Keresés

Részletes keresés

Pielstick Creative Commons License 2020.10.03 0 2 38710

Az a baj,hogy nincs más alternatíva. Az eddig általam ismert Gigantok más kis szériás gyártóktól sokkal gyengébb minőségűek úgy kidolgozásban mint műszakilag mint az A.C.M.E gépei.Árban viszont még sok esetben drágábbak is.

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (38709)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2020.10.02 -3 7 38709

Nos, akkor én is leírom a véleményemet, némileg alkotasu úr nyomdokain:

 

1. Az árat jelentősen befolyásoló "egyszerűsítések" esetében az áramszedő, a vezetőállás. és a kinematika hiánya önmagában nekem még belefér ebbe az árba, mivel csak magyarországi vonatkozással és maximum néhány ezres eladható példányszámmal számolhatunk.

 

2. Az árat kissé befolyásoló dolgok viszont már szúrják a szememet, leginkább a rossz panel, a bonthatatlanság és a rácson keresztül látható NYÁK, ezeket megbocsájthatatlannak tartom, ráadásul az utolsót leszámítva házilag nem is javíthatók, ezek miatt már nekem ez már non grata, nem veszem meg.

 

3. Az árat minimálisan befolyásolja a minőségellenőrzés teljes hiánya, nem is az ellenőrzés, hanem inkább a hibák megelőzése (minőségbiztosítás) lett volna, emiatt nekem elment a bizalmam.

 

4. A jövőbeli értékét (és így az árát áttételesen) befolyásolja, hogy nem várható alkatrész utánpótlás, így legfeljebb vitrinben ácsorog majd sokaknál, nekem egyértelmű nem.

 

Talán 0. pontnak kellett volna felvennem azt, hogy a modell nem játékra tervezett sajnos....

Előzmény: Tyapa (38705)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38708

Én nem raktam semmi szigetelést a motor köré. Régebben próbálkoztam gumival, meg hasonló zajcsillapító dolgokkal, de semmi érdemi hatása nem volt a mozdony hangjára.

 

A kasztni egyébként csak egyféleképpen megy rá az aljára, így adva van, hogy melyik oldala melyik lesz.

Előzmény: felisut (38707)
felisut Creative Commons License 2020.10.02 -2 2 38707

Nagyon mutatós lett. :) A matricázás is jó lett, ha meg nem, akkor lehet kopást imitálni, antikolva. Szerintem ezt kellene bevezetni és a "gyári kész" helyett a hasonlóan összerakható modellekkel lehetne olcsóbbá és vonzóbbá tenni a modellezést, megspórolva az összeszerelő gyári kezeket. Ettől érezné mindenki magáévá.

(Ennyi barkácsolás belefér. Ha tökéletesebbek lennének a régi Fuggerth öntvények még ez sem nagyon kellene, mint egy legó összerakható).

 

Annyit kérdeznék, hogy a motor alá/köré nem kell semmilyen szigetelés a fém súlyba illesztésnél? Látom, hogy csak be lett pattintva a helyére. Egy másik kérdés, hogy az elektronika alapján a mozdony "A" oldalának merre kell állnia - a lendkerék felé, vagy ellentétesen? (Vagy mindegy, mert mindkét állásba feltehető a kasztni?) Köszönöm 

Előzmény: Törölt nick (38703)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2020.10.02 0 4 38706

Gyakoroltam kicsit a szétszedést és összerakást - a mérethelyesre átépítéskor sikerült kifelejtenem a két betétkocsi saját akkuját és a világítást felszerelni a mennyezetre (természetesen a 30+ éves 9V-emeltartó és a csatijával kompatibilis mai led-fények is gyári LEGO-alkatrészek):

 

 

Ez a világítás elég nehéz kérdés, mert szinte sosem üzemelnek a vonatok olyan körülmények között, ahol kellene az utastér-világítás, viszont annak idején a 4 FLIRT vonatba került - így meg olyan szomorú, hogy vannak vonataim, amelyekben nincs utastéri-világítás. Így persze (filléres ledek helyett) még lesz mit vásárolni a maradék állományba is, ráadásul a nem fixen egy vonatban közlekedtethető kocsik (Samu-betétek, pl.) önálló áramforrást igényelnek, nem kábelezhetem össze a vagonokat. Szerencsére a KISS-nél és a Railjetnél nem kell figyelni rá, hogy kisorozhatóak legyenek a kocsik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (38406)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 4 38705

Valószínűleg én sem írok jól, ezért lehet, hogy ennyire félrement a mondanivalóm.

 

Akkor szépen sorjában:)

 

A gyártási nehézségekről nem írtam, csak arról, hogy ha a piackutatás alapján eldöntik, hogy X modellt kihozzák, szerintem nagyjából mi minden szükséges ahhoz, hogy a  0-ból egy széria modell megszülessen, kis, közepes és nagy gyártó esetében. Lehet, hogy írtam badarságokat is vagy rosszul  saccoltam meg számokat, majd kijavítanak (ezt várom:)).

 

A Gigant szerelési minősége meglehetősen, a kivitele csak minimálisan kifogásolható szerintem, a leírtak alapján pedig az ára relatív. Hogy a jövőben egy ilyen minőségű, árú modell elfogadható-e, azt majd mindenki eldönti maga. Mérlegelve, hogy van-e másik, gyártja-e más vagy esély van-e rá, hogy gyártani fogja más ezt a típust, az adott mindenféle kompromisszummal megéri-e neki, lesz-e pénze stb. ezt már kitárgyaltuk.

 

A hozzászólásom nem egy személynek szólt és főleg nem Neked:) Őszinte leszek, nem tudom ki vagy, milyen modelleket gyűjtesz, milyen terepasztalod van és esküszöm nem néztem utána az eddigi hozzászólásaidnak, hogy abból valamilyen kép alakuljon ki Rólad. A hozzászólásom nem azért született, hogy a fanyalgókat meggyőzzem, csak gondolatébresztő volt. Ha megnézzük egy modell alkatrész listáját, szerelési útmutatóját, a yout@be-on a Roco vagy Marklin filmjét arról, hogyan készül egy modell, még mindig nincs fogalmunk arról, hogy mindez mennyi időbe és pénzbe kerül. Ezt próbáltam legjobb tudásom szerint összeírni és beárazni. Végkövetkeztetést részletekben adtam. Mindenki számára tökéletes modell nincs, de ha eldöntötted, hogy megveszed, legalább próbálj meg örülni neki, különben megette a fene:)

 

a, ne légy elnéző, döntsd el, hogy az igényeidnek megfelel-e vagy fel tudod-e vagy akarod-e javítani , hogy megfeleljen. A határ mindenkinél máshol van.

 

b, többször elolvastam, de nem látok lényeges különbséget az a, és b, kérdésed között. Mint írtam már nem gyűjtök magyar modelleket így nincs első kézből véleményem.  Nazareth topiktárs jól összefoglalta, nem lehet megmondani előre, hogy ha pár év múlva kijönne egy magyar modell hasonló kondíciókkal, megvenném –e (ha gyűjtenék magyar modelleket) vagy a többség hogyan fogadná.

 

Sajnálnám, ha az én hozzászólásom hatására mondtál volna le a Gigantról, semmi olyan szándékom nem volt, hogy bárkit rá vagy lebeszéljek, de ezt már leírtam. És még egyszer hangsúlyozom, a hozzászólásom nem a Gigantról szólt, hanem általában az eddigi és jövőbeni esetleges magyar modellek lehetőségéről.

 

Előzmény: Hernyofan (38697)
alkotasu Creative Commons License 2020.10.02 0 7 38704

Szerintem a kérdésre azért nem kaptál választ, pontosabban csak nagyon sok erőltetés után, mert nem válaszolható meg a kérdés egzaktul. Ugyanis: itt a topikon nagyon sokféle hiba előkerült, ami részben esztétikai, konstrukciós, illetve gyártási. Ugyanakkor az összeszerelési/szállítási problémák nem jelentkeztek egységesen a mozdonyokon, volt akinek (szinte) hibátlan gép jutott, másoknak meg komoly problémájuk volt.

 

Ha azt kérdezted volna, hogy egy jól összeszerelt modellt ilyen kivitelben megfelelőnek tart-e ennyi pénzért, akkor valószínűleg sokkal hamarabb megkaptad volna Tyapa topiktárstól a választ. És ha kíváncsi vagy az én véleményemre, akkor azt mondom, hogy ha V. korszak fan lennék, megvennék egy ilyet. Vannak V. korszakos járműveim, de nem nagyon akarnám fejleszteni ezt az állományt, így bizonytalan vagyok, hogy amennyiben lesz, megveszem-e. De a fenti konstrukciós problémákkal elvileg együtt tudnék élni - beleértve kinematika hiányát, nem élethű áramszedőt, ugyanakkor nehezebben viselem a könnyen törő alkatrészeket. (Mondjuk ezért cseréltem el egy éve a 136-os pályaszámú gépemet.)

 

A kérdésedre visszatérve: az összeszerelési hibák miatt nem lehet egyértelmű választ adni Neked. Mert milyen hibával? Pontatlanul illesztett szélvédővel? Vagy karcolással? Esetleg a kettő együtt? Törött oldalablakkal? Megszorult motortengellyel? Törött lépcsővel? Fentieknek melyik kombinációjával?

A magam részéről itt vannak olyan sérülések, amikkel talán még együtt is tudnék élni (pl. kis karcolás, vagy kimozdult szélvédő), de egy törött ablakkal már biztosan nem. (Persze a dilemmát megint korszak is okozza, mert pl. az itt sokat ócsárolt ABbmot 609-essel annak hibái ellenére holt boldog vagyok.)

 

Szóval ne haragudj meg érte, de a kérdésed feltevése abban a formában teljesen értelmezhetetlen, és így értelmetlen volt. Ha ízetlen lennék, akkor azt mondanám, hogy olyan volt, mint a most kiadott Gigant széria, de nem mondom, mert annál jobban tisztellek a nagy általánosságban korrekt hozzászólásaidért, ismereteidért.

Előzmény: Hernyofan (38701)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 -2 3 38703

Egyébként csak hogy visszatérjek a témához, és az elvárások menedzseléséhez, itt egy kis bemutató: M41-est építettem magamnak: https://youtu.be/jJGin_N6Kmo.

 

Saját festés, saját összeszerelés. Az eredmény? Nagyjából pont annyit vártam tőle, amilyen lett. Természetesen nem egy JC szint, de én pl. örömömet leltem az elkészítésben is. Talán még annyit tennék hozzá, hogy ez a kis vacak játékmozdony nekem megfelelő, JÓ (legalábbis addig amíg valaki nem készít nagyszériában jobbat) :)

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38702

Értem.

Előzmény: Hernyofan (38701)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 -3 0 38701

Rendben van. Értem. Tudom.

 

De engem az ő személyes összesített véleménye érdekelt egy ilyen hozzászólás után. Nem mások elvárásai, nem mások tapasztalatai, nem mások véleménye. Az övé.

 

Szerintem teljesen ártalmatlan kérdés volt, ráadásul továbbra sem gondolom nehéznek sem, illetve abszolút elfogadnám ( elfogadtam ) bármilyen válaszát. Csak nekem(!) úgy lett volna kerek ez a hozzászólás, ha a végén van egy határozott állásfoglalás... Amúgy érdekes hozzászólást írt.

 

 

Előzmény: Törölt nick (38700)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 0 3 38700

Erre viszont szerintem nem továbbra sem lehet egyértelmű választ adni. Itt már bejátszik az is hogy mik az elvárásaink és hogy milyen kompromisszumokat vagyunk hajlandóak bevállalni, azért hogy az adott nagyvasúti jármű modelljét a gyűjteményünkben/asztalunkon tudjuk. Egy M41-esnél, V43-asnál, V63-asnál nincs választásunk, mivel egy gyártó készíti őket, így akármennyire is problémásak, ha szeretnénk egyet, akkor jó lesz az ami van (kompromisszum köttetik), de nem azért mert annyira remekmű az adott gép, hanem mert mindent összevetve nincs alternatíva.

 

Más a helyzet egy M62-nél, vagy Taurusnál. Itt van alternatíva, így egyszerűbben eldönthető, hogy pl. nekem a Piko Taurus jó vagy nem. És itt rá tudom vágni neked, hogy a Piko nekem nem jó, mert mondjuk 10/3 az én osztályozási rendszeremben. A Roco meg a JC jó, mert 10/7, 10/8. De ehhez az kell, hogy legalább alternatíva legyen.

 

Amíg valamiből nincs más, addig még egy Csörgőre sem tudom azt mondani, hogy nem jó. Lehet hogy 10/2-t adnék rá, de mivel az általam modellezett korszak, és ország egyik meghatározó járműve, és nem szeretnék lemondani róla, ezért ez lesz a kompromisszum.

Előzmény: Hernyofan (38699)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 -2 1 38699

remélem így most átjön, hogy mit szeretnék mondani.

 

Nekem átjön, amit ti mondtok, szerintem visszafelé nem működik a dolog. Olvasd el az előző hozzászólásomat, és add hozzá azt, amire reagáltam. Egyébként nem feltétlenül csak a modellről van szó, hanem az egész metódusról, amit Tyapa is írt, és annak természetesen a végeredményéről. Nézd meg a kérdést: "ami a Giganttal történt"..

 

Az érdekelne, hogy azért írta ezt a hozzászólást, mert szerinte ezek a minőségi problémák még beleférnek az adott nehézségek miatt, vagy ő sem ért egyet a végeredmény milyenségével? Szerinte rendben van e ez így ( akár a jövőre nézve is, "a jövőben elfogadandó" ), vagy nincs?

 

Tök egyszerű. Egy személyes, határozott vélemény.

 

Azt meg nekem ne mondja senki, hogy egy modellel ( vagy bármivel ) kapcsolatban nem alakul ki benne olyan érzés, hogy az jó e, vagy sem. :) Ne már. Akkor mi alapján döntesz úgy, hogy - természetesen ha van pénzed - akkor megveszed e, vagy sem? Összegzed az előnyöket, a hátrányokat, a lehetőségeket, ahhoz képest mit hoztak ki belőle, és születik benned egy vélemény az összképről. Összességében jó, vagy nem jó. Attól, hogy sok hibája van, még lehet több előnye, ami miatt jónak fogod gondolni - ez az, amit te itt számokkal fejezel ki, nazareth is leírt. A félreértés ott lehet, hogy nazareth ezt írja: megveszed - nem veszed meg. Én meg azt mondom, hogy a megveszed akkor következik be, ha számodra jó az a modell + az anyagi feltételeid adottak. Te egy lépéssel vissza vagy a kérdésemtől ( mérlegeled a modell milyenségét ), nazareth meg egy lépéssel előbbre. Nincs  ellentmondás.

 

Még egyszer leírom: a saját hozzászólásában leírt dolgokat, a végeredményt, a saját érzéseit, az árat, stb.-t, figyelembe véve, összegezve szerinte jó e ez a modell, vagy sem?  Ennyi érdekelt csak.

Előzmény: Törölt nick (38698)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38698

Bocsi, hogy közbeszólok, de szerintem ahogy te gondolkodsz mostanság a modellekről, az kicsit 1 bites. Vagy jó vagy nem jó. A helyzet az - és pár előttem szóló is erre próbált utalni - hogy mint matematikában is a 0 és az 1 között végtelen szám található, tehát úgy gondolom, hogy ezt a kérdést nem lehet ennyire leegyszerűsíteni.

 

Én azt mondom, ha a 0 a tök sz_r, és az 1 a hibátlan, akkor ez a mozdony valahol 0,6, 0,7 körül lehet az én skálámon (alapvetően szép gép, néhány bosszantó aprósággal). Viszont megértem azt is, hogy ha valaki egy töröttet kapott, annak inkább olyan 0,2-0,3 lehet az értékelése róla (vagy egy 0-hoz még közelebbi szám).

 

Anno a vezérlőben én úgy emlékszem, hogy egész jól el tudtunk beszélgetni a különböző hasonló témákról, és egyáltalán nem ilyen végletekben ment a gondolkodás, remélem így most átjön, hogy mit szeretnék mondani.

Előzmény: Hernyofan (38693)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 -3 0 38697

Igazából valószínűleg én nem tudom magam kifejezni jól - ez többször is kiderült már itt.

 

Leírtál egy hozzászólást a gyártási nehézségekről, egyebekről, mit kell figyelembe venni, amikor megszületik egy modell. 

 

Erre írtam a kérdést: Akkor szerinted a leírtak alapján az, ami a Giganttal történt - tehát ezen az áron, ilyen minőségű modell, ilyen formában - az normális, és elfogadható ( a jövőben elfogadandó )?

 

 

Gondolom - javíts ki, ha tévednék - ez a nagy hozzászólás azért is(!) született, hogy pl. én, aki fanyalogva savazva fikáz a karosszékből mindent is, gondolkodjak el rajta, milyen bonyolult folyamat egy modell megszületése. Én elgondolkodtam rajta. Csak nem tudom, mi a végkövetkeztetés.

 

a, Szerinted ez így rendben van a hozzászólásodban leírt nehézségek miatt, én is figyeljek erre oda a jövőben, és legyek elnézőbb a gyártóval ezen nehézségek miatt? Rendben, de akkor hol a határ? Meddig legyünk elnézőek?

 

b, Ez a végeredmény a nehézségek ellenére már szerinted sem oké ennyiért?

 

Én személy szerint - az általad leírtak ellenére - a b-t választom. Összesítettem a fejemben sok mindent, azt is bevallom, hogy ezzel ugrottam volna be ( újra ) a magyar modellek világába. Csak ennyi érdekelt volna tőled is. Összesítve mindent, amit te tudsz róla, a látványt + a saját érzéseidet, a gyártással kapcsolatos gondolataidat - amiket leírtál -, te magad ennyiért jónak találod e a végeredményt, vagy sem? Nem kell feltétlenül megvenni ( nazareth ), nekem sincs pénzem mindenre, ettől még simán jónak találhatok valamit. Sőt.. Jobban belegondolva kicsit több ilyen dolog van az életben, mint amit meg is tudtam venni... :)

 

De mivel ennyit írtátok, hát elfogadom azt, hogy erre a kérdésre nem mindenki tud igen - nem választ adni, annak ellenére, hogy az előnyök és hátrányok összesítése után szerintem megválaszolható lehet így.

Előzmény: Tyapa (38695)
nazareth Creative Commons License 2020.10.02 0 5 38696

(Gyors kiegészítés, mielőtt leegyszerűsítenéd, hogy nekem nem számít az ár/teljesítmény arány: de, igen, számít. Ha mondjuk 65-ért árulnák a következő sorozatot, feltétlenül megvenném, elő is rendelnék rá. Ha 115-ért, semmiképp nem venném meg. De nem kizárólag az ár/minőség alapján döntöm el, hogy nekem ez a modell jó-e.)

Előzmény: nazareth (38694)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 1 38695

Amit az előző hozzászólásomban írtam, elfogadható válasz a részemről?

Még egyszer, a szándékom csak az volt, hogy általában a leendő vagy megjelent magyar modellekkel kapcsolatban megosszam a véleményemet a nehézségekről, ez rövidebben nem ment.

Ha mégis "konkrétan" egy modellről érdekel az "én" véleményem, szerintem nem a fórum a megfelelő felület ezt megvitatni:)

Előzmény: Hernyofan (38693)
nazareth Creative Commons License 2020.10.02 0 6 38694

Oké, akkor leírom, hogy konkrétan én személy szerint hogyan terelek.

 

Most nem vettem Gigantot. Hogy miért? Mert kiköltekeztem magam, amúgy sem a magyar modellek az elsődleges célterületem; mire eldöntöttem volna, hogy "igen, ez kell", már nagyrészt elfogyott, és nagy valószínűséggel egy hibásat fogtam volna ki. Ugyanakkor tetszik a modell, és bár egy V-ös korszakúnak örülnék igazán, egy VI-os korszakú sem rossz.

 

Hogy a jövőben veszek? A fenti körülményektől függ: éppen hogy állok anyagilag, megjelenik-e az elsődleges célterületen valami jobb modell, amit meg akarok venni; megjelenik-e egy V-ös korszakú modell. Nem feltétlenül ragaszkodok egy ilyen modellhez, ezért nem rendelem elő; de ha éppen úgy érkezik meg, és egy modellbolt felé járok, megveszem.

 

Összefoglalva: ha a jövőben ennyiért, ilyen selejtaránnyal, ilyen minőségben megjelenik a modell, fogalmam sincs, hogy megveszem-e. Lehet, hogy habozás nélkül igen, és lehet, hogy nem.

 

Akármennyire is ragaszkodsz az igen/nem válaszhoz, és kizárólag terelésnek veszed, ha más árnyaltabban látja, én tényleg komolyan mondom a fentieket.

Előzmény: Hernyofan (38693)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 -3 1 38693

Rettenetesen megy a terelés... :)

 

Még egyszer a kérdés: Akkor szerinted a leírtak alapján az, ami a Giganttal történt - tehát ezen az áron, ilyen minőségű modell, ilyen formában - az normális, és elfogadható ( a jövőben elfogadandó )?

 

Erre érdekel egy igen - nem válasz. Nincs ebben semmi szélsőség. Összesítse a fejében a modellről rendelkezésére álló infói és az általa igen hosszan leírt gyártási nehézségeket, majd mondjon egy véleményt, hogy szerinte a végeredmény milyen.

 

Csak egy tök egyszerű végkövetkeztetés ( egy semmit nem befolyásoló saját vélemény ) érdekelt volna egy ilyen hosszú és jól összeszedett, tanulságos hozzászólás lezárásaként.

 

De biztosan egyszerűbb inkább azon filozofálni, hogy mi mennyire szélsőséges, meg mennyi mindent mérlegelünk, stb... Mérlegelje. És írjon egy véleményt. Ennyit szerettem volna.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: nazareth (38690)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 1 38692

Igyekeztem nagyon szabatosan és egyértelműen fogalmazni az első hozzászólásomban, ha mégsem sikerült, tényleg elnézést kérek.

A személyes véleményem konkrétan akkor a Gigantra vonatkozóan, hogy ha magyar modelleket gyűjtenék és pont a kiadott korszakok valamelyikét, akkor kötelezően megvettem volna, de csak akkor, ha a hibáit biztosan javítani tudtam volna, mert én sem szeretem a csontvázat a szekrényben. Remélem azért lejött, hogy se rábeszélni se lebeszélni nem akartam senkit, ahogy írtam, ha valakinek van biztos infója a modellgyártókról és megosztaná velünk, nagyon hasznos lenne.

Nem jó és nem elfogadható a szerelési hibák sokasága, de félek attól se jobb, se rosszabb nem lesz, hogy itt beszélünk róla. Tapasztalat szerzésnek, infó gyűjtésnek hasznos.

A véleményemet nem kell osztani, nem is azért írtam.

Előzmény: Hernyofan (38688)
nazareth Creative Commons License 2020.10.02 0 2 38691

(Pontosítok: "Senki nem két kategóriába sorolja a modelljeit".)

Előzmény: nazareth (38690)
nazareth Creative Commons License 2020.10.02 0 5 38690

Ne viccelj, nem hoz olyan döntést, hogy "jó-e a modell". Te sem gondolhatod komolyan, hogy a világon kétféle modell van: "jó" és "nem jó".

 

Egyetlen igen-nem kérdés van: megveszi-e, vagy nem. De ennek a megválaszolása is egy sor körülménytől függ (amelyeknek egy része még csak nem is a modellel kapcsolatos). De még a "megveszi" és "nem veszi meg" mögött is egy elég árnyalt skála van: rohan érte, és kettőt vesz; megfontolja, és megveszi; szívja a fogát, de végül megveszi; bánja már, hogy annyit vacillált, és végül lecsúszott róla; mindenki-hülye-aki-ezért-pénzt-ad.

Előzmény: Hernyofan (38689)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38689

Na látod, erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy egyesek csak szélsőségekben tudnak gondolkodni.

 

Nem tudom, hogy hogyan lehetne máshogy, hiszen az ember a hibák / előnyök ( ezek is vannak ) összesítése után egy általad "szélsőségesnek" nevezett döntést hoz: jó e szerinte az a modell, vagy sem... 

 

Te csak a saját álláspontodat akarod igazolni a "nem" kikényszerítésével.

 

Az én álláspontomat már igazolta az élet annyira, amennyire nekem tökéletesen elegendő. 

 

Csupán a személyes véleményére lennék őszintén kíváncsi. 

Előzmény: nazareth (38687)
Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38688

Az első kérdésedre nincs igen vagy nem. Ha figyelmesen elolvastad, én csak a szerintem lehetséges okairól írtam, hogy miért van az, hogy pl. a Gigant drágább és még rosszabb minőségű is, mint pl. egy most megjelent Piko modell.

 

Figyelmesen elolvastam. Tisztán a te személyes véleményed érdekelne.  Bármit írsz rá, szó nélkül elfogadom ( részben pontosan azért, amit leírtál ). Valamiért megírtad ezt a nagyon hosszú hozzászólást, és bennem úgy állna össze a teljes kép, ha leírnád erre a kérdésre a választ. Szerinted akkor jó ez így, vagy sem?

 

Rólam pl. tudod, hogy szerintem abszolút nem jó ez így. Senkit nem érdekel különösebben, pláne semmit nem befolyásol. Erre lennék kíváncsi részedről is: összességében mire jutottál a leírtak után?

Előzmény: Tyapa (38686)
nazareth Creative Commons License 2020.10.02 0 1 38687

Akkor szerinted a leírtak alapján az, ami a Giganttal történt (...) elfogadható ( a jövőben elfogadandó )? Egy igen vagy egy nem válasz elég.

 

Na látod, erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy egyesek csak szélsőségekben tudnak gondolkodni.

 

Mondanám, hogy itt irányvonalakról, trendekről van szó (0-ról való elmozdulás; minőség romlása, satöbbi), de egyrészt ezt már sokan megtették, másrészt úgy tűnik, Te csak a saját álláspontodat akarod igazolni a "nem" kikényszerítésével.

Előzmény: Hernyofan (38684)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 2 38686

Az első kérdésedre nincs igen vagy nem. Ha figyelmesen elolvastad, én csak a szerintem lehetséges okairól írtam, hogy miért van az, hogy pl. a Gigant drágább és még rosszabb minőségű is, mint pl. egy most megjelent Piko modell. Nem gyártottam még modellmozdonyt, csak a szakmám alapján próbáltam párhuzamot vonni, mivel egyedi, kis és nagy széria gyártásban is dolgoztam, főleg autóiparban és szerszámgyártásban. Az, hogy ennyi pénzért egy ilyen modell összességében elfogadható-e az szubjektív:). Van-e lehetőséged feltuningolni, kapsz-e hozzá tartalék alkatrészt, nézegetni vagy használni akarod, az árát diákként a havi zsebpénzedből és külön munkákból raktad össze fél év alatt vagy tehetős emberként ez csak fagyi pénz stb.

 

A második kérdésedre, mivel nincs Gigantom, nem tudok válaszolni, de nem is csak a Gigantról írtam. Az itt elhangzott vélemények és fotók alapján kinézetre, ha magyar modellt gyűjtenék, szerintem szép, az áramszedőktől eltekintve. Egyébként nem vagyok szegecsszámláló. A minőségéről nem tudok első kézből nyilatkozni, majd kiderül mennyire tartós pl. a hajtása.

Előzmény: Hernyofan (38684)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.02 0 2 38685

Off infóként, de jelzi, hogy mennyire nem lehet kiszámítvani a gyártókat - a Minitrix képes volt kiadni olyan villanymozdonyt, amiből összesen 3db futott, egy ideig (10év) ÖBB, aztán svéd HectorRail színekben. Tehát viszonylag kevés modellezőnek lehetett vele tapasztalata élőben, és nem is lehet róla több bőrt lehúzni...

Hernyofan Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38684

Nagyon szépen összefoglaltad.

 

Engem egy valami érdekel, aztán csöndbe maradok:

 

Akkor szerinted a leírtak alapján az, ami a Giganttal történt - tehát ezen az áron, ilyen minőségű modell, ilyen formában - az normális, és elfogadható ( a jövőben elfogadandó )?

 

Egy igen vagy egy nem válasz elég. 

 

Illetve, ha van kedved válaszolni, egy apróság még érdekelne..

 

A vitrin fanok a minél részletgazdagabb, aprólékosabb kivitelt szeretnék, sőt azt is el tudom képzelni, hogy lenne igény dummy modellekre is. Aki csak nagyító alatt szeretné csodálni, minek fizessen a komplett hajtásért, világításért, elektronikáért, hangdekóderért. Akik terepasztalon, kiállításon, klubokban sokat futtatják a modelleket vagy a gyerekeikkel együtt játszanak, inkább lemondanának a filigrán, fotómaratott, lézervágott, millió apró sérülékeny alkatrészről, de fontosabb lenne, a kicsit masszívabb, kézzel foghatóbb kivitel és a megbízható hajtás.

 

Értem, hogy ez csak egy példa a vásárlói igényekre, de ha már felhoztad, engem érdekelne a véleményed: a Gigant melyik kategóriát elégíti ki szerinted?

Előzmény: Tyapa (38677)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38683

Nem baj:) Amit leírtam nem csak a Gigantra értettem, hanem általában. Amikor szeretnénk, hogy legyenek új magyar modellek, jó ha legalább nagyjából látjuk, hogy ez mivel jár, mik a feltételei és ha mégsem lesz, miért nem.

Előzmény: kavicsasínen (38682)
kavicsasínen Creative Commons License 2020.10.02 -2 0 38682

Eretnek!

:D

Előzmény: Tyapa (38677)
Tyapa Creative Commons License 2020.10.02 0 0 38681

Köszönöm. Viszont tényleg őszintén örülnék, ha valaki, akinek tényleg pontosabb adatai és infói vannak, megosztaná velünk, hogy is működik egy új modell bevezetése, gyártása stb.

Előzmény: HOTotya (38679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!