Csipesszel mindkét végén húzd ki a csavarkapocs és tömlő imitációkat, mert a homlokfalon túlnyúlva akadnak, nem engedik le a kasznit. Ezután a forgóvázak közepe körnnyékén mindkét oldalon kettő (össz. négy) "valamit" dugj be a főkeret és a kaszni közé. Ez a "valami" lehet, pl. bankkártya-telefonkártya, én fogvájót szoktam bedugni. A feladat az, hogy a kasznin lévő körmöket (ha tetejére fordítod látod őket, oldalanként négy darab van a Gigantnál), el kell emelni-távolítani a főkerettől. Ha megvan, akkor megfordítva a mozdonyt (talpára) a kaszni leemelhető, óvatosan, nehogy a főkeret-futómű leessen. Nekem elsőre még így is kicsit nehezen jött le, finoman meg kell esetleg mozgatni... Az áramszedőkre vigyázz, elég filigrán szerkezetek.
Más: nekem bökte a szemem, hogy a maratott szellőző rácson keresztül alatta a nyáklap látszik, meg azon a forrasztás, nem túl eredeti. Alá ragasztottam egy sötétszürke lapot, ha már le volt szedve.
Még egy más: a Digitools hangdekóderét tettem bele, ami egyszerűen kiesett a PLUX aljzatból. Hogy a Digitools dekódernek rövid a lába, vagy az Acme aljzat nem jó, ezt nem tudom, a megoldás az lett (lehet szörnyülködni, de kínomban mást nem tudtam kitalálni), hosszú csőrű csipesz "csőreit" körbe tekertem szigszalaggal, és nagyon óvatosan a dekóder lábait egy picit összébb nyomkodtam. Jó lett...
Üdvözlet tisztelt kollégák! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy acme Gigant, szeretném le szedni a karosszériát. De nem szeretném, hogy meg sérüljön. Hogy tudom le szedni? Válaszokat előre is köszönöm.
Egyedileg épített modellhez (V43 1001) szeretnék táblákat készíttetni, tudnátok adni pár tippet, ki tud ebben segíteni? A pályaszámtáblára, emléktáblára, és a súlytáblára lenne szükségem. Mindenről van fényképem, pontos méreteim.
nem tudom jól látom-e, hogy nálad most az 5 és a 6 is ugyanazon az oldalon, az ív belső felén van-e... ha igen, akkor csak szólok, hogy a valsóágban felváltva vannak két odlalt (a párosok a jobb, páratlanok a bal oldalon vannak ahogy a kezdőpont felől növekednek...)
Nagyon rövid időszak volt, de modellező szemmel igazi ritkaság mert nem sok narancs ajtós modell készült. Pár éve sikerült szereznem egy nararancs ajtós Tillig étkezőt és majdnem rávettem magam, hogy átfessem az ajtókat rajta. Milyen jó, hogy úgy hagytam most pont jó lesz a szerelvénybe.:-)
A narancs színű ajtó emlékeim szerint az önműködő (en záródó és reteszelő) jelzése volt. Elvileg csak az ajtó belső oldalát kellett narancsra festeni ahogy napjainkban is, de lehet ,hogy az akkori RIC szerint kívül is. Ha braun erre jár szerintem tud pontosítani.