Anno megtette egy netes oldal. Akkor hasonló konfigban 2 olcsóbb autót találtak.
Amúgy nehéz összehasonlítani, mert az alap Swiftben nincsen rádió, fekete cuccok kívül. De van elektromos ablak. Az alapban 7 légzsák, meg ESP, klíma. Van, ami a régi GLX-ben sem volt, és az klímával a 3-at közelítette teljes listaáron. Fura összetétel a régi GC-hez képest.
Vagy ott vannak a VW csoport autói, amik alapban 60 lovas mocival jönnek. Ami hasonló árú, az kicsit olcsób, és 86 ló. Ami drágább, az 100 felett van. Nehéz konkrétan összevetni, mert mindenki mást kínál.
A tesóautók közül van, amelyik picit olcsóbb, van, amelyik picit drágább. Nagy vonalakban tehát szerintem igaz, amit kkn írt.
Találomra megnéztem négy márkát, 2-nél az újújúj Swifthez hasonló modell drágább, 2-nél olcsóbb volt. Mondjuk a teljesen különböző felszereltségi csomagok miatt nem mindig egyszerű az összehasonlítgatás, az egyszerűség kedvéért az alapmodelleket néztem. (Mondjuk a lentiektől függetlenül én is drágának tartom az új Swiftet. Szar beismerni, de sajnos a magyar piacon a Suzukinak nincs akkora presztizse, mint egy Mazdának, vagy Toyotának. Függetlenül attól, hogy nem szarabb autó ezeknél).
Ami drágább:
Mazda2: a fapados modell 3,36, és tényleg fapados, mert még légkondi sincs benne, és mindössze két légzsák van.
Yaris: az 1,3-as motorral hasonló szintről indul, mint a Mazda, szintén légkondi nélkül (igaz ott van 1,0-ás motor ocsóért), mondjuk ez a Yaris lassan már kifut
Ami olcsóbb:
- az új Nissan Micra, az alapmotor és a felszereltég is hasonló, mint az új Swiftnél, szintén friss modell. 5 ajtóval 3 millió alatt (2,769) adják, tömve légzsákokkal
- Renault Clio: itt az Extreme felszereltség felel meg a Swift alapjának, ez 2,94 milliót jelent öt ajtóval. Renault finanszírozásnál lejön ebből még 300 ezer forint és adnak +1 év garanciát
Az is fejlesztési pénz volt, hogy az autó picit nagyobb lett, még beleraktak pár kényelmi cuccot, jobb egy kicsit a hangszigetelése, és mégis majd 100 kilóval könnyebb. De nem azért, mert olyan lett, mint a régi Swift. Az EURO-NCAP 2010. évi eredménylistájában a kategóriájában a második lett a több, mint hatmilliós CR-Z mögött.
Az, hogy látszik, meg az, hogy tényleg miben más, két dolog. Amit nem látni, de mégis van, azt azért ki kell fizetni.
Azonos felszereltséggel a többi kisautó is ilyen drága. ( A többi is az alsó-közepesek árát éri utól ilyen konfigurációban. Igazából mi vagyunk csórók. ) Csak azokból van szerényebb felszereltség, esetleg gyengébb motor, így azokból van olcsóbb is, és így elsőre drágának tűnik a Swift.
De ez a két motoros választék tényleg gyenge. Az új Sport meg méginkább drága lesz. Ennyire szegény már a cég, hogy nem tud újabb mocikat csatasorba állítani, pedig az 1.5 csak pár dologban tért el, a löket volt változtatva, meg az elektronika. A Kizashi is egy motorral elég nyomorult választék.
Csak gyengébb az 1.5-nél. Meg pörgősebb, még egy VVT-sor. Csak mindenki először a megszokott stílusában vezet, és eltart egy ideig, amíg rászokik, hogy amikor máskor csak a gázra lépett, akkor már vissza kell rakni egyet. Ha addig egyet, akkor most kettőt.Van akinek ez fáradtság. Más meg a kapcsolgatást élvezi.
Mindenesetre ugyanazon a távon megfelelően húzatva nagyobb sebességre gyorsul, mint az 1.3.
Lesz ez olcsóbb is, csak megvárják amíg a kereskedők kiszórják a még készleten lévő régi új Swifteket. A válság miatt viszont az meg nem megy valami gyorsan.
Népítéleten sem láttam a nagyon-nagyon-nagyon Swiftről írást, sőt egy darabot sem látok új rendszámmal forgalomban. (Én teszteltem, de nem voltam a motorjától elájulva, a kaszni viszont tetszik kívül-belül. Csomitartó változatlanul kicsi, kuplung határozatlan, viszont csendesebb.) Gondolom, a hitelek elapadása miatt nincs legújabb Swift az utcákon...
Többünknek volt már ez a probléma, én is kiégett beltéri izzóval vettem használtan 2 évesen az autót 27e km-rel. Kicseréltem, de mivel én kikapcsolva tartom, ezért nem zavar.
Lehet berakni ledes belső világítást, itt a fórumon van, aki foglalkozik a ledes világítással. Egyébként nézz szét a www.myswift-team.hu oldalon, ott is megtalálod a ledes égőt.
Segítséget szeretnék kérni , 1.0 suzim van , egy ideje gondol egyet és leállítás után ha újra indulok a fordulat leesik 300-ra és csak nehezen áll vissza , nemrég lett benzinszűrő cserélve , mi lehet a gond , elöre is köszönöm .