszűrőt" sem találtam meg, pedig jól megujjaztam a blokkot, de szerintem az már valamelyik korábbi tulajnál a veszteséglistára került...létezik ilyen cucc utángyártottban (gyárinak inkább meg se merem kérdezni az árát)?
"Megfordulás egy íven, lendületből, ötméteres körben. Nem túlzás azt állítani, hogy százból jó, ha egy-két motoros meg tudja csinálni, pedig alapvető része (lenne) a hétköznapi motorozásnak"