Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.01.23 -1 2 40788

valószínűsítem, hogy véletlen egybeesés, és nincs ilyen jellegű összefüggés.
Az új BDV-nek a teljes színterve teljesne egyedi volt, gyakorlatilag viágos szürke volt az egész.
Valószínűleg kifejezetten a teljesen új motorvonatos koncepciónak szólt az új színterv (mint ahogy a samu is teljesen egyedi színtervet kapott haosnló megfontolásokvól).
És aztán gondolom második iterációban finomítottak rajta, hogy ne lógjon ki teljesen a kék szürke arculatból. (De így is megmaradt egyedinek, mert a s sávozás aránya láthatóan kifejezetten a hernyó formavilgáához igazodik, és nem a gyorsvonati kocsik sávosát másolja szolgaian...)

 

Előzmény: Törölt nick (40783)
tumikas Creative Commons License 2021.01.23 -2 0 40787

Pápaszemesek ebben az időszakban még forogtak nemzetközi forgalomban? Mert volt ami belőlük is oranzsajtós lett.

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.23 -1 1 40786

Mondjuk jó, hogy nem terjedt el, a szürke ajtó-szürke oldalcsík sokkal erősebb színterv.

Előzmény: Zolivonat72 (40784)
RhB Creative Commons License 2021.01.23 -1 2 40785

Ha jól dátumoztam be a képet, ez 1988 február 27, a Wiener Walzer Herceghalomnál. Legalább 3 narancsajtós kocsi van (a pakli nem, de szerintem azok nem is lettek azok), szóval nem aznap kezdték.

 

 

Előzmény: Törölt nick (40777)
Zolivonat72 Creative Commons License 2021.01.23 -1 2 40784

Én abban semmi tudatosságot nem vélek felfedezni, hogy 1988-1989-ig a szürke ajtókat levestik narancsra, 1989-1990-ig pedig visszafestik szürkére. Ez pusztán hülyeség. Elég valószÍnű, hogy elcseszték, mert a lehető legrövidebb időn belül igyekeztek kijavÍtani a hibát.Már akkor is megfelelő emberek ültek döntéshozó pozÍcióban a MÁV-nál. 

A hernyóknál nem tudom miért lett narancs szÍnű az ajtó.

Előzmény: Törölt nick (40783)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.23 -1 0 40783

Pedig valami tudatosság lehetett ebben, mert a hernyó is narancs ajtókkal jött ki gyárilag ebben az időszakban, és azt is elég hamar átfestették.

Előzmény: Zolivonat72 (40782)
Zolivonat72 Creative Commons License 2021.01.23 -1 4 40782

Annyit fűznék hozzá, hogy a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáró ajtóinak csak a belső felét kellett volna narancs szÍnűre festeni. De egy tévedés, vagy fordÍtási hiba miatt lefestették narancsra a külső felét is. Ezután a lehető leggyorsabban igyekeztek visszafesteni az ajtók külsejét szürkére. Ezért is tartott ez a korszak csak max. 2 évig.

Én 1988. Augusztusban utaztam a Meridián Express-el Malmö-ig, de csak a MÁV vagonjainak az ajtói voltak narancsra festve kÍvülről.

Előzmény: Törölt nick (40777)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.01.23 -1 4 40781

Nem. Wittenberger kopf, azaz Wittenberg fej (ez a homlokrész kialakítását jellemzi, létezik másmilyen is), de a kocsi ugyanúgy halberstadti, abból épült át.

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (40772)
Jenzo Creative Commons License 2021.01.23 -1 2 40780

A kocsik fővizsgaciklusaiból kiindulva lehetséges, hogy még akár 91-ben is voltak ilyen kocsik. Nem hiszem, hogy központilag nekiálltak volna egyszerre visszafesteni őket szürkére. Habár történtek már furcsa dolgok a vasúton. Személy szerint ezeket a kocsikat a 037-es Gigant mögé néztem ki magamnak. 

Előzmény: Törölt nick (40777)
xabi75 Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40779


Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (40777)
xabi75 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 40778


Köszönöm!

Előzmény: Schtroumpf á lunettes (40772)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -4 1 40777

A Quabla hírlevelében anno ezt írták: "Ónozó György MÁV-vezérigazgató (1988. május 19.–1989. február 15.) kezdeményezésére a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáróajtajait narancsra festették, hogy ezzel is a közlekedés biztonságát növeljék. A közvélemény a típus alapján ezt a korszakot mindig is »oranzsajtósnak« nevezte" - Elméletileg elképzelhetőnek tartom, hogy 1990-91-ben is akadt még ilyen ajtóval egy-egy kocsi, bár én 89 utáni képet nem találtam róluk.

Előzmény: xabi75 (40776)
xabi75 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 40776


Sziasztok!

Meddig voltak narancssárga ajtósok a gyorsvonati kocsik? A Roco 74188-as szett miatt kérdezem... Kerülhet elé V. korszakos jármű?

Köszönettel:

Cs.

HDRailway and 3D Creative Commons License 2021.01.22 0 11 40775

Én megcsináltam. 

Előzmény: xabi75 (40771)
M63,008 Creative Commons License 2021.01.22 -2 0 40774

Mit szólnék hozzá? :)

 

 

Szerintem leginkább semmit! ;-)

Előzmény: Törölt nick (40766)
M63,008 Creative Commons License 2021.01.22 -3 0 40773

Szerintem erről beszélünk; vagy nem? Most már nem is tudom... :-)

Előzmény: Törölt nick (40767)
Schtroumpf á lunettes Creative Commons License 2021.01.22 -1 2 40772

Az a halbi vezérlő nem "Halberstadter", hanem "Wittenberger", azaz wittenbergi, de valóban halberstadti kocsikkal közlekedett egy szerelvényben.

De egyébként lehet belőle ilyet csinálni, csak át kell festeni.

Előzmény: xabi75 (40771)
xabi75 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 40771


Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy a Roco 64205-ös vezérlőjéből (lásd kép a netről) lehet csinálni magyar halbi vezérlőt?

 

Köszönettel:

Cs.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40770

Braun ezt mondta nem? Meg azt is hogy már le vannak gyártva.

Előzmény: Törölt nick (40769)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40769

Ez már biztos?

Előzmény: Törölt nick (40768)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40768

Ez lesz majd a 021-es ;)

Előzmény: Törölt nick (40767)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40767

Egy klasszik MÁV-os V. korszakos kijöhetne már újra.

Előzmény: M63,008 (40765)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -2 0 40766

Mit szólnék hozzá? :) A linkelt képem alapján 1998-ban még nem a tetőn volt a kürt, amit te belinkeltél az későbbi kép, a tetőn volt a kürt, és még ollós szedő volt a tetején. Mindkét verzió jó.

Előzmény: M63,008 (40765)
M63,008 Creative Commons License 2021.01.22 -2 0 40765

Nem kell visszakerülnie, és nem is ezt írtam; hanem azt, hogy egyébként lehet...

Ez a gyártótól függ, és ha véletlenül így lesz, akkor az nem lenne jó a IV. korszakos 010-hez.

Mert itt meg pl. a tetőn van; na ehhez mit szólsz?

 

http://www.benbe.hu/gallery/karacsony-2007/low/37.jpg

Előzmény: Törölt nick (40761)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 0 0 40764

Igen, erre én is emlékszem, aztán azóta nem lehetett hallani róla semmit.

Előzmény: teaház (40763)
teaház Creative Commons License 2021.01.22 0 2 40763

Ha jól emlékszem, még 2-3 évvel ezelőtt harangozta be a vaterán hirdető, Cs. T. valamelyik Facebookos vasútmodellező csoportban, hogy hamarosan lesz 100 ezer alatti MDmot szerelvény H0 méretben. Azóta nem sokat hallottam a projektről, de biztos lesz itt olyan, aki pontosabban emlékszik az ominózus bejegyzésre.

Előzmény: Törölt nick (40762)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 0 1 40762

Első ránézésre nekem ez a Lacus topiktárs által ano készített nyers kasztni. Másodikra is.

Előzmény: Sz. G. Á. (40760)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.22 -2 1 40761

Miért kellene visszakerülnie a kürtnek? Itt az eredeti helyén van még pl.: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=93335545&t=9121649

Előzmény: M63,008 (40759)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.01.22 0 2 40760

Ez vajon mi a manó lehet?
https://www.vatera.hu/h0-mav-mdmot-3003558812.html
(elég érdekes a szövegezés, ezért úgy képzelte, hogy első körben itt van rá nagyobb esély, hogy több értelmes dolgot tudok meg...)

M63,008 Creative Commons License 2021.01.22 -1 0 40759

Az áramszedő miatt még OK a dolog, de egyébként lehet hogy azon a 21-esen az V. korszakos volta miatt pl. ismét visszakerül a kürt a tetőre; ill. nem csak a pályaszámot kellene cserélni, hanem át kell fújni az alvázkeretet és a szellőzőrácsot sötétről világosszürkére.

Én várok egy kicsit inkább; ha ezt meglépték, akkor innét már nem nagy ugrás, hogy később ezt a verziót is kiadják csillaggal.

Előzmény: hegesztő89 (40758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!