Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
"Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés."
Sztem azóta vannak ezek a nagyobb késések délután(és hatalmas dugók),amióta valamelyik nagyokos megváltoztatta a Rákóczi úton az Árkád előtti lámpák fázisait.
A 43-asok régen is tömve voltak délutánonként, Újhegyre lehet, hogy kéne a 12 perc, de Hősök Terére fölösleges. Az árkádnál valószínűleg az eredetileg a Zsolnaytól utazók miatt vannak többen, de ha az uránból a vásárcsarnokig utazókat (Értsd: hiába van ott a 22-23-24, ha nincs benne a megálló nevében, akkor azt nem fogják használni) le lehetne szedni, csak azzal meg az a baj, hogy a 20-ast meg meg kell hagyni a Zsolnay fele.
Esetleg ha vannak nyilvános, (vagy akár privátban) adatok a 20-asok kihasználtságáról, akkor azokból összelehetne rakni, és a 20-41-120-42 sor is adna egy negyed órás követést pluszba. A 33-ast nem igazán értem, akkor már inkább a 27-28.
--
Arra lennék még kíváncsi, hogy mit lehetne kiszedni a Rákócziról, mert délutánonként benne van simán egy 5-6, de néha 8 perc késés.
Valamit segítene rajta egy normális 20-asmenetrend valóban. A 41-42 szinte semmit sajnos. Csúcsban kivihető valami, de akkor már a 33-ast vinném. Az esetleg segíthet. Kicsit billegtetni kell 4-6 percre. (ugyanúgy lesz eseti lemaradás)
Mondjuk egy normális 20-as menetrend* segítene rajta. Meg a 41,42 kivitele uránba, esetleg több 104-es mint a 27-40-eseknél, csak ez kérdés, hogy kilométerben mennyivel több, meg hogy a sofőrök torkán mennyire lehetne lenyomni.
Amúgy ez még anno hasra ütés szerűen keletkezett, vagy van vmi oka, hogy ennyire össze-vissza.
Pl. Hétvégén szép ütem a 80 perc (tudom, nem is kell több), de kicsit vicces, amikor van hét közben 20 perces is, ami úgy jön ki, hogy a hogy 16:07-kor egyszerre indul 20A (A) és 120 (F) a hőerőműtől. A 20A jön előbb, mert ugye elvileg ugyanannyi idő mind kettő betérés, de a 20A-nak két perccel előbb kell a 48-as téren lennie.
És most mit tegyünk? :) Most csuklósítsuk azonnal, vagy jó lesz szeptembertől? Számítani lehetett rá, hogy rengeteg utast elvisz majd a 4-es. A fonódó hálózattal csökkent a terhelése, majd ismét nőtt. Értjük, ezért dolgozunk rajta. Ha minden jól megy akkor szeptembertől mehet a csuklós.
Ma Uránvárosból a 14.27-kor induló 4Y járat: Szőnyi utcánál 1 fő utaslemaradás, Műjégpályánál 2 fő utaslemaradás, Megyeri út 1 fő utaslemaradás... (a járat borzalmasan kitömve), utána már szálltak le így a többi megállóban már felfértek a heringjáratra. A tömegnyomor szitu minden nap hasonló (és a nap bármely időszakában előfordulhat 6.30 - 17.30 között a 4-4Y vonalon.)
Oké, értem. Az üres vonat a Startnak szinte mindegy, mivel a bevétel nagyobb részét így sem, úgy sem a menetjegyből szedi be, hanem a megrendelő fizeti, és ez független az állandó költségektől is, amelyek egy része ráadásul nem is a Startot terheli. Amúgy meg egy teli Bzmot akár több menetdíjat is hozhat, mint 3 teli Bhv, attól függ, hogy kik utaznak rajta.
A Startnak tényleg az az érdeke, hogy minél több vonat járjon, mert az hozza a pénzt, viszont az eszközpark igencsak véges, és még végesebb is lesz a jövőben, ezért mégsem lenne jó, ha 20 perces IC- ütemet rendelne az NFM Pécsről a Nagyfaluba.:-) Viszont olyanoknak tényleg örülne a Start, ha pl. a napi egy pár Dombográd - Sásd Bz-t megrendelnék tőle.
Mivel a Jézuskáról már az óvodában megtudtam, hogy kamu, ezért maradnak a vasutasok, nyilván a mozdonyvezető. Valahogy úgy, mint a buszsofőrök a volános rezsimeneteknél.:-)
Azért a menetjegy ára sem elhanyagolható szempont:pl. Budapest-Pécs között egy oda-vissza útnál kb. 1500Ft-al olcsóbb a busz,mint a vonat(ha kell,akkor én pl ezért megyek mostanában inkább busszal)
Az sem lenne baj, ha minden egyes utasra jutna egy teljes járat - csak a vasút fejlesztéséről legyen szó-:)
Apropó: az itt off Sátoraljaújhely-Szerencs-Miskolc utasszámairól nincs valami adatod (ütemesítés előtt / után)? Azt is sikertörténetnek állítják be, amióta ütemesítették, miközben meg konganak az ürességtől a kocsik.
Napi 20-22 vonat egy kevesebb mint 100.000 lakos kiszolgálására - szerintem - elég.
Persze sűríthető napi 20 órás üzemidővel számolva akár napi 40 vonatra is.
Órás ütemesség.
Csak akkor nem napi 22 vonat között oszlik el az a napi pár ezer utas, hanem napi 40 vonat között.
Amennyiben a 46-os vasútvonalon, mindkét irányba, üzemkezdettől-üzemzárásig bevezetik az órás ütemet, akkor a vonal által érintett településeken a helyközi modal splitben a vasút részaránya a mostani 2-3%-ról felfutna egészen 4-5%-ra is ?
a 46-os vonal felújítása már vagy 15 éve zajlik, és még unokáink is látni fogják a felújítást.:-)
Azon ritka esetek közé tartozik, ami nem EU-s pénzből készül.
----------------------
Második mondatodat jó lenne tudatosítani a hívő politika barátok agyában.
Hetente kétszer küldjük el a brüsszelieket a zannyukba, nyilvánosan, médiában, hangosan, kivagyiságunkat bunkón villogtatva.
Közben kinyúlik a könyökünk annyira nyújtózkodunk az Ő pénzükért.
2005 óta a hazai infra beruházások 97%-a EU pénzből valósult meg.
Vasúti pályák is, motorvonatok is, biztber is.
Nagy betűkkel kellene egész országban ismertetni a 46-os vasútvonal felújításának történetét, hogy milyen az, amikor egy munkára NINCS EU pénz, hanem echte magyar, magyarosch pénztárcából csináljuk.
Igaz, hogy ez 100%-ban Dél-Dunántúli ügy, de nem ártana ha az egész ország megismerné a sztorit.
1995-ben kezdték a Rétszilas-Bátaszék = 75 km felújítását és még nem fejezték be.
Azóta eltelt 19 év.
Átlag évente 3-3,5 km-t újítanak fel echte magyar, hazai pénzből.
És ezt az évi 3 km-t se a XXI.század színvonalára, hanem nekünk arra fussa saját pénzünkből, hogy ha majd egyszer befejezik (2020 körül) akkor legyen egy kb. 80 km=h-t tudó, nem villamosított, egyvágányú pályánk, egyáltalán nem korszerű utaskiszolgáló létesítményekkel.
Erre fussa a saját pénzünkből.
Bár ez a csoda épp a Dél-Dunántúlon zajlik immár két évtizede, ha máshol csinálnák, ott se lenne gyorsabb.
Van alapja, amit írsz, de a szerelvényvonatok száma jelentősen csökkent az utóbbi időben, mivel arra nem kap pénzt a Start. Persze lehetetlen teljesen megszűntetni., azzal pl. nem lehet mit kezdeni, ha a megrendelő csak Sásd-Komló-Sásd útvonalon fizeti a Bz-t.
Most éppen az NFM, de a 46-os vonal felújítása már vagy 15 éve zajlik, és még unokáink is látni fogják a felújítást.:-) (Azon ritka esetek közé tartozik, ami nem EU-s pénzből készül.)