Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2005.10.30 0 0 40
Nagyon szép!! Csak átfestés? Csinálsz ilyet másnak is, kérésre?
Előzmény: braun (33)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 39

Ahogy olvastam, átfestés. Szép, majd ha megtanulok átfesteni... :-).

Előzmény: Sutam (37)
rezgaras Creative Commons License 2005.10.30 0 0 38
_nyunyuka írta:

> a saját gyártású m0delljeidet itt is bemutat0d

Természetesen. A G-kocsi projekt leírásával elôrébb haladtam, belekezdtem a rézmodell építésének a leírásába is, de még nem kész. Mindenesetre a félkész szöveg is elérhetô már:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/models/G_car/g_car_main_m.htm

Betettem rajzokat a J-kocsikról is.

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/picmenu/CAD/jcar_cad_m.htm

Egyelôre ennyi.
Előzmény: _nyunyuka (0)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 37
Jajj de szép! Miféle szerzet?
Előzmény: braun (33)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 36

 Nekem vannak ilyen vagányaim, akitől kaptam az azt mondta, hogy kb a '80-as évekből származnak. Nagyon jó a PVC alapú talpfarács, még abszolút nem öregszik, ellenben a klubban használt LIMA anyagával.

 

 A régi az a diorámába még jó lehet:-)) Antikolni nem köll:-)

Előzmény: rezgaras (34)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 35

Nem nagy durranásról van szó, kell hogy ismerd hozzá az áramkör fogalmát, az elektronmágnes fogalmát és nagyjából ennyi (aztán ki ne ismerné ezeket ?:-).

Áll egy elektr.mágnesből, ami egy könnyen mozgó vaslapot húz magához, ha áram alatt van. Az a vaslap pedig miután elmozdult, valamilyen áttétellel megmozgat pár fém-lemezt, amik tulajdonképpen egy-egy kapcsolónak nevezhető, mert ekkor zárnak ill. nyitnak áramköröket. Ez azért jó, mert tegyük fel, hogy egy váltót a nagyvasúton átváltanak. Ez nem valószínű hogy így van, de most legyen így, hogy az adott állásban áram, alatt kell lennie, de ha elvesszük az áramot, akkor viszaáll. Tehát bekapcsolom. A váltómat jelző(k) fedezik. Azzal hogy átállítottam, az egyiki pályát "lezártam", auz ottani jelzőnek pirosat kell mutatni. mit teszek, bekötök az áramkörbe egy relét, tehát az elektrony nem csak a váltót mozgatja, hanem a relében lévő elektronmágnes által a vaslapot, az meg a kapcsolókat. Az egyik kapcsoló áramot ad a lezárt pálya jelzőjének a vörös lámpájának. Ha lekapcsolom, akkor már elveszi a relé az áramot a vörös jelzőtől. Ha élethűen akarom bekötni, akkor úgy kell megcsinálni, hogy ezután is vörös fényt adjon, de ha meghúz a relé, akkor csak vörösen tudjon égni a jelző. Ez egyszerűen megoldható, én is így fogom megcsinálni.

No, hát aki adta nekem a reléket (ezeket telefonrelének nevezik, sajna az általános relé erre a célra nem jó), Ő mondta hogy meg kell fúrni a mozgó vaslapot, és egy hegesztőpálcát (lángheggesztéshez való pálca) kell belerögzíteni. Annak a másik fele kell hogy állítsa a váltót. Mivel a kapcsoló része fentmarad, így azt is tudom használni (és fogom is :-) pl. a jelzők vezérlésére. Úgy akarom bekötni, hogy a váltó ne direktbe adja a jelzőnek az áramot, hogy most pirosan, vagy zölden világítson, hanem vagy csak pirosan tudjon világítani (tehát a zöldet elvágja), vayg pedig megadja a lehetőséget a zöldnek is, és a pirosnak nem muszály világítani.

 

Ha nem haragszol képet nem raktam be, mert a relé eléggé kicsi ahhoz, hogy ne tudjam minden részletében lefényképezni. Mondjuk egy rajzot lehet hogy össze fogok dobni.

 

Üdv.:

 

Sutam

Előzmény: Tucsi16 (31)
rezgaras Creative Commons License 2005.10.30 0 0 34
Mozdonyvezetö írta:

> kép egy régi Pilz-váltó átépítéséről

Úgy néznek ki, mintha a sínek már alpakkából lennének. Ez mióta volt így? Mert nekem még olyan Pilz váltóim vannak, aminek a sínje - ha jól tudom - rézzel galvanizált vasból van. Egy horror (nem is használom semmire) :-(((
Előzmény: Mozdonyvezetö (10)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 33

 Szóba került a Kleinbahn 5047-ese. Én festettem egyet egy másfél éve, berakom ide a képeit, hátha ebből kiderül, milyen méretarányt képvisel (:87, avagy 1:100).

crash__override Creative Commons License 2005.10.30 0 0 32
Sziasztok,

Üdvözlet az új topicnak, és a lakóknak.
Korábban volt valamely őstopicon szó a tamponozás leszedéséről, és írtam, hogy ha nekiesek a GySEV teknő projektnek, megosztom a tapasztaltakat.
Szóval : piros GySEV teknőt készítek Minitrix ÖBB teknőből. Ehhez az orráról és az oldaláról a pályaszámokat el kell távolítani, hogy a többi tamponozott felirat ne sérüljön. Az oldalán lévő régi, S alakú ÖBB logo szintén az enyészeté kell, hogy váljon, mert igen vastagon van tamponálva, és félő, hogy a GySEV matricaát feltéve annak a formája átütne.

Szóval kipróbáltam a "tamponosok" (tamponozással foglalkozók :-) ) által használ tamponlemosó folyadékot. Büdös, de állítólag először csak a tamponfestékeket kezdi leszedni, az alapfestékeket csak később támadja meg.

Tapasztalatom : a kisebb feliratokat teljesen jól el lehet vele távolítani, de a nagyobb felületeknél vigyázni kell vele. Először fültisztítóval próbálkoztam, az működött az orron és a oldalt lévő nagy logo esetében. A szürke részen lévő pályaszámhoz viszont egy 3/0-ás ecsettel vittem fel a folyadékot, mert alatta ott volt az emelési pontot jelölő kis háromszög, amit nem akartam eltüntetni. Kicsit noszogatni kellett a folyadékot, de azt is leszedte.
Vigyázni kell vele, mert egy idő múlva az alapfestéket is leszedi, ami nem jó. Nekem szerencsém van, mert a logót helyét el fogja takarni a GySEV matrica, ezért mertem nekifutni a nagyobb felületnek.
Tehát egy újabb technika, amit nem kell kísérletezni, megvan ! :-)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 31
Sutam valami részletezett leirást kaphatnék erről a reléről hogy miként működik mert gőzöm sincs róla de nagyon jó megoldásnak tűnik és legfőképp honnan tok ilyet szerezni. Lehetőleg képekkel mert az elektromos részében nem vagyok otthon a modellezésnek váltót tok készíteni de az elektromos részéhez agyilag kuka vagyok segítsetek!
Előzmény: Sutam (30)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 30

Most másodszor már végre teljesen felfogtam, hogy miről van szó. Hát szép munka az biztos. Nem próbálkozol meg egyből 2 gép legyártására, mint rézgaras is csinálta? 2db 424-es jobban mutat mint 1 :-)). Persze, azért nagyobb munka is.

Előzmény: mávag_lokfabrik (28)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29
Jah, most esett le, hogy az a bika nem bika, hanem bivaj. Azt hittem hogy tauruszt alakítasz át. Bocsi. Viszont így sokkal jobban érdekel a dolog, légyszi mihamarabb csinálj képeket! Kedvenceim nekem a magyar gőzösök, a 424-es, az 520-as. Sztem egészen gyönyörű gépek :-). Egyébként 520-ast szeretnék majd br 52-esből átalakítani, várom már hogy dolgozhassak rajta :-). De hát most egyenlőre a váltóállítás (de már ez is szebb téma, mint a szakszok bekötése volt :-). Szebb az eredmény.
Előzmény: mávag_lokfabrik (28)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28
Semmi átalakítás.Semmit nem lehet átalakítani 424essé.Lehet,hogy 5mről annak tűnne,de én azt szeretném,hogy 30 centiről is 424es legyen,meg 15ről is....Amúgy a dolog egy jó része projektmenedzsment,mivel én se tudom minden részét megcsinálni és embereket kell találni dolgokhoz,összeszervezni,hogy kész is legyen időre és lehetőleg jól. Olyan modellt nem akarok ami sose készül el,tehát igyekszem a nem túl szoros határidőket tartani,tartatni.Meg a méretarányt.De jó hír,hogy egyelőre a 900as Piko A-n rudazat nélkül simán elgurul....

Qrva sok idő megy el rajznézegetéssel,méricskéléssel,sztirolból próbaképpen megcsinálom a dolgokat, meg azzal,hogy kigondolja az ember,hogyan is "robbantsa szét" a gépet,mi legyen egybe,mi ne,miként reszelgesse ki az alkatrészeket.,mi miből legyen.Most például a füstszekrény eleje egy gomb.Egy odaillő ruhagomb.Viccesen néz ki amúgy....most a keret elejét reszelgetem. Az elején a futókerekekig 13mm széles,aztán összemegy 11mmre,hogy a kerekeknek legyen elég helye az ívbeálláshoz. Magyarán olyan mint rézgaras 342ese,a keretnek különböző szélessége van gyakorlati okokból.

Maratás nincs is nagyon rajta, mert nem kell....eszergálni annál inkább,ezt még meg kell szerveznem...
Előzmény: Sutam (25)
Vanitatum Creative Commons License 2005.10.30 0 0 27
Mibe kerül csináltatni fehér betűs matricát?
Előzmény: vasutTOM (23)
Tucsi16 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 26
Nagyon jól néznek ki, a feliratok hogy készültek? és te építetted vagy csak átalakítás?
Előzmény: vasutTOM (23)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 25
Merthogy milyen gépen mit csináltál/csinálsz?
Előzmény: mávag_lokfabrik (22)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 24
Nekem az is elég, ha egyszerűen átalakítható. Ha 4tg.-s magyar mozdonyt kell csinálni, akkor tökéletesen felhasználhatóak a fugi alkatrészek, amiket a csörik, ill. szilik javításához áruzl. Szili alvázat, kardántengelyeket, motort, forg. zsámolyt, mindent árulnak, csak éppen kasznit nem :-). De ha ilyenekből bevásárol valaki (pl. én fogok majd, ha már a terepazstal készen lesz), és vesz hozzá egy műgy. kasznit, akkor már csak egy-két apróbb dolga lesz, mint festés, világítás, súlyozás, üvegezés, kupplungok beszerzése/legyártása, ...stb., oszt kész egy új mozdony, pl. egy dácsia.
Előzmény: vasutTOM (21)
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 23

Ma végeztem egy újabb adag TT-s modell elkészítésével. Most megosztom a fotóikat veletek. Amúgy ezeknek a protótípusa rajtavan a képtárban lévő fotókon is. Ezek már a kisszéria első darabjai:

 

mávag_lokfabrik Creative Commons License 2005.10.30 0 0 22
Én is örülök a kezdeményezésnek! Amint szerzek egy digikamerát és a Bivaly is előrehaladottabb állapotba kerül(szerintem pár héten belül),azonnal rakok fel képeket.A keret összeállítva megvan,kerekek megvannak,hamarosan mozdonyformája is lesz.

Rézgaras:írtam levelet pár hete ,remélem megkaptad.
Üdv:Zoli
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 21

Az az M322-es (ha jól emlékszem :-) az átfestés ugye?

 

Hát igen, de azért a kasznin is lett egy kis átalakítás. A homlok oldalon lévő hűtőzsalukból ki kellett faragni a pályaszámtáblát. Meg az első lépcsőkhöz kapaszkodók készűltek.

 

Bzmot-hajtást lehet csinálni a VT98-as hajtásából?

 

 

Tudtommal nincs olyan modellgyár (a ptm-et kivéve), aki a Bzmot-hoz alkalmazható hajtást csinálna.

Előzmény: Sutam (20)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 20

Szépek! Az az M322-es (ha jól emlékszem :-) az átfestés ugye?

 

Modellépítés témában kérdezem (igaz, ez még erősen a jövő zenéje) hogy Bzmot-hajtást lehet csinálni a VT98-as hajtásából?

Előzmény: vasutTOM (17)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 19
Na, ennek is örülök :-). Jó nap a mai :-)).
Előzmény: Joker-007 (15)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 18

A relé 2mm-t tud mozdulni, énnekem ettől nagyobb "kilengés" kellett, de nagyon egyszerű volt a megoldás. Őszintén megvallom, extra nagy és bonyi szerkezeteket kreáltam gondolatban, viszont egyszercsak rájöttem, hogy a relé is egy pont körül forog (tehát van egy forgáspontja), és a fém lap, ami mozog, 2mm-t mozdul, igen ám, de ha én a drótot hosszabban előre viszem (pl. 10cm-t, de talán annyi sem kell), akkor nő a 2mm akár 3, 4, 5mm-re is. Ezt kihasználva megfelelő hosszúságúa szabom a drótot. Na, most sok mondatban elmondtam, amit két szban el lehetett volna mondani :-)).

Előzmény: braun (14)
vasutTOM Creative Commons License 2005.10.30 0 0 17

Üdv az új topiknak!

 

Ezentúl én is ide fogom berakni a modellépítéssel kapcsolatos írásaimat és képeimet.

Izelítőnek legyen itt egy ajánlás, ahol megnézhetitek a TT-s modelleim fotóit. Itt találtok sok saját és átépített modellt:

www.kep.tar.hu/vasuttom

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 16
Joker-007 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 15

Sziasztok!

 

Az embernek, ugye változhat a véleménye...

 

Némi fórumolvasgatás, két éjszakányi nyugodt alvás meg egy privát mail megtette a hatását. :D

Mégiscsak jó ötlet volt ez az új topik (ilyen címmel és témakörrel). Véleményem szerint nem fogunk ezzel elsüllyedni.   Ha majd ott tartok, hogy én is elkezdem az asztalomat, tervezni (nemcsak a számítógépen) és építgetni, akkor nyugodt szívvel fogok ebbe a topikba írni. (Addíg meg olvasgatom.:)

 

Végre sikerült egy olyan asztalt megterveznem (a WinTrackben) amivel teljes mértékben elégedett vagyok. Ha majd időm engedi, felrakom a képeket róla a képtáramba, illetve kiváncsi leszek a véleményetekre.

Még egy kérdés:

15°-os körfűtőházból itthon lehet kapni 5 v. 6 állásost?   A WT-ben ugyanis csak 3 állásost lehet modellezni. 

 

Persze az új szerzeményeim képes beszámolóját meghagyom a nagytopiknak. :)

 

További kellemes délutánt kívánok mindenkinek.

Béla

braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 14
 Egy kérdés. A végállásokat hogy oldod meg? A relének van két fix állapota, vagy villamos úton?
Előzmény: Sutam (2)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 13

Jó lesz. Miért vannak az oldalán azok a mittoménmicsodák?

 

 A régi PILZ állítóművek rögzítési pontjai. (egyébként sztem elég agyrémek)

Előzmény: Sutam (11)
braun Creative Commons License 2005.10.30 0 0 12

 Szervusz Rézgaras!

 

 Örömmel látom, hogy létrejött ez a topic és szeretném, ha még sokáig tudnánk írni és olvasni mindazokról a dolgokról, ami számunkra a vasútmodellezés. Abban is bízok, hogy mentes lesz mindenféle acsarkodástól, észosztástól és beszólástól.

 

 Jó munkát és jó szórakozást kívánok mindenkinek.

 

 Braun

 

Előzmény: rezgaras (-)
Sutam Creative Commons License 2005.10.30 0 0 11
Jó lesz. Miért vannak az oldalán azok a mittoménmicsodák?
Előzmény: Mozdonyvezetö (10)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!