Az előzmény hsz-hez egy kis kiegészítés. Alapvetően a kis doboz helyéről volt szó (az ablak alatt), de betettem egy régi kocsi képét is másféle dobozzal. Mostanában eddig csak az újat láttam (ez a Fugi-féle változat), ami beljebb is van, mint a Fuginál. Na szóval ma találtam kocsit a régi fajta dobozzal. És ez egészen kint van, és jóval nagyobb a mélysége, mint az új dobozé.
És ha még tudnád, mennyi egyéb turpisság van a kocsiknál! :D
Sajnos a Quabla elég lusta volt ahhoz, hogy a rokkantemelős kocsinak a BDh-tól eltérő ablakkiosztását megcsinálja - ahogy elnézem, ez más kocsiknál is max egy minimális plusz ablakot jelent nulla egyéb átfaragással. :-(
Viszont a levelemben is említett tetőszellőző témához - ha valaki lusta színre fújni a világosszürke szellőzőket. :D Na jó, itt nyilván csak koszossági eltérés van...
Délután vettem át a Medikerben a Rau 573044 tartálykocsi H0-ás modelljét a Brawa-tól. Beteszek pár képet a modellről, szerintem önmagukért beszélnek... magyar Ep3 rajongóknak erősen ajánlott.
Két ünnep között van végre egy szusszanásnyi idő egy elhanyagolt projektre is. Beződűt' az egyik Bz. Még jön rá pár felirat, ablakozás, világítás és hajtás, de egy egy évvel ezelőtt félbehagyott projekt indult újra. Aztán jön a két fajta GySEV Bz is :))
A 2-es esetben a rövidzárlat többnyire elég bizonytalan, így ha a kocsit a pályán tologatjuk, elcsíphetjük a szikraesőt... már ha a trafónak kellően lomha a zárlatvédelme.
1, Az egyik kocsi egyik forgóvázában az egyik tengely a másikhoz képest fordítva van berakva. Nézd meg a forgóvázakat, és arra ügyelj, hogy a műanyaggal kiszigetelt kerekek minden esetben egy oldalon legyenek bennük.
2, A másik hiba ( amit mondjuk csak erős kopás után tapasztaltam ) az, hogy a kerékpár ahogy mozog, a kerék széle hozzáérhet a tengelyt tartó fémlemezhez. Ez hivatott ugye az áramszedést is elintézni a tengely vezetése mellett. Ha nagyon lötyög benne a tengely, vagy kicsit meghajlott ez a lemez, akkor a kiszigetelt kerék széle hozzáérhet a lemezhez. Ez nagyon alattomos dolog, menet közben csak néhány esetben jelentkezik, de egy digitális központot már kényelmesen zárlatba visz. Esetedben új modellnél a kopás elég valószínűtlen, az viszont, hogy esetleg meghajlott egy picit összerakáskor és beleér a kerékbe, elképzelhető.
Egy olyan segítséget szeretnék kérdezni a tapasztaltabb modellező társaktól, hogy megvettem mindhárom új Roco schlieren kocsit (vezérlő + két másodosztályú) és az egyik másodosztályú kocsi teljesen ”berezonál” a pályán. Begerjed tőle a teljes pálya és mozdony (több mozdonnyal kipróbálva) áramfelvételét is megakadályozza. (Analóg rendszerű terepasztalom van, csak a részletes leírás miatt). Próbáltam az alját - különösen a kerekek környékét - összehasonlítani a másik pályaszámú hibátlanul működő kocsival, de nem találtam rá a megoldásra.
Bármilyen segítséget vagy ötletet nagyon szívesen vennék!
Sajnos én egyáltalán nem tudtam elmozdulni az asztalunktól, de most, hogy végre az utánpótlás legerősebb tagja felnőtt lett, érettségizett, és van tekintélye a kicsik között, én is többször hagyhatom magára az asztalt. :)
Remélem, április-május környékén végre el lehet szabadulni kiállításra, akár nézőként, akár kiállítóként!
Modernisierungswagenről, mint magyar fűtőkocsi bázismodellről, még nem hallottam. De fölöttébb jól mutat a fényképeken!
Nagy kérdések lennének számomra a tetőívelések. Az FKK -nál is, és a VFK -nál is. Vajon az mennyire korrekt? Ill. utóbbi mennyire passzol a Fugihoz? (Na, mondjuk én pont ezt -is- szeretném korrigálni majd -egyszer- a Fugi kocsijaimon.)
Akkoriban ez adta magát donornak. :-)
A tetőívet nem tudom, még nem néztem össze ebből a szempontból. Nemrég ment el innen a klubból alkotasu kolléga, látta mind a négy kocsit (majd teszek fel képet a BDt-ről is, de most nem otthon vagyok), szerinte ránézésre jobb, mint a Fugié. :D És ennek szűkül a vége. :D
Ha egyszer befejezésre kerülnek, akkor sem biztos (sőt...), hogy Fugival mennek együtt. Amikor ezeket elkezdtem, akkor még nem volt Fugi. A BDt-ből az elképzelés szerint most már nem BDt lesz :D, hanem egy 82-28 15x más, pl. Sachsen, Heris kocsik közé sorozva, ott nem fog kilógni a sorból, ami Fugik mellett esélyes.
A VFK pedig vagy Epoche 5-ös lesz*, vagy egy félredobott selejtezésre váró. A képeken nem látszik, de a beragasztott homlokfalak - ami az FKK-ból (nem nudista strand :DDD) levágott kocsivégekből van - egy picivel keskenyebbek, és sajnos kicsit behúzta, meggörbítette a kocsi oldalát a végeknél. A kérdés, hogy ezt mennyire tudom korrigálni. Meg ugye egy csomó egyéb részletkérdés van még, ezek kimenetelétől is függ.
*Szóba jöhetne zöld is, de ott sokkal inkább Fugik közé keveredne, látszódna az eltérés. Bár a zöld MK-ás Da kocsi előtt talán nem. Még törpölök, nem most lesz befejezve. :-)
Az FKK -nál felhasznált tető nagyon ismerős! Melyik régi kéttengelyes Piko kocsi teteje? A nyitott peronosé? Vagyis ebből is kettő volt, sz'al a hosszúé, vagy a rövidé? (Most nem bányásztam elő az enyimeket, akkor lehet, egyértelműbb lenne a méret alapján.)
Szerinted 20-25 év távlatából emlékszek rá? :D Ha megnézed a második képet, ahol mellé van téve a tető, látszik az egyik belső végén a túlnyúlás a nyitott peron fölé. A tetőben lévő izék szerint a kasztni hossza a peronok nélkül 10 cm, ez alapján döntsd el, hogy a rövid vagy a hosszú. :D Én arra sem emlékszek, hogy kétféle volt.
Posch... Érdekes ez a Fugihoz lebutítás, eddig nem is merültem bele ebbe...
Nekem nincs, az egyik kissrác tervezett és épített egyet (12 éves):
Ebben igazából - bár kívülállónak nem feltűnő - az a nagy királyság, hogy a sima LEGO-ablakkeret ablak elemek közé élére állítva rakott egy lapos simát, hogy az ablakok közötti távolság arányos legyen. Nyilván könnyebb a négy kocka széles ablakokat egymás mellé lerakni kötésbe, mint ablakonként egy 2/5 kockával eltolni az egészet, de akkor nem lesz jó a hossz.
Félkészen van egy második is neki, meg majd lesz vezérlőkocsi is.
Illetve egy felnőtt építőnek van hossztorzított (ez 2011-es építés). Látszik, hogy itt közvetlen egymás mellé kerültek a keretek, és a WC-ablak is lespórolva. Ekkor még nem voltak nagyobb sugarú ívek, ma már eléggé játék a játékok között is, 2011-ben nagy vívmány volt.