nem tudtak még normális csuklós féltengelyeket gyártani, ezért átcserélték a másik végére a kormányozható futóművet és fordítva szerelték be az üléseket. :-D
aztán mikor már tudtak, akkor visszafordították és lett az R16 ....
Végül Hamza Csabáék (https://www.classicvehicle.hu/) vállalták el, hogy gatyába rázzák a kasztnit és a fémmunkát elvégzik. Értsd: kivágják az autó súlyának felét kitevő rozsdát a helyéről, és valami bűvészmutatvánnyal fémet varázsolnak a helyére.
Most végre kicsit beindult, jelenleg így áll a projekt.
Amikor visszakapom majd az eredményről is fogok tudósítani.
Közben az egyik motor szétborult, a másik kettő inspekció alatt, hogy mi maradjon meg belőle, ha van közkívánat akkor azokról tudok képeket feltenni. (Vagy akár a boncolásról, de gondolom nem akartok gusztustalan dolgokat látni. :P )
Meg értelemszerűen majd a későbbi fázisokról, mint fényezés, kábelcincálás, és a belső szervek megtisztogatása.
Krómra lehet használni valami rozsdaátalakító,stabilizáló szmötyit?
Vannak olyan apró, nem látszós helyek, amiket egyébként csak homokfúvással lehetne tisztítani, ezért gondoltam inkább erre. Tehát nem kell, hogy szép legyen, csak stabil.
Nem autó alkatrész, de úgy érzem az itt lévők már sokat látták.😊
A Ritka Lengyel Autók Klubját ( R.I.L.A.K.) hoztam létre . kellene vízpumpaszerelő embernek az elérhetősége ( nem a Mikulecz Eleméré ), hogy megjavíttathassam a Nysa 522M-emnek a vízpumpáját . Nagyon szépen köszönöm segítségeteket .
Voltam a mesternél - köszi a tippet még egyszer :) !
Simán bevállalta, mondta, hogy semmi különleges nincs rajta így ránézésre, mindene van hozzá polcon újban. Csinált is állítólag már Maserati vízpumpát többször is az elmúlt pár évtizedben, de vélhetően Biturbo/V6-ost. Előre láthatólag valahol a 30-40ezres ártartományban lesz - azért az mégsem 90ezer Ft.
Azon aggodalmaskodott csak egy kicsit, hogy elég vékonyka az öntvénye , megesett, hogy elroppant a kipréseléskor más autó túl vékony falú öntvénye, de azért igyekszik óvatosan csinálni. Majd jövő szerdára kiderül, mert akkor járok legközelebb a fővárosban.
Persze, mert a fotón nem látszik, hogy 24 karátos aranyból vannak a lapátok swarovski kristály berakásokkal :) ..
Amúgy igen - viszonylag nagy az aluöntvény ház, de abban sincs semmi extra vagy trükkös. bele van építve egy ugyanolyan mezei vizpumpa, mint az 5000Ft-os termékbe. Nyilván nem a bonyolultsága miatt kerül annyiba.
Az a szívás már a régi Maseratiknál is, hogy szinte minden csak gyáriban kapható hozzájuk igen szép felárral. Talán még a Biturbo-khoz van a legtöbb utángyártott cucc, de oda sem sok.
Külön topikok szólnak kinti maser fórumokon arról, hogy mit mivel lehet helyettesíteni. Pl légszűrő eredetiben kb 10e Ft és ott van rajta a szigonyon túl, hogy az csak egy egyszerű Tecnocar szűrő - ami nem is a szegmens csúcsmárkája szerintem. Bevittem bárdiba lemérni, kiderült, hogy igen elterjedt méret, abból a márkából kapok hozzá ugyanilyent, amiből akarok ezer Ft-os nagyságrendben (ugye kettő kell)
Szelepszár szimeringek darabja gyáriban 1000Ft(X 32db ugye) körül van emlékeim szerint és megtaláltam a Corteco gyári katalógusában a hozzávalót bárdi kedvezménnyel összesen 3000Ft körül a 32db. Vélhetően nem azért van belistázva a gyári Corteco katalógusban ilyen ritka típus, mert akkora piacot jelentene és fontosnak gondolták, hanem mert a gyári valószínűleg Corteco - hiszen a legtöbb olasz is az.
A Thema 8.32 vizpumpájával is ugyanez a helyzet. Egy hasonló vagyon az új, de van már egy német cég, aki ráállt a felújításra és ez elterjedt a tulajok között a világhálón, szépen megszedik magukat. Abban sincs semmi különleges, csak tűlünk nyugatabbra sem hemzsegnek az utcák vizpumpa felújító műhelyektől és meg lehet kérni az árát.
De nem is ezekért veszi az ember szerintem ezeket az autókat, hanem pl a hangjukért :)..
Jól felment az ára :-( tíz éve még olaszból (carozzeria campana) ilyen v8-hoz való vízpumpát (QP IV, shamal) 250 euróért lehetett venni.
Rá kell kérdezni Bart-nál, mert a websop nem mindig up to date, hátha van neki új is jó áron (vagy kész felújított, mert v6-ost rakott fel pár képet múltkor a facebookra) jelenleg csak egy használtat látok:
Amennyiben lenne, akkor viszont ha van ismerős arrafelé célszerű személyesen felvenni, vagy kiugrani érte egy fapadossal, mert hajlamosak elveszni a csomagok, és mire visszakapod a pénzed addigra eldobod a hajad :-( vannak negatív tapasztalatok a csomagokkal, meg a webshoppal, de ha nincs más, pár e-mailt megér.
Én pedig koordinálom a dolgokat. Nem rossz a vizpumpája, de egy pici játéka azért már van. Egy rakás pénzt bele öl a motorba, akkor már nehogy pont ezen spóroljon. Új ára kb 1000EUR, a faszi előzetesen mondott 90-et minimum. Én meg fogom a kezemben és pörgetem és gondolkodok, hogy ugyan mi kerül 90-be egy ilyen egyszerű kis szerkezetben, amiben van öt alkatrész :))..
Nem az original új árán csodálkozok, mert a Maserhez minden tízszeres áron van, ami gyári - aki ilyen autót vesz, az fogadja el ezt a tényt. De azért szerintem abban a 90ezerben van egy kis szolid haszonkulcs is az alapanyagon túl :) - pláne, hogy a Masernél amit csak tudnak valami pitiáner olcsó szériaautó alkatrészből buheráltak össze, hogy gazdaságos legyen a gyártás a '90-es években ..
Persze ha más nem vállalja, akkor ki lesz fizetve a 90 is, de remegő kézzel. Én erre a feladatra zokszó nélkül kifizetnék egy jó mesternek olyan 30-50e Ft-ot,de a 90-nél azért már megcsuklik a hangom.