Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ma délután az MIY-696-os kretyó 2-esként megbuggyant,váltóhibával még el-el ment,de a csak a Mohácsi útig:-) A mentesítőként küldött MJM-874 pár perc alatt megérkezett és a klíma is működött rajta! PIROS pont!! Egyébként ismerős látta múlt héten a sárga csuklóst is megdögleni...valamiért a csuklósok kevésbé bírják...?
Napjainkban, amikor a közterületeken bármerre is fordítjuk a fejünket, reklámokba botlunk, teljesen természetes, hogy a tömegközeledési eszközök is kívül-belül reklámfelületként is funkcionáltak. Nem volt azonban ez mindig így. Pécsett 1987-ben jelentek meg az első reklámok[...] Bővebben!Tovább »
A Citaro nagyon érdekes szerzet. Rengeteg leszállás jelző gomb van de nincs ajtóhoz rendelve így a sofőr nem tudja hol akarnak leszállni...
Ráadásul az okos német egy kb 1Hz villogással rak ki a műszerfalra egy nyalóka jelet és ennyi a jelzés a sofőr számára hogy le szeretnének szállni. A villogás is nagy ötlet mert mikor a sofőr 1 pillanatra odanéz lehet épp nem látszik, szóval ha folyamatosan jelezne többet érne... És nincs előre csengetési lehetőség sem, csak akkor jelez mikor már az ajtó záródik.
még csak rövidíteni sem kellene, a 2-es 10 km, 36 perc, ami még a domborzattal (ami mondjuk a 2-esnél pont nem olyan nagyon vészes) együtt sem egy komolyabb teljesítmény, és akkor erre jön, hogy ebből a 10 km-ből kettőt simán le lehet akasztani, plusz a villanyrendőröket is meg lehet úszni, ahogy te is írtad
csak az egyetemistáknál maradva: aki kollégista, az hétvégénként ha hazamegy, a megpakolt hátizsák miatt busszal kell, hogy menjen - ha egy hónapban kétszer hazamegy, az négy jegy, akkor már inkább megveszi a bérletet, amivel bármikor bárhova el tud menni, ha bevásárolni akar, ha zuhog az eső vagy ha kocsmázna stb. szóval az, hogy egy bringa kiváltja a havibérletet, az azért nem olyan evidens
Ezek a kerékpárosok amúgy koncentrálódtak most a kerékpárutakon. Kétszer voltam most a K20-ason és azt kell mondjam csapnivaló volt a kerékpárosok száma. Konkrétan senki se volt... A meleget már nem bírják. Gyenge népség, bezzeg mi 10km-es tájfutásokon 800 méteres szinteknél is rohantunk fölfele 40 fokban:) Régi szép emlékek az éger-völgyi környékről.
Ezért marad a többség annál. Elenyésző százalék szokik át a rendszeres bringára. Aki átszokik az nem is vett bérletet, rögtön az autóból ül át. Ha esik az eső akkor pedig a tömegközlekedők számát növeli. Ezért érdemes lehet a kihasználatlanabb mecseki viszonylatokon engedni a kerékpárszállítást.
Valószínű a kerékpárosok száma egy dimbes-dombos középvárosban annyit vesz ki a közcég zsebéből, amennyit bele is rak. Szekszárdon is így volt. Amikor elkezdtek lelkesen tekerni akkor növekvő bevételek voltak éppen, tehát abszolút nem látszott semmi.
Érdekes, én nem ezt látom. Bár lehet, hogy pont azok vették elő a bringákat, akik nem a K20 féle utakat használják, hanem inkább átmennek Orfűre, vagy fel a Mecsekbe.
(off: én ugyan nem mondtam, hogy bűn, én letekerem az évi 1200-1500 kilométeremet, de városban inkább maradok a tömegközlekedésnél, mert nem nagyon lehet sehova lerakni a bringát. Amúgy ha jó erőben van az ember, és tudja, hogy merre lehet gyorsan/rövidebben tekerni, Urán-Fehérhegy gyorsabb bringával. [Hársfa u.-Meszes dülő-Vadász u.-Jókai u.-Nagyvárad u.-Páfrány u. pl.])
Dekával nincsen több kerékpáros. Ugyanannyi van, mint volt, és egyébként sajnálatomra...Egyébként 4%-nál több nem is lesz. Néhány egyetemista aki amúgy se vett volna bérletet járjon is kerékpárral.
Úgy beszéltek róla, mintha bűn lenne kerékpározni. :D Szánalmas.
Minden reggel 7.40-kor elhúz 30 kerékpáros az orvosi fele. Ez a nagy egyetemista dömping... Egyébként tavasszal már ők is eltűntek. Télen bringáztak, ami elég ellentmondás, de érdekes :)
A héten sikerült kifogni egy közmunkás csoportot az egyik Citaron. Klíma nem megy, dönthető ablak szart sem ér...
Arra nem gondoltak a Tükénél, hogy a Citarokon az egyetlen leszállás visszajelző a Stop felirat volt? Ha a kretyókhoz van raktáron, akkor a zöld visszajelzőket, esetleg egy pirosat is a csengőnek be lehetne rakni.
Ellenben az egyetemisták két havi bérletért vesznek egy kerékpárt, illetve valami hasonlót, és mivel már van kerékpárút is már a Hungáriáról is eltűntek.
Nyár van, kikőőő nyitnyi a zablakot. Mindegy, hogy megy a klíma vagy sem. Ha a sofőr lezárja akkor meg rángatni kell és ordibálni, hogy beszorúúút a zablak nyissamá' ki.
A BKK-nál csak diszpécseri utasításra lehet a klímát bekapcsolni és meghatározott hőfokra kell állítani, itt ez a szabályozás (sajnos) hiányzik. De örömteli dolog hogy a tisztításuk megtörtént!
Hm, de a 30-as egy nagyon eltalált útvonalon közlekedő járat, hisz szinte minden fontos részét érinti Pécs belvárosának (Vasútállomás, Vásárcsarnok (Távolsági buszpályaudvar) , Megyei Kórház, Bőrklinika, Művészeti és egyéb iskolák, Szülészet, 400-ágyas, I-es belgyógyászat, PTE és 2 kollégium) Nem tudom elképzelni hogy mint a városi mint a vidéki utasok ennyire elfogyjanak onnan. Valamennyi embert esetleg a 30Y járat elvisz, de alapvetően minimális. Mint említetted május -15% utas. Mindent egybevetve nehéz számomra elképzelni hogy ezek az emberek elsétáljanak a Szigeti út - Hungária utcáig.