Nem. Volt a VW-nek egy akkor még új előírása, csak drága fagyállók voltak jók bele (ha emlékszel, keverve árulták, mert a töménység sem mindegy). Azért, mert csak ezek voltak képesek elég jól és egyenletesen biztosítani a hűtést. A kör végén lévő dolgok folyamatosan túl melegek voltak (érdekes módon ez szinte csak Magyarországot, Romániát és Lengyelországot érintette, a V6 hűtési hibájának kijavítása után Németországban szinte ismeretlen hiba volt). A PD-nél ez már csak a hengerfejet érintette, most meg már tömegcikk a cucc (A PD-nél van az is, mikor mind a négy meglazul, az egy másik hiba). Ugyanezért nem mindegy most az új PSA motoroknál sem, hogy mi megy beléjük.
Tudomén, hogy ez csak humbug, hogy a gyárak keressenek egy kis pénzt a drágább fagyállókon, de én tudok hinni benne, mert jó okom van rá.:)
Láttál már tönkrement V6 TDI-t? Mármint azokat, amikben az utolsó két henger halt meg. Vagy S5-ből olyat, amiben szintén az ötödik kopott tönkre? Esetleg PD-t, amiben a harmadik és negyedik hengerben kilazultak a PD-elemek, aztán hengerfejet kellett cserélni? Na, azok kb. mind ezért voltak.
"COOLANTCoolant RecommendationThe owner must properly maintain the coolantto prevent freezing, overheating, andcorrosion. Use only high quality ethyleneglycol antifreeze containing corrosionprotection inhibitors specificallyrecommended for use in aluminum engines.(SEE ANTIFREEZE CONTAINER LABEL).Use only low-mineral drinking water ordistilled water as a part of the antifreezesolution. Water that is high in mineral contentor salt may be harmful to the aluminumengine.Using coolant with silicate inhibitors maycause premature wear of water pump seals orblockage of radiator passages.Using tap water may cause engine damage.The factory provides a 50/50 solution ofantifreeze and distilled water in thismotorcycle. This coolant solution isrecommended for most operatingtemperatures and provides good corrosionprotection. A higher concentration ofantifreeze decreases the cooling systemperformance and is recommended only whenadditional protection against freezing isneeded. A concentration of less than 40/60(40% antifreeze) will not provide propercorrosion protection. During freezingtemperatures, check the cooling systemfrequently and add higher concentrations ofantifreeze (up to a maximum of 60%antifreeze) if required"
Ha jester jól mondja és jobb oldalon van, akkor én rossz helyen kerestem, aszittem az olajleeresztő csavar fölött/azon rajta kéne legyen...ha mégis jó helyen kerestem, akkor viszont kérem:)
Én azt szokom mondani, hogy a specifikációk nem hülyeségek, szal olyat. A legnagyobb vizes motorom 400-as volt, abba kellett úgy 2 liter lötty tán. Namost ezen elvek mentén én megvenném a pont belevalót, ami lehet úgy 2000 forinttal több, és ezzel teljes biztonságban tudnám a sokszázezres motoromat.:)
De még a kétszázezres robogónál is így csinálom, mert fasiszta vagyok, vagymi.:)
(Ma állítgattam a Yamaha szíjtárcsáit tárcsabeállítóval, aztán ezt mondta az egyik gyártós kolléga, akinél 3000 kilométert sem megy el egy szíj a csálé tárcsák miatt, de ki nem cserélné.:)))