Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Akkor a túrán remélem találkozom topicosokkal! Én valószínűleg fekete Kempo-s pólóban és zöld 3/4-es régi holland gyakorlóban kezdek. Nem veszem rossz néven ha valaki hátbavág és felfedi kilétét :) Hamburger: 7:30-40 körül tudunk odaérni, abba még ugye belefér egy gyors regisztráció?!?
Három szakállamtitkár segíti majd a Honvédelmi Minisztérium vezetését, a védelempolitika, a védelemgazdasági, valamint az igazgatási-jogi feladatokban - nyilatkozta Szekeres Imre miniszter. A honvédelmi miniszter azt mondta: az első két hetét a minisztériumban arra szánta, hogy ismerkedjen, minél több emberrel találkozzon, megismerje, miként értékelik saját helyzetüket.
Mint mondta, ez a szakasz ezen a héten lezárul és a következő héten, azaz június 30-ig meghatározza, hogy a szaktárca vezetése milyen munkamegosztásban dolgozzon. Az államtitkáron, a honvéd vezérkar főnökén, valamint a három szakállamtitkáron kívül a tárca szóvivője is a szakmai vezetői szinthez tartozna - tette hozzá. A három szakállamtitkárt július 15-ig nevezi meg Szekeres Imre, ugyanezen időpontig a tárca szervezeti és működési szabályzata is elkészül.
Megerősítve Baluxx információit: a múlt héten én is láttam Budaörsön a három Ka-32-est a hangár előtt dekkolni. A Brendon mögötti parkolóból szépen lehetett őket látni.
Szerintem valamit elrontottak... részegek lehettek, vagy ilyesmi, hogy értelmes dolgokat visszahoztak... de majd kijavítják. Vagy nem javítják ki, de egyszusszal a taxirendszerrel együtt valami fontosabb dolgot elrontanak. (Vagy lehet egy jó napjuk? Nem, ez ki van zárva!)
Mintha narancssárgának tűnt volna, de elég rossz szögből sütött a nap, szóval akármilyen is lehetett...típust nem tudok mondani, annyira nem repült közel. De az biztos, hogy nem 26os volt (hang alapján).
Megerősítem. A fehérváriak többsége azonban továbbra is Zámolyi útnak ismeri. A helyszínen táblák és katonák fognak útba igazítani, hogy hová is kell menned. Ez az utca legkülső (északi) szakasza!
Szia! Nem kellett azért annyival előbb igényelni. Átlag 1 héttel előtte adta le az ember az igényt, sőt sokszor elég volt előző nap... Amikor megkaptad a melót, amihoz kocsi kellett - és ugye a főnöki kocsikat nem vihetted - kitöltötted a kocsiigényt, a főnököd aláírta, s a diszpécser megkapta... s te pedig nagy valószínűséggel megkaptad a járgányt
Tehát a kérdésemben a: "mi fontos ezekben a missziókban?" a hangsúly a fontos szón van.
Egy katonanak bekeben (ha epp nincs katasztrofa) egy dolga van: keszulni egy haborura. Ez ketfelekeppen lehet: 1. otthon 2. misszioban
Mindkettonek van elonye es hatranya is: Otthon: komoly (osszfegyvernemi) technikaval, komoly (osszfegyvernemi) hadmuveleteket gyakorolhatnak be. Misszioban: csak valos fenyegettsegben lehet megtudni, hogy eletveszelyben egy ember elarulja-e a tarsait, vagy lehet ra szamitani.
A nagyon nagy kulonbseg a ketto kozott, hogy otthon vagy van objektiv kontroll, vagy nincs, de az emberek (pl. en :-)) hajlamosak azt hinni, hogy nincs, nem volt, es nem is lesz (belathato idon belul). Misszioban van objektiv kontroll: ha a tarsasag fele meghal, akkor valamit elrontottak. Ha a jarmuvek sorra kilukadnak, akkor gyenge a pancelzatuk, ha egyetlen ellenseget sem talalnak el, akkor nem tudnak a katonak loni (emberre, aki mozog, visszalo, terepszinu, ...)
Azoknal a feladatoknal, ahol nincs magatol ertetodo objektiv kontroll (pl. autopalyaepitesnel van: vagy elkeszul, vagy nem, vagy osszedol a feluljaro, vagy nem), es a hadsereg nagyon ilyen, szerintem talan a legfontosabb dolog az objektiv kontroll.
Egyreszt gondolom egyertelmu a "rosszhiszemu" kontrollhiany: ha van egy raktarunk, lejelentjuk, hogy tele van ruhaval, es mukodo tankkal, mindenki boldog, mikozben a ruhat reg elloptak, a tankok 90%-a harckeptelen a hianyzo alkatreszek miatt.
De a "johiszemu" kontrollhiany is nagyon veszelyes. Megtortent (idevago) pelda: a hatalmas gaznyomasnak nem tud ellenalni a kosz, ezert minden loves az elozo loves altal esetleg otthagyot koszt kifujja a karabelybol, ezert felesleges a katonakat azzal terhelni, hogy kikepzik oket a fegyver takaritasara, es van eleg cipelnivalojuk, a tisztiszoszereket nem kell magukkal hurcolni. Ez teljesen jol mukodott bizonyos korulmenyek kozott, ezert mindenki boldog volt. Egeszen addig, amig Vietnamban a halott amerikai katonak tobbsege mellett nem talaltak egy felig-meddig szetszedett M-16-ost.
Szinten megtortent, de mar nem igazan idevago pelda: Franciaorszag felepitette a vilag legerosebb erodrendszeret, valamint tobb gyalogsaggal, tobb es erosebb harckocsival, tuzerseggel rendelkezett, mint Nemetorszag. De volt 2 rossz elgondolasuk: 1: erdoben nem lehet harckocsival jarni, tehat ahol erdo van, oda egyaltalan nem kell erod, katona is csak nagyonoreg, disznek 2: harkocsival a szo szerinti gyalogsagot kell tamogatni, tehat az a fontos, hogy legalabb olyan gyors legyen a harkocsi, mint egy gyaloglo ember Igy aztan keptelenek voltak arra, hogy az erdon atjott nemet harckocsik a gepesitett alakulatokkal szemben osszevonjanak csapatokat.
Szent László Menet: Valaki legyen olyan szíves és erősítsen meg abban, hogy a péntek reggeli fehérvári gyülekező a Havranik utcában lesz! (Ha még egy nagyjáboli házszámot, vagy valamit is tudnátok mondani az jó lenne) Előre is köszönöm!
Van mondjuk a minisztériumnak 750 alkalmazottja, akikre jut 50 szolgálati autó - a 35 osztályvezető, 5 főosztályvezető, 5 főosztályvezető-helyettes, 2 államtitkár, 2 államtitkár-helyettes, és 1 miniszter részére.
A taxirendszer bevezetésével ez megváltozik, lesz 30 szolgálati autó a 600 megmaradó alkalmazottra, az 1 miniszter, az 1 államtitkár, 1 államtitkár helyettes, és 5 főosztályvezető részére összesen 8, a fennmaradó 22 autó pedig nincs személyhez kötve, hanem közös, akinek épp utaznia kell, az ül bele.
(A gépkocsiflotta-számai hasraütésből származnak, illusztrációk csupán.)
"Lehet tudnim mi fontos ezekben a missziókban amely ha"megnyibálják"akkor aggódni kell?"
Amikor azt irom, hogy "mar csak a missziok megnyirbálásábol tudom elképzelni a további sporolást" akkor egy folyamat veget latom kibontakozni.
Tudod, amikor egy békának (ami a Magyar Honvedseg) levágják az egyik lábát (költségvetés csökkentése) és azt mondják: "ugorj..." akkor ugrik.
Amikor a második lábát is levágják (elpazarolják a humán erőforrást is és tovább csökkentik a pénzt), akkor már csak biceg.
Amikor a harmadikat is lenyirják (az országvédelmi feladatok és a katasztrofavédelmi feladatok mellé rápakolják a missziókat, vagy a NATO elvárásokat is megkövetelik rajta) akkor már csak vonszolja magát.
Most a politika a negyedik lábat próbálja meg levágni és majd csodálkoznak ha nem ugrik a béka. Csak az idióták nem vették észre, hogy a harmadik láblevágásnál már elvérzett szegény !!!
Na de nyilat, és nyílvesszőt már csak a Magyar Honvédség használ, így nem hiszem hogy komoly lenne a veszélyeztetetség. Talán még a csúzli, és parittya számításba jöhet, de minden fegyvernek van gyengéje. :-)))
"Valószinüleg MH-53J vagy M Pave Low változat, ha tippelnem kellene, akkor a fedélzetén egy adag U.S. Secret Service vagy U.S. SOCOM emberkével éppen terepet mér fel. ;)"