Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
kedvenc szokimondo, kemeny kanadai musorom (on the map) ma esti adasaban a NATO fotitkara lesz a vendeg, Interneten is nezhetitek. Az afganisztani misszio kudarcairol lesz benne szo. A musorvezeto nem kontorfalaz, igen kemenyen kerdez.
Tegnap eppen a kanadai banyavallalatok allamilag tamogatott gyarmatositasat mutattak be.
Azt irod : " Van olyan magyar gépjárműfejlesztés, és gyártásra vonatkozó terv, ami a leírtak alapján kenterbeveri a kanadai ötleteket."
Amit belilinkeltel lehet hogy ragyogo magyar elmek ragyogo fejlesztese de le lehet huzni a klotyoba ha nem all mogotte tudatos allami, gazdasagi tervezes.
Ezen a heten 650 millio dollaros alapot hozott letre az Ontario-i kormany a zero emisszios jarmuvek fejlesztesere. Na ezt hivom "invesztaljunk a jovobe" tipusu tervezesnek. A korabbi, 500 millios tamogatas HET MILLIARD DOLLAR befektetest eredmenyezett, Kanada szepen meglovagolja a jovo technologiait. http://www.thestar.com/News/article/226871
Miota is pofazok arrol, hogy mar regen nalunk kellene gyartani a hibrid autokat??? TUDATOS ALLAMI BEAVATKOZAS kell, a neoliberalis tankonyveket Magyarorszagon a pocegodorbe kell dobni, hagy lepje el a feka, mert az orszag tonkremegy bele.
Itt is ez van, a sajat piac konyortelen vedelme es a kulfoldi terjeszkedes allami penzelese. A kanadai banyavallalatok konyortelenul szipolyozzak ki mostmar Magyarorszagot is (Makoi gazmezo), nalunk mar a del-a,erikai orszagok is jobbak mert a heten fellazadtak az allamilag tamogatott kanadai kizsakmanyolo banyavallalatok ellen.
Ha nem akarja a liberalis ontarioi kormany elveszteni az igen kozeli valasztasokat, kimondottan konzervativ, piacvedelmi intezkedeseket kell hoznia, erre pelda, hogy mar igencsak egett az itteni kormany pofajarol a bor, hogy idiota biztonsagi eloirasok miatt Kanadaban egyaltalan nem lehetett arusitani azt a sajat fejlesztesu eletromos autot amit az USA-ban olcson (12 ezer dollarert) igencsak piacvezetokent ertekesitenek.
Javaslom, hogy nezz meg ezeket a linkeket, mert akkor lathatod, hogy miert irtam korabban, hogy az altalad felhozott magyar elektromos auto peldaja szerintem miert is lesz egy a magyar talalmanyok szomoru palyafutasainak a soraban.
Magyarorszagot tudatosan leepitik. Adodjon az butasagbol, hozza nem ertesbol, elorelatas hianyabol, vagy hazaarulasbol, idegen erdekek kiszolgalasabol, sajat zsebek telepakolasabol.
Na jo most megyek lehutom magamat egy kanadai sorrel es eszek az utolso csomag Gyori Keksz-bol is :(((((
Nemrég jöttünk meg Itáliából. A hétvégén - ha nem jön közbe semmi - megírom a tapasztalataimat. ... Már ha egyáltalán érdekel valakit. (A főnökömön kívül persze, mert ő olvassa ezt; ezúton is üdvözlöm őt, és várom a hozzászólását! :oDDD)
Van néhány pozitív és negatív élmény, ami erősen topiktéma.
Üdv Barátim! No akkó politikai felhang nélkűl, merem remélni : Objektíve. A jelenleg hatályos jogszabályok alapján 62 éves korában mindenki alanyi jogon nyugállományú lehet. (Ide értem a civil szférát is.) Az összes fegyveres szervnél, és általában az állami szférában, különböző, de nem egységes rendeletek alapján ez korábban is lehetséges (Én esetemben ez öt év volt állami tulajdonu cégnél!) különböző SZERZETT JOG -ok alapján. (Ez a történelem.) Mivel ez kirívóan alacsony az EU-ban nyugbamenetel korhatárát illetően, (nem beszélve a hazai nyugdíjbiztosító "sokáig kell fizetni a nyugdíjat egyeseknek" hozzállása miatt), nyílvánvaló az az érdeke állambácsinak, hogy emelni kívánja a nyugbamenetel korának felső határát. (Képzeld: Édesapám elmúlt kilencven, bányász volt világéletében, a földalatti munka kedvezmézettjeként 53 éves kora óta nyugdíjas. Nejem fiainak Dédije 96 éves, és mint nő 55 éves kora óta nyugdíjas. Ők már visszakapták a befizetett TB.-t. Viszont tucatjával sorolhatnám, akiket tudok, hogy nem vették fel az első nyugdíjukat sem.) Aztán sokaknak beszámítják az un. "inaséveket" Joggal! Fizették a TB.-t! Ez is ma már "csípős paprika" a TB szemében. És sorolhatnám a kedvezményeket a fegyós testületeknél is. ( Annak ellenére, hogy sok kedvezményről tudok, dobtam egy hátast, mikor fiam azt mondta: Fater, 38 évesen megvan a 25 év szolgálati, elmegyek nyugba, azt lészen valami f@..a vállalkozásom.... És Nejem, ki járatos volt anno a dolgokban, megerősítette ezt a lehetőséget. Ehhez semmi más nem kellet, mint a KATKÓ, és a BJKMF 4+4 éve.) Mi sem egyértelműbb, hogy a szerzett jogokat el kívánják törölni, mondván: Egységesíteni kell a szabályokat! És ha emelik, akkor már EU szempontok alapján: A határ valahol a 65 év. Ne pattogj! Van magasabb is! Nem EU, Kanada: 75 év! (Az csak hab a tortán, hogy nálunk az átlagéletkor nem sokkal magasabb a 65-nél! OLCSÓ ÁLLAM!) No, dödörögtem! Most már Értetek! Öreg Csóka
Ki nézett reggel televíziót? Asszem az M1-esen a reggeli híradóban volt, hogy ha jól emlékszem, Vadai Ágnes (?) fogja vizsgálni, a Gripen beszerzés esetleges korrupciós vonalát. Sajnos nem értettem a hír részleteit, mert egy 78 cm -es gyerek távirányítóval csapkodott egy könyvet, de vmelyik nap felmerült, hogy az említett hölgy miért került a HM-hez. Nem kívánnék összesküvés elméleteket gyártani, de ha valaki többet hallott a hírből, akkor írja már le, hogy mi volt.
Amúgy ez sem igaz ebben a formában: egyik ismerősöm anno itt Taszáron kezdett el dolgozni az usákoknak, aztán mikor szedték a sátorfájukat, felajánlották neki, hogy folytathatja ugyanezt a munkát Kuvaitban - folytatta. Nyilván nem az ő példája az általános, de legalább egy ember van, aki nem lett a kivonulásuk után sem munkanélkül!i:)
"PS te mit keresel net kozelben??? Veletlenul nem az erdoben kene lenned? Vagy mar onnet is tudtok netezni? ;o)"
Onnan is tudunk :-)) De én most történetesen itthon vagyok és egy barátságtalan, meleg, homokkal teli helyre készülök :-))) Hozzak neked egy fület ajándékba?
Kb egyidőben a C-17-ről szóló hírrel került a kezembe az Aranysas. Az elején a kis színesben írja hogy cseh barátaink 6 Mi-24V és 6 Mi-17 helikoptert ajánlottak fel afgán barátainknak NATO-pénzen nagyjavítva.
Először arra gondoltam, hogy a két kezünket összetehetnénk és térgyrerogyva hallelujázhatnánk ha valami hasonló segélyt vágna a NATO a fejünkhöz. (Vagy lehet hogy az se kéne mint annyi más felajánlás).
Misszióba persze jól jön, bár oda a helikopter is jól jönne. De: a homokzsákot nem a C-17 fogja kiszállítani a gátakra. Attól hogy idén nem volt árvíz, a jövőben még lehet... ezt kéne már megérteni egyeseknek.
Igazából elég homályos ez az egész. Miből akarják kifizetni? kikkel közösen? Hány darab jönne Pápára? A bejelentésből ez kimaradt, így viszont azt kell mondjam szép terv. Igaz semmi több.
Ennyire azért ne egyszerűsítsük le a helyzetet szerintem. Azért arról sejteni lehetett, hogy csak ad hoc módon létesült, ideiglenes jelleggel. Nem utalt semmi arra, hogy évtizedekre terveznének. A balkáni rendcsináláshoz kellett, persze, belenyomtak nem kevés pénzt, de az azóta elmúlt években ugyanez történt Pápán is. Nemcsak Magyaro., hanem a NATO is... HA figyelmesen olvastátok a híreket, akkor itt-ott találkozni lehetett ezekkel a fejlesztésekkel. ÉS ami még megkülönbözteti, ahogyan te is írod, hogy az a történet az amcsikról szól, míg itt 15 szövetséges ország közös projektjéről van szó.
- A külföldi cégek adómentességet élvezve nem itt hagyták a pánzüket. - A bázison egykor dolgozók ma hol vannak? (munkanélküliség) - A magyar állam nagyon sok pénz nyomot be a honvédségi büdzsén keresztül a bázis létrehozásában és fenntartásában. - A MOL nem tud(ott) katonai F40-es üzemanyagot szállítani (egységes NATO-s üzemanyag), az amik azt is a tengerentúlról hozták amerikai szállítócégek nyereségét növelve.
Az igaz, hogy a bázis külföldi alkalmaztottai előszeretettel vették igénybe a magyar lányok "szolgáltatásait". Ez utóbbi anyagi "előnyei" nem hiszem hogy kompenzálják az előzőek hátrányát.
"Ha élesedik a helyzet, akkor valamelyik nálunk leleményesebb politikai vezetéssel bíró ország nagyon gyorsan einstandolja majd a gépet/gépeket..."
Most öszintén: ki nem sz@rja le? Nem országvédelemre béreljük őket, hanem NATO feladatokhoz. Ha lenyúlják a gépeket, akkor nem megyünk *isztánba.
"Szóval én egyértelműen saját C-130-as mellett vagyok."
Szerintem ennél sokkal fontosabb pl. a szállítóhelikopter-beszerzés. A C-130-assal ugyanúgy nem oldódna meg 100%-ig pl. az afgán PRT ellátása, mint most az ancsákkal. Itthon meg semmire se lehet őket használni. Hosszab távon persze kell új szállítógép(szvsz C-27J bőven elég), de nem ez a legégetőbb probléma.
"Építsünk rá gazdaságot, profitáljunk belőle"
Pápa felajánlása erről szól.
"ne vegyünk részt benne, vagy csak minimálisan"
Hollandok évi 500 órája kb. 3,7 milliárd forintba kerül, ennél nekünk nyilván jóval kevesebb kell. Nem nagy összeg, viszont jó pont a NATO-nál.
Stratégiai szállításra nincs /vagy minimális/ szükség. Vagy ha mégis, a C-17-es árához képest nevetségesen olcsón megoldható lenne bérelt orosz AN-124-esekkel.