Újpesten a Pozsonyi úton van egy autósbolt ahol árulnak színkodos polírozó szettet. Adnak egy "rúzst" amivel be kell dörzsölni a karistot majd száradás után a szintén színkódos polírpasztával kell átpucolni. Nekem bevállt... 3000 párszáz HUF volt tavaj nyáron.
segitsetek,olyan program vagy oldal kellene nekem ami az autok alváz méreteit tartalmazza,mint pl 0 pont, =(kiindulási pont) és onnantol meg egymástol(lyukak csavarok)tól való méretek, futómü bölcsö stb!!
Bár nem fényezés, de talán ide illik a kérdésem. Motortérben levő néhány alkatrészt le kellene festenem, mert rozsdásak. (Akkumulátor rögzítő keret, hűtővíz kiegyenlítő tartály, stb.) Fekete színűek voltak valaha. Addig rendben van, hogy lepucolom fémtisztára. Na de utána mi lenne a javasolt műveleti sorrend, illetve milyen anyagot célszerű használni?
Bár én nem vagyok fényező,de talán pár jotanáccsal tudok segiteni!Teljesen feleslegesen akarsz új alkatrészeket venni,annyit kell tenned hogy a rozsdás alk-et ki kell szereltetned az autobol,megfelelően elökésziteni majd a kivánt szinre lefényezni,majd ha kész visszatenni!Igaz pár napig nem lessz autod,de sztem csak ez a járható ut!Ja és ha már szét van szedve a futomü akkor érdemes ujra szilentezni az egészet,ne kelljen ezért megint szétszedni elöbb utobb.A generátor problémát nem igazán értem,annak ált nincs hajtáslánca és a szij sem szokott rozsdásodni,gőrgők a motor vezérlésében vannak,de te azt biztos nem láthatod hogy milyen áll-ban vannak mert nem látszodhat!
az autóm sokáig állt egy sósvízes tengerközeli helyen, és a futómű alkatrészek-fékek ugyan jók, de csúnyán nagyon megrozsdásodtak. (ennek elenére az autó tökéletesen müködik, továbbra is lehet vele haladni .....elég gyorsan:-))))))
Szóval a fék tárcsák is rozsdásak voltak, de hamar elkoptattam a rozsdát róluk, viszont a munkahengerek fékpofái továbbra is rozsdásan virítanak, mint egy odarohadt körömlakk. (pedig milyen szépek lennének pirosra lakkozva)
Gondolkoztam azon, hogy az egész futóművet rozsdamarós ecsetttel át kéne kenni, de félek, hogy az erős rozsdamarró kárt tesz más alkatrészekben is. Szerintetek a rozsdamarrás járható út? (vagy új vagy bontott alkatrész?)
Tudnátok javasolni egy jó kozmetikai műhelyt-embert rozsdamarásra és lakkozásra? (karosszériás)
viszont a generátor hajtásláncához mindenképp kelenénk új görgők (esetleg bontottak) ,mert rozsda cirógatja a generátorszíjat, egyszerüen mindent felzabált a sós pára. Ennek ellenére a karosszéria egyébb elemei teljesen szépek, ez biztos valami Toyotás kompótós trükk lehet. Optikailag siralmasan néz ki a futómű, de nem kotyog nem lóg és egyenlőre teljesen stabilan pattogok a budapesti közutaknak elnevezett aknamezőkön.
Szóval kéne az MR2esemnek egy jó Kozmetikus, tudtok segíteni?
vagy b verzió: Ki szeretném cserélni a futómű optikailag jól látható megrozsdásodott alkatrészeit. @Varga Júlia warjuk@t-online.hu +36.30.9.864.569
hívjon fel valaki, ha művészetileg elszántnak érzi magát e kozmetikai szerelésfeladatra.
Nekem fújtak motorkerképrra gyöngyház színt gyári szinkód alapján, és gyönyörű lett. Ilyenekhez jó a szemem, de nem tudtam megkülönböztetni a gyári és az után fújt idomot.
Amikor erre kerestem fényezőt, kb 10 helyen mondták hogy lehetetlen amit akarok, a 11. elvállalta és nagyon szép lett.
Azt hiszem az illető nem fogalalkozik javító fényezéssel, de ha nagyon nem találsz embert akkor megadom a számát hátha meglehet győzni :)
HI! Ez butaság! Még jó , hogy azt nem mondták át kéne fújni az egész autót a lökháritó sérülése miatt . Ha meg van az előzőleg fújt szinből, akkor akár részlegesen ,akár telibe festve is lehet javitani sérülés mértékétől függ.
Gyári gyöngyház,megvan a szinkód,de van is még kb 1,5 liter a szinből,nemrég fényezték az autót. Akkor nem kell teljes elemet fújni?Igazából az se lenne baj,de akkor meg állitólag elfog ütni az az elem a többitől,vagy pedig teljes oldalt kell fújni a fényező szerint.
Teljes elem fújásra teljesen reális az az ár. (szvsz) Nem valószínű, hogy megrepedt volna a műanyag. A rész javítás elvben lehetséges gyakorlatilag nem vagy csak nagyon nehezen fogsz olyan műhelyt találni ahol azt elvállalnák. Rész javításnál különössen metál fény esetén sokkal nagyobb a valószínűsége hogy nem lessz teljes értékű a munka.
Az ilyen sérülések városi hazsnálat esetén nagyon gyakoriak. Szerintem nem kicsit fognád a fejed, ha két nappal a javítás után egy másik helyen lehúznák a lökhárítódat. Tekintve hogy az elem műanyagból van a tárgyi probléma kizárólag esztétikai. Én lehet hogy várnék míg összejön még egy pár és akkor lehet a teljes elemet fújni :-)
Ha a gyári gyöngyház fény és ki tudod deríteni a színkódot akkor jó mester egy kis szerencsével rá tud javítani. De nagyon macerás többszöri próbafújás után tudja pontosan kikisérletezni.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni! Az automon 1-2 helyen lepattant a festék,mindössze 1-3mm átmérőjü sérülésekről van szó.Gyöngyházfény ezért állitólag nem igen tudják javitani,csak a teljes elem fényezésével.Igaz ez?Olvastam vhol un spoot fényezésről amivel kimondottan az ilyen sérüléseket javitják.Esetleg erről tudnátok mondani vmit bővebben?Vagy a gyöngyház miatt ez nekem nem megoldás?Kössz a válaszokat!
egy fabianak a hátsó lökhárítóját sikerült egy kicsit megkoccantanom tolatás közben. A műanyag nem tudom, hogy sérült-e, hajszálrepedések vannak rajta, de állítólag az csak a festékréteg.
elvittem egy fényezőhöz, egy másikkal telefonon beszéltem, mindkettő 20-30e-t mondott, ami elég horror árnak hangzik. ezek szerint ez mégis reális?
szerintük le kell kapni az egészet, átfújni majd visszatenni. helyileg ezt nem lehet javítani?
Fékfolyadék után is le tudod fényezni csak azt is jó alaposan le kell mosni. /műanyagot nem bántja annyira mint a kromofág és nem is olyan gyorsan marja fel a festéket se./
És ha netán erősebb (a napokban kiderül) akkor mi oldja ami a fémben "nem tesz kárt"? mert pl fékfolyadék leszedi, de utána nem is tudom lefényezni többet..
Ezek közül melyiket tudjátok ajánlani nem szűz felület alvázvédelmi konzerválására? (Tehát minimum festett, vagy már valami módon alvázvédett felületekről beszélünk).
A 440 egy fényezhető alapozó a leírás szerint, szimpatikus, de nem tudom, hogy felülfényezés nélkül lehet-e alkalmazni? A Metallic inkább az üregvédőkhöz áll közel a leírás szerint, amiből nem lettem okosabb... A Protect 447 is szimpatikus, a kérdés uaz, mint a 440 -nél. Az Universal bitumenes, hagyományos, nekem nem szimpi (de ez nem jelent semmit).
Tudom, van még ezerféle szer, de egyrészt a Dinitrol nem rossz név, másrészt ezek az árak sem rosszak.
Nem tudom hogy teljesen világosan fogalmaztam meg a kérdésemet. Tudom hogy létezik karosszéria tömítő paszta és ezek közül többféle keménységű is van. Az amit én keresek az én "tömítő paszta" fogalmamtól annyiban tér el, hogy míg a tömítő paszta ráköt a felületre, úgy az általam keresett szer, a felületről közepes erőhatásra lesodorható.
Többszször találkoztam, olyan karosszéria tömítő anyaggal, ami annak rendeletetése szerint nem szilárdul meg. Olyan mint egy lágy rágógumi. Sárvédők alá, illetve általában olyan helyekre teszik, ahol a vizzároságot úgy kell megoldani, hogy az elem oldhatósága biztosítható legyen, ugyanakkor mechanikai igénybevétel nincs. Én eddig csak szürke színűt láttam ebből.
Kérdésem mi ennek az anyagnak a neve? Hol lehet ezt kapni? milyen kiszerelésekben létezik?
Pár helyen kérdezgettem, de eddig mindenhol nagyon bután néztek rám.
Okés én ezt értem, és úgy is gondolom , hogy a szép iparos munkát, különössen az olyan nagy kreativitást és kézügyességet igénylő szakmában mint a karosszéria lakatos meg kell becsülni. Jó dolog hogy az ügyes mestereknek nem kell munka után kapkodni.
A végtelen egyetértés mellett ugyanakkor, a saját problémámra is megoldást keresek :-D
Fémtiszta: Kátrány, bitumen, festék mentes. A gyári szintén kátrányos alapozóból nyomokban van még rajta egy kevés, de ezen még dolgozom :-) Jövőhétre festék molekula sem marad.
A roszdával még nem foglalkoztam komolyan, most este kentem le rozsda maróval.
Egy kis segítségre szorulnék! Lakatost keresek veterán korú autóm padlólemezének javítására. Javító elemeket ehhez a típushoz nem lehet kapni, ezért olyan mestert keresnék aki rendelkezik kellő eszköz parkkal hegerítéshez, hajlításhoz, domborításhoz és ziknizéshez. A kasztni horganyzott ezért nincsen olyan rossz állapotban, véleményem szerint nem kell a komplett tálcákat cserélni. A felület fémtiszta, (15 kg kátrány eltávolítva :-) ) az érdemi munka van hátra. A munka a jövő hét elején már aktuális lenne. Elsősorban Bp.-en vagy annak környékén keresek mestert. Kérésre képeket tudok küldeni.
Hát, nem tudom hogy mennyi 9 éves kocsinak van vezetett szervízkönyve, illetve ha van is az mennyit számít. A garanciális szervíz biztosan nem opció. Amire kíváncsi lennék az esetlegesen egy itteni szakember tanácsa, hogy mit lehet ezzel kezdeni.
Jaja. Egyszerű, háztartási, pl. mosogató. Ultra, az legalább hatékony. Gumikédereket is gyönyörűen takarít a kromofag. A lényeg az alapos után mosás, főleg a légkamrás ajtó kédereknél.
Urak: Kromofágot mivel lehet eltávolítani használat után? Fényszóróüvegről lesz szó egyébként, tehát nem festék kerül rá, hanem gumitömítés. A rajta levő festékköd a hiba...
bocs h ost szólok hozzá de nekem is lassan olyan problémám lesz h alvázat kellene cserélnem, de a gond az h az alvázcsere megszünt arra gondoltam h a régi számot átmenteni az ujra és frankón csinálni:)
Ahogyan Zsolt írja, szeár a lakkozás. Javítható. Hidegben pedig vigyázva mosni, mert hősokkot kap a bevonat és hajlamos ilyenre. Alapból ennyit ki kellene bírnia ezen a vidéken.
'99-es Skoda Octaviaról van szó (http://odon.esix.hu/Skoda) Nem a madársz@r a bűnös, csak ott ahol letojták sokkal közelebbről kellett fújatnom hogy lejöjjön, ezért gondolom én hogy ettől sérült meg.
Ha ez az autó véletlenül VW Golf V akkor visszakell vinni a márkaszervízbe és garanciában /ha vezetett a szervízkönyve/ lefényezik. Sajnos volt ennél a szinnél egy ilyen "kis" hiba. Ahol dolgoztam egyet telibe kellet fújni, mert hámlik le róla a lakk réteg az egész kasznin. Megoldás lakkréteg lecsiszol meg egy kis szín aztán szín meg lakk újra fúj.
Ejj, pedig nem régen raktam fel a kocsira az új Brembokat, akkor lefotózhattam volna ha hamarabb olvasom. Na nem baj, holnap reggel felrakom ide a képeket.
Fényezési tanácsra lenne szükségem tőletek. 1 hónapja beálltam kocsit mosni a -10 fokból egy benzinkúthoz, és a végén lettem figyelmes arra, hogy a kocsin a lakkréteg 3 helyen megsérült, tenyérnyi területeken vált le róla. Elképzelhető, hogy volt rajta néhány madársz@r, amit kicsit erősebben "kínáltam meg" a sterimóval, és az kapta le. A kocsi egyébként gyöngyház metál, szerintem a legfelső réteg sérült meg rajta. Kérdésem az lenne, hogy mit lehet ezzel kezdeni? Nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megoldás érdekelne, esetleg Debreceni vagy környéki fényező ajánlásával.
Lehet durva is. Olyannal csak egyszer végeztess munkát. ..oldhatja is... Ezen is ossze volt repedezve. A műanyagnak külön alapozói vannak, de hidd el, kevesen használják. Erre szerinted, amit lent látsz, lmost így homokolás után egyből festék?? Nem. A csiszolás is kevés. Ugyanolyan elem, mint egy sárvédő. Főleg ha az is műa.
Hello! Bocsi ha belepofázok de ilyen szintű tudással nem biztos,hogy eredményes leszel a fényezés területén.Ha biztosra akarsz menni keress fel egy szakembert,vagy legalább nézz utánna ,hogy milyen felületkezelési módszerek vannak! Örök igazság,hogy gyakorlati dolgokat elméleti megközelítésből nem lehet megcsinálni.mert így nem életképes a dolog.
És azután az alapozó megmarad rajta?Mert páran aztmondák, hogy nem, mert valamilyen szinten "beissza" a lökös. :S
A tervem az, hogyha fémtiszta, akkor kap 2 v 3 réteg alapozót és arra festék. Egy offroad gép lököséről van szó. Mivel érdemes festeni? Van aki hammerite-t ajánlotta, mivel fémről van szó.
Van egy fém lökhárító, amit le kéne pucolnom. A külső felét sikerült is csiszolással, de a belső részéhez nem férek hozzá. Eredetileg szinterezve volt, de ahogy az eddigi részeket elnézem.. nem valami jó minőségben. A festékréteg alatt rozsdásodik a vas. Mivel tudom fémig lepucolni? A homokfújáson kívül.
Kromofág nem javasolt. Annyit tapaszolsz amennyit kell. legfeljebb megreped. Van üvegszálas. Festés előttre írtam a fillert. Vedd a fáradságot és keress a neten anyagokat. Használd a Google-t. Tisztítás? Sokat akarsz egyszerre! Csiszolni kellene, de sok a szeglet. Erre van a homokfúvó. Vagy az új lökhárító.
Mennyire vas? Azaz fém, mert csak akkor van jelentősége, amikor fémtiszta. Mint írtam is, integrálni kell több réteget. A fémre olyan alapozó kerüljön amely hordozni képes a következő rétegeket, nem oldódik vissza. Valamint kittelhető legyen, mert van amelyik nem alkalmas rá. A továbbiakban hasonlóan kell eljárnod, mint a műanyagoknál: kés, szóró és ismét, ameddig kell. Zárásként a (vizes csiszolás teljes kiszáradása után), fényezés előtt azonban valami fillert fújni kell.
Basszus! Nagyon nem vagy képben. Erre nem lehet mit válaszolni. Hacsak nem valami hasonlót: hallottam a szorzótábláról, de szeretnék integrált számítani. Ehhez kérem a segítséget.... Bocs, de ez van.
ex-london: az valami lexikon sorozat lehetett :-DDD USPS Airmail parcellel küldesd. Van tracking 1 hét alatt itt van. Tapasztalatom szerint minden második simán átjön vámolás nélkül. Ha vámolni kell akkor persze +20-30% de legalább gyorsan megy.......
nem vitatom, hogy itthon 130.000 Ft. Ezert nem veszek itthon szinte semmit. Undoritonak tartom a hazai kereskedoket. Ha amerikaban 37.000 akkor itthon miert 130.000? HA a szallitast hozzaveszem akkor az kb. +20$ (3500 Ft)
Igen, ez az.Nézd, senkit nem akarok átverni, én megérdeklődtem a hivatalos magyarországi képviseletnél, és az annyi az annyi, tehát 130e Ft.De ha már itt tartunk megosztanád, hogy hol láttad ezt olcsóbban?Mert veszek még egyet!Előre is köszönöm.
Eladó a képen látható CapSpray Maxum II-es HVLP pisztoly, egy az egybeni megfelelelője az itthon kapható Wagner FineCoat turbinákhoz kapható pisztolyokénak, az összes alkatrészük megegyezik, én már vásároltam hozzá egy-két apróságot..A fúvóka mérete 1.3-as.A külső koszt leszámítva tökéletes állapotban van, gyönyörűen terít, és nagyon anyagtakarékos.Van hozzá átalakító aminek a segítségével kompresszorokkal is lehet használni.Bolti ára a Sávid Bt.-nél 130e Ft.Én 45e Ft-ért kínálom.
Vállalkozáshoz nem kell szakvizsga vagy mester vizsga? Elmélet nélkül tanulni jobb? Én most valami ilyesmit csinálok. Már 9 hónapja csinálom, de még nem tudok kittelni. Lehet, hogy nincs hozzá érzékem, de én akkor is meg akarom tanulni.
szerintem lehet. az elmeletet meg kell tanulni valahol/valahogy. A gyakorlatbol meg sosem eleg. Na meg mennyivel jobb amikor egy tizeneves gyereket beiskolaznak a szulei valahova es sz.rik ra mert a hata kozepere sem hianyzik, mint amikor valaki tudja, h ezt meg akarja tanilni. Gyakorlasbol meg sosem eleg.
Én a Bánkiban végeztem. Sajnos Pesten már csak itt oktatnak autósszakmát mivel a Csonkát bezárják. Úgy hallottam hogy a motyókat már át is szállították a Váci útra. Köszönhető a kormánynak és a kihasználatlanságnak. Sajnos olyan kevés a diák hogy kénytelenek voltak egy központi sulit fenntartani. Elég jó az oktatási szinvonal és a környezet, no meg a közlekedés.!
Én úgy tudom hogy van felnőtt oktatás estin és levelezőn is. Próbáld meg, hátha összejön!
Költözz oda :-) Nem kell itt már szakmát tanulni. ( vagy mégis? -ez nem össze egyeztethető a munkalehetőségekkel) Útleveled nincs? Békés megyéből nem tudok neked közelebbi helyet. Budapestre kérdeztél, ezért ajánlottam. Többet nem tudok. Marad az autodidakta módszer. Érzék nélkül úgysem megy. Aki fogékony ez iránt, az csodákra képes.
Felreppent az a hír,hogy már nem inditanak új tanévet,mert bezárják:((( Az ország egyik legkorszerübb szakiskolája+tanműhelye. Oda megy hamarosan sminkelésre az elkészülő öreglány is:))))))
Budaörsön a fényezős boltban vettem 1 komponensű autófestéket. Ehez nem kell edzőt adni, és lakkozni sem kell.( a neolux modern változata) Azt mondta az eladó, hogy sokan viszik kocsik fényezésére. Azóta gyötör a lelkiismeret, hogy jól tettem-e. Még nem kezdtem el a fényezést. Tud mondani nekem valaki valami okosat ebben a témában. 1k vagy mindenképpen 2k? Egy régi alumínium kasznis Land Rover lenne a páciens.
kösz előre is
Ui:ha tudtok egy jó boltot kezdő kérdéseket is tűrő eladókkal azt is írjátok meg.
Sziasztok, a segítségeteket, véleményeteeket szeretném kérni, ma belecsúsztam egy autóba, (tudom béna....) és "csak" a motorháztető hajlott fel. A képeken látszik.
Ezt visszatudják hajlítani egy karosszéria lakatosnál? és kb. mekkora költségre számítsak??
Ez az auto elsosorban offroad celokra van, ezert gondoltam egy kis hazi monyira, aztan majd kesobb megcsinaltatom, meg eladas elott le is kell festetnem. Kosz a segitseget!
megnéztem a linket ezeket lakatolni kellene ha ügyes vagy akkor 1 évet is ezt a megoldást a piacra szánt autóknál szokták alkalmazni nem a sajáton . sok. sikert
Nem akarom kivagni, mert nincs semmim a hegeszteshez, es nem is ertek hozza. Eloszor inkabb megprobalnam foltozni ott, ahol hozzaferek mind a ket oldalrol.
De, viszont asziszem ott eppen szimpla. Az ajtok aljaval is ugyanez a helyzet? Az viszont dupla, meg a hatso ajto kilincs is eleg gazos, mert az is dupla... Az elso levelemben volt egy link, ott jol latszanak az ajtok is.
1. flex mind a ket felenek 2. kulso oldalra uvegszalas gitt 3. kulso oldalra alapozo esetleg festek 4. belso oldalra uregvedo vagy olaj es erre festek?
ezt alemezt ha kivágod amásik oldalán aazt látod hogy rozsdás és azon a mély rozsdán amit nem tudtál ki drótkorongozni azon keresztül a git felszívja a vizet és ebből lesznek a púpok ilyenre használj üvegszálas gittet es a fény után az üregbe fuj olajat vagy üregvédőt (nem örök)
Amit a kepen latsz azt elotte flexszel megdolgoztam. Mindent nem tudtam kiszedni, mert tul melyen volt. Olaj a flexeles utan? Utana hogyan tegyem ra az olajra a gitt+alapozot?
Hogyan tud belulrol kifele jonni, amikor van rajta kitt, meg festek is?
az abaj hogy hiába kened le akkármilyen drága festékel ez a rozsda nem kívül van hanem bellülröl nyomul kifelé mikor párát vagy vizet kap ezen a flex segít vagy egy kis olaj az üregbe
Valahogyan ez is igy nezett ki miutan lecsiszoltam es bekentem Koranttal tavaly nyaron, most meg ilyen lett:
Nem tudom hogy en rontottam-e el vmit (elotte meg sosem csinaltam ilyet), vagy mar esetleg az anyagok (drotkorong, korant, 2k kitt, alapozo) voltak rosszak, vagy a sorrend.
A Fertan (7100ft) annyival jobb lenne mint a Korant (kb. 800ft), mint amennyivel tobbe kerul?
Itt meg van par kep rozsda, ezeknek szerintetek erdemes itthon nekiallni? Egyebkent egy Nivarol van szo, tehat lefeste(t)ni nem feltetlenul akarnam, nem akarok profi munkat, csak ne egye a rozsda. Mondjuk lecsiszolni nylon koronggal, utana korant/fertan, 2k kitt, alapozo.
kösssz! kihúzzuk az elejét, kap két lámpát, meg lükhárítót, ezt megoldjuk mi házilag, a hátuljába a fa helyét amennyire lehet kinyomjuk, meg kikalapáljuk, aztán lábon már el tud menni egy húzatópadoshoz, most kaptam ey telefonszámot is. köszönöm!
A következő gondokkal küzdök: van egy fehér B Omega kombim. Az ajtók alja rozsdásodik. Levettem az ajtókat. Ahol a külső lemez vissza van hajtva a belsőre és valami éllezáró ragasztóval be van kenyve, ott rozsdásodik. Az éllezáró ragasztó felrepedt és a külső lemez visszahajtása puposodik az ajtók közepe táján. Illetve valahol már a visszahajtott peremet megette részlegesen a rozsda. De az ajtó külső feléről nem látszik semmi.
Milyen megoldást javasoltok a javításra?
1) Vegyek másik bontott (nem rozsdás) ajtó és fújassam át?
2) Létezik erre valami javítóív?
3) Rozsdaeltávolítás mechanikus és kémiai úton, majd alapozás, a sérült éllezárás kikenyése, utánna pedig (megint alapozás?) és festés?
Amit elkezdtem az a 3-as. Korongal és csavarhúzóval kipucoltam, majd lekentem RO-55-ös rozsdamró és átalakítóval. Ahol átrozsdásodott a visszahajtás, ott hajtottam és mögötte is megkapartam.
A rozsdamarón lévő felirat szerint lehet rá festeni alapozás után - foszfátoz is. A festék alatt véd. Szép feketévé varázsolta a korábban rozsdás részt. Mint a Korant és társai, bár az alapoz is (visszaolvastam az elejére a fórumnak).
Rozsdamarózás után át kell vízzel mosni az ajtókat?
Korábban az hallottam, hogy a rozsdamaró dolgozik a festék alatt és le fogja dobni egy idő után azt. Igaz ez? Vagy a korábbi szereknél volt ez (sósav)?
Vettem a Tesco-ban egy német cég (MOTIP) termékei közül egy rozsdagátlós alapozót és fehér spray-t hozzá (acryl - autófényezés javító). Meg az ajtó belsejébe viaszos üregelőt és egy cink spray-t is (bár ez felesleges lett, mint kiderül). Gondoltam oda jó lesz az is. Majd ha látható részt fújok, akkor veszek szakboltból.
anyagilag kimerült a srác, ha 100e ft lenne oké lenne, de át is kell íratni. azt meg már úgy nemtudja megoldani, hogy át is írassa, és akkor még járjon is vele. ha nem töri ezt össze, teljesen jól kijött volna az évre. tehát most valami olcsóbbal kellene beérnie.
nem csinálunk azzal semmit. vagy ha "kilakatolod" ;) akkor beszélhetünk róla. a jobb oldalon mások az ajtók színei, azt észrevettem. lehet megkoccolták oldalról is. de lehet akármi, engem a szélvédő érdekel, hogy törni fog e utána is vagy sem. Amúgy multkor jó bizniszt csináltzunk, teljesen jóállapotú favit vettünk 40-ért, motorhibás volt, olaj összeflyot a vízzel. pár szaros fagydugó kirohadt :)))))
Nahát, hogy a fenébe nem láttam még a classiccar.hu-t?! :)) Állatiak ezek a vasak, gyönyörűek! Én De akkor igazán tudod, hogy mit használjak! :))) Egy Alfasud Sprintet csinálok (csináltatok), persze a lakatoláshoz-fényezéshez nem értek (csak a boxermotorokhoz), és nem is akrok gányolni, de azt mondta a lakatos barátom, hogy annyit besegíthetek, mielőtt átkerül a gép hozzá, hogy az alvázvédőt levakarom+ahol tisztán látszik felületi korrózió, azt letakarítom. Viszont mivel még nincs fix időpontom, ezért ezeketl a helyeket le is kéne kezelnem, miután levakartam. Szóval mit ajánlasz?:)))
Sziasztok!Lakatolás előtti előkészületek (alvázvédő levakarás-égetés, első körös felcsiszolás) után kéne alapoznom valamivel. Budaprimert ajánlották, , de nem találok sehol sem. :( Szerintetek mivel csináljam? Nagyon köszi előre is a választ!:)
Az a favorit olyan elátkozottnak tűnik. Ahány elem, annyi történet. Az ára nem sok, amolyan kilóra számított. Mást nem tudok. Kalapálni kell azon is. Az opelos vonal nem lenne jobb?
a rendszámcsere maximum 50.000.ft pénzbírság, ezt most olvastam. nem az enyém az autó, én biztos nem fogok semmit csinálni. nem akarunk semmilyen egyedi azonosítót átcserélni, a legális út érdekel. de mivel se nem lakatolható, se nem cserélhető az alváz használtra, ezért úgy tűnik dobhatjuk a szemétbe az egész autót. :(((
A francot! A rendszámot nem teszed át sehová. Marad az autón. Éppen elég gáz hogy láthatóan tetted be a képeket. Vetesd le a moderátorral. Ti semmi mást nem fogtok csinálni, mint kilakatoljátok a vasat. :-) Érted már???
jahogy, hülye vagyok, értem már. de ebből kurva nagy gáz lehet ha észreveszik. akkormár inkább átbasszuk a rendszámot egy ugyan ilyenre, az kisebb vétek. azért köszi.
Én ezt tenném. Motorotok ugye van. A kettes számú alját pedig fenekestől a helyére és kész. Jó nagy darabbal, ülés bakkal együtt. Átírási, forgalmi stb költségeket inkább az autóba invesztálni.
nemtudom hozzászámolni az anyagot, mert nem értek hozzá, legalábbis ehez a részéhez. annyit tudok,hogy van egy kedves bontós ismi, 20-asból megvan hozzá az alkatrész, de a karosszérialakatolás az tőlem olyan távol van mint Makó Jeruzsálemtől. :(( Azért nem kis szívás ez így. Hitelből vette, végre rendbe lett téve, egy hónap volt mire elkezdhette használni, aztán bumm :( agyő 2 év műszaki, zöldkártya.... tökjó, hogy körbe lett lakatolva, meg meg lett csinálva minden hibája. :(
Arról esetleg tudsz valamit, hoygha bontóban vennénk egy ehez való ugyanilyen 5ajtós karosszériát, akkor ha a két kocsiból építünk egyet, utána az milyen procedúrákat von maga után? bontóba adnának kibelezett kasztnit 15-ért, meg még ennyiért lökhárítót lámpákat stb. Lehetséges, hogy fődarab csere alatt hivatkozzunk erre, és valahogy átírathassuk az alvázszámot a forgalmiban? segítsetek légyszi, mert szar helyzet :( nagyon köszönöm!
Valami ilyesmi. Nem megtérülő. A 150 szerintem kevés. Számold csak az anyagot. +Lakatolásban is bele kell nyúlni rendesen. +Festés, lámpák, egyebek. Az idő igény pedig forinttá konvertálható. Húzatás nélkül pedig lehet nem is lesz rendben.
és, ha már ittvagyok, kérdeznék mást is. egy barátom E kadettjáról van szó, a hóban sikerült találkoznia egy fával megy kerítéssel. A légvészesebb a bal hátsó torony, arrébb is költözött, meg a hegesztés mentén levált a doblemezről. Mivel alapjápa véve nem volt egy szétvert autó, meg most kapott egy év ZK-t és két év műszakit, így nem akarnánki kidobni. Kérdéseim, hogy milyen módon, és KÖRÜLBELÜL mennyiért lenne javítható, milyen járulékos károsodásai lehetnek alulról, meg lehetne e úgy csinálni, hogy lakatolás és futómű álítás után ne húzzon el, ne menjen keresztbe stbstbstb. és ha budapesten vagy környékén elvállalná valaki, az írhatna egy emailt is, mondjuk a címemre, nyilvános. ezt is köszönömszépen! töltöm a képeket fel.
ezt a skodát ki lehetne úgy kalapálni, hogy az új szélvédőt ne törje el? sárvédő ajtó lámpa stb az gyerekjáték, én is meg tudom csinálni. Kb milyen öszeg lenne a tető és a két a oszlop környékének a javítása? köszi!
Ez a mi kamránk és mi kompresszorunk. Fogalmam sincs mekkora. Nagy. És az is biztos hogy 3x63A van telepen, itt be lehet indítani. (Ha jól emlékszem 3x40A-es megszakítón van gép). Ezzel lehet folyamatosan dolgozni. Nem egyszerű a szemcseszórás, komoly "levegő" kell hozzá. Nyilván aki el akarja adni a felszerelést az mást mond. Nekem nem sikerült ennél kissebb kompresszorral hatékonyan dolgoznom.
Öreg nagytudású szakiktól (akik nagyon tudnak) az alábbi tanácsokat kaptam a TIG hegesztéshez: 1. Nem kell piszkálni a gépet. 2. Arra nem jó ez.... 3. Azt csak a szervizes tudja beállítani. Igazán köszönöm a nagyöregeknek a sok segítséget.
még1. A gugli hegeszteni is tud csak jól kell tőle kérdezni. :-))
Keepit! Ott folyik az anyag ahol kell? Jó pálcákat szerezz, az is lényeges. A réz, és az ipari ezüst gyönyörűen fut. A kéz stabil legyen, semmi Zwack termék! :-))
A 220l/min effektív levegőmennyiség azt jelenti, hogy percenként 220 liter, (mondjuk) 6 baron. A kompresszorokra pedig a beszívott levegő mennyiségét írják rá. Pv állandó, melegedéstől tekintsünk el, 6x220=1320 liter/perc mennyiséget kell tudnia a kompresszornak szívóoldalon. Minimum, vagyis úgy 1500-ra kell méretezni.
oldrider: azért kérdem mert, mert arra is gondolni kell hogy mit tudsz majd bekapcsolni. A villanyóra alatti kismegszakítóról tudod leolvasni az áramerőséget. (pl 16,32,63A stb.).
Utánanéztem a paramétereknek: 220l/min effektív levegőmennyiséget kértek a homokszóró-pisztolyhoz- de most az egyik forumtárs azt írta,hogy az Ő kompresszora bőven tudott ennyit, de mégsem bírta.
Ezért kérem a segítségeteket- hogy akkor most mitévő legyek- mert ez így paradoxon. Ha veszek egy 10 bar-ost ami 300-at szállít és mégsem tudok szórni- lehet hogy összekarmolom magam.
Azzal tisztában vagyok, hogy attól hogyha lesz egy kompresszorom, még fényezni, szórni nem tudok- de az az igazság hogy még talán így is jobban jövök ki, ha magam fújom, fényezem, minthogy 60-80 ezerért lefényezzék valahol. Gyakorlat teszi a mestert...
Pesten vagy környékén, egy első sárvédőt és egy első lökhárítót kéne lefújni. Nem metál, sima normál fényezés. Előkészíteni semmit nem kell, úgy értem gittelni/csiszolni, sértetlen, gyári bontott elemek, viszem kézben.
Ha volna tippetek, vagy bevállalná valaki: akár itt, akár trebi_kukac_ algoritmic_pont_hu.
oldride: a képen látható kompresszorral és egy olyan pisztollyal én nem tudtam homokfújni. Illetve ment de kb úgy hogy 15 másodperc homokfújás után 4 perc szünet. Hát elég hamar meguntam.
Így van. a nagy nyomás mellet a folyamatosság, azaz nagy léghozam. A viszonylag nem kényes darabokra a fémpor a legalkalmasabb. Hatékony és nem porlik.
old ride: kompresszorból nagy legyen, nagyonnagy. Nekem valami orosz gyártmányút sikerült vennem pár éve 100e forintért. Az elektromosság ment rajta tönkre. Ezt megcsináltam és kicsit fel van tuningolva a tartályába 10bar felett tud nyomni, így 6-7-8 baron folyamatosan lehet vele homokfújni úgy hogy kb 50%-ban dolgozik. Mondjuk az is biztos hogy nem lehet akárhol bekapcsolni. A telepen ahol dolgozunk ott 3x100A nem gond bekapcsolni, de régebben otthon is probáltam de esélytelen. Lehet kicsi kompresszorral is dolgozni de kínlódás. Homokfújás nem egyszerű sajnos bár annak tűnik.
Vagy pedig nagyon kis pisztoly de akkor meg haladni nem lehet.
Ez a téma engem is érdekelne.Mostanában szeretnék kompresszort vásárolni,olyat amivel lehet homokszórni és fényezni is.Hány bár illetve mekkora az a szállitási mennyiség amivel már lehet dolgozni? Persze nem egy százezres "profi" gépre gondoltam .
Lehet hogy kinevetnek a fényző urak, de én a saját autómat egy 24literes kompresszorral fújtam le. Nekem ez is elegendő volt. szerintem neked is elég lesz. Homokot még sosem fújtam...
Úgy döntöttem hogy magam fényezem le a veterán motoromat. Lehet hogy nem lesz benne sok köszönet, de szeretnék kérni egy kis segítséget. Mekkora az a kompresszorteljesítmény, amivel már érdemes nekifognom? Homokfújni is szeretnék. MIlyen kompresszorban gondolkodjak?
Keresek valakit Bp vagy környékén aki elvállalna egy kisebb javítást. Alfa 155 bal hátsó sárvédőelemet megnyomorgatta egy busz kicsapódó fara. Az elem csavarral rögzül. A bal hátsó ajtó is kapott egy keveset. Tehát a feladat a bal hátsó elem csere, az ajtó egyengetése, a kilincs cseréje, és természetesen a fényezés. A jcsaba@t-email.hu az elérhetőségem, de természetesen naponta többször ide is benézek.
Japók tudnak meglepetéseket okozni rendesen, de nem vészes! cirka 5óra alatt sikerült szétszedtem belül! Van időm, nem sietek vele! Ami a lényeg, hogy ami elkészül az 100%-os legyen!
Belseje már kipakolva, motortér következik! ;) Van egy osztrák papírosom pirosban, arról a jobb elemeket szeretném átpakolni! Azon még a gyári fény van...
Segítségetekre lenne szükségem! A 18.kerület közelében keresek egy megbízható, munkájára 100%-ban igényes lakatost és fényezőt! Egy 84-es évjáratú Mazda 929-ről lenne szó, minimális rozsda van rajta. Viszont előzőleg ocsmányul fújták le, így a jó előkészítés fontos! Ami még nehézséget jelent, hogy az autó halványkék és piros fényezést szeretnék kívül-belül. És 2réteg lakkot!
Így igaz, van benne egy cső, amiben a levegő kimegy a végéig. Oda húzza a vákum fel az anyagot és körkörösen porlassza szét. A hossza kb. 1 méter, ami általában elég szokott lenni. A linken lévő csak egy hosszabítóként funkcionáló csőtoldat és max 30 cm -ig érdemes próbálkozni. A beszúrt képen az látható amivel érdemes foglalkozni. (és megtakarítani) -
van benne + cső hozzám szokot jönni egy fényezési segédanyagokat arusitó fickó attól vettem holnap lefényképezem ha kell januárban veszek és feldobom postán neked
én tudok ilyet nekem is van 4500 ft körül vettem állitható a rücsi +van hozzá kb 70-80cm cső fúvókával a végén jól dolgozik csak az a lényeg hogy ne nitróval hígits üregvédőt hanem lakk benzinnel
Én is ilyet keresek de alulra és lényeges,hogy a csatlakoztatható üregelőcsőben ami majd 1 méter legyen még levegő cső a porlasztóvégig.A "sima"rücsipisztolyban nincs .
nekem hasonloan nezett ki a kocsi kasznija, de mivel nem csak a kaszni ment szet hanem legzsak, ovefszito, legszurohaz(motorburkolat), hutosor, intercooler, szelvedo, duda, hutocso igy ezeke a kb. 450eFt osszarbol 230eFt-t tettek ki. a maradek 220eFt-ban meg benne vannak a gyari karosszeria elemek (1db sarvedo, motorhazteto, hutodiszracs, homlokfal, lokharitomervito, lokharito, 1db fenyszoro)+kasznihuzatas+fenyezes
tehat az "aprosagok" elegge meg tudjak dobni az arat
Felületkezelés tantárgyból kaptam azt a feladatot, hogy mutassam be a Suzuki gépjárművek karosszériájának felületkezelési technológiáját. Ehhez kellene nekem minnél több infó pl: milyen rétegek, hogy hordják fel őket, milyen kezelések vannak, stb... Ha valaki tud valami használhatót az sokat segítene!
A többféle módszert arra értettem,hogy a különböző szemcsézetű finomságú polírok más-más fajta felületre valók!
Pl : 3M-nek létezik többféle finomságú polírja és ezek a szemcsézettől függően más-más fajta felületi finomságot érnek el. 9374 /Express polír/ durva szemcsézettel 9376- finom,finiselő polírfolyadék.Ezen kívül létezik egy "Trizac" fantázanevű termékük ami állítólag jobb minőségű a régebbi termékeknél.
Ebben merek tanácsot adni, ebben van tapasztalat,de javítson ki vki, ha tévedek vagy ennél jobbat tud :)
Házilagos beavatkozáshoz pont elég a multiknál kapható termékek. Vegyél egy színpasztát (nekem a simoniz márka vált be, kivéve a kék, de az lehet hogy azért volt gyenge mert már állt). Ennyi a lényeg. Ne sima waxot (köznapi nevén polír, de az nem polír amit sokan ugy ismernek, csak wax, ilyen ismert termék pl a turtle wax, a fém dobozával...) Szóval a lényeg, hogy lila, vagy fekete, vagy kék színű színpasztát vegyél, értelemszeűen a lila lenne a legjobb, de olyat még nem igazán láttam. Lemosod a kocsit, és átkened. Azért fogja eltüntetni a fehér karcokat, mert festékpigmenteket tartalmaz, gyakorlatilag színes festékkel betömöd a kicsi karcokat. Ezért nem elég a sima wax, mert az bár szintén tüntet el sok mindent, de max a színpaszta előtt-után van értelme.
Egyébként ez sem végleges vagy sokáig tartó beavatkozás, a legjobb lenne megnézni azokat a karcokat egy gépi polírozás után..
Sziasztok! Szeretnék pár tanácsot kérni Tőletek. Ti mit ajánlanátok "sötétlila" gyári metálfényű autón a kissebb de látható karcolások eltüntetésére, otthon. A karcok nem mélyek, a legtöbbet egy kutya okozott ami körbeugrálta az autót, viszont a fehér csíkok nagyon meglátszanak a sötét fényen. Tudom, teljesen kijavítani nem lehet, de ha már vásárolok mindenféle szert vagy eszközt akkor legalább olyant vennék amivel valamivel tartósabb eredményt érhetek el. Van itt melletünk egy Homosita, ott árulnak mindenféle polírozót metláfényre, de elég drágák ahoz, hogy csak próbálkozzak. Ti mit ajánlanátok, csinálnátok? Köszönöm! ^Zs
Azt hittem már nincs itt élet. Mély karcok, általános karcok ellen gondolom a papírozást, de még csak a 2000-es papírig jutottam, nem használtam még 2500-ast, de mindenképp fogok! Főleg ez a 4000-res, ez meg még főleg nem volt ismert előttem.
lackosso: köszönöm a leírtakat! Nevek felírva, örömmel használva.
mykeman72: általában a karcos, és matt fényezésekről van szó esetemben. Több fajta polírozás is van? Egyébként azért van szükség a csiszolásra, mert volt egy autó, ami bár gyári fényezésű volt, de nagyon karcos volt és matt. Na azt "becsiszoltam", és mint az új, meglepően szép volt a végeredmény. Viszont ha tudsz több polírozási módszert, és van kedved róluk egy pár szóban mesélni, szerintem más is szívesen fogadja, de én biztosan.
más: horpadás javítás. otthon. Nem kellene erre most 1million forintot elköltenem,mert nem. Ennyiért láttam teljes szettet (láttam 100e-ért is...), bár nem értek hozzá, és nem tudom hogy mennyi is az annyi ebben a témában. Szerintetek? Mennyit ér egy horpadás javító készlet? És a "hosszú pálcákkal kinyomom a horpadást belülről aztán visszaütögetem egy kicsit" módszer csak a gyári fényen ok, mert gittet már repeszti?
hali,én a hologramm-ellen,a farecla polirpaszta legfinomabb ( magic top)ill sötét szineknél,a(black top) -ot használom..erre van kitalálva...tőkély vele a felület.a 2000-es az durva lesz a gyári fényre ,mert az tul kemény,hogy visszafényesedjen,én 2500-assal kezdeném,és van egy 4000-s vizes tépözáras gépre,ami kihozza a 2500-as karcait,na onnantol kezdve pöpec lessz a polir,ja szerintem nem kárositja a gyári fényt,
Elolvastam az összes! hozzászólást. Először is köszönet azoknak akik érdemben szóltak hozzá a témához, sokat segítettek. Ha lehetséges, irjanak még, jó olvasni...
Polírozás. Kérdés. Hogyan nem lesz a polírozás eredménye "hologrammos"?? Nekem sokszor az lesz, és nem tudom hogy mit csinálok akkor jól, amikor nem lesz hologrammos. Illetve másik kérdés, hogy a 2000-es "vízpapír" használata polírozás előtt nagyon vad gondolat? Szóval egy gyári fényezésen egy vízpapírozás teljesen felesleges, esetleg károsítja a fényezést?
Mára ennyi, előre is köszönöm a szakértők válaszát! :)
Vigyázat! Ha nem a festéktípushoz való higítót használjátok akkor az nem csak a festék száradását ,hanem extrém esetben még a színét is hazavághatja!!!!
igen h400 észter, szerintem nem kimondottan ehez van kitalálva,de sokat használtam már eheza festékhez ezt a higitot eddig nem volt vele gond,most sem volt olyan vészes csak hát nem a megszkott let ezzel a hideggel. amugy még szoktam használni mobihelt meg du pont-ot is mondjuk a mobihelnél jobb a debeer szerintem csak kicsit drágább.
a supralux lesz a bibi. a debeerbe jo még az impa, a formulacar,ja amugy ez a supralux ez nem acryl higito!?!?-ugye? olyasmi mint az észter higito...bp xxiii-ker
Én is szeretem a lasabb hígítót, több ideje lessz elterülni a festéknek,föleg nagy melegben.De nagyon hűvös idöben nem biztos hogy jó lessz,nagyon oda kell figyelni a megfolyásra szerintem.Szerintetek?
hát én debeer slow-t használok, 1 literest szoktam venni..szerintem a narancsosság attol is lehet ,hogy nem volt pontos a higitás aránya....milyen festék volt?????
ez milyen fajta v mi a neve vagy csak egy fajta festékhez ajánlják?milyen kiszerelésben van?én is fujtam most egy metált és nekem is elég narancsos lett a bázis ezzel a hideggel.köszi
hát a lassu higitot,általában nyáron szoktam használni,de ezüstöt,meg a többi macerás szint szinte midig ezzel fujom.elönye az hogy mivel lassabban szárad ki mint a normál acryl higito,gyönyörüen terül töle a bázis,és folt,ill felhö mentes lesz a bázis,és egyöntetübb a felület,hátránya az,hogy dupla annyi ideig kell várni ,mig lemattul,meg szerintem a lakk is jobban terül ki töle,csak hát a száradás lassubb
Szeretnék tőletek segítséget kérni. Van egy pályamotorom amit szeretnék kicsit festegetni. Semmilyen alapismeretem nincs, tudom hol lehet kannát kapni meg maszkolást is meg tudnám oldani. a kérdésem h rá lehet-e fújni a mostani idomzatra az uj színt? most sárga, szeretném a farokidomot feketére, meg a sárgára még kerülne piros is? ez probléma? eléggé sima a felület? az azt jeletni ha lefújom h összevissza folyna nem?
Sziasztok mesterek! :) Tegnap előtt kezdtem visszaolvasgatni a topicot, de elég terjedelmes, és nincs túl sok időm, pedig lehet, hogy már rég leírtátok. Tehát a lényeg: nekiálltam egy alfasud sprint újjáépítésének. A kasztnival viszont bajban vagyok, mert ez nem a területem. Most ki van teljesen csontozva a kasztni, állapota nem vészes, viszont valószínűleg sok helyen fémig kell menni. A kérdésem az volna, hogy melyik alapozót ajánlanátok ha fémig megyek itt-ott, és melyiket oda, ahol nem kell fémig menni? Ez az alapozó csak addig kéne, amíg a laktoshoz nem kerül a gép. Neki akarom előkészíteni úgy, hogy mindenhol lássa a problémákat. Aztán kérdés, hogy milyen festéket, alapozókat ajánlanátok, ami tényleg nagyon jó. (Dupontról olvagattam, de nem tudom mihez hasonlítani.) És még egy dolog: alvázvédőt mivel távolítsam el? Égetés/kaparás?
Üvegszálas spoilert szeretnék feltenni az autóra. Mivel kell felragasztani illetve, mivel kell eldolgozni a szélét, hogy ne váljon el. Láttam egy BMW motorháztetőre tettek fel egy légbeömlőt és a szélénél végig meg volt repedezve. Van üvegszálra valami speciális vagy sima kitt?
Az a baj, hogy erre nagyon raall a szemem es nem hagytam magam. Utananeztem es Standox szerint 8 fele variansa van az 1C0-nak. Az is kiderult, hogy milyennel fujtak es az is milyennel kellett volna (1C0 H- versus 1C0 GE), az a bajom viszont, hogy az a hely ahol ujrafujjak nem Standox, hanem ICI rendszert hasznal es arrol itthon senki nem tudott reszleteket mondani az 1C0 szinvariansokat illetoen.
Allitolag a nedvesebb fujassal eltunik a kulonbseg, de az a baj, hogy arnyalat elteres van (a katalogus szerint ket fokozat is) es nem tudom, hogy vastagabb reteget hasznalva tenyleg rendbe lesz-e...
Ezen ne csodálkozz! Minden festéknek több árnyalata -variánsa- van. A te esetedben valószínűleg a rossz árnyalatot keverték ki és ezzel fújták le az alkatrészt!
Az 1C0 amúgy is egy kényes szín ráadásul minimum 4 vagy több variánsa létezik,úgyhogy nagy az esély a hibázásra!
Ha megigérték hogy újra lefényezik akkor valószínű,hogy ők is észrevették , nem lehetett volna átadni az autót ilyen állapotban.
Amúgy ha már az ügyfél észreveszi a színkülönbséget akkor már tényleg nagy lehet a probléma.
Egyébiránt ez a szín nem tartalmaz gyöngyház pigmenteket!
Olyan gondom lenne, hogy lefestettem egy műanyag elemet a robogómon Neolux 1K festékkel. Jó is, csak belement egy kis kosz a festés során. Mivel lehet ezt kiszedni belőle. Van egy praktikeres autópolírozóm. Ezzel kijön? Ha igen akkor mikor kezdjem el a polírozást. Várjam meg még teljesen kemény lesz a festék? Milyen szerrel, pasztával csináljam?
Masfel eves karcolasmentes Corollam motorhaztetejet egy konnyelmu biciklis elintezte, emiatt lakatolas es fenyezes kellett. Az auto soha nem volt geppel es szivaccsal mosva, de a Toyota markaszerviz altal lefujt motortetom total elut az original doblemezektol es elso lokharitotol.
Azt mondjak a gyongyhaz mar csak ilyen. Megigertek, hogy ujra lefujjak, de a kerdesem az, hogy tenyleg amolyan "proba szerencse" alapon lehet csak ujrafujni, hogy a szin stimmeljen?
Vagy sikerul vagy nem? Otthagytam egy csomo penzt es a motorteto hideg szurke a tobbi alkatresz meg meleg szurke, tehat ugy latom nem csak fenyesseg, de szinbeli elteres is van, pedig mindketto elvileg 1C0-as szinkod.
Jó sok idő eltelt, amióta feltettem egy kérdést: hogyan lehet garázda elemek által okozott karcolást az autó oldaláról eltüntetni (Suzuki, metálkék). Robim válaszát köszönöm, de lövésem sincs, hogy sima, gyönygy, vagy Xirallic-e ez a metál. Ez nekem kínai. A karc viszont még mindig megvan, és lassan ideje foglalkoznom vele. Ha lehet, nem szeretném az egészet újra festetni két 20-30 cm-es, pár tized mm mély, vékony karc miatt.
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen szerrel lehet por és zsírtalanítani a felületet. Miután már a felületet vízpapírral megcsiszoltam. Van v.mi spéci szer+kendő?
Lökhárító , illetve műanyagokról való festéklemarást ki hogy csinálná? A kromofág nem szívódik bele a műanyagba? Vagy ha bő meleg mosószeres vízzel lemosom semmi baja nem lesz műanyag alapozás után vele ? Várom a hozzászólásokat! köszi
Gondolom akkor otthon fényezgetsz. Van kamrád is, vagy máshol fújod meg az autókat? Nálunk a mennyiség a fontos és a minőség másodlagos, mivel többnyire piacra mennek a kocsik.
Klasz kis járgány az 1000 mb. Én egy trabant 600-ast szerettem volna, de mégjobban egy mustang 1960-1969-est. Most erre gyúrok (legalábbis szeretnék).
A fényezésre koncentrálok inkább, csak szerettem volna jobban belelátni a lakatolásba, bár az nekem ránézésre is bonyolultabb.
A szerző:Dr. Max Danner - Franz Auf der Mauer. Kiadó:Eurótax Kft Bp.1125 Trencséni ut 30. Én egyébként hobbiként fényezek,igy jut elég idő és energia a minőségre,amiben próbálok a maximumra törekedni.Lakatolást csináltam régen de biza annak is megvannak a buktatói.Szerintem messze nem olyan egyszerű mint ahogy látszik.Ugyhogy egyszerre az eggyik is elég,eleinte.Veteránnak ott az én skodám, (csak nem sikerül képet feltennem) 1969 es 1000 MB
no usa "Sérült gépkocsik korszerü javítása" cimű könyvet ajánlom.400 oldal ,fele lakatolás fele fényezés.Sajna régebbi kiadás de én elég jonak találom.Valamelyik hipermarketben vettem sok évvel ezelőtt
Sziasztok! Bár új vagyok ezen a fórumon, de 15 éve foglalkozom fényezéssel. Túl vagyok egy-két kerékpár, személy-, veterán-, teherautó, turistabusz fényezésén. Remélem tudok néha segíteni hozzászólásaimmal, és persze mindig tanul az ember valami újat!
vmilyen wash primerre gondoltok? egy ilyen réteg véd pár hétig amíg a hegesztéseket megcsináljuk? vagy kell rá a rendes alapozó is? (ez lehet akkor már töltőalapozó 2k-s? Mit befolyásol hogy vmi cinkkromátos e vagy nem?
Köszönöm a könyvel kapcsolatban a segitséget! Sajnos nem szakmám az autófényezés, de nagyon szeretek az autókkal foglalkozni. Jelenleg Kanadában dolgozom egy műhelyben ides-tova 6 hónapja, de nem vagyok megelégedve a fejlődésemmel, ezért megpróbálom könyv segitségével fejleszteni magam. A "mesterem" nem valami oktató tipus. Tehát már eltelt fél év, de még nem megy a kittelés a fújástól meg még fényévekre vagyok. Munka van bőven, csak idő nem nagyon a tanulásra. Csinálunk kisebb karosszériás munkákat is, ezért kérdeztem a lakatos könyvet is. A kittelést hogy a legkönnyebb elsajátitani? (gyakorlás, gyakorlás....?) Mégegyszer köszi a segitséget!
Van egy képes tankönyv a Kameleon-mix kiadásában ami a fényező javítóipar minden szegmensét bemutatja képekkel illusztrálva. mailto:info@kameleon-mix.hu idekattintva megrendelheted!
Ha megakarod nézni a honlapot akkor keresd itt:http://www.kameleon-mix.hu/readarticle.php?article_id=13
Van egy régebbi kiadvány a Maróti könyvesboltban Címe: A gépjárművek javítófényezése.Ez is színes képekkel illusztrált 'tankönyv" csak itt még kevésbé foglalkoznak a vizbázisú festékekkel.
Tudnátok ajánlani valami könyvet amiből el lehet sajátitani a fényezést? Valami tankönyv félét, de ami foglalkozik a vizbázisú festékekkel is. A neten nem nagyon lehet találni semmit. Még egy karosszériás könyv is jól jönne. Előre is kössz.
A száradási idő: attól függ milyenek a műhelykörülmények.Pl: kamrában fényezel,vagy csak egy külön helyiségben ahol nincs megfelelő légcsere,stb.
Kamrában gyorsabban szárad de itt is javasolt a kézi dry jet használata.
Minden festéktípusnak különböző a száradási ideje de azt lehet mondani hogy az oldószereshez képest nehezebben száradnak. Kb: 10%-os plusz időráfordítás szükséges a vizes festékekhez. Arra is ügyelni kell ,hogy sokkal érzékenyebbek a felületi tisztaságra és nagyon könnyen "szétugranak" a felületen ,vagyis szilikonérzékenyek.Ha nagyobb a páratartalom a fújóhelyiségben akkor is a száradási idő növekedésével lehet számolni.
Második kérdésedre a válasz: A felület teljes mattulása után lehet felvinni a lakkot!
HS-lakkok használata javasolt!
Mi a különbség a pisztolyok között?
-Teljesen más a porlasztófúvóka és fej kialakítása és ellentétben a hagyományos oldószeres pisztolyokkal itt csak egyetlen fúvóka és fejméret létezik.Tehát nincs 1.3-1.4-1.5...stb.... Legalábbis a Sata pisztolyok esetében ez így van.
Kedves TIK . Megjelent itt a totalcar egyik almenüpontjaként a Ritka Lengyel Autók Klubja ( = R.I.L.A.K. ) topicja . Kész őrültek , mit a Pedálos Moszkvics , Citroen Kacsa , Mini , tizenkétnégyzetméteres autók stb. Kéretik írni bele . f. s. sapirico
Tudna valaki bővebben írni a vízes báziú festékekről (száradási idő, mennyivel később lehet ráfújni a lakkot stb). Hobbi szinten festek autókat. Eddig csak oldószeres festékekkel dolgoztam. Mi a különbség a vizesbázisú pisztoly és az oldószeres pisztoly között? A segítséget előre is köszönöm.
hát igen, jó hogy nem próbáltam iwata vagy sata pisztolyt még, mert sírva is fakadnék. Így is óriási külöbség van a gagyi pisztolyok és a sata másolat között :( Az a baj,hogy nincs annyi fényezésem hogy meg tudjak engedni magamnak egy - két márkás pisztolyt.
van egy 1,4-es hvlp sata másolatom ami szerintem nagyon jó bázishoz és akrilhoz. 1,5-ös sima praktikeres vagy kompresszor készletben fellelhető gagyi 1,7 düznis ezeréves Sprio felsőtartályos szórógittelésre használom. meg egy alsótartályos ugyancsak ezer éves gagyi.
És venni nem akarok, akkor mivel lakkozzak? :D Akkor már csak a sata másolat nem? Nem tudom amúgy mit beszéltek, nekem teljesen bevált ez a sata másolat lakkozáshoz is, csak kicsit nagyobb nyomáson használom lakknál, meg átállítom szélesebb terítésre.
U.I: egy abszolút amatőr, nem profi , ámde nagyon lelkes amatőr hozzászólását olvashattátok ;-)
ldószeres lakkhoz az egyik legjobb a SataJet 90. 1,5-ös dűznivel.-- -ű hmm. picit több az ,mint kellene. bár tudom vannak igazi profik, akik mindíg másképpen csinálják..
Elrontani nem fogsz semmit ,viszont a HVLP rendszerű pisztolyok a kialakításukból eredően alacsonyabb szórási nyomással dolgoznak ezért a kifújt anyag struktúrája kicsivel "érdesebb" kevésbé sima-egyöntetű. A bemenő nyomás max 2 bar, a fejnél mérhető nyomás viszont csak 0.7-0.8 bar.
Ezért nem szerencsés a lakkozáshoz HVLP pisztoly használata. A bázis festékek sűrübbek ,tömörebbek ,mint a lakkok ezáltal máshogy viselkednek szórás közben .A hagyományos pisztolyokkal ellentétben a HVLP pisztollyal kevésbé 'felhősek' a kifújt színek/elsősorban ezüst metál színek esetében előforduló jelenség/ Másik nem elhanyagolható szempont az anyagtakarékosság.Ezek a pisztolyok több mint 65% -os anyagátviteli hányaddal dolgoznak. Ez az adat a márkásabb pisztolyokra igaz!
Lakkozásra /attól függ milyen lakkot használsz /ált. 1.2-1.3-as düzni-fúvókás nem HVLP pisztoly a legjobb.Mindenképp szerencsés mindkét művelethez más-más pisztoly használata. Márkákat már említettek ezt eldönteni biztosan nem lehet ,mert mindenkinek másért tetszik egy -egy pisztoly. Az biztos,hogy az ismertebb márkák megbízhatóbbak profi felhasználóknak!
ha már ennyire belemerültünk lakkhoz melyik a legjobb pisztoly ? (düzni, pisztoly márka, nyomás stb) és miért nem jó a HVLP technológia hozzá ? Ha én a sata, hvlp utánzatú pisztolyal fújom a bázist és a lakkot is akkor mit rontok el ?
Ez vises bazisra valo pisztoly iwata W400 WB . Mindenképp jobb lenne két pisztoly vásárlása még ha nem is ezt választod. Árat itt nem mondok ha érdekel keress meg, asszem egyszer már leirtam az elérhetőségem. üdv.
iwatat tudok szerezni ha minden igaz én is most vettem eggyet. De azzal lakkozni nem tudsz, illetve nem annyira jó inkább csak a vizbázisra alkalmas, de arra nagyon. de még marad pénzed venni egy lakkozó pisztolyt.
egy kicsit késöbbre tervzem de lassan itt lesz az ideje. olyan 100-150 ezer körül max. és mit tudnál segiteni? csak jot akarok venni valami komolyat!!!!!!!!!!
Kérdés az hogy mennyi pénzt áldoznál a pisztolyra? Ha jót akarsz akkor az iwata, devilbliss, sata márkák közt keresgess. esetleg tudok segiteni jó áron venni pisztolyt.
kérdezném hogy milyet ajánlotok, milyen fuvóka mérettel,milyen márkájut?majd mostmár ehez a vizbázisu feztékhez milyen lenne jó? esetleg valmi internetes oldalt ahol vannak ,mert nem nagyon találtam. Valmi ütöképes nagyon jo fajtat szeretnék venni,bazis +lakkhoz!
Hogy miért szükséges azt már kielemezték mások is. Egy egyszerű példa: D69-es színszámú ezüstmetál színű festék ami nem tartalmaz effekt-gyöngy ill.különleges adalékot. Csak a fújási szög megváltoztatásával el tudsz érni két egymástól eltérő színt ugyanolyan beállítással és szórási nyomással. Ezért szükséges a 'melléködölés' szaknyelven: "színkiegyenlítés",hogy az ügyfél ne vegye észre az esetleges eltérést. Megjegyzem sokszor nem is tudja az ügyfél,hogy bele-melléködöltek a szomszédos elemnek.
Azt is tudni kell ,hogy minden fényező a gyáritól eltérő festékrendszerrel dolgozik,függetlenül attól,hogy saját festékkeverője van ,vagy mással keverteti. Mint minden festékrendszernek megvannak a maga gyengéi,és erősségei és ez is nagyban befolyásolja egy adott szín reprodukálhatóságát!
Kicsit keverednek itt a dolgok úgy látom... Alapesetben a metál egy kétrétegű szín, azaz áll az alumíniumszemcséket tartalmazó bázisfestékből és a kétkomponensű színtelen lakkból. Ezt fejelik meg esetenként egy effektréteggel, amit márkánként máshogy hívnak, candy vagy brillant, ez egy átlátszó réteg az alap (általában ezüst) bázisfestéken, erre jön a lakk, ezeket a háromrétegű színeket szinte esélytelen javítani vagy kétszer ugyanúgy megfújni, bár én mát láttam olyat, aki megcsinálta. Ide tartozik a flip-flop is, azzal a különbséggel, hogy azt általában fekete alapra fújják és a felső rétek tartalmazza az effekt kristályokat. Aztán van még a gyöngyház, amiben kagylóhéj van, ez is háromrétegű, de könnyebben javítható, mint az előbbiek.
Motorháztetőt én is leveszem neki 5 perc alatt lemezre ... a tetőt inkább nem venném le, azt a "fejemen" kell elvigyem :) Kombi a dögg és néztem, hogy van valami izé, a tető két szélén, a tetősíneken belül eső oldalon, ilyen mélyítés féle, 3-4 mm mélyebben és van benne egy szintén színrefújt lemez (műanyag?) csík, mindez végigér a tető két oldalán. Szóval szerintem ez határolhatja oldalról a fújást, elölről a szélvédő, hátul meg valahogy megoldja, gondolom rá szokás fújni a csomiajtókeret tetejénél még, ahol a zsanérok rejlenek. Na így elgondolva szerintem külön "elemként" kezelhető a tető ......?? ...
hat nekem is csak ugy mondtak. Egy helyen ahol egyszer festekert erdeklodtem ott azt mondtak na a bordo gyonyghazas szinek dragak es nehez eltalalni oket (milyen szinu is a kocsim :-PPP). Illetve aki fenyezte az is a gyonyhazassagarol panaszkodott, de bar latom, de csak ha akarom.
altalaban metált 20-25eFt kornyken szoktak fujni. persze a teto e a motorhazteto a 2 legnagyobb alkatresz. persze attol is fugg hogy mennyire elokeszitve es mennyire osszerakva viszed es hozod a kocsit (persze motorhazteton es teton tul sokat nem kell szetbontani)
Hoppppá ... Nos ha a gyöngyház azt jelenti, hogy fényben közelről csillogós szemcsék látszatát kelti a lakk alatt található réteg (bocs de ennél értelmesebben nem tudtam körülírni) akkor "sajnos" nekem gyöngyház szürke metál fényezés van a szekéren ...
Aztmondjátok azt nehezebb jól megcsinálni?
És egyébként mibe kerül általában egy ilyen akció, mármint a két elem, a motorháztető és a tető kompletten?
nem vagyok fenyező de a metál szürke nem annyira problmás. el kell menni egy fényezőhöz, kell kvertetni festéket es lefujatni vele a lökharito (biztos azon is van itt ott pici karc) egyik felet. majd utanna megnezni minden iranybol es fényből, hogy mennyire latszik
"Nem tudja a fényező eltalálni azt a színt vagy miért?" leegyszerüsitve igen (bar altalaban nem a fenyező szokta keverni a festeket - hanem van egy jobb vagy rosszabb festekkeveroje) Ez a problema mint mar irtak inkabb nagyobb gyönygház hatásnal van. (alapszinek meg jobban fakulnak az idovel tehat ott meg polirozni kell).
"Melléfújatni?"
bele szokás ködölni az ép elembe is az uj szinnel es igy egy atmetet szokas fujni.
nekem most fujtak egy 2006-s fiat pandat es szembol nezve tok ugyanolyan az elem. Picit oldalrol nezve mar azert latszik, hogy elüt. ezert szokas összeködölni. En speciel vegül nem ködöltettem össze, mert annyira nem latszott es nem eladasra lesz, meg igy maradt a gyari fenyezes a többi elemen (no meg ki tudja mikor töri össze az ember ujbol - ezert kar vixolni a szart a vegletekig)
(bar arat tekintve inkabb also kategoria volt a fenyzes, de nagyon korrekt lett. A festek markajat nem nezegettem (allitolag Standox) es hokamraban fujta. Mivel szep lett es mindent nagyon korrektül csinaltak ezert nem is volt okom akarmiben ketelkedni)
Melléfújatni?? Nem értek hozzá ... azt minek is kell? Nem tudja a fényező eltalálni azt a színt vagy miért? Egyébként az autó A4, most múlt 8 éves és szürke, metál ...
Srácok! Szépészeti kérdésem lenne ... Ha én újrafújatom a motorháztetőm és a tetőt (mindkettőt kavicsok miatt, elég nagyok) akkor azt meg tudják valahol úgy csinálni, hogy olyan legyen mint a gyári?? Nem feltétlenül a vastagságra gondolok, mert nem eladásra kell most, hanem hogy hibátlan legyen, az a fontos nekem, hogy gyárival egyező szín legyen 100% és ne tűnjön fel, hogy újrafújt ... Nem értek hozzá egyáltalán, azért kérdezem ...
Múlt héten futottam össze egy ismerősömmel aki fényezget is, és ő is mesélte hogy éppen most csináltak egy "menjen át a műszakin, és még 2 évet tartson ki" autót, amit a tulaj kérésére üvegpaplannal, meg üvegszálas kittel kaszniztak. Biztos örül majd aki megveszi ha eladásra kerül:(((
Az első réteg száradása után (ecsettel vittem fel) nékol ahol az ecset csíkot hagyott rozsda jelent meg, mivel vízbázisú. A lemezel találkozási téseinék nem kúszik rendesen. Amíg lehetett itthon fertan-t kapni, én azt használtam, az jobb volt ilyen szempontból, most szerintem majd a Brunox-ot próbálom ki.
fertan forgalmazását sajnos itthon megszüntették brunox www.oldtimerperfekt.hu würth a würth-nél lehet venni, de mikor én szerettem volna akkor csak tucatjával lehetett ro-55 meg az evipass máshogy dolgozik
remek! köszi!!! még nem vettük meg az autót, mert a srácnak nem jött meg a bankkártyájára a lé, ugyanis két munkanap az összeg megjelenése az utalástól számítva, meg ezt mindenképp meg akartuk kérdezni. Annyit még, hogy megkapartam a rozsdát rajta kulcsal, és alatta még fémszínű is volt. Van még valami olyan fontos pont egy ilyen idős opelen amit az előbb nem soroltam fel, és problémás hely? (taposók, küszöbök, sárvédőívek, kerékjáratok, tornyok, nyúlványok, fenéklemez, padlólemez)
A drótkorongozás nem mindíg annyira jó mint amennyire gondolnánk, mert a drótkorongnak megvan az az átka, hogy a finom kis rozsdapórusokat betömi fémmel, de a rozsda tovább működik alatta. Ezért szerencsésebb állítólag a nylon korong (négertárcsa, ki-hogy hívja) , mert az nem tömi el a pórusokat, inkább feltárja. Az én privát véleményem az hogy egy drótkoronggal fámtisztára kezelt felületet is érdemes vagy rozsdamaróval, vagy rozsdaátalakító cuccal (legyen ez fertan, brunox, wührt) kezelni.
gycasvarhúzó nem volt épp kéznél, csak kulcs, azzal böködtem, meg ilyen pici kalapács. Nem volt sehol sem porózus, nem volt sehol tompa puffanó hangja. Nekem inkább az az érdekes, hogy olyan mintha ezt felülről hegesztették volna mert ha megnézitek a képet, alulról nem látszik semmi varrás. Egyébként barátom akarja megvenni, 87-es kadett, ezt az egy agasztó problémát találtam rajta. Még a srávédő ívek és a küszöbök sincsennek kilukadva, de azért látszik rajta hogy lassan cserélni kell. Van itt egy lakatos cimborám, ez a végzettsége, 20e ft-ot kér LEGROSSZABB ESETBEN két külső küszöb, és a két sárvédőív cseréjéért anyagárral együtt, le is alapozza. 5-6 ezer egy kpl alváz és üregvédelem nála, meg is fogjuk látogatni, csak sajna nem tudom elrángatni hogy az alján ezt nézze meg, net nincs nála, meg nem is volt otthon hétvégén, azért nem tudom meginterjuvolni, és kérek tőletek segítségéet. a küszöb meg a sárvédő az olyan dolog, hogy tudom h könnyen tudják javítni, és nincs igazából olyan szerepe hogy a lengőkart tartsa, vagy teherviselő szerkezeti elem lenne, inkbb olyan "burkolat jellegű". Ez idegesít nagyon. ezt leszámítva a motorháztetőt felnyitva a jobb lámpa előtt van egy 3cm átmérőjű luk, ott megállt a víz, biztos azért, azt ki lehet vágni, és hegeszteni, a bal első sárvédőlemez elég tré, de azt ad hozzá egy fasza bontottat, amúgy belül a szőnyeg alatt, ülések alatt nincs korrózió, a csomitartó ajtó sem rozsdál, a fenéklemez, ép, hátsó nyúlványok úgyszintén szépek, és a kerékjárotakkal, tornyokkal sincs probléma. az alján van alvázvédelem is, taposók nem korrodáltak. Első sárvédőt énis ki tudom cserélni, a többit a lakatos elintézi, csak azt szerettem volna megtudni, hogy a lengőkarnál ez olyan dolog e ami kizáró ok a megvételre, vagy nagyon nagy munka és nagy összeg nélkül javítható-e. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, sokat segítetek.
hogy tisztább legyen a kép. Szerszámokkal jól fel vagyok szerelkezve, van egy fűtött műhelyünk, ha pár napot a garázsban kell is állnia, az is megoldható. Mostmár azt nem értem, ha ledrótkorongozom fémtisztára, akkor minek is kell a passziváló, mert ha nincs rozsda, akkor egyből lehetne rátenni a védőbevonatot, mondjuk azt a cinkkromátos alapozót (ezt hol tudom beszerezni, milyen kiszerelésben, és cca mennyiért?? mondjuk festékboltban lesz?) arra rá a zománcfestéket és az alapozót? köszi a válaszokat.
lengőkart leszedem, nem nagy cucc. igen, homokszórni nem tudok. a tulaj azt mondja ez a megersítés 4 éve volt csinálva. tehát ha jól olvasom elég gáz a dolog, mert a fő szerkezeti elemek találkozásánál ez elég nagy baj. Vagy nem baj, ha jól van megcsinálva?!
Ennyire mélyen ne merüljünk bele. 100% eleve nincs. Ajánlásom a kémiai folyamat elmaradására utalt, ugyanis az egyik -ez esetben fontos- résztvevő, a rozsda hiányzik. De ha már itt tarunk, a hőmérséklet sem ideális mostanság. PL. a hemmerájtatot sem fémtiszta felületre javasolják. Valami oka kell hogy legyen. Én ilyen esetekben passziválótól csak nyirkos ruhával szoktam végig törölni. Forró levegővel pedig gyorsítani és szárítani. Szakácsként is csak nagyvonalakban tudom elmondani a piskóta készítést. Ahogy én csinálom magas a tészta, neked pedig lehet "nem kel fel".
Ésamiamodaelhangzott: Az Evipass és a ferropassit .. mi a .... mármint mind a kettő lényegében oxidpasszivizáló folyadék... IGEN. DE FÉMTISZTA FELÜLETRE HIÁBA "KENED", NINCS PASSZIVÁLÁS. CSAK RAGACSOS FELÜLET MARAD UTÁNA. vagyis: jól sikerült drótkor.-ás után lehet inkább árt, mert a festék nem a fémmel érintkezik.
Bátran kalapáld meg. Ha rossz, látni fogod úgyis. ha neked csak drótkorongos lehetőséged van... hát akkor szemüveg fel, (hogy biztos lássad az eredményt is), szóval tisztítsd meg. Amennyiben jónak ítéled, alapozó festék-valami primer, és sziloplasztot kivéve bármi. A szilok ecetsav bázisúak és azonnal reakcióba lépnek a fémmel. -ha jó mléxem, itt dupla lemezelés található, vagy talán több is. Itt futnak össze a keresztmerevítő és hossznyúlvány valamint a taposó és fenéklemezek. Utóbbiak itt valóban elágaznak. Javítsatok ha nem jól tudom!! - Ja !! És a lengőkar útban van a munkához.
sziasztok! Aki ért az alvázmunkákhoz, az tudna erre mondani valamit, hogy ez mennyire egy biztonságos/ kókány megoldás? kiskalapáccsal végügötögettem körülötte is meg rajta is, fémes hangja volt, a rozsda csak felületi rajta. Arra gondoltam, hogy le kéne takrítani fémig róla minden szart, és bekenni jó vastagon alvázvédővel, meg előtte sziloplasztal. Ha csak a taposólemez lenne nem érdekelne, de az aggaszt, hogy pont a lengőkar belső szilentblokkjánál van ez, és attól félek, hogy ha annak a lemeznek ott elenged a hegesztése, akkor leszakad a lengőkar és csúnya dolgok történhetnek. Valaki csinált már ilyet? A szomszéd autószerelő topicosok azt mondják, műszakin nem fog ez tetszeni a vizsgáztatóknak. Mi a megoldás, ha az a takarítás/sziloplaszt/alvázvédő nem járható mód? újra kivágni és megint behegeszteni?
10 évig éltem motorfényezésből, egy tigriscsíkos GSX-R-nél mostanában sincs bonyolultabb, 12 színt kellett felfújni rá... Ez az én autóm, de a lakkozást nem tudom itthon megcsinálni és olyan szorosra tervezni, hogy belül legyek a 24 órán. Arról meg azért vannak fogalmaim, milyen vastag az a 15 réteg...
Na ez az, rengeteg maszkolás van benne, ráadásul az egész festmény egy maszkon belülre kerül. Ha lelakkozgatom, akkor mire lekerül a külső kitakarás, olyan válla lesz a lakknak, hogy ihaj. Ha meg lakkozás előtt mindig leszedem a kitakarást, akkor soha nem végzek. Az alappal nincs gond, fehér akrillal lett lefújva... Ja, egyébként airbrush tekintetében eléggé profinak tartom magam, de soha nem lakkoztam fázisok között. Nincs rá idő... Azt is csinálják, hogy színtelen bázist fújnak a fázisok között a felületre, de a rétegvastagságot az is növeli. Itt egy kép, amit elkövettem:
Na idesüssetek, kérdezek egyet :) Folyamatban van egy komplett airbrush grafika az autómra. Namost: a bázist ugyebár 12-24 órán belül le kell lakkozni. Ez ebben az esetben nem fog sikerülni, mert annyi idő alatt nem leszek kész vele. Menet közben nem tudom lakkozni, mert a maszkolások miatt marha vastag válla lenne a lakknak. Nagyon sok anyagot ismerek és nem vagyok full amatőr, de erre jelenleg nincs megoldásom...
Szeretném leféényezni az autómat ez egy Golf 2-es és érdekelne milyen anyagokat illetve menyí kellene rá valamint a lépéseket i s hogyan csiszoljam stb.
Valamint a fényezőpisztoly düzni mérete vagy az nemanyíra fontos mert most szeretnénk venni egyet.
hat en ezzel a festekkel szoktam a tartosabbnak szant dolgokat lefesteni es ra van irva, hogy ha matt-t akarok akkor több B-komponens kell hozza. Hogy más gyartoknal hogy van azt nem tudom. En csak alkatresz festesre hasznaltam idaig, de elvileg fenyezni is lehet vele es eleg olcso
Milyen higitót vegyek mellé? De állandó 25fokba fogok fujni hőkapcsolós olajkályhát a mühelybe beviszem,és kipkaolok onnan mindent,ott fogom újrafujni fix hőfokon.
Úgy csináltam,2:1 akkor :) Össze lett öntve a két pohár amibe adták. kimérte pontosan a festéket(lestem 5 tételből állt) meg az edzőt,és mondta ezt 2:1 hez van. Felkevertem a festéket,beleöntötem az edzőt és tovább kevertem. Utána ment a pisztolyba De mondom ami nem lett szorozva az nem lett holyagos! Akkor most majd 600ig csiszolva befűtőtt helységbe újra fujom. Legalább a pirosra megy a piros és jól takar.
A boltos aztmondta 1:2 arányba keverük amit ad mellé edzőt és nemkell mellé más higitó. Tehát ha jólértem csiszoljuk fel újból 600as ig és fujunk rá megfelelő hőmérsékleten pormentesen ugyan ilyen festéket. Tehát mostmár nemkell szorozni mert 2k festék van fent. Ami meg nagyon későn lett fujva idom az ugye azért let tmatt,mert éreztük,hogy párás már az idő,ugye ezt is jól gondoltam?
ami szoro van itthon leszortuk a ... -ISMERETLEN ANYAG. ..elöző festékre fujtunk nemvolt szorova ott nemlett pötyösödés... -MERT VALÓSZÍNŰ AZ IS OLYAN 2K FESTÉK, AMIRE LEHET FÚJNI HASONLÓKAT. ..olcsó tesazkós szintü 5e ft pisztollyal meg sima teszkós kompresszorral fujtuk... -ENNEK SEMMI KÖZE A HÓLYAGOKHOZ. ...összekevertük az edzőt a festékkel a keverőkanálon is felbuborékosodott .. -HOZZÁ VALÓ EDZŐVEL, TISZTA EDÉNYBEN ÉS KEVERŐLAPÁTTAL ILYEN NEM FORDULHAT ELŐ. --ha nem elég a kiszellőzési idő, alacsony a hőmérséklet, vastagon és túl sűrű anyaggal van fújva, attor is hólyagosodhat. - a Mobihel-nek van komlett rendszere, így szóró is. Külön edző és hígító. Lakk is, saját edző és hígító. (némelyik jó családon belül többek hígítására).Aki a számok alapján nem tudja társítani, ajánlott még a vásárlás helyszínén ráírni betűvel mihez és micsoda. A javasolt keverési arányoktól nem érdemes nagyon eltérni. - 300-600 között >>> inkább a 600 a végére. - Kb ez az ára.
Ja! Megfelelő hőmérséklet, páratartalom, pormentesség és tiszta munka levegő nélkül az összes többi ZÉRO, NULLA.
Kevertetem ki festéket Mobihil v. Mobihel vagy mifene. 2K festék 1:2 arányba adták Mivel elmélkedtünk haverral szorógittezük e az idomokat,kitaláltuk ami szoro van itthon leszortuk a legrondább idomokat. Amelyik idom szorozva volt ott 8perc után felpötyösödött a festék,de érdekes,hogy már mikor összekevertük az edzőt a festékkel a keverőkanálon is felbuborékosodott utolag vettük észre. Amelyik idomon a csiszolt elöző festékre fujtunk nemvolt szorova ott nemlett pötyösödés. ilyen olcsó tesazkós szintü 5e ft pisztollyal meg sima teszkós kompresszorral fujtuk. Javaslatok? Amire gondoltunk: -finoman vissza csiszolni mindent picit -páraleválasztót meg jobb komresszort szerezni -garázsba befütni olajradiátorral -melegbe pormentesen ujrafujni még 1 réteget Ahol festve volt elözőleg ott nem lett pöttyös ugye. Másik,hogy a két oldalidom amit legutoljára fujtunk kb. 7kor már a hidegbe az elég matt lett,lehet a hideg miatt nem úőgy száradt meg a festék? Gopndolom melegen jó lesz a következő réteg rá.
Aki pár tanácsot tudna adni megköszöném.
festék,edző ö9sszekeveréskor kell valamire ügyelni? festék hány fokon fújható? kompresszor nyomását hova rakjuk? müanyag motoridomokat ha van már rajta 1réteg fresték milyen ppairral érdemes vissza csiszolni fonomra? 300-600 köztire gondoltam vizesen.
Ezzel a festékkel szeretném majd a kocsim is fújni,ha valaki ad pár tippet kocsifujással kapcsoaltba is megköszönöm. Majd ha a kocsit lesz fújva milyen 2k szorót vegyek ami jó hozzá?
Azt mondta a festékboltos nem kell erre utána fújni semmi lakkot,igaz ez? Mert ugye ha a mocinál a benzintank tetején picit meglötyen a benya. Ha kell rá fújni lakkot milyet vegyek?
5deci festék 2,5deci edző együtt 5e ért sok volt? Mert ha sok nézek ugyan ilyen festéket másik boltban.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Fényezőt keresnék Szolnokon vagy Szolnok környékén egy teljes autó átfújásához. Mindenképpen olyan emberhez szeretném vinni a kocsit, aki lelkiismeretesen és szépen dolgozik, de azért ne horror áron. Az autó egy Firebird lenne és lakkfeketére szeretném fújatni, ami fényezés szempontjából, ahogy hallottam, egy kényes szín, ezért is lenne szükség egy jó fényezőre. Tehát ha valaki ismer ilyen jó szakembert, az kérem szóljon. Lehet email-ben (adam1211@freemail.hu) is, vagy ide a fórumba. Előre is köszi mindenkitől.
Nem vagyok szakavatott, de néhány kérdés felmerült bennem. Meggybordó akrilra minek lakk? Ha mégis, akkor szerintem vagy a szín száradása előtt, ha meg száradás után, akkor lakk előtt csiszolás. 1000-1200 talán túl finom, az se jó. (De mint mondtam, nem vagyok szakavatott. :) ) 2000-es csiszolás + polír szerintem elb@szott fényezés után kell (narancsos, szemetes, stb) ha jól sikerül, akkor mindkettő felesleges.
helloka éna farecla g3-g10 pasztát használom meg vagyok vele elégedve.vannak olyan lakkok amit ha hagysz jol kiszáradni akkor nagyon nehéz pasztázni ezek jo fajták,én ezt max az egy napos fényezést szoktam meg pasztázni csiszolásnélkül még elégpuha ahoz hogy jol kiszedje a narancsot. ennél nagyon kell vigyázni hogy nagyon tiszta szivacsokkal dolgozzál mert friss a festés ,mástol hallottam hogy ö még a festőfülkében pasztázza igy.ottbiztos nem szállrá a por:)
ha meg már jobban meg van száradva akkor 1500- utána2000 és lehet nyomni.de ittis ügyelj a tisztaságra,csiszolásnál tiszta lehetöleg folyó vizet használj. remélem jokat mondtam.
én most olvasgatom itt a fórumot...sok érdekes dolgot tanultam eddig...sztem zseniális dolog a fényezés... nah de nem is ez a léyneg hanem az, hogy én airbrush-al foglaklkozm meg festek ksiebb elemekt stb...matricázunk, épület dekor miegymás, a léyneg az hogy kérdésem lenne, vagyis véleméyneket várok, meglátásokat... a jövőben érkezik hozzám egy rali verda amit festeni fogunk...nem kamrába hanem egy műhelybe..majd teszek fel képet... már le van festve ugye a gyári színével nah már most úgy akarunk hozzá kezdeni (mert egész autós meló még nem volt) hogy ahol kell javítjuk..ahol nagyon gázos, ahol nem ott az eredeti fényt bemattítjuk p800as vizessel, hogy jól fel legyen mattítva, majd szilikon mentesítő (sikkens) amjd utánna füller (2k) nem nagyon vastagon hanem egészségesen, amjd ezt becsiszoljuk p1000-1200el vizessel, amjd ismét szilikon és utánna fújunk (megybordő lesz a kocsi), amikor készen van, kiszárad valamennyire, akkor min 2 réteg lakk... ha készen van akkor pedig kérdezném hogy kell-e becsiszolni p2000el és úgy felpolírozni vagy sem vagy elég ha polírozzuk vmi pasztával (MIT AJÁNLOTOK MI A LEGJOBB - polírozni excenterrel szo9ktunk)..szal ez lenne a munka fázisai...
véleméyneket várok, mert vanank itt egészen szakavatottak és nem szeretném elbaszintani a melót...köszönöm előre is...üdv. PetDekor
Hát ez az... Nem ám kivágja a rozsdás részt és befoltozza.... Egyébként általában az szokott lenni, hogy amikor az ember leszed valamit, ami rohad, akkor előjönnek más dolgok... Ha én karosszériás lennék, tutira csak irányárat mernék mondani egy rozsdásodó autóra, nem lehet előre látni, pontosan mennyi munka lesz vele.
Szerencsére annyira nem rossz a helyzet, gyakorlatilag a hátsóhíd felfüggesztés is csak azért ennyire gáz, mert ugye jó szokás szerint a fedőlemez mikor átrohadt akkor raktak rá egy foltot, anélkül hogy kivágták volna a rozsdás részt, így alatta szépen láthatatlanul megindultak a dolgok... Egyébként a küszöb pl. teljesen OK, mivel kb. 3 éve cserélték, és a padlólemezt is csak azért szeretném cseréltetni, mert az előző javítások nyomai nem túl szépek.
Na mindegy, ha nem tudtok tájékoztató árat mondani, akkor majd akkor megkérdezem kasznistól, hogy kb. mire számítsak.
A probléma annyi hogy ez egy garázsor, itt nem olyan egyszerű az árammal variálni, mert közös biztiről megy kb 20-25 garázs:((( Már elég régóta nézegettem hogy hol találhatnék 1 ipari áramos garázst, ami nincs lakóövezetben, mert sokszor a kompresszor is ledobja a biztit. Sajnos ez esélytelen.
Bocs, de éppen azt írtam hogy a ksznisnak nem kell egy szem rozsdát sem letakarítania, semmi ilyesni, a kocsi úgy megy oda hogy a problémás részek már tisztítva, homokszórva kerülnek a kasznishoz. Csak az nem lesz tisztítva, ami úgyis kuka. Festeniük, üregvédeniük meg megint nem kell, azt is megoldom külön.
Szóval csak vág, hegeszt csiszol, egyenget. (Ezt is megcsinálnám magam, csak a garázsban nem bír el egy rendes hegesztőt a bizti).
"Nekem is volt 1-es golfom , '81-es, 2 küszöb, anyós ülés előtti padlólemez csere, ajtók alja szanaszét.. meg a két sárvédőív 60-80 volt asszem 3 éve csak az anyag."
Nekem a másik golfomon 2 küszöb, sárvédőívek, és a hátsó kerékív teljes csúcsának cseréje, továbbá a tetőn az antennahely behegesztése, padlólemez javítása, első lengőkar felfogatás javítása, nyúlványokba a féltengelynek hely csinálása, pótkeréktartó eltüntetése, ls még 1001 apró munka került 4éve anyaggal munkával mindennel együtt 60e-be. (Sajnos aki akkor csinálta Ő már nem dolgozik, máskülönben ismét hozzá vinném)
Nem feltétlenül drága a 400 ezer, gondolj bele, ha minden szem rozsdát letakarít, szépen hegeszt, és egyből üregvéd, alapoz, ne rozsdáljon. Profi munkát tuti ne várj 100ért , habár vidéken van 1-2 szakértő elvétve aki jó áron dolgozik, de szerintem ha jó munkát akarsz akkor vagy ott állsz felettük, és ha kicsit is értessz hozzá mi a folyamat, beleszólsz hogy csinálják, de ezt nem szeretik :)))
Nekem is volt 1-es golfom , '81-es, 2 küszöb, anyós ülés előtti padlólemez csere, ajtók alja szanaszét.. meg a két sárvédőív 60-80 volt asszem 3 éve csak az anyag. A festés drága volt ... 3-4000 Ft volt az egész autó NEOLUX 1k-val :D jaa, + csiszolópapír + áram.
Csak a pontosabb eredmény érdekében a golf1-nél ilyen a takarólemez alatt a hátsóhíd felfogatása:
És engem tényleg csak olyan ár érdekelne ami kb. csak annyit tartalmat hogy rossz lemez kivág, új normálisan behegeszt, ahol elég egy flekk ott foltot tesz (persze nem gányolás szimnten), de nem kell trutyit, mocskot lekaparni, a végén nem kell festegetni, meg ilyesmi.
De igazából mindegy. Ha a szívedhez nőtt akkor tökmindegy, innentől nem pénzügyi hanem érzelmi alapon beszélünk ami azt jelenti, hogy ha van rá lé akkor bármit.
A kérdésem az lenne, hogy lakkozás után sötétebb lesz egy árnyalattal a szín, vagy világosabb? A másik, hogy ki milyen políranyagot használ !? Na és mit tesztek az ellen hogyha a festékkeverő uriember egy árnyalattal világosabbat vagy sötétebbet kever?
Érdeklődni szeretnék hogy Golf1-nél a következő munkákra szerintetek mennyi a kasznizásnál csak a munkaköltség, egy olyan kaszninál, amin nem kell alvázvédőt kaparni, rozsdát keresni, hanem pontosan be van jelölve, hogy hol, és mit kellene csinálni?
Szóval:
1, jobb komplett padlólemez csere 2, bal komplett padlólemez csere 3, hátsóhíd jobb oldali felfogatási pontjának cseréje (nem csak a felső lemez, hanem a teljes felfogatás, azaz az a lemez is, amiből a tőcsavarok kiállnak) 4, hátsóhíd bal oldali felfogatási pontjának cseréje (nem csak a felső lemez, hanem a teljes felfogatás, azaz az a lemez is, amiből a tőcsavarok kiállnak) 5, jobb oldali toronynál van egy 5ft-os érme nagyságú átrohadás, ennek a javítása 6, bal oldali toronynál van egy 2ft-os érme nagyságú átrohadás, ennek a javítása 7, jobb oldalon annak a lemeznek a cseréje, amihez a kerékív lemezét rögzítik 8, bal oldalon annak a lemeznek a cseréje, amihez a kerékív lemezét rögzítik 9, kb. 5 db kisebb 5ft-os nagyságú átrohadás
Tényleg nem forintra pontosan érdekelne az ár, csak nagyságrendileg, és vidéki árakkal számolva.
Esetleg tud valaki ajánlani homokfúvót akihez egy autó is befér? Versenyautó kaszniját szeretném letisztíttatni, elsősorban padlólemezt, utas- és motorteret vagy akár az egészet is. Dél-Pest körül lenne ideális, de kis távolság nem gond.
Sok mindenkivel beszéltem már, de a legtöbben vagy nem foglalkoznak vele, vagy igen drágán (100+).
a kerekjaratoknal es esetleg a lokharito aljanal a csavarokat kell kicsavarni, majd szerintem VW-san van megoldva es a csomagtarto felol lehet a lokharitomerevitot meglazitani
Francokat! Annyiért 5 litert is lehet kapni. A végén még kiderül hozzá jön a vizit díj is. Beöntésre kell? :-)) Autós boltokban, ahol fagyállót kapni, árulják mellé a desztvizet is. Vagy "háztartási-vegyi" boltban. A gőzölős vasalóhoz sem kapsz receptet. DDD