Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Megtörtént, a Start beolvasztotta a Trakciót és a Gépészetet. a MÁV Zrt. saját portfóliója is egyszerűsödött. Vannak viszont olyan MÁV tulajdonú cégek, amelyeknek nincs köze a vasúti közlekedéshez, ezeket felesleges lenne visszaszervezni, vannak felszámolás alatt állók is.
A Nosztalgia más tészta, nem 100 %-os MÁV Zrt. tulajdonú cég, magántulajdon is van benne, a Startnak meg kb. annyira kellene, mint púp a hátára.
Csatlakozom az előttem szólókhoz,sztem ezek közül egyikre sincs szükség.A mostani menetrend most kezd beérni,egyre jobban megtanulják az emberek(pl. 25-26-ot is egyre többen használják az Engeltől a Budaiig),sztem jók a járatok.Most akkor minek kellene megint felrúgni egy most már viszonylag jól működő járatokat és a hétköznapi ember számára nehezen követhetővé bonyolítani?
"Első körben 400-500km és 2-3 busz megtakarításnak örülnék szeptembertől"
Akkor innentől jön majd az utasoknak a rossz világ,ha már megint spórolni kell(én nem látom,hogy erre miért lenne szükség)...
Igen, én is szellemvárosi vagyok, és ha elviharzik a 41-es, akkor fél óra szünet (hétvégén 1 óra). Szellemváros erősen kertvároshoz tartozik, de malomvölgy meg rózsadomb kicsit gyakrabban kap buszt. Úgyhogy P a P Úr, lécci ne ritkítsunk errefelé!
A 27-28-asok valamelyikét ki kell vinni Ürögbe, mert akkor a 20 percenkénti járatok oda nem visznek elég kapacitást. Szépen kikupálódott az a vidék, 45-50 utas is van negyedóránként. Ezzel megvan az Egyetemváros - Ürög kapcsolat. Ebben van megtakarítás is bőven.
Ürög és a Szigeti városrész összekötése ennyire fontos lett? Ürögi csajod van aki az egyetemre jár?
Én azt a régebbi ötleted támogatnám, ami most nem valósult meg hogy a 27,28 a Mecsek Áruházat érintse, ezzel mind tudná tehermentesíteni csúcsidőben a 2,4 meg a 2x-esek is az Árkád irányába, meg hát visszafelé is.
És ha már a Megyeri térnél tartunk akkor szerintem az se volt rossz gondolat hogy a 20,120 a Mecsek Áruház - Építők útja - Megyeri tér- Árkád dél útvonalon menjen. Mivel mostani felállásban pont akkor nem segítenek a 4-eseknek mikor szükség lenne rá. Pl délután mikor kicsöngetnek és egyszerre több osztálynyi diák szeretne eljutni a Főpályára és az Autóbusz-állomásra. És mikor mennek akkor is perce együtt indulnak a 4-esekkel. Miért?
Bizony! :) Szép kihasználtságokat tud produkálni. Amúgy ahogy látom a Fagyöngy utca felé vállalható lesz a 122-123-124-es járatok beindítása délután is (ritkább 71 (20p) -72 (20p) + 61-es 20percenkénti beindítása). Erre van igény és meg lehet tölteni a Megyeri téri keresztmetszetet. Az 1-est tehermentesítjük, így az 1-esről leszedett csuklósok mehetnek délután négyest járni. Reggel elmegy a 4-eseken a szóló (2-3 perces követésnél pont jó).
A Fagyöngy és Malomvölgy felé akkor 10-10 percenként járna busz.
A 27-28-asok valamelyikét ki kell vinni Ürögbe, mert akkor a 20 percenkénti járatok oda nem visznek elég kapacitást. Szépen kikupálódott az a vidék, 45-50 utas is van negyedóránként. Ezzel megvan az Egyetemváros - Ürög kapcsolat. Ebben van megtakarítás is bőven.
Ami még cél lenne, reggel a 60-ast sűríteni, az 1-55-30-as vonalakon egységesíteni a követési időt (7,5 perc), délután kicsit sűríteni a 30-asokat.
A vasasi rendszerbe jobban bele kell nyúlni, de azt én nem vállalom. Kicsit lehet csipegetni.
A 25-26-osokat a Dózsába vissza kell vágni, nincs mese.
Első körben 400-500km és 2-3 busz megtakarításnak örülnék szeptembertől, a jelenlegi hálózaton alapuló fejlesztéssel egybekötve.
Múltkor az egyik Rábán ültem a négyesben és mellettem 2nő szidta,hogy milyen szűk,nem lehet elférni stb. Aztán végül kinyögte az egyik,hogy minek kellett ezeket Kínából idehozni. :)))
Ma egyébként dél körül utaslemaradás volt a 4-ről a Vásárcsarnoknál Urán felé.
Ma egy órakor, Ürög felsőnél 22-es, pár db szabad hely, a Megyeri téren teljesen megtelt a busz, és ami meglepett, hogy nem sokan szálltak le sem az Árkádnál, sem a Távbuszpu-nál.
Ma egy Citadellen ülve megtudtam, hogy ez a szemét cég szarokat gyárt, hogy a motorsátor előtt ennyi lépcső van, és hogy hegyet kell mászni, bezzeg pesten van ugyanilyen (értsd: bilikék) busz, ami ugyanilyen "lépcsőnélküli" és mégsem kell felmászni.
Na mármost, Rába szóló nincs, a Man-ok háta a fekvő motor miatt mégszarabb, a C2 meg kétszer annyiba kerül...
Az Ekenyeleknél az ajtó feletti dobozokból esnek ki a csavarok, és találkoztam olyan C12-vel, amelyiknél már újra lett csavarozva az ajtómozgató rúd borítása. Arra kíváncsi lennék, hogy Győrben erről tudnak-e, mert ugye bérelt buszok...
Inkább nem, mert jelenleg legfeljebb Desiro jöhetne szóba, és nem szeretnék sínbohóc olvtársnak álmatlan éjszakákat okozni. Kínlódjon velük az Északi.:-)
Múltkori vasutas téma kapcsán:a MÁV nem akar itt a Dél-Dunántúlon is valamit fejleszteni az eszközparkján?Ezek a BZ-k-hogy finoman fogalmazzak-nem igazán utascsalogatók már manapság.Foma,nem lobbizol ki ide is valamilyen modernebb vonatokat? :)