A magyar újkapitalizmus nagyhalai az állam emlőin hizlalták magukat méretessé. A Malév csődjének esete sajnos újra azt a gyanút erősíti, hogy a politikai kapcsolatokkal rendelkező megfejtőkön keresztül kitalicskázott adófizetői pénzekkel tőkésítik föl a magyar[...] Bővebben!Tovább »
Ennek nem örülök, esténként szoktam bizonyos napokon busszal hazajönni az Örsről, jó érzés, hogy hosszú percekig egyenletesen tudunk 50-el haladni a busszal, ezt követően ez úgy látszik megszűnik. Most kiváncsiságból megnéztem google térképen és a Ladányi utca - Fehér út kereszteződéstől a Keresztúri út - Pesti úti kereszteződésik mindkét útvonalon 7,8 km-t számoltam, de a Jászberényi úti vonalvezetés a sok lámpás kereszteződés miatt szerintem mindenképpen lassabb. Na meg persze ha arra megy a busz, akkor már ugye miért ne állítsuk meg még ebben, abban meg amabban a megállóban mint a 202E-t . . .
Erről már volt szó itt, de találtam némi konkrétumot is:
"XVII., Pesti út
A XVII. kerületi Csabai úti csomópont és a Maroshévíz utcai csomópont között a 2×1 sávos Pesti úton buszsáv kialakítására kerül sor útpálya szélesítéssel. A meglévő terep adottságai a szélesítés kivitelezését egy rövid szakasz kivételével az út déli oldalán teszik lehetővé. Az útszakasz torlódásmentesítésére forgalomtechnikai eszközöket is alkalmazunk. A buszsáv kamerás védelemmel lesz ellátva. A tervezett forgalmi sávok egyenként 3 m szélesek, az elválasztás kettős terelővonallal történik. A végleges burkolatszélesség – elválasztó- és biztonsági sávokkal együtt – 9,75 m. A felújítás által érintett buszmegállók erősített aszfalt szerkezetűre kerülnek átépítésre 18 m hosszban, párhuzamosan a peronok felújítása is megtörténik. Egy buszmegálló peronja a szélesítés miatt a járda területére kerül, ezért annak két végére 2 m hosszú rámpa kerül kiépítésre akadálymentesítés céljából. Érintett viszonylatok: 97E, 161, 201E, Volán járatok. A projekt azonosítója: A budapesti közösségi közlekedés fejlesztése – a Pesti úton buszsáv kialakítása útpálya szélesítéssel KMOP-2.3.1/B-08-2009-0006. A buszsáv a Csabai út – Pesti út csomópontban csatlakozik a Rákoskeresztúri autóbusz folyósóhoz."
"Nincs tervben sem a felüljáró, sem a Keresztúri út szélesítése, nincs rá forrásunk. A buszok viszont a Keresztúri helyett a Jaszberenyin járnak majd ezután , tehát a jelzett probléma megoldódik. "
"mellyel többek között a Kozma utcai csomópontnál feltorlódó kocsisort is el tudják majd kerülni a buszok."
Jó lenne, ha magát a torlódást is megszűntetnék. Régen nem volt torlódás, csak amióta a lámpa van, és az rosszul van beállítva (sokszor nem jön senki a Kozma utca felől, vagy csak kevesen kanyarodnak rá Keresztúr felől, mégis áll az egész Jászberényi út forgalma).
Hasznos lenne egy ipari vagy kereskedelmi park az M0 mellett. Hasonló, mint Maglódon, vagy Ecseren, Nagytarcsán. Picit több munkalehetőség lenne a kerületben.
Nem kerületi, de érinti valamennyire főleg a ferihegyi részen lakókat:
Csak irodák és adminisztratív dolgozók maradnak az 1-es terminálon A Budapest Airport a Malév-csőd nyomán kialakult pénzügyi vészhelyzet kezelésére tervbe vette az 1-es Terminál ideiglenes, az előrejelzések szerint 4-5 évre történő bezárását. Ezt, valamint egy sor más válságkezelő terv megvalósítását hagyta jóvá a héten a Budapest Airport igazgatósága - írja az AIRportal.hu a Budapest Airport közleményére hivatkozva.
Talán azért tűnik hihetetlennek, mert náluk ilyenek a használt buszok, amiket már lecserélnek ....
Nagyon mondogatták, hogy jóval olcsóbbak árban ezek a buszok, mintha az itthoniakat teljesen felújították volna.
A lényeg, hogy így sem voltak szokás szerint "olcsón vett használt" buszok, csak éppen azt nem teszik hozzá, hogy a szegény éhező kereskedők mégegyszer annyiért adják a felujított alkatrészeket a BKV-nak, mint amennyibe az új kerül.
Ezért (is) olyan baromi drága nálunk egy gépkocsipark felujítása.
bkk.hu: "A XVII. kerületi Naplás utcánál a munka 2012. április 2-án indul el, és várhatóan április 27-ig tart. Ennek keretében az utcát a Szent Imre herceg utca és az Ananász utca közötti 1300 méteres szakaszon újítjuk fel. A munkák során a pályaszerkezet cseréjére kerül sor. A terveknek megfelelően változó vastagságú marás és burkolatépítés történik egy illetve, ahol szükséges két rétegben. Négy buszmegálló bazaltbetonos kialakítást kap, a többi buszmegállót megerősítjük.. Forgalomtechnikai fejlesztés keretében a Jászivány utcai buszmegálló folyópályából félöbölbe kerül, illetve új gyalogos átkelőhelyet létesítünk az Ananász utcai megállópár, valamint a Jászivány utcai megálló közelében."