Keresés

Részletes keresés

Vanitatum Creative Commons License 2005.10.30 0 0 27
Mibe kerül csináltatni fehér betűs matricát?
Előzmény: vasutTOM (23)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 26
Nagyon jól néznek ki, a feliratok hogy készültek? és te építetted vagy csak átalakítás?
Előzmény: vasutTOM (23)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 25
Merthogy milyen gépen mit csináltál/csinálsz?
Előzmény: mávag_lokfabrik (22)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 24
Nekem az is elég, ha egyszerűen átalakítható. Ha 4tg.-s magyar mozdonyt kell csinálni, akkor tökéletesen felhasználhatóak a fugi alkatrészek, amiket a csörik, ill. szilik javításához áruzl. Szili alvázat, kardántengelyeket, motort, forg. zsámolyt, mindent árulnak, csak éppen kasznit nem :-). De ha ilyenekből bevásárol valaki (pl. én fogok majd, ha már a terepazstal készen lesz), és vesz hozzá egy műgy. kasznit, akkor már csak egy-két apróbb dolga lesz, mint festés, világítás, súlyozás, üvegezés, kupplungok beszerzése/legyártása, ...stb., oszt kész egy új mozdony, pl. egy dácsia.
Előzmény: vasutTOM (21)
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 23

Ma végeztem egy újabb adag TT-s modell elkészítésével. Most megosztom a fotóikat veletek. Amúgy ezeknek a protótípusa rajtavan a képtárban lévő fotókon is. Ezek már a kisszéria első darabjai:

 

mávag_lokfabrik Creative Commons License 2005.10.30 0 0 22
Én is örülök a kezdeményezésnek! Amint szerzek egy digikamerát és a Bivaly is előrehaladottabb állapotba kerül(szerintem pár héten belül),azonnal rakok fel képeket.A keret összeállítva megvan,kerekek megvannak,hamarosan mozdonyformája is lesz.

Rézgaras:írtam levelet pár hete ,remélem megkaptad.
Üdv:Zoli
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 21

Az az M322-es (ha jól emlékszem :-) az átfestés ugye?

 

Hát igen, de azért a kasznin is lett egy kis átalakítás. A homlok oldalon lévő hűtőzsalukból ki kellett faragni a pályaszámtáblát. Meg az első lépcsőkhöz kapaszkodók készűltek.

 

Bzmot-hajtást lehet csinálni a VT98-as hajtásából?

 

 

Tudtommal nincs olyan modellgyár (a ptm-et kivéve), aki a Bzmot-hoz alkalmazható hajtást csinálna.

Előzmény: Sutam (20)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 20

Szépek! Az az M322-es (ha jól emlékszem :-) az átfestés ugye?

 

Modellépítés témában kérdezem (igaz, ez még erősen a jövő zenéje) hogy Bzmot-hajtást lehet csinálni a VT98-as hajtásából?

Előzmény: vasutTOM (17)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 19
Na, ennek is örülök :-). Jó nap a mai :-)).
Előzmény: Joker-007 (15)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 18

A relé 2mm-t tud mozdulni, énnekem ettől nagyobb "kilengés" kellett, de nagyon egyszerű volt a megoldás. Őszintén megvallom, extra nagy és bonyi szerkezeteket kreáltam gondolatban, viszont egyszercsak rájöttem, hogy a relé is egy pont körül forog (tehát van egy forgáspontja), és a fém lap, ami mozog, 2mm-t mozdul, igen ám, de ha én a drótot hosszabban előre viszem (pl. 10cm-t, de talán annyi sem kell), akkor nő a 2mm akár 3, 4, 5mm-re is. Ezt kihasználva megfelelő hosszúságúa szabom a drótot. Na, most sok mondatban elmondtam, amit két szban el lehetett volna mondani :-)).

Előzmény: braun (14)
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 17

Üdv az új topiknak!

 

Ezentúl én is ide fogom berakni a modellépítéssel kapcsolatos írásaimat és képeimet.

Izelítőnek legyen itt egy ajánlás, ahol megnézhetitek a TT-s modelleim fotóit. Itt találtok sok saját és átépített modellt:

www.kep.tar.hu/vasuttom

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 16
Joker-007 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 15

Sziasztok!

 

Az embernek, ugye változhat a véleménye...

 

Némi fórumolvasgatás, két éjszakányi nyugodt alvás meg egy privát mail megtette a hatását. :D

Mégiscsak jó ötlet volt ez az új topik (ilyen címmel és témakörrel). Véleményem szerint nem fogunk ezzel elsüllyedni.   Ha majd ott tartok, hogy én is elkezdem az asztalomat, tervezni (nemcsak a számítógépen) és építgetni, akkor nyugodt szívvel fogok ebbe a topikba írni. (Addíg meg olvasgatom.:)

 

Végre sikerült egy olyan asztalt megterveznem (a WinTrackben) amivel teljes mértékben elégedett vagyok. Ha majd időm engedi, felrakom a képeket róla a képtáramba, illetve kiváncsi leszek a véleményetekre.

Még egy kérdés:

15°-os körfűtőházból itthon lehet kapni 5 v. 6 állásost?   A WT-ben ugyanis csak 3 állásost lehet modellezni. 

 

Persze az új szerzeményeim képes beszámolóját meghagyom a nagytopiknak. :)

 

További kellemes délutánt kívánok mindenkinek.

Béla

braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 14
 Egy kérdés. A végállásokat hogy oldod meg? A relének van két fix állapota, vagy villamos úton?
Előzmény: Sutam (2)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 13

Jó lesz. Miért vannak az oldalán azok a mittoménmicsodák?

 

 A régi PILZ állítóművek rögzítési pontjai. (egyébként sztem elég agyrémek)

Előzmény: Sutam (11)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 12

 Szervusz Rézgaras!

 

 Örömmel látom, hogy létrejött ez a topic és szeretném, ha még sokáig tudnánk írni és olvasni mindazokról a dolgokról, ami számunkra a vasútmodellezés. Abban is bízok, hogy mentes lesz mindenféle acsarkodástól, észosztástól és beszólástól.

 

 Jó munkát és jó szórakozást kívánok mindenkinek.

 

 Braun

 

Előzmény: rezgaras (-)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 11
Jó lesz. Miért vannak az oldalán azok a mittoménmicsodák?
Előzmény: Mozdonyvezetö (10)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.10.30 0 0 10
Valamikor nem túl régen volt szó (még nem itt) a váltók csúcssíneinek és szívdarabjának kialakításáról. Kiegészítésképpen két kép egy régi Pilz-váltó átépítéséről, még abból az időből, amikor a Tillig-Elite nem létezett. Motoros állítómű kell hozzá. Üdv.
Tucsi16 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 9
Szerintem akkor maradok a Palma fa ragsztójánál mert azt már legalább 3an javasolták és most olvastam apksinuti honlapján is a dolgot és ha feleolyan szépre sikerül mint neki akkor elégedett leszek:) És ilyen szórható fűből ti it javasolnátok melyiket használjam ?
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 8

Ha már itt járunk, ha homokot rögzítesz, szerintem érdemes játszogatni só-liszt gyurmával is. Nekem majd lesz egy sziklabevágásom, de itt-ott ha emelkedőt kell átvinni egyenes talajba, só-gyurmát fogok használni. Ha megszáradt jól festhető.

Még nagyon hasznos agyagos talaj modellezésénél is, mert egyenetlen, repedezik is (ez utóbbi ha kell eltüntethető, de ez esetben kifejezetten hasznos). Én ajánlom (ha a többiek szerint nem annyira jó, szóljanak, nekem eddig nem volt vele semmi bajom).

 

Szerintem ha valamit ki akarsz alakítani az asztalon, előtte próbáld ki egy ppír/deszkalapon, hogy tényleg kialakítható-e úgy, ahogy az ember óhajtja.

Előzmény: Tucsi16 (5)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 7
Ezeket ismnerem én is, és jók. Annyit hozzáfűzök, hogy úgy még jobb hatást érhetsz el a folyatószerrel, ha a víz langyos, vagy meleg.
Előzmény: ratb (6)
ratb Creative Commons License 2005.10.30 0 0 6
Mivel mostanában én is az ágyazattal vagyok elfoglalva,bátorkodom megosztani
az általam felkutatott és alkalmazott 2 módszert:

-a talpfák közét fél talpfamagasságig kitöltöd Palma fa ragasztóval és erre szórod
a köveket,esetlegesen bele nyomkodva azokat...

-a talpfák közét kitöltöd a kavicsokkal és elrendezed,majd Palma fa ragasztó és víz
1:4-es keverékével becsepegteted(orvosi fecskendőből). Hogy jól terüljenek a cseppek folyás javító szerrel (víz+pár csepp mosogatószer) permetezd be a ragasztani kívánt felületet csepegtetés elött.

Én speciel Palma fa expresszt használtam,valamivel gyorsabban köt.
Volt ,hogy mindkét módszert alkalmaztam egyszerre,müködött úgy is a dolog.
Előzmény: Tucsi16 (5)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 5
Üdv mindenkinek! Nagyon örülök az új topicnak. És lenne is egy nagy kérdésem terepkialakításánál milyen ragasztóval rögzítsem az ágyazatot és a homokot meg a füvet? ja és olvastam ezt a gyökérből fát készítünk ötletet ami nagyon jó de milyen gyxökérből?
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 4
Bocsánat, a képek minősége nem a legjobb.
Előzmény: Sutam (2)
Leopold Creative Commons License 2005.10.30 0 0 3
Őszintén örülök neki, hogy megnyitottad, reménykedek, hogy komolyabb, a részleteket is bemutató zenés-táncos-fényképes :-) illusztrált beszámolókat is tartasz az építésről. Majd kérdéseim is lesznek.
Előzmény: rezgaras (-)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 2

Egyből egy kérdéssel indítok, hogy az egyik ívesváltóm (Roco 2.5-ös) mégha a műanyagpöcköt fogom is, és tartom, a rajta átmenő vonat tuti hogy nem kitérni fog, hanem a "kresz" szerinti egyenesben, azaz a külső íven fog továbbhaladni. Mi lehet a probléma? A másik íves váltóm (amit most kötöttem be a relével) nem csinálta/ja ezt.

 

Rakok be pár képet a rendetlenkedő, il. a bekötött váltóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen a képen látszik, hogy a váltó még el-nem bontott, vagy át nem alakított díszleteken fekszik, ígérem ezt z állapotot, mihelyst oda érek, rendberakom.

 

 

Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 1

Na végre!

 

Örülök hogy meglett ez a topic, elég sok vita volt körülötte, de most végre megvan!

 

Az új topic örömére most lett működő az első telefonrelés váltóm. A relé az asztal alatt van, és egy vas-dróttal viszi át az erőt a váltóba. Nagyon jó, csendes, eddig megbízhatóan működik, és olcsó is volt. Egyetlen hátránya, hogy eléggé nehéz beszerezni manapság már.

 

 

_nyunyuka Creative Commons License 2005.10.30 0 0 0
Bíz0m benne, h0gy a saját gyártású m0delljeidet itt is bemutat0d :-)))).
Előzmény: rezgaras (-)
rezgaras Creative Commons License 2005.10.30 0 0 topiknyitó
A vasútmodellezés topikon a közelmúltban fellángolt vita az elindítója ennek a topiknak. Itt megismételném a topikleírást, mert úgy vélem, hogy az kellôen kifejezi ennek a topiknak a tárgyát és szándékait.

"Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott jármûvek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása.

Szándékaink szerint _nem_ tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyûjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól mûködô saját fóruma."

Kíváncsian várom, hogy mi lesz a sorsa ennek a kezdeményezésnek. Remélem, a topik aktívan fennmarad és sok gyakorló vasútmodellezô fogja látogatni, hozzászólásaival gazdagítani.

Köszönettel,

Rézgaras

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!