Keresés

Részletes keresés

szervezkedő Creative Commons License 2020.02.23 -1 2 13158

...ha nem is annyira olyan mint st martin de a tivati reptér (Montenegró) is hatalmas élmény!

 

https://youtu.be/_fdhr3yaQ2Q

Előzmény: Janos32 (13157)
Janos32 Creative Commons License 2020.02.23 0 3 13157

Europában is van egy St Maarten-hez "hasonló" hely, Görögországban. Skiathos airport.

Itt egy kis izelitő : https://www.youtube.com/watch?v=qcpUmynoQVo

 

Előzmény: cassano71 (13156)
cassano71 Creative Commons License 2020.02.21 -1 2 13156

Hát igen, azt sejtem hogy nem spotterkedési céllal mentetek odáig :-) Bár... vannak extrém esetek, pont ott a Myrtle Avenue-n amit írtam találkoztam egy japánnal aki konkrétan ezért jött át Európába, mármint spotterkedni :-)

Előzmény: malazs (13155)
malazs Creative Commons License 2020.02.21 0 1 13155

Nem a spotterkedés volt a cél, sajnos erre megfelelő felszerelésem sincs, mindössze 2 délután mentünk ki 1-2 órára. A nagyobb gépek akkor jöttek, a kicsik meg szinte folyamatosan. Remekül működnek ezek a kis szigetugró járatok és ahogy látni van is benne potenciál, el tudnám képzelni nálunk is az ilyeneket viszonylag rövidebb távon. A másik ami nagy forgalmat produkál azok a business jetek.

Előzmény: cassano71 (13154)
cassano71 Creative Commons License 2020.02.21 0 2 13154

Maho Beach :-) Tele van a youtube videókkal, én pedig nem vagyok spotter, de valószínű a leghíresebb ilyen hely a világon a műfajban. Na de milyen Saint Martin?

Egyébként erről a helyről jut eszembe, ha valaki szereti a spotterkedést akkor olcsó/jó hely innen DEB-ről és szintén híres a műfajban London Heathrow mellett a Myrtle Avenue végében lévő mező.

Rendkívül egyszerű oda eljutni, Hatton Cross metróállomástól 5 perc gyalog. Reggel 2 percenként jönnek a gépek szó szerint.

Előzmény: malazs (13153)
malazs Creative Commons License 2020.02.21 -1 1 13153

Egy picit off, de mégsem, meglátogattuk a világ talán legnépszerűbb repterét. Azt kell mondjam hogy talán 3 területen jobb mint a debreceni:

-Nincs baszogatás, lehet spotterkedni a kerítés mellett végig minden oldalon

-Több üzlet van (igaz nem sokkal és nem túl jók)

-Nagyobb a forgalom

(+1 jelenleg sokkal jobb az idő ott)

Amúgy érkezésnél lassú útlevélvizsgálat, elég pusztulat a belső tér. Check in pultoknál nincs poggyász szalag, kiskocsin viszik el a pogyókat. A váró egy része az apronból van kialakítva, le sem burkolták, rajta a festés. A belső bárban 10$ a minimális fogyasztás, az alatt ki sem szolgálnak (ha jól értettem azért mert csak kártyás fizetés van, annál meg ennyi a minimális vásárlási limit, a legtöbb helyen ez amúgy 20$)

 

 

rolsky Creative Commons License 2020.02.20 0 0 13152

En ezt a debreceni matekot nem nagyon ertem. Iden lehet mar 700 ezer, de ra 1 vagy 2 evre 1,5-2 millio. Ehhez lehet meg 1-2 gep rendszeres jaratokkal nem artana...

Tibi2 DEB Creative Commons License 2020.02.20 0 1 13151
Debreceniutazo Creative Commons License 2020.02.16 0 1 13150

Erről tudtok valamit? 

Rendszeres Cargo már idén.

1,5-2 milliós 2 év alatt? (Főként ez bűzlik, mert a terminál nem nagyon bírná.)

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/cargo-debreceni-repter.700226.html

szaunas Creative Commons License 2020.02.10 0 0 13149

Nagyon jól tetted, hogy megosztottad! 

Köszönjük.

Tudod, mi már "régóta témázunk", és nem alaptalan a szkepticizmusunk:)

Olvasd el ezt, és látni fogod hogy lelkesedésből és a sajtóhírekből nem sok reptér épült még fel Magyarországon: https://www.nyugat.hu/cikk/repuloter_vat_porpac_2013

Előzmény: Herodes68 (13148)
Herodes68 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 13148

Fogalmam nincs, csak gondoltam megosztom veletek!

Előzmény: malazs (13147)
malazs Creative Commons License 2020.02.10 0 0 13147

Ez a korábban vizionált 7mrd-n felül, vagy az bővül ennyire?

 

Elég nagy a töketlenkedés arrafelé, pedig potenciál az lenne benne némileg.

Előzmény: Herodes68 (13146)
Herodes68 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 13146

 

Tízmilliárdos fejlesztések Sármelléken

 

"Tízmilliárdos fejlesztések kezdődnek a sármelléki repülőtéren. Erről ír a Magyar Nemzet. Két éven belül keskeny törzsű személyszállító gépek repülhetnek menetrend szerint például Londonba, Frankfurtba, Tel-­Avivba és Norvégiába"

AT(p)L-411 Creative Commons License 2020.02.02 -1 4 13145

Kicsit rosszmájúan írtam a "villanyoszlopot". Azért komolyabbak, mint egy sima utcai, meg kellett több száz méter árkot is ásni, hogy odavigyék a delejt.

Előzmény: cassano71 (13143)
MZ/Y Creative Commons License 2020.02.02 0 0 13144

Metro mellett új út megvan? 1 km, 800 milla. Úgyhogy igen, ennyibe kell. :)

Előzmény: cassano71 (13143)
cassano71 Creative Commons License 2020.02.02 -1 0 13143

Nem tudom van-e értelme, de pl. 14 villanyoszlop biztos hogy 230 millióba kell kerüljön? Nem tudom milyen villanyoszlopok stb. mert nem értek hozzá, csak laikusként azt gondolnám ennyibe nem kerülhet ilyesmi normál esetben.

Előzmény: AT(p)L-411 (13141)
GYA Creative Commons License 2020.02.02 -1 1 13142

"Nem lepődnék meg, ha a végösszeg több, mint 20-30 milliárd (nem akarok túl nagyot mondani) lenne.

Biztos, hogy van értelme?"

 

Jó kérdés. :)

Soxor a "gazdasági" érdekek felülírják a szakmai szempontokat.

Előzmény: AT(p)L-411 (13141)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2020.02.01 -1 1 13141

A videóban elhangzik, hogy a régi pálya helyére épül(het) majd az új. Kicsit furán hangzik ez az "eltoljuk délnyugati irányba". Ha csak a küszöbök helye változik néhány száz méterrel, a pályairány meg marad 043°-223° már akkor is délnyugati irányba lett eltolva az egész. Amúgy kénytelenek is, mert a Ford-szalon pont tengelyben van, a PharmaFlight épülete meg állítólag belelóg a régi 04L-22R pálya akadálysíkjába. A most használatos 04R-22L pályán a 22es küszöb 300 méterrel van áthelyezve, így város felőli leszállás esetén "csak" 2200m elérhető.

Amúgy az egész reptér (új pálya CAT3-mal, új előtér, új terminál, új X állásos tűzoltólaktanya, kerítés, stb.) átépítési költségeiről szemérmesen hallgatnak. A videóban ez hangzik: "több, mint 3 milliárd Ft". Na ez nem egy merész kijelentés, ha azt nézzük, hogy a soha el nem készült Cat2es ILS-re kb. másfél milliárdot szántak. A most elkészült 14 villanyoszlop meg 230 millió volt. Nem lepődnék meg, ha a végösszeg több, mint 20-30 milliárd (nem akarok túl nagyot mondani) lenne. Biztos, hogy van értelme?

malazs Creative Commons License 2020.01.30 -1 1 13140

Az álmoskönyv szerint a világító check engine lámpa nem túl jó ómen, pláne nem a pár perc múlva érkező gép előtt. Ha a pálya közepén lerohad, lehet finanszírozni pár bónusz kört, ami jó eséllyel lényegesen magasabb összeg mint az a tizenéves fiesta

Előzmény: Tibi2 DEB (13136)
malazs Creative Commons License 2020.01.30 0 0 13139

Szerintem a tűzoltó úr nem biztos hogy képben van ezen a téren.

 

Pont változtatni akarnak a pályairányon a zajterhelés miatt, így a párhuzamos pálya pont nem megfelelő megoldás.

Variációkat már hallottunk bőven, konkrétum szerintem már csak akkor lesz ha tervezési szakaszba lép.

Előzmény: lübra19jtd (13138)
lübra19jtd Creative Commons License 2020.01.30 0 0 13138

Most újranézve 4:50-nél egyértelműen a nem használt pályáról beszél.

Előzmény: lübra19jtd (13137)
lübra19jtd Creative Commons License 2020.01.30 0 0 13137

25:50 körül beszél az új pályáról.

Akkor ez most csak annyit jelent, hogy nem új pálya lesz hanem Szepes felé meg lesz toldva 200 méterrel?

(kb ennyivel van eltolva most is a Mikepércsi út felőli vég, tehát újra 2500 m lenne a futó)

Szepesen ehhez mit szólnak? A bevezető fényeket a háztetőkre teszik?

Az építkezés alatt pedig teljes reptérzár?

Vagy mégis a régi 04L/22R lesz eltolva és megcsinálva?

Tényleg lehetne kicsit tisztábban kommunikálni...

 

Előzmény: Tibi2 DEB (13136)
Tibi2 DEB Creative Commons License 2020.01.29 0 2 13136
lübra19jtd Creative Commons License 2020.01.28 0 1 13135
Leadfoot Creative Commons License 2020.01.28 0 0 13134
szaunas Creative Commons License 2020.01.28 0 0 13133

Az, hogy a jelenlegi kettő párhuzamos, az nem a véletlen műve.

Malazs írta nagyon jól, hogy a reptéren ami tökéletes, az a futó tájolása; azon csak rontani lehet(ne).

Ha útban van a vasút, akkor rendesen el akarják tolni...

Azt sem tudjuk hogy a beígért új terminál hova épül, de a vasúttal jó lenne valamilyen összeköttetésbe tervezni... (Trondheimben, Szingapúrban stb. a futópálya alatt autópálya és vasút is vezet - így aztán minden rendkívül kényelmesen elérhető. )

Előzmény: lübra19jtd (13132)
lübra19jtd Creative Commons License 2020.01.28 0 0 13132

https://civishir.hu/helyben-jaro/2020/01/messzebb-kerulhet-az-uj-debreceni-kifutopalya-a-lakohazaktol

 

Én még mindig nem értem, hogy hol férne el délnyugati irányban egy új pálya. Főleg ha feltételezzük, hogy a tájolása hasonló kell legyen, vagy akár párhuzamos a jelenlegivel.

Előzmény: malazs (13131)
malazs Creative Commons License 2020.01.23 0 1 13131

Nem láttam, sok lehetőség nem igazán van.

Előzmény: szaunas (13130)
szaunas Creative Commons License 2020.01.23 0 0 13130

Ha nincs indok, nincs pénz se...:)

Láttál valami térképet, hogy hova és mekkorát terveznek?

Előzmény: malazs (13129)
malazs Creative Commons License 2020.01.23 -1 1 13129

Csak 2 dolog:

-A régit kár elbontani, egy az plusz költség, amúgy meg remek alap lehetne egy nagy apronnak, vagy gurulónak.

-Mitől is csökkenne a Turbulencia a másik pályán? A jelenlegi pálya/pályák tájolása szinte tökéletes az uralkodó széliránynak megfelelő, 200 méterrel odébb nem lesz kisebb a turbulencia, amúgy sem jellemző a reptér környezetére.

Előzmény: lübra19jtd (13128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!