Ez a topik csak a kerékpárosok MÁV-os élményeinek leírására szolgál. Hátha egyszer kedve támad a MÁV-nak egyben elolvasni, vagy valamelyik érdekvédelmi szervezet fel tudja használni egy tárgyaláson. Van jó és rossz tapasztalat, segítőkész és tapló kalauz, százezer forintért kínált és egyetlen telefonhívásra felcsatolt kerékpároskocsi, kényelmes kerékpárszállító és fél lábon utazás a bagós peron vécéajtajában... Sok mindenfélét olvasunk a túrabeszámolókban, ide velük! Nem kell az egész túraleírás, csak a vonatozás, hogy áttekinthető maradjon. Ha lehet, adatokkal.
Múlt péntek, Flirt vonat. Szőke csaj készülődik leszállni, pont a kerékpár piktogrammal megjelölt ajtóhoz jön, ahol egy barátommal ülök, szemben velünk a biciklik. Csaj nézi az ajtót, aztán felénk fordul: Itt csak biciklivel lehet leszállni? Sajnos kedves útitársam megnyugtatta, hogy anélkül is szabad. Vicces lett volna elküldeni egy másik ajtóhoz :-)
Sajnos a 6ósági engedély ennél kevesebbet tartalmaz. És mivel csak 15 akasztó van a kocsiban, nem is engedtek többet. Abukta ott van, hogy ezek a vonatok általában pótjegyes vonatokban futnak, ott meg könnyebben számonkérhető a fuvarozó, ha esetleg felengedne a hivatalosnál több bringát. Így meg fuvarozza majd szegény Dms a levegőt...
Más kérdés,. hogy a halbis kocsikba ugyanakkor mindenféle rögzítési kecmec nélkül 4-et engedélyeztek (ugyanannyit, mnit a BHÉV középkocsiba) és hát ebbe a kocsiba is gond nélkül beférne a 15--nyaranta van benne néha 20-25 is... És hát a Dezsőkön sincs semmi rögzítés...
Szóval a magasságos 6óság útjai sajnos kifürkészhetetlenek.
Összességében egyébként a tegnapi bemutató számomra rendkívül szimpatikus volt.
A kocsik a csarnok 10 vágányon voltak beállítva, szépen egymás után, így az eső is csak a sor végén ácsorgó Putyinkára kíváncsiakat áztatta.
Volt halbivezérló, Db nagypakli, BDh, 400-as BDt, Desiro és egy dupla Putyinka, mindegyiken tájékoztató feliratokkal a jármű főbb tulajdonságaival, bringás kapacitásával. Volt bicajos szórólap, kedves, a témában fogékony vasutasok, a királyi váróban meg kérdőívet lehetett kitölteni és várták a javaslatokat is.
Persze. Mert fektetve, 1másnak támasztva, stb. már nem is lehet szállítani. Ezek után a nagytudású NKH gitt1let, majd jól kitalálja, hogy a Dezsőn nem lehet szállitani, mert bizotnsági őv sincs, mint a Flirten. Vagy a Talenten?
A Dms-ben, azaz a CAF poggyászkocsiban összesen 15 db bringa fuvarozását engedélyezték, mivel csak ennyi kampó van benne. A raktér meg bő 20 m hosszú....
Tipikus elővárosi forgalomra készült kocsi, -ezért vannak a kétsávos ajtók is) és ezt a kocsit mi természetesen távolsági forgalomban használunk.
Az IC-n való bringaszállítással meg elég nagy a kavalkád, gyakorlatilag ahány vonat (egyébként egyre több) , annyiféle megoldás. De a nap meglepetése számomra a Dms kocsi férőhelyszáma volt. Tippelj, mennyi bicajt engedélyezett rá a 6óság?