Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Visszaolvasva többször látok utalást arra, hogy több fórumtagnak van képtára.
Szeretném megkérni őket, hogy tegyék fel ide az elérhetőségüket, mert hasznos lenne tudni, hogy ha elindul valaki egy objektum fele, akkor mire számíthat.
Erre van egy jó sztorim. Társaság utazik autóval valahová. Valaki elereszti magát a zárt térben, az áldozatok felhördülnek, mire a tettes: biztos valahol kinyitották a silót. Na ennyit a magyarországi silókról.
Na itt azért álljunk meg egy pillanatra! Magyarországon nem volt siló. Legalábbis olyan siló nem, amelyikre most gondolsz. Nem mondom, olyan siló, amit a TSZ udvaron lehet találni, olyan volt bőven, de most nem arról van szó. "Olyan" siló nem volt. Meg most sincs.
Egyebkent amikor Taszáron voltam katona ott is volt HÁP, vadászirányito pont.Sajnos nem lehetett lemenni, rossz allapotban volt mar akkor, ez a laktanyában volt,nem a reptéren------a kettö külon volt egymastol, sajnos.3 km -es tavot sokszor legyalogoltam anno a repter es a laktanya között.
Fennt a tetön van járat, illetve vmilyen kijáratféle--azon kifer egy ember, de be van falazva, nagyon korábban tettem be képet(2006-2007 karácsony környékén), hogy nez ki...Ha van estleg képed erröl a silokrol tedd be, de az biztos, fix telepizesü atomraketaknem voltak Magyarorszagon, csak mobilok----Scud B, Frog, stb. Az biztos hogy betonoztak, mikor otthagytak, nem akartak a titkokat megmutatni...
kérdés,hogy mit értenek betonsilók alatt.Sajnos a helyi mendemondák országszerte hajlamosak rakétasilókról beszélni,magam is hallottam ilyen legendákról nem egyszer.Viszont Mo.-on NEM voltak ilyenek!Sőt,sehol máshol a volt szocialista blokk országaiban,az oroszok egyszerűen nem építettek rakétasilókat a Szovjetunión kívül.Persze nem mindegy,hogy ki mit ért silók,rakétasilók alatt...
ja és a dolog ami nem hagy nyugodni hogy (bükk)jávorkút környékén beton silók vannak ,állitólag 15-20 éve épultek.ezt azért tudom nehezen hinni mert gyerekkorom óta a bükköt járom és most ott is dolgozom. (de minden megeshet)..??
sziasztok , a sok érdekesség számomra az hogy mond mindenki minden dolgot ,persze érdekeseket de de nem tudni tudom meik lehet igaz vagy hamis .egy pár dolog az állitásokból pl:a tó alatt van -e valami vagy sem,.a palotaszálló és a szikla között van -e járat vagy sem,.egy állitás szerint még sok járat és még ki tudja mik lehetnek ,csak mikor a honvédek kivonultak befalaztak dolgokat pl:a járatot a hegy tető felé,a járatot a szálló felé és még stb. bent elég fura ahol én jártam a volt disco 70% ban kihasználta a belső teret de a méretéhez és a régi használati célhoz képast hiányoltam a gépházat ,a levegőszürő berendezéseket,a a vizellátáshoz szügséges egységet(50köbm-es viztározót)és persze a független aramellátást.tehát ezek valahól vannak..?? a vezető egyfolytába a lefalazás szindrómával volt elfoglalva,de még mindig számomra is ez a legreálisabb.de nem hagyom ennyibe az ügyet.
Tehat sok külsö objektum van ott amit en is láttam :örtornyok a Hámori To felé, szellözök, külsöantenna arboc a hegy tetején Dolka Tetö---meg a Bagolyvar, amit mar korabban lett ismertetve.
Nagypolc, te egy reg latott ürt töltöttél be a Sziklafotókkal, raadasul benntröl, mert mindenki(En is) kinntröl fenykepezte eddig, be sajnos nem juthattameddig meg. Mikre celzol, milyen furcsasagok vannak ott?En körbejartam az objektumot, sok külsö resze van, de mast nem vettem eszre, a lenyeg a föld alatt lehet meg most is.
Helló bodrostomi! vasárnap voltunm megnézni a szentistváni laktanyát,elég sokat változott a tavaly nyár óta a laktanya egész területén kivágták az összes létező fát max 1-2db maradt talpon.Mikor mentünk már messziről lehetett látni a kivágott fák miatt most úgy nézki mintha egy lakótelep lenne.
A három legénységi épület tűrhető állapotban van de a kerítés mentén vallaha egy gyakorló pálya lehetett ebből már csak egy fal látszik,mert a többit egy földmunkagép eltúrta a többi kisseb épület rossz állapotban van és a terep rendezés miatt elég nagy bent a zűrzavar, őrzés van erről egy tábla árulkodik meg az egyik nagyobb épületben tévét néztek az őrök,sajnos nem tudtuk meg,hogy mi lessz a laktanya sorsa valószínüleg bontás de hétvégén még elmegyünk oda megint és alaposabban szétnézünk lenne kedved eljönni???
Ezt sajnos nem tudom, de nagy valószínűséggel őrzik. Mindenesetre próbálkozni lehet, valaki biztos van a kapunál. (legalábbis régebben volt) Aztán vagy beenged, vagy nem. Én bent még nem jártam.
Ez a szegmens sincs jelölve a nagyfelbontású részben. A nagy épületek között valami barna kúpszerű. Vagy ez valami tsz-telep a faluszélen? Az előző linken látható térképen ez a rész nincs pirosítva. sch.
eggyet mondhatok erről az egész szikladologról érdekes és egyben titogzatos. érdekes dolgok vannak itt és körülötte az már biztos .kiváncsi lennék az igaságra egy emberre aki konkrétumokat tud és persze 100%
Több fotó is fellelhető róla a neten. A guglin csak a terület északi szeglete látszik, a torony árnyékának egy részével. Hihetetlenül nyomasztó látvány Hollóháza felett, vagy a füzéri várból nézve, mitagadás. Mintha valami idegen civilizáció terméke lenne. Délről megy oda az út, de az elején behajtani tilos van, nem pedzegettem. Túrázni kell arrafelé, úgy a közelébe lehet jutni, szomszéd csúcsokról pedig ügyesen "megvizualizálni".
Aktív, rakétatároló, a Szentiváni erdő, a Paradicsomos, és a Bárány-legelő között. Elmegy mellette az iparvágyány, ami a laktanyában végződik.
Gugli lefedettség nincs. A Győr légifotó-albumból zöld négyszöggel kitakarva. Egy nagyon részletes pdf-térképen amit a neten találtam, valamiért rajta felejtették, eszerint alaprajza jellegzetes lőszertároló komplexumot idéz, körbefutó utak mentén nyolc épülettel.
Szeintem nem érdemes feszegetni, van elég más cucc.
Errol mar en is hallottam, azonban meg senki nem volt ott lefotozni eddig, de több emlitettek mar ezt.Meg kell neznem, milyen ott a Google felbontasa...
A lehallgató tornyok nem ilyenek. De ez más téma. A gép egy fuji finepix s 5600. Ettől már van sokkal jobb is már de ez árban nagyon jó. 10x optikai zoom+ szorozva 5,1szeres digitális zoommal. Összesen 51x-es a max.
Ez egyaltalan nem kihalt laktanya, nagyon elo, söt.... Respect a kepekert...jok lettek, milyen fenykepezogep ez? Nagyon remelem, hogy nem az Echelon egy darabjat tettek le itt... Amugy van több lehallgato is, csak allitolag nem igy neznek ki....föleg a hatar közeleben kellene hogy legyenek...
Azért jók az ilyen gépek mert nem kell közel menni ha valamit le akarsz fényképezni. (az őr nem is gondolja hogy lefényképezted szalonnázás közben). :))
Igen, az Aranysasban vagy a Regimentben volt is egy cikk róla, bevásárlóközpont lesz a helyén. Azt tudja valaki, hogy mi lett a PG területén levő repülőgépekkel, egyebekkel? Üdv, Berci
De mire használhatták az ex BARS-okat? Sok értelme ezeknek a VSZ megszűnése után nem igazán volt. Ahogy elnézem, a NATO bázisok is kihaltak. Végűl is már technológia lépett be...
Ma kocsival a tököli reptér+Pestvidéki Gépgyár-komplexum felé jártam. A gyár jó részét lebontják, már kint hirdeti magát a megalakuló Airport Ipari Park.
A külső betonkerítést elbontották, prímán lehet fotózni!
Erre a terkepre mondom, hogy nem teljes. Az indiai kapcsolat sincs rajta, ami gondolom Kazak-Kirgiz-Tadzsiksztanon megy keresztul. Ez pedig a NATO tropo rendszere, Allied Command Europe:
De jo kis honlap! A terkepen meg csak kb a halozat fele van rajt. Vagy kutatja a tobbit, vagy meg nem jart ott fotozni. Irogat a BARS-rol is, fotok is vannak a nalunk hasznalt tropo antennakrol (R-417S es R-420S). Tomoren azt irja, hogy '87 decembereben allt uzembe 6 orszagban, 26 allomassal, melyeket 29 "szakasz" kotott ossze kb 5000km hosszan. 54 fix telepitsu R-417 es 4 nagyobb hatotavu R-420 egyseget hasznalt. Remelem idovel felterkepezi ezt is.
Úgyan egy szót nem beszélek oroszul, de az oldalon lévő térképvázlat szerint ez a БАРС rendszertől független és ránézére "kicsit" nagyobb teljesítményű lehet.
@sweethome: nem volt nehéz kitalálni, annak idején én súgtam meg a helyét :)
sziasztok..aha az 501 . ezt manapság mire használják?? a 4 bars közül hogy van az hogy az 504 romhalmaz és pl az 501 ép és hsználatban van?? az ggyik soviet a másik magyar?? kérdésem lenne ,kazincbarcikáról nem tud valaki valami infót ??bár eszt ezt már elég régóta kérdezgetem.na mindegy hátha valaki valami ujjat tud. meg ha valami miskolckörnyékén esetleg a tudomásotokra jut irjátok már meg ,mert unatkozom, (már megnéztem mindent amit lehetett).
Miután a fix lakanyákat kivégezzük-kivégeztük, tudtok olyan helyeket ahol fix kitelepüles volt-harci riadó esetére??? (tudom haditikok, de ki tudja) Én mondok egy helyet: Taszár--------------------Ságvár---fantomrepülötér
Ha bármi érdekes,gyanús objektumra bukkansz,vagy hallasz valamit ami érdekelheti a topiktagokat,ne habozz megosztani az élményeket,információkat! :-)
A legendákhoz pedig annyit,hogy óvatosan kell azokat kezelni,mert néhány esetben hajlamosak meglehetősen elrugaszkodni a valóságtól.Természetesen érdemes utánajárni a dolgoknak,mert csak így derülhet ki a valóság.
Először is gratulálni szeretnék a topichoz, nagyon tetszik, nagyon színvonalas, hiteles, egyszerűen király!!!
Nemrég fedeztem fel, de már el is olvastam elejétől a végéig, jó sok időm elment vele, pedig vizsgaidőszak van.
Na de ennyit kell áldozni.
Én eredetileg csak természetjáró, barlangászó (amatőr) voltam, de az utóbbi időkben rájöttem, hogy a hegyekben , erdőkben vannak más érdekes dolgok is...
Szóval ma már minden érdekel, ami a föld alatt van, vagy kihalt laktanyák, gyárak, bányák ,stb.
Korábban volt szó a monostori erődről (Komárom), én itt dolgoztam az erőd felújításán a Szentesi Műszaki Ezreddel, ugyanis az ezred vállalta az ottani földmunkák egy részét.
Én UDS 114 gumikerekes kotróra kaptam kiképzést, de volt még sok más gép is, amiket vonattal szállítottunk Komáromba.
Ez 1996-ban volt, akkor az erőd még nagyon vadul nézett ki, az egész terület be volt nőve fákkal, bokrokkal.
A mi feladatunk az, volt, hogy a külső és belső fal közötti árkot megtisztítsuk a növényzettől, és egy egyenes talajt hozzunk létre, plusz a föld fedést is meg kellett tisztítani és rendbetenni az egész erődön.
Mi az erődben voltunk elszállásolva, ott volt berendezve konyha is, de ott csak mosdási lehetőség volt (hided víz), Komáromba egy tűzoltólaktanyába járhattunk ki fürödni.
Sajnos az erőd szabad bejárása meg volt tiltva, tekintettel a rengeteg otthagyott robbanószerre, töltényre.
A tűzszerészek minden nap összeszedtek ott egy kisebb szator krumplit, ami valami gránát volt, úgy nézett ki mint egy rozsdás májkonzerv.
Ennek ellenére éjszakánként azért körülnéztünk az erődben, főleg azt a járatot kerestük (nem találtuk meg), ami a legenda szerint átmegy a Duna alatt a szlovák oldalra. Azóta is többször voltam már az erődben, a bejárása több óra.
Normál esteben csak csoportos vezetés van, ekkor az erőd egy részét mutatják meg, de rendezvény esetén (pl. amerikai autók találkozója) szabadon látogatható.
A legmélyebb része a külső és belső erődrész közötti föld alatti átjáró.
Emlészem rá mikor a kutyát sétáltató szerencsétlen ember leszakadt az Óhegy parkban anno.
A figura nem pincébe esett. A Barátság parkban zuhant a mélybe, ami valaha téglagyári agyagbánya gödre volt, majd háztartási szeméttel töltötték föl. Abban mosott a víz egy jókora üreget.
Utána hetekig méricskélték földradarokkal a Geofizikai Kutató emberei a területet.
Morbid öröm az ürömben, hogy ez a baleset elvette az összes befektető kedvét attól, hogy a park területére lakóparkot vagy plázát építsen.
Csepel Autógyár területén van még egy érdekesség: hatalmas iparvágány-hálózat, aminek megszűnt az összes külső kapcsolata. Viszont van bent egy üzemképes mozdony...
Kőbányai pincékről sok sztorit lehet hallani. Bánya utca és a Maglódi út felől jártam már két pincében mindegyikben gombát termesztettek. Az egyik bejárata különösen nagy volt, a teherautók ki-be járkáltak rajta. Nem néztem körül, hisz a gomba volt a lényeg akkor. Emlészem rá mikor a kutyát sétáltató szerencsétlen ember leszakadt az Óhegy parkban anno.
A Harmat utca felől az Előd utcai hajléktalan szálló előtti területen is látható a sok szellőző "kémény", a kerületben sok egyéb helyen. Az egyik cikkben olvasható Kádár Lukács önkormányzati szaktanácsadó neve egyébként 2002 előtt a kerület r. kapitánya volt, biztosan tudna érdekes dolgokat mesélni.
Valaki korábban említette a volt Csepeli Autógyár óvóhelyét. Az elmúlt években és a héten is jártam a gyár területén. Az óvóhely épülete látható, valamint a telep szélein 2-3 masszív nagy őrtorony mely egyike az útról is szemet szúr, kivehető. A telepre a bejútás tök egyszerű, az információs táblán kinézel egy cégnevet, a kapu/porta szolgálat kérdezi kihez jöttél, majd a rendszámot felírja ennyi, szabadon boklászhatsz a területen.
Sajna sosem néztem körül. Az látszik több mesterséges domb is van kialakítva.
Földig rombolták, a sittet elszállították. Korábban már az épületek nagy részét lebontották. Az irodarészt 2001 körül bővítették, mára az sincs. Egy üres placc.
Bemenni nem lehetett, mert őrizték, most is őrzik. Ami igazán érdekes és ONtopik, az megvan - na oda kéne egyszer be/lejutni! :-)))
Lehet tudni valamit, hogy most mi van ezekben a járatokban?
Jó része üresen tátong. Az elmúlt években jópár járatot (pl. az Óhegy-park alattiakat) tömedékeltek.
Van lejárat a Maglódi útnál, illetve a Bánya utcánál, a régi Colagyár mögött. Akkora termek vannak, hogy egy kamion simán meg tud bennük fordulni. Ezen a két helyen jelenleg gombát termesztenek.
A nemrég teljesen ledózerolt Duna Csokoládégyár alatt egy kétszintes szükségkórház található. Valami hasonló, mint a "Sziklakórház", csak kevéssé ismert. A helyiek se nagyon tudtak róla.
Van még egy nagy bunker, ennek lejárata a Krízis szálló nevű műintézményből van, ide rejtőzködött volna a kormány háború esetén. Ide még nem tudtam lejutni.
A repülőgépgyáros sztorit már hallottam többektől, megerősítést, cáfolatot senkitől se hallottam. Bay Zoltán fizikus a háborús visszaemlékezéseiben írta, hogy 1944-ben a kőbányai pincerendszerbe költöztették le a Tungsram/Orion elektroncsőgyártó gépeit. Az itteni beindításra már nem került sor.
Antant szíj nem volt rajta, csak a kb 15 cm széles bőr derékszíj. Azt nem tudtam kideríteni, hogy ezek miféle szerzetesrend voltak. Ott a több ezer ember között meg senki nem tudta megmondani, mifélék. Még a rendezvény főszervezőjét, a falu papját is hiába kérdezgettem.
Egyre több. Pedig még dél sincs. És képzeld el, hogy mindez durván 25 éve volt.
Nézz át a "Budapest részben és egészben" fórumcsoportba, van vagy 3 kőbányai topic, elég sokat írtak a pincerendszerről, és lassan egy kirándulást is szerveznek oda.
Off topic: Ha jól rémlik, egy páloskolostor volt, egyike a legelsőknek. Az egyetlen magyar alapítású férfi szerzetesrend. A pilisbem rengeteg remete volt, őket fogta össze Boldog Özséb majd ezeréve, a rend alapítója. Jártam arra, szép hely igaz én sem mostanában. Üdv, Zsolt
Ez a szent hely nem most lett. A falutól nem messzire - a Pilis felé valamikor a hetvenes évek vége felé feltártak egy romot, ami valaha cisztercita? kolostor volt. (A pletykák szerint ezen a helyen nyírta ki Bánk bán Gertrudisz királynét.) Na most azt szépen kiásták, a kövek egy részéből csináltak az akkori tanácsházán egy lapidáriumot. Valamikor 1983 - 84-ben újraszentelték a helyet. Bár ott voltam, de a pontos időre nem emlékszem. Érdekes volt, hogy a MN tisztjeként - akinek a klérushoz nem sok köze lehetett - ott kellett lennem, mert nekem volt a környéken egyedül olyan készletem, amivel ki lehetett hangosítani a hegyoldalt. Szerelés után csak tátottam a számat, és csak csodálkoztam, mert én még annyi különféle ruhába kiöltözött papot nem láttam. Még olyan is volt közöttük, akin széles bőr derékszíj volt.
Pilisszentkereszt alatt van egy másik szent hely is, ami egy "szentkút", ahová a környékbeli öregasszonyok jártak abban az időben imádkozni. Gondolom, azóta sem szoktak le róla.
Valaha a sörgyártáshoz a felszín alattiság adta meg a szükséges alacsony hőfokot. Ezért a kőbányai sörgyárnak hatalmas alagútrendszere volt. Ezt, a sörgyártási technológia fejlődésével használhatták másra is, úgy hallottam, hogy a polgári védelmisek tároltak ott gázálarcokat, meg mások rengeteg almát. A kövezett lejárata jól látszik az éles saroknál.
Néhány ilyen járatot átvágtak, amikor pl. a vasút bevágása készült a körvasút és Kőbánya-Felső között, ott néhol egy föld alatti folyosó eleje-vége látszik, köztük meg megy a vasút.
Lehet tudni valamit, hogy most mi van ezekben a járatokban?
Üdv, ugyan nem kihalt laktanya, hanem kihalt gyár, de érdekelne, lehet-e tudni valamit a volt Csepel autógyár (Horthy-ligeti Repülőgépgyár) nagy óvóhelyéről? Állítólag a németek építették, és a föld alatt vagy 8 emelet mély. Erről a részről van szó:
Akkor te az én PV kabinomban nem lettél volna jó kezelő. Én a magam 173 cm "magasságával" sem fértem el rendesen, vagy görnyedni kellett, vagy valamire leülni. Volt 1979-ben egy kajakos katonám a maga 192 centis magasságával, meg a fene tudja milyen széles vállaival. Mikor nagy nehezen betuszkolta magát a szűk ajtón, azonnal keresett valamit a segge alá. Viszont volt egy előnye, a két hosszú karjával bármit elért.
A képen a kabin ajtajában egy átlag körüli magasságú faszi látszik.
Akkor Te a Cikloida fedezéknek pont azt a kijáratát találtad meg, ami a műszerkabintól az antenna felé ment, ami csak arra szolgált, hogy az antenna tápvonalait ki tudják vezetni. Amit esetleg évente egyszer használtak takarítás céljából, akkor is négykézláb. Vagy valamelyik tetőre vezető búvónyílást fedezted fel, ami valóban elég kicsi, de az sem a napi forgalom kiszolgálására készült.
Az megvan, bár én úgy tudom, hogy csak egy laktanya volt, asszem vegyvédelmi ezred volt benne. A lőszerraktárát privatizálták, most raktároznak benne, a laktanyát őrzik.
Ha nem motorral mennél, hanem valami rendes terepjáróval, akkor azt mondanám, menj fel a Pilisre. Igaz, a hadiút elején ott a sorompó, de az terepjáróval kikerülhető. Motorral viszont nem ajánlom a hadiutat. Annak idején, amikor nap mint nap jártunk rajta, akkor alaposan letapostuk a havat, de akkor sem volt érdemes nem összkerék meghajtású géppel rámenni.
Pedig megérné, mert ha a biai tüzelőállás tetszett, akkor a Pilis még jobban tetszene. Most, hogy ilyen taknyos az idő, a felhők felett gyönyörű, verőfényes az idő. A Pilisen ez sokszor előfordult, hogy lent nem láttunk az orrunkig sem, odafent meg minden ragyogott. Na persze megesett elég sokszor fordítva is. Na most ha egy párás, zúzmarás időszak után lent is meg fent is kisütött a nap, akkor gyönyörű volt a látvány. Na akkor ragyogott minden. Sajnos az ilyesmi hamar végetért, mert a nap a hideg ellenére is leolvasztotta a fákról a zúzmarát és a jeget.
De egy támadás elleni védelemre és ott nem csuzlival lőnek. de ha nyugot akarsz lenni egy statikust megkérdezhetsz. én meg arra kirándulok és megnézem és le fotózom,
Ez nem tűzvezető lokátor, hanem felderítő lokátor. Mezőfalván meg nem volt, de az azonosításhoz itt van egy fénykép. A kérdéses fedezék kb úgy néz ki, mint a második kép. Hogy a méreteket kalkulálni tudd, az elválasztó falon látszik egy normál emberi méretű ajtónyílás.
Igen, csak amire Mezőfalván emlékszel, ott a fedezék felett volt vagy 5 méter föld, és a tetején a lokátor nem a földkupac alatti fedezék felett volt, hanem mellette. Amire én gondolok, az a fedezék alaphelyzetben felül üres. Ráadásul a felette lévő földréteg is max 2 méter. Azt alaphelyzetben nem arra tervezték, hogy a tetejére telepítsenek valami eszközt. Erre csak most lenne szükség, és kifejezetten múzeumi célra.
Ha a képedet megnéztem, minimum két hajdani közepes légvédelmi rakéta tüzelőállás szerepel rajta. Mindkettőben volt olyan fedezék, amibe a telepítés során Cikloida mikrohullámú rádiórelét építettek. Ez kétállásos, középen betonfallal elválasztott fedezék volt. Kétféle ilyen volt a közepes osztályoknál, az úgynevezett szakaszfedezék, amelyik mindkét végén nyitott, ám minden kapu bazi nagy vasajtóval el volt zárva. Na a kérdéses fedezék végén zárt volt, és nem volt az elején vasajtó. A teteje is beépítetlen, maximum a fedezékbe épített kis óvóhely búvónyílása volt a tetőn.
Namármost. Ha én egy ilyen óvóhely tetejét alkalmas vastagságban lebetonozom, akkor elbír-e egy Kabina 66 lokátort, ami alsó hangon is kb 12 - 14 tonna. Na most ez a lokátor ott nem üzemelne, csupán múzeumi célra lenne oda felpakolva.
Tehát a kérdés: Egy ilyen fedezék elbírja-e a véleményem szerint szükséges kb 15 centi vastag beton placcot, illetve a rajta lévő lokátort? Vagy esetleg egy idő után összeborul az egész építmény lokátorostól, betonostól, mindenestől.
Én úgy tudom hogy a vaskúti laktanya "előtt" a Duna felé, ha minden igaz a romjain krossz és mountainbike pályát nyitott valaki. Pár hónapja volt egy kiállítás az ifjusági házban, ahol egész jó fényképek voltak a települési helyről meg a technikáról.
Amerre járok mostanában a városszéli laktanyák kb mind ugyanúgy néznek ki kivülről, lepusztult épületek (jó ha ablak van bennük) a betonkerítés mögött, itt-ott örzésnyomok, de semmi látványos. Dunántúlon 87-90 között szinte mindben jártam rendszeresen, rossz nézni mi lett belőlük.
Marcello mindkettő megszünt, nem tudom ez melyik volt, de a belső az már régóta a város része, nyáron épp ott vásároltunk be(penny van a közepén) gyakorlatilag teljesen beolvadt. Ha emlékeim nem csalnak a parancsnoki vol az, ahol valami nyugdíjasklub van most, talán ez az egyetlen épület maradt meg.
Nagykanizsa szintén, ott tavaly adtak át egy Pluszt azon a területen ahola belvárosi laktanya volt, épp meséltem a gyerekeimnek, hogy kb hol parkoltunk rendszeresen régen, mikor szinte mindenhetes vendég voltam( MN REVA Intézetben melóztam Fehérvárott)
Kalocsát nem tudom, meg kéne nézni, most 40 km-re lakom, Baja mindkettő megszünt, a műszaki helyén vállalkozói terület van, a vaskúti uti még tartja magát, de sztem nem sokáig.
Majd megnézem,de szerintem egyröl beszélünk.Mivel az egész komplexum a temetővel szemben van, ezért gondolok a harkányi ut város vége felé eső részére (a temető déli bejárata környéke). Az ALDI a teherkijárat és temető között lesz.
Amire én gondoltam, az pont a nagytemetővel szembeni rész.
85-ben az árkádos házban kaptam meg a 3 hónapos alapkiképzést az orvosszázadban. Száz frissen végzett rigó doki egyrakáson. Nem kell kommentálni, mik mentek ott...
Ez nem a déli részén van (a város vége felé)?Az meg van.Sajnos hagyták lepusztulni az laktanya területet,de én még emlékszem milyen volt fénykorában.Patika!Kempingről nem is tudtam.Kolesz volt még itt.
Bajcsy tüzérlaktanya, Pécs. Rendőrség a bejárat melletti épületek. Maga az eszköz fedezékek még meg vannak. Jelenleg le van dozerolva a harkányi út felé eső terület (kivágva azok a régi fák!) és mi más mint áruház épül (ALDI). Ja, hogy Pécs legnagyobb összefüggő zöld területe, és mondjuk lehetne más is...A tiszti házak mögött lakópark készül.
3. Ahogy Tüzér mondta, egy Nyeva osztály (fljebb vandork értekezett az alakulatról)
4. A 34-es küszöb és a zalavári focipálya közti rész, a műholdfelvételen épp égetés után.
5. Megerősített fedezékek, amik nem tudom mire szolgáltak. Rakéta- és bombatárolónak kiss bonyolult a megközelítése. Meg ezekre esélyes több reptéri ojjektum is.
Érdemes követni a pályatengelyt, könnyen megtalálható a déli irányadók helye is.
Jól tippelsz, kb. ezekre a technikákra emlékszem, bár ebben a témakörben én abszolút amatőr vagyok. Én csapatfelderítő voltam, az ellenséges nyugati technikát jobban ismerhettem, mint hétpecsétes titokként őrzött sajátot :-) Viszont az irányadó területén kiskölyökként még gyűjtöttem szénát apámmal (meg kidobált elektroncsöveket és egyéb "kincseket" :-) Akkor még hatalmas terület tartozott hozzá, különféle híradós kocsik állomásoztak ott, kábelek hálózták be a területet, aztán valamikor később kisebb területre szorult vissza és a környékére a TSz szőlőt telepített. Egyébként az adó sugárzott középhullámon is, valahol a sáv szélén, a Kossuth-adó előtt lehetett fogni és a Szokol rádióinkkal szoktuk "iránymérni" :-)
Nagyon köszönöm a segítséget! Az ember félig hülyének érzi magát a helyszíni bejárások alapján, amíg nem kap megerősítést. A lérakos topicban Hpasp kolléga azt is kiderítette, hogy Sármelléken a magyar-orosz csere előtt volt magyar rt-s csapat is. Azt már én teszem hozzá: talán ugyanitt.
Az rémlik, hogy milyen technika volt a dombokon? Gondolom semmi csoda, valszeg P-37/PRV-13?
A rombusz alakú területről gondoltam hogy az irányadó, mert tengelyben van. A kábelfektetés nyomai egyébként felismerhetőek egész a reptérig! Ugyanúgy déli irányban is.
Amíg a sármelléki repülőtéren a szovjetek állomásoztak ezeken a dombokon lokátorok voltak telepítve. Ha egy kicsit eltolod nyugatra a képet, a főutak kereszteződése közelében egy rombusz alakú területet láthatsz. Ennek közepén pedig egy adóház működött. Ettől a repülőtér irányában ha megnézed a szántóföldet, még látszanak benne a leszállítófények oszlopainak helyei is.
Csak azt akartam kérdezni, hogy erről az objektumról Sármellék reptér É nincs-e valakinek infója. Benőtt dzsindzsás, de dombokkal, fölhányásokkal. Olyan, mintha egy 5 dombos Rt alakulat lenne...szerintem az is volt. Találtam egy szakaszfedezéket is a klasszikus beton elemekből.