Node: A nőm nincs ötven kiló, neki pl. a felállítást én hiába magyarázom (bár a kormányvégnél emelve a Maya határolója pl. le is törne), eleve el sem fektetném a saját motorjainkat.:)
Ezen kívül összesen ment tavaly 3-4 órát a Vespával, ez nagyrészt azzal telt, hogy hogy kell elindulni (ne próbáljon kuplungot csúsztatni), meg hogy kell kezelni a lámpákat és az indexeket. A fékezést gyakorolgatta egy kicsit, de vészfékezni nem mert még. Most gyakoroltunk egy órát a DNA-val, de azzal pl. kanyarodni alig tud, merthát keményen meg kell borítani, hogy forduljon, kormányozni nem lehet.
Jahogy a kicsivel is feltartanak? Az már igazán szép.
Ilyet itt még nem nagyon láttam, igaz, nem mindenki megy előre, valszeg akik nem tudnak elindulni, azok nem. Kivéve hétvégén, mert akkor húsz fős csoportoknak is mintha kötelező lenne a lámpánál ácsorgó két autó elé tülekedni.:) Pesten meg utoljára kb. 10 éve motoroztam sokat, akkor ez nem volt akkora divat, aki előre ment, az sietett is (meghát az autók is sokkal jobban nyomták neki, nem is csináltak helyet, sőt, direkt betartottak rengetegen. Ma meg inkább csak a bambákra kell vigyázni, bár azok sincsenek kevesen).
Mondjuk balra-egyes sávban én se állok mellé jobbról az elsőnek ha az teljesen a bal oldalt áll. Akkor már mögé, viszont ilyenkor "a belső ívet zárom".
Amúgy meg mindenre nincs orvosság, díszmotoros f@szokkal nincs mit kezdeni. Mivel én általában jól ismert helyeken járok, ezért hálisten sokat nem tudnak szivatni (lámpaváltás, helyes helyezkedésválasztás kisegít) csak a sorok közt araszolással.
Ja a minap 3 sávoson a szélső kettő közt menve előztem meg 2 nagymotort amik a belső kettő közt mentek. A dolog attól érdekes, hogy előttük ment egy szirénázó mentő ami nyitotta az utat. Ezek a toyota mentők nagyon keskenyek.:D:D
Mikor voltam is mutatták a horpadást az egyik kapun, hogy a kedvesüffél felült az motorra, és egy mozdulattal egyenesen vonalú intenzív gyorsítással csapódott a falnak.
Teljesen kezdőn én ilyen szintű csoporttársakra számítanék, aztán ha beülsz 8 ilyen mellé akkor tökmindegy mi lenne a tematika.
Ok, de mondjuk ma egyből balra kellett kanyarodni. Előttem egy fószer állt, mögöttem három (amúgy együtt voltak valszeg). Elindult az első, én teljesen együtt indultam vele, de mögötte. A mögöttem álló azonnal mellém jött és pont sikerült úgy megelőznie, hogy nagyobb lett az ív, mint gondolta, a tempókülönbség meg kisebb, így pont fellökött volna. Úgyhogy fékeztem én. Utána megelőzött a másik kettő, aztán beálltak az én órám szerint hatvanra. Visszaelőzni meg nem tudtam őket, mert az egész sávot elfoglalták, szembe meg jöttek. Ezeket én udvariatlan cselkedetként értékelem.:)
Ott éppen most találtam egy teljesenkezdőknek valót, igaz, nem robogós, de végülis a DNA csak a váltóban különbözik, szorítanivaló van.:) Viszont nem kell A.
A Hondáson lehet robogóval is tolni, igaz, az nem ötvenes, de a technikát meg lehet tanulni, mmint hogy vario van, nem váltó, és hogy nincs mit szorítani a térdeid közt.
Engem nem tart fel senki ezeken a helyeken, én nézelődni megyek és a legerősebb gépem sem tud sehol százzal menni felfelé két kanyar között.:) Plusz én tényleg nem vagyok jó motoros, egyszerűen csak nem szeretem magam körül a karosszériát. Ha meg utolérnek, azokat elengedem.
De a városban szívesen. Főleg hétvégén.:) Mert itt érdekes módon valahogy fel tudnak tartani, ma ez sokmindenkinek sikerült, utána meg figyelni kellett, hogy el ne üssenek.
Btw.
Lámpánál előrecsorgás. Én azt az elvet alkalmazom, hogy ha már áll ott valamilyen kétkerekű, akkor megvárom, míg elindul, tökmindegy, hogy mi az. Éppígy elindulok én is az utánam érkezők előtt, aztán ha olyan, majd megelőzöm.
Ez hétköznap itt kiválóan működik, de hétvégén kb. semennyire.
Én csinálom rosszul, vagy ezeknek tényleg jár a prospektus?
Amiket én láttam, ott mindenhol megkötés volt az A jogsi.
Még az SH robogós tréningjén is.
Itt szoktak a rendőrök szervezni évente egyet-kettőt, de az is inkább váltóssal jó, én egyszer voltam nagyrobogóval és gyakorlatilag elégett a hátsó fékem. De oda is kellett A jogosítvány.
Ja tényleg, láttam is ilyen légkulcsos indítást. De azon felül nem tudom minek így forgatgatni, mert a gyertya kivételén túl bármilyen bontáshoz ezt le kell venni az enyémnél biztosan.
A maradék 25 jut a töltésre. Nem véletlen, hogy az akkuról időszakosan működő fogyasztók mennek, mint a féklámpa, index és az önindító. Ha erre kötöd a világítás 30 wattját is, az láthatóan nem vezethet már jóra.