szerintem igen, de nem most, már évekkel ezelőtt.. jobb mikor lenne..ha nem csúszkálna, mint egy valódi szakszervezet..kevesebb politika, több érdekvédelem.. (emlékezetőül..kérdések..hány demonstrációt szerveztek az Orbán éra alatt?? mikor volt az első demonstráció az 50%-os béremelés után??)
Látva az egyik egyetemünkön végző matematika szakosok számát (feleannyian sincsenek, mint a 90-es évek elején), szép lassan (saccra 10 éven belül) hiány lesz abból is. A hiány először nem a nagyobb városokban jelentkezik majd...
"Természetesen, ha fellendülne a népszaporulat, akkor nyilván több pedagógusra lenne majd szükség a megemelt óraszámok mellett is."
Ha holnaptól duplájára nőne a gyerekszám akkor is 6 év lenne felkészülni rá. A pedagógusok létszáma objektív okokból jól tervezhető. Viszont per pill az is látszik, hogy 6 év múlva sem lesz létszámhiányos a szakma.
Az alapvető tévedés, hogy azért nőne a kötelező óraszám, mert kevés a gyermek. Miután a finanszírozás létszámalapú (fejkvóta), a fenntartó önkormányzatok eddig is meglépték az álláshelyek csökkentését, ha az elkerülhetetlen volt. Városunkban 21 általános iskolai pedagógus státusz szűnik meg szeptember 1-től a még ki sem hirdetett kormányzati intézkedésektől függetlenül. Korábban iskolák felszámolása, ill. összevonása is bekövetkezett. Természetesen, ha fellendülne a népszaporulat, akkor nyilván több pedagógusra lenne majd szükség a megemelt óraszámok mellett is.
Csak az a baj, egy gondot nem old meg a sztrájk, arra csak egy megoldás van: sztrájk helyett nekiláthatnak a pedagógusok gyereket csinálni, kellemesebb is ebben a nagy melegben ezt tenni egy hűs szobában, mint álldogálni a hőségben egy téren, s akkor lesz kit tanítani.
Mert nem annyirra rosszaságiból szuttyongatják a pedagógusokat manapság, hanem mert elfogyott a munkadaabjuk, hogy az iparból vennék példát, az meg mégse megy, hogy egy munakdartabot a végén négyen fognak az faragó kés alá.
Nem rég olvastam Fekete Gyula Kicsi vagy kocsi című művét.
Ha jól értem, a 70-es években épp a pedagógusok voltak az élharcosai annak a szemléletnek, hogy minek a gyerek, éljünk magunknak.
Úgy látszik, ha máshol nem is, ebben eredményesen neveltek.
Hiller elkésett a tárgyalással a tanári túlmunkáról? 2006. július 22. 10:03
Magyar Nemzet - Bákonyi Ádám Hiller Istvánt bízta meg a kormány, kezdjen egyeztetéseket a közoktatási érdekvédelmi képviseletekkel és a munkáltatói szervezetekkel. Az oktatási és kulturális miniszter levélben felvette a kapcsolatot az érintettekkel.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kedden jelentette be, hogy sztrájkbizottságot alakított, mert a kormány az érdekegyeztetés megkerülésével nyújtotta be azokat a módosításokat, amelyek alapján szeptembertől a pedagógusoknak heti két óra – havonta öszszesen egynapi – ingyenmunkát rendelhetnek el.
Ez 2007 szeptemberétől tovább emelkedik a kötelező óraszám növelésével tanítóknál heti egy, tanárok esetén heti két órával. Ugyan a kormány a sztrájktörvény szerinti időn belül kezdeményezte a tárgyalásokat, a parlamentben viszont már jövő hétfőn szavaznának a módosításokról. A PDSZ ezért azt kéri a kormánypárti frakcióktól, három-négy nappal halasszák későbbre a végső szavazást, hiszen ezután nincs értelme a tárgyalásoknak. A szakszervezet emellett hangsúlyozza, hogy a törvények szerint a kormánynak kétoldalú egyeztetéseket kell folytatnia a sztrájkbizottsággal, holott levelében Hiller a Közoktatási Érdekegyeztető Tanács összehívását kezdeményezte. Ha a parlamenti zárószavazás előtt mégsem történne egyeztetés, a PDSZ továbbra is életben tartja sztrájkbizottságát. – Követelésünk nem változik. Minden munkával töltött órát fizessenek meg a pedagógusoknak – fogalmazott lapunknak Kerpen Gábor, a szakszervezet elnöke.
Nnna, hallottam. Van 1 tippem: a sza(?)xervezeti vezetők még át sem lendítik a lábukat a küszöbön, Hiller keze már a nyakukon...vagy beígér valamit nekik, ami nem lesz publikus.
Az OKÉV 1999 óta létezik. Előtte volt rövid ideig a "Regionális Oktatási Központ" ami 1993 körül jött létre, de a Horn kormány megszüntette, ha jól emlékszem.
Elismerem, erősen pontatlanul fogalmaztam. Az első félévre vonatkozott csak az állításom, amit különböző szakos kollégáim élménybeszámolója alapján fogalmaztam. Az OKÉV és a pedagógiai intézetek szerintem is jól látják el a feladatukat, hasznos a munkakapcsolatunk velük.
Nem mi akkreditáljuk. Olyan előadókat hívunk, olyan cégektől rendeljük, akiknek akkreditálva van. De mert egy egész csapathoz hívjuk, a terembért magunknak nem kell fizetni, a szállás, étkezés - a z előadóéé - nálunk megoldható, így lehet alkudni.
Kérhetik a pedagógusok is, és ha többen kérik, akkor helyben megszervezzük, és a térség iskoláit is bevonjuk. A külső iskolásk tanfolyamdíját úgy állapítjuk meg, hogy a költségeket nagyrészt fedezi. Ha akkora az igény, hogy velünk is megtelne a tanfolyam, akkor többet szervezünk. Eddig elsősorban módszertani képzések voltak (L-L, koop, projekt, tanulási zavarok, stb. ) Most a HEFOP 3.1.4. keretében a programcsomag használatára, ezen kívül pedig konfliktuskezelő, előítéletkezelő tréningek.
Nálunk most is van. A pályázatok egy része kötelező képzéseket is tartalmaz. Már évek óta a tanítás után és előtt közvetlenül van valamilyen, az egyikbe tutira beleesik mindenki.
Pontosan! Hát azt mondani sem merem, hogy a '60-as években a nyári szünetben (elején v. a végén, alsó-és középfok) volt egy 2 hetes, bentlakásos kötelező továbbképzés is. Mielőtt néhány Topiktársunk a szája szélét nyaldosná, közlöm, hogy akkor általában júni.3-5. körül befejeződött a tanév:-).
Akkor az intenzív tanfolyamot váltotta fel a szakvizsga. Szakdolgozattal, szigorlattal, záróvizsgával. És a fizuemelés most is jár. A 120 órás elvégzése után egy évvel csökken a soros előlépés ideje.
Akkor a továbbképzésekről:15-20 éve működtek az "intenzív tanfolyamok". Ezeket főiskolák, egyetemek szervezték, és realizálták. A mezei pedagógisok önként jelenkezhettek, és a sikeres dolgozatvédésből álló záróvizsga után 1 fizetési osztállyal (250 HUF) feljebbléphettek. Ez elfogadható rendszer volt, mert a főiskolai tanárok is tanultak a mezei tanároktól. Preztizskérdés volt jó, kiváló dolgozatot írni. Most 7 évenként kell 120 órát elvégezni. Mostmár akármit, amit az OM akkreditál. Kosárfonást is. Komolyan. Ám vannak értékes, szakmai tanfolyamok is. A minőség záloga talán az, hogy a tanárok egymás jelenlétében záróvizsgáznak. A maszek véleményem, hpgy a régi intenzívek jobbak voltak. Régen működtek területi munkaközösségek, melyek a továbbképzéseket megvalósították, de azok most a tankönyvkiadók reklamírozását szolgálják. Ez kell is, de ne ez legyen a legfontosabb.
A finanszírozáson én elsősorban a kettős finanszírozás megszüntetését javasolnám...de természetesen a reformokhoz pénz is kell. És a pedagógusképzést csak egytemi szinten tudom elképzelni.