Ezt a típust már csak az ázsiai és afrikai piacon forgalmazza a Toyota, Európában biztosan nem. Ennek fényében biztosan vannak olyan paraméterei, amelyek módosítása nélkül nem lehet forgalomba helyezni.
Feltételezem, hogy a biztonság az egyik. Nem mindegy egy ütközésnél, hogy a motor ott van-e előtted, avagy sem, talán nem véletlen, hogy a képeken látható orrkialakítással már csak a fent említett kontinensen készítenek új furgonokat. A biztonság pedig szerintem A legfontosabb szempont, ami mindent felülír.
Az, hogy kifuttatjuk 700000-1000000 kilométerig az autókat, mert rá vagyunk kényszerítve, az nem kéne hogy elvárás legyen, hanem inkább szégyen, hogy megtörténik. Ahogy az is, hogy kénytelen a cég spórolni a nagy köbcentis motorokon, ami röhögve vinné ilyen terhelés mellett az autót megbontás nélkül párszázezer kilométerig. Holott más ágazatokba ömlik korlátlanul a pénz ebben az országban.
Igen, csak akkor még nem voltunk EU tagok, mikor az előzőek lettek beszerezve. Létezik belőle magasított, igaz, hogy a szépsége ízlés kérdése, de véleményem szerint a funkcionalitás, megbízhatóság fontosabb:
Jó, de azért ez eléggé komoly probléma, nem gondolod?
A Toyota miért nem rukkolt elő magasított beltérrel? Lehet, hogy akkor ők is maradhattak volna mint beszállítók... Hiszen valami oknál fogva mégis csak ŐK voltak a beszállítóink korábban.
A Toyoták megbízhatósága, strapabírósága, elnyűhetetlensége legendás a cégnél. Messze kevesebb baj volt velük, mint a Fordokkal, vagy a közelmúltban beszerzettekkel. A szín sokadlagos kérdés, sárga, fehér, vagy akármilyen a Toyota is lehetett volna. Egy hátrányuk volt, hogy nem magasítottak voltak, kicsi volt a hely bennük.
Szóval a lényeg; a honvédség beszerezhetett EU-n kívüli típust, az OMSZ nem. Én csak ezt nem értem, hogy lehetséges.
Én azt nem tudom, miért lett volna jobb a magasított toyota, mert nem vagyok szakértője a témának!
Az EU-s dolgokat pedig azért nem értem, mert amikor olasz országban, vagy éppen a németeknél történik valami és mutatják a képeket, mindig csak fehér mentőautókat látok, miközben az EU szabvány a sárgákat preferálja...
Annyit tudok, hogy ezek a rövidített Crafterek nem alkalmasak mentésre...:(
Nem mondtam, hogy fontos, csak felmerült bennem. Anno azzal magyarázták, hogy azért nem lehet ismét új Toyota az OMSZ-nál, mert EU tagok vagyunk, csak az EU-n belül gyártott típust lehet venni, meg belső méretek blablabla... Azt meg gondolom nem kell kifejteni itt senki előtt, hogy miért lett volna jobb a japán szekér (magasított belső térrel).
Az Országos Mentőszolgálat hivatalos jelzéseivel ellátott ruházatot viselő mentődolgozók az OMSZ érvényes szolgálati igazolványának felmutatásával ingyen utazhatnak a BKK járművein.
Ezt ugye nem gondolhatják komolyan.. Vagy én értem félre?
Abban a szolgálati ruhában kell utaznia a mentődolgozónak a BKK járatán, amiben a munkáját végzi, ahhoz, hogy kedvezményesen utazhasson? Miért nem elég hozzá a szolgálati igazolvány?
Eddig én is mindig y-al írtam, de van az a könyv tudod, amit Bencze Béla és Göbl Gábor szerkesztett, ott i-vel van írva.
Amúgy úgy írod ahogyan akarod...
Czakler Éva valóban egy nagyon kedves és szeretni való orvos, nem értem, ezt miért hoztad ide. Én csak nem szeretem, ha modoroskodik valaki, mert visszatetszést vált ki bennem. A rendőrök kezdték, és sajnos vannak akik átvették tőlük, ezért gondoltam, hogy szóvá teszem még az elején. De lehetett nyelvbotlás is a lámpaláztól... Én is tudom, hogy cz-vel írandó a neve, mégis kihagytam a z-t.
A másik amit nagyon imádok, amikor azt mondják, hogy a "mentőszolgálat munkatársai" kórházba szállították... Mennyivel egyszerűbb lenne ha mentőket írnának... Ez is modorosság.
Régebben volt még, hogy pl. "14 óra magasságában". Ez is rendőri berkekből indult, semmi köze a magyar nyelvhez, szerencsére már hanyatlóban van.
Lehet, hogy igazad van, én nem tudom, hogy hogyan kell helyesen leírni, és eddig azt sem tudtam, hogy milyen szakvizsgája vagy szakvizsgái vannak, azért rákerestem. A _nyúlvántartásban pedig az általam alkalmazott írásmóddal szerepel.
Lehet, hogy ez nyelvtanilag nem helyes, de úgy gondoltam, hogy ha hivatalosan így tartják nyilván az ő vizsgáit, akkor illendő nekem is eképpen, ezzel az írásmóddal használnom.
Ezúton kérek tőled és a fórum többi használójától elnézést.
Egyúttal megkérnélek, hogy jelezd a hivatal felé a téves írásmódot. Bizonyára örülni fognak neki.
Cz-vel írja a nevét, és nem azért szeretjük, mert jó helyettes szóvivő (bár én ezen a modorosságon pl. nem akadtam fel), hanem mert szakmájához értő oxyológus szakorvos.
Nem érzem, hogy annyira gáz lett volna ez a _Nyulatkozat, hogy érdemes lett volna hozzászólást írni miatta. :-)
Gondoljunk inkább arra, hogy ilyen területen nincs sok tapasztalata (mert tényleg ritkán szerepel a tv-ben és valszeg a SOTE-n sem ezt tanulta), és szavazzunk neki inkább bizalmat. :-)