Keresés

Részletes keresés

thehassan Creative Commons License 2006.12.01 0 0 14745
Belepillantottam, hamarosan meg fogom nézni részletesen is, majd beszámolok.

A Nera-t én csak gyártóként ismerem, melyik cuccukra gondolsz (www.nera.no, http://satcom.neraworld.com)? Vagy ha nem rájuk, akkor mire?
Előzmény: yeti76 (14743)
arpapa Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14744

 "Géptávíró készülék/lyukszalagos"

 

bocsi de tényleg csak ironizáltam, folytassátok nyugodtan, már az elején elvesztettem a fonalat, de tetszik, hogy ennyire otthon vagytok a szakmában, a magyar katona mindig is ilyen volt, talán csak hagyni kéne dolgozni!!

az meg reménytelen sajnos!!

árpapa  

Előzmény: yeti76 (14742)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14743

Szia Hassan!

 

A NERA rendszerről tudsz vmi infót nekem adni?

 

Annó még boszniában volt szerencsém minimálisan dolgozni vele,de a papírjaimat vhol eltüntettem rólla,ami meg van,az csak egy újabb tipus hivatalos anyaga:-(

 

Előre is köszi!

 

Ja!Az anyagot nézted,amit küldtem?

yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14742

Szia!

 

Géptávíró készülék/lyukszalagos/

 

Jól emlékszek Konyev?

Előzmény: arpapa (14741)
arpapa Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14741

 "Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002  es típus) tartalmazott."

 

bocsi, hogy megszólalok, két napja követem az eseményeket, itt egy picit elakadtam: k1- k-40 vt-5 eddig rendben, de a f-1101 és f-2002 az betette a kaput.

mégegyszer bocsi, jobban figyelek!!

árpapa / tökhülye / 

Előzmény: konyev (14739)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14740

Szia!

 

Nem gond,hogy beleszólsz!

Ha nem láttál még 173-at hír kocsiban,az nem azt jelenti,hogy nincs:-)!Ha gondolod,akkor előkerítem a fényképet a volga belsejéről!

Igen,a 1260-61 valóban egy "bohócrádió" ,de az is a volga készletébe tartozik.

Igaz,hogy amekkora távolságra el tudom dobni a 1260-at,arra a távolságra talán még stabil ők-t lehet vele csinálni:-)

Előzmény: konyev (14738)
konyev Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14739

Az alap a K1 III/ G volt. Ez egy K-40 es (40 mellékes) telefonközpontot egy vivőzőberendezést (ez lehetett VT-5 vagy H-1 esetleg H1-H2 es berendezés, az új verziókon MVT 1 es berendezés) valamint egy db géptávírót (Dalibor F-1101 F-2002  es típus) tartalmazott.

 

A következő a K 2 volt 2 db 40 mellékes telefonközponttal. Az utolsó azt hiszem hdo szinten a GK/G volt, MVT 6 vivőzőberendezésekkel egy T-20 asssal valamint F-2002 es géptávírókkal.

Előzmény: st_patrick (14713)
konyev Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14738

Bocs hogy beleszólok a beszélgetésbe de egy kis korrekcióval élnék.

 

R-173 R-173 P  a raj ill szakaszparancsnoki BTR-80; 80/A ba vannak építve, rádióskocsiban még nem láttam ilyet. Egy hibridváltozatról tudok ami a T-72 ben az R-123 at hivatott kiváltani de csak a rádió került beépítésre, az intercom megmaradt a régi R-124 es. Gyártmányvariációban találkoztam orosz német és lengyel gyártmánnyal is.

Az R-1260 és az R-1261 es szentendrei régi híradók szavajárásával élve "bohócrádió" a lövészraj pk és raj beosztott rádiója volt. Ha jól emlékszem 0,1 W os kimenő teljesítménnyel. előre programozott (szintézeres megoldás) frekikkel.

Előzmény: yeti76 (14725)
krivics Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14737
OFF
Na ja. Velem is előfordult, hogy nem tudtam lebeszélni a kopasz híradó őrmit, hogy játszon a deimosz rádióival.
"Szerencsére" be sem tudta kapcsolni, nem találta meg a padládában a főkapcsolót...

A troposzférikus híradásnak (NVIS) jobb helyeken komoly szerepe van a veszélyhelyzeti rádiózásban (hiradásban). (ezért nálunk természetesen nem)

ON
A hadosztály (katonai kerület) vezetését biztosító híradó és kommendáns zászlóaljakat összevonták vezetésbiztosító zászlóaljá ('91), majd 5 évvel később jogutód nélkül megszüntették.(96')
Előzmény: M.I. (14733)
tuzer Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14736
Egy kicsit nagyocska lett ez a fórum, néhány hét kevés átolvasni. Aprólékosan kitárgyalruk már.
Előzmény: borzalom11 (14731)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14735

Hali!

 

Én nem cseszegetni akartalak,csak kérdeztem:-)!

A missziós meg más híradásokra nekem is van/volt "pici" rálátásom/közöm:-)))))))))

Amúgy pont tegnap beszéltem két barátommal,az egyik a lengyel kaminnal történt balesetnél volt ott mint híradó,a másik meg Talilnál/100,300-as/:-)

 

Bakker,Te/Ti akkor legalább értettetek hozzá!Én mehettem párszor át a másik épületbe,meg a PX parkolóba,mert rendszeresen zérózták az eszközt:-(

 

Az én képeimről beszélsz:-)?

Ez a valóság:-(((

Előzmény: Törölt nick (14734)
M.I. Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14733
Möglehet!
Én soha nem értettem a rádiózáshoz, hiradásipari érettségi ellenére, de egy frissnsült rádiós hadnagytól elsőre olyat kérdeztem műszaki paramétert amire nem tudott válaszolni.
:-)
Jó legyünk tisztességesek, voltak ott valóban jó szakemberek is!
Előzmény: thehassan (14727)
M.I. Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14732
"M.I.-re is reagálva: a 1412 és a 1406 relék két járműre települtek? A vonalcsatlakozó megnevezés az alakulat nevében mit takar"

1406-ról nem tudom.
Nekünk egy állomásunk két Zil 131-ből állt.
Voltak a századnál 2 Csepelre telepített állomások is. Azoknak a bodegája egy kicsit különbözött, de asszem ua. a készülék volt benne.

A műszeres kocsiban hosszában egy folyosó, balra a "telefonközpont" rész. Ha jól emlékszem 64 vonalat tudott kezelni.
Jobboldalon a rádió készülékek.
Mindenből kettő volt, és ezzel teli is volt a kocsi.
Az antennás tetején voltak a lefordítható teleszkópos antenák és a 1,5 x 2 méteres sugárzók.
A kocsiban segéd áramforrás (a linken lévő képen a kocsi jobhátulján lévő ajtó mögött),
szerszámok felszerelés és pihenőhely.
A fő áramforrást vontattuk. HAD 16 volt a neve négyhengeres soros léghűtéses dízel.

Említetted, hogy nem kémkedési céllal kérdezed.
Egyrészt ezek 20 éves infók, másrészt ez az alakulat legjobb tudomásom szerint a rendszerváltás után az elsők között szűnt meg.
Ráadásul akkori szövetségeseink és nem szövetségeseink sokkal jobban tudták mindezt mint én valaha! :-)
Tehát akkor mégegy bizalmas infó:
Egy ismerősöm aki a ceglédi hadosztályparancsnokságon szolgált azt mondja, mi hozzájuk tartoztunk a velünk egy laktanyában lévő Kommendáns ezreddel együtt.

Volt nálunk Aszódon mégegy zászlóalj akiket tropósoknak hívtunk.
Állítólag a troposzféráról mandínereztek rádióhullámokkal, de nem volt saját cuccuk, hanem egy közelben lévő orosz objektumba jártak rádiózni. Nálunk laktak, de a dolgozójuk egy oroszok által őrzött helyen volt.
Előzmény: st_patrick (14723)
borzalom11 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 14731

 

   Sziasztok! Hetek óta olvasom a fórumot és úgyérzem itt sokmindenről szó esett már csak a jelenlegi oktatási rendszerről nem.

 

 Szerintem sem a tiszt sem a tts képzés nincs kellőképpen megoldva. A tts képzés csak Szentendrén van és állandóan változik a tematika. A fiatal tisztekre meg elég rá nézni éd az ember sírva fakad.

yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14730

 1. R-140  2. R-142  3. R-142M  4. A jobb szélső az R-1340

Volt tüzér Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14729
A Cikloida állt egy univerzális félpótkocsiból, amibe az orosz az iutóbbi időben mindent pakolt. Volt egy univerzális agregátora, ha jól emlékszem 5E96A (Bár én azt a 200 KW teljesítményt én soknak tartottam) és volt egy antennás kocsija, amiben az antenna elemeket szállították. Legalábbis ennyire emlékszem. És most hirtelen azon kezdtem el törni a fejemet, hogy egy 5JA63 Cikloida három antennája és az árboc hogy fért el abban a kis kabinban. Mert 5JA62 Cikloidával könnyen ugráltak, az egy antennával kevesebbet kapott.
Előzmény: st_patrick (14724)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14728
Szia Éhesló

Pct rakhordozó ? Milyen komplexum lesz rajtuk ? tudtommal a rendszerben lévők igen csak a végét járják üzemidejileg !

Az AV hordozóra melyik vető kerül ? ( Drága jó önjáró autómata ! De jó is volt )

Előzmény: Éhesló (14726)
thehassan Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14727
A tanítás módszerére az lehet a magyarázat, hogy a Bolyain is ilyenképpen tanították a tiszti hallgatókat a kezelésre...
Előzmény: M.I. (14722)
Éhesló Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14726

Helló,

mindenféle típus szóba került: seb.szállító, pct. rak. hordozó, aknavető hordozó, felderítő, stb....

A konkursz nem volt tervezve bele.

 

Éhesló

Előzmény: st_patrick (14662)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14725

Hali!

 

R-Volga,azt hiszem!Nem bizti.

R-1340RH,R-173URH,R-173M-URH/vevő/,meg azt hiszem R-1260URH,450MHz.vonalhosszabbító.

 

Eredetileg mik voltak benne,arról gőzöm sincs,de gondolom a fenti rádiók elődei/R-130,R-123/

 

Írsz mailt,akkor tudok küldeni a 1406-1412-ről pici anyagot.

Előzmény: st_patrick (14723)
st_patrick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14724

A Cikloida nem félpótkocsiban volt elhelyezve? A PRV-kép:

 

Előzmény: Volt tüzér (14708)
st_patrick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14723

Jaaaaaa:-) Az el is kerülte a figyelmem.

 

Nem vizsgázom (ebből) sehol csak érdekel a téma, pláne hogy egy ideje hobbiból saját változatom próbálom kidolgozni a MH felépítéséről. (Nem kezeltetem magam csak érdekel:-)) Ehhez igyekszem önképezni magam, de azért egy képzett katonával nem akasztanék tengelyt szakmai kérdésben... Műszaki végzettségem nincs, érdeklődésem humán, eszközök érdekelnek és az hogy milyen szervezetben mire használják és milyen harcászat-technikai paraméterekkel, milyen felszereltséggel történik mindez. Hát ezért vergődöm itt a híradóeszközökkel, mert ez az egyik nagy fehér foltom ami mostmár kezd szűkülni...

 

A Volgában milyen rádiók voltak eredetileg? Mire cserélték ki? Az állomás típusa nem rémlik?

 

M.I.-re is reagálva: a 1412 és a 1406 relék két járműre települtek? A vonalcsatlakozó megnevezés az alakulat nevében mit takar?

 

Krivics: köszönöm és ha eszedbe jut még valami technika amit javítani vittek hozzád, ne fogd vissza magad:-)

 

 

 

Előzmény: yeti76 (14720)
M.I. Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14722
"Szia! Mondjuk a szöveg műhelykocsiként mutatja be, de nem ez ott az egyetlen tévedés. A lokátorszállító pótkocsi például a PRV-16 magasságmérő lokátor áramfejlesztője lenne eredetileg, a "lokátorantennák" meg az 5Ja63 reléállomás antennái:-))



Ha lehet egy kérdéssel több, Tőled is kérdezősködöm: milyen alakulatnál/aegnél voltál 1412-n?"

MN 5934 k(eret) század

Azt, hogy R 1412-nek hívták a holminkat csak elszólásból tudtuk meg a tisztjeinktől.
Úgy mint azt is hogy mi voltunk, ha jól emlékszema 113-ik vonalcsatlakozó önálló zászlóalj.
De ezek is csak legenda szinten terjedtek a sorállományban.
Ahogyan a szaktudás is. :-)
Kék gombbal forgasd maxra ezt a műszert akkor sárga kapcsolót be stílusban tanították a sorkezelőket.
Engem műszaki részletekről ne kérdezz, hiradásipari végzettséggel sofőr voltam, a szakács és a szerkezeti lakatos volt a sorkezelő.

Az első linken lévő Zil 131 rajz egy ponyvás rajza. Nem soros hat, hanem v8 motorja van 170 lóval.
A második linken látható 131-es olyan mint a mi állomásunk antennás kocsija, csak nincsenek rajta az antennák a tetején.
A műszeres kocsin amelyben a készülékek vannak más a külső ajtók elhelyezkedése.

Azt mondták, hogy a max táv ahol még ÖK-t tudunk csinálni kb 100 km.
Kicsit hümmögtünk.
Előzmény: st_patrick (14698)
krivics Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14721
2 db 40 vonalas központ volt benne, nem volt mellette más.

Szerencsére több mint tíz éve a közelükbe sem mentem. A rendszert nem nagyon értettem, darabjait (célszerűen a kiszakadt dugót, felcsévélőmechanikát) hordták hozzám a hírműhelybe.
Ami meg azóta a hiradásból rámragadt, nem dugdosós/elektroncsöves:))
Előzmény: st_patrick (14713)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14720
Igen,de én kettővel ezalatt írtam Neked,s ott említettem Hassant,s gondolom erre írta:-)
Előzmény: st_patrick (14719)
st_patrick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14719
Ööö...ez a kérdés Yetinek szólt:-)
Előzmény: thehassan (14717)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14718
Megy egy mail!
Előzmény: thehassan (14717)
thehassan Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14717
Soha nem voltam relés :(

Yeti: igen, ott.
Előzmény: st_patrick (14715)
yeti76 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14716

Hali!

 

Vizsgázol valahol:-))?

 

A volgábol régebben nem tudom,hogy menyi volt,de mikor mi megkaptuk/felújítva 2002-ben/akkor tán csak gödöllőn volt belőlle még kettő.De ez nem 100%!

 

Hát ez feladat függő nagyon!Mit kell kiszolgálni stb!

Szerinte Hassan ezt jobban tudja:-)!

Nekem ennek utánna kellene néznem,hogy ne írjak Neked hülyeséget!

Előzmény: st_patrick (14715)
st_patrick Creative Commons License 2006.11.29 0 0 14715

Neked is köszi:-)

A következő kérdés: mi határozza meg hogy a hírhálóba mennyi reléállomás kell? Jó tudom a távolság+ a tartalékok, de valami elv csak van ami alapján kiszámolják hogy a felhasználóknál lévő állomások mellé mennyi relére van szükség.

Aztán: egy dd hírszd az összeköttetést biztosítja a dd alárendeltek, a dd pság és a törzs valamint az elöljárók között. Ehhez miért kell neki reléznie a saját híradását? Akkor mit csinált a hdt hírz?

 

Volga: ebből mennyi volt és klasszikus kérdésem: mi a típusjele? :-)

Előzmény: yeti76 (14702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!