Én a magam részéről mégegyszer köszönöm az özzetlenségedet és a fárdozásodat! És természetesen a videoidat!
Más: nagyon átcseszés szagú nekem a jofogas.hu-n egy hírdető. MÁV-os, Res pőrekocsikat hírdet már egy hete. Telefon nincs neki megadva, csak üzenet írható. Írtam is neki, hogy részemről csak személyes boltolás lehet. A válaszai alapján nekem nagyon gyanús. A hírdetése még mindig ott viríít. Utalt neki már valaki és meg is kapta a cuccot?
Egyszer rendeltem egy A.F. ASEA villanymozdonyhoz forgóvázmaszkot. A boltos egyáltalán nem bíztatott a beszerzés sikerével, végül hosszas várakozás után mégis sikerült neki beszerezni az általam kért alkatrészt. Ez ugyan még 2013-2014 környékén történt, azóta nem tudom mennyit változott a helyzet.
Ez egy nagyon jó kérdés, bár amit eddig itt hallani lehetett az, hogy lesz még egy V. korszakos is.
Ha már átalakítás akkor a IV korszakos csillagost minimális befektetéssel, és roncsolás-mentesen visszaalakíthatóan V-re lehet módosítani egy megfelelő méretű fekete szigszallag darabbal.
Pl. én a 1284-es Szilinél alkalmaztam ezt a megoldást:
Szerintetek miért van az, hogy az ACME most nem harangozott be V. korszakos Gigantot? Szerintem az V. korszak gyűjtői köre sem kisebb mint az eggyel korábbié vagy a jelenlegié. Nem értek hozzá, de melyik korszakot lehetne jobban, szebben, kisebb munkával átalakítani V-re - végszükség esetén? Szereltek rá légkondit vagy egyebet a V-ben? Mert ha nem, akkor a vöröscsillagos átalakítása lenne a célszerűbb.
Megjelenés után kb két héttel vettem át a 2 Gigantot, szóval már ha jól tippelem, én igencsak a készlet végéről kaphattam.
Mindkét mozdonyt én csomagoltam ki az üzletben, mindkettőt meg is járattuk. RCH-sal volt gond menet közben,borzalmasan hangos volt, szó nélkül kaptam egy másikat. Kasztni sem világít át nekem. Ne csak a negatív vélemények legyenek itt... Bár akkor lennék megelégedve, ha könnyű lenne szétszedni dekóderbehelyezéshez, de valami kihívásnak lennie kell :)
Piko (új konstrukciójú) Szergejről van valakinek tapasztalata?
Mennyire könnyen tisztítható a hajtás?
Áramszedése mennyire stabil?
Milyen dekóderrel optimális a működése, Lenz, ESU?
Bármi negatívum, amit érdemes tudni?
Erősen gondolkodom rajta , hogy 037-es gigant helyett ez egy jobb választás lenne, az se mellékes, hogy kb 40%-kal olcsóbb, talán a macera is kevesebb vele.
Mielőtt vádaskodsz, és személyeskedni kezdesz, szeretnék tisztába tenni pár dolgot.
"Szerintem meg az lehet a háttérben, hogy te szeretsz azzal díszelegni, hogy mekkora üzletet csináltál."
Nem, nem szeretek díszelegni, vettem egy darab mozdonyt ennyi (komolyan, nekem kellene szégyellni magam, hogy egy kicsit elálló szélvédőt leszámítva hibátlan volt????). Már két napja kapható volt amikor az munka után zárás előtt fél órával bementem a boltba. És nem a polc alól kaptam, az eladó ugyanabból a kartondobozból vette ki, mint az előttem sorbaállóét.
"Teljesen úgy viselkedsz, mint aki valami lobbitevékenységet folytat, vagy nyitás előtt válogathat a készletekben."
Lobbitevékenységet sem folytatok. Miért? Mi érdekem lenne? Semmilyen anyagi vagy egyéb haszon nem fűz sem a bolthoz, sem a gyártóhoz (sőt ha jól emlékszem mindkettővel szemben fogalmaztam meg kritikát). Egyébként az hogy nem teli szájból üvölt valaki (mind itt és a FB-n többek) hogy sz_r mind még nem jelenti azt, hogy lobbitevékenységet folytatna. Szerintem. Nem mellesleg kettő kattintással eljutsz oda hogy mi az IRL-em. Én névvel és arccal is vállalom a véleményemet.
"Érdekes módon akikkel meg én beszéltem, szinte mindegyiknek volt valami problémája ezekkel a kiadásokkal, csak a legtöbbjük nem szalad a fórumokra pont azért, mert már szét vannak trollkodva (olvasgatva azt ami itt néhány hete ment, némelyik fórumozóra ráférne egy beszélgetés a pszichológusával)."
Remek, akkor ha ennyire szíveden viseled a dolgot, légy szíves számszerüsítsd hogy pontosan hány ember és milyen problémákkal találkozott az ismerőseid körében (ha fotó is van akkor még jobb), majd oszd meg velünk, vagy írj te is tételes listát a gyártónak, illetve az adott modellboltnak ahonnan származnak. Tuddod az a helyzet, hogy olyanra, hogy "pár ember mondta", meg "azt hallottam" nem fog senki sem érdemben reagálni, pontos egzakt példák kellenek, ha azt szeretnéd, hogy eredmény legyen (és még így sem biztos hogy választ fogsz kapni).
Köszönöm, hogy megosztottad a saját példádat, jövő héten írok a legutóbbi levelemre a gyártónak, ezeket a problémákat is csatolni fogom nekik.
U.i.: Egyébként én még meg Braun topiktárs véleményére lennék kíváncsi, tudtommal ő közelebbi kapcsolatban áll a gyártóval mint közülünk bárki is. Úgy gondolom ideje lenne read only módból átváltani, és megosztania pár gondolatot erről a témáról.
Azt se tudod, hogy mit írtam nekik, aztán itt játszod az agyad... Hiányzik a két szerelőajtó imitáció a mozdonyról, erre kérdeztem rá, hogy van e mód arra, hogy valamilyen módon hozzájussak. Szó nincs róla, hogy visszaküldjem. Legalább én próbálok valamit tenni az ügy érdekében, ahelyett hogy verjem a nyálam, hogy mekkora sz.rt sóztak rám, mint ahogy azt többen teszik. Okostojás....
Szinte biztosra veszem, hogy az ütköző, rács és eltörött csukló egy erősebb pofon következménye (és mint olyan, valószínűleg már a gyárat elhagyva kaphatta a modell). Gondolom a sérülések mind ugyanazon a végén vannak a gépnek...
alkatrészt acméhez szerzett már valaha valaki is? Semmi extrára nem kell gondolni, csak a kocsihoz tartozó "kiegészítős zacsi"-ról lenne szó, elvileg még saját cikkszáma is van... nekem kéne egy ilyen, merre érdemes elindulni, hogy a legjobbak legyenek az esélyeim...?
A nálad levő és a többiek által eddig felsorolt hibák nagy része (nem mind) tipikusan a nem megfelelő csomagolásból vagy a nem megfelelő szállításból (vagy a kettő kombinációjából) adódott. Szinte biztos, hogy ezeknek köze sincs a MEO-hoz. Ezek a modellek a próbapályát elhagyva és dobozba bekerülve nem így néztek ki. Ez ettől függetlenül nem mentesíti a gyártót.
Szerintem meg az lehet a háttérben, hogy te szeretsz azzal díszelegni, hogy mekkora üzletet csináltál. Teljesen úgy viselkedsz, mint aki valami lobbitevékenységet folytat, vagy nyitás előtt válogathat a készletekben. Érdekes módon akikkel meg én beszéltem, szinte mindegyiknek volt valami problémája ezekkel a kiadásokkal, csak a legtöbbjük nem szalad a fórumokra pont azért, mert már szét vannak trollkodva (olvasgatva azt ami itt néhány hete ment, némelyik fórumozóra ráférne egy beszélgetés a pszichológusával). Felmerült már valakiben, hogy milyen MEO dolgozik az üzemben vagy a gyártósoron, láttak-e próbapályát az elkészült darabok, vagy van-e egyáltalán a valaki az üzemben, aki a gyártó érdekeit képviseli?
Alátámasztásul szívesen osztom meg a fotóimat amit a saját gépemről csináltam, és Virágh úrhoz hasonlóan magam bontottam ki, de ami az én számat akkor elhagyta az nem a "hibátlan" szó volt, hanem a "szopi". Taposórács hajlott, ütköző törött, pantográfok ferdék, szélvédő pattanásig befeszegetve, hajtás széthullva (vagy össze sem rakva), ezáltal a kardán nincs a helyén, a forgóváz rendellenesen lóg (azt meg találd ki, hogy meg tudott-e mozdulni).
Maradok tisztelettel (és továbbra is csendben): B.
Ha nem baj, hogy én is válaszolok. Nálam összesen 3 levél ment ACME-nak (nem elsősorban a hibákról, hanem egyéb kapható/nem kapható/mi lesz) kérdésekkel. Küldtem nekik egy kérdést az üzenő kontakt felületen és 2 további e-mailt külön saját fiókból. Az első levél szeptember 22-n ment ki, azóta nem válaszoltak a háromból egyikre sem, habár még messze van karácsony.....
Ha már itt tartunk, ígértem, hogy írok az ACME-nak a saját problémáimmal kapcsolatban, aztán láttam, hogy az ötletemen felbuzdulva írtál nekik. Nos megirtam a levelet a héten, választ egyenlőre nem kaptam tőlük. Neked esetleg válaszoltak azóta?
Igen, és pont emiatt kell szerintem fenntartásokkal kezelni a rémtörténeteket. Ha valaki kifog egy hibásat, azzal telekürtöli a netet, és az embernek olyan érzése támad, hogy mindegyik olyan, közben meg lehet több száz másik modellt gond nélkül használnak az új tulajdonosaik.
És itt térnék vissza arra, hogy mielőtt írtam volna a gyártónak, összeszedtem az itt és máshol megosztott hibás gépeket. Kevesebb mint egy tucatot találtam (a legtöbbször ugyanazok a képek voltak fenn csak mások osztották meg).
Volt szó régebben, hogy az RCH matricás festésű V63-as világítás átüt a kasznin, még "horror képek" is keringtek egy FB bejegyzés alapján.
Nos, tegnap este befutott a műhelybe egy ilyen, ma került bele hangdekóder (ZIMO. Még mielőtt valaki legyint, hogy ehhez nincs hang: de van, megcsináltam. Tran-ra évekkel ezelőtt, csak át kellett szerkeszteni a ZIMO-hoz.)
Két képet csatolok. Kijelenthetjük, hogy a "horror kép" egyedi szerelési hiba, vagy rossz szét- és összeszerelés miatt lehetett. A modellt én csomagoltam ki, hibátlan.