Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anodpotlo Creative Commons License 2015.01.01 0 0 513

Látom, még mindig hiányzik a mondandóm lényege: a HATÓANYAG, vagy más néven AKTÍV komponens nem a petróleum, vagy más néven kerozin, az csak egy általános oldószer, ami segít a hatóanyagnak könnyebb adagolást biztosítani. Mert könnyebb 1-2 decit beadagolni valamiből, mint mondjuk 5 cseppet, mert néha tényleg annyit kellene. Most haggyuk el a pszichés meg összeesküvéses formulát, hogy milyen jó drágán is lehet eladni a petróleumot, bár még ez is egy tényező lehet.

 

A gyógyszereket csak azért hoztam fel, mert nagyon is él az analógia. Van egy hatóanyaga - néha több - meg egy rakás egyéb szer, segédanyag benne, ami pl a felszívódást szabályozza, a borítás állagát adja meg, a színét, az ízét, stb. Ha csak maga az aktív komponens lenne, akkor lehet, hogy egy tabletta csak egy negyed gyufafejnyi lenne.

 

A petróleum meg igen nagy mennyiségben található mind a benzinben, mind a gázolajban, a finomító dönti el - bizonyos határok között- hogy hova teszi azt a petró frakciót, amit nem tud eladni repülőgép hajtóanyagnak.

 

Előzmény: T-Adee (512)
T-Adee Creative Commons License 2015.01.01 0 0 512

Ne keverjük a szezont a fazonnal,nem hiszem,hogy a kettő között párhuzamot kellene vonni.Mindössze arra próáltam rávilágítani-mivel itt az egyik cartárs kíváncsi volt az összetételére-hogy nagyon nincs új a nap alatt.Dieselnél pl a petrólem adagolását dermedésgátlóként már egy itthoni 1966-os műszaki könyv is említi.Természetesen én sem állok neki lombikba itthon kutyulgatni,hanem megveszem a kész terméket. :-)

Előzmény: anodpotlo (510)
Varshi Creative Commons License 2015.01.01 0 0 511

:-))

 

(ugyanez a helyzet egy csomó karbantartó szernél, mondjuk Féktisztítónál: a hatóanyagok hasonlóak, aztán az egyiket utálják az autószerelők, a másikat meg rendszeresen rendelik.

ráadásul hogy 5 vagy 20%, az eléggé nem mindegy.)

anodpotlo Creative Commons License 2015.01.01 0 0 510

Láttad már töb gyógyszernek az összetételét??? Meg fogsz lepődni, de egy halom komponens ott is ugyanaz! Ezek alapján szerinted egy fogamzásgátló és egy szívritmusszabályzó ugyanaz???

 

Előzmény: T-Adee (509)
T-Adee Creative Commons License 2015.01.01 0 0 509

Persze,már régen.

Nem vagyok vegyészmérnök,de túl sok érteni való nincs benne.

Az alaplötyi ált mindennél ugyanaz vagy a kerozin vagy a petróleum.

Előzmény: Varshi (507)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 508

Jólétben, egészségben és boldogságban gazdag új évet kívánok minden Spurit használónak függetlenül attól, hogy tetszett-e neki vagy sem!

Varshi Creative Commons License 2014.12.30 0 0 507

El is olvastad? :)

Érted is? :))

Előzmény: T-Adee (506)
T-Adee Creative Commons License 2014.12.30 0 0 506

"A spuriról még ennyi infó sincs az összetétele kapcsán"

 

 

 

http://spuri-adalek.hu/content/view/46/77/

 

3.2 pontnál.

Előzmény: thoroughbred (504)
cipic Creative Commons License 2014.12.19 0 0 505

A spuri összetétele megtalálható. Érdekes módon ezek ott vannak a garázsban a polcon is. Tehát...

A kémia nem egy dinamikusan fejfödő tudomány,ezért van a ködösítés a spurinál is.Ha megnézünk bármilyen üzemanyag adalék dobozát az összetétele szinte ugyanaz.

A nemspurival is ugyanazok a tapasztalatok,  csak nem kerül annyiba. :)

Előzmény: thoroughbred (504)
thoroughbred Creative Commons License 2014.12.17 0 0 504

Akkor valóban többféle, akár értékesebb anyagot is használnak hozzá?

Olvastam, hogy állítólag költséges és nagy energiaigényű az előállítása, de ilyen állításokat fentartással kezelek. Minden gyártó a saját termékét fényezi, ezek alapján eligazodni lehetetlen.

Pl. léteznek üzemanyag tabletták is a piacon. Én a dyno-tabbal "foglalkoztam" többet, érdekelt a téma na... A lényeg, hogy amit leírnak teljesen logikusnak tűnik. Gazdaságosabb mint a folyadék társai, nem kell a csomagolásért meg a hordozó anyagért fizetned, azt kapod ami kell. Tisztít, ken, hűt-fűt... mindent tud. Kiváncsi voltam az összetételére. Természetesen a honlapján megy a mókusvakítás: az összetétel X%-a szabadalmazott ipari titok. Na köszi. Viszont véletlenül találtam a neten erről a tablettáról egy NAV-os (vagy VPOP-s már nem tudom) jegyzőkönyvet, amiben bevizsgálták az összetételét. A vizsgált anyag 100% ferrocén pasztilla. A ferrocén ismerős lehet az olajszőkítés kapcsán, ahol nagy dózisban a motort volt hivatott tönkretenni. Egyébként mint minden legendás holmit (prolong meg a haverok), ezt is a hadipar fejleszette adalékká az 50-es évek magasságában. Egyetlen célja volt: a vadászgépek látható füstőlésének (kormolás) csökkentése, persze nem környezetvédelmi okokból. És erre tökéletes. Ez a pasztilla egyes mérések szerint a dízel motorok kormolását valmi 50-60%-kal csökkenti. Ez tök jó, de itt is felmerül a kérdés: a ferrocén vajon hogy ken?? Ezt senki nem vizsgálta be. Ilyen mérés nincs. Viszont jó példa arra, hogy egy olcsó cuccot némi misztikum után milyen jól lehet pozícionálni és árazni...

 

A spuriról még ennyi infó sincs az összetétele kapcsán. Persze nem kell a versenytársaknak elárulni a receptet, ez világos, de mondjuk megnyugtató lenne a magamfajtának, ha tudnám, hogy nem valami filléres lötty (mondjuk ferrocén folyékony formában), hanem egy becsülettel kifejlesztett cucc amit sugallnak is róla.

 

Előzmény: Octi19 (502)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.17 0 0 503

Műszakira vettem egyet, mármint előtte. Nem ért semmit, de maradt belőle. Van 3 dízel trakim elfüstölöm azokban és meglátjuk, mert bevallom őszintén, hogy bár mondtad, hogy dízelbe jó de a motorjaimon úgy gondoltam jobban észrevenném a különbséget, így nem is öntöttem még gázolajba.

 

Én fogok a legjobban meglepődni, ha lesz valami pozitívum. Ja mindhárom traki full felújított.

Előzmény: Octi19 (502)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 502

Igen, valami ilyesmi miatt kellett engem is nagyon sokáig győzködni, hogy kipróbáljam... de mint mondtam én éreztem változást és van barátom (aki nem mellesleg a gyártó telephelyére is bejáratos tűzvédelmi okokból és tudja, hogy milyen anyagokat használnak fel a gyártáshoz) akinek mérhetően sokat jelentett a kék változat...
Én nagyon nem másztam bele a dologba, használtam, tapasztaltam valamit amit előnyösnek értékeltem, most nem használom, de tervezem ismét, hogy szezonálisan újra elkezdjem használni... ennyi! Próbálom nem túl misztifikálni a dogot, de a saját tapasztalataimat azért próbálom megvédeni és pont!

Előzmény: Gyöször (501)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.17 0 0 501

A dolog nagyszerűségét én abban látom, hogy ez jó benzinbe is meg gázolajba is. Meg még a hűtővízbe is. Váltóba ezt nem lehet beleönteni? Kardánkeresztbe zsírral keverve esetleg? Végignézel a bolt polcán és minden gyártónak külön van adaléka a két üzemanyaghoz. Már ha végignéztem volna tüzetesebben, de csak így rémlik mikor elosontam a sor előtt a texkóban, mert annyira nem érdekel. Nem akarom rázni a pirosix fádat tényleg, de lényegében azt látom, hogy egy véleményen vagyunk, azzal a különbséggel, hogy nekem a zöldkártya értékeken nem segített semmit.

Előzmény: Octi19 (500)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 500

Nem tudom, nem ástam bele magam és nem is érdekel a dolog ennyire. Ahogy én tudom, az elsődleges hatásmechanizmus a felületi feszültség csökkentése és ezáltal kisebb cseppekre porlad az üzemanyag és a nagyobb felület miatt tökéletesebb az égés... de erre sem vennék mérget!

Előzmény: thoroughbred (499)
thoroughbred Creative Commons License 2014.12.16 0 0 499

Az biztos, hogy mint oldószer elég agresszív. Ha innen nézzük a lerakodásokat biztos leszedi, ez hihető. Tehát tisztít. De ami nekem nem világos, hogy hogy ken? Mert ugye keni és védi a vele érintkező alkatrészeket a biblia szerint. Volt egyébként erre irányuló kérdés is a honlapján. A válasz valami olyan volt, hogy nem külön kell vizsgálni magát a spurit ilyen szempontból, hanem a vele kezelt üzemanyagot. Tehát, ha az oldószer önmagában nem is ken, a vele kezelt üzemanyag már igen?? 

Ha valaki ezt érti elmagyarázhatná! Én nem állítom ,hogy hazugság amit leírtak, csak nekem nem tiszta.

De sajnos ott konkrét választ tuti nem adnak. Max valami vakítással vegyített "nyugodj meg oszt' töltögessed" lenne a válasz... 

Gyöször Creative Commons License 2014.12.16 0 0 498

Egy biztos ártani nem árt a Spuri. Én is sokat használtam mindenbe, még a megadott telefonszámot is felhívtam és beszélgettem valami szakival a Szaki Kftből.

Előzmény: Octi19 (495)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 497

Igen, használtam. De a korrektség jegyében meg kell jegyezzem, hogy most nem használom, de ennek inkább lustasági okai vannak, és tervezem ismét, hogy legalább télen ismét használom.

Én mást nem használtam, és a spurira is nagyon sok rábeszélés kellett, mert nem az a fajta vagyok aki komolyabban hinne az univerzális anyagokban. Ez annyira így van, hogy még WD-40 sem volt itthon nagyon sokáig. ...és persze most sem lettem hívő sem a spuri sem a WD-40 tekintetében, de kipróbáltam ezeket és nem csalódtam bennük.
Az autó amiben a Spurit használtam egy 2007-es Skoda Octavia 1.9 TDI és kb 1300km van hátra neki a 300 ezredik km-éhez. A spurit valahol ~80 és ~180 ezer között használtam. Az egyetlen bizonyítéknak is felfogható dolog ami esetleg a spuri hasznát jelentheti az egy zöldkártyán és az azt követő műszaki (mert addigra eltörölték a zöldkártyát) mérési jegyzőkönyvének adatai a füstölést illetően. Valahol le is írtam a pontos "K" értékeket de most nem találom. Szóval drasztikusan kevesebb lett a spurival mért "K" érték mint a kb 50-80 ezer km-el hamarabb (de azért már akkor is 2 éves és kb 70 ezret futott) spuri nélkül mért "K" érték.

Előzmény: thoroughbred (496)
thoroughbred Creative Commons License 2014.12.16 0 0 496

Ha jól láttam neked bevált a spuri. Valahol 100e km olvastam, amit megtettél vele, az nem rossz. Ennyi idő alatt biztos tönkretett volna valamit ha káros. Mást is próbáltál előtte, vagy mindig ezt használtad?

Előzmény: Octi19 (495)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 495

Én nem vagyok olyan jó az idézgetésben, mint amilyen jó te vagy a másnak feltett kérdések megválaszolásában...

Nem én tehetek róla, hogy neked nem vált be a spuri, mint ahogyan arról sem hogy nem tudod a dolgot elengedni és folyton rácsapsz egy-egy beírásra ami itt megjelenik. Igazság szerint ez csak rád és ha van akkor az orvosodra tartozik...

...de tudod mit! Megérdemelnéd, de tartom magamat a szokásaimhoz és nem kapsz piros ikszet

Előzmény: Gyöször (494)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.16 0 0 494

Jja értem. Csak azért kérdeztem, mert nem találtam olyat az írásaim közt, hogy "a 2T motorolaj simán beönthető". De ha ilyen jó vagy idézésben akkor idézd már be!

De ha már itt tartunk akkor nem írtam, hogy "galád" hanem ahogy te beidézted: "marha" :D

 

Arra céloztam volna, hogy olvasgattam a cikkeket és a motorok kinyiffannak megpurdelnak hengerfej nagynyomás kisnyomás turbó nem turbó adagoló porlasztó minden. A szimszon kipufogó meg lucskos. JJJJA és a tank is kirohad a 2T motorolajtól.

Előzmény: Octi19 (493)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 493

Kinek a hozzászólására válaszoltam?

Ki írt korábban olyanokat, a "Valaki használja még?" kérdésre hogy: "Nemtom, de ha igen, akkor az jó nagy marha :D:D"

Akkor szerinted ki lehet az az "aki"?

 

De végül is bárki lehet aki megfelel abban a bizonyos utolsó mondatban foglaltaknak...

Előzmény: Gyöször (492)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.16 0 0 492

Az utolsó sorban az az "aki" én vagyok?

Előzmény: Octi19 (491)
Octi19 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 491

Na! 2T olaj a dízelbe?! Mi abban a jó?

Talán a mai szintetikus "málnaszörpök" már képesek arra, hogy tökéletesen elegyedjenek a benzinben, de a dízelben... hát nem tudom, talán. De, hogy nem tud elégni tökéletesen egy jóval "hidegebb" égési folyamatban az szinte biztos és nem küldenék a turbóra olyasmit ami azután a korommal keveredve plusz lehetőséget ad minden turbóhibára!

Maradjunk annyiban, hogy annak aki szerint "mindenféle galád ember" az aki Spurit önt a dízelbe, annak a szájából nem túl hiteles az, hogy a 2T motorolaj meg simán beleönthető...

Előzmény: Gyöször (488)
Varshi Creative Commons License 2014.12.16 0 0 490

De hogy beszéljünk pozitívumokról is: régebben olyan volt a cucc, hogy kétszeresen légmentesen lezárva is büdös volt tőle a garázs, ahol tartottam, most meg már egy kolléga szerint egész tűrhető szaga lett.

Vagy kilopnak belőle valamit, vagy megtanultak kupakot csinálni (vagy télleg nem olyan büdös). :-)

 

De én azt szoktam mondani, hogy biztos van (volt) benne valami komoly hatóanyag, mert a kezem ekcémás lett, mikor hozzáértem egyszer, pedig előtte nekem soha nem volt kényes a bőröm, bármibe nyúlkáltam.

Varshi Creative Commons License 2014.12.16 0 0 489

Dízelnél azért nyilvánvaló(bb)ak az előnyök. Más kérdés, hogy megéri-e.

Előzmény: Gyöször (487)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.16 0 0 488

Felmentem már egy kicsit az oldalra csemegézni :)

 

http://spuri-adalek.hu/content/view/227/1/

 

Azt tudom, hogy rengeteg ember tesz 2T olajat a gázolajba, de hogy 'A' szimszont előrángatni a lucskos kipufogójával, ez vicc.

Előzmény: thoroughbred (486)
Gyöször Creative Commons License 2014.12.16 0 0 487

> Valaki használja még?

 

Nemtom, de ha igen, akkor az jó nagy marha :D:D

 

A Vip-rex hab meg kb ugyan ez lehet.

Előzmény: thoroughbred (486)
thoroughbred Creative Commons License 2014.12.15 0 0 486

Sziasztok!

 

Egy ideje olvasgatom ezt a fórumot is, illetve a gyártó honlapján megjelenő cikkeket és vendégkönyvet is, de valahogy nekem még mindig nem tiszta ez a SPURI. Sokan írták itt, hogy fogysztáscsökkenés nem tapasztalható, teljesítmény/hang meg mintha jobb lenne...talán.

Én is kipróbáltam,  mert érdekelt, főleg a motorvédő szerepe miatt. Sajna én is a "mintha" ketgóriába esek érzetre, fogyasztás meg nem változott. És ez a "mintha" faktor simán lehet a puszta tudattól, hogy most aztán nem sima benzinnel megyek, ez "különleges"... fene tudja. Nyílván normlis méréssel/tesztekkel lehetne alátámasztani a hatását (ha van egyáltalán), de ilyen eredményeket én sehol nem találtam. És talán ez az, ami kissé komolytalanná teszi a gyártót. A honlapon büszkék a közel 20 éves gyártói tapasztalatukra, a folyamatos fejlesztésre, de ennyi idő alatt nem tudtak még publikálni bármilyen mérési eredményt? Ez fura. Persze ezt nem csak én hiányolom. Az ottani vendégkönyvben is vannak néha erre irányuló kérdések, de a válasz általában valami iszonyat vakítás, aminek semmi műszaki tartalma nincs. Végül mindig az az ütőkártya, hogy 20 évvel, meg az elégedett vásárlókkal, nekik nem kell megmagyarázni semmit, próbáld ki!

Lehet, hogy a helyes kérdés így hangzik: hosszú távon vajon mennyire károsítja a motort, meg ami utána van??

Persze minden szépen le van vezetve műszaki konkrétumok nélkül. A lényeg annyi, hogy ne gondolkozzál, öntögessed minden tankolásnál, mert csak így vagy biztonságban.

Talán a gyártó is kezdi felismerni, hogy az a biztos, ha a bizonytalan felé tereli az érdeklődőket. Már olyat is olvasni ott, hogy felismerték a vásárlói igényt, miszerint nem feltétlenűl a fogyasztáscsökkenés a fontos, inkább a motor hosszú élettartama. Ja. Magyarul: a fogyasztást nem feltétlenül csökkenti, ne lepődj meg, de majd 300e km kiderül hogy növelt-e élettartamot vagy nem. Mert aki a fogyasztás miatt venné az mondjuk 3 tank után abbahagyná, na de így...

 

Valaki használja még?

 

 

Csacsiterelő Creative Commons License 2014.11.18 0 0 485

Azt hittem te is kipróbáltad a kéket. Nekem ismerőseim a kéket töltik a dízelekbe, azt mondják az a jobb. De itt Varshi egyik hozzászólásában is az áll, hogy amikor tesztelték akkor csak a kék használatánál volt kimutatható egy két dolog, csendes járás, kevesebb füst.

 

Előzmény: Octi19 (484)
Octi19 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 484

Igen, én csak a pirosat. A kék inkább csak benzinesbe jelent előnyt.

(...bár nem próbáltam, de egy haverom nagyon dicsérte! Dragbike versenyző, street1000-ben indul, többszörös kategória és összetett magyar bajnok, szóval nem egy amatőr, akinek még számít a placebo hatás. Ő mondta, hogy mérhetően gyorsabb volt a kék spurival, mint nélküle. De, a piros neki nem hozott plusz teljesítményt.)

Előzmény: Csacsiterelő (482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!