Keresés

Részletes keresés

Némedi László __ Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13208

ja például egy lehetőség:

egy nagy cég árjásítanak, az új tulaj jól mozog a náci irányított gazdaság alatt és nagy pénzekre tesz szert. Ezt beteszi a svájci bankszámlára a családjának. Azok a háború után felveszik, és indítanak vállalkozást...

kerek, érthető, és mégis "lopáson" alapul

Előzmény: Némedi László __ (13207)
Némedi László __ Creative Commons License 2010.12.16 0 0 13207

nem intézném el ilyen egyszerűen.

 

Azok a kapacitások, amik az iparban felhalmozódtak nem teljesen semmisültek meg, és mivel magáncégek voltak nem is nagyon bántották őket (és az árjásításnak különböző formái miatt, lehettek olyan zsidó cégek, amelyeket végül nem lehetett visszaadni eredeti tulajának). Az is érdekes lehet, hogy a svájci bankszámlákon levő "lopott" pénzek visszaáramoltak-e később a gazdaságba. 

 

A Marshall segély és a tudás persze rendben van, az is számított. (Bár a Marshall segélyt én inkább USA gazdasági erősítésként értelmezem, hiszen kitétel volt, hogy amerikai árut kellett rajta venni. Tehát német oldalról segély usa oldalról államilag támogatott gazdaságélenkítés.)

Előzmény: showtimes (13206)
showtimes Creative Commons License 2010.12.15 0 0 13206

persze, olyan gazdag ország voltunk, hogy a sokszorosan nagyobb németország még mindig abból él :)  a valóság a háborús pusztítások, rablásokat minden oldalra, hadviselőfélre jellemzőek voltak, a mi esetünkben az oroszok ebben sokkal nagyobb spílerek voltak (igazi megszállóként viselkedtek, a németek meg szövetségesként), a magyarok által nyugatra mentett javak többségét visszaadták a háború után (volt külön elkallódott javakat begyűjtő és hazaküldő szervezet),  még az aranyvonat is hazajött - kivéve amit az USA hadizsákmányba lefoglalt, a korona, ami fort knoxba került és ha jól emlékszem 78-ban adták vissza. (persze közel se jött vissza minden, de nem is ez a német gazdagság alapja)

 

a zsidók módszeres kifosztása tény, akarcsak az is, hogy az arany jelentős részét megtalálták a német aranytartalékkal együtt oroszok berlin bevételekor.  a birodalmi bank páncéltermében.  németek által megszerzett idegen javakat elvették tőlük - pl. Göring nagy műgyűjtő volt, s 40-ben rengeteg francia cuccot vásárolt (!) nem leakasztotta a galéria faláról, igaz nyomott áron, viszont tőle simán elkobozták...

 

a kérdésedre a válasz: a német gazdagság oka a fejekben felhalmozott tudás + a Marshall segély = villámgyors gazdasági fejlődés

Előzmény: afon (13205)
afon Creative Commons License 2010.12.15 0 0 13205

Bocsi, lehet hogy rossz helyre irtam, de ezt találtam legtalálóbbnak:

 

Németország lopott a II világháborúban, és ezért állnak ma ilyen jól? Tehát, igaz e az, hogy Németország a zsidók aranyát ellopta, Magyarországot kirabolta, és EZÉRT állnak ma ilyen erősen gazdaságilag? Van e összefüggés a mai Németország jólétének az akkor történtekhez?

For-dzsi Creative Commons License 2010.11.08 0 0 13204

Valamint az amerikaiak altal hasznalt Easy Eigh, amely tuzeroben szinten ugyanott volt kb, mint a Panther. Es akkor az aamcsi pancelvadaszokrol meg nem beszeltunk.

 

Az M4A3E8 változat csak a felfüggesztésében tért el a korábbi változatoktól, a lövege ugyanaz volt. A Shermanen 76 mm-es és a tank-destroyereken lévő 3 inches löveg páncélátütő képessége jóval gyengébb volt, mint a Párducé. /500 m-en 115 mm vs. 165mm/ Szemből nem is nagyon tudták kilőni a Párducot. Az ardenneki támadás idején a 75 mm és a 76 mm-es lövegű Shermanok aránya az páncélos hadosztályokon belül 3:1.

Az egyetlen olyan mozgó harceszköz, ami megbízhatóan küzdötte le a Párduc homlokpáncélzatát, az a 90 mm-es löveggel felszerelt M-36 volt. Ennek, hasonlóan az M-10-hez (azonos platform), nagyon gyenge volt a páncélzata és a küzdőtere felül nyitott, úgyhogy ez is inkább csak lesállásban volt hasznos.  

Előzmény: M.Zoli (13165)
Theorista Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13203
A 41M Turán, vagy Turán 75, Turán II, illetve nehéz Turán a korabeli magyar terminológia szerint nehézharckocsi volt. (Harci tömeg: 19,2 t)

Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A magyar királyi honvédség fegyverzete 88.o.
Előzmény: Pak 88 (13195)
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13202
American M26 Pershing tanks were designated as 'heavy', despite being closer in performance to a Panzer V Panther medium tank than a Panzer VI Tiger heavy tank.

Medium tank


Medium tanks are simply neither the heaviest nor lightest in weight, and many of the designs had successful balance of firepower, mobility, protection, and endurance, and could often be adapted to a variety of roles. Medium tanks of the interwar period included the British Vickers Medium Mark II and the Soviet multi-turreted T-28.

There were medium tanks that focused on anti-infantry capabilities (such as in World War II: the Panzer IV short-barrel, and the M4 Sherman), and medium tanks which were more focused on the anti-tank role, mounting high-velocity tank guns. The French cavalry tanks (Chars de Cavalerie) focused on speed in addition to power and protection of the other designs. They were similar to what other countries called medium tanks.

When Soviet tank designers were preparing a successor to the BT Fast Tank series, they combined its excellent mobility with thick, sloped armour and the unprecedented firepower of a 76 mm high-velocity gun. The result was the T-34 medium tank, whose superbly balanced capabilities shocked the German Wehrmacht when it invaded the Soviet Union. The lessons of Blitzkrieg, first employed by the Germans and eventually adopted by other nations, found their best expression in formations of mutually-supporting medium tanks and motorised infantry. The traditional view of infantry and cavalry tank roles was rendered obsolete.

As well, the Soviet Union and the United States both benefited from their ability to manufacture a well-balanced medium tank in incredible numbers—about 57,000 T-34s and 49,000 M4 Sherman tanks were built during the war.

During and after the war, the roles of light tanks were gradually taken over by less-expensive armoured cars and specialised reconnaissance vehicles. Heavy tanks, having shown their limitations in World War II, experienced a limited arms race of progressively more heavily-armed and armoured designs, but these too were eventually phased out in favour of increasingly capable and flexible medium tanks. Simpler and more economical self-propelled guns, and later anti-tank guided missiles, came to fulfill fire-support and anti-tank roles, allowing tanks to become more specialised for mobile warfare.

Note that "heavy" versus "medium" is more a question of tactical roles than weight; the Panther, for example, was a "medium" tank that outweighed most Allied "heavy" tanks.
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13201
A www.achtungpanzer.com szerint "medium heavy tank".

http://www.onwar.com/tanks/germany/data/pantherd.htm ("Medium/Heavy Tank").

http://www.militaryfactory.com/armor/detail.asp?armor_id=73
The Panzerkampfwagen V "Panther" series of heavy tanks formed the backbone of the German Army through much of the pivotal war years
Előzmény: Pak 88 (13200)
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13200
OK.

A Panther német besorolása: a németek közepes harckocsinak nevezték, a tömege alapján azonban (44 000 kg) ugyanúgy a nyugati szövetségesek, mint a szovjetek értelmezése szerint a nehézharckocsik közé tartozott (az amerikai Pershingek és a szovjet ISZ típusú harckocsik voltak hasonló tömegkategóriában).

A magyar Wikiből. Irodalomként ezt hozza:

Schmidt László: Sd.Kfz. 171 Pz–V Panther harckocsi. Haditechnika 1998/1, 71–75.

George Forty: Tankok világenciklopédiája. Atheneum 2000, Bp. 2006

PANZERKAMPFWAGEN V (PANTHER) közepes / nehéz harckocsi (D)

A keleti fronton a német harckocsikat ért nagy veszteségek szükségessé tették egy új típus kialakítását. A szovjet T-34-esek konstrukciójából jelentős elemeket átvéve született meg a Panther. A gyártás megindulása (1942 ősze) után szinte azonnal bevetésre kerültek a kurszki csatában (1943), ahol súlyos veszteségeket szenvedtek a „Párduc”-ok. Főként futó- és hajtóműproblémái voltak, de az 1944-től gyártott G típusváltozatnál ezeket jórészt kiküszöbölték. A javítások nyomán kiváló tankot sikerült előállítani, sokan a második világháború egyik legjobb modelljének tartják.

A fejlesztések következtében folyamatosan nőtt a tömege, ezért egyes szakírók a közepes, mások a nehéz harckocsik közé sorolják. Kb. 5500 darab készült a típusból, ebből 3700 volt a G modell.

Forrás: Hughes -Mann: A Párduc harckocsi
Előzmény: Zicherman Istvan (13196)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13199
Ezt használják a Csillagok háborújában a birodalmi rohamosztagosok.
Előzmény: Pak 88 (13183)
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13198
Ekvivalens homlokpáncélozottság:

Tigris E (Pz VI) 100 mm
ISZ -I 110 mm
KV-I 127 mm
Párduc 140 mm
M-26 Pershing 140 mm
ISZ -2 240 mm

Ekvivalens toronypáncélozottság:

Tigris E (Pz VI) 185 mm
ISZ -I 100 mm
KV -I 125 mm
Párduc 102 mm
ISZ-2 160 mm
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13197
,,Állítjátok, hogy a nemzetközi szakirodalom és standard szerint közepes harckocsi. Milyen szakirodalom?"

BÁRMELYIK.
Felnőtt kissrác vagy, üsd be a googliba, hogy ,,tank" vagy ,,panzer".
Találsz irodalmat garmadával.
Előzmény: Pak 88 (13194)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13196
Szart szállítasz, nem bizonyítékot, már megbocsáss.
Még a szervezeti struktúrája is a Párduccal felszerelt egységeknek olyan volt, mint a többi közepes harckocsi esetén (ezt még magad is leírtad).
Egyébként nyiss ki pár szakkönyvet, és nézz utána, hogy mi a Párduc.
Előzmény: Pak 88 (13194)
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13195
A Turán közepesként szerepel.
Előzmény: Theorista (13193)
Pak 88 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13194
Mindannyian tévedtek, a Párduc akkor is nehéz harckocsi és punktum. Nem tudtok semmi bizonyítékot felhozni a közepes minősítéshez, én viszont tömegével szállítom a bizonyítékokat a Párduc nehéz harckocsi osztályba sorolása mellett. Íme egy újabb:

KV -I tömege: 43 tonna Motorteljesítmény: 600 LE löveg: 76 mm, átütőerő: 1000 m/76 mm tömeg/teljesítmény: 13, 9 LE /t

ISZ -2 46 tonna, 600 LE 122 mm 1000m/160 mm 13,0 LE/t

Az ISZ-2 hossza 6,35 m, Pz V 8, 86m
szélesség: 3,1 m 3, 43 m.

Állítjátok, hogy a nemzetközi szakirodalom és standard szerint közepes harckocsi. Milyen szakirodalom? Milyen standard? Írjátok ide.
Theorista Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13193
Nálunk a "nehéz Turán" sem közepesként szerepelt, ha jól tudom.
Előzmény: Zicherman Istvan (13192)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13192
Igen, tudom. A magyar terminológiában és a technikai követelmények alapján az lenne (mint ahogyan a ,,Tas" is nehéz harckocsi lett volna, pedig nemzetközileg szintén közepes).
Előzmény: showtimes (13191)
showtimes Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13191
kivételesen egyet értünk :)
a magyar terminológiában használták nehéz harckocsiként, mivel a Magyar Királyi Honvédség páncélos csapataihoz 44-ben viszonylag nagyobb számban érkezett, s ez volt a legnagyobb, a nehézpáncélos szerepkörben működtették, később kaptak néhány tigrist is mutatóba
Előzmény: Zicherman Istvan (13190)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.11.01 0 0 13190
Ne vitatkozzunk már ezen a témán.
A Párduc MINDENHOL közepes harckocsinak számít, és punktum.
Nem ,,ha", meg ha ,,úgy vesszük".
Sehogyan sem vesszük - paraméterei összességében közepes harckocsi.
Előzmény: Pak 88 (13189)
Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13189
Ha a védettsége még jobb is, mint a vitathatatlanul nehézharckocsinak számító -Tigrisé, akkor szerintem egyértelmű, hogy a Párduc nehézharckocsi. Ha a funkcióját vesszük: mivel a németek a Párducot tekintették alapharckocsinak, tehát általánosan kívánták alkalmazni és a technika fejlettsége is lehetővé tette az általános használatot, akkor szintén nyugodtan tarthatjuk a Párducot nehéz harckocsinak. Összevetve a Shermannel és a T-34-el szembetűnő a méretbeli és súlybeli előny.
Előzmény: Zicherman Istvan (13180)
ambasa Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13188
Vagy M47, mivel a kép a bécsi Arsenálban készült és Ausztria azt a változatot rendszeresítette.

TG
Előzmény: Pak 88 (13179)
Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13187
Köszönöm.
Előzmény: Zicherman Istvan (13186)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13186
MG-34
Előzmény: Pak 88 (13183)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13185
Ez sem.
Ez egy Bofors. Az első meg Flak-18 (88-mm-es, de nem az, ami a Tiggerekbe ment)
Előzmény: Pak 88 (13182)
Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13184
Ha jól emlékszem, ez egy Fiat.

Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13183
Ez MG vagy SG?

Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13182
Akkor talán ez az a 88-as, ami a Tigrisbe került.

Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13181
Oroszul tudók előnyben:-))

Zicherman Istvan Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13180
Pedig a a T-34-el egy kategóriába tartoztak, sőt - a T-34-nek közvetlen köze van a ,,Párduc" megjelenéséhez.
Előzmény: Pak 88 (13169)
Pak 88 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 13179
Nyilván átalakították. Ezeket be tudod azonosítani? M-26, M-46 vagy későbbi változat?


Előzmény: M.Zoli (13176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!