Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
De egy támadás elleni védelemre és ott nem csuzlival lőnek. de ha nyugot akarsz lenni egy statikust megkérdezhetsz. én meg arra kirándulok és megnézem és le fotózom,
Ez nem tűzvezető lokátor, hanem felderítő lokátor. Mezőfalván meg nem volt, de az azonosításhoz itt van egy fénykép. A kérdéses fedezék kb úgy néz ki, mint a második kép. Hogy a méreteket kalkulálni tudd, az elválasztó falon látszik egy normál emberi méretű ajtónyílás.
Igen, csak amire Mezőfalván emlékszel, ott a fedezék felett volt vagy 5 méter föld, és a tetején a lokátor nem a földkupac alatti fedezék felett volt, hanem mellette. Amire én gondolok, az a fedezék alaphelyzetben felül üres. Ráadásul a felette lévő földréteg is max 2 méter. Azt alaphelyzetben nem arra tervezték, hogy a tetejére telepítsenek valami eszközt. Erre csak most lenne szükség, és kifejezetten múzeumi célra.
Ha a képedet megnéztem, minimum két hajdani közepes légvédelmi rakéta tüzelőállás szerepel rajta. Mindkettőben volt olyan fedezék, amibe a telepítés során Cikloida mikrohullámú rádiórelét építettek. Ez kétállásos, középen betonfallal elválasztott fedezék volt. Kétféle ilyen volt a közepes osztályoknál, az úgynevezett szakaszfedezék, amelyik mindkét végén nyitott, ám minden kapu bazi nagy vasajtóval el volt zárva. Na a kérdéses fedezék végén zárt volt, és nem volt az elején vasajtó. A teteje is beépítetlen, maximum a fedezékbe épített kis óvóhely búvónyílása volt a tetőn.
Namármost. Ha én egy ilyen óvóhely tetejét alkalmas vastagságban lebetonozom, akkor elbír-e egy Kabina 66 lokátort, ami alsó hangon is kb 12 - 14 tonna. Na most ez a lokátor ott nem üzemelne, csupán múzeumi célra lenne oda felpakolva.
Tehát a kérdés: Egy ilyen fedezék elbírja-e a véleményem szerint szükséges kb 15 centi vastag beton placcot, illetve a rajta lévő lokátort? Vagy esetleg egy idő után összeborul az egész építmény lokátorostól, betonostól, mindenestől.
Én úgy tudom hogy a vaskúti laktanya "előtt" a Duna felé, ha minden igaz a romjain krossz és mountainbike pályát nyitott valaki. Pár hónapja volt egy kiállítás az ifjusági házban, ahol egész jó fényképek voltak a települési helyről meg a technikáról.
Amerre járok mostanában a városszéli laktanyák kb mind ugyanúgy néznek ki kivülről, lepusztult épületek (jó ha ablak van bennük) a betonkerítés mögött, itt-ott örzésnyomok, de semmi látványos. Dunántúlon 87-90 között szinte mindben jártam rendszeresen, rossz nézni mi lett belőlük.
Marcello mindkettő megszünt, nem tudom ez melyik volt, de a belső az már régóta a város része, nyáron épp ott vásároltunk be(penny van a közepén) gyakorlatilag teljesen beolvadt. Ha emlékeim nem csalnak a parancsnoki vol az, ahol valami nyugdíjasklub van most, talán ez az egyetlen épület maradt meg.
Nagykanizsa szintén, ott tavaly adtak át egy Pluszt azon a területen ahola belvárosi laktanya volt, épp meséltem a gyerekeimnek, hogy kb hol parkoltunk rendszeresen régen, mikor szinte mindenhetes vendég voltam( MN REVA Intézetben melóztam Fehérvárott)
Kalocsát nem tudom, meg kéne nézni, most 40 km-re lakom, Baja mindkettő megszünt, a műszaki helyén vállalkozói terület van, a vaskúti uti még tartja magát, de sztem nem sokáig.
Majd megnézem,de szerintem egyröl beszélünk.Mivel az egész komplexum a temetővel szemben van, ezért gondolok a harkányi ut város vége felé eső részére (a temető déli bejárata környéke). Az ALDI a teherkijárat és temető között lesz.
Amire én gondoltam, az pont a nagytemetővel szembeni rész.
85-ben az árkádos házban kaptam meg a 3 hónapos alapkiképzést az orvosszázadban. Száz frissen végzett rigó doki egyrakáson. Nem kell kommentálni, mik mentek ott...
Ez nem a déli részén van (a város vége felé)?Az meg van.Sajnos hagyták lepusztulni az laktanya területet,de én még emlékszem milyen volt fénykorában.Patika!Kempingről nem is tudtam.Kolesz volt még itt.
Bajcsy tüzérlaktanya, Pécs. Rendőrség a bejárat melletti épületek. Maga az eszköz fedezékek még meg vannak. Jelenleg le van dozerolva a harkányi út felé eső terület (kivágva azok a régi fák!) és mi más mint áruház épül (ALDI). Ja, hogy Pécs legnagyobb összefüggő zöld területe, és mondjuk lehetne más is...A tiszti házak mögött lakópark készül.
3. Ahogy Tüzér mondta, egy Nyeva osztály (fljebb vandork értekezett az alakulatról)
4. A 34-es küszöb és a zalavári focipálya közti rész, a műholdfelvételen épp égetés után.
5. Megerősített fedezékek, amik nem tudom mire szolgáltak. Rakéta- és bombatárolónak kiss bonyolult a megközelítése. Meg ezekre esélyes több reptéri ojjektum is.
Érdemes követni a pályatengelyt, könnyen megtalálható a déli irányadók helye is.
Jól tippelsz, kb. ezekre a technikákra emlékszem, bár ebben a témakörben én abszolút amatőr vagyok. Én csapatfelderítő voltam, az ellenséges nyugati technikát jobban ismerhettem, mint hétpecsétes titokként őrzött sajátot :-) Viszont az irányadó területén kiskölyökként még gyűjtöttem szénát apámmal (meg kidobált elektroncsöveket és egyéb "kincseket" :-) Akkor még hatalmas terület tartozott hozzá, különféle híradós kocsik állomásoztak ott, kábelek hálózták be a területet, aztán valamikor később kisebb területre szorult vissza és a környékére a TSz szőlőt telepített. Egyébként az adó sugárzott középhullámon is, valahol a sáv szélén, a Kossuth-adó előtt lehetett fogni és a Szokol rádióinkkal szoktuk "iránymérni" :-)
Nagyon köszönöm a segítséget! Az ember félig hülyének érzi magát a helyszíni bejárások alapján, amíg nem kap megerősítést. A lérakos topicban Hpasp kolléga azt is kiderítette, hogy Sármelléken a magyar-orosz csere előtt volt magyar rt-s csapat is. Azt már én teszem hozzá: talán ugyanitt.
Az rémlik, hogy milyen technika volt a dombokon? Gondolom semmi csoda, valszeg P-37/PRV-13?
A rombusz alakú területről gondoltam hogy az irányadó, mert tengelyben van. A kábelfektetés nyomai egyébként felismerhetőek egész a reptérig! Ugyanúgy déli irányban is.
Amíg a sármelléki repülőtéren a szovjetek állomásoztak ezeken a dombokon lokátorok voltak telepítve. Ha egy kicsit eltolod nyugatra a képet, a főutak kereszteződése közelében egy rombusz alakú területet láthatsz. Ennek közepén pedig egy adóház működött. Ettől a repülőtér irányában ha megnézed a szántóföldet, még látszanak benne a leszállítófények oszlopainak helyei is.
Csak azt akartam kérdezni, hogy erről az objektumról Sármellék reptér É nincs-e valakinek infója. Benőtt dzsindzsás, de dombokkal, fölhányásokkal. Olyan, mintha egy 5 dombos Rt alakulat lenne...szerintem az is volt. Találtam egy szakaszfedezéket is a klasszikus beton elemekből.
Köszi! Azt hittem, hogy a szentistvániról irtál, ami a M.kövesd-Szentistván közút mellett van. Az még ugyan megvan, de elég siralmas állapotban, a reptér mellettit viszont eladták, és teljesen elbontották még a 90-es évek végén. A vágányokat is felszedték, már nem sok minden emlékeztet az egykori állapotokra. Majd ha találok, rakok fel fényképeket bentről.
Köszi a beszámolót,írhatsz még ezekről a "felfedezésekről",biztos volt érdekes élmény.
Hát igen,a bázis manapság már kicsit máshogy néz ki,pedig a folyamatos őrzésnek köszönhetően ez maradt meg messze a legjobb állapotban.Az épületek még viszonylag jó állapotban vannak,de a növényzet nagyon benőtte már a területek nagy részét.Tavaly még zsákszámra találatunk az élelmiszerraktárban rohadt krumplit,illetve az orvosi rendelőben rengeteg gyógyszert,fiolát,üveget a polcokon.A tárolók közül csak az egyikbe lehet /lehetett/ lemenni,szinte hibátlan állapotban van,minden a helyén,egyedül a darut vágták le a mennyezeten futó sínről.Döbbenetes látvány valóban!Ha visszaolvastál,elég sok képet,infót találhattál erről a helyről,természetesen megoldódott a tárolók rejtélye is.Érdekes módon a mostani őrszemélyzet nem tudja pontosan,hogy mi is volt fenn az elkerített részen,volt alkalmunk néhányszor beszélni velük.A feladatukat szigorúan veszik nem engednek be senkit!
Ha vannak még képeid,felrakhatnád őket,érdekes még akkori állapotban látni az ojjektumot!
Igen, az örzés volt a feladatunk. A helyi `öregektöl`hallottuk, hogy az oroszok egy éjszaka alatt hagyták el a laktanyát, mindent maguk után hagyva. Ezt megerösithetem, ugyanis a tiszti lakásokba egyszer `hivatalbol` be kellett mennünk, és volt olyan konyha ahol még a mosatlan edény is a mosogatóban maradt. A szekrényekben ruhák, edények, a zuhanyzóban a szappan stb. A konyhaszekrényekben hagyott romlott élelmiszerekröl ne is beszéljünk. Sajnos a laktanyában szinte az összes ajtó le volt pecsételve, amit naponta többször ellenöriznünk kellett. Igy a bejutás valahova nagyon nehéz volt. Persze a kiváncsiság mindenkit hajtott, és néhány épuletbe, raktárba azért sikerült is. A terulet két részre volt (van) osztva. A felsö északi rész, az erdöben, ahol a tárolók is vannak. Ezek akkori megnevezése K1 ill K2 objektum volt. Ez a terület külön el volt keritve 3 keritéssel, ahol a középsöben valamikor áram volt. Ezt bizonyitandó, az örszobából, ami a mi idönkben is ezt a feladatot látta el, elektromos kábelek futottak a keritésig, és ott rá volt csatlakoztatva. Ezen a területen voltak még a földbe elásott hiradóskocsik, volt egy raktár, és több kissebb olyan épület, amit soha nem nyitottak ki.(azalatt az 1 év alatt amig ott szolgáltam) Volt egy raktárépület is, amibe sikerült bejutnunk, és találtun rengeteg alkatrészt. Müszerelölapok, teherautó alkatrészek, fogaskerekek stb. mind zsirpapirba csomagolva, dobozolva, tökéletes állapotban.
A déli részen valóban egy várost épitettek. Medencével, iskolával, étteremmel, lakóházakkal, raktárakkal füves és beton focipályával, üvegházzal!, benzinkúttal, irodákkal...stb. Hihetetlen volt látni. Amikor eköször láttam azt lehetett volna mondani, hogy most mentek el. Kissebb rongálásokat leszámitva. Persze egész idö alatt mindenki találgatta, hogy mi lehetett itt, de akkor még egyértelmü választ senkitöl sem kaptunk. Abban az idöben titkos volt minden a területtel kapcsolatban. Szabad óráinkban rengeteget barangoltunk, felfedeztünk, de ezzel már nem szeretnék senkit untatni.
üdv Taylor
és néhány kép, amikért akkoriban lehet hogy nagyon kikaptunk volna.
A bejárat
és laktanyán belül, háttérben jobbra a kazánházzal, balra az egykori étteremmel.
Csak véletlenül keveredtem ide, de a sok hasznos info miatt képtelen voltam több órán át felállni a gép elöl. A tótvázsonyi laktanyáról kerestem infókat, és nagyon örülök, hogy nem vagyok egyedül a `hóbortommal` Ott teljesitettem sorkatonai szolgálatot 1991-92 ben, és charlie21 és bayzs képei, igen kellemes emlékeket hoztak felszinre. (ezuton is köszönöm Nekik) Ha esetleg tudtok még képeket, azokat nagyon megköszönném. Az esetleges kérdésekre is szivesen válaszolok, amikre még emlékszem.
Egy kis információt tudok adni Mezőkövesd rep.térről ill. a laktanyáról.
A reptér az sajnos tényleg úgy néz ki ahogy a fényképeken is látszik, akkor sem volt már sokkal jobb állapotban amikor én ott voltam sorkatona (1989-90-ben).
Bár akkor még megvoltak a bevezető és horizont fények valamint megvoltak és működőképesek voltak az adóházak is. Keresztes "közeli" és "távoli" adóház ill. Kövesd "közeli" és "távoli " adóházak. A "közeli" adóházakban még állandó személyzet is volt, az volt ám az igazán jó élet.
A "távoli" adóházakat csak repülésiesemény idején látogattuk, de mire kiértünk az adóházhoz és bekapcsoltuk az irányadót az érkező helikopter már le is szállt.
Ezeket az adóházakat aztán később teljesen lebontották.
A laktanyáról röviden annyit, hogy területileg Mezőkövesd és Szentistván nevű település között található.
1990 nyaráig vegyesen voltak itt oroszok és magyarok is.
Az oroszok valamilyen karbantartó alakulat lehettek mert hatalmas földmunkagépeik voltak.
Mi magyarok egy ún. FRISZ század voltunk (Földi Repülés Irányító Szolgálat),
Kecskeméten és Börgöngön voltun kiképzésen. de mivel repülés nemigen volt ezen a reptéren így mi is szép lassan őrkutyák lettünk. Őriztük ,állagmegóvtuk a laktanyát,a repteret, a K- ill. B-telepet (kerozin ill. benzin). Később kb. az állomány felét átvezényelték Tököl-re.
Egyszer leszállt a reptéren egy szlovák felségjelű gyakorló katonairepülőgép, na akkor volt szerintem a legnagyobb nyüzsgés a laktanya életében, jöttek a fejesek helikopterekkel. A kisgép állitólag itt körözött össze-vissza légtérben mert állítólag eltévedt, meglátta lent a betoncsíkot, leszállt szépen. Állítólag őt nem nagyon látta senki a levegőben.
Utolsó parancsnok ha jól emlékszem, Kelemen József őrnagy.
Sziasztok!Nem régen tudomásomra jutott egy volt katonai bázis amit ma is nagyon szigorúan őriznek a veszprém és tapolca köztötti főúttól jobbra fent a hegyen állítólag még a berendezetten ott hagyott panel lakások is láthatóak.A bunkerről azt hallottam h 7 emelet és h nukleáris tölteteket tároltakbenne ezé az alsó szinteket teljesen elzárták. Régen 5 kerítés védte abból kettő áram alatt.Tudna erről valaki felvilágosítást adni v egyátalán h létezik e?(nem a Hajagra gondoltam)Köszönöm!
Ha itt egy kicsit alaposabban olvasgatsz, biztosan megtalálod a választ is.
Egyébként 2. h.lé. ho. harcálláspont, 105. h.lérak. e. harcálláspont, Rt. z. vezetési pont. A laktanyaszerű dolog meg az Rt. z. (kicsit régebben volt az Rt. ezred is) laktanyája volt.
Igen, hatalmas a terület. Becslésem szerint vagy 6x5 Km lehet.
Most már szigorúan őrzik, szerintem ismerettség nélkül nem is érdemes próbálkozni a bejutással. A fedezékek ajtaját folyamatosan cserélik le, már csak pár darab van eredeti állapotban. Egyébként gabonát/kukoricát tárolnak bennük. Találkoztam bent motoros és quados őrjárattal is.
Ha jól tudom, a mostani hétvégén lesz ott valamilyen gyorsulási verseny. Ilyenkor be lehet menni hivatalos keretek között.
Voltam ott en is, hatalmas bázis. Sikerult bevinni egy Simsont, azzal sikerult korbemotorozni, bar akkor meg nem tudtam , hol voltak a "nemak", akkor azt is megneztem volna.
Szovjet Bars bázis, Varsoi szerzödes radioösszekötttest biztosíto, atomtamadas ellen is vedett troposzféra rádioallomasa. A bejuttást taglalta valaki mostanában , olvass vissza.
Ha elkezditek keresni, a Google Earth-en, elmondom nehéz lesz...Azeléby hogy egész Bonn jól kivan takarva...+a környék is. próbáljátok meg megtalálni, ha nem megy segítek.
Itt van egy kis csemege, németül tudoknak, ez is beleillik a kihalt laktanyákhoz:szóval, amikor még volt NDK és NSZk, akkor kitalálták hogy legyen a kormányzatnak Bonntól nem meszzire (20 km) egy saját bunkerje, ami atombiztos is+majdnem az összes minisztérium be tud költözni, ha bagy baj lenne. Elképzelhetö, hogy Magyarorszaágon is van ilyen(a dimenziók a bunkernak gondolom másabbak), de hogy hol van, lehet,mindenki hallgat. (Tippem szerint: Jobbágyi, pszzt).Szóval itt van a homepage, de el kell mondanom sok kép róla, és a valóságban nagyon nehéz megtalálni, voltam ott, az egyik bejárat gyermekjátszótér!!!!!!!!!!!!, fenttröl, Google Earthel ezért nehezen beazonosítható. http://ausweichsitz.de/
sziasztok ,,,,mi van veletek???? kéne nekem ha tudnátok mondani valami oldalt vagy galleryt ahol vagy amiben megtalálható a hidegháborús cubában lévő vagy nem tudom (lévők) rak silók atom bunkerok ....
sziasztok , tatu köszi az infót de elég sok helyen jártam már beleértve tardonát is szerintem a annyira azért nincs egybe ... de ha épebb rak objektumot akarsz látni (persze ha még nem voltál ott) nézd meg cserépfalut még nem hortták lopták szét az egészet:::
Idén májusban én is jártam Pingyomon. Az ottani őrrel én is beszélgettem egy kicsit
és engem sem engedett be hogy szétnézzek,így sajnos csak a kaput tudtam lefényképezni kívülről. Ezt egyébként akkor megírtam a "Légvédelmi rakéták Magyarországon" topicban. Van Tardonán egy öreg ismerősöm aki az ottani lérak
osztálynál szolgált anno, és ő mesélte hogy Pingyomra ládákban szállították az új
rakétákat és ott végezték a készreszerelésüket. Az őr akkor engem is Nyírtelekre
irányított engedélyért. Ha a veszélyesebb, engedély nélküli bejárást választod akkor
szerintem kóborolhatsz egy darabig az objektumban mert állítólag 130 hektáros területen fekszik. Viszont ha tényleg egy érdekes helyet akarsz látni menj el Tardonára. Én áprilisban és májusban is voltam ott,szerintem érdemes megnézni. Kazincbarcikától nem messze van. A volt hadműveleti területre szabad a bejárás.
Majdnem az összes épület áll még,az óvóhelyek is megvannak,csak a TZM fedezékeket hordták el. A légvédelmi rakétás topicban ezeket is megírtam február vége május eleje táján,és jópár képet is raktam fel.Visszakeresheted őket. Ha érdekel a dolog írhatok róla bővebben, és százegynéhány képet is csináltam a területen.
Én is csak azt mondom mint Volt Tüzér, ne menj oda, ha meg örzik, felesleges, a baj ugyis jon magatol. Van annyi elhagytott objektum böven az országban, megértem aggállyodaat, azokat vagy szétverték már, vagy visszakövetelte a természet, ezért nem sokat látni belöle.
sziasztok , hát elég sok helyen már jártam de pingyomon még pont nem .remélni,,, nem remélek tölle semmit de ezt is nagyon szivesen betenném a fényképtáramba végülis csak ennyi .... elvégre ez is egy kihalt katonai objektum a régmúlt emléke..ezsem maradhat ki a megörökitésből...iesmi objektumok úgysem lesznek soha többé.
Pingyom csak most tartozik Nyírtelekhez, de csak őrzés szempontjából. 1989-ig a 105. honi légvédelmi rakéta ezred technikai osztálya volt. Megalakuláskor (mivel az osztályoknál csak minimális számú rakéta volt, itt történt a többi rakéta kiszolgálása, tárolása. Itt tárolták az osztályok technikai eszközei kiszolgálásához szükséges eszközöket is, pl. daru. Később az osztályok is kaptak darut, a kint levő rakéta mennyiséget kiegészítették 3 javadalmazásra, így Pingyom már csak minimális (24 darab?) rakétát tárolt. Viszont továbbra is itt történt a rakéták mélyebb kiszolgálása. Ugyanis a kis szintű kiszolgálást az osztályoknál végezték.
Pingyom egyébként még jelenleg is katonai objektumnak minősül, ennek megfelelően őrzik is. Azt egyébként nem tudom, mit remélsz a bejutástól. Vannak bent különféle kiszolgáló épületek, amik közül a legjellegzetesebb a rakéta tároló épület és a szerelő csarnok. Az egyik leginkább egy bazi nagy garázsra hasonlít, a másik meg egy jókora műhely, még macskadaru is van a plafonon. Vannak még bent más épületek is, amik különféle raktárak voltak. Némelyik körül csináltak egy földhányást.
Ha mindenáron be akarsz menni, akkor számolj azzal, hogy belerúgnak a seggedbe, vagy egy éppen ráérő kutya fog beleharapni.
Miért nem keresel inkább olyant, amit már nem őriznek. Ott van például Börgönd. Ott nyugodtan lehet mászkálni, mióta különféle barmok felrobbantották, azóta a kazánház kéménye sem dől rád. Ott ugyanolyan jellegű alakulat volt, ráadásul még repülőteret, közepes rakéta tüzelőállást, és hadsereg harcálláspontot is találsz.
Pingyom tetö olyan volt, mint Kaposváron a Füredi 2(mozgó rakétatechnikai bázis) volt azt hiszem. A pingyomon végezték el az összes borsodi tüzrendszerhez tartozó rakéta kisebb beszabályozását+tárolását +javítását. Úgy tudom, hogy Nyírteleken csinálták a nagyjavításokat amit csak ök tudtak az országban, ez még +ban kiterjedt az uj SZU-bol jövö rakéták átvételére is, és készletezésére is. De inkább kárdezd a rakétás szakembereket, én a légierönél szolgáltam anno.
szia,azért kérdezem mert visszaolvastam és azt láttam hogy nyirtelekhez tartozik pingyom, vagy csak tartozott??? az a gondom hogy pingyomra szeretnék bejutni fotózni legálisan de nem tudom kit hivjak ezügyben . az őr azt mondta hogy a hm től kérjek belépést ,léhet hogy megpróbálom.egyébként az őr (érdekes)százados ,főnök rakéta technikus volt ép ott normális volt dumáltam vele vagy fél órát rakétákról obikról meg stb .na mindegy de nem engedett be.miért őriznek ekkora hévvel egy helyet amit már 17 éve bezártak és romogban hever???bár szerinte még használható lenne az égész ,,,, bár nem tudom mire,,,?na mindegy próbálkozok,ha nem megy jön a terepszinű ruha , bár jobb lenne legálisan körülnézni.ha valamit esetleg tudtok kihez lehetne fordúlni irjátok már meg ,, köszi,,
atombiztos volt, mert ne lehetnenek a 80-cm-es ajtok. (ami biztos, hogy a magyar radios laktanyak fedezekeinel, ahol benntalltak a radios autok, ott csak földhanyas volt csarnokkal, ajto nelkül, ahol benttalltak az autok-szakertok szerint ez is eleg egy atomcsapas lökö hatásának kivedesere, ha nem pont fölötte robban a a bomba éppen)... Az biztos szerintem, nem mekk elekkent dolgoztak, hogy elöször megepitik a betonbunkert, utana meg kiderül, hogy nem fernek be a cuccok, ezert szetverik nagyobbra az ajtokat.(Bar az oroszoknal a katonak kimelesee nem volt szempont soha) Vagy megepitik es utan ahordjak be az a valoszinubb, de ekkor mar megvan a nagyobb bejarat elöre. Ezek a Hajag környéki barlangok mindenestre ujakk itt, eddig erröl nem volt szo.
nem hiszem hogy hajagon a pirosajtajú tárroló a hiradós autóknak lett volna ,miért őriznének hiradós autókat 80 cm es ajtókkak bezárva ???? Hajagon a nagy ajtók mögött van egy pár méteres rész, mögötte volt egy tolóajtó, annak már csak a sínjei vannak meg (gondolom, zsilipként szolgált), mögötte egy bazi nagy tér. Annak végén egy nagy ajtó, egy másik hatalmas - ám az előzőnél kisebb - terem, ami egy másik ajtóban végződik, ami már kivezet a szabadba, és előtte egy nagy betonplacc van. (Azaz a két nagy terem hosszában átjárható a betonplaccok közt) Azon gondolkodtam, hogy azt a sok szart, lépcső, tartályok nem hiszem, hogy a kis bejáraton keresztül hordták le (ráadásul egy csomó olyan cucc is kellett lent legyen, a technikai rész, amit nyilván nem lent forrasztgattak össze) Nem a katonák kimélése miatt, hanem ert egyszerűen nagyobb, mint a bejárat. Valami lift kellett legyen, amivel lehet hordani az anyagot, gondolom én. Vagy az alsó szintnek volt bejárata valahol, ami a környéket nézve nem lehetetlen, tele van barlanggal a környék.
sziasztok, gyorsan valaki tudna válaszolni nyirteleken mi van pontosan??és egy elérhetőséget nem e tudna mondani valaki az ottani objektummal kapcsolatban tel szám jó lenne...
Hello Nem tud valaki infot a péceli bunkerről/laktanyáról??? Tudtommal megvették(ki van tisztítva az összes épület, a romok el vannak takarítva, az utat homokbuckával zárták el, ki van rakva a ''Belépni tilos,magánterület,fokozott életveszély'' tábla, állítólag esténként őr vigyáz a területre(mi még nem találkoztunk vele).
Ezek közül leginkább a harmadik lehetőséget tudnám elfogadni,ésszerűen hangzik.Múlt hét csütörtökön egyébként Sweethome kollégával megpróbáltunk utánajárni ennek a témának és lementünk Tabra ismét szemügyre venni a lehetőségeket.Ami biztos,hogy a három tároló közül kettőből tutira nem megy ki semmilyen alagút,ez tisztán látszik a felette levő terepviszonyokból.Sajnos ez a két tároló zárva van...Ami a harmadikat illeti,ebbe be lehet menni /leléptem a hosszát,kb.40m./ ,nos ott akármi is lehet az ajtók mögött,de alagutat valahogy nem tudok elképzelni.
ez a történet nálam is ismert, édesapám mikor katona volt ,ott is elmentek anno tápiószecsöre ,löszerraktárnál megjátszották a dolgot, ott kb 12 km volt az eltérés, és ott is sofört kellett cserélni...
Még egy javaslatom lenne a Gránitokhoz: a második ajtó mögötti verziokra. -alagut lejarat, tehát vészkijárat-ezt korábban tárgyalétuk. -oltóviz tüz esetére-ezt is tárgyaltuk - müszaki helység légkondicionálóval, ami biztosítja a Gránitokban a megfelelö nedvességtartalmat+hömérsékletet az atom robbanofejeknek, ezt anno Kunmadarason dokumenálták is.
sziasztok ,tudtok e nekem mondani szlovákjában vagy esetleg lengyel országban lévő volt szovjet objektumot ami olyan mint totvázsony,vagy esetleg a gránitok közül valameik ..?? de nem reptér,,
Nem tudom!Talán azért nem gondolom hogy víztározó lett volna,mert nem túl könnyen megközelíthető helyen van.Ettől persze még lehet akár az is,vagy bármi más...
Igen,Császáron már valóban más a helyzet.Ott a tárolók fölötti dzsindzsás részen találtunk 6-8m mély kútszerű betonaknákat,kb.1,5m átmérővel,a vasfedelek pedig nem messze feküdtek a fűben.De ezek inkább hasonlítottak csatornafedélre mint vészkijárat páncélajtajára /mint pl. Hajagon/,azonkívül nem emlékszem,hogy amikor levilágítottunk,láttunk volna bármi nyílást vagy ajtót az alján.Lemászni is csak rizikósan lehetett volna,mert létra sem volt a falba verve.Az elhelyezkedésük alapján pedig lehettek volna akár vészkijáratok is.
Császár viszont viszonylag sík helyen van, és ajtó van a végében... Bár azt is el tudom képzelni, hogy pl. statikai okból építették szimmentrikusra a két végét...
Mezenguz! Ha erre jársz, nem tudnál rákérdezni a dologra német fórumokon?
Kösz. Amúgy: Bezzeg a kupit és a szétvert lambériát és másokat nem fényképezted le.
De lefényképeztem. Csak nem tettem fel ide. Feltenném a többit is, látszana-főleg a te képeidhez képest-mennyit hódított vissza a természet. De nem teszem, mert a topic nem erről szól.
de az szerintetek létezhet hogy egy gránit tárrolóból nyillik egy végülis hosszú rendszer???hát nem nagyon tudom..... de akkor az nem is tárroló volt ... hülye voltam nem csináltam képet a tetőről na mindegy lerajzolom
vagyis bocs egy kicsit arrébról kellett volna huznom a vonalat..ja és kérdés az igal ez ez igal?? nem a pápai kormánylakótelep??? igalon volt már valaki?? esetleg kép??pontosan mi is volt ott??mer olvastam valami 198 scud rak ról?? tárrolók voltak,? netán gránit tipus??
1. Elnézést az iménti átverésért. Ez nem a MEÁ, hanem az üzemanyag szolgálat kuckója. Itt volt a töltő állomás is.
2. Őrszoba.
3. ÜTI szoba
4. Ez már az "A" területen van, ez a készenléti épület.
5. Ez volt a készenléti épületben a kantin.
6. SZNR fedezék. A háttérben az épületke a harcálláspont.
7. Ez az HÁP belülről. Ez volt a vezetési terem, és a kép pont onnan készült, ahol a tervtábla kezelő rajzolt.
8. 40 személyes óvóhely bejárata. Ez közvetlenül a HÁP mellett van.
9. Ez az óvóhely belülről.
10. Egy ilyen gödörben fészkelt egy indító állvány.
11. Ebben a fészerben régen az egyik hajtóanyag töltő gépkocsi fészkelt, most ez a vén Csepel. Ezzel hordják ki telente a vadaknak a takarmányt.
12. Ez volt hajdanán a lőszerraktár.
A látszólagos épség egyébként nem Paksnak szól, hanem a vadásztársaságnak. Ide már nem lenne mit telepíteni, mert éppenhogy egy múzeumi példány megmaradt. A győrieknek meg nem kell kiépített tüzelőállás.
Ha megengeded, kommentálnám a képeidet. Én nemrég jártam ott, csak én bejutottam oda is, ahová Te nem.
1 - 5. kép: A régi tüzelőállást egy közeli vadásztársaság használja. A régi lőszerraktárban fácánnevelő telep van, a készenléti épület egyik részét pihenő háznak használják, a másik felében meg téli takarmányt tárolnak. Egyébként úgy vettem észre, hogy ahogy akad egy kis pénzük, úgy újítanak fel dolgokat. Mást a területen belül nem igen használnak. A múltkor láttam egy képet, amin a kerítésen át egy palatetős fészer látható. Az régen az egyik hejtóanyag töltő gépkocsi fedezéke volt. Mikor ott jártam, akkor régi Csepel D-344 pihent benne. A kocsi üzemképes volt.
6 - 7. kép: Feltételezem, körüljártad az egész laktanyát. akkor láttál különféle állapotban lévő épületet. Lenne még használható, mert hátul a raktárak még jók, az ÜTI szoba - Őrszoba is áll még. Viszont az étkezde és a konyha épülete már összedől, de a legénységi klubnak is már csak a nyomát lehet látni. A legénységi épületet ábrázoló képeden valóban viszonylag rend van. Bezzeg a kupit és a szétvert lambériát és másokat nem fényképezted le.
8. kép: Az a földkupac azért lett odaborítva, hogy különféle nem odavaló egyedek legalább teherautóval ne tudjanak bejárni. Ugyanis egyesek rendszeresen bejártak a területre fát lopni. Így ha valaki kocsival akar fáért menni, nagyot kell kerülnie.
10 - 11. kép: Ez a rakéta tároló, másképp 7-es épület. Menj vissza, számold meg, 12 darab beállót találsz. Itt különféle szereltségi állapotban 30 darab rakétát tároltak. Előtte a betonplacc a szerelő tér.
12. kép: Itt neked jobbra a gépjármű műhely, telephely, stb volt. A telephely épület hátsó sarkában biztos feltűnt az a gödör, az volt a kazánház. Az épület mögött láttál egy fészert, az a 60-as években épített széntároló volt. Ha hiszed, ha nem, a katonáknak nagyon sokáig kályhával fűtöttek, a rakétáknak viszont központi fűtés volt.
14. kép: Ez a MEÁ (Műszaki Ellenőrző Állomás) Itt lakott a telephely ügyeletes szolgálat, akik kifelé menet ellenőrizték a járművek állapotát. Igaz másik irányba is ki lehetett menni a telephelyről, de a legkülső kapun nem engedték ki a kocsit, aminek a menetlevelén nem volt ott a MEÁ pecsét.
16. kép: Bal oldalra viszont a tiszti lakótelep helye látszik. Illetve nem látszik, mert benőtte a gaz. Valaha 3 darab 2 emeletes téglaépület volt, mögötte meg egy fabarakkban a "társadalmi klub". Az egész lakótelepből már csak a hajdani kerítés beton lábazata van meg.
17. kép: Egy kis lánckorlát választott ael a kétirányú forgalmat.
18. kép: Ez nem a bejárati ÜTI, hanem az EÁP (Ellenőrző Áteresztő Pont) Még a lakótelepre sem lehetett ellenőrzés nélkül bejutni.
Az ÜTI szoba egyébként a korábban látott földkupac melletti kis épületke volt, aminek volt egy kiugró része, mintha veranda lett volna.
na az őr azt mondta hogy az ajtót még ők nem vagyis a magyarok nem nyitották ki mert az szovjetek a mogötte lévő dólgot berobantották.... de ezeket a mondákat ő is ellmondta az alagútról.
Azért furcsa, mert a többi része ebek harmincadjára van hagyva. Lásd képek. De tisztított, láthatólag gondozott nyomsáv, kijavított lukak a kerítésen-akár ideiglenesen is-vadi új lakat, becsavarozott kapu: ez homlokegyenesen eltér.
Sziasztok, ez a topic belterjes, vagy senki nem tud válaszolni nekem? Na mindegy, itt van Dunaföldvár: A bejárati ÜTI épülete:
Mögötte Csepel fékdobok az aszfaltban, gondolom, valamiféle elválasztás alapjául
Jobbra a műszaki telephely, egyenesen a tüzelőállás felé:
A műszaki telephely felé vezető út:
A kapu előtt jobbra egy ismeretlen célú épület:
A műszaki telephely kapuja, illetve egykori kapujának helye
Műszaki telephely, két tárolóval, amelyik közül az egyikben szerelőműhely is volt
A nagyobbik tároló. Meglepően jó állapotban van, a benne elszórt szalmától eltekintve-nameg a hiányzó kapuk miatt-olyan, mintha tegnap álltak volna ki a gépkocsik belőle.
Érdemes megfogadni-a szalma is gyúlékony
A tároló melletti nagykapu, még a helyén.Valószínűleg itt jártak be nagy vasakkal
A tüzelőállás felé vezető útra valaki nagy homokdombot borított le.Sokat nem ér vele, a műszaki telephelyen keresztül meg lehet kerülni
Balra az úttól a laktanyaépület, erdővel benőve
Belül meglepően tiszta-már a lehetőségekhez képest
Tovább menve, a tüzelőállás felé vezető út...
..és a tüzelőállás kapuja
Zárva.
A lakat szinte új. A kerítés mellett a nyomsáv is gondozott
A sarkon túl is
Szóval úgy néz ki, itten valakik laknak. Vag legalábbis van, aki gondját viselje az indítóállásnak, és erősen féltik is a kóbor kíváncsiaktól. Vajon miért? Tartalék tüzelőállás lenne a lassan nem létező légvédelemnek? Nem erőszakoskodtam a bejutással, szvsz azért lehetséges, talán majd legközelebb megpróbálom azt is.
A Granitokhoz: meg kellene nézni, hogy a tárolók végénél a dombnak milyen alakja van. Nézegettem a képeimet, de sajnos egyen sem látszik, csak az, hogy a tároló végén valóban ajtó van. Namost ha tényleg folytatódik a tároló, akkor a dombnak ki kell szélesednie és magasodnia, hogy az ajtókat nyitni lehessen....
Alagutakra visszatérve, van a Mátrában is, Jobbágyiban az andezitben, Jobbágyi községtöl keletre.A hegy neve azt hiszem Nagy Koncsur, a Muzsla mellett, ez viszont 100 százalék.
Ha ennyien rebesgetik az alagutat,akkor elképzelhető,hogy tényleg van némi alapja,és valami lehet/-ett/ a dombok alatt.Mindenesetre Igal - Tab távolság testvérek között is van 20-25km légvonalban.Szóval ezért hajlok inkább egy rövidebb vészkijárat-alagútszerűségben hinni,ami a szóbeszéd által nőtt akkorára,hogy a teherautók km-eket haladtak benne.Azért a kérdőjel továbbra is megvan,érdemes lenne utánajárni!
Én tabon lakom és a volt orosz laktanyáról hallottam már több különböző története is. Abban mindeggyik történet megeggyezik, hogy van egy alagút az egyik bunker végében. Azt hogy milyen hosszú azt még nem tudta megmondani senki "állítólag" az igali domboldalnál van a vége valahol. Egy ismerősöm apósa mesélte amikor még aktívan dolgozott /sofőr volt/ szállított valamit a silókhoz, de be már nem engedték hanem át kellett adni a kocsit egy katonai sofőrnek és mikor visszakapta a gépet 7 kilóméterrel többet mutatott az órája mint amikor átadta. Vagy nagyon sokat forgolódtak a teherautóval a laktanyában vagy tényleg van egy alagút a domb belsejében.
Hát igen,érdekesek ezek az "urban legend"-ek!Kérdés,hogy milyen jellegű a hátsó kijárat /vagy alagút/?Ha csak egy vészkijáratról van szó,emberre méretezve,akkor annak minek 4m-es kétszárnyú vasajtó /vagy acél,nem tudom/?De ha véletlenül akkora alagút lenne,hogy a teherautók is tudtak benne közlekedni/hozzáteszem,szerintem ennek jóval kevesebb az esélye/,akkor nagy valószínűséggel már valaki rábukkant volna a kijáratra a túloldalon valahol.Valami nyomának kellene lennie,még ha esetleg be is temették vagy robbantották.A másik dolog,hogy ugye három tároló van egymás mellett.Feltételeztető,hogy mindhárom teljesen egyforma /lásd Császár/,ezek szerint mindháromból vezet ki alagút,vagy ezek hátul kapcsolódnak valahogy egymáshoz,és csak egy kijárat van,ha van egyáltalán?Gőzöm sincs,egy olyan valakivel lenne jó beszélni akinek korabeli személyes tapasztalatai vannak,mert így egyenlőre csak a kérdések maradnak...
+ még valami ezzel kapcsolatban. Többször mondták a helyiek, hogy Tabról alagút indul ki, lehet az van ahangár végében a Gránitoknál.Tehát ha így van lenni kell egy kijáratnak még hátul+-ban.
Lehet hogy van másik kijárat is, un. vészkijárat. Ez volt hatul, egy rakétánál nem hiszem vizes gödört alkalmaztak volna, ha csak nem tűzoltás gyanant. En a veszkijáratra tippelek, de nem tudom ekpzelni, hogy hatul meg nem nyitottak ki az ajtokat valahogy.
Természetesen a tabi tárolók is éppen olyan vizszintesen és merőlegesen fúródnak a domboldalba mint pl a Császáron találhatóak."Ferde dombról" egyébként én még nem hallottam...:))) Egyszer lemértem őket - már nem emlékszem pontosan - de kb.50-60m-nél nem hosszabbak.Elvileg 3 db. rakétaszállító simán befért egymás mögé így is.Emiatt felesleges lett volna a tárolót három szakaszra osztani,legfeljebb ha biztonsági okokból akarták a teherautókat elkülöníteni egymástól.Mondjuk ez elég nyomós érv lett volna,de nem vagyok biztos benne,hogy ez valóban így is volt.Az a kérdés már bennem is felmerült,hogy vajon mi lehet a hátsó duplaajtó mögött?Nem tudom,hogy mennyi lehet a valóságalapja a tároló mögötti mély "vizesgödörnek".Annak mi értelme lenne,hogy baj esetén belökik oda a rakétákat?Azzal mit oldottak volna meg?Elég nevetségesen hangzik...de a valóságra azért nagyon kíváncsi lennék!
Hajag atombiztos volt azert volt 80 cmes ajto. A tabi kerdesre nem tudom a valaszt, nem voltam ott soha. Az hogy ferden van befurva, az teljesen uj nekem. Ediig ugy tudtam hogy a Granitok vizszintesek, nem ferdek.
Sziasztok, dunaföldvári laktanya elnapolva, hulla vagyok-talán holnap. Viszont: nem láttam említést Monokról.Ott voltam a kilencvenes években, az akkumulátorgyáron keresztül lehetett bemenni, őrség már nem volt, de erős őrzése lehetett valamikor.A felfelé vezető úton a hegyen mindkét oldalon épületalapokat lehetett látni, feljebb nagy raktárak voltak, jobbra-balra.Állítólag az egyiknek fel lehet szedni a padlóját, a németek a 2vh-ban repülőgépeket gyártottak odalenn. Én csak eszement mennyiségű ZIL, Avia meg IFA futóművet találtam ott...
Amit nekünk Császáron mondtak: Három tároló van egymás mellett, mindegyik tároló három részre van osztva. Így tehát 9 rakétát tárolhattak. Hátul pedig baromi mély vizesgödör van, amibe baj esetén a rakétákat lökték volna.
sziasztok . nem hiszem hogy hajagon a pirosajtajú tárroló a hiradós autóknak lett volna ,miért őriznének hiradós autókat 80 cm es ajtókkak bezárva ???? a másik érdekes kérdésem hogy tabon a fotókon is látható granit tároló hanyas?? 2-es?? es ehez tartozik az a kérdés hogy ugyebár van a tárroló elején a nagy vas ajtóval utána vagy 100 méter hosszú,DE MIÉRT VAN VÓLT A VÉGÉN IS UGYANAZ AZ AJTÓ AMI RÁADÁSÚL A FŐLDBE VEZET MERT ELVÉGRE A TÁRROLÓ EGY FERDE DOMBBA VAN BEFÚRVA,, HÁT EZ A KÉRDÉS MI LEHET MÖGÖTTE?????EGY UGANIJEN TÁRROLÓ DE AKKÓR TABON MÁR NEM 3 DB VAN HANEM AKÁR 6 VAGY ANNÁL IS TÖBB ,EZÁLTALL A HORD RAKÉTÁK SZÁMA IS TÖBB LEHETETT.....?????
Sziasztok, ma megnéztem az egykori dunaföldvári laktanyát-még felismerhető, de az erdő nagyon át akarja venni a hatalmat. Vasárnap ha sikerül, fényképezek is.
és végül a bejárat ,,,. tab,,egy pár fotó,,még nézelödtem vólna vagy egy fél napig csak a z asszony ,,,,,, hát loholnom kellett!!! na legkjözelebb . ha a bejárattól mentek lefelé végigértek e bázison.
Nagyteljesitenyű troposzféra átjátszó rendszer volt, megerősített fedezékkel. Rakéta nem volt ott semmi, egy szal sem.VSZ országok között mőködött, van volt +3db az országban, tehát össz. 4db.Olvass vissza.
sziasztok visszaolvasgattam hajag témában irjamár le valaki nekem mi is vólt éz pontosan , mert az oké hogy bars objekt ,de akkor mik ezek a rakéta dumák?????? na most pontosan mi is vólt ott ??? már ha ,,valaki tudja ezt 100%-ig pontosan mik vóltak és mit csináltak ott???? és mire használták a területet???és hól laktak az emberek????
na jó hát én nem illegálisan gondóltam a bejutást ,na de mindegy megoldódott , a veszprémieket hivtam, elmondtam mi a kinom és egy 7 en belül visszahivtak és eddig sima az ügy . köszi mindent ,de azért még c21 és volt katona irhatna infókat,...!!!!!!
Csatlakozva az előttem szóló HADSZ-hoz, én nem ajánlanám a behatolást a tótvázsonyi objektumba. Ez olyan, mintha bármilyen más magánterületre mennél be. Ha elkapnak, lehet belőle akár rendőrségi ügy is. Kutyás őrjárat cirkál a területen folyamatosan, jó az esély, hogy kiszimatol a kutya már messziről. Az őrség is komolyan veszi a munkáját, nem lehet meghatni őket semmivel, nem engednek be.
Régebben lazább volt a helyzet, gondolom a fokozott "érdeklődés" miatt szigorították meg az őrzést. Hát sajnos, ez van.
Ezeket a tartalék harcálláspontokat sohasem használták a valóságban, csak gyakorlatokat tartottak, s állandó készültség volt, s volt egy komoly őrség.
amikor gyakorlat volt, akkor Mátyásföldről egy Mi-8PSz helikopterrel átrepültek ide.
Egy 1988-as belső titkos DHDSCS Légierő dokumentumban már szerepel az
"Óbarok" felirat és a Dipol fedőnév. Ez számomra azt jelenti, hogy az objektum üzemkész volt. Azért is kellett, hogy legyen, mert a másik tartalék harcálláspontja a
légierőnek Kunmadarason 1990-re lett volna kész.
Sajnos nem tudtam olyannal beszélni, aki itt szolgált.
Tótvázsonyba természetesen be lehet jutni,csak számolni kell a járőrökkel és a kutyáikkal...szóval nem árt az óvatosság!Tényleg szigorúan vehetik a büntetést,ha megcsípnek!Tabbal régebben nem gond,mostanában állítólag valamiféle bontási munkák folynak,friss infóval nem tudok segíteni.Hajag szintén magánterület,a bunker főbejáratot lehegesztették,de az aknán még le lehet mászni.
Akkor az első kérdés:Szárliget volt haszálatban valaha is bármilyen szinten?Charlie21 kollégával egyszer már beszéltünk erről a témáról,az egész olyan befejezetlennek tűnik,mintha soha nem lett volna teljesen kiépítve.
A Légierőn túl az összes hazai szovjet alakulatot is kutatom, ami nálunk állomásozott. (ez csak mellékes:)
-Szentkirályszabadján az ott települő 13. Gárda Tankhadosztály alá rendelt helikopterraj állomásozott 6 Mi-2 és 2 Mi-9 helikopterrel
-Szárliget: Az oroszok Óbaroknak nevezték (Fedőneve: Dipol), s ez volt a Déli Hadseregcsoport Légierő (36. Légi Hadsereg) egyik tartalék irányító központja (ZZKP oroszul). A másik az Kunmadarason volt. A PZKP (állandó védett irányítóközpont) pedig Mátyásföldön volt.
Ha van még kérdés itthon orosz alakulatokkal kapcs. szívesen segítek!!
Ha bármilyen orosz bázison jártok a legtöbb titkot az eldobált papírból lehet megtudni. Sok postfiókszámot, repülőgép gyári számot szedtem én már elő
sziasztok kérdésem lenne ,,tótvázsonyt szabadon meg lehet nézni?? vagy esetleg bejutni??? (a képtárba láttam ,ti hogy jutottatok be)? amásik tab ,oda szabad az út??? nem örzik ugye?? és a harmadik középsö hajag nem örzik ugye??? ha valaki pontos dolgokat tud esetleg útvonal pontos hely stb minden segitséget várok (volt katona és c21 )legföbb kép tölletek ,,,a hétvégén tervezek egy túráta balcsira és ezért kéne mihamarább ,, válaszotokat előre is köszi!!!
en meg elolvasni el is tudom a cirillt, megerteni is nagyjabol, de beszelni mar nemnagyon sajnos. Viszont büszke vagyok arra hogy meg vmit tudok belöel egyaltalan. Mai fiatalok csak az angolt fujjak, ha fujjak, meg a nemetet , vagy franciat, viszont eszre kell venni hogy az orosz vilagnyelv.
Akkor töllem is pár kép: Félig kitört ablak ilyen a kilátás a 4. ről. Panoráma a tetőről volt vagy 30 fok. Szintén a tető. A "B" lépcsőház Asszem hogy ez egy bolt volt anno.
Ez meg a másik fele. Az előbb látott épület belselye. Téglablokkos tisztiház kilátás a 2. ról.
Holnap megyek ki megint nagyon be akarom járni a területet. Elvileg vannak beton bunkerek is valahol hátrébb. Majd elválik mit sikerül fotozni stb..eddig még a piros fő épületben nem voltam de holnap remélem sikerül be jutni egy részére.. mert a panelok már a könyökömon jönnek ki:))
1. Tisztipanelházpince nemtudom mi van felirva 2. valahol hátul egy épületen nemtudom mivan felirva 3.Tisztipanelház tető 4.Tisztitéglablokkosház megpróbáltunk bejutni párpercmulva sikerült is:) 5.a növényzet mögött megbújuk a főépület 6.2. sz porta 7. Tisztitéglablokkosház konyhai berendezés.
Ha a végigjárást úgy gondolod, hogy bemenni, akkor elég reménytelen, ha csak valaki a fórumozók közül nem rendelkezik bennfentes kapcsolatokkal. A honvédelmi miniszter legutóbb az Infrastrukturális Igazgatósághoz küldte tovább a látogatási kérelmünket Galgamácsára, Lapistóra és Tedejre vonatkozóan (BARS 501, 503 és 502), az indoklás nélkül mosott le minket (még megpróbálok beszélni az ügyintéző polgári alkalmazottal, de nincs sok reményem). Egyedül Hajag, ami még szabad fent, de a lejárás ott is már csak a kürtőkön keresztül lehetséges. Kívülről pedig már mindent láttunk rajtuk.
Azok a piros épület fele vannak egy ocska kis fadobozba vannak megkötve eccer ment egy öreg papa meg etetni őket mondom nem mehetünk magával fotozni aszonnya hát eljöhetnenk de elengedi őket párpercig ott tudtuk hogy hazudik mint az állat mert ha el engedné akkor elmennének a fenébe! :)) MEgint pár kép a helyről!