Hát igen, azt sejtem hogy nem spotterkedési céllal mentetek odáig :-) Bár... vannak extrém esetek, pont ott a Myrtle Avenue-n amit írtam találkoztam egy japánnal aki konkrétan ezért jött át Európába, mármint spotterkedni :-)
Nem a spotterkedés volt a cél, sajnos erre megfelelő felszerelésem sincs, mindössze 2 délután mentünk ki 1-2 órára. A nagyobb gépek akkor jöttek, a kicsik meg szinte folyamatosan. Remekül működnek ezek a kis szigetugró járatok és ahogy látni van is benne potenciál, el tudnám képzelni nálunk is az ilyeneket viszonylag rövidebb távon. A másik ami nagy forgalmat produkál azok a business jetek.
Maho Beach :-) Tele van a youtube videókkal, én pedig nem vagyok spotter, de valószínű a leghíresebb ilyen hely a világon a műfajban. Na de milyen Saint Martin?
Egyébként erről a helyről jut eszembe, ha valaki szereti a spotterkedést akkor olcsó/jó hely innen DEB-ről és szintén híres a műfajban London Heathrow mellett a Myrtle Avenue végében lévő mező.
Rendkívül egyszerű oda eljutni, Hatton Cross metróállomástól 5 perc gyalog. Reggel 2 percenként jönnek a gépek szó szerint.
Egy picit off, de mégsem, meglátogattuk a világ talán legnépszerűbb repterét. Azt kell mondjam hogy talán 3 területen jobb mint a debreceni:
-Nincs baszogatás, lehet spotterkedni a kerítés mellett végig minden oldalon
-Több üzlet van (igaz nem sokkal és nem túl jók)
-Nagyobb a forgalom
(+1 jelenleg sokkal jobb az idő ott)
Amúgy érkezésnél lassú útlevélvizsgálat, elég pusztulat a belső tér. Check in pultoknál nincs poggyász szalag, kiskocsin viszik el a pogyókat. A váró egy része az apronból van kialakítva, le sem burkolták, rajta a festés. A belső bárban 10$ a minimális fogyasztás, az alatt ki sem szolgálnak (ha jól értettem azért mert csak kártyás fizetés van, annál meg ennyi a minimális vásárlási limit, a legtöbb helyen ez amúgy 20$)
En ezt a debreceni matekot nem nagyon ertem. Iden lehet mar 700 ezer, de ra 1 vagy 2 evre 1,5-2 millio. Ehhez lehet meg 1-2 gep rendszeres jaratokkal nem artana...
"Tízmilliárdos fejlesztések kezdődnek a sármelléki repülőtéren. Erről ír a Magyar Nemzet. Két éven belül keskeny törzsű személyszállító gépek repülhetnek menetrend szerint például Londonba, Frankfurtba, Tel-Avivba és Norvégiába"
Kicsit rosszmájúan írtam a "villanyoszlopot". Azért komolyabbak, mint egy sima utcai, meg kellett több száz méter árkot is ásni, hogy odavigyék a delejt.
Nem tudom van-e értelme, de pl. 14 villanyoszlop biztos hogy 230 millióba kell kerüljön? Nem tudom milyen villanyoszlopok stb. mert nem értek hozzá, csak laikusként azt gondolnám ennyibe nem kerülhet ilyesmi normál esetben.
A videóban elhangzik, hogy a régi pálya helyére épül(het) majd az új. Kicsit furán hangzik ez az "eltoljuk délnyugati irányba". Ha csak a küszöbök helye változik néhány száz méterrel, a pályairány meg marad 043°-223° már akkor is délnyugati irányba lett eltolva az egész. Amúgy kénytelenek is, mert a Ford-szalon pont tengelyben van, a PharmaFlight épülete meg állítólag belelóg a régi 04L-22R pálya akadálysíkjába. A most használatos 04R-22L pályán a 22es küszöb 300 méterrel van áthelyezve, így város felőli leszállás esetén "csak" 2200m elérhető.
Amúgy az egész reptér (új pálya CAT3-mal, új előtér, új terminál, új X állásos tűzoltólaktanya, kerítés, stb.) átépítési költségeiről szemérmesen hallgatnak. A videóban ez hangzik: "több, mint 3 milliárd Ft". Na ez nem egy merész kijelentés, ha azt nézzük, hogy a soha el nem készült Cat2es ILS-re kb. másfél milliárdot szántak. A most elkészült 14 villanyoszlop meg 230 millió volt. Nem lepődnék meg, ha a végösszeg több, mint 20-30 milliárd (nem akarok túl nagyot mondani) lenne. Biztos, hogy van értelme?
Az álmoskönyv szerint a világító check engine lámpa nem túl jó ómen, pláne nem a pár perc múlva érkező gép előtt. Ha a pálya közepén lerohad, lehet finanszírozni pár bónusz kört, ami jó eséllyel lényegesen magasabb összeg mint az a tizenéves fiesta
Az, hogy a jelenlegi kettő párhuzamos, az nem a véletlen műve.
Malazs írta nagyon jól, hogy a reptéren ami tökéletes, az a futó tájolása; azon csak rontani lehet(ne).
Ha útban van a vasút, akkor rendesen el akarják tolni...
Azt sem tudjuk hogy a beígért új terminál hova épül, de a vasúttal jó lenne valamilyen összeköttetésbe tervezni... (Trondheimben, Szingapúrban stb. a futópálya alatt autópálya és vasút is vezet - így aztán minden rendkívül kényelmesen elérhető. )
Én még mindig nem értem, hogy hol férne el délnyugati irányban egy új pálya. Főleg ha feltételezzük, hogy a tájolása hasonló kell legyen, vagy akár párhuzamos a jelenlegivel.
-A régit kár elbontani, egy az plusz költség, amúgy meg remek alap lehetne egy nagy apronnak, vagy gurulónak.
-Mitől is csökkenne a Turbulencia a másik pályán? A jelenlegi pálya/pályák tájolása szinte tökéletes az uralkodó széliránynak megfelelő, 200 méterrel odébb nem lesz kisebb a turbulencia, amúgy sem jellemző a reptér környezetére.