Tegnap benézett a régi skyom, átgörgőzve kicsit nagyon faszányosan gyorsult.
De nem csábultam el, a hang/szag a régi :D
Volt egy tesztem, tettem a libikóba premium benzint, érezni-e bármit. Dinamikára, végsebre az lett amit vártam: semmi. De kivillant a banzinkút, megrakom hajnalban, kíváncsi leszek
legalább kevesebb fogyott-e. 5km-nél hosszabbat nem mentem most, két hidegindítás közt, ez 100%
Bele. Csak lehet, hogy a kapcsolókonzol más. Meg persze a karburátor, a vezetékezés, a gyújtás. De ha azért kell, hogy ne ess keresztül a blokkon a műhelyben, akkor ez utóbbiak nem kellenek.:)
Nem képzeled, hogy felénk a játszótéren sétáltatják a kutyákat?:)
Kép alján a kanyar. Az út mellett természetesen van járda, azért annyira nem vidék, csak mert mező van.:)
A 14 éves gyerek azért jó esélyekkel indul a túlélésben, mert ötvenessel kezd, meg hiába nincs félelemérzetük, valahogy szerencséjük van, vagy mégiscsak óvatosak (ha más nem, hát az összetört motorért járó atyai pofonok bírnak visszatartó erővel:)). Tavaly Drakont néztem egy pajtásomnak, mindegyiket 15-16 éves gyerekek használták, egyiken sem volt egy karc sem. De ezt csak úgy leírtam, mert miért ne.:)
Valami fotót, működési elvet, tervet, anyagszükségletet, tapasztalatokat, videótesztet, mittudomén ami van küldhetnél, ne legyél ennyire fukar az infókkal.
Milyen van neked? Most cseréltünk láncot, mielőtt elkezdeném láncszprével fújkálni, gondoltam megvizsgálom az alternatívákat, de 30e forintom most nincs erre...
1-re van bevált megoldás, nincs inkontinencia. Enyém pl. világításra van kötve, tehát még járó motornál sem feltétlenül olajoz.
2-re ennyire szofisztikált nincs, kérdés, hogy kell-e ezt tudományos alapon kezelni. Láncsprayt felfújod, sok van rajta, aztán valameddig jó, utána picit kevés, aztán megint agyonfújod, esőben leázik, stb. Ott sincs mindig pont ideális mennyiség. Zöld_i tudományos olajzója távolság alapján cseppent, + van rajta esőprogram. A "cigány-oiler" meghatározott időnként. Esőben lassabban mész, adott távolságra így több olajat ad. Zseniálisan automata :)
Azért drágák ezek a megoldások, mert valami szabályozza:
1. hogy mikor adagolják az olajat (áram vagy vákum megléte vagy hiánya). Csak menet közben, hogy ne gyűljön olajfolt a garázs padlóján.
2. milyen gyakran cseppentsen egyet a láncra. Esőben többet, száraz úton kevesebbet érdemes. Meg gondolom van aki nedvesebben szereti, van aki szárazabban. :)
Ha jól értettem, az sem mindegy, hogy a téli nyári hőmérsékletváltozásból adódó viszkozitás változást mennyire kompenzálják. A vákumos Scottoiler-t kézzel kell állítani, az elektromos pumpás PDoiler magától korrigál. Scottoiler-ből van elektromos is, gondolom az is magától korrigál. Ezért ezek olyan 30e körül vannak.
A nem szabályott egy tartály, egy csővel és egy szűkítéssel, esetleg egy csappal. Ez sokkal olcsóbb, cserében macerásabb.