Keresés

Részletes keresés

JLW-470 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25560

"Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés."

 

Sztem azóta vannak ezek a nagyobb késések délután(és hatalmas dugók),amióta valamelyik nagyokos megváltoztatta a Rákóczi úton az Árkád előtti lámpák fázisait.

Előzmény: hory004 (25559)
hory004 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25559

A 43-asok régen is tömve voltak délutánonként, Újhegyre lehet, hogy kéne a 12 perc, de Hősök Terére fölösleges. Az árkádnál valószínűleg az eredetileg a Zsolnaytól utazók miatt vannak többen, de ha az uránból a vásárcsarnokig utazókat (Értsd: hiába van ott a 22-23-24, ha nincs benne a megálló nevében, akkor azt nem fogják használni) le lehetne szedni, csak azzal meg az a baj, hogy a 20-ast meg meg kell hagyni a Zsolnay fele.

Esetleg ha vannak nyilvános, (vagy akár privátban) adatok a 20-asok kihasználtságáról, akkor azokból összelehetne rakni, és a 20-41-120-42 sor is adna egy negyed órás követést pluszba.  A 33-ast nem igazán értem, akkor már inkább a 27-28.

--

Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés.

Előzmény: Törölt nick (25558)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25558

Valamit segítene rajta egy normális 20-asmenetrend valóban. A 41-42 szinte semmit sajnos. Csúcsban kivihető valami, de akkor már a 33-ast vinném. Az esetleg segíthet. Kicsit billegtetni kell 4-6 percre. (ugyanúgy lesz eseti lemaradás)

Előzmény: hory004 (25557)
hory004 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25557

Mondjuk egy normális 20-as menetrend* segítene rajta. Meg a 41,42 kivitele uránba, esetleg több 104-es mint a 27-40-eseknél, csak ez kérdés, hogy kilométerben mennyivel több, meg hogy a sofőrök torkán mennyire lehetne lenyomni.

 

Amúgy ez még anno hasra ütés szerűen keletkezett, vagy van vmi oka, hogy ennyire össze-vissza. 

Pl. Hétvégén szép ütem a 80 perc (tudom, nem is kell több), de kicsit vicces, amikor van hét közben 20 perces is, ami úgy jön ki, hogy a hogy 16:07-kor egyszerre indul 20A (A) és 120 (F) a hőerőműtől. A 20A jön előbb, mert ugye elvileg ugyanannyi idő mind kettő betérés, de a 20A-nak két perccel előbb kell a 48-as téren lennie.

Előzmény: Törölt nick (25556)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25556

Mondjuk az Y-os a cinkesebb verzió. Nem tudom mit lehet vele kezdeni. Erre még vannak egyéb verziók.

Előzmény: BPV-093 (25553)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 25555

És most mit tegyünk? :) Most csuklósítsuk azonnal, vagy jó lesz szeptembertől? Számítani lehetett rá, hogy rengeteg utast elvisz majd a 4-es. A fonódó hálózattal csökkent a terhelése, majd ismét nőtt. Értjük, ezért dolgozunk rajta. Ha minden jól megy akkor szeptembertől mehet a csuklós.  

Előzmény: BPV-093 (25553)
ikarusman280 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 25554

PaP annak idején kiszámolta nekem, hogy több férőhely jut az utasokra. Csak a szemét gyakorlat megint mást mutat.

Előzmény: BPV-093 (25553)
BPV-093 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 25553

Ma Uránvárosból a 14.27-kor induló 4Y járat: Szőnyi utcánál 1 fő utaslemaradás, Műjégpályánál 2 fő utaslemaradás, Megyeri út 1 fő utaslemaradás... (a járat borzalmasan kitömve), utána már szálltak le így a többi megállóban már felfértek a heringjáratra. A tömegnyomor szitu minden nap hasonló (és a nap bármely időszakában előfordulhat 6.30 - 17.30 között a 4-4Y vonalon.)

FOMA Creative Commons License 2014.05.20 0 0 25552

Oké, értem. Az üres vonat a Startnak szinte mindegy, mivel a bevétel nagyobb részét így sem, úgy sem a menetjegyből szedi be, hanem a megrendelő fizeti, és ez független az állandó költségektől is, amelyek egy része ráadásul nem is a Startot terheli. Amúgy meg egy teli Bzmot akár több menetdíjat is hozhat, mint 3 teli Bhv, attól függ, hogy kik utaznak rajta.

 

A Startnak tényleg az az érdeke, hogy minél több vonat járjon, mert az hozza a pénzt, viszont az eszközpark igencsak véges, és még végesebb is lesz a jövőben, ezért mégsem lenne jó, ha  20 perces IC- ütemet rendelne az NFM Pécsről a Nagyfaluba.:-) Viszont olyanoknak tényleg örülne a Start, ha pl. a napi egy pár Dombográd - Sásd Bz-t megrendelnék tőle.

Előzmény: Racilaci (25551)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.20 0 0 25551

"Üres vonatok" kapcsán a 25524-ben nem szerelvényvonatokról írtam, hanem olyan járatokról, amelyeket max. egy busznyi utas használ.

Előzmény: FOMA (25550)
FOMA Creative Commons License 2014.05.20 0 0 25550

Mivel a Jézuskáról már az óvodában megtudtam, hogy kamu, ezért maradnak a vasutasok, nyilván a mozdonyvezető. Valahogy úgy, mint a buszsofőrök a volános rezsimeneteknél.:-)

Előzmény: setra415HD (25545)
JLW-470 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25549

Mondjuk itt a buszok a helyükön maradtak,csak a sofőrök cseréltek. :)

Előzmény: HSW-930 (25548)
HSW-930 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25548

HAE-787 -> HXT-642

HXT-642 -> MPS-346

JLW-470 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25547

Régebben már volt róla szó,hogy az embereknek biztos tetszene a végig autópályás Budapest-Pécs,de ennek a beindítására sajnos nincs esély.

Előzmény: W007W (25525)
JLW-470 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25546

Azért a menetjegy ára sem elhanyagolható szempont:pl. Budapest-Pécs között egy oda-vissza útnál kb. 1500Ft-al olcsóbb a busz,mint a vonat(ha kell,akkor én pl ezért megyek mostanában inkább busszal)

Előzmény: Racilaci (25523)
setra415HD Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25545

A megmaradt szerelvényvonatok közlekedtetésének költségét ki fizeti?

A vasutasok saját zsebből, vagy a Jézuska? :)

Előzmény: FOMA (25532)
W007W Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25544

Én a buszt használom, de úgy tűnik a többiek is ... :(

Előzmény: RIKA424 (25534)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25543

Majd ebből jut a Dél-Dunántúlra is :

 

http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/tobb-szaz-milliard-juthat-vasutfejlesztesre-427634

 

Vagy nem jut.

 

 

Előzmény: Racilaci (25541)
hory004 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25542

Ma reggel a 25Y tett egy látogatást a Mauzóleum felé :)

Racilaci Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25541

Az sem lenne baj, ha minden egyes utasra jutna egy teljes járat - csak a vasút fejlesztéséről legyen szó-:)

 

 

Apropó: az itt off Sátoraljaújhely-Szerencs-Miskolc utasszámairól nincs valami adatod (ütemesítés előtt / után)? Azt is sikertörténetnek állítják be, amióta ütemesítették, miközben meg konganak az ürességtől a kocsik.

Előzmény: RIKA424 (25540)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25540

levele ment.

A 46-os utasszámairól.

 

Frissebb nincs.

2013-as.

Előzmény: Racilaci (25539)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25539

Ne túlozzunk!

Előzmény: RIKA424 (25538)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25538

Napi 20-22 vonat egy kevesebb mint 100.000 lakos kiszolgálására - szerintem - elég.

 

Persze sűríthető napi 20 órás üzemidővel számolva akár napi 40 vonatra is.

Órás ütemesség.

 

Csak akkor nem napi 22 vonat között oszlik el az a napi pár ezer utas, hanem napi 40 vonat között.

 

Amennyiben a 46-os vasútvonalon, mindkét irányba, üzemkezdettől-üzemzárásig bevezetik az órás ütemet, akkor a vonal által érintett településeken a helyközi modal splitben a vasút részaránya a mostani 2-3%-ról felfutna egészen 4-5%-ra is ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (25537)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25537

Haha, ezt magad se gondoltad komolyan...Alapszolgáltatásnak is gyenge...

Előzmény: RIKA424 (25533)
Racilaci Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25536

*****

Előzmény: RIKA424 (25535)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25535

a 46-os vonal felújítása már vagy 15 éve zajlik, és még unokáink is látni fogják a felújítást.:-)

Azon ritka esetek közé tartozik, ami nem EU-s pénzből készül.

 

----------------------

 

Második mondatodat jó lenne tudatosítani a hívő politika barátok agyában.

Hetente kétszer küldjük el a brüsszelieket a zannyukba, nyilvánosan, médiában, hangosan, kivagyiságunkat bunkón villogtatva.

Közben kinyúlik a könyökünk annyira nyújtózkodunk az Ő pénzükért.

 

2005 óta a hazai infra beruházások 97%-a EU pénzből valósult meg.

Vasúti pályák is, motorvonatok is, biztber is.

 

Nagy betűkkel kellene egész országban ismertetni a 46-os vasútvonal felújításának történetét, hogy milyen az, amikor egy munkára NINCS EU pénz, hanem echte magyar, magyarosch pénztárcából csináljuk.

 

Igaz, hogy ez 100%-ban Dél-Dunántúli ügy, de nem ártana ha az egész ország megismerné a sztorit.

 

1995-ben kezdték a Rétszilas-Bátaszék = 75 km felújítását és még nem fejezték be.

Azóta eltelt 19 év.

Átlag évente 3-3,5 km-t újítanak fel echte magyar, hazai pénzből.

És ezt az évi 3 km-t se a XXI.század színvonalára, hanem nekünk arra fussa saját pénzünkből, hogy ha majd egyszer befejezik (2020 körül) akkor legyen egy kb. 80 km=h-t tudó, nem villamosított, egyvágányú pályánk, egyáltalán nem korszerű utaskiszolgáló létesítményekkel.

 

Erre fussa a saját pénzünkből.

 

Bár ez a csoda épp a Dél-Dunántúlon zajlik immár két évtizede, ha máshol csinálnák, ott se lenne gyorsabb.

 

 

Előzmény: FOMA (25531)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25534

Nem kellemes azt az egy órát se végig állni Budapest és Dunaújváros között..............

 

----------------

 

Nem kell állni.

 

Ott a vonat.

Mint a jövő helyközi közlekedési eszköze.

 

Ne mond már, hogy Dunaújváros-Budapest között a vonaton annyian vannak, hogy állni kelljen ?

 

 

Előzmény: W007W (25529)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25533

Egyébként ez kin múlik, hogy felújítanak egy olyan vonalat ahol egyébként már nem nagyon van vonat?

 

----------------

 

Heti kb. 200 vonat - szerintem - NEM az a nem jár ott már vonat kategória.

 

 

Előzmény: Törölt nick (25515)
FOMA Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25532

Van alapja, amit írsz, de a szerelvényvonatok száma jelentősen csökkent az utóbbi időben, mivel arra nem kap pénzt a Start. Persze lehetetlen teljesen megszűntetni., azzal pl. nem lehet mit kezdeni, ha a megrendelő csak Sásd-Komló-Sásd útvonalon fizeti a Bz-t.

Előzmény: Racilaci (25524)
FOMA Creative Commons License 2014.05.19 0 0 25531

Most éppen az NFM, de a 46-os vonal felújítása már vagy 15 éve zajlik, és még unokáink is látni fogják a felújítást.:-) (Azon ritka esetek közé tartozik, ami nem EU-s pénzből készül.)

Előzmény: Törölt nick (25515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!