Aha! Régen Akzo volt a festék, és csak egy széria kék, meg a metálszürke, vagy ezüst volt BASF az Ignis korában. Most nem tudom, honnan jön, majd megkérdezem. A lökhárító festéke az talán Standox, de nem biztos.
Mit értesz azon, hogy milyen? Márka, összetétel, micsoda?
Azt tudom, hogy itt bent a festőknél a polírozás egyszerű dolognak számít, először a csiszolás-polírozást tanulják meg. Később betanítják nekik a foltban történő festékjavítást is magas hőfokú égetőlámpával. És ezt nők is csinálják, akik előtte pl. kereskedelmit végeztek, mert itt betanított munkások vannak lényegében.
Én is pont azért mertem megvenni, mert csak ez a kicsi sérülés van rajta, illetve a szervizelés történetét is sikerült megbízhatóan kiderítenem, + vezetett szervízkönyv + számlák mindenről. Nem akarok ebből többet kihozni, ha valaki megfelelő összeget mond, meg fogom csináltatni, de nem mindenáron és nem életbevágóan sürgősen. :) Merthogy úgyis lesznek rajta apró karcok, bárhogy vigyázok rá. Köszi egyébként, hogy rámutattatok arra, hogy csak egész elemet érdemes fényeztetni.
Nem tudom ki hogy van vele, de ha autót vennék és tudnám hogy a lökhárítója lett csak javítva, műanyagozva, festve akkor a döntésemet ez biztosan nem befolyásolná és megvenném. Ezzel párhuzamban pedig ha tudnám hogy egy autót még több évig fogok nézegetni a ház elött, akkor biztosan megcsináltatnám ha lenne rá lehetőségem. Tudom, nem vagyunk egyformák. :o)
Nem terveztem oda vinni! :) Igazából olyan a sérülés, hogy lehet vele élni, a műanyag meg ugye korrodálni nem nagyon fog. Eladáskor meg (ami pár évig biztos nem következik be), vajon egy csilli-villi, újrafújt autó őszintébb, vagy egy ilyen? :)
Amiért rákérdeztem a márkaszervízben, hogy legyen valami fogalmam az áraikról. A technológia érdekelne, hogy úgymond a "gyári" festékkel dolgoznak-e? Merthogy a színkód megegyezik az egy dolog.
A régi swifteken, amiken még a kiegészítő tolatólámpa van hátul, alul a lökösbe, azt hogy lehet szétszedni?
Jól sejtem hogy nem tudom a burát anélkül leszedni, hogy le ne szedném a lámpát?
Csak mert kiment az izzó és nem igazán bírtam leszedni. Egy képet találtam a lámpáról. ami ugye 2 csavarral van felfogatva, de annyira nem volt minőségi a kép hogy lássam, esetleg hátulról tartja a burát is pár csavar vagy csak pattintós.
Én úgy vettem májusban a kocsim, hogy a hátsó lökhárító bal oldalán van egy karmolás. Erre a szombathelyi egyik márkaszervíz azt mondta, hogy a lökhárító felét le kellene fényezni és kb. 30 ezer Ft. Még nem csináltattam meg, tájékozódom én is. Tudom ez nem sok infó.
Én is 7 évig Suzukiztam, a szervizeknek is gyakori látogatója voltam (a gyakori szervizek miatt), de eddig két motorhibás Swiftről hallottam.
Az egyiknek égett a motorolaj nyomás kontroll lámpája, mint később kiderült 68.000km-nél a gyári olaj volt benn, a minimum jelzés alatt volt a szint a sűrűség meg mint a mézé 5 fokban :-) Egyébként a motor túlélte ezt is, motor mosás és olaj csere után ment mint a doxa.
Egy másiknál meg a fiatal utcai harcos, én sem értem hogyan, de a leszabályzásig húzatott motornál valahogy visszaváltott. 16 szelepből 12 kiszakadt és javíthatatlan károkat szenvedett el a motor.
Az ignisben guyanezeknek a motoroknak semmi baja. Szerinted?
Nem akarok en a kolelga lelkebe taposni, de kicsinek tartom a valsozinuseget, hogy a motorral volt gond. Inkabba karbantartas es hasznalat teren volt valami malor.