Én cáfolni és igazolni sem tudom a darabszámot, a mennyiség a kereskedőktől jöhetne össze pontosan.
Kiindulásként lehet egy megoldás, de nincs valami gyári szám, azonosító a gépeken, amiből a darabszámokat saccolni lehetne?
(Nem a katalógus számra gondolok, hanem általában van valami azonosítójuk, esetleg alján, panelen, kasznin, dobozában, leíráson stb. Csak találgatok, mert nem ismerem ezt a modellt hol lehetne rajta ilyen, de pl. Roco, Piko tesz rájuk gyári számot. Persze ez is lehet nyakatekert, mint a MÁV kocsik számozása és az is lehet, hogy nem folyamatos a számozás az ACME Gigant gépeken, akár típusonként is eltérhet, vagy van benne olyan ellenőrző szám, ami egyedi érték .... a lényeg, hogy ha GDPR-tól függően elég sokan beírják, talán ki lehet tapogatózni a mennyiséget).
Köszönöm a választ, valóban kicsit talán OFF, de másnak is hasznos lehet, aki épp most üzemeli be a mozdonyt.
végül nálam ezekkel az értékekkel egész jó lett:
CV50=2
CV113=5
CV114=200
A sebességeket egész egyenletesen tartja, sebesség változásnál van néha kisebb döccenő, de csak Rocohoz képest, lehet, hogy ebből ennyit lehet kihozni.
Lehet az is, de az csak Plux12-es, a modellben meg Plux22 aljzat van. Tehetsz bele Plux12-es dekódert is, de abban csak két tartalék funkció van. Elvileg a modell meg 3-at kérne. Ezért írtam a nagyobb ZIMO-t.
Szolgálati: változás van, a héten csak szombaton leszek a műhelyben, az e-mail-ket is csak akkor fogom látni!
"CV5=0? még sose próbáltam, elvileg nem kéne elindulnia ha 0-ra állítom ezt, nem?"
A legtöbb mai dekóderben a CV5 értékét gyárilag nem állítják be, vagy 0-t adnak meg. ilyenkor a dekóder, ha "koppanásig" tekered fel a menetszabályzót, akkor a lehetséges maximumra veszi a motorra adott teljesítményt, így a modell a lehetséges végsebességére gyorsít fel.
Azért kérdeztem, mert az első generációs V63-k esetében ez a motor, amit az ACME szerel be, a gyári beállításokkal néhány dekóder esetében nem érte el a végsebességét. Ilyenkor a motor mérési gyakoriságát kellett átállítani, Tran dekóder esetében a CV9-t. Lenz dekódereknél ez a CV114-be írt érték. Ez hatással van a motor szabályzására is Lenz-nél. Első körben ezt kellene megnézni.
CV50: Igen, a Lenz azt feltételezi, hogy minden vasútmodellező tisztában van a kettes számrendszerrel.:-)
A CV50 első négy bitjének a variálásával lehet a dekóderben a különböző motorokhoz tartozó szabályzási metódust meghatározni. Vagyis a következő értékeket kell megadni, ha ezeket a biteket variálod, és a kézi vezérlő nem mutatja a bináris értékeket (elől a bináris, egyenlőség jel után a CV50-be írt érték a tízes számrendszerben):
A túlfesz levezető is mehet barnára, a hozzávezető kábel pedig pirosra. Az eredeti gépeken lévő fehér , műanyag szigetelésűt csak jóval később kezdték használni. A tetőberendezés sajnos tényleg elég gyatrára sikerült...
Köszönöm István, meg Boeing738-nak is. István, nem MX623P12? (Nézzétek el, ha másnak evidens dolgokat kérdezek, hosszabb ideje csak a meglévőkkel játszottam, kicsit le vagyok maradva...)
Nézz rá a CV50, CV113, CV114 értékeire! Első körben én a CV114-gyel variálnék, a gyári értéke 10, ezt magasabbra venném. A végsebességét eléri a modell, ha a CV5-t 0-ra, vagy 255-re állítod?
Nagyon csecse lett, ha kézhez kapom az enyémet biztos eljátszom rajta ezeket én is. A helyedben még amit megcsinálnék mindenképpen a léghenger alatti rész kékítése na meg a hozzá tartozó rúd+porcelán kifestése. Ha már lúd... :-)
Antennát egyébként ad hozzá a kedves gyártó? Vagy azt is csinálni kell külön...
Ma kaptam a 037-es Gigantot postapontra, gondosan csomagolt a Mediker, köszönet érte. Első átnézésre nem látok rajta hibát, törés, alkatrészhiány nincs, úgy tűnik szerencsém volt, rendben van a modell. Még nem futott, kérdezném is (picit off), hogy milyen nem hang dekódert érdemes beletenni? (Tudom, egyéni preferencia, de korábban írtátok, hogy valamelyiknek hosszú, vagy rövid a lába már nem tudom). Most nincs itthon dobozban dekóder, olyat vennék, amivel nem nyúlok mellé...